Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mobil iDNES.cz

  • Čtvrtek 8. prosince 2016. Květoslava

Diskuse k článku

Komentář: Uber ukazuje, že budoucnost je v mobilních službách

Nepotřebujete peníze, nemusíte umět jazyk, nemusíte vědět, jak se kam jezdí. Uber vás s mobilem v ruce dopraví bez nejmenších problémů. Přesto proti této mobilní službě zbrojí v mnoha zemích světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R10o45m18a79n 91K18o48n28e26č89n23ý 4734168953

Nejak jsem nepochopil jak za taxi pres Uber platim?Kdyz pise ze nemusi mit hotovost a ani hledat bankomat?Tu aplikaci si prednabijim?

0/0
29.9.2014 17:09

R44o31m89a96n 70K32o18n58e40č96n20ý 4404178463

Musim mit aktivni kartu:-)

0/0
29.9.2014 17:11
Foto

K90a10r96e49l 79M70o47u38r34e34k 9431794853541

Uber setri penize a proto radne neprosetruje sve ridice

http://tinyurl.com/qg54ngx

0/0
28.9.2014 21:23


L37u28k48á57š 22V33a39ň62u97r45a 1855774793513

Až budou jezdit za 7Kc/km, tak to bude zajimave.

0/−2
28.9.2014 20:30

J14i21ř69í 61D11r11a37h26o92t73a 1920445589156

Vy pracujete zadarmo ? Tedy jestli pracujete. :-)

+2/0
29.9.2014 10:07

M95i65c62h89a46l 62L31e22m57o62n 8285822170376

Jenže dnes už prakticky každý dispečink má svou aplikaci, která funguje úplně stejně. Takže trošku s křížkem. Jinak velice dobrý reklamní článek. Kolik asi autor dostal od uberu za tuhle "zkušenost"?

+3/−7
28.9.2014 20:11

V11o61j62t12a 89P94a34t23k63o81s 8780838278213

S takovou logikou by byl reklamní článek úplně jakýkoliv článek, týkající se čehokoliv co se dá někde koupit. A chtěl bych vidět, jak někde v cizině narychlo hledáte, stahujete a instalujete aplikaci konkrétního dispečinku, abyste si mohl objednat taxi.

+5/−2
28.9.2014 20:36

M34i74c63h76a73l 33L66e42m82o94n 8415262290916

Ne. Někde v cizině si mávnu na první taxi a zeptám se "kolik to bude stát na toto místo prosím?" A rozhodně nebudu do nějakého uberu zadávat číslo své kreditní karty. Protože i kdybych jim důvěřoval jak chtěl (jakože nedůvěřuji), Tak slovy pana Koháka, tohle už je moc dudlajdá.

+1/−1
28.9.2014 22:32

G62a17b42r27i93e98l 24H40o20r90t53e63n 9801829113794

To jste ale nepochopil jednu z důležitých vlastností těchto aplikací, kterou je zjištění ceny obvyklé. Protože vy ji jako návštěvník města většinou neznáte a třeba v Praze na podobnou otázku můžete dostat velmi rozdílné odpovědi.

+2/0
28.9.2014 22:58

M20i61c45h20a86l 82L97e50m19o82n 8705682780666

To bych neřekl. Je to spíš zjištění ceny maximální.

+1/0
29.9.2014 10:38

M69a73r75e41k 59H56r48u60b89y 6277962921638

Jenom v Praze je takovych dispecinku s aplikaci cca 7. Krat pocet mest a v telefonu nebudu mit nic jineho ;-)

Vyhoda Uberu je prave v te globalnosti, jednoduche placeni a odhad trasy je prijemny bonus navic.

+1/0
28.9.2014 21:20

M72i32c20h52a82l 41L12e84m79o79n 8195142790186

Ale jděte, vy kosmopolito. Ono vás to přejde, až si přivoláte uber a budete na něj 20 minut čekat.

+1/0
28.9.2014 22:25

M91a17r21e37k 54H61r52u30b79y 6867482331538

Prave ted mi to ukazuje prijezd do 10 minut. Aplikace od prazskeho dispecinku cca totez, s tim, ze pri platbe kartou se vyber vozidel docela zuzi. To u Uberu nehrozi.

0/0
28.9.2014 23:46

P41e59t70r 28N22o92v29á35k 8285989400

1) fandim UBERu a jinym podobnym NEREGULOVANYM sluzbam 

    predpokladam ze vetsina zakazniku je svepravnych a vi co a za co chce

                                

2) ale tento clanek mi prijde nejako Moc jednostranny 

                          

3) kdyz hodnoceni tak bych bral konkretni priklady

                        

(osobne jsem v Pze pouzil Taxi nekolikrat a vzdy jsem se desil co prijde - ale moje zkusenost byla nad ocekavani pozitivni 8-o )

+3/0
28.9.2014 19:29

J87i37ř75í 81L89u92k65á37š78e48k 5560521780883

a mě to handrkování se o cenu chybí, všechno je dopředu spočítané, já se rád dohadoval, smlouval, domlouval si cenu předem. O nervy to rozhodně nebylo, naopak.

0/0
28.9.2014 16:37
Foto

R51i41c20h51a52r32d 13S59n86a69h34a 4181617956208

Krásné PR. Jen mě moc neuchvátilo a s UBER fakt jezdit nebudu. Proč bych měl platit 2X více někomu jen proot že má Mercedes a mobilní aplikaci? to určtiě. ;-D Rv

+2/−2
28.9.2014 14:19

J60i81ř73í 18M80a49r27t84i70n39k86a 7316219535158

Je to o nabídce a poptávce. Já osobně mávnu, dohodnu se a jedu. I v zahraničí.

+4/0
28.9.2014 12:41

M84a16r91t38i70n 61P18e82t74r 6763362378509

Ano, síla Uber (a podobných služeb) je pro mě především v neznámém prostředí, jiném městě, zahraničí... Doma znám dispečinky, kam zavolám, taxi je u mě za pár minut, mají velmi dobré ceny a opravdu přesný odhad konečné částky mi sdělí dopředu, takže též není prostor pro manipulaci... Ale jinde se dopátrávat, jak to tam chodí, může být dost náročné, hlavně časově a stejně člověk nemá jistotu, že dobře zvolil... A z logiky věci je ideální, když jedna aplikace funguje v co největším počtu měst. Instalovat si jinou pro každou oblast, kterou navštívím, seznamovat se s funkčností atd. není příliš praktické. Takže držím palce, sice v mém případě jen pro využití na cestách, ale přesto je to jednoznačně cesta dobrým směrem...

+3/−1
28.9.2014 10:51

P15e57t80r 40K68a27r28a65s 3822442966495

Ale no tak ... taková aplikace má od 1mb do 5mb a v dnešní době, kdy mají telefony běžně 16Gb a více ... o co tedy jde?

Nevím kolik měst navštěvujete v roce, či v měsíci, ale za nějaká ta apku snad ani nestojí za řeč ;-) Rozhodně Uber cenově nepatří mezi levnější. Například v ČR je minimálně 5 dispečinků, které jsou levnější a mají také aplikaci pro mobilní telefon, může se platit kartou a také dostanu účet, díky kterému to mohu případně i reklamovat, pokud zjistím nějakou chybu.

+3/−3
28.9.2014 11:08

M34a55r49t21i65n 10P91e16t80r 6843272268339

Také bych přál raději české firmě, aby uspěla se svou aplikací a to v co nejširším měřítku... Ale instalovat si nové aplikace pro různá města/státy se mi opravdu nechce. Ne, že by to nezvládl telefon, ale je v tom kus lenosti a nedostatku času... Zkrátka když už mám čas, tak chci dělat něco produktivního nebo se bavit a poznávat, ne hledat a zkoumat nové aplikace na totéž v jiných místech, to opravdu uvítám apku s co nejširším záběrem...

+2/−2
28.9.2014 11:19

P35e57t51r 98K97a40r53a22s 3762792226585

... čas, nedostatek času .... až pojedete taxíkem, tak si projeďte market a třeba najdete i jinou a výhodnější službu i když ne s nejširším záběrem, ale když se chce, tak se to řešit určitě dá, jde jen o to jestli chcete, nebo nechcete, pokud nechcete, tak si klidně jezděte třeba o několik korun dráž, než jezdíte, je to jen a jen vaše věc ;-)

+1/−1
28.9.2014 11:29

P55e61t92r 34K49a11r71a93s 3882452166685

Ještě jsem zapomněl napsat, že za tu dobu co to tady čtete a píšete, tak jste mohl mít přečtené i recenze všech dispečinků a podle toho si vybrat třeba právě tu levnější variantu přepravy.

0/−1
28.9.2014 11:31

M70a19r75t44i31n 68P30e39t64r 6163422688769

Ve "svém" městě znám, studovat pro všechna ostatní města, kam někdy v budoucnu plánuji jet, opravdu momentálně nehodlám :-) Jinak číst zprávy a diskutovat mě baví a zrelaxuji u toho, než se dovaří maso, ale přebírat se v aplikacích už mě nebere, dřív jsem se v tom také vyžíval, ale už jsem možná příliš starý a priority mám jinde :-)

+2/0
28.9.2014 11:45

P65e83t14r 53K37a57r75a36s 3622192486975

Ale tady primárně nejde o zahraniční taxislužby, ale o Uber v Praze. Ale i v zahraničí Uber, pokud tam je a ještě ho nezakázali, tak je spíš mezi těmi dražšími službami a to mnohdy o násobku našich cen, takže i v zahraničí by se vyplatilo trocha rozkoukat, zvláště když do stejného města jezdíte opakovaně, ale jinak je to čistě vaše věc za co a komu platíte ;-)

0/−2
28.9.2014 11:51

O80l41g82a 55S31v44o88b50o82d37o87v64á 1194897177

Kdo mluvil o ceně nebo velikosti aplikace? Síla Uberu je prostě v tom, že je globální. Přivolám si jím taxi v Praze, Paříži nebo New Yorku. Vždy úplně stejným způsobem bez nutnosti řešit, jak to v daném městě chodí.

Tohle je výhoda, kterou zatím nikdo nenabízí. Pravda je, že dispečinky v ČR fungují relativně dobře a osobně využívám primárně jich, ale právě pro cestování je Uber zatím bez konkurence.

+3/−1
28.9.2014 11:50

P58e82t93r 48K28a34r57a82s 3272672506615

Ono to je problém, protože na jednu stranu se tady píše, jak taxikář má jen turbo, jezdí přes Mělník a podobně, což samozřejmě v drtivé většině dávno není pravda a na druhou stranu se tady propaguje Uber, která jezdí dle mého těsně za hranou zákona na celém světě a díky tomu mají také zákaz v mnoha městech světa. Ale hlavně se nejedná zdaleka o nejlevnější službu. A pokud se uváděl Uber v Praze, tak tady je o několik korun na kilometru dražší než jiné dispečinky, které dokáží přistavit stejné auta. 

Ale chápu, že jedna aplikace na všechny města světa je super, jen se nesmí přijet do města, kde Uber už zakázali, pak vám nezbývá, než si najít zase něco jiného a mnohdy i levnějšího ;-)

0/−2
28.9.2014 11:57

O87l40g41a 18S98v37o45b49o37d46o82v42á 1714537277

No pozor... Uber provozuje několik služeb. Uber Black, kterou máme v Praze, je naprosto legální. Řidiči mají licenci atd. To je regulérní taxi služba s auty vyšší třídy. Tam snad jedinný, co úřadům vadí, je to, že nemají žlutý "áčko" s nápisem TAXI na sřeše. Opět - neřešme cenu, o tu momentálně nejde.

Jenže pak existuje ještě druhá služba, což je Uber X a to je ta zakazovaná, která se u nás ani neprovozuje. Tato služba združuje řidiče dobrovolníky, často bez licence. V tomto případě se to snaží zakrývat pojmem "spolujízda" a tady je naprosto v pořádku, že ji zakazují.

+2/−2
28.9.2014 12:10

P92e38t95r 48K43a46r49a26s 3522682696295

Trošku to máte popletené. I když má řidič magistrátní zkoušky, tak nemá v autě taxametr a pokud nemá taxametr a nemá předem uzavřenou smlouvu o přepravě, tak vlastně tímto porušuje podle zákon, protože bez taxametru nelze pro ostatní vyjet a nabírat lidi. Ten zákon zní jasně a vůbec nechápu, že po tom nikdo nejde, že to téměř nikdo neřeší.

Ten zákon už tady dával pan Kubát, tak jej kopíruji:

V českých podmínkách se jedná o to, že pokud taxi nejede podle taxametru (což Uber nejezdí), musí být dopředu uzavřena písemná smlouva o dopravě cizích osob. Uber nesplňuje tuto podmínku, neboť neuzavírá smlouvy písemně a řidiči nemají tyto smlouvy a související dokumenty ve vozidle.

Zákon 111/1994Sb, §21 - (4) Dopravce je povinen zajistit, aby v den, kdy je vozidlem taxislužby poskytována přeprava na základě předchozí písemné smlouvy, bylo toto vozidlo vybaveno všemi smlouvami, na jejichž základě je přeprava v právě probíhajícím dni prováděna, nebo jejich kopiemi. Smlouva musí obsahovat údaje o přepravovaných osobách, datu a trase přepravy a ceně za přepravu nebo způsob jejího určení a nesmí být uzavřena ve vozidle taxislužby nebo na jiném místě bezprostředně před zahájením přepravy. Při poskytování přepravy vozidlem taxislužby na základě předchozí písemné smlouvy se nepoužije odstavec 3 písm. c) a f); pokud vozidlo taxislužby není v souladu s § 21a odst. 2 písm. b) vybaveno taxametrem, nepoužije se dále odstavec 3 písm. d), e) a g) až i).

Snad už by to mohlo být srozumitelné, nejde o nic, jen o dodržování zákonů pro všechny.

+1/−1
28.9.2014 12:37

P73e33t57r 65N87o80v82á10k 8205509290

proč by někdo měl DODRŽOVAT demagogický zákon?

proč by nemohl podepsat smlouvu minutu před jízdou a v autě nebo jet bez smlouvy?

8-o 8-o 8-o

+1/−2
28.9.2014 19:34

M87i36c73h50a79l 22L10e60m76o74n 8165632540316

A proč by měl mít taxikář zapnutý taxametr? Proč by měl na vyžádání vydat stvrzenku vytisklou taxametrem? Proč by měl mít zkoušky? proč musí mít žlutou kartičku za 1000,- v autě? atd., atd., Proč musí mít průvodce průvodcovské zkoušky, když to může dělat každý? Bože, máte mozek v hlavě?

+4/−1
28.9.2014 20:25

M28a16r24e48k 24H87r48u39b18y 6707262791798

proc by mel taxikar vydavat stvrzenku z taxametru, kdyz  mu nic neplatim? Platim Uberu, ktery dostane objednavku a doda potvrzeni o zaplaceni, zaroven odvede dane. Taxikar je jenom v roli zamestnance.

+1/−1
28.9.2014 21:27

M93i61c87h52a17l 51L18e17m22o69n 8955692130526

Ano. Bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku.

+2/−2
28.9.2014 22:46

V18l92a53d66a 68M13o 2442697734678

Řidič u/od Uberu není trošku, ale úplně za hranou zákona. Subjekt kterému je placeno - i jeho banka - je někde v cizině, peníze tedy z účtu zákazníka přeplachtí někam do PRyč, ale dostane ty peníze řidič? V jaké % výši - a vždycky? Věřím, že tam není prodlení a že to není "letadlo". Jasný únik daní mne jaksi nebolí, ale u řidiče se pak snadno dohledají příjmy podle č.ú. odesilatele. Finančníci to nebudou mít složité - a bez "pomůcek". Posbírat ty řidiče taky nebude úplně obtížné - na to je snad bankovní dohled.

0/0
7.10.2014 18:13
Foto

R61i94c61h79a58r28d 12S33n10a41h15a 4971877326988

Aha. A co když pojedete do Německa pane, kde ho zakázali. ;-D;-D;-D Rv

+1/0
28.9.2014 14:20

P22e45t23r 15K46a28r78a20s 3452402466635

Tohle není komentář, ale normální reklama, která si několikrát i protiřečí. Hlavně v tom je spousty nesmyslů.

A když čtu některé komentáře zde v diskuzi, tak se vyjadřují především lidé, kteří taxíky vůbec nejezdí, ale přesně vědí jak to funguje. Ale opak je pravdou. Mnozí se ohání nějakými praktikami, které dnes prostě již nejdou. Zákon se vyvíjel a to velmi rychle, takže spousty mýtů jsou již dnes historií a tehdejší aktéři již dávno ani v taxislužbě nepracují. Mnohé se změnilo a je dnes úplně jiné, mnohé dispečinky jezdí za takové ceny, že to už ani snad není na živobytí .... stačí si to jen spočítat.

Ovšem cenu u Uber jsou úplně jinde, tak jako na celém světě. V USA stojí třena kilometr s Uber přes 2$, u nás se jezdí běžně v průměru za 18Kč kilometr, takže za více než půlku jak v USA a to je je benzín v USA téměř o polovinu levnější než u nás ... prostě ne každý komentář je komentářem, ale pouhou reklamou jako v tomto článku.

+3/−6
28.9.2014 10:34
Foto

V14l56a76s45t34i86m29i89l 21Č88e37r57n92ý 3677713695

A co přesně jste chtěl říci? ;-)

+5/0
28.9.2014 10:50

J70a46n 19K14ř31í67ž 6565663305638

;-D

+1/−1
28.9.2014 11:26

J37a49n 82H83e26l49l22e64r 9978755336

Opak je pravdou? Tedy se vyjadřují převážně lidé, kteří taxíků jezdí pořád a vůbec nevědí, jak to funguje? ;-D

Na to, že to není na živobytí je tu taxíků stále ještě dost, nepřijde vám?

+4/0
28.9.2014 11:23

P95e80t21r 68K41a86r32a17s 3652212776555

Umíte počítat? Případně použijte kalkulačku ...

Pořízení auta, náklady na údržbu auta, povinné vybavení auta, platba za dispečink, PHM, sociální, zdravotní pojištění / 18,-Kč za kilometr a počítejte ... schválně co vám vyjde. 

A to že jich je hodně je opravdu problém (v Praze jich je asi 4.700) (například v Londýne je 2.500), protože to se pak dá vydělat na to všechno daleko hůř a hlavně daleko déle než se vůbec vrátí vstupní náklady.

Rozhodně taxikařina nepatří mezi profese pro horních 10t.

+1/−5
28.9.2014 11:46

O19l49g97a 30S41v42o45b10o19d24o69v58á 1794177367

Já snad nikdy nepotkala taxikáře, co by to dělal na plnej úvazek. Většinou to jsou chlapi z fabriky, co si v pátek v noci přivydělávaj taxikařinou. Pravda je, že na uživení to moc není, ikdyž taky záleží na lokalitě. Na druhou stranu to není tak náročná práce a pro mnoho taxikářů to znamená práce z pátka na sobotu a ze soboty na neděli.

+1/0
28.9.2014 12:04

P72e87t45r 38K69a94r45a73s 3652972456885

Není náročná ... já řídím už několik let a musím uznat, že řídit denně 8-10 hodin není žádná legrace, možná by jste si to měla zkusit. A to si ještě myslím, že jezdit po městě v kolonách je mnohem náročnější, než jet třeba do Ostravy a zpět. To že se sedí, tak to neznamená, že se jen sedí ;-)

+1/−2
28.9.2014 12:40

M79a33r58e64k 51H59r92u73b44y 6277282791318

Pokud by taxikarina byla profese pro hornich 10t, bylo by neco hodne spatne ;-)

+1/0
28.9.2014 23:58

O61n75d23ř81e20j 61Š87i34n60d59l29e30r 2827188606725

Zákon je vždy pozadu za technickým a společenským vývojem tak nějak z principu. Uber je prsotě jenom taková dobrá připomínka že by nebylo od věci ho upravit. To že se taxikářům nelíbí naprosto chápu. Nenechává absolutně žádný prostor pro jakékoli čachrování. vše je od začátku na stole.

+8/−1
28.9.2014 10:29

P74e42t32r 95K53a64r75a59s 3592272986855

Jaké čachrování máte na mysli? Myslím si, že o taxislužbě nevíte vůbec nic a píšete jen o nějakých svých domněnkách a o realitě nic netušíte.

+1/−6
28.9.2014 10:35

J42i90r54k68a 64N17o17v29á32k 6912545455569

ok, tak já vám napíšu s jakým čachrováním se potýkám já v praze. tak jednak se jedná o jízdu delší trasou bez výslovného požadavku zákazníka a druhak o nesprávném používání tarifu v praze a mimo prahu, samozřejmně vždy v neprospěch zákazníka.

+5/0
28.9.2014 10:47

P63e29t73r 39K44a68r50a42s 3112682836955

To nevím s kým jezdíte (pokud s někým jezdíte), ale jako zákazník si můžete sám říct kudy chcete jet, řidič vás určitě rád vezme podle vaší trasy - nevěřím, že to tak není, nikdy se mi to nestalo. Tarif musí být v autě na viditelném místě a taxametr také, tak když nasednete a víte jaký tarif pojedete, tak si to velmi lehce zkontrolujete a pokud to nesouhlasí, tak na to řidiče snad upozorníte.

Jen doplním, pokud jedete na dispečink, tak řidič musí zadat tarif, který dostane od dispečinku a ten si následně dispečink kontroluje a po ukončení jízdy musí řidič cenu zadat do systému a to se následně kontroluje a pokud tam je nějaký rozpor, tak má řidič pokutu, která může být třeba i 5.000,-Kč. Myslíte si, že se mu vyplatí vás natáhnout o 50,-Kč?

Mě se spíš zdá, že ničím nejezdíte a jen si myslíte jak by to mohlo možná být, ale není to tak jednoduché dnes někoho v taxíku okrást, to co se tady dříve dělo, to je už taky někde jinde.

+1/−3
28.9.2014 11:15
Foto

V83l77a95d98a 62V31a91n62e12k 9903686144608

To že v Praze nejsou schopni taxislužbu "usměrnit" neznamená,že se to děje v celé republice ! Nechápu impotenci pražského magistrátu na sjednání pořádku v koncesiované živnosti,která má daná přesná pravidla :-P Jinde to jde ! :-/

0/0
28.9.2014 11:21

L64u74k10a41s 49N82o86v86a48k 4889459113308

Ta impotence je totiz umyslna - volby na krku -> Blanka nedodelana, metro taktez, tak se prenese pozornost na taxisluzbu.

+1/0
28.9.2014 15:10

P25a58v58e52l 41Z31á70c71h79a 8384209291680

Je to neco jako rozbijeni stroju v prumyslove revoluci.

+4/0
28.9.2014 9:31

M69i61c82h54a71l 59L69e77m78o92n 8495112600856

;-D;-D;-D;-D

0/0
28.9.2014 20:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.