Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svezli jsme se nejjednodušším taxíkem. Peníze nepotřebujete, stačí mobil

Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz. Nepotřebujete hotovost, vše probíhá elektronicky. Platbu si dokonce můžete rozdělit se spolucestujícími. S aplikací Uber se zdá, že už cestování taxíkem nemůže být jednodušší. Ale háček to má: v Praze je zatím málo aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87u28k28a11s 22N56o80v31a84k 4829249823908

Tak UBER najednou neni taxisluzba?

0/0
25.10.2014 0:24

J81a30n 60Z31b65o17ř86i40l 3139657449

A ja se vezu na Nevolejte.cz :- D

0/0
22.10.2014 13:01
Foto

F72i34l74i47p 77Š61v10e45h84l57a 1756523918427

Tak jsem to chtel take zkusit. Nainstaloval jsem aplikaci, zaregistroval se ... Vysel jsem z klubu James Dean, Praha 1. Zmackl tlacitko.. nic. Pak jsem zkusil spocitat kolik by me stala planovana cesta - a nasledne me telefon upozornil, ze tuto cestu nemuzu zaplatit paypalem. Takze sem si zavolal taxika a jel sem tagem.

0/0
23.8.2014 15:35

M41i89c63h72a49e84l 19M68e61n97s22i82k 8721816770692

Takže existuje naděje, že nepřijede zpocené čuně s pupkem lezoucím zpod tílka nebo olezlé kožené vesty

v káře smrdící kouřem se sedadly, na která se čistě oblečený člověk bojí usednout? 8-o

Tož to by mohli zavést aji u nás na lontě R^

+1/0
22.8.2014 23:59

M35a83r62t83i37n 87M81a42t52ý32s82e77k 6968421166760

Kdy jste naposledy jel v Praze taxikem? Vámi popisovaný zjev jsem mezi taxikáři dlouho neviděl.

0/0
27.8.2014 9:25

P67a88v33e26l 33K67r63á79l 5350149714758

V článku se pořád mluví o pečlivé kontrole řidičů ze strany Uberu - jak je teda možné, že v západní Evropě jezdilo tolik řidičů bez příslušných licencí, i když je to jedna z podmínek užívání služby? To o moc pečlivé kontrole nevypovídá.

0/0
21.8.2014 21:46

D35a94l88i27b67o25r 32C90h89v18á14t53a18l 3301295262128

Tady se zase sešli lidé, kteří všemu rozumí :-) Není to žádná černota, ne v této chvíli. Ti, kteří chtějí jezdit pro Uber Black v Praze, kromě přesného typ vozidla (jinak nemají šanci) musejí splnit tato kritéria:

1) Živnostenské oprávnění.

2) Koncesi pro osobní přepravu vozidly do 3,5t.

3) Taxikářský průkaz.

4) Zařazení vozidla do evidence taxislužby a vozidel osobní přepravy (to, že není onačeno taxi, s tím nesouvisí).

5) Úrazové pojištění všech sedadel. (Který taxík to má?)

Takže pro ČR/Prahu zatím platí to, že kdo chce jezdit pro Uber, musí splnit totožná kritéria, jako jakýkoli jiný provozovatel osobní přepravy s vozidly do 3,5t. Rozdíl je jen ve formě objednávky, která jde přes Uber. Zdanění a legislativa je totožná.

+6/0
21.8.2014 20:35

J40a70k29u91b 44S24e82m58e60r46á66d 2307816571321

nikdo nerika, ze je to cernota uz v teto chvili..nicmene o te nizsi variante se v clanku take pise

0/0
25.8.2014 14:35

M26a15r17t57i43n 65M20a81t20ý24s86e58k 6838791186130

Pokud jsem četl dobře náborový leták (nyní už to nikde pořádně není), tak chtějí právě vozidla, která NEJSOU zařazena do registru taxi. Stejně tak požadavky. Chtěji komerční licenci a komerční pojištění. to mi nezní úplně jako koncese na přepravu osob.

0/0
27.8.2014 9:28

J47i47ř77í 94V42i52n83k89l79e15r 1671167770649

Že by pomalý konec pražských arogantních drožkařů v teplákách?  Kéž by.

+3/0
21.8.2014 20:26

M70a18r60t81i37n 13M22a71t81ý45s29e88k 6188761576650

Kolik znáte arogantních drožkařů? Neříkám, že nejsou, nicméně proti ostatním jsou již převážně v menšine.

0/0
27.8.2014 9:29

V98í78ť52a 43K29r81u13t61i88š 1720304265777

Takže další obor, který moderní technologie mohou zásadně změnit a pro zákazníky zlevnit. A navíc tím naruší oligopol taxikářů, kteří se teď budou bránit, co to jen půjde.

A jak ukazuje historie, tak technologie jdou tak rychle dopředu. Asi není těžké si představit službu v jiné podobě než současného Uberu, která opustí taxislužby, a bude fungovat jako online mobilní a rychlá Spolujízda.

+2/0
21.8.2014 20:23

L38u96k14á13š 55V53a77ň96u12r51a 1155894753653

Neschvaluji taxikare bez koncese, ale ceny taxi v Praze jsou nesmyslne. Pokud jedu firemnim autem, jsou naklady cca 7kc/km. Pokud bych pocital, ze ridic jede obe cesty a ma byt i na plat ridice, tak mi vychazi cena na 24kc/km. Ale pokud bude taxi plne vytizene, vychazi cena na 12kc/km.

0/−2
21.8.2014 20:05

F41e75r52d43i16n42a23n15d 88S62l44a44v87í15k 1985912632819

no vzhledem k tomu, že v  Praze jezdím taxikem za 16kč na km tak mi to přijde v pořádku i podle vaší zvláštní kalkulace.

+4/0
21.8.2014 20:43

J95i92ř53í 48L25u85k62á32š78e67k 5950361470523

Elegantní černý vůz s elegantní černou rakvičkou vzadu ;-D

0/−1
21.8.2014 19:20

J53a26k70u85b 45S39e23m83e63r32á17d 2507676201651

tohle se proste vyplati opravdu jen u toho vyssiho standartu .... ta levnejsi varianta, aby ridic byl v plusu, kdyz jeste dava Uberu, tak si nemuze dovolit platit pojisteni a tax. konsesi

+3/0
21.8.2014 17:03

J72i97r20k87a 33K92o81c22h 7924604663805

a) nemyslim ze by jezdili s vyvesenou vlajkou - standarTou - zrejme jste mel na mysli u vyssiho standarDu

b) tohle nema s taxikarenim nic spolecnyho - jakobytaxikari uberu prave licenci nemaji a to je podle me ten problem. nejsem taxikar ale system uber neschvaluju

+1/−1
21.8.2014 17:50

J83a63n 55M19o61h25y91l90a 6702439229551

ad b) u nás jsou na tom řidiči Uberu stejně jako ostatní taxikáři nebo přepravci, co se  všech povolení a pojištění týče.

+1/0
21.8.2014 19:20

L34a67d22i39s30l41a73v 28M52á66l15e68k 7853487241588

Zatím sice ano, ale až spustí tu nižší kategorii, tak to bude stejné, jak v západní Evropě, čili daňový únik jako prase. A o tom, že jsou jenom platforma, můžou kecat, jak chtějí, to je to samé, jakože uložto se nepoužívá k šíření warezu, ale jen k ukládání linuxových distribucí :-)

0/−1
21.8.2014 19:37

P70a14v77e35l 78K57u39r30a18l 5231544340740

Na licence, povolení a pojištění auto nejezdí.

Pokud je můj jediný požadavek dostat se z místa A do místa B a budu akceptovat absenci pojištění (tedy na vlastní riziko) nevídím důvod proč za to platit...

A stejně tak nechápu proč by tato služba měla podléhat nějakým licencím...

Pokud ano tak je potřeba aby jakákoli státu nehlášená spolujízda mimo majitele auta byla považována za daňový únik.

Proč na všechno potřebujeme licence státní regulace?

Kdyby naši polici byli co k čemu a skutečně budovali legislativu století tak už na našich silnicích jsou taxíky které vůbec řidiče nepotřebují a pohybují se zcela automaticky jenom podle mobilu zákazníka. Na tom kdyby se nemusel platit řidič by se ušetřilo nejvíc.

+11/0
21.8.2014 19:50

F28e93r39d84i64n63a65n80d 52S90l60a85v47í38k 1265572852339

asi bych si měl dát bacha, každý den vozím do práce přítelkyni a někdy i další kolegy a nemám na to žádnou licenci :-)

0/−1
21.8.2014 20:45

J23a11k42u30b 66S65e86m75e75r37á91d 2317176851481

oni vam za to pravidelne plati a vydelavate tim?

0/0
25.8.2014 14:36

J52a33k71u75b 82S31e83m58e77r28á23d 2267496411291

opravdu jste tak natvrdly, ze nerozeznate rozdil spolujizdy mimo majitele auta a vydelecne cinnosti prepravou osob???

0/0
25.8.2014 14:33

J22a71k31u89b 40S33e42m97e37r72á97d 2877876371881

a) aby ses nepo ... :-)

0/0
25.8.2014 14:37
Foto

P31e83t74r 46K93r14e54n81ž12e11l39o52k 5639127

Podmínky pro byznys musí platit pro všechny stejně a nelze to ničím omlouvat. Pokud k placenému vození pasažérů je nutná licence a pojištění, měli by ji mít i tito. Dále - pokud člověk jako fyzická osoba má příjem, neměl by být zaměstnaný, třeba i dohodu, či mít živnostenský list? Své příjmy pak také zdanit? Klidně ať ty zákonné podmínky revidují, zjednoduší, ale ať se měří všem stejně ...

+1/−3
21.8.2014 16:58

P53a49v47e44l 55K24u29r98a27l 5541254200350

Co třeba tu povinnost pojištění a licencí ZRUŠIT? abychom mohli využívat více možnost s nižšími náklady a utrácet méně poněz?

Tak jako tak - očekávám že pokud stát půjde po Uberu tak doufám že bude veškerou spolujízdu považovat za daňový únik a bude adekvátně trestat všechny řidiče kteří si do auta vezmou kohokoli mimo blízké rodin.

+3/−2
21.8.2014 19:52

M44a12r84t42i95n 30M88a95t38ý50s12e46k 6258671896280

Pokud zrušíte "licence" nebudete vědět kdo kde podniká.

0/0
27.8.2014 9:33

A87l11e80š 77J95a82n33á59č53e42k 3223684316653

Narozdíl od Jízdomatu tohle je černá taxislužba :-(

+5/−6
21.8.2014 15:56

G29a31b83r78i19e78l 27H68o43r31t74e15n 9241979443974

"Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz."

Ani nevím proč, ale vzpoměl jsem si na Matrix, MiB a Akta X.:-)

+8/0
21.8.2014 14:58

A39n56d39r80e39j 53K43r41á39l 7605786345885

V tom pripade je divne, ze jste si na MiB vzpomnel.. :-P

+2/0
21.8.2014 22:50

G63a17b29r74i72e31l 80H61o46r58t21e10n 9281679593124

;-D

0/0
22.8.2014 9:41

T89o68m34á24š 54B12u65t39o49r36a 7741879522488

Výborný nápad, jen tak dál, rozšiřovat a vylepšovat..! Až mi mobil vše zajistí a nejlépe i spočítá (kilometry + cenu), tak se milerád začnu vozit taxíkem taky.. 

Tahle republika to potřebuje jako sůl, protože to co předvádí někteří taxikáři (turbo-taxametry atd.), tak to je odporný nekřesťanský humus..

+11/−3
21.8.2014 14:55

P57a98v91e79l 79K23u55r39a51l 5761634450920

Co potřebujeme jsou auta google která se řídí sama pomocí GPS a počítače a problém předraženého řidiče se zcela eliminuje.

Idelní to bude i pro kamionovou dopravu kdy jednak ubude řidič, ale hlavně bude moc vozidlo jezdit 24/7 bez nutnosti přestávky každých 8 hodin.

+1/−1
21.8.2014 19:53

V96á28c79l20a85v 82Č38e48r91m54á19k 4433600517894

A mohlo by to i nahradit MHD. Každý si zaplatí, jestli chce jet v příslušném autě sám, nebo snese i zajíždku a přítomnost jiného člověka, podle toho bude mít cenu. A nemusí tak jezdit jenom osobní auto pro 4-5 lidí, může tak jet i třeba Transporter nebo mikrobus. A můžeme dát sbohem špinavé a předražené (jízdné je jenom malá část nákladů) MHD.

0/0
22.8.2014 14:18

F35e45r55d92i18n96a10n21d 17S48l87a45v56í60k 1275572602189

tak se trochu dovzdělejte, protože dneska už se opravdu jezdí podle mobilu, cena, trasa je jednou zda jedete s Andělem, Bílou Audi nebo si někoho zavoláte přes liftago. Cenu víte dopředu plus mínus pár korun, trasu si můžete hlídat na mobilu.

0/0
21.8.2014 20:48

M18i67c20h68a26l 88N14o24v10á64k 6532825458286

čtete moc scifi

0/0
21.8.2014 20:55

M71a64r14t15i30n 70M37a95t96ý16s71e70k 6968471806870

Kolikrát jste jel taxikem v posledních pěti letech? Kolikrát vás ten taxikář okradl? Zkusil jste někdy některou aplikaci, které má momentálně v Praze cca půlka větších taxislužeb?

0/0
27.8.2014 9:35

J74a95k58u34b 51S82e78m65e28r65á87d 2937966441671

"Takoví lidé nemají ani patřičné pojištění ani taxikářskou licenci, a tak se vlastně nelze divit, že se proti tomuto postupu taxikáři bouří. Na druhou stranu Uber svůj systém brání tvrzením, že je pouze platformou, která spojuje cestující a řidiče. „Různá řešení pro spolujízdu tu existují už delší dobu,“ argumentuje Rob." .... cili v podstate se tu protizakonnou cinnost ridicu bez licence a pojisteni snazi Rob hodit na ridice samotne :-)

+6/−2
21.8.2014 14:24

A34n12t68o73n91í56n 21P37o88l80i22c70k14ý 9950542901667

Ano, říká se tomu neoprávněné podnikání

+2/−1
21.8.2014 15:39

K42a22r89e56l 33J20a75n87í85k 9478862635814

Službu vítám, ale nároky na řidiče Uber musí být stejné, jako na taxikáře. Pokud se liší, měl by být Uber dotlačen respektovat legislativu a zajistit tento požadavek.

Jiná věc je ta, zda není čas mluvit o jejich zjednodušování pro všechny.

+2/0
21.8.2014 14:21
Foto

V42o98j61t48ě47c67h 37V72o88p41a63ř68i69l 2534396226730

A proč by měly být nároky stejné? Táborové chatičky také neplní kritéria pětihvězdy hotelu. Pokud se Uber nebude nazývat taxi a nebude využívat místa pro taxi, je to jednoduše méně garantovaná (kvalitní) služba v oblasti dopravy. Řidičský průkaz, placení daní a auto s platnou technickou, to jsou kritéria, která je nutné plnit. Zbytek nechme na provozovateli a jeho regulaci pomocí poptávky zákazníků, nikoli nařízeními státu.

+5/0
21.8.2014 19:01

P68a73v74e31l 61K83r54á20l 5110919924858

Jenže udělování hvězdiček hotelu není věcí státu. U ubytování stát také klade nějaké nároky na hygienické požadavky, které musí splňovat každé zařízení daného typu. Protože taxíky se na víc druhů nedělí, platí to holt pro všechny stejně.

+1/−1
21.8.2014 21:45
Foto

V16o18j34t72ě16c48h 23V19o65p58a85ř62i92l 2524806366860

"Protože taxíky se na víc druhů nedělí" - A to je právě špatně a mělo by se to změnit. U dopravy nahrazuje hygienu způsobilost a tou je řidičský průkaz a střízlivost. Ostatní parametry by si měl zvolit zákazník výběrem vhodné dopravní služby.

+1/0
21.8.2014 23:38
Foto

P63e66t46r 75K21o78m22ž88í60k 5804246164377

Uber jsem párkrát vyzkoušel vloni v Los Angels, kamarád, co tam žije, ho rád a hojně využívá. Jako služba mě to tehdy nadchlo, pokud by se to tu podařilo rozběhnout v té podobě, jako to mají tam, byla by to zajímavá alternativa taxi. Hlavně při využití neprofesionála by mohla být i cenově výhodnější...

+1/0
21.8.2014 14:17

J45a75k44u86b 82S32e39m95e63r15á25d 2137176191861

a taky protizakonne :-) nicmene zrejme pro toho ridice

+4/−2
21.8.2014 14:23

T21o37m18á13š 28B32u47t34o56r19a 7931389212838

A Vy snad máte pocit, že profesionální taxikář jedná v souladu se zákonem? To jsou prolhaní zloději, kteří kradou za bílého dne.. Ne všichni, ale těch poctivých je jako šafránu.. 

http://praha.idnes.cz/zaznam-turba-u-taxikare-0sm-/praha-zpravy.aspx?c=A131214_133938_praha-zpravy_cen

+6/−2
21.8.2014 15:00

M54a66r98e12k 38M22a19r28t16i69n 8579964906980

Jde o to, že sice na jedné straně někteří z nich šidí, na druhé straně ovšem musí splnit veškeré právní podmínky. Tzn. mít taxametr. Pokud ho Uber mít nebude, jde proti zákonu (že si může taxikář vybrat, jestli ho bude mít nebo ne, je absolutní kravina - v tom případě by v ČR jezdilo jen minimum taxikářů s taxametrem, nemyslíte?). Takže Jakub Semerád má pravdu.

+2/−1
21.8.2014 15:21

L61a30d72i13s68l34a76v 32M72á21l87e15k 7973507871768

Taxametr dle platné legislativy skutečně již není potřeba.

+2/−1
21.8.2014 15:25

M87a93r27e22k 18M47a26r11t78i95n 8779924316470

A to je právě ten omyl, právě že potřeba je. Viz novela zákona z loňského roku. V opačeném případě by se jednalo o zprostředkovatelskou službu, kde by ovšem museli mít řidiči již podepsanou smlouvu ve vozidle.

+2/0
21.8.2014 16:18

L55a31d40i47s72l35a46v 90M69á85l16e32k 7933867231328

Právě že novela z loňského roku povinnost mít taxametr ruší, a ano, musí být pak podepsaná smlouva ve vozidle, ale s tím už se dá kreativně pracovat.

+1/0
21.8.2014 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.