Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vodafone razantně mění FUP. Po překročení limitu si účtuje další peníze

Od 13. září zavede Vodafone poměrně výraznou změnu pravidel FUP, respektive toho, co se stane po vyčerpání volných dat. Místo automatického zpomalení rychlosti zákazník automaticky dostane nový balíček dat za 49 korun. Službu si případně musí zákazník sám deaktivovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I87g23o73r 98G59o20t81t64w57a42l76d 6697378700761

Měl bych k tématu pár poznámek. Docela by mě zajímala i obhajoba Vodafonu. Třeba je služba navýšení datového limitu natolik žádaná, že bude pro operátora méně zatěžující ji pár klientům vypnout, než většině ručně přidávat data po vyčerpání (ruku na srdce, jak často se to stane). Osobně ale také požádám o vypnutí pro celou firmu a následně kdo bude potřebovat, tak si jednotlivě data přikoupí.

Jako hlavní problém vidím typickou situaci, která se mi osobně stala při update tuším na iOS 6. Tenkrát jsme s kolegou plánovali delší cestu, tak jsem chtěl do telefonu nahrát nějaké audio knížky uložené online v iTunes Match, abychom měli co poslouchat v autě. Ovšem při aktualizaci OS, kterou jsem provedl pár dní předtím, výrobce změnil nastavení mobilních služeb a aplikace hudby získala dříve zakázané oprávnění použít mobilní data. Jelikož mám velmi rychlý internet, místa bylo dost a netušil jsem, na čem se dohodneme, tak jsem nechal stahovat několik celých audioknih. Ale když jsme odjeli z dosahu WiFi, tak mobil vesele pokračoval ve stahování přes 3G. Někde u Brna dorazila SMS o vyčerpání 90% limitu 1,5 GB. Za Brnem to bylo 100%. Pak se stahování naštěstí zastavilo. Mobil byl samozřejmě někde v tašce, takže jsem se o tom dozvěděl až za několik hodin. Byl předposlední den měsíce, tak jsem nad tím jen mávl rukou. S touto novou "službou" by se ale moje peněženka nejspíš trošku provětrala...

0/0
6.9.2014 22:54

I94g52o15r 30G36o55t16t41w50a27l82d 6857498810391

Mimochodem, kdyby operátor při vyčerpání zaslal SMS be tvaru: "Právě jste dosáhl 90%, resp. 100% datového limitu. Pro automatické navýšení o dalších 50, resp. 250 MB za cenu 50 Kč zaslete SMS ve tvaru SOUHLASIM na cislo 123456 nebo jako odpověď na tuto zprávu. V opačném případě Vám bude rychlost omezena na 20 kbps."

Všichni by byli spokojení a byla by to skutečná "revoluce" v přístupu k zákazníkovi.

0/0
6.9.2014 23:02

T19o81m17á54š 72P44o67b37o70r37s12k77ý 3130305728705

Včera jsem kvůli tomuhle článku kontroloval nastavení a syn už tam má zatím neaktivní službu automatické přidání dat a k tomu jsem zjistil, že nám u všech (celkem 5 telefonů aktivovali bez povolení hlasovou schránku, což byl kdysi jeden z důvodů, proč jsem odešel od T-Mobile. Dělali to třeba i 3 týdně...)

0/0
28.7.2014 19:36


F47r36a60n29t18i20š41e39k 72K81o81p33e80c75k33ý 6415819280335

Jsem u Vodafone už od Oskara, ale v září končím.... Délku rohů si určím sám......

+2/0
25.7.2014 15:48

A93l61e82x97a42n37d25r 43K91o33s77t12k21a 5769566459596

Neskutečné, jak se operátoři kapsují na mobilních datech.

0/0
19.7.2014 6:08

F87r62a31n97t49i76š81e90k 62K44a55l94v14o69d94a 5847957773181

No ať to zkusí a přijdou o dalšího zákazníka. Už jsem takto vyřešil neustálé problémy obchodníků v UPC, kteří se mi snažili zdražit a tudíž nemám problém změnit operátora. Jsem u nich sice již už od dob, kdy byli ještě Oskar, ale pokud začnou chytračit jdu jinam!!!!;-O Pokud si neváží dlouhodobých spolehlivých zákazníků, tak ať o ně přijdou.

+3/0
18.7.2014 20:50

L64a38d27i90s91l75a49v 16O94s79t70r55á33k 7395720528288

Jakto .ze ne mam slovenskou kartu od O2 Fer a denní limit je 400 MB za cca14 kc na den a to bohate stačí

0/0
18.7.2014 17:49

O95t34o 54M84a11n 2164794921680

a hele, třetí do party

+2/0
17.7.2014 22:19

O47t87o 62M81a26n 2244984481800

jiný vlákno, ale fantová to určitě pochopila

+2/0
17.7.2014 22:20

K31a70t70k38a 32H10r70o85u20d91n87á 8319640403267

PRO ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ NEZNAJÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY NEBO JE NEČTOU: Obecně platí, že jakékoliv změny smlouvy musí odsouhlasit obě strany. Zákon o elektronických komunikacích dává operátorům výjimku, pokud chtějí podmínky měnit, musí ale dodržet určená pravidla. Informace o změně musí být zveřejněna nejméně jeden měsíc před datem, k němuž mají nové podmínky platit. Zákazník také musí být o změně prokazatelně informován stejným způsobem, jakým je mu zasíláno vyúčtování. Zároveň ho musí operátor poučit, že může bez sankcí odstoupit od smlouvy. Když jsou tyto podmínky splněny, má zákazník čas na odstoupení nejpozději do dne účinnosti nových podmínek. Pokud ovšem operátor zákonné podmínky nesplní, tedy například zákazníka informuje pozdě nebo mu zatají, že může ukončit smlouvu, pak změna podmínek není vůči zákazníkovi vůbec účinná.

+1/−2
17.7.2014 20:25

H76o88n71z33a 33B62o31b47u97l32a 9376619523229

Děkujeme zástupkyni Vodafonu za vysvětlení, že prasárny jsou dovoleny.:-P

+3/−4
17.7.2014 20:57

K62a55t55k84a 58H51r81o56u66d12n53á 8239240953867

Nejsem zástupkyní žádného operátora! Jen znám zákony a čtu si obchodní podmínky, což vy asi neděláte a pak si tu stěžujete :-P Postřelená husa nejvíc kejhá ... Osobně používám předplacenou kartu. Lidi nechápou, že operátor dělá jen to, co mu dovolí.

+1/−3
17.7.2014 21:12

H14o47n82z56a 46B15o37b52u75l25a 9276989323729

No víte, nevím, jak je to s tou postřelenou husou, u nás se říkalo potrefená, nevím, jak moc by postřelená ještě kejhala. Ovšem jak víte, jestli čtu nebo nečtu cokoliv, to by mne opravdu zajímalo, tím spíše, že níže píši, že VF nemám. Mám TM a ještě ke všemu služební s volným soukromým voláním, takže mi to může být úplně jedno. Dokonce je mi i jedno, že vy jste ovce, která si myslí, že když si přečte obchodní podmínky a tam napíší, že jste povina jim každý měsíc zaplatit 10 tisíc, tak že s tím musí souhlasit a ještě to bude veřejně obhajovat. To je totiž čistě váš problém, já jen říkám, že zapínání jakékoliv zpoplatněné služby bez souhlasu klienta je prasárna, ať jsou OP jakékoliv.

+2/−3
17.7.2014 21:41

R16o93m48a28n 73M56r45ó42z46e16k 8887438291312

Proč se vyjadřujete k věcem, po kterých vám nic není. Není to u vás poprvé. Paní Fantová má pravdu.

+2/−3
18.7.2014 0:58

H68o78n19z48a 35B59o93b84u54l14a 9166179353139

A proč mi po nich  nic není? Protože zrovna služby VF nevyužívám? Takže se držíte hesla "nehas, co tě nepálí"? To si ale hodně usnadňujete život.

Mimochodem - vy stíháte sledovat, kdo se o čem a k čemu na internetu vyjadřuje a k tomu i to, jestli mu do toho něco je? To jste buď opravdu velký borec, nebo, a to spíš, velký kecal.

+2/−1
18.7.2014 9:46

K79a69t40k51a 59H83r60o18u15d94n50á 8489510713107

Z vašich příspěvků doslova číší vaše pošramocené EGO Rv Já nemám potřebu brečet na diskuzi, jak ti operátoři obírají zákazníky, protože ty obchodní podmínky čtu!!!! Pokud máte služební telefon a je vám to úplně jedno, tak potom tuplem nechápu, proč se tu urážíte, když někdo s vámi nesouhlasí. V předchozím příspěvku jsem psala, že mám předplacenou kartu, takže není problém změnit šmahem operátora.

0/0
21.7.2014 20:09

K76a67t12k85a 15H82r95o15u78d73n71á 8789300483437

Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit tyto Podmínky, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.

0/−3
17.7.2014 21:20

P21e65t31r 42S61c76h74ö46n 7833446692593

A zákazníkovi tím umožní zrušit smlouvu bez sankcí. Super. Dám jim sbohem.

+4/0
18.7.2014 8:57

K72a24t97k85a 18H31r83o77u46d14n30á 8299290833637

Nechápu, proč z toho děláte vědu? Operátor nastaví určité podmínky, vy máte právo na ně přistoupit nebo jít ke konkurenci. Starý zákazník odejde a přijde nový, hledáte chyby tam, kde nejsou.

0/0
21.7.2014 20:18

R60o76m87a15n 40L69a71n82g83e27r 9184204332112

Jsem si naprosto jistý, že se v těch podmínkách nepíše nic o aktivaci placených služeb bez vyžádání.

+1/0
18.7.2014 10:49
Foto

P30a27v50e45l 33Š32o89r80f 3879623569455

U Vodafone mám tři SIM karty s tarifem Odepiš a jednu SIM kartu s tarifem Za nula.Ptám se na jedno.Proč je tarif Připojení bez kabelu za 349,00 Kč s FUP limitem 30 GB a tarif Turbo internet za 499,00 Kč (nebo 999,00 Kč) s FUP limitem 10 GB (podpultově a na nové číslo s FUP limitem 20 GB) ? Mám T-Mobile s FUP limitem 30 GB za 350,00 Kč + Sony Xperia Z (tab) a O2 Mobilní Internet XXL s FUP limitem 30 GB (dříve Neomezený) za 666,60 Kč.Škoda,že Vodafone není schopný se domluvit s O2 a T-Mobile na pokrývání 3G/HSPA,4G/LTE.Proč to někde po xx km jde a někde ne ? Škoda,že Vodafone není schopný nabídnout FUP limit 30 GB za 499,00 Kč nebo do 777,00 Kč bez FUP limitu.Jináč navýšení,přikoupení FUP limitu o 0,50 Kč levnější okouknutý od O2.O2 nabízí sice 100 a 500 MB.Ten druhý za 99,00 Kč.

0/0
17.7.2014 20:14

M70a96r17t44i11n 23M76a22i24k68s95n38a39r 3894113418242

Duvod proc jsem odesel od vodafone pred par lety... mel jsem je jako druheho operatora, ze se rozhodnu kdo se chova lepe... a u pausalu za 16kc ktery jsem skoro nepouzival jsem po roce zaplatil 1000kc za sluzbu kterou jsem si sice objednal, ale bylo mi receno ze je na pul roku zdarma a pak mi prijde sms s tim jestli ji chci prodlouzit i po zkousce... sms neprisla a sluzba byla aktivovavan a za plnou cenu... sfine.

+1/−1
17.7.2014 17:29

K68a98t21k60a 76H25r85o78u83d95n60á 8729790883347

Když něco nepoužívám nebo nevyužívám, tak to deaktivuji a nespoléhám na operátora. Holt za chyby se platí!

+1/−5
17.7.2014 20:11

H58o93n97z73a 74B48o25b94u42l21a 9866609313229

Ano, toto byla evidentně chyba operátora, vzhledem k tomu, že info SMS nepřišla.

+2/0
17.7.2014 21:44

P15a42v30e58l 66P28e62t44e84l92í80k 6318640274278

Zlodějina !

+3/0
17.7.2014 17:07

R26o48m43a79n 70M79r44ó90z37e65k 8747538141782

Podle vzoru krajina?

+1/−1
18.7.2014 0:59

P48ř89e63m63y66s77l 63G39r24o23m69a70d24a 3195157923539

Jak je vůbec možné, že ti nacpou něco, co nechceš, a ještě ti to automaticky aktivujou a naúčtujou??

Není to náhodou tak, že jakýkoliv výdaj, o kterém nevíáš, nebo by mohl nastat, ti musí poskytovatel předem ohlásit a vyžádat si souhlas??

No tak spějeme u Wasrfonu do solidních .........

+6/−2
17.7.2014 17:04
Foto

K82a96r77e25l 72P52l80a60c41h70ý 6506926924909

Papirovy spam (letaky) take ve schrance na postu take nechci, ale obrana neni zadna. Nastesti to (doruceni) nikdo zatím neuctuje.

0/0
17.7.2014 17:28

K74a58t64k45a 13H26r66o97u49d63n85á 8349300193107

Každý operátor má obchodní podmínky, které průběžně upravuje. O změnách vás musí dle zákona s předstihem informovat. Je na vás, zda s tím budete souhlasit nebo přejdete ke konkurenci.

+1/−3
17.7.2014 20:14

J65i35r85k43a 21T91r55n35k62a 1750469

1MB za korunu? Jdu prodávat CDčka a poskytnu zákazníkům Vodafonu i  slevu -  1MB za 0.85 Kč :-)

0/−2
17.7.2014 17:02

L82a13d35a 16N22o46v30a31k 4932213587

já osobně si tu novinku vychytrale deaktivuju...R^

+3/0
17.7.2014 16:54

M72a11r75t86i84n 57K24r39č47i32l 6700608758459

Kdyby měl jeden deaktivovat a odhlašovat co nechce,tak se z toho zblázní.

+8/0
17.7.2014 16:56

M63a59r81t97i29n 33P11e69t66r 6423632728429

Přesně, to aby si člověk s oroseným čelem raději několikrát měsíčně kontroloval, co všichni dodavatelé služeb vymysleli nového a deaktivoval to...

+6/0
17.7.2014 16:59

K50a48t13k97a 25H87r16o61u84d66n34á 8179970213337

Spíš musíte číst obchodní podmínky, kde jsou uvedeny změny tarifů.

+1/−3
17.7.2014 20:17

H37o24n22z52a 58B70o58b86u48l32a 9746879563139

Souhlasím. VF sice nemám, ale tohle prostě nepovažuji za fér i z toho důvodu, že velká část zákazníků vůbec takovéto články nečte, takže je otázkou, zda se to dozví před prvním automatickým navýšením.

0/0
17.7.2014 17:00

K44a42t32k21a 25H73r89o44u33d55n71á 8689830783917

Nemusíte číst tyhle články, stačí obchodní podmínky, které 90% uživatelů nečte.

0/−5
17.7.2014 20:23

H57o90n31z21a 77B41o51b30u21l23a 9706909613649

V obchodních podmínkách je, že vám mohou zapínat zpoplatněné služby bez vašeho souhlasu?

+2/0
17.7.2014 20:36

K74a49t98k59a 57H49r33o11u94d81n46á 8429920893667

Ano, je to tam!!Vodafone si vyhrazuje právo stanovenou hranici kdykoliv změnit s účinností ode dne zveřejnění na svých webových stránkách !!

0/−4
17.7.2014 21:18

H79o88n86z79a 93B89o41b53u75l77a 9706919223219

A to co jste napsala znamená v překladu "můžeme vám zapnout placenou službu, i když ji nechcete"? Tak to máte docela slušnou fantazii.:-P

+3/−3
17.7.2014 21:47

P97e53t81r 37V78l57a15d72i19m35í38r 67Č55e94r48m73á45k 8483617635414

Upozornění pro ty, co nově vstupují do diskuze. Diskutovat s  Martinem Pavelkem a Jiřím Drahotou  o tom, že slušná společnost Vám dodává (a účtuje) pouze to, co jste si objednal, je mrhání časem. Jsou buď trollové a nebo aktivisté zmíněného operátora.;-D

+6/−1
17.7.2014 16:52

P34e83t21r 66S73c43h94ö32n 7803866572213

Ještě i je třetí varianta, ale tu by cenzor vymazal ;-)

0/0
17.7.2014 17:38

K89a96t38k64a 14H23r41o60u17d78n61á 8509360443457

A nebude chyba na vaší straně? :-/ Operátor vám nemůže jen tak něco účtovat, v opačném případě můžete služby reklamovat nebo se obrátit TÚ. To, že lidi nečtou obchodní podmínky, kde jsou změny uvedeny, není chyba operátora, ale zákazníka. Za blbost se platí!

+1/−2
17.7.2014 20:31

J15a12n 42B31á40r57t79a 3720696708

Nesouhlas. Nebo vy snad čtete každý měsíc několik desítek stran obchodních podmínek a zjišťujete jestli se tam nezměnilo jedno slovo?

0/0
21.7.2014 11:44

M70a14r24t20i49n 38K47r80č55i65l 6970198198409

Buď jsou blbí oni nebo já....?

0/0
17.7.2014 16:45

H34o29n13z33a 54B31o69b40u39l96a 9896309483649

Ještě může být správně za "C".:-)

0/0
17.7.2014 16:47

M26a63r20t33i68n 92K43r19č27i49l 6670498238699

Myslíte jako oba?

0/0
17.7.2014 16:59

H80o78n46z94a 91B11o96b20u53l55a 9286479103399

Přesně. Ale já to neřekl...;-)

0/0
17.7.2014 17:24

T73o26m30a28s 89N82o63v91o55t74n50y 3251966248129

Vodafone se zrejme rohodl definitivne se zbavit vsech zakazniku.

+5/0
17.7.2014 16:42

V62a65c14l18a10v 59K60u60b93i38s 5461671169197

Ono to tak strasny neni. Vetsina zakazniku ma stejne 500 a vic aspon ja teda bych si ten min fup nebral protoze je predrazenej a ti co maji vetsi fup tak maji za korunu 5 mb coz neni uplne spatny a pokud nekomu dojde fup tak tyden pred koncem muze to byt solidni nabidka na cesky pomery.

0/0
17.7.2014 16:52
Foto

K63a15r30e92l 13P44l10a29c48h59ý 6406156874329

No ano. Jenze jde o to placeni sluzby, kterou si zakaznik neobjednal. Co kdyz nad ramec FUP stahne 1MB? Zaplati 49 Kc za 1 MB?

+1/0
17.7.2014 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.