Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodafone razantně mění FUP. Po překročení limitu si účtuje další peníze

Od 13. září zavede Vodafone poměrně výraznou změnu pravidel FUP, respektive toho, co se stane po vyčerpání volných dat. Místo automatického zpomalení rychlosti zákazník automaticky dostane nový balíček dat za 49 korun. Službu si případně musí zákazník sám deaktivovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I38g44o46r 31G88o69t34t75w68a79l52d 6137658440251

Měl bych k tématu pár poznámek. Docela by mě zajímala i obhajoba Vodafonu. Třeba je služba navýšení datového limitu natolik žádaná, že bude pro operátora méně zatěžující ji pár klientům vypnout, než většině ručně přidávat data po vyčerpání (ruku na srdce, jak často se to stane). Osobně ale také požádám o vypnutí pro celou firmu a následně kdo bude potřebovat, tak si jednotlivě data přikoupí.

Jako hlavní problém vidím typickou situaci, která se mi osobně stala při update tuším na iOS 6. Tenkrát jsme s kolegou plánovali delší cestu, tak jsem chtěl do telefonu nahrát nějaké audio knížky uložené online v iTunes Match, abychom měli co poslouchat v autě. Ovšem při aktualizaci OS, kterou jsem provedl pár dní předtím, výrobce změnil nastavení mobilních služeb a aplikace hudby získala dříve zakázané oprávnění použít mobilní data. Jelikož mám velmi rychlý internet, místa bylo dost a netušil jsem, na čem se dohodneme, tak jsem nechal stahovat několik celých audioknih. Ale když jsme odjeli z dosahu WiFi, tak mobil vesele pokračoval ve stahování přes 3G. Někde u Brna dorazila SMS o vyčerpání 90% limitu 1,5 GB. Za Brnem to bylo 100%. Pak se stahování naštěstí zastavilo. Mobil byl samozřejmě někde v tašce, takže jsem se o tom dozvěděl až za několik hodin. Byl předposlední den měsíce, tak jsem nad tím jen mávl rukou. S touto novou "službou" by se ale moje peněženka nejspíš trošku provětrala...

0/0
6.9.2014 22:54

I16g21o15r 31G66o22t92t49w15a34l32d 6337428340881

Mimochodem, kdyby operátor při vyčerpání zaslal SMS be tvaru: "Právě jste dosáhl 90%, resp. 100% datového limitu. Pro automatické navýšení o dalších 50, resp. 250 MB za cenu 50 Kč zaslete SMS ve tvaru SOUHLASIM na cislo 123456 nebo jako odpověď na tuto zprávu. V opačném případě Vám bude rychlost omezena na 20 kbps."

Všichni by byli spokojení a byla by to skutečná "revoluce" v přístupu k zákazníkovi.

0/0
6.9.2014 23:02

T10o83m17á90š 98P58o89b66o41r17s27k81ý 3100885888165

Včera jsem kvůli tomuhle článku kontroloval nastavení a syn už tam má zatím neaktivní službu automatické přidání dat a k tomu jsem zjistil, že nám u všech (celkem 5 telefonů aktivovali bez povolení hlasovou schránku, což byl kdysi jeden z důvodů, proč jsem odešel od T-Mobile. Dělali to třeba i 3 týdně...)

0/0
28.7.2014 19:36

F97r65a87n79t25i44š83e14k 40K14o21p22e88c63k79ý 6345919600885

Jsem u Vodafone už od Oskara, ale v září končím.... Délku rohů si určím sám......

+2/0
25.7.2014 15:48

A52l54e75x76a82n98d93r 33K31o77s32t85k51a 5499466529186

Neskutečné, jak se operátoři kapsují na mobilních datech.

0/0
19.7.2014 6:08

F96r49a84n68t79i94š78e20k 93K20a41l49v56o38d38a 5557227213331

No ať to zkusí a přijdou o dalšího zákazníka. Už jsem takto vyřešil neustálé problémy obchodníků v UPC, kteří se mi snažili zdražit a tudíž nemám problém změnit operátora. Jsem u nich sice již už od dob, kdy byli ještě Oskar, ale pokud začnou chytračit jdu jinam!!!!;-O Pokud si neváží dlouhodobých spolehlivých zákazníků, tak ať o ně přijdou.

+3/0
18.7.2014 20:50

L98a70d63i57s46l21a96v 61O90s67t68r13á90k 7245940658218

Jakto .ze ne mam slovenskou kartu od O2 Fer a denní limit je 400 MB za cca14 kc na den a to bohate stačí

0/0
18.7.2014 17:49

O65t19o 42M59a65n 2454424521650

a hele, třetí do party

+2/0
17.7.2014 22:19

O93t74o 64M21a62n 2514784811930

jiný vlákno, ale fantová to určitě pochopila

+2/0
17.7.2014 22:20

K70a85t52k32a 77H22r36o75u28d79n24á 8749380893287

PRO ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ NEZNAJÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY NEBO JE NEČTOU: Obecně platí, že jakékoliv změny smlouvy musí odsouhlasit obě strany. Zákon o elektronických komunikacích dává operátorům výjimku, pokud chtějí podmínky měnit, musí ale dodržet určená pravidla. Informace o změně musí být zveřejněna nejméně jeden měsíc před datem, k němuž mají nové podmínky platit. Zákazník také musí být o změně prokazatelně informován stejným způsobem, jakým je mu zasíláno vyúčtování. Zároveň ho musí operátor poučit, že může bez sankcí odstoupit od smlouvy. Když jsou tyto podmínky splněny, má zákazník čas na odstoupení nejpozději do dne účinnosti nových podmínek. Pokud ovšem operátor zákonné podmínky nesplní, tedy například zákazníka informuje pozdě nebo mu zatají, že může ukončit smlouvu, pak změna podmínek není vůči zákazníkovi vůbec účinná.

+1/−2
17.7.2014 20:25

H95o94n56z74a 89B56o15b69u81l81a 9106449203219

Děkujeme zástupkyni Vodafonu za vysvětlení, že prasárny jsou dovoleny.:-P

+3/−4
17.7.2014 20:57

K84a74t41k15a 71H71r87o98u39d43n23á 8789500693147

Nejsem zástupkyní žádného operátora! Jen znám zákony a čtu si obchodní podmínky, což vy asi neděláte a pak si tu stěžujete :-P Postřelená husa nejvíc kejhá ... Osobně používám předplacenou kartu. Lidi nechápou, že operátor dělá jen to, co mu dovolí.

+1/−3
17.7.2014 21:12

H61o46n97z79a 17B45o71b94u73l22a 9216889853179

No víte, nevím, jak je to s tou postřelenou husou, u nás se říkalo potrefená, nevím, jak moc by postřelená ještě kejhala. Ovšem jak víte, jestli čtu nebo nečtu cokoliv, to by mne opravdu zajímalo, tím spíše, že níže píši, že VF nemám. Mám TM a ještě ke všemu služební s volným soukromým voláním, takže mi to může být úplně jedno. Dokonce je mi i jedno, že vy jste ovce, která si myslí, že když si přečte obchodní podmínky a tam napíší, že jste povina jim každý měsíc zaplatit 10 tisíc, tak že s tím musí souhlasit a ještě to bude veřejně obhajovat. To je totiž čistě váš problém, já jen říkám, že zapínání jakékoliv zpoplatněné služby bez souhlasu klienta je prasárna, ať jsou OP jakékoliv.

+2/−3
17.7.2014 21:41

R22o65m36a60n 43M23r18ó52z86e38k 8607848811262

Proč se vyjadřujete k věcem, po kterých vám nic není. Není to u vás poprvé. Paní Fantová má pravdu.

+2/−3
18.7.2014 0:58

H16o15n85z94a 67B70o12b73u63l71a 9256479723629

A proč mi po nich  nic není? Protože zrovna služby VF nevyužívám? Takže se držíte hesla "nehas, co tě nepálí"? To si ale hodně usnadňujete život.

Mimochodem - vy stíháte sledovat, kdo se o čem a k čemu na internetu vyjadřuje a k tomu i to, jestli mu do toho něco je? To jste buď opravdu velký borec, nebo, a to spíš, velký kecal.

+2/−1
18.7.2014 9:46

K52a28t63k59a 32H72r77o98u98d69n97á 8829740103607

Z vašich příspěvků doslova číší vaše pošramocené EGO Rv Já nemám potřebu brečet na diskuzi, jak ti operátoři obírají zákazníky, protože ty obchodní podmínky čtu!!!! Pokud máte služební telefon a je vám to úplně jedno, tak potom tuplem nechápu, proč se tu urážíte, když někdo s vámi nesouhlasí. V předchozím příspěvku jsem psala, že mám předplacenou kartu, takže není problém změnit šmahem operátora.

0/0
21.7.2014 20:09

K25a62t10k40a 85H98r15o50u18d24n31á 8459960273627

Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit tyto Podmínky, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.

0/−3
17.7.2014 21:20

P97e89t93r 54S91c63h65ö82n 7853816552183

A zákazníkovi tím umožní zrušit smlouvu bez sankcí. Super. Dám jim sbohem.

+4/0
18.7.2014 8:57

K31a20t93k17a 55H49r72o33u84d25n42á 8319540383967

Nechápu, proč z toho děláte vědu? Operátor nastaví určité podmínky, vy máte právo na ně přistoupit nebo jít ke konkurenci. Starý zákazník odejde a přijde nový, hledáte chyby tam, kde nejsou.

0/0
21.7.2014 20:18

R27o62m14a19n 79L18a14n24g15e28r 9194264742422

Jsem si naprosto jistý, že se v těch podmínkách nepíše nic o aktivaci placených služeb bez vyžádání.

+1/0
18.7.2014 10:49
Foto

P16a91v19e75l 14Š96o94r68f 3509973609805

U Vodafone mám tři SIM karty s tarifem Odepiš a jednu SIM kartu s tarifem Za nula.Ptám se na jedno.Proč je tarif Připojení bez kabelu za 349,00 Kč s FUP limitem 30 GB a tarif Turbo internet za 499,00 Kč (nebo 999,00 Kč) s FUP limitem 10 GB (podpultově a na nové číslo s FUP limitem 20 GB) ? Mám T-Mobile s FUP limitem 30 GB za 350,00 Kč + Sony Xperia Z (tab) a O2 Mobilní Internet XXL s FUP limitem 30 GB (dříve Neomezený) za 666,60 Kč.Škoda,že Vodafone není schopný se domluvit s O2 a T-Mobile na pokrývání 3G/HSPA,4G/LTE.Proč to někde po xx km jde a někde ne ? Škoda,že Vodafone není schopný nabídnout FUP limit 30 GB za 499,00 Kč nebo do 777,00 Kč bez FUP limitu.Jináč navýšení,přikoupení FUP limitu o 0,50 Kč levnější okouknutý od O2.O2 nabízí sice 100 a 500 MB.Ten druhý za 99,00 Kč.

0/0
17.7.2014 20:14

M84a41r52t61i96n 37M39a59i55k13s76n77a40r 3124123108772

Duvod proc jsem odesel od vodafone pred par lety... mel jsem je jako druheho operatora, ze se rozhodnu kdo se chova lepe... a u pausalu za 16kc ktery jsem skoro nepouzival jsem po roce zaplatil 1000kc za sluzbu kterou jsem si sice objednal, ale bylo mi receno ze je na pul roku zdarma a pak mi prijde sms s tim jestli ji chci prodlouzit i po zkousce... sms neprisla a sluzba byla aktivovavan a za plnou cenu... sfine.

+1/−1
17.7.2014 17:29

K41a22t42k80a 24H19r20o44u36d84n86á 8989650803297

Když něco nepoužívám nebo nevyužívám, tak to deaktivuji a nespoléhám na operátora. Holt za chyby se platí!

+1/−5
17.7.2014 20:11

H77o36n56z17a 86B75o68b63u23l97a 9646749883169

Ano, toto byla evidentně chyba operátora, vzhledem k tomu, že info SMS nepřišla.

+2/0
17.7.2014 21:44

P74a36v64e82l 35P69e82t51e70l49í14k 6668730964708

Zlodějina !

+3/0
17.7.2014 17:07

R57o40m77a75n 29M69r53ó36z42e46k 8637438561662

Podle vzoru krajina?

+1/−1
18.7.2014 0:59

P90ř17e43m82y78s53l 59G27r25o24m20a78d72a 3685827193259

Jak je vůbec možné, že ti nacpou něco, co nechceš, a ještě ti to automaticky aktivujou a naúčtujou??

Není to náhodou tak, že jakýkoliv výdaj, o kterém nevíáš, nebo by mohl nastat, ti musí poskytovatel předem ohlásit a vyžádat si souhlas??

No tak spějeme u Wasrfonu do solidních .........

+6/−2
17.7.2014 17:04
Foto

K27a37r84e46l 77P94l31a62c72h37ý 6726316354689

Papirovy spam (letaky) take ve schrance na postu take nechci, ale obrana neni zadna. Nastesti to (doruceni) nikdo zatím neuctuje.

0/0
17.7.2014 17:28

K77a75t17k86a 69H60r17o55u81d56n47á 8609140173467

Každý operátor má obchodní podmínky, které průběžně upravuje. O změnách vás musí dle zákona s předstihem informovat. Je na vás, zda s tím budete souhlasit nebo přejdete ke konkurenci.

+1/−3
17.7.2014 20:14

J59i38r18k15a 60T26r65n61k45a 1370439

1MB za korunu? Jdu prodávat CDčka a poskytnu zákazníkům Vodafonu i  slevu -  1MB za 0.85 Kč :-)

0/−2
17.7.2014 17:02

L15a20d57a 27N89o48v49a16k 4322193227

já osobně si tu novinku vychytrale deaktivuju...R^

+3/0
17.7.2014 16:54

M60a36r37t67i79n 76K80r39č40i44l 6920548678769

Kdyby měl jeden deaktivovat a odhlašovat co nechce,tak se z toho zblázní.

+8/0
17.7.2014 16:56

M55a64r73t32i50n 41P12e76t21r 6433262168429

Přesně, to aby si člověk s oroseným čelem raději několikrát měsíčně kontroloval, co všichni dodavatelé služeb vymysleli nového a deaktivoval to...

+6/0
17.7.2014 16:59

K50a25t51k91a 55H20r32o69u37d37n79á 8869340263527

Spíš musíte číst obchodní podmínky, kde jsou uvedeny změny tarifů.

+1/−3
17.7.2014 20:17

H81o74n38z64a 92B52o66b97u17l13a 9546969773439

Souhlasím. VF sice nemám, ale tohle prostě nepovažuji za fér i z toho důvodu, že velká část zákazníků vůbec takovéto články nečte, takže je otázkou, zda se to dozví před prvním automatickým navýšením.

0/0
17.7.2014 17:00

K29a94t27k64a 34H87r82o30u21d32n27á 8399950673407

Nemusíte číst tyhle články, stačí obchodní podmínky, které 90% uživatelů nečte.

0/−5
17.7.2014 20:23

H56o79n67z66a 73B21o28b90u59l18a 9346469693539

V obchodních podmínkách je, že vám mohou zapínat zpoplatněné služby bez vašeho souhlasu?

+2/0
17.7.2014 20:36

K23a21t89k37a 51H72r13o90u13d13n15á 8299640443417

Ano, je to tam!!Vodafone si vyhrazuje právo stanovenou hranici kdykoliv změnit s účinností ode dne zveřejnění na svých webových stránkách !!

0/−4
17.7.2014 21:18

H96o61n94z86a 39B50o39b43u78l86a 9836209693809

A to co jste napsala znamená v překladu "můžeme vám zapnout placenou službu, i když ji nechcete"? Tak to máte docela slušnou fantazii.:-P

+3/−3
17.7.2014 21:47

P93e79t73r 70V40l83a80d53i36m15í63r 37Č51e60r12m31á41k 8243657945724

Upozornění pro ty, co nově vstupují do diskuze. Diskutovat s  Martinem Pavelkem a Jiřím Drahotou  o tom, že slušná společnost Vám dodává (a účtuje) pouze to, co jste si objednal, je mrhání časem. Jsou buď trollové a nebo aktivisté zmíněného operátora.;-D

+6/−1
17.7.2014 16:52

P77e83t16r 36S74c36h37ö78n 7663706772323

Ještě i je třetí varianta, ale tu by cenzor vymazal ;-)

0/0
17.7.2014 17:38

K26a41t72k30a 47H21r18o36u42d34n52á 8359360293977

A nebude chyba na vaší straně? :-/ Operátor vám nemůže jen tak něco účtovat, v opačném případě můžete služby reklamovat nebo se obrátit TÚ. To, že lidi nečtou obchodní podmínky, kde jsou změny uvedeny, není chyba operátora, ale zákazníka. Za blbost se platí!

+1/−2
17.7.2014 20:31

J28a22n 90B21á41r85t73a 3670156478

Nesouhlas. Nebo vy snad čtete každý měsíc několik desítek stran obchodních podmínek a zjišťujete jestli se tam nezměnilo jedno slovo?

0/0
21.7.2014 11:44

M43a60r26t19i75n 14K87r31č63i31l 6220908238149

Buď jsou blbí oni nebo já....?

0/0
17.7.2014 16:45

H81o41n51z46a 51B63o18b17u61l44a 9256469793959

Ještě může být správně za "C".:-)

0/0
17.7.2014 16:47

M19a26r78t97i21n 13K38r45č13i48l 6200698318229

Myslíte jako oba?

0/0
17.7.2014 16:59

H45o16n92z45a 80B49o73b89u31l65a 9596529123279

Přesně. Ale já to neřekl...;-)

0/0
17.7.2014 17:24

T23o46m22a65s 87N19o33v51o27t83n55y 3191656718709

Vodafone se zrejme rohodl definitivne se zbavit vsech zakazniku.

+5/0
17.7.2014 16:42

V30a34c16l57a25v 70K80u94b50i55s 5571401599727

Ono to tak strasny neni. Vetsina zakazniku ma stejne 500 a vic aspon ja teda bych si ten min fup nebral protoze je predrazenej a ti co maji vetsi fup tak maji za korunu 5 mb coz neni uplne spatny a pokud nekomu dojde fup tak tyden pred koncem muze to byt solidni nabidka na cesky pomery.

0/0
17.7.2014 16:52
Foto

K75a79r97e66l 25P78l25a38c86h27ý 6136376884959

No ano. Jenze jde o to placeni sluzby, kterou si zakaznik neobjednal. Co kdyz nad ramec FUP stahne 1MB? Zaplati 49 Kc za 1 MB?

+1/0
17.7.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.