Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropou se šíří protesty taxikářů, zajídá se jim mobilní aplikace Uber

Taxikářům napříč Evropou se znelíbila mobilní aplikace Uber, která umožňuje objednat velmi levný odvoz na požadované místo. Spatřují v ní velkou konkurenci a tvrdí, že porušuje zákon. Výhrady již protestní akcí vyjádřili řidiči v Paříži, Londýně a Berlíně, podobné akce chystají i v Římě či Milánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R45o77b23i48n 87Ž44i97ž47k21a 2428864186656

Úspěch Uber je prostě gamechanger. Stejně jako třeba v případě distribuce hudby a filmů přináší pád zisků dinosaurovi a šanci pro chytřejší a schopnější. Právo se musí přizpůsobit trhu, ne dinosaurům.

0/0
16.6.2014 7:43

A56n22t78o77n19í11n 58S74e79b42e45r25a 7163798600699

No tak celkové náklady na provoz auta vycházejí max na 5 kč na kilometr. Dalších 5 kč na daně a k tomu 100% přirážka na zisk. To je max 20 kč na km. Kdo si účtuje víc, tak to je zloděj. Rv

0/0
15.6.2014 17:45

M46i75c53h30a62l 76M17a76l51a41t 8830954248371

Ten kdo potřebuje odvoz by měl mít právo rozhodnout se zda kontaktuje pražského taxikáře a zaplatí za jízdu z Florence na Hlavní Nádraží 2500Kč, nebo zda zákazník osloví nějakou aplikaci a dá za stejnou trasu 100Kč. Ten kdo platí, by měl mít možnost svobodné volby komu dá své peníze.

+1/0
14.6.2014 22:59

R51o55m90a43n 14L39a67n51g17e95r 9144534652452

Ať na to jdou tvůrci aplikace přes Zelené a ekologii - jedná se o vytěžování prázdných vozů, na kteroužto strategii Zelení celkem slyší. V rámci zdraví matičky Gaii by mohli být celkem silnou hybnou veličinou, a na taxikářích by zřejmě nezůstala ani nit suchá... ;-D

+1/0
12.6.2014 14:39

J76a33k81u64b 46S76e74m65e42r87á13d 2787146111361

jenze to si prave pletete ... toto neni o tom, ze nekam jedu a oni mi tam dosadi lidi do auta...

0/0
12.6.2014 14:43

R76o27m62a59n 52L89a88n34g72e75r 9314124932682

Já si zase nemyslím, že by to bylo pojaté přímo jako taxislužba. Podle mě to prostě využívá kolemjedoucích registrovaných členů aplikace, kteří na to mají čas.

0/0
12.6.2014 14:51

J57a25k18u21b 71S98e27m59e29r58á47d 2627846231121

;-D to je dobre slovickareni....stejne tak taxikari muzou uplne stejne byt kolemjedouci ... kazdopadne pro prepravu osob za penize jsou proste urcita pravidla a nic na tom nezmeni, co si o tom vy myslite

+1/0
12.6.2014 14:53

R39o34m34a65n 25L40a78n51g92e22r 9544864982192

No - můžou. Však ať si tu aplikaci také nainstalují, myslím, že jim v tom nikdo nebrání...

0/0
12.6.2014 14:58

J87a24k73u79b 96S84e72m94e66r42á11d 2187276961131

no nebrani, brani jim v tom to, ze pri 20 procentni marzi tomu systemu se jim to nevyplati

0/0
12.6.2014 15:19

R22o89m14a75n 31L42a50n96g46e78r 9384784722242

No, z toho ovšem plyne, že taxikáři jaksi nejsou náhodní kolemjedoucí, že?

0/−1
12.6.2014 15:30

J97a26k22u27b 49S40e44m72e81r87á37d 2397436661901

nahodny kolemjedouci nemuze provozovat prepravu osob za penize... to jako opravdu porad nechapete?

+1/−1
12.6.2014 15:39

R63o16m22a80n 48L80a32n49g20e77r 9754464272372

No, já si myslím, že to snad záleží na vzájemné dohodě kolemjdoucího s kolemjedoucím, proč by to nebylo možné? Ale že to nechápou taxikáři a proč, tomu rozumím velmi dobře, to se nebojte... ;-D

+1/0
13.6.2014 7:54

J10a68k16u98b 79S68e26m88e89r76á65d 2687496171261

no nerozumite....to neni zadna dohoda kolemjdouciho s kolemjedoucim ... mimochodem, ono i to svezeni se s nekym s naslednym zaplacenim nejake castky je protipravni..... a pokud je to centralizovane ve velkem, tak je jasne, ze se po tom pujde...

0/0
13.6.2014 9:27

R47o91m98a83n 15L82a72n25g96e34r 9434754752112

... navíc na to rito mají nepochybně mnohem víc času...

0/0
12.6.2014 14:59

R49o73b92i26n 45Ž80i29ž31k39a 2628974746736

No jinými slovy je špatně zákon. Zrušit nesmyslnou státní regulaci, klidně ať si taxikáři založí soukromý cech a je po problému.

0/0
16.6.2014 8:24
Foto

P25a45v24e78l 40P25e33c72h 9848761626217

Tak přemýšlím, jak se tu lidi hádají.... Co že ti protestující chtějí? Nikde v článku to není uvedeno, což by rozhodně mělo. Já předpokládám, že zákaz aplikace, jak se jim už povedlo už v Bruselu - tam za jízdu pod touto aplikací můžou dostat pokutu 10000€ - o tom mimochodem taky v článku nic není.

0/0
12.6.2014 14:15

R54o37m53a18n 73L46a92n49g87e50r 9124714512132

Jak se kontroluje jízda "pod aplikací". Nějakými z našich daní placenými profesionálními bonzáky?

0/0
12.6.2014 15:00

P35e96t26r 61P45s84o40t18a 2562789825549

Poslední zkušenost: žlutý taxík z Florence na Olšanské náměstí a borec na mě vybafnul bez pár korun tři stovky!!Žádný velký provoz, nic, tak jsem mu řekl, ať na to zapomene, a že zavolám benga. I když jsem měl s sebou prcka, byl sprostý, ale nakonec to bylo za 100,- Kč. Věřím tomu, že kdybych neměl s sebou malého, došlo by i k nějaké té ráně .... .;-€ Tak takové profíky tu máme, pány poctivé a slušné taxíkáře ....

+6/0
12.6.2014 13:35

J12a59k51u38b 63S96e40m15e90r53á74d 2237656261151

to je sice mozne, ale nijak to nesouvisi s problemem popsanym v clanku

+1/−3
12.6.2014 13:49

M34a85r74e42k 51H37r36u88b36y 6557332401778

No, v Uberu byste alespon dopredu vedel, kolik zaplatite. A takovy ridic uz by nejspis podruhe nejel.

No a take to doklada, ze ani koncesovany ridic s pojistenim a vsemi moznymi skolenimi neni zaruka toho, ze se vas nepokusi okrast :-/

+2/0
12.6.2014 13:53

V79í45t 79B73r35z28o43b42o97h58a85t15ý 7410452223801

Pokud si zavoláte taxi přes dispečink, tak se můžete na cenu informovat, neřeknou Vám ji zřejmě přesně na koruny, ale na desítky už ano. Ostatně toto můžete udělat i po nastoupení do vozu, rozdíl oproti konečné ceně by měl být opět v desítkách a nikoli ve stovkách.

0/0
12.6.2014 13:58

L31a12d95i28s78l16a31v 81L45a40u27r74y70n 6258818404656

Staci, kdyz si taxikari nainstaluji app lifago driver. Pak si je muze kazdy pasazer objednat pres appku Liftago taxi. Ke stazeni zde: http://bit.ly/1maA3WHdve Na rozdil od Uberu se da platit i hotove :-)

+1/0
12.6.2014 11:17

J62a34k54u73b 10S87e46m82e72r36á36d 2887366191901

a to je prosim reseni toho, ze pro UBER jezdi nekvalifikovani ridici? :-)

0/−1
12.6.2014 12:56

R24o17m15a53n 37L22a97n73g24e97r 9384934112672

Jak nekvalifikovaní, řidičák snad mají?

+1/0
13.6.2014 7:55
Foto

P71a81v76e54l 49P78e20c67h 9178301246597

Já vidím Uber podobně jako zastavárnu nebo výkup kovů. Ano, možná podporuje nebo přímo svádí k porušování zákona, ale to stejně není důvod, aby se to zakazovalo. Když tím porušují zákony, tak by mělo teoreticky stačit jenom snažit se kontrolovat dodržování těch zákonů a ne vytvářet zase další na míru nějakým lobbistickým skupinám.

0/0
12.6.2014 10:08

R45a16d79o94s92l18a30v 35K60l62a20u38d13a 5534638604392

Ale on nikdo žádné další zákony na míru nevytváří8-o  Každý kdo chce jezdit musí dodržovat stejná pravidla. To je fér, ne?

+2/−1
12.6.2014 10:34

M74a71r92e44k 24H11r53u58b43y 6867402791558

S aplikace typu Spolujizda zakazete take? A stopovat? ;-)

Je tu totiz zasadni rozdil - ridici v Uber to narozdil od taxikaru nemaji jako hlavni zivnost, je to proste alternativa k profesionalovi. Podle mne v tomhle nemaji sanci uspet, jedine se prizpusobit - zlepsit sluzby, sundat teplaky a zlate retezy, a poroste se zacit chovat jako profesionalove ;-)

+1/0
12.6.2014 10:54

R98a83d38o76s75l91a93v 28K14l29a72u74d16a 5184708484512

Já něco zakazuju? ;-D Vypadám snad jako poslanec, policajt, soudce....? Problém je, že řidiči v Uber to mají jako hlavní živnost. Oni jsou profesionálové.    https://partners.uber.com/signup/prague/?utm_source=uber.com&utm_campaign=top_banner

+1/0
12.6.2014 10:59

M25a59r37e41k 57H30r24u30b14y 6357452591318

hmm, tak co brani drozkarum se zaregistrovat? ;-) BTW pochopil jsem to tak, ze protestuji prave proti tem bez licence, bez skoleni, pojisteni. Proti kolegum snad nic nenamitaji ;-)

+1/0
12.6.2014 12:53

J89a55k15u62b 35S98e35m76e70r66á21d 2707516301681

no jenze pro ne jezdi jen ti bez licenci, pojisteni atd...jinak se to nemuze vyplatit

0/0
12.6.2014 13:03

M18a92r81e20k 91H90r25u30b27y 6667362181628

Nevim, porad mi to pripada jenom jako trochu sofistikovanejsi varianta ruznych "prepravnich sluzeb", ktere na uzemi Prahy funguji prakticky od revoluce a ktere take "nejsou taxi";-)

Jenze MHP nedokaze ohlidat ani taxikare s koncesi...

0/0
12.6.2014 13:33

J55a86k67u82b 54S97e82m29e10r54á45d 2497256281531

to je mozne, ale porad je to "nacerno" :-) takze se nemuzou divit, ze se proti tomu nekdo ozve a bude se to nejak resit

0/0
12.6.2014 14:47

P91a26v70e15l 10K54r22á21l 5520359674398

Zákon ale v tomhle nic jako hlavní a vedlejší živnost nezná. Nebo jen z toho důvodu, že to není má hlavní živnost, nemusím dodržovat zákony?

0/0
12.6.2014 11:30

V74í34t 87B94r98z89o72b30o82h97a38t25ý 7530462493171

I kdyby to neměli jako hlavní živnost, pořád to dělají kvůli zisku. Smysl spolujízdy je ke sdílení/snížení nákladů, ale nikoli k výdělku. Navíc to co zde píšete popírá podmínky, které řidiči stvrzují, když se k UBERu přidají.

+1/0
12.6.2014 12:29

M46i69l75o71š 70K37r10č95m30á18ř 2177435757256

stopování či spolujízda je zadarmo, zde platíte někomu, kdo nemá povolení k podnikání (řidič) a tudíž neplatí z příjmu daň nebo ji možná odvádí, ale v cizině (Uber)

0/0
12.6.2014 14:46

M56a86r67e18k 93H22r59u45b59y 6517972691938

Spolujizda zadarmo neni, alespon vetsinou je nejaka cena uvedena (od symbolicke, pres prispevek na benzin po ekvivalent jizdenky na hromadnou dopravu). Kazdopadne pokud Uber nasel diru na trhu, proc ho regulovat? Jizda autem po meste krome ridicaku zadnou extra kvalifikaci nevyzaduje, jinak by taxikare nemohly delat takove existence...

+1/0
12.6.2014 17:30
Foto

P87a54v61e62l 15P14e73c15h 9648901676137

Popisované protesty mají za cíl zákaz aplikace, tedy aby byl vytvořen další zákon či vyhláška na míru.

0/0
12.6.2014 11:01

R96a86d98o78s81l65a86v 17K82l80a38u84d38a 5554938874112

Ne. Mají za cíl znemožnit "podnikání" černým taxikářům. problém je v tom, že Uber absolutně nekontroluje doklady, takže pro ně jezdí kde kdo. Takové aplikace jsou pochopitelně budoucností, stejně tak jako u mnoha jiných oborů a za nedlouho bude běžné takto objednávat taxík na celém světě.

0/−1
12.6.2014 11:07

M20a34r73e11k 43H22r50u68b54y 6127382121198

U internetovych aplikaci vzdy nejvic zalezi na reputaci - pokud bude Uber poskytovat mizerne sluzby, zkrachuje. Kdyz prazsti taxikari chteji garantovane ceny a pritom zakazniky vozi v ojetych favoritech - tam je podle mne garance a reputace jeste o neco horsi. A to si nejspis mysli i Jancura, kdyz mu stalo za to se pustit na takovyhle trh ;-)

+1/0
12.6.2014 13:51

R90o95m10a14n 96L34a59n66g76e85r 9214614202162

No rozhodně by měl mít řidičák. Dál je potřeba co?

0/0
12.6.2014 14:40

J26a75k34u58b 19S85e14m54e66r93á11d 2627746581201

pokud vas to samotneho nenapada, zkuste projet diskuzi, je to tu zminovano vicekrat

0/0
12.6.2014 14:46

V36í62t 57B15r73z88o42b83o33h57a68t37ý 7440422473611

Pod každým článkem o krácení daně se tu množí diskuze, jak jsou ti podnikatelé zlý, že si dovolují neodvádět daň a jak každý zaměstnanec musí platit. Nyní je tu článek o tom, jak někdo nelegálně podniká, nedodržuje předpisy pro dané podnikání a neodvádí z toho daň. A docela mě zaráží kolik lidí se staví na stranu těch nelegálních podnikavců. Ano samotná aplikace za tento stav nemůže, ale řekněme si to upřímě - hodně stavu nahrává a podporuje jej. Faktem je, že místo zákazu by úředníci udělali lépe, kdyby důsledně kontrolovali (a za případné prohřešky pokutovali) řidiče, kteří pro aplikaci jezdí. Ale obhajovat něčí nelegální podnikání z důvodu, že je levnější je naprosto absurdní - jakýkoli podnikatel by v situaci, kdy by se vykašlal na předpisy a nedováděl daň mohl zlevnit.

+4/−2
12.6.2014 9:23

J48a33k15u33b 91S30e52m29e25r14á46d 2387166131441

naprosty souhlas .... R^R^R^

0/0
12.6.2014 9:28

J59o11s55e50f 32D62o56l45e27ž83a90l 1106117491

Sám jste tu situaci správně popsal. V prvé řadě tady plno lidí nepochopilo, jak přesně ta aplikace funguje a že se nejedná o nějaké sdílení trasy. Na druhou, samotná aplikace žádné nelegální prostředí nevytváří (jak jste sám řekl), protože to vytvářejí jedině její uživatelé-řidiči a myslím si, že zde není zas tak těžké dohlížení, aby oni svoji část tohoto byznysu drželi v zákoných mezích. Navíc se musíme ještě zamyslet nad tím, kdo oni řidiči budou, protože si myslím, že většina těchto řidičů se tímto odvětvím živila/živí ještě před příchodem UBER a je to pro ně pouze další zdroj zákazníků - sami v US to potvrzují lidi z UBER, že "jejich" řidiči často jezdí i pro jiné služby/společnosti. Navíc UBER by měl mít i nějaký svůj svůj standart přijímání nových řidičů do své základny, takže pravděpodobnost, že to budou řidiči s výlitanými herkami a podobně, je asi tak stejná, jako u normální taxi služby. Ono ostatně v US UBER původně vznikl jako luxusnější (ale také pohodlnější) varianta k taxíkům - trochu vlastně takovej limo servis, ale nepředstavujte si pod tím takovou tu klasickou sedmimetrovou americkou límuzínu, ale spíše nějaký Cadillac, S klasse, A8, řadu 7 a podobně. Až posléze z toho vznikl i tento levnější derivát. Když už se třeba koukneme na to bouření taxikářů, tak co se mi opravdu nelíbí je situace například ve Španělsku, kde úřady řekly, že taxikáři mají pravdu, ale místo toho, aby se teda snažily nějak vymáhat dodržování zákonů u těchto řidičů, tak hlavně veřejně pohrozily i ZÁKAZNÍKŮM pokutami, aby se tu aplikaci vůbec báli použít.

+1/0
12.6.2014 10:02

J57a69k21u28b 41S62e39m68e34r27á16d 2207376881691

jenze jakmile by meli ridici UBER dodrzovat stejna pravidla jako taxikari (a ted beru pravidla platna v CR), tak se jim to proste tezce nevyplati, davat 20 procent vydelku majiteli aplikace .....

0/0
12.6.2014 10:05

J52o13s77e30f 23D19o36l87e91ž25a97l 1906867871

Tak přiznám se, že přesná pravidla pro taxi služy neznám, ale to není pointou, prootže to už by pak bylo na řidičích samotných, jestli by se jim to vyplatilo nebo ne. Na to jsem i trochu narážel tím, že UBER původně nevznikl jako levnější varianta taxíků. A pak je tu druhá věc, jsou teda ty pravidla nastaveny dobře? PS: Kolik je taková průměrná marže klasických taxislužeb?

0/0
12.6.2014 10:33

J49a10k29u51b 78S67e44m34e20r73á49d 2147906751381

ja detailne taky ne, ale rozhodne auto-taxi chodi casteji na technickou kontrolu, ridicak na to taky nestaci obycejny (mam dojem ze se dokonce prezkusuje), navic musi taxikari platit koncesi ... toto vsechno stoji penize, kde pokud prictete 20 procent marzi tomu systemu, tak ten taxikar nemuze rozumne vydelat ... vychazim i z toho ze soucasni taxikari (jednotlivci) si rozhodne nezijou jak prasata v zite

0/−1
12.6.2014 13:02

J43a22k35u67b 75S73e79m23e79r86á40d 2307806291131

+ pojisteni

0/0
12.6.2014 13:04

P42a70v51e80l 84K27r85á68l 5580309344278

Ale to už je pak na taxikáři, vybrat si dispečink, který mu vyhovuje, ne? Mezi dispečinky je tak konkurence.

0/0
12.6.2014 10:47

J92a13k79u18b 27S60e59m57e13r72á33d 2207236681861

tak samozrejme....ale tady prece jde o to, ze pro UBER jezdi lide, kteri nesplnuji podminky prepravy osob

0/0
12.6.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.