Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svezli jsme se nejjednodušším taxíkem. Peníze nepotřebujete, stačí mobil

Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz. Nepotřebujete hotovost, vše probíhá elektronicky. Platbu si dokonce můžete rozdělit se spolucestujícími. S aplikací Uber se zdá, že už cestování taxíkem nemůže být jednodušší. Ale háček to má: v Praze je zatím málo aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69u86k50a73s 11N76o86v67a98k 4349719513358

Tak UBER najednou neni taxisluzba?

0/0
25.10.2014 0:24

J41a74n 39Z32b12o89ř28i77l 3639507979

A ja se vezu na Nevolejte.cz :- D

0/0
22.10.2014 13:01
Foto

F77i67l73i74p 33Š31v70e92h13l92a 1226543918447

Tak jsem to chtel take zkusit. Nainstaloval jsem aplikaci, zaregistroval se ... Vysel jsem z klubu James Dean, Praha 1. Zmackl tlacitko.. nic. Pak jsem zkusil spocitat kolik by me stala planovana cesta - a nasledne me telefon upozornil, ze tuto cestu nemuzu zaplatit paypalem. Takze sem si zavolal taxika a jel sem tagem.

0/0
23.8.2014 15:35

M39i93c33h88a74e31l 53M68e98n31s53i47k 8411986600282

Takže existuje naděje, že nepřijede zpocené čuně s pupkem lezoucím zpod tílka nebo olezlé kožené vesty

v káře smrdící kouřem se sedadly, na která se čistě oblečený člověk bojí usednout? 8-o

Tož to by mohli zavést aji u nás na lontě R^

+1/0
22.8.2014 23:59

M10a90r33t98i74n 33M18a23t91ý75s12e10k 6588311486620

Kdy jste naposledy jel v Praze taxikem? Vámi popisovaný zjev jsem mezi taxikáři dlouho neviděl.

0/0
27.8.2014 9:25

P84a39v66e60l 33K54r74á75l 5760349974738

V článku se pořád mluví o pečlivé kontrole řidičů ze strany Uberu - jak je teda možné, že v západní Evropě jezdilo tolik řidičů bez příslušných licencí, i když je to jedna z podmínek užívání služby? To o moc pečlivé kontrole nevypovídá.

0/0
21.8.2014 21:46

D52a78l83i39b92o52r 74C21h62v68á44t63a70l 3241745812548

Tady se zase sešli lidé, kteří všemu rozumí :-) Není to žádná černota, ne v této chvíli. Ti, kteří chtějí jezdit pro Uber Black v Praze, kromě přesného typ vozidla (jinak nemají šanci) musejí splnit tato kritéria:

1) Živnostenské oprávnění.

2) Koncesi pro osobní přepravu vozidly do 3,5t.

3) Taxikářský průkaz.

4) Zařazení vozidla do evidence taxislužby a vozidel osobní přepravy (to, že není onačeno taxi, s tím nesouvisí).

5) Úrazové pojištění všech sedadel. (Který taxík to má?)

Takže pro ČR/Prahu zatím platí to, že kdo chce jezdit pro Uber, musí splnit totožná kritéria, jako jakýkoli jiný provozovatel osobní přepravy s vozidly do 3,5t. Rozdíl je jen ve formě objednávky, která jde přes Uber. Zdanění a legislativa je totožná.

+6/0
21.8.2014 20:35

J50a68k49u98b 15S84e56m68e92r66á76d 2467576331971

nikdo nerika, ze je to cernota uz v teto chvili..nicmene o te nizsi variante se v clanku take pise

0/0
25.8.2014 14:35

M98a19r48t48i96n 28M69a64t78ý72s50e31k 6698321966620

Pokud jsem četl dobře náborový leták (nyní už to nikde pořádně není), tak chtějí právě vozidla, která NEJSOU zařazena do registru taxi. Stejně tak požadavky. Chtěji komerční licenci a komerční pojištění. to mi nezní úplně jako koncese na přepravu osob.

0/0
27.8.2014 9:28

J39i98ř93í 31V82i39n33k53l72e97r 1811337580179

Že by pomalý konec pražských arogantních drožkařů v teplákách?  Kéž by.

+3/0
21.8.2014 20:26

M44a25r20t21i64n 71M15a35t42ý57s31e97k 6848301426430

Kolik znáte arogantních drožkařů? Neříkám, že nejsou, nicméně proti ostatním jsou již převážně v menšine.

0/0
27.8.2014 9:29

V34í98ť70a 69K24r17u58t39i76š 1250794255947

Takže další obor, který moderní technologie mohou zásadně změnit a pro zákazníky zlevnit. A navíc tím naruší oligopol taxikářů, kteří se teď budou bránit, co to jen půjde.

A jak ukazuje historie, tak technologie jdou tak rychle dopředu. Asi není těžké si představit službu v jiné podobě než současného Uberu, která opustí taxislužby, a bude fungovat jako online mobilní a rychlá Spolujízda.

+2/0
21.8.2014 20:23

L33u30k87á40š 29V64a16ň16u58r21a 1415894343723

Neschvaluji taxikare bez koncese, ale ceny taxi v Praze jsou nesmyslne. Pokud jedu firemnim autem, jsou naklady cca 7kc/km. Pokud bych pocital, ze ridic jede obe cesty a ma byt i na plat ridice, tak mi vychazi cena na 24kc/km. Ale pokud bude taxi plne vytizene, vychazi cena na 12kc/km.

0/−2
21.8.2014 20:05

F60e72r61d40i48n32a40n64d 56S34l87a47v29í18k 1615802872559

no vzhledem k tomu, že v  Praze jezdím taxikem za 16kč na km tak mi to přijde v pořádku i podle vaší zvláštní kalkulace.

+4/0
21.8.2014 20:43

J34i20ř46í 34L11u20k53á11š76e36k 5280491590373

Elegantní černý vůz s elegantní černou rakvičkou vzadu ;-D

0/−1
21.8.2014 19:20

J33a82k85u77b 13S63e49m76e72r91á64d 2407166411261

tohle se proste vyplati opravdu jen u toho vyssiho standartu .... ta levnejsi varianta, aby ridic byl v plusu, kdyz jeste dava Uberu, tak si nemuze dovolit platit pojisteni a tax. konsesi

+3/0
21.8.2014 17:03

J85i96r96k39a 53K44o98c61h 7234484593295

a) nemyslim ze by jezdili s vyvesenou vlajkou - standarTou - zrejme jste mel na mysli u vyssiho standarDu

b) tohle nema s taxikarenim nic spolecnyho - jakobytaxikari uberu prave licenci nemaji a to je podle me ten problem. nejsem taxikar ale system uber neschvaluju

+1/−1
21.8.2014 17:50

J94a31n 62M37o38h83y38l19a 6952349749121

ad b) u nás jsou na tom řidiči Uberu stejně jako ostatní taxikáři nebo přepravci, co se  všech povolení a pojištění týče.

+1/0
21.8.2014 19:20

L83a90d84i43s73l41a45v 78M46á68l59e49k 7303527291838

Zatím sice ano, ale až spustí tu nižší kategorii, tak to bude stejné, jak v západní Evropě, čili daňový únik jako prase. A o tom, že jsou jenom platforma, můžou kecat, jak chtějí, to je to samé, jakože uložto se nepoužívá k šíření warezu, ale jen k ukládání linuxových distribucí :-)

0/−1
21.8.2014 19:37

P87a82v33e63l 63K14u29r80a51l 5381374120310

Na licence, povolení a pojištění auto nejezdí.

Pokud je můj jediný požadavek dostat se z místa A do místa B a budu akceptovat absenci pojištění (tedy na vlastní riziko) nevídím důvod proč za to platit...

A stejně tak nechápu proč by tato služba měla podléhat nějakým licencím...

Pokud ano tak je potřeba aby jakákoli státu nehlášená spolujízda mimo majitele auta byla považována za daňový únik.

Proč na všechno potřebujeme licence státní regulace?

Kdyby naši polici byli co k čemu a skutečně budovali legislativu století tak už na našich silnicích jsou taxíky které vůbec řidiče nepotřebují a pohybují se zcela automaticky jenom podle mobilu zákazníka. Na tom kdyby se nemusel platit řidič by se ušetřilo nejvíc.

+11/0
21.8.2014 19:50

F12e17r89d71i31n36a68n52d 24S28l49a16v23í49k 1575612132869

asi bych si měl dát bacha, každý den vozím do práce přítelkyni a někdy i další kolegy a nemám na to žádnou licenci :-)

0/−1
21.8.2014 20:45

J17a41k18u35b 17S51e51m47e30r86á64d 2617316131181

oni vam za to pravidelne plati a vydelavate tim?

0/0
25.8.2014 14:36

J76a24k66u52b 59S58e31m91e24r45á68d 2157236561891

opravdu jste tak natvrdly, ze nerozeznate rozdil spolujizdy mimo majitele auta a vydelecne cinnosti prepravou osob???

0/0
25.8.2014 14:33

J78a32k88u35b 49S93e89m92e80r81á30d 2797876481641

a) aby ses nepo ... :-)

0/0
25.8.2014 14:37
Foto

P59e65t27r 13K15r71e43n94ž59e37l57o19k 5269217

Podmínky pro byznys musí platit pro všechny stejně a nelze to ničím omlouvat. Pokud k placenému vození pasažérů je nutná licence a pojištění, měli by ji mít i tito. Dále - pokud člověk jako fyzická osoba má příjem, neměl by být zaměstnaný, třeba i dohodu, či mít živnostenský list? Své příjmy pak také zdanit? Klidně ať ty zákonné podmínky revidují, zjednoduší, ale ať se měří všem stejně ...

+1/−3
21.8.2014 16:58

P71a81v45e34l 72K96u84r38a42l 5761684810330

Co třeba tu povinnost pojištění a licencí ZRUŠIT? abychom mohli využívat více možnost s nižšími náklady a utrácet méně poněz?

Tak jako tak - očekávám že pokud stát půjde po Uberu tak doufám že bude veškerou spolujízdu považovat za daňový únik a bude adekvátně trestat všechny řidiče kteří si do auta vezmou kohokoli mimo blízké rodin.

+3/−2
21.8.2014 19:52

M72a71r77t37i51n 14M74a79t18ý49s95e53k 6848161886930

Pokud zrušíte "licence" nebudete vědět kdo kde podniká.

0/0
27.8.2014 9:33

A74l21e45š 79J76a69n19á47č43e63k 3753674736363

Narozdíl od Jízdomatu tohle je černá taxislužba :-(

+5/−6
21.8.2014 15:56

G84a35b46r89i19e31l 87H59o30r67t22e45n 9911739953374

"Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz."

Ani nevím proč, ale vzpoměl jsem si na Matrix, MiB a Akta X.:-)

+8/0
21.8.2014 14:58

A29n22d77r49e47j 11K56r45á52l 7945126675895

V tom pripade je divne, ze jste si na MiB vzpomnel.. :-P

+2/0
21.8.2014 22:50

G17a49b98r21i43e22l 20H27o47r26t79e71n 9861619253224

;-D

0/0
22.8.2014 9:41

T64o33m26á73š 46B35u55t55o95r86a 7471349882538

Výborný nápad, jen tak dál, rozšiřovat a vylepšovat..! Až mi mobil vše zajistí a nejlépe i spočítá (kilometry + cenu), tak se milerád začnu vozit taxíkem taky.. 

Tahle republika to potřebuje jako sůl, protože to co předvádí někteří taxikáři (turbo-taxametry atd.), tak to je odporný nekřesťanský humus..

+11/−3
21.8.2014 14:55

P84a90v39e59l 71K45u80r39a83l 5271124730600

Co potřebujeme jsou auta google která se řídí sama pomocí GPS a počítače a problém předraženého řidiče se zcela eliminuje.

Idelní to bude i pro kamionovou dopravu kdy jednak ubude řidič, ale hlavně bude moc vozidlo jezdit 24/7 bez nutnosti přestávky každých 8 hodin.

+1/−1
21.8.2014 19:53

V74á23c94l30a40v 40Č77e51r25m70á23k 4533650477354

A mohlo by to i nahradit MHD. Každý si zaplatí, jestli chce jet v příslušném autě sám, nebo snese i zajíždku a přítomnost jiného člověka, podle toho bude mít cenu. A nemusí tak jezdit jenom osobní auto pro 4-5 lidí, může tak jet i třeba Transporter nebo mikrobus. A můžeme dát sbohem špinavé a předražené (jízdné je jenom malá část nákladů) MHD.

0/0
22.8.2014 14:18

F72e91r58d72i24n45a11n69d 84S61l91a87v45í44k 1625182532809

tak se trochu dovzdělejte, protože dneska už se opravdu jezdí podle mobilu, cena, trasa je jednou zda jedete s Andělem, Bílou Audi nebo si někoho zavoláte přes liftago. Cenu víte dopředu plus mínus pár korun, trasu si můžete hlídat na mobilu.

0/0
21.8.2014 20:48

M44i27c71h20a93l 32N34o94v17á49k 6242885588916

čtete moc scifi

0/0
21.8.2014 20:55

M24a90r57t54i19n 25M86a54t38ý22s35e44k 6788471896150

Kolikrát jste jel taxikem v posledních pěti letech? Kolikrát vás ten taxikář okradl? Zkusil jste někdy některou aplikaci, které má momentálně v Praze cca půlka větších taxislužeb?

0/0
27.8.2014 9:35

J80a18k15u98b 83S12e17m10e81r64á50d 2887506931291

"Takoví lidé nemají ani patřičné pojištění ani taxikářskou licenci, a tak se vlastně nelze divit, že se proti tomuto postupu taxikáři bouří. Na druhou stranu Uber svůj systém brání tvrzením, že je pouze platformou, která spojuje cestující a řidiče. „Různá řešení pro spolujízdu tu existují už delší dobu,“ argumentuje Rob." .... cili v podstate se tu protizakonnou cinnost ridicu bez licence a pojisteni snazi Rob hodit na ridice samotne :-)

+6/−2
21.8.2014 14:24

A70n71t43o94n30í52n 14P62o44l65i57c72k42ý 9970682871547

Ano, říká se tomu neoprávněné podnikání

+2/−1
21.8.2014 15:39

K26a43r42e80l 52J91a40n88í50k 9538362605464

Službu vítám, ale nároky na řidiče Uber musí být stejné, jako na taxikáře. Pokud se liší, měl by být Uber dotlačen respektovat legislativu a zajistit tento požadavek.

Jiná věc je ta, zda není čas mluvit o jejich zjednodušování pro všechny.

+2/0
21.8.2014 14:21
Foto

V64o87j27t15ě73c17h 14V93o84p37a13ř51i63l 2284546446670

A proč by měly být nároky stejné? Táborové chatičky také neplní kritéria pětihvězdy hotelu. Pokud se Uber nebude nazývat taxi a nebude využívat místa pro taxi, je to jednoduše méně garantovaná (kvalitní) služba v oblasti dopravy. Řidičský průkaz, placení daní a auto s platnou technickou, to jsou kritéria, která je nutné plnit. Zbytek nechme na provozovateli a jeho regulaci pomocí poptávky zákazníků, nikoli nařízeními státu.

+5/0
21.8.2014 19:01

P83a94v61e44l 92K76r84á37l 5890899134898

Jenže udělování hvězdiček hotelu není věcí státu. U ubytování stát také klade nějaké nároky na hygienické požadavky, které musí splňovat každé zařízení daného typu. Protože taxíky se na víc druhů nedělí, platí to holt pro všechny stejně.

+1/−1
21.8.2014 21:45
Foto

V63o63j19t17ě15c20h 17V53o79p62a24ř46i52l 2324586156770

"Protože taxíky se na víc druhů nedělí" - A to je právě špatně a mělo by se to změnit. U dopravy nahrazuje hygienu způsobilost a tou je řidičský průkaz a střízlivost. Ostatní parametry by si měl zvolit zákazník výběrem vhodné dopravní služby.

+1/0
21.8.2014 23:38
Foto

P11e37t21r 43K15o84m52ž64í83k 5304946494307

Uber jsem párkrát vyzkoušel vloni v Los Angels, kamarád, co tam žije, ho rád a hojně využívá. Jako služba mě to tehdy nadchlo, pokud by se to tu podařilo rozběhnout v té podobě, jako to mají tam, byla by to zajímavá alternativa taxi. Hlavně při využití neprofesionála by mohla být i cenově výhodnější...

+1/0
21.8.2014 14:17

J45a26k23u90b 94S73e49m41e56r22á43d 2377246131421

a taky protizakonne :-) nicmene zrejme pro toho ridice

+4/−2
21.8.2014 14:23

T47o96m49á54š 35B32u22t88o74r77a 7291579332648

A Vy snad máte pocit, že profesionální taxikář jedná v souladu se zákonem? To jsou prolhaní zloději, kteří kradou za bílého dne.. Ne všichni, ale těch poctivých je jako šafránu.. 

http://praha.idnes.cz/zaznam-turba-u-taxikare-0sm-/praha-zpravy.aspx?c=A131214_133938_praha-zpravy_cen

+6/−2
21.8.2014 15:00

M50a35r85e57k 40M41a77r30t38i40n 8639414376680

Jde o to, že sice na jedné straně někteří z nich šidí, na druhé straně ovšem musí splnit veškeré právní podmínky. Tzn. mít taxametr. Pokud ho Uber mít nebude, jde proti zákonu (že si může taxikář vybrat, jestli ho bude mít nebo ne, je absolutní kravina - v tom případě by v ČR jezdilo jen minimum taxikářů s taxametrem, nemyslíte?). Takže Jakub Semerád má pravdu.

+2/−1
21.8.2014 15:21

L80a97d98i77s70l49a31v 46M32á55l93e93k 7223147341268

Taxametr dle platné legislativy skutečně již není potřeba.

+2/−1
21.8.2014 15:25

M26a53r90e18k 90M71a18r50t65i71n 8109684766200

A to je právě ten omyl, právě že potřeba je. Viz novela zákona z loňského roku. V opačeném případě by se jednalo o zprostředkovatelskou službu, kde by ovšem museli mít řidiči již podepsanou smlouvu ve vozidle.

+2/0
21.8.2014 16:18

L24a71d90i83s29l92a79v 29M78á62l24e28k 7883627121458

Právě že novela z loňského roku povinnost mít taxametr ruší, a ano, musí být pak podepsaná smlouva ve vozidle, ale s tím už se dá kreativně pracovat.

+1/0
21.8.2014 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.