Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropou se šíří protesty taxikářů, zajídá se jim mobilní aplikace Uber

Taxikářům napříč Evropou se znelíbila mobilní aplikace Uber, která umožňuje objednat velmi levný odvoz na požadované místo. Spatřují v ní velkou konkurenci a tvrdí, že porušuje zákon. Výhrady již protestní akcí vyjádřili řidiči v Paříži, Londýně a Berlíně, podobné akce chystají i v Římě či Milánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53o46b94i62n 96Ž51i10ž23k98a 2148954666646

Úspěch Uber je prostě gamechanger. Stejně jako třeba v případě distribuce hudby a filmů přináší pád zisků dinosaurovi a šanci pro chytřejší a schopnější. Právo se musí přizpůsobit trhu, ne dinosaurům.

0/0
16.6.2014 7:43

A13n58t77o55n13í11n 73S71e19b44e90r80a 7493828540829

No tak celkové náklady na provoz auta vycházejí max na 5 kč na kilometr. Dalších 5 kč na daně a k tomu 100% přirážka na zisk. To je max 20 kč na km. Kdo si účtuje víc, tak to je zloděj. Rv

0/0
15.6.2014 17:45

M75i21c35h44a13l 67M88a80l13a50t 8480194258481

Ten kdo potřebuje odvoz by měl mít právo rozhodnout se zda kontaktuje pražského taxikáře a zaplatí za jízdu z Florence na Hlavní Nádraží 2500Kč, nebo zda zákazník osloví nějakou aplikaci a dá za stejnou trasu 100Kč. Ten kdo platí, by měl mít možnost svobodné volby komu dá své peníze.

+1/0
14.6.2014 22:59

R85o20m13a41n 82L65a34n57g90e10r 9594654432112

Ať na to jdou tvůrci aplikace přes Zelené a ekologii - jedná se o vytěžování prázdných vozů, na kteroužto strategii Zelení celkem slyší. V rámci zdraví matičky Gaii by mohli být celkem silnou hybnou veličinou, a na taxikářích by zřejmě nezůstala ani nit suchá... ;-D

+1/0
12.6.2014 14:39

J13a81k57u67b 55S40e33m91e69r31á60d 2457696961521

jenze to si prave pletete ... toto neni o tom, ze nekam jedu a oni mi tam dosadi lidi do auta...

0/0
12.6.2014 14:43

R62o61m63a56n 70L58a80n76g17e10r 9884574272302

Já si zase nemyslím, že by to bylo pojaté přímo jako taxislužba. Podle mě to prostě využívá kolemjedoucích registrovaných členů aplikace, kteří na to mají čas.

0/0
12.6.2014 14:51

J35a84k47u34b 86S77e30m91e79r63á83d 2257926491801

;-D to je dobre slovickareni....stejne tak taxikari muzou uplne stejne byt kolemjedouci ... kazdopadne pro prepravu osob za penize jsou proste urcita pravidla a nic na tom nezmeni, co si o tom vy myslite

+1/0
12.6.2014 14:53

R80o47m94a37n 15L37a47n94g18e72r 9524324142502

No - můžou. Však ať si tu aplikaci také nainstalují, myslím, že jim v tom nikdo nebrání...

0/0
12.6.2014 14:58

J67a66k82u16b 71S44e46m23e21r81á29d 2317696801101

no nebrani, brani jim v tom to, ze pri 20 procentni marzi tomu systemu se jim to nevyplati

0/0
12.6.2014 15:19

R71o55m64a40n 94L36a62n92g30e21r 9914874882382

No, z toho ovšem plyne, že taxikáři jaksi nejsou náhodní kolemjedoucí, že?

0/−1
12.6.2014 15:30

J60a44k55u25b 51S22e96m11e18r30á15d 2447666351231

nahodny kolemjedouci nemuze provozovat prepravu osob za penize... to jako opravdu porad nechapete?

+1/−1
12.6.2014 15:39

R18o82m67a65n 94L46a27n86g90e18r 9244154722612

No, já si myslím, že to snad záleží na vzájemné dohodě kolemjdoucího s kolemjedoucím, proč by to nebylo možné? Ale že to nechápou taxikáři a proč, tomu rozumím velmi dobře, to se nebojte... ;-D

+1/0
13.6.2014 7:54

J93a79k55u56b 83S59e47m73e15r27á68d 2127696461431

no nerozumite....to neni zadna dohoda kolemjdouciho s kolemjedoucim ... mimochodem, ono i to svezeni se s nekym s naslednym zaplacenim nejake castky je protipravni..... a pokud je to centralizovane ve velkem, tak je jasne, ze se po tom pujde...

0/0
13.6.2014 9:27

R34o60m68a36n 79L22a37n34g31e93r 9904434562632

... navíc na to rito mají nepochybně mnohem víc času...

0/0
12.6.2014 14:59

R17o37b17i33n 48Ž24i50ž59k87a 2828754746436

No jinými slovy je špatně zákon. Zrušit nesmyslnou státní regulaci, klidně ať si taxikáři založí soukromý cech a je po problému.

0/0
16.6.2014 8:24
Foto

P49a96v91e76l 80P52e66c57h 9548771926497

Tak přemýšlím, jak se tu lidi hádají.... Co že ti protestující chtějí? Nikde v článku to není uvedeno, což by rozhodně mělo. Já předpokládám, že zákaz aplikace, jak se jim už povedlo už v Bruselu - tam za jízdu pod touto aplikací můžou dostat pokutu 10000€ - o tom mimochodem taky v článku nic není.

0/0
12.6.2014 14:15

R65o55m33a62n 92L26a89n19g97e89r 9614784302322

Jak se kontroluje jízda "pod aplikací". Nějakými z našich daní placenými profesionálními bonzáky?

0/0
12.6.2014 15:00

P92e74t71r 85P60s14o77t59a 2832349115249

Poslední zkušenost: žlutý taxík z Florence na Olšanské náměstí a borec na mě vybafnul bez pár korun tři stovky!!Žádný velký provoz, nic, tak jsem mu řekl, ať na to zapomene, a že zavolám benga. I když jsem měl s sebou prcka, byl sprostý, ale nakonec to bylo za 100,- Kč. Věřím tomu, že kdybych neměl s sebou malého, došlo by i k nějaké té ráně .... .;-€ Tak takové profíky tu máme, pány poctivé a slušné taxíkáře ....

+6/0
12.6.2014 13:35

J62a13k96u58b 81S38e39m98e57r94á35d 2357896581841

to je sice mozne, ale nijak to nesouvisi s problemem popsanym v clanku

+1/−3
12.6.2014 13:49

M33a78r59e45k 23H55r57u59b90y 6847682271888

No, v Uberu byste alespon dopredu vedel, kolik zaplatite. A takovy ridic uz by nejspis podruhe nejel.

No a take to doklada, ze ani koncesovany ridic s pojistenim a vsemi moznymi skolenimi neni zaruka toho, ze se vas nepokusi okrast :-/

+2/0
12.6.2014 13:53

V71í15t 70B98r60z77o63b85o22h49a17t32ý 7480312733961

Pokud si zavoláte taxi přes dispečink, tak se můžete na cenu informovat, neřeknou Vám ji zřejmě přesně na koruny, ale na desítky už ano. Ostatně toto můžete udělat i po nastoupení do vozu, rozdíl oproti konečné ceně by měl být opět v desítkách a nikoli ve stovkách.

0/0
12.6.2014 13:58

L49a46d94i11s29l53a79v 34L88a87u67r14y53n 6158728224216

Staci, kdyz si taxikari nainstaluji app lifago driver. Pak si je muze kazdy pasazer objednat pres appku Liftago taxi. Ke stazeni zde: http://bit.ly/1maA3WHdve Na rozdil od Uberu se da platit i hotove :-)

+1/0
12.6.2014 11:17

J50a36k51u34b 35S73e21m94e97r21á39d 2517226731341

a to je prosim reseni toho, ze pro UBER jezdi nekvalifikovani ridici? :-)

0/−1
12.6.2014 12:56

R83o62m51a47n 72L25a68n28g34e45r 9204714192592

Jak nekvalifikovaní, řidičák snad mají?

+1/0
13.6.2014 7:55
Foto

P42a17v75e93l 21P96e93c31h 9728231716837

Já vidím Uber podobně jako zastavárnu nebo výkup kovů. Ano, možná podporuje nebo přímo svádí k porušování zákona, ale to stejně není důvod, aby se to zakazovalo. Když tím porušují zákony, tak by mělo teoreticky stačit jenom snažit se kontrolovat dodržování těch zákonů a ne vytvářet zase další na míru nějakým lobbistickým skupinám.

0/0
12.6.2014 10:08

R16a31d42o50s82l75a23v 42K29l89a62u34d48a 5944808184262

Ale on nikdo žádné další zákony na míru nevytváří8-o  Každý kdo chce jezdit musí dodržovat stejná pravidla. To je fér, ne?

+2/−1
12.6.2014 10:34

M87a25r12e11k 45H64r13u63b56y 6117752391618

S aplikace typu Spolujizda zakazete take? A stopovat? ;-)

Je tu totiz zasadni rozdil - ridici v Uber to narozdil od taxikaru nemaji jako hlavni zivnost, je to proste alternativa k profesionalovi. Podle mne v tomhle nemaji sanci uspet, jedine se prizpusobit - zlepsit sluzby, sundat teplaky a zlate retezy, a poroste se zacit chovat jako profesionalove ;-)

+1/0
12.6.2014 10:54

R89a38d75o88s19l47a84v 83K62l43a57u75d39a 5524548504542

Já něco zakazuju? ;-D Vypadám snad jako poslanec, policajt, soudce....? Problém je, že řidiči v Uber to mají jako hlavní živnost. Oni jsou profesionálové.    https://partners.uber.com/signup/prague/?utm_source=uber.com&utm_campaign=top_banner

+1/0
12.6.2014 10:59

M26a25r85e14k 83H96r69u81b70y 6657382861358

hmm, tak co brani drozkarum se zaregistrovat? ;-) BTW pochopil jsem to tak, ze protestuji prave proti tem bez licence, bez skoleni, pojisteni. Proti kolegum snad nic nenamitaji ;-)

+1/0
12.6.2014 12:53

J74a47k13u67b 10S34e58m59e84r43á32d 2427346811531

no jenze pro ne jezdi jen ti bez licenci, pojisteni atd...jinak se to nemuze vyplatit

0/0
12.6.2014 13:03

M34a15r22e58k 22H11r84u59b53y 6567152401158

Nevim, porad mi to pripada jenom jako trochu sofistikovanejsi varianta ruznych "prepravnich sluzeb", ktere na uzemi Prahy funguji prakticky od revoluce a ktere take "nejsou taxi";-)

Jenze MHP nedokaze ohlidat ani taxikare s koncesi...

0/0
12.6.2014 13:33

J16a48k81u56b 96S37e68m20e72r71á51d 2307906941401

to je mozne, ale porad je to "nacerno" :-) takze se nemuzou divit, ze se proti tomu nekdo ozve a bude se to nejak resit

0/0
12.6.2014 14:47

P81a62v71e59l 25K26r56á64l 5530799734338

Zákon ale v tomhle nic jako hlavní a vedlejší živnost nezná. Nebo jen z toho důvodu, že to není má hlavní živnost, nemusím dodržovat zákony?

0/0
12.6.2014 11:30

V88í86t 58B20r93z92o53b52o46h61a75t45ý 7960232423611

I kdyby to neměli jako hlavní živnost, pořád to dělají kvůli zisku. Smysl spolujízdy je ke sdílení/snížení nákladů, ale nikoli k výdělku. Navíc to co zde píšete popírá podmínky, které řidiči stvrzují, když se k UBERu přidají.

+1/0
12.6.2014 12:29

M43i69l38o30š 16K54r77č89m84á55ř 2257885597836

stopování či spolujízda je zadarmo, zde platíte někomu, kdo nemá povolení k podnikání (řidič) a tudíž neplatí z příjmu daň nebo ji možná odvádí, ale v cizině (Uber)

0/0
12.6.2014 14:46

M38a75r32e13k 78H33r24u60b57y 6367472511938

Spolujizda zadarmo neni, alespon vetsinou je nejaka cena uvedena (od symbolicke, pres prispevek na benzin po ekvivalent jizdenky na hromadnou dopravu). Kazdopadne pokud Uber nasel diru na trhu, proc ho regulovat? Jizda autem po meste krome ridicaku zadnou extra kvalifikaci nevyzaduje, jinak by taxikare nemohly delat takove existence...

+1/0
12.6.2014 17:30
Foto

P30a86v35e62l 12P82e94c30h 9828501526277

Popisované protesty mají za cíl zákaz aplikace, tedy aby byl vytvořen další zákon či vyhláška na míru.

0/0
12.6.2014 11:01

R44a19d68o34s48l76a64v 92K61l33a98u22d92a 5434198464822

Ne. Mají za cíl znemožnit "podnikání" černým taxikářům. problém je v tom, že Uber absolutně nekontroluje doklady, takže pro ně jezdí kde kdo. Takové aplikace jsou pochopitelně budoucností, stejně tak jako u mnoha jiných oborů a za nedlouho bude běžné takto objednávat taxík na celém světě.

0/−1
12.6.2014 11:07

M22a11r82e63k 59H57r12u58b91y 6237152631628

U internetovych aplikaci vzdy nejvic zalezi na reputaci - pokud bude Uber poskytovat mizerne sluzby, zkrachuje. Kdyz prazsti taxikari chteji garantovane ceny a pritom zakazniky vozi v ojetych favoritech - tam je podle mne garance a reputace jeste o neco horsi. A to si nejspis mysli i Jancura, kdyz mu stalo za to se pustit na takovyhle trh ;-)

+1/0
12.6.2014 13:51

R54o35m78a84n 44L24a55n36g18e59r 9824584412952

No rozhodně by měl mít řidičák. Dál je potřeba co?

0/0
12.6.2014 14:40

J87a23k68u67b 73S57e47m70e49r69á63d 2837606651741

pokud vas to samotneho nenapada, zkuste projet diskuzi, je to tu zminovano vicekrat

0/0
12.6.2014 14:46

V55í63t 58B39r97z77o73b43o18h98a94t90ý 7560132513101

Pod každým článkem o krácení daně se tu množí diskuze, jak jsou ti podnikatelé zlý, že si dovolují neodvádět daň a jak každý zaměstnanec musí platit. Nyní je tu článek o tom, jak někdo nelegálně podniká, nedodržuje předpisy pro dané podnikání a neodvádí z toho daň. A docela mě zaráží kolik lidí se staví na stranu těch nelegálních podnikavců. Ano samotná aplikace za tento stav nemůže, ale řekněme si to upřímě - hodně stavu nahrává a podporuje jej. Faktem je, že místo zákazu by úředníci udělali lépe, kdyby důsledně kontrolovali (a za případné prohřešky pokutovali) řidiče, kteří pro aplikaci jezdí. Ale obhajovat něčí nelegální podnikání z důvodu, že je levnější je naprosto absurdní - jakýkoli podnikatel by v situaci, kdy by se vykašlal na předpisy a nedováděl daň mohl zlevnit.

+4/−2
12.6.2014 9:23

J15a28k60u24b 45S33e54m41e15r25á83d 2847196311591

naprosty souhlas .... R^R^R^

0/0
12.6.2014 9:28

J62o88s60e61f 95D33o28l42e28ž24a78l 1596687781

Sám jste tu situaci správně popsal. V prvé řadě tady plno lidí nepochopilo, jak přesně ta aplikace funguje a že se nejedná o nějaké sdílení trasy. Na druhou, samotná aplikace žádné nelegální prostředí nevytváří (jak jste sám řekl), protože to vytvářejí jedině její uživatelé-řidiči a myslím si, že zde není zas tak těžké dohlížení, aby oni svoji část tohoto byznysu drželi v zákoných mezích. Navíc se musíme ještě zamyslet nad tím, kdo oni řidiči budou, protože si myslím, že většina těchto řidičů se tímto odvětvím živila/živí ještě před příchodem UBER a je to pro ně pouze další zdroj zákazníků - sami v US to potvrzují lidi z UBER, že "jejich" řidiči často jezdí i pro jiné služby/společnosti. Navíc UBER by měl mít i nějaký svůj svůj standart přijímání nových řidičů do své základny, takže pravděpodobnost, že to budou řidiči s výlitanými herkami a podobně, je asi tak stejná, jako u normální taxi služby. Ono ostatně v US UBER původně vznikl jako luxusnější (ale také pohodlnější) varianta k taxíkům - trochu vlastně takovej limo servis, ale nepředstavujte si pod tím takovou tu klasickou sedmimetrovou americkou límuzínu, ale spíše nějaký Cadillac, S klasse, A8, řadu 7 a podobně. Až posléze z toho vznikl i tento levnější derivát. Když už se třeba koukneme na to bouření taxikářů, tak co se mi opravdu nelíbí je situace například ve Španělsku, kde úřady řekly, že taxikáři mají pravdu, ale místo toho, aby se teda snažily nějak vymáhat dodržování zákonů u těchto řidičů, tak hlavně veřejně pohrozily i ZÁKAZNÍKŮM pokutami, aby se tu aplikaci vůbec báli použít.

+1/0
12.6.2014 10:02

J66a90k66u97b 69S57e65m10e51r39á32d 2187266341821

jenze jakmile by meli ridici UBER dodrzovat stejna pravidla jako taxikari (a ted beru pravidla platna v CR), tak se jim to proste tezce nevyplati, davat 20 procent vydelku majiteli aplikace .....

0/0
12.6.2014 10:05

J93o87s34e85f 49D41o11l94e50ž55a75l 1856847421

Tak přiznám se, že přesná pravidla pro taxi služy neznám, ale to není pointou, prootže to už by pak bylo na řidičích samotných, jestli by se jim to vyplatilo nebo ne. Na to jsem i trochu narážel tím, že UBER původně nevznikl jako levnější varianta taxíků. A pak je tu druhá věc, jsou teda ty pravidla nastaveny dobře? PS: Kolik je taková průměrná marže klasických taxislužeb?

0/0
12.6.2014 10:33

J98a66k72u85b 62S47e34m26e86r49á72d 2937616471301

ja detailne taky ne, ale rozhodne auto-taxi chodi casteji na technickou kontrolu, ridicak na to taky nestaci obycejny (mam dojem ze se dokonce prezkusuje), navic musi taxikari platit koncesi ... toto vsechno stoji penize, kde pokud prictete 20 procent marzi tomu systemu, tak ten taxikar nemuze rozumne vydelat ... vychazim i z toho ze soucasni taxikari (jednotlivci) si rozhodne nezijou jak prasata v zite

0/−1
12.6.2014 13:02

J39a86k17u93b 59S33e35m54e73r29á46d 2647946261521

+ pojisteni

0/0
12.6.2014 13:04

P92a70v79e67l 51K72r58á31l 5630859574778

Ale to už je pak na taxikáři, vybrat si dispečink, který mu vyhovuje, ne? Mezi dispečinky je tak konkurence.

0/0
12.6.2014 10:47

J11a84k22u54b 79S62e74m21e67r68á91d 2357186721211

tak samozrejme....ale tady prece jde o to, ze pro UBER jezdi lide, kteri nesplnuji podminky prepravy osob

0/0
12.6.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.