Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodafone razantně mění FUP. Po překročení limitu si účtuje další peníze

Od 13. září zavede Vodafone poměrně výraznou změnu pravidel FUP, respektive toho, co se stane po vyčerpání volných dat. Místo automatického zpomalení rychlosti zákazník automaticky dostane nový balíček dat za 49 korun. Službu si případně musí zákazník sám deaktivovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I36g11o28r 39G59o31t87t41w17a55l55d 6447968380551

Měl bych k tématu pár poznámek. Docela by mě zajímala i obhajoba Vodafonu. Třeba je služba navýšení datového limitu natolik žádaná, že bude pro operátora méně zatěžující ji pár klientům vypnout, než většině ručně přidávat data po vyčerpání (ruku na srdce, jak často se to stane). Osobně ale také požádám o vypnutí pro celou firmu a následně kdo bude potřebovat, tak si jednotlivě data přikoupí.

Jako hlavní problém vidím typickou situaci, která se mi osobně stala při update tuším na iOS 6. Tenkrát jsme s kolegou plánovali delší cestu, tak jsem chtěl do telefonu nahrát nějaké audio knížky uložené online v iTunes Match, abychom měli co poslouchat v autě. Ovšem při aktualizaci OS, kterou jsem provedl pár dní předtím, výrobce změnil nastavení mobilních služeb a aplikace hudby získala dříve zakázané oprávnění použít mobilní data. Jelikož mám velmi rychlý internet, místa bylo dost a netušil jsem, na čem se dohodneme, tak jsem nechal stahovat několik celých audioknih. Ale když jsme odjeli z dosahu WiFi, tak mobil vesele pokračoval ve stahování přes 3G. Někde u Brna dorazila SMS o vyčerpání 90% limitu 1,5 GB. Za Brnem to bylo 100%. Pak se stahování naštěstí zastavilo. Mobil byl samozřejmě někde v tašce, takže jsem se o tom dozvěděl až za několik hodin. Byl předposlední den měsíce, tak jsem nad tím jen mávl rukou. S touto novou "službou" by se ale moje peněženka nejspíš trošku provětrala...

0/0
6.9.2014 22:54

I53g47o72r 56G52o32t74t39w98a52l35d 6247888530441

Mimochodem, kdyby operátor při vyčerpání zaslal SMS be tvaru: "Právě jste dosáhl 90%, resp. 100% datového limitu. Pro automatické navýšení o dalších 50, resp. 250 MB za cenu 50 Kč zaslete SMS ve tvaru SOUHLASIM na cislo 123456 nebo jako odpověď na tuto zprávu. V opačném případě Vám bude rychlost omezena na 20 kbps."

Všichni by byli spokojení a byla by to skutečná "revoluce" v přístupu k zákazníkovi.

0/0
6.9.2014 23:02

T60o51m18á70š 64P47o44b76o46r82s53k38ý 3560855288805

Včera jsem kvůli tomuhle článku kontroloval nastavení a syn už tam má zatím neaktivní službu automatické přidání dat a k tomu jsem zjistil, že nám u všech (celkem 5 telefonů aktivovali bez povolení hlasovou schránku, což byl kdysi jeden z důvodů, proč jsem odešel od T-Mobile. Dělali to třeba i 3 týdně...)

0/0
28.7.2014 19:36

F21r69a97n48t21i47š68e20k 82K13o86p90e13c61k12ý 6185719490855

Jsem u Vodafone už od Oskara, ale v září končím.... Délku rohů si určím sám......

+2/0
25.7.2014 15:48

A33l78e17x72a14n26d17r 85K85o64s91t15k27a 5879966259746

Neskutečné, jak se operátoři kapsují na mobilních datech.

0/0
19.7.2014 6:08

F70r87a20n18t86i89š28e12k 74K24a91l68v16o20d79a 5737537783511

No ať to zkusí a přijdou o dalšího zákazníka. Už jsem takto vyřešil neustálé problémy obchodníků v UPC, kteří se mi snažili zdražit a tudíž nemám problém změnit operátora. Jsem u nich sice již už od dob, kdy byli ještě Oskar, ale pokud začnou chytračit jdu jinam!!!!;-O Pokud si neváží dlouhodobých spolehlivých zákazníků, tak ať o ně přijdou.

+3/0
18.7.2014 20:50

L59a25d45i33s55l65a58v 80O94s25t51r26á38k 7335110978458

Jakto .ze ne mam slovenskou kartu od O2 Fer a denní limit je 400 MB za cca14 kc na den a to bohate stačí

0/0
18.7.2014 17:49

O69t25o 91M31a18n 2214424111680

a hele, třetí do party

+2/0
17.7.2014 22:19

O96t66o 75M18a44n 2394764871370

jiný vlákno, ale fantová to určitě pochopila

+2/0
17.7.2014 22:20

K83a52t84k45a 92H94r31o21u91d94n50á 8489890643607

PRO ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ NEZNAJÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY NEBO JE NEČTOU: Obecně platí, že jakékoliv změny smlouvy musí odsouhlasit obě strany. Zákon o elektronických komunikacích dává operátorům výjimku, pokud chtějí podmínky měnit, musí ale dodržet určená pravidla. Informace o změně musí být zveřejněna nejméně jeden měsíc před datem, k němuž mají nové podmínky platit. Zákazník také musí být o změně prokazatelně informován stejným způsobem, jakým je mu zasíláno vyúčtování. Zároveň ho musí operátor poučit, že může bez sankcí odstoupit od smlouvy. Když jsou tyto podmínky splněny, má zákazník čas na odstoupení nejpozději do dne účinnosti nových podmínek. Pokud ovšem operátor zákonné podmínky nesplní, tedy například zákazníka informuje pozdě nebo mu zatají, že může ukončit smlouvu, pak změna podmínek není vůči zákazníkovi vůbec účinná.

+1/−2
17.7.2014 20:25

H63o38n29z32a 84B11o43b49u18l14a 9496299573939

Děkujeme zástupkyni Vodafonu za vysvětlení, že prasárny jsou dovoleny.:-P

+3/−4
17.7.2014 20:57

K26a16t56k22a 40H78r89o33u37d23n33á 8339500453337

Nejsem zástupkyní žádného operátora! Jen znám zákony a čtu si obchodní podmínky, což vy asi neděláte a pak si tu stěžujete :-P Postřelená husa nejvíc kejhá ... Osobně používám předplacenou kartu. Lidi nechápou, že operátor dělá jen to, co mu dovolí.

+1/−3
17.7.2014 21:12

H66o39n29z77a 47B33o90b53u41l94a 9426629403929

No víte, nevím, jak je to s tou postřelenou husou, u nás se říkalo potrefená, nevím, jak moc by postřelená ještě kejhala. Ovšem jak víte, jestli čtu nebo nečtu cokoliv, to by mne opravdu zajímalo, tím spíše, že níže píši, že VF nemám. Mám TM a ještě ke všemu služební s volným soukromým voláním, takže mi to může být úplně jedno. Dokonce je mi i jedno, že vy jste ovce, která si myslí, že když si přečte obchodní podmínky a tam napíší, že jste povina jim každý měsíc zaplatit 10 tisíc, tak že s tím musí souhlasit a ještě to bude veřejně obhajovat. To je totiž čistě váš problém, já jen říkám, že zapínání jakékoliv zpoplatněné služby bez souhlasu klienta je prasárna, ať jsou OP jakékoliv.

+2/−3
17.7.2014 21:41

R49o52m56a40n 56M40r40ó21z28e66k 8787598291872

Proč se vyjadřujete k věcem, po kterých vám nic není. Není to u vás poprvé. Paní Fantová má pravdu.

+2/−3
18.7.2014 0:58

H21o28n45z80a 85B55o90b96u92l17a 9266249363829

A proč mi po nich  nic není? Protože zrovna služby VF nevyužívám? Takže se držíte hesla "nehas, co tě nepálí"? To si ale hodně usnadňujete život.

Mimochodem - vy stíháte sledovat, kdo se o čem a k čemu na internetu vyjadřuje a k tomu i to, jestli mu do toho něco je? To jste buď opravdu velký borec, nebo, a to spíš, velký kecal.

+2/−1
18.7.2014 9:46

K29a97t16k55a 48H86r13o55u93d14n71á 8979980753847

Z vašich příspěvků doslova číší vaše pošramocené EGO Rv Já nemám potřebu brečet na diskuzi, jak ti operátoři obírají zákazníky, protože ty obchodní podmínky čtu!!!! Pokud máte služební telefon a je vám to úplně jedno, tak potom tuplem nechápu, proč se tu urážíte, když někdo s vámi nesouhlasí. V předchozím příspěvku jsem psala, že mám předplacenou kartu, takže není problém změnit šmahem operátora.

0/0
21.7.2014 20:09

K86a82t15k69a 59H59r90o51u84d31n83á 8629190403377

Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit tyto Podmínky, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.

0/−3
17.7.2014 21:20

P73e76t80r 20S32c17h48ö43n 7783436412293

A zákazníkovi tím umožní zrušit smlouvu bez sankcí. Super. Dám jim sbohem.

+4/0
18.7.2014 8:57

K30a52t72k68a 41H63r24o72u18d20n68á 8869940253527

Nechápu, proč z toho děláte vědu? Operátor nastaví určité podmínky, vy máte právo na ně přistoupit nebo jít ke konkurenci. Starý zákazník odejde a přijde nový, hledáte chyby tam, kde nejsou.

0/0
21.7.2014 20:18

R22o50m75a88n 13L79a19n26g88e92r 9394254342942

Jsem si naprosto jistý, že se v těch podmínkách nepíše nic o aktivaci placených služeb bez vyžádání.

+1/0
18.7.2014 10:49
Foto

P41a29v48e75l 96Š81o20r57f 3579173819975

U Vodafone mám tři SIM karty s tarifem Odepiš a jednu SIM kartu s tarifem Za nula.Ptám se na jedno.Proč je tarif Připojení bez kabelu za 349,00 Kč s FUP limitem 30 GB a tarif Turbo internet za 499,00 Kč (nebo 999,00 Kč) s FUP limitem 10 GB (podpultově a na nové číslo s FUP limitem 20 GB) ? Mám T-Mobile s FUP limitem 30 GB za 350,00 Kč + Sony Xperia Z (tab) a O2 Mobilní Internet XXL s FUP limitem 30 GB (dříve Neomezený) za 666,60 Kč.Škoda,že Vodafone není schopný se domluvit s O2 a T-Mobile na pokrývání 3G/HSPA,4G/LTE.Proč to někde po xx km jde a někde ne ? Škoda,že Vodafone není schopný nabídnout FUP limit 30 GB za 499,00 Kč nebo do 777,00 Kč bez FUP limitu.Jináč navýšení,přikoupení FUP limitu o 0,50 Kč levnější okouknutý od O2.O2 nabízí sice 100 a 500 MB.Ten druhý za 99,00 Kč.

0/0
17.7.2014 20:14

M17a29r34t43i11n 76M89a87i28k89s15n73a10r 3644153788642

Duvod proc jsem odesel od vodafone pred par lety... mel jsem je jako druheho operatora, ze se rozhodnu kdo se chova lepe... a u pausalu za 16kc ktery jsem skoro nepouzival jsem po roce zaplatil 1000kc za sluzbu kterou jsem si sice objednal, ale bylo mi receno ze je na pul roku zdarma a pak mi prijde sms s tim jestli ji chci prodlouzit i po zkousce... sms neprisla a sluzba byla aktivovavan a za plnou cenu... sfine.

+1/−1
17.7.2014 17:29

K58a72t75k29a 57H65r96o27u20d16n22á 8719130333867

Když něco nepoužívám nebo nevyužívám, tak to deaktivuji a nespoléhám na operátora. Holt za chyby se platí!

+1/−5
17.7.2014 20:11

H95o73n64z83a 30B57o73b89u49l36a 9236309703899

Ano, toto byla evidentně chyba operátora, vzhledem k tomu, že info SMS nepřišla.

+2/0
17.7.2014 21:44

P67a25v83e12l 38P32e72t79e30l26í41k 6168520954138

Zlodějina !

+3/0
17.7.2014 17:07

R89o32m22a21n 50M24r36ó87z84e31k 8987618541642

Podle vzoru krajina?

+1/−1
18.7.2014 0:59

P23ř44e92m93y93s33l 20G47r16o28m12a39d32a 3825257563179

Jak je vůbec možné, že ti nacpou něco, co nechceš, a ještě ti to automaticky aktivujou a naúčtujou??

Není to náhodou tak, že jakýkoliv výdaj, o kterém nevíáš, nebo by mohl nastat, ti musí poskytovatel předem ohlásit a vyžádat si souhlas??

No tak spějeme u Wasrfonu do solidních .........

+6/−2
17.7.2014 17:04
Foto

K36a12r10e80l 20P38l27a42c66h94ý 6456636844959

Papirovy spam (letaky) take ve schrance na postu take nechci, ale obrana neni zadna. Nastesti to (doruceni) nikdo zatím neuctuje.

0/0
17.7.2014 17:28

K25a29t83k26a 36H19r93o41u55d88n62á 8439360883507

Každý operátor má obchodní podmínky, které průběžně upravuje. O změnách vás musí dle zákona s předstihem informovat. Je na vás, zda s tím budete souhlasit nebo přejdete ke konkurenci.

+1/−3
17.7.2014 20:14

J62i80r32k71a 85T15r66n60k41a 1130969

1MB za korunu? Jdu prodávat CDčka a poskytnu zákazníkům Vodafonu i  slevu -  1MB za 0.85 Kč :-)

0/−2
17.7.2014 17:02

L85a75d90a 92N87o64v90a70k 4932123297

já osobně si tu novinku vychytrale deaktivuju...R^

+3/0
17.7.2014 16:54

M82a43r46t77i19n 68K42r85č74i74l 6410458518749

Kdyby měl jeden deaktivovat a odhlašovat co nechce,tak se z toho zblázní.

+8/0
17.7.2014 16:56

M61a46r58t86i31n 86P37e37t72r 6743662528149

Přesně, to aby si člověk s oroseným čelem raději několikrát měsíčně kontroloval, co všichni dodavatelé služeb vymysleli nového a deaktivoval to...

+6/0
17.7.2014 16:59

K36a81t20k64a 13H45r94o30u90d68n88á 8289900683487

Spíš musíte číst obchodní podmínky, kde jsou uvedeny změny tarifů.

+1/−3
17.7.2014 20:17

H25o42n94z14a 96B89o67b80u56l34a 9256929593509

Souhlasím. VF sice nemám, ale tohle prostě nepovažuji za fér i z toho důvodu, že velká část zákazníků vůbec takovéto články nečte, takže je otázkou, zda se to dozví před prvním automatickým navýšením.

0/0
17.7.2014 17:00

K57a70t12k77a 33H90r20o22u38d81n58á 8299860333197

Nemusíte číst tyhle články, stačí obchodní podmínky, které 90% uživatelů nečte.

0/−5
17.7.2014 20:23

H85o21n64z44a 33B11o90b64u12l48a 9676409603299

V obchodních podmínkách je, že vám mohou zapínat zpoplatněné služby bez vašeho souhlasu?

+2/0
17.7.2014 20:36

K94a23t27k14a 60H52r53o56u33d85n71á 8579560603477

Ano, je to tam!!Vodafone si vyhrazuje právo stanovenou hranici kdykoliv změnit s účinností ode dne zveřejnění na svých webových stránkách !!

0/−4
17.7.2014 21:18

H78o80n96z18a 40B97o63b22u25l36a 9586479573739

A to co jste napsala znamená v překladu "můžeme vám zapnout placenou službu, i když ji nechcete"? Tak to máte docela slušnou fantazii.:-P

+3/−3
17.7.2014 21:47

P94e73t70r 32V88l29a95d46i64m52í10r 18Č94e56r62m94á64k 8693397455164

Upozornění pro ty, co nově vstupují do diskuze. Diskutovat s  Martinem Pavelkem a Jiřím Drahotou  o tom, že slušná společnost Vám dodává (a účtuje) pouze to, co jste si objednal, je mrhání časem. Jsou buď trollové a nebo aktivisté zmíněného operátora.;-D

+6/−1
17.7.2014 16:52

P34e50t35r 10S75c51h66ö92n 7273876942953

Ještě i je třetí varianta, ale tu by cenzor vymazal ;-)

0/0
17.7.2014 17:38

K94a84t17k90a 59H48r29o48u25d67n81á 8809800603157

A nebude chyba na vaší straně? :-/ Operátor vám nemůže jen tak něco účtovat, v opačném případě můžete služby reklamovat nebo se obrátit TÚ. To, že lidi nečtou obchodní podmínky, kde jsou změny uvedeny, není chyba operátora, ale zákazníka. Za blbost se platí!

+1/−2
17.7.2014 20:31

J48a29n 61B87á25r68t54a 3970366168

Nesouhlas. Nebo vy snad čtete každý měsíc několik desítek stran obchodních podmínek a zjišťujete jestli se tam nezměnilo jedno slovo?

0/0
21.7.2014 11:44

M79a88r20t11i89n 11K56r44č47i64l 6200568698239

Buď jsou blbí oni nebo já....?

0/0
17.7.2014 16:45

H44o38n68z63a 67B57o17b21u80l54a 9716179203959

Ještě může být správně za "C".:-)

0/0
17.7.2014 16:47

M44a57r74t46i90n 33K77r66č48i87l 6200288618289

Myslíte jako oba?

0/0
17.7.2014 16:59

H92o45n46z92a 31B34o80b44u79l43a 9966469143329

Přesně. Ale já to neřekl...;-)

0/0
17.7.2014 17:24

T53o72m45a79s 54N86o31v13o36t51n91y 3121656368269

Vodafone se zrejme rohodl definitivne se zbavit vsech zakazniku.

+5/0
17.7.2014 16:42

V86a18c95l49a95v 24K46u96b95i70s 5291721669897

Ono to tak strasny neni. Vetsina zakazniku ma stejne 500 a vic aspon ja teda bych si ten min fup nebral protoze je predrazenej a ti co maji vetsi fup tak maji za korunu 5 mb coz neni uplne spatny a pokud nekomu dojde fup tak tyden pred koncem muze to byt solidni nabidka na cesky pomery.

0/0
17.7.2014 16:52
Foto

K36a57r80e14l 25P47l54a52c73h35ý 6406936214109

No ano. Jenze jde o to placeni sluzby, kterou si zakaznik neobjednal. Co kdyz nad ramec FUP stahne 1MB? Zaplati 49 Kc za 1 MB?

+1/0
17.7.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.