Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svezli jsme se nejjednodušším taxíkem. Peníze nepotřebujete, stačí mobil

Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz. Nepotřebujete hotovost, vše probíhá elektronicky. Platbu si dokonce můžete rozdělit se spolucestujícími. S aplikací Uber se zdá, že už cestování taxíkem nemůže být jednodušší. Ale háček to má: v Praze je zatím málo aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L67u49k55a39s 56N66o21v60a55k 4929789623848

Tak UBER najednou neni taxisluzba?

0/0
25.10.2014 0:24

J79a86n 90Z65b33o77ř73i87l 3289167119

A ja se vezu na Nevolejte.cz :- D

0/0
22.10.2014 13:01
Foto

F62i16l36i42p 56Š15v51e46h51l95a 1786203128347

Tak jsem to chtel take zkusit. Nainstaloval jsem aplikaci, zaregistroval se ... Vysel jsem z klubu James Dean, Praha 1. Zmackl tlacitko.. nic. Pak jsem zkusil spocitat kolik by me stala planovana cesta - a nasledne me telefon upozornil, ze tuto cestu nemuzu zaplatit paypalem. Takze sem si zavolal taxika a jel sem tagem.

0/0
23.8.2014 15:35


M30i39c72h82a69e33l 15M67e40n72s77i75k 8461276680612

Takže existuje naděje, že nepřijede zpocené čuně s pupkem lezoucím zpod tílka nebo olezlé kožené vesty

v káře smrdící kouřem se sedadly, na která se čistě oblečený člověk bojí usednout? 8-o

Tož to by mohli zavést aji u nás na lontě R^

+1/0
22.8.2014 23:59

M93a49r42t53i75n 49M40a78t14ý50s51e42k 6218871116760

Kdy jste naposledy jel v Praze taxikem? Vámi popisovaný zjev jsem mezi taxikáři dlouho neviděl.

0/0
27.8.2014 9:25

P88a40v13e48l 11K14r58á81l 5940939744638

V článku se pořád mluví o pečlivé kontrole řidičů ze strany Uberu - jak je teda možné, že v západní Evropě jezdilo tolik řidičů bez příslušných licencí, i když je to jedna z podmínek užívání služby? To o moc pečlivé kontrole nevypovídá.

0/0
21.8.2014 21:46

D63a79l67i33b77o88r 11C39h76v57á57t80a98l 3931785282818

Tady se zase sešli lidé, kteří všemu rozumí :-) Není to žádná černota, ne v této chvíli. Ti, kteří chtějí jezdit pro Uber Black v Praze, kromě přesného typ vozidla (jinak nemají šanci) musejí splnit tato kritéria:

1) Živnostenské oprávnění.

2) Koncesi pro osobní přepravu vozidly do 3,5t.

3) Taxikářský průkaz.

4) Zařazení vozidla do evidence taxislužby a vozidel osobní přepravy (to, že není onačeno taxi, s tím nesouvisí).

5) Úrazové pojištění všech sedadel. (Který taxík to má?)

Takže pro ČR/Prahu zatím platí to, že kdo chce jezdit pro Uber, musí splnit totožná kritéria, jako jakýkoli jiný provozovatel osobní přepravy s vozidly do 3,5t. Rozdíl je jen ve formě objednávky, která jde přes Uber. Zdanění a legislativa je totožná.

+6/0
21.8.2014 20:35

J72a55k52u71b 11S85e16m24e29r59á89d 2907606581811

nikdo nerika, ze je to cernota uz v teto chvili..nicmene o te nizsi variante se v clanku take pise

0/0
25.8.2014 14:35

M73a75r24t33i82n 28M64a31t86ý70s98e41k 6828321496170

Pokud jsem četl dobře náborový leták (nyní už to nikde pořádně není), tak chtějí právě vozidla, která NEJSOU zařazena do registru taxi. Stejně tak požadavky. Chtěji komerční licenci a komerční pojištění. to mi nezní úplně jako koncese na přepravu osob.

0/0
27.8.2014 9:28

J34i39ř98í 32V48i32n91k61l92e61r 1181577380219

Že by pomalý konec pražských arogantních drožkařů v teplákách?  Kéž by.

+3/0
21.8.2014 20:26

M48a26r98t75i16n 32M78a55t45ý63s17e33k 6658101126540

Kolik znáte arogantních drožkařů? Neříkám, že nejsou, nicméně proti ostatním jsou již převážně v menšine.

0/0
27.8.2014 9:29

V32í91ť79a 52K64r61u60t35i43š 1500834615397

Takže další obor, který moderní technologie mohou zásadně změnit a pro zákazníky zlevnit. A navíc tím naruší oligopol taxikářů, kteří se teď budou bránit, co to jen půjde.

A jak ukazuje historie, tak technologie jdou tak rychle dopředu. Asi není těžké si představit službu v jiné podobě než současného Uberu, která opustí taxislužby, a bude fungovat jako online mobilní a rychlá Spolujízda.

+2/0
21.8.2014 20:23

L30u19k17á91š 74V32a82ň41u16r25a 1265374783923

Neschvaluji taxikare bez koncese, ale ceny taxi v Praze jsou nesmyslne. Pokud jedu firemnim autem, jsou naklady cca 7kc/km. Pokud bych pocital, ze ridic jede obe cesty a ma byt i na plat ridice, tak mi vychazi cena na 24kc/km. Ale pokud bude taxi plne vytizene, vychazi cena na 12kc/km.

0/−2
21.8.2014 20:05

F45e24r24d66i91n59a48n38d 26S76l85a55v86í64k 1725422642489

no vzhledem k tomu, že v  Praze jezdím taxikem za 16kč na km tak mi to přijde v pořádku i podle vaší zvláštní kalkulace.

+4/0
21.8.2014 20:43

J26i25ř25í 53L98u40k89á76š29e22k 5250751620253

Elegantní černý vůz s elegantní černou rakvičkou vzadu ;-D

0/−1
21.8.2014 19:20

J85a67k24u20b 28S83e91m11e90r90á92d 2397166291451

tohle se proste vyplati opravdu jen u toho vyssiho standartu .... ta levnejsi varianta, aby ridic byl v plusu, kdyz jeste dava Uberu, tak si nemuze dovolit platit pojisteni a tax. konsesi

+3/0
21.8.2014 17:03

J27i68r73k60a 77K20o62c76h 7904244823765

a) nemyslim ze by jezdili s vyvesenou vlajkou - standarTou - zrejme jste mel na mysli u vyssiho standarDu

b) tohle nema s taxikarenim nic spolecnyho - jakobytaxikari uberu prave licenci nemaji a to je podle me ten problem. nejsem taxikar ale system uber neschvaluju

+1/−1
21.8.2014 17:50

J24a40n 35M22o49h24y70l68a 6282509629231

ad b) u nás jsou na tom řidiči Uberu stejně jako ostatní taxikáři nebo přepravci, co se  všech povolení a pojištění týče.

+1/0
21.8.2014 19:20

L80a56d25i34s33l60a69v 34M69á41l11e53k 7513257831148

Zatím sice ano, ale až spustí tu nižší kategorii, tak to bude stejné, jak v západní Evropě, čili daňový únik jako prase. A o tom, že jsou jenom platforma, můžou kecat, jak chtějí, to je to samé, jakože uložto se nepoužívá k šíření warezu, ale jen k ukládání linuxových distribucí :-)

0/−1
21.8.2014 19:37

P32a90v32e94l 45K17u76r69a64l 5771524250450

Na licence, povolení a pojištění auto nejezdí.

Pokud je můj jediný požadavek dostat se z místa A do místa B a budu akceptovat absenci pojištění (tedy na vlastní riziko) nevídím důvod proč za to platit...

A stejně tak nechápu proč by tato služba měla podléhat nějakým licencím...

Pokud ano tak je potřeba aby jakákoli státu nehlášená spolujízda mimo majitele auta byla považována za daňový únik.

Proč na všechno potřebujeme licence státní regulace?

Kdyby naši polici byli co k čemu a skutečně budovali legislativu století tak už na našich silnicích jsou taxíky které vůbec řidiče nepotřebují a pohybují se zcela automaticky jenom podle mobilu zákazníka. Na tom kdyby se nemusel platit řidič by se ušetřilo nejvíc.

+11/0
21.8.2014 19:50

F59e27r76d15i60n78a31n94d 38S53l40a54v58í16k 1825382812709

asi bych si měl dát bacha, každý den vozím do práce přítelkyni a někdy i další kolegy a nemám na to žádnou licenci :-)

0/−1
21.8.2014 20:45

J34a39k65u46b 37S27e66m76e73r78á54d 2687546171531

oni vam za to pravidelne plati a vydelavate tim?

0/0
25.8.2014 14:36

J87a19k23u34b 47S90e45m62e18r92á47d 2917496861101

opravdu jste tak natvrdly, ze nerozeznate rozdil spolujizdy mimo majitele auta a vydelecne cinnosti prepravou osob???

0/0
25.8.2014 14:33

J93a41k82u17b 28S84e78m23e89r59á48d 2827156511501

a) aby ses nepo ... :-)

0/0
25.8.2014 14:37
Foto

P69e97t33r 10K69r96e68n13ž43e79l88o75k 5579527

Podmínky pro byznys musí platit pro všechny stejně a nelze to ničím omlouvat. Pokud k placenému vození pasažérů je nutná licence a pojištění, měli by ji mít i tito. Dále - pokud člověk jako fyzická osoba má příjem, neměl by být zaměstnaný, třeba i dohodu, či mít živnostenský list? Své příjmy pak také zdanit? Klidně ať ty zákonné podmínky revidují, zjednoduší, ale ať se měří všem stejně ...

+1/−3
21.8.2014 16:58

P88a35v26e89l 72K84u23r84a47l 5881684180950

Co třeba tu povinnost pojištění a licencí ZRUŠIT? abychom mohli využívat více možnost s nižšími náklady a utrácet méně poněz?

Tak jako tak - očekávám že pokud stát půjde po Uberu tak doufám že bude veškerou spolujízdu považovat za daňový únik a bude adekvátně trestat všechny řidiče kteří si do auta vezmou kohokoli mimo blízké rodin.

+3/−2
21.8.2014 19:52

M33a74r98t17i39n 20M67a33t48ý67s49e26k 6138341376480

Pokud zrušíte "licence" nebudete vědět kdo kde podniká.

0/0
27.8.2014 9:33

A36l39e18š 31J69a10n33á31č91e41k 3663374836593

Narozdíl od Jízdomatu tohle je černá taxislužba :-(

+5/−6
21.8.2014 15:56

G43a41b60r10i45e38l 44H71o58r65t88e29n 9501669763734

"Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz."

Ani nevím proč, ale vzpoměl jsem si na Matrix, MiB a Akta X.:-)

+8/0
21.8.2014 14:58

A69n60d84r46e20j 59K59r85á35l 7335506765255

V tom pripade je divne, ze jste si na MiB vzpomnel.. :-P

+2/0
21.8.2014 22:50

G96a53b40r49i88e33l 17H64o12r88t98e14n 9631799523424

;-D

0/0
22.8.2014 9:41

T50o59m66á54š 28B71u16t51o47r48a 7831819732748

Výborný nápad, jen tak dál, rozšiřovat a vylepšovat..! Až mi mobil vše zajistí a nejlépe i spočítá (kilometry + cenu), tak se milerád začnu vozit taxíkem taky.. 

Tahle republika to potřebuje jako sůl, protože to co předvádí někteří taxikáři (turbo-taxametry atd.), tak to je odporný nekřesťanský humus..

+11/−3
21.8.2014 14:55

P22a86v67e56l 60K21u58r78a60l 5421684180670

Co potřebujeme jsou auta google která se řídí sama pomocí GPS a počítače a problém předraženého řidiče se zcela eliminuje.

Idelní to bude i pro kamionovou dopravu kdy jednak ubude řidič, ale hlavně bude moc vozidlo jezdit 24/7 bez nutnosti přestávky každých 8 hodin.

+1/−1
21.8.2014 19:53

V71á85c41l56a78v 16Č53e83r72m83á31k 4963350477874

A mohlo by to i nahradit MHD. Každý si zaplatí, jestli chce jet v příslušném autě sám, nebo snese i zajíždku a přítomnost jiného člověka, podle toho bude mít cenu. A nemusí tak jezdit jenom osobní auto pro 4-5 lidí, může tak jet i třeba Transporter nebo mikrobus. A můžeme dát sbohem špinavé a předražené (jízdné je jenom malá část nákladů) MHD.

0/0
22.8.2014 14:18

F12e49r49d35i89n36a75n21d 46S17l29a41v82í70k 1975342852199

tak se trochu dovzdělejte, protože dneska už se opravdu jezdí podle mobilu, cena, trasa je jednou zda jedete s Andělem, Bílou Audi nebo si někoho zavoláte přes liftago. Cenu víte dopředu plus mínus pár korun, trasu si můžete hlídat na mobilu.

0/0
21.8.2014 20:48

M13i43c64h15a91l 14N74o30v89á48k 6132455598346

čtete moc scifi

0/0
21.8.2014 20:55

M72a69r76t21i91n 42M27a40t94ý73s94e48k 6598731706230

Kolikrát jste jel taxikem v posledních pěti letech? Kolikrát vás ten taxikář okradl? Zkusil jste někdy některou aplikaci, které má momentálně v Praze cca půlka větších taxislužeb?

0/0
27.8.2014 9:35

J74a58k45u86b 31S13e33m95e56r45á60d 2697466361181

"Takoví lidé nemají ani patřičné pojištění ani taxikářskou licenci, a tak se vlastně nelze divit, že se proti tomuto postupu taxikáři bouří. Na druhou stranu Uber svůj systém brání tvrzením, že je pouze platformou, která spojuje cestující a řidiče. „Různá řešení pro spolujízdu tu existují už delší dobu,“ argumentuje Rob." .... cili v podstate se tu protizakonnou cinnost ridicu bez licence a pojisteni snazi Rob hodit na ridice samotne :-)

+6/−2
21.8.2014 14:24

A10n57t93o68n23í92n 86P41o52l90i72c48k89ý 9200532531107

Ano, říká se tomu neoprávněné podnikání

+2/−1
21.8.2014 15:39

K59a76r73e53l 10J71a13n68í46k 9808632565814

Službu vítám, ale nároky na řidiče Uber musí být stejné, jako na taxikáře. Pokud se liší, měl by být Uber dotlačen respektovat legislativu a zajistit tento požadavek.

Jiná věc je ta, zda není čas mluvit o jejich zjednodušování pro všechny.

+2/0
21.8.2014 14:21
Foto

V57o93j67t65ě93c89h 65V15o56p29a87ř26i91l 2944586646420

A proč by měly být nároky stejné? Táborové chatičky také neplní kritéria pětihvězdy hotelu. Pokud se Uber nebude nazývat taxi a nebude využívat místa pro taxi, je to jednoduše méně garantovaná (kvalitní) služba v oblasti dopravy. Řidičský průkaz, placení daní a auto s platnou technickou, to jsou kritéria, která je nutné plnit. Zbytek nechme na provozovateli a jeho regulaci pomocí poptávky zákazníků, nikoli nařízeními státu.

+5/0
21.8.2014 19:01

P85a13v90e59l 20K68r62á64l 5100849904988

Jenže udělování hvězdiček hotelu není věcí státu. U ubytování stát také klade nějaké nároky na hygienické požadavky, které musí splňovat každé zařízení daného typu. Protože taxíky se na víc druhů nedělí, platí to holt pro všechny stejně.

+1/−1
21.8.2014 21:45
Foto

V75o22j32t84ě70c43h 77V80o34p25a62ř87i93l 2124576856360

"Protože taxíky se na víc druhů nedělí" - A to je právě špatně a mělo by se to změnit. U dopravy nahrazuje hygienu způsobilost a tou je řidičský průkaz a střízlivost. Ostatní parametry by si měl zvolit zákazník výběrem vhodné dopravní služby.

+1/0
21.8.2014 23:38
Foto

P17e76t53r 14K13o93m60ž65í31k 5464346144107

Uber jsem párkrát vyzkoušel vloni v Los Angels, kamarád, co tam žije, ho rád a hojně využívá. Jako služba mě to tehdy nadchlo, pokud by se to tu podařilo rozběhnout v té podobě, jako to mají tam, byla by to zajímavá alternativa taxi. Hlavně při využití neprofesionála by mohla být i cenově výhodnější...

+1/0
21.8.2014 14:17

J93a14k73u15b 79S16e64m41e31r60á79d 2837186701491

a taky protizakonne :-) nicmene zrejme pro toho ridice

+4/−2
21.8.2014 14:23

T12o65m18á21š 76B37u91t18o46r94a 7721279712298

A Vy snad máte pocit, že profesionální taxikář jedná v souladu se zákonem? To jsou prolhaní zloději, kteří kradou za bílého dne.. Ne všichni, ale těch poctivých je jako šafránu.. 

http://praha.idnes.cz/zaznam-turba-u-taxikare-0sm-/praha-zpravy.aspx?c=A131214_133938_praha-zpravy_cen

+6/−2
21.8.2014 15:00

M48a96r53e75k 33M30a57r23t87i31n 8509304936840

Jde o to, že sice na jedné straně někteří z nich šidí, na druhé straně ovšem musí splnit veškeré právní podmínky. Tzn. mít taxametr. Pokud ho Uber mít nebude, jde proti zákonu (že si může taxikář vybrat, jestli ho bude mít nebo ne, je absolutní kravina - v tom případě by v ČR jezdilo jen minimum taxikářů s taxametrem, nemyslíte?). Takže Jakub Semerád má pravdu.

+2/−1
21.8.2014 15:21

L25a72d29i94s33l20a62v 65M38á22l37e71k 7113957371208

Taxametr dle platné legislativy skutečně již není potřeba.

+2/−1
21.8.2014 15:25

M17a88r92e22k 81M63a36r18t84i50n 8919874766850

A to je právě ten omyl, právě že potřeba je. Viz novela zákona z loňského roku. V opačeném případě by se jednalo o zprostředkovatelskou službu, kde by ovšem museli mít řidiči již podepsanou smlouvu ve vozidle.

+2/0
21.8.2014 16:18

L70a56d42i17s92l72a74v 77M93á60l65e82k 7673407471608

Právě že novela z loňského roku povinnost mít taxametr ruší, a ano, musí být pak podepsaná smlouva ve vozidle, ale s tím už se dá kreativně pracovat.

+1/0
21.8.2014 18:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.