Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modulární smartphone Ara má zvládnout výměnu komponentů i za běhu

Již v prosinci by měl být představen plně funkční prototyp modulárního smartphonu Ara, který si díky unikátní koncepci bude moci každý uživatel přizpůsobit aktuálním potřebám. Podle vedoucího projektu navíc bez nutnosti vypnutí telefonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77e90t66r 23S55u39c27h98ý 1438889234896

koncept se mi líbí, ale jsem hodně skeptický k jeho funkčnosti. Když se podívám na střeva dnešních telefonů, tak jsou uzpůsobeny tak, aby zabíraly co nejméně prostoru. U ary nejenže mají části stejnou velikost, ale navíc základ telefonu a plechy kterými budou jednotlivé komponenty baleny budou zabírat hrozně moc mista. Navíc jestli chápu dobře myslenku, že si každý může měnit moduly podle toho co chce zrovna pouzivat, tak pak nevidím rozdíl v tom, jestli s sebou budu nosit arů s náhradními moduly, nebo klasický mobil a kompaktní foťák ( popř 2 různé telefony s rozdílným zamerenim)

0/0
7.10.2014 13:34

J52a78n 45D40a58l44i55b12a 9888193167593

Me se to libi :) Zvlaste varianta mini, ktera by mohla byt cca 45*110 :) moznost si konecne postavit poradny HW do kapsy :) R^

0/0
6.10.2014 11:35
Foto

P53e59t63r 26Š59r65a55i35e55r 9763252672247

Určitě to zajímavý koncept je. Ale mám dost velké zkušenosti s hromadnou výrobou a tak i velké pochybnosti....

0/0
6.10.2014 9:16

D86a80v61i57d 87S55a80l52c17e37r 8126860983241

Jsem sice iOvce. Ale tohle je prostě peckovní HW kumšt ať už to poběží na čem chce.Sledoval jsem to už tehdá když jse o tom teprv polemizovalo. Ta technika to je pecka věc. Sem zvědavej kam až se to dostane.

0/0
6.10.2014 6:45

T16o69m59á35š 27K46u16c58h39a79ř 3607521178421

Zatím se často ani nedaří slušně odladit android pro konkrétní typ founu. Tak jsem trochu pesimista, jak se systém vyrovná se změnou HW..

0/0
5.10.2014 22:39

O46n74d83ř64e57j 59V95a85v67r56o17u65š97e32k 4512726639

Tak na tohle jsem ale HODNE zvedavy... moznost slozit si telefon jako pocitac me napadla uz kdysi, ale v zivote bych neveril, ze to bude mozne... uvidime;-)

+1/0
5.10.2014 13:39

I11v52a95n 95F10u37r39d 4189198830173

To je jediný komu se ten projekt líbí?

0/0
4.10.2014 23:07

L29u19d50v54í18k 15G68a52j79d51o89š23í55k 2595613924362

Je to totální nesmysl.

Celý svět ve výpočetní technice směřuje ke spotřebním zařízením, které se vyměňují kus za kus a nelze je upgradeovat a vylepšovat. Morální životnost je tak nízká, že to nemá nejmenší smysl. I počítače dnes už skoro nikdo nestaví, kupují se hotové a když dosluží, celé se zahodí.

Je 100× levnější vyrobit 8 různě vybavených přístrojů ze kterých si zákazník vybere ten co mu nejvíc vyhovuje, než vyrábět skládaču. Navíc modulární systém bude zákonitě hnusný a u tak malého zařízení jakým je mobil přináší téměř nepřekonatelné technické problémy a nevýhody v jiných směrech, které podle máho budou pro zákazníka neskousnutelné.

0/−9
4.10.2014 21:24

J94i94r42i 94D37o37m64i55n17i14k 1161658741790

Aha. Ty hotové počítače staví asi cvičené opice a ty zahozené zahodíte kam?

Jaká je vaše morální životnost ? :-(

+3/0
4.10.2014 21:39

L50u40d85v45í23k 48G12a96j55d51o98š81í50k 2555923434132

Ceklem jsem očekával spoustu mínusů a podobné reakce.

Hotové počítače staví samozřejmě cvičené opice někde v Číně. Ovšem na pokyn někoho, kdo ví moc dobře jak to má asi vypadat aby to fungovalo a má to vyzkoušené, což je ten rozdíl oproti domácímu uživateli, který to obvykle jen tuší a velmi často se pak diví. :-)

Zahozené počítače jsou elektroodpad a likvidují se jako jakýkoliv jiný elektroodpad - recyklací. :-)

U lidí, na rozdíl od přístrojů, morální životnost nelze vyčíslit, neboď jsou schopni samostatného vývoje. :-)

0/0
6.10.2014 12:08

O42n44d75ř23e56j 79L63o63š42o49t12h 9480922724392

Já bych si nikde v krámu nekoupil sestavený počítač, to dělají jen lidi, co se dá utáhnout na nápis Herní grafika.

+6/−1
4.10.2014 23:07

L14u76d42v21í59k 94G80a53j94d60o53š81í43k 2305513444712

Tento názor budete mít jen do doby, než si nějaký hotový pořídíte. Pak zjistíte, že funguje daleko lépe něž ten po domácku montovaný. Je to ovšem něco za něco - většinou si za to připlatíte. Teď nemluvím o těch "hotových" počítačích co vám postaví nějaký počítačový obchod na míru z nakoupených součástek, ale o značkových strojích jako HP, Dell, Lenovo... které používají vlastní konstrukce.

Jistě - pokud chcete "extra buřty" jako svítící větráky v bedně ze Star Tracku s vodním chlazením, tak nezbude než bastlit. Takovým lidem ale většinou vůbec nejde o to, jak počítač funguje a jak je spolehlivý, ale jak vypadá a hlavně o ten pocit... :-)

+1/−2
6.10.2014 12:23

R70o89m60a33n 70L75a32n12g72e45r 9624144822222

Ne, hotový počítač skutečně nefunguje v žádném případě lépe, než ten doma montovaný. Funguje totiž úplně stejně, a pokud tomu opravdu rozumíte, tak velice pravděpodobně bude lépe fungovat ten doma montovaný. Není totiž žádný důvod, proč by tomu tak být nemělo. A se svítícími větráky to opravdu nijak nesouvisí. Že se v problému neorientujete a neumíte si doma poskládat funkční počítač neznamená, že to neumí nikdo jiný.

0/0
6.10.2014 13:02

P86a77v72e23l 81H83o18r90á87k 1499245698747

Nechte ho být, pane Langere.. Buď je to jen troll (a trolly nekrmíme ;) ), nebo je to totální namyšlený hlupák (a toho nepřesvědčíte)... :-)

Má pravdu v tom, že radši aby si doma na koleně někdo, kdo tomu vůbec nerozumí, montoval PC, tak to ať si koupí hotové, ale pokud tomu rozumíte, dokážete si ho sestavit mnohem lépe a úsporněji, než jakákoliv sestava (právě proto, že bude přímo reflektovat Vaše potřeby)... Ale jak říkám, nemá cenu to vysvětlovat člověku, jako je pan Gajdošík...

0/0
8.10.2014 2:52

L45u43k21á97š 77H40a58v42l48i68n45a 3804731699746

dnes je morální životnost už úplně jinde... dnes už nejde moc zvyšovat rychlosti procesorů (myšleno rychlosti pro kancelářskou práci)... cca v roce 2001 jsem si pořizoval za cca 20000,- pc postavené na Duronu 0,8GHz a 128MB ram, za 2 roky z toho byla pouze kalkulačka... v roce 2010 jsem si pořídil za necelých 17000,- HP notes s procikem intel i3 na nějakých 2.1GHz a 2GB ram... za 4 roky jsem pouze přidal 2GB ram za 500,- a furt to je svižný stroj...pravda je, že je velký problém s některými komponenty, takže když odejde třeba deska AM2 a máte nějaký starší procik třeba nějaký Athlon a DDR2 ram a IDE HDD, tak musíte pořídit nová kompletní střeva... máte ale pravdu v tom, že zákazník (neznalý co kupuje) si spíš koupí nějakou kompletní sestavu nebo notes, než aby si nechal postavit stroj podle svých představ...;-)

0/0
5.10.2014 20:33

L95u90d97v40í17k 81G79a68j61d45o43š52í82k 2315743904582

Víte tedy sám velmi dobře, že upgrade jakéhokoliv počítače je čím dál složitější. Patice procesorů se mění prakticky s každou generací, typy pamětí jakbysmet. Udělat upgrade po 4 letech je skoro nemožné s rozumnými náklady. A to nepočítám, že si to děláte sám, trochu se v problematice orientujete a víte co činíte. Co ti co tyhle technické věci vůbec nezajímají? Těch je většina.

Teď k tomu připočtěte zařízení typu notebook, ultrabook, tablet nebo telefon, které je upgradeovat v podstatě nemožné. Stejně tak silně se rozšiřující kategorie stolních počítačů All-in-One nebo mikro PC. Zůstáva tak v podstatě jen skomírající kategorie klasických desktopů.

Výsledek je, že nedává žádný smysl koncipovat výrobek tak, aby šel v budoucnu "vylepšovat". Je to neskutečně drahé, konstrukčně silně svazující a běžný zákazník za to není ochoten zaplatit ani korunu navíc.

0/−2
6.10.2014 11:59

L34u42k20á14š 93H15a13v70l43i53n51a 3954971539176

ano, je složitější, ale už není také tolik potřeba upgradovat, když jsem si v roce 2010 pořizoval notes od HP, tak počítám, že bude dostačovat ještě aspoň 5 let na kancelářskou práci... to samé se ale nedá říct o pc, které jsem měl v roce 2001... to už je v druhotných surovinách...;-D

+1/0
6.10.2014 12:24
Foto

L87a26d91i57s41l41a88v 15K82r96a77t55o93c18h82v50í89l 6434122708694

Vypnout pristroj kvuli vymene neceho je to nejmensi. Spise by bylo prima, kdyby slo poridit ruzne rozmery pristroje. Me by se treba libila uhlopricka 6,3", ale ne v pomeru stran 2:1, nybrz tak 2:1,3.

+1/0
4.10.2014 18:02

J74a68n 91B29á64r86t64a 3850816258

Dovedu si představit, že bych využil dvě baterky, přičemž telefon by uměl fungovat na jednu, druhou nebo obě najednou a výměna jedné by se oběšla bez vypnutí a třeba bez přerušení hovoru.

+2/0
4.10.2014 13:05

P54e57t26r 59M35i88k42e12s 9528512450428

zajimavy napad, ale stavim se k tomu zatim s neduverou. Pevnost slozeneho telefonu bude pravdepodobne dost diskutabilni -> po padu na zem se to pravdepodobne rozsype na jednotlive komponenty, ktere se rozleti na vsechny strany. Vykonova kompatibilita jednotlivych modulu -> s vymenou displaye (priklad WVGA na Full HD) bude treba upgradovat i procesor, coz uz je v podstate vymena telefonu. Bude dostatek slotu (a/ nebo mista) pro osazeni telefonu novymi dodatecnymi technologiemi? Rozhodujici bude asi cena. Otazkou ale je jestli cena jednotlivych dilu skladacky nebude vyssi, nez cena slozene stavebnice. U mobilu tradicni konstrukce se muzou jednotlive dily prekryvat a tvarove muzou byt navrzeny tak, aby vyuzily jakekoliv volne misto, ktere je v tele telefonu k dispozici. U teto skladacky bude muset komponenta vzdy pasovat do pripraveneho suplicku, coz s sebou muze nest i radu kompromisu...

+1/0
4.10.2014 11:10

P58e10t95r 30M30i53k19e49s 9358382770478

mimochodem, microsoft by to mohl napadnout, ze to napadne pripomina dlazdice :)

+2/−1
4.10.2014 11:37

J94a96n 37B69á75r55t16a 3890376488

Pevnost je řešitelná, pokud se nepoužijí nejlevnější materiály. Dovedu si představit kovový rám, do kterého se komponenty zasunou a z druhé strany uzamknou nějakým rychloupínacím systémem. Pak by to mohlo vydržet i pád bez rozpadu na součástky.

+1/0
4.10.2014 13:14

R60o94m68a28n 50K48o46n90e66č37n21ý 4744718713

Co jsem si cetl,tak uchyceni je delany docela silnyma magnetama a tema kontaktama

+1/0
4.10.2014 14:43

R98o20m76a25n 60H53o46k17y62n28á31ř 8640221869948

tak předpokládám, že k tomu budou velmi pevná pouzdra. Jen se bojím, co když mi spadne třeba na chodník, baterku + kryt jsem našel vždycky, takhle budu nahánět objektiv, baterku, procesor...

+3/0
4.10.2014 15:30

P61a23v96e80l 62H40o77r79á80k 1169285828977

S tímto přístupem bych Vám doporučoval spíše Caterpillar... ;-)

0/0
8.10.2014 2:55

L13u75d32v97í27k 92G60a94j62d53o30š84í41k 2725133164622

Doufám, že ho nezapomenou otestovat na zlomení. ;-D;-D

+4/−2
4.10.2014 10:54

R53a84d76i68m 55Z57a43t93o91p27e13k 9582415622367

Geek ve me rika "Ano", prakticky ITak zase "Ne" :)  Ovsem, je to prvni generace a pokud to budou dal rozvijet, dokazu si predstavit, ze budu mit doma nekolik ruzne velikych sasi s displejem (4'', 10'', 24'', 50'' :)  ) a jen si do toho nacvaknu moduly, jake potrebuji. Pokud jde o me, tak si to na testovani koupim, protoze ta cena je celkem srandovni a uvidime, jestli do toho google bude sypat penize dost dlouho na to, aby to melo vubec sanci se prosadit.

+5/−1
4.10.2014 10:43

R42o41m39a30n 14H71o61k91y41n17á92ř 8210491889378

ten váš postřeh (mít doma více zařízení) mi přijde jako výborný, nechcete se někomu z googlu ozvat? :)

+2/0
4.10.2014 15:32

R71o26b37i31n 50Ž23i51ž67k69a 2808404796236

Přesně tak, jeden modul jako dok/podpora pro dok/nfc dock? a otevírá se svět :-)

0/0
4.10.2014 23:25

J43a28r42o36s21l88a54v 20K68a40d53l70e21c 5761839572161

RvVidím to jako retro. Já chci mít v kapse univerzální přístroj za jednu konečnou cenu s minimálními rozměry.

0/−5
4.10.2014 9:57

P67a15v32e75l 89H81o17r28á20k 1679715598987

Však Vás také nikdo nenutí to kupovat.. :-)

A mimochodem, když jsme u toho retra..zrovna teď mi tu hraje HiFi magnetofon SONY z roku 1974, celou dobu bez jediné opravy, dodnes funkční, dodnes vynikající zvuk..

Můžete totéž říct o současných produktech za 40 let? ;)

0/0
8.10.2014 2:56

M50a90r38t42i59n 14C95i13n65g38e30l 5965272544254

Zasadna otazka:

Bude sa to ohybat v nohaviciach?:-P

+1/−4
4.10.2014 9:09

J53i66r64i 45D98o63m58i63n89i40k 1361108311680

Ohýbat asi ne, ale možná se ti v kapse rozsype na kousky.

+4/−1
4.10.2014 9:19

J48i39r54i 69D76o12m21i21n16i80k 1791918771470

A co je to ten "špičkový fotomobil" ? Jinak už vidím, jak budou lidi kromě nějakých paměťových karet tahat po kapsách ještě pytlíčky s všelijakými moduly a díly. :-)

+6/−1
4.10.2014 8:53

L52u93k15á42š 19S72l85á72n67s61k55ý 4521423267126

Třeba (zatím hypotetický) modul s pořádným fotoaparátem minimálně na úrovni dnešních kompaktních fotoaparátů. Takovému sklu by se žádný mobil nevyrovnal.

Fotografové s sebou nosí obři tašky s objektivy a nikdo se tomu nediví. Já bych nosil minimálně náhradní baterii a slušný fotomodul.

+1/0
4.10.2014 10:33

P46a56v10e40l 37H19o19r27á10k 1789835708337

Jo, a připadáme si kvůli tomu jako mezci.. ;-D Věřte mi, vím o čem mluvím... ;-)

0/0
8.10.2014 2:57

J15i80n19d93ř23i98c86h 64Š64k63r89a16b16a61l 7573126430561

Výměna jednotlivých modulů za běhu systému, je asi úplně to poslední, co bych od Ary potřeboval.

+14/−3
4.10.2014 5:23

P26a94l79o 45M26a46k11y 7586359938361

Napríklad chceš fotiť a nemáš tam modul s fotoaparátom. Tak rýchle prehodenie modulov je užitočné, aby si mohol rýchlo fotiť.

+4/−3
4.10.2014 8:42

M58i47c49h80a91l 58P67i41n53d55j61a47k 5313564507937

to jako vazne? budes tahat po kapsach nejake male kosticky aby jsi rych;le dle potreby nasadil ten ci onen modul? nesmysl.

+5/−1
4.10.2014 14:33

H77o79n17z74a 69R83a83š13í34k 7160687794595

Asi bys říkal něco jiného, kdyby jsi kvůli každé výměně něčeho musel vypínat mobil...

0/0
4.10.2014 10:43
Foto

P68a29v72e38l 26Č25e82r96n57í47k 1298145560810

Myšlenka zajímavá ale moc se mi to nelíbí praktické hledisko. Každý modul i rámeček potřebuje nějaký obal/ochranu proti vnějším vlivům že všech stran. Každý modul i rámeček potřebuje konektory a nějaké úchyty aby to drželo pohromadě. To vše jsou věci, které běžný mobil nepotřebuje a které budou zabírat obrovské množství prostoru v celkovém objemu telefonu.

+3/−2
4.10.2014 3:22

R19o93b47i39n 51Ž47i66ž92k83a 2658204526556

No ten základ vypadá dobře, ale dovedl bych si představit nějakej efektivnější způsob práce s těmi moduly - pokud do toho chce někdo narvat highend, je zbytečné, aby někde vyhazoval či se mu válel v šuplíku starý základní modul.

+2/0
4.10.2014 2:51

P23e42t21r 21N97o98v22á79k 8265449320

no je to slovo do pranice

predevsim ocekavem urychleni vyvoje nekterych komponent a ruznych doplnku a to i v mensich seriich

0/0
4.10.2014 2:20

J48a58r91o55s58l74a60v 91D59o88š45e72k 7829678124854

Jestli to bude podporovat jen "systém" android tak je to trochu na  nic, že...

+3/−7
4.10.2014 2:16

P75e12t18r 30N82o12v81á70k 8855589480

predpokladma ze google zatim nevyvyji mobil pro windows

a domnivam se ze to bude mit opatentovane tak aby mu do toho cizi nesmeli lezt ;-€

    

Neefektivní monopol duševního vlastnictví     -     se pro zabránění konkurence efektivně vzužívá ;-€

  

http://smetka.blog.idnes.cz/c/161261/Neefektivni-monopol-dusevniho-vlastnictvi.html

0/−1
4.10.2014 2:22

R16o33b39e46r86t 55H88o46m94o88l90k42a 2900152302171

Proc jako? Existuje dnes sice par exotu s Windows Phone, ale neznam nikoho, kdo by byl spokojeny, naopak ligi migruji povetsinou na Android. Ostruzinu ma jeste mene lidi. A Apple si zaklada na tom, ze je uzavreny a vsichni maji to same, cili ten bude zasadne proti variabilite...

+6/−5
4.10.2014 7:41

R81o39m74a19n 35V31l95č14e59k 2436412495774

Tak to u mě je to naopak, všichni nadávají na android, přechází na windows a windows si chválí. Neznám nikoho kdo by s WP nebyl spokojený ale za to znám spoustu lidí kteří nejsou spokojeni s Androidem. A to že WP má pár lidí je taky blbost, stále vídám více a více lidí s WP..

+5/−5
4.10.2014 8:19

R42a16d51i51m 31Š54o72t43o55l36a 6862771218523

Telefony s WP vyrábí prakticky jen jeden výrobce (Nokia), stejně jako telefony s iOS vyrábí jen jeden výrobce. Telefony s Androidem vyrábí hromada firem a za cenu nejnižší ceny jsou schopni dodat i naprosto k ničemu HW, jen aby cena byla nejlevnější. Na takových telefonech pak pochopitelně Anrdoid nechodí, stejně jako by tam nechodily, nebo jen velmi špatně ani ostatní systémy. Lidé o kterých píšete budou z většiny právě uživatelé low end telefonů, které nefungují jak mají. Není to ale problém Androidu. Ten je jako systém dobrý.

+2/−1
4.10.2014 16:41

R83o96b87e23r10t 72H17o60m59o37l52k12a 2720942142461

Tak nevím, jestli to myslíte vážně, nebo jen lakujete. Windows Phone sice lehce rostl na úkor iOS, ale Android roste výrazně víc. WP má totiž zásadní problém, že běží jen na Nokii, která je už jen škubající se mrtvola, přežívající díky minulé slávě. Nespokojenost s Androidem bych taky rád viděl, tedy spíš by mě zajímala její příčina - systém, kde vás nic nelimituje a všechno si můžete velice jednoduše nastavit podle sebe. Snad jen nenávist ke Googlu bych jako důvod chápal :-D

+1/0
5.10.2014 21:47

L76u25k13á87š 47H48a21v46l41i85n60a 3544511959976

nemáte pravdu... WP se pomaličku prosazuje u více výrobců... v minulusti kromě Nokie bylo WP8 i v Samsungu a HTC a tyto telefony byly mnohem svižnější, než obdobný model s Androidem... jsem zvědavý, jak to bude s Bing verzí... myslim, že se tu psalo o nějakým výrobci z Číny... a to, že jde na androidu vše nastavit je taky lež... například v Kitkatu nelze zvolit instalaci aplikací na SD kartu a také nelze vyhodit tovární aplikace (pokud nemáte čistý android)...

0/−1
5.10.2014 23:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.