Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Telefony v letadle duchů se mohly hlásit, ale teď už to nikdo nezjistí

Pátrání po zmizelém Boeingu 777-200ER stále pokračuje, letadlo zmizelo neznámo kde. Spekuluje se, že pohyb letadla by mohly pomoci určit mobily pasažérů, kteří si je při letu nevypnuli. Pokud ale úřady nezačaly pátrat hned po zmizení, tak nyní už je pozdě. Operátoři data skladují jen několik hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K87a96r36e87l 95B33l23a52ž44e85k 6500287907186

Takže pravidelem je nevypínat v letadle mobil i když mně k tomu budou nabádat? Pro případ, že bychom zmizeli v moři a pak mohli najít naše mrtvoly?

0/0
13.4.2014 11:04

J92a55n 82K51r78a69u37s 4884477706

Nutno dodat, že i když se mobil do sítě přihlásí, tak telefonovat nelze. Důvodem je jednak rychlost letadla a za druhé opět problém se signálem v letové hladině letadla. Za určitých okolností a se štěstím by se dala odeslat SMS.

Zajímavé, že při únosech z 11.9.2001 podle oficiální verze pasažéři naprosto běžně telefonovali, dokonce se úryvky zveřejňovaly. Asi před 13 lety byly jiné technické možnosti než dnes... ;-D

+1/−1
3.4.2014 21:17

H33o73n22z76a 53D74u93š76e73k 4442341379976

Jsem laik, ale není to tím, že 9.11. letěli o 10km níže v hustě pokryté oblasti?

+2/0
4.4.2014 16:45


L10u91b79o69š 49B74o23r32ů56v30k72a 3926315148578

... nejpravděpodobnější verze všeho je ta, že všichni lžou ... jak když tiskne ... ;-(

+1/0
29.3.2014 22:09

L98u59b65o64š 32B21o45r98ů68v91k73a 3546565828648

... nechutný krmelec o ničem stále pokračuje ...;-O

+2/0
29.3.2014 22:06

A56l81e69š 62N68o44v18á76k 6308570597886

KOMENTÁŘ: Letadlo duchů si to štrádovalo po Asii jako o nedělní vycházce

.

Tohle je rétorika nejdůvěryhodnějšího zpravodajského portálu, Lupo??

Redaktor pracoval v Blesku??

0/0
24.3.2014 5:00

M30i32c12h10a54l 68R86i34m77b42a44u59e14r 4649915213777

Nejsoudnější teorie, kterou jsem četl, říká, že mohlo dojít k požáru v kokpitu. Piloti se pokusili požár zvládnout, namířili letadlo na nejbližší velké letiště, povypínali systémy a pokusili se to uhasit, ale nadýchali se zplodin a zkolabovali. Letadlo pokračovalo ve směru na letiště v Malajsii, ale nikdo ho neřídil a protože jsou po 9/11 dveře kabiny zamčené, tak se tam ani nikdo nemohl dostat. Letadlo letělo směram do Indického oceánu, než mu došlo palivo a spadlo tam. Tuhle teorii napsal dlouholetý pilot dopravního letadla a dodal, že tohle by v případě požáru udělal i on a řekl, že podle něj piloti se zachovali statečně a pokusili se zvládnout problém, což jim bohužel nevyšlo. Jako pravděpodobný zdroj požáru uvedl zahoření pneumatik předního podvozku co je pod kabinou. Spaliny mohly / nemusely naplnit i kabinu pasažérů, takže mohli všichni spadnout už udušení a nebo v bezvědomí.

+1/−3
20.3.2014 19:01

J75a29k66u48b 91Š73a89f33a68n44d22a 7905817441161

1. Pokud bych byl pilotem a začalo to v pilotní kabině hořet tak si ihned vezmu dýchací přístroj.

2. Pokud vím, je šachta podvozku vzduchotěsně oddělena od kabiny. A i kdyby tam hořelo a poškodilo se těsnění, díky přetlaku v kabině by se spaliny dovnitř nedostaly.

+2/0
23.3.2014 21:45

J71o31s25e75f 66K90u28c85i68r58e85k 4234462190581

Moznosti je vice:

http://aeronet.cz/forum/showthread.php?t=7522

0/−1
20.3.2014 10:14

P14e52t95r 98M54i38c91h50a37l 2580214751852

Tohle není možnost, ale výplod chorého mozku. :-P

+3/0
23.3.2014 23:06

M33a74r43t94i97n 38J86i82r49o25u54s85e56k 7436975895158

Já si z toho odkazu odnesl mnohé. Zejména to video, kde hovoří ruský moderátor o systému Perimeter je tam vcelku a není propagandisticky sestříhané, aby dávalo jiný smysl. Toto propagandou sestříhané video bylo použito pro prosťáčky co nepřemýšlejí i tady na iDnes.

0/−1
2.4.2014 11:45

M59i52l24o19s 40V68a93l82y 8886772797802

Jake letadlo duchu? AUTORE, zpet do skoly! Ja vim, kde je letadlo, posadka i lide….. Vy to nevite? Letadlo je jizne  od Indie na jedne vojenske zakladne. Tot^ F$E ;-D Verit nemusis…...

+1/−1
19.3.2014 6:55

M86a27r54e25k 42F61l93e24k90a25č 1187312750641

jenomn pro zajímavost, máte souřadnice? rád se juknu...dík

+2/−1
19.3.2014 7:03

P36e51t22r 97M94i93c60h32a97l 2670614751922

7°18'55.32"S,  72°25'3.37"E

Diego Garcia, vojenská základna, většinou jsou tam BUFFy. Je docela nesmysl, že by tam někdo schoval dopravní letadlo, není totiž kam.

+1/0
23.3.2014 23:34

I15v49a 22V18a60l17č11í61k97o98v70á 1249808141741

http://edition.cnn.com/2014/03/18/travel/malaysia-airlines-no-phone-calls/index.html?hpt=hp_c2

0/0
18.3.2014 20:56

I24d44a 44Š91o43l74c 1423516704

to si sice nikdo nezavolá, ale jestliže rodiny tvrdili, že ještě tel zvonili, mají přece dneska všichni smartphony a ty mají v sobě gps a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...

jestli je pravda že tel zvonili, podle mně už se dávno ví kde jsou, jen se neví proč se to tají...

+3/−8
18.3.2014 19:26

M90a81r85e30k 64F28l86e63k65a67č 1877742770161

a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...?? mužete mi prosím najít muj telefon? napíšu vám emailem číslo a vy mi pak napíšete kde sedím ano?

+10/−1
18.3.2014 19:28

I57d24a 73Š12o37l52c 1513826234

já těžko, policie, rodina, pokud má někdo vaše přihlašování, já se teda moc nevyznám v mobilech, ale vim, že na netu přesně vidim, kde mám svůj tel, a viděla jsem to ještě než sem tam dala poprvý sim

0/0
18.3.2014 19:38

M88a84r17e62k 33F68l41e27k72a97č 1507262770301

Ano,a máte pocit že všichni na palubě měli tuto aplikaci?? to že zvonily telefony nikdo nepotvrdil, takže to je doměnka.

+2/−1
18.3.2014 19:41

J80a96k78u22b 16S57e23m25e10r45á38d 2867766691721

no tak to musela byt zapla WIFI, aby to melo cim odeslat data o lokalizaci

+1/−1
18.3.2014 20:39

E14d98a 28D18r68á95b44e56k 7659622933337

telefon musí mít přístup na internet (wifi nebo data, v roamingu), výjimečně lze zjistit polohu smskou, pokud je mobil dostupný, ale to musíte mít spešl nastavené a to má fakt málokdo, a telefony ztracenců dostupné navíc nejsou

+3/0
18.3.2014 22:47

M49a25r76e36k 88F78l93e91k15a58č 1397442350101

Ido, a není to spíš tak že si na mobilu zapnete mapy a ty vým ukážou kde se nacházíte? plus mínus 200 let?

+1/0
19.3.2014 6:40

R73i84c71h34a46r91d 71M54i67k97u32l18e18n34k46a 1499237587224

Existují aplikace nebo služby (Nokia), které vám ukáží kde se mobil nachází. Nechápu, proč to např.rodiče nevyužívají v případě dětí, nebo v případě seniorů kteří mají tendence se ztrácet....

0/0
20.3.2014 7:57

J33a72k10u32b 18S48e17m82e77r67á55d 2687836811671

existuji aplikace...to Marek Flekac urcite nevi ;-D

0/0
20.3.2014 13:23

R32u58d84a 40S26l12a61v94í57k 5773148806691

A nebo měli volání přesměrované jinam...

+1/0
18.3.2014 19:59

M68a54r64e44k 80F32l11e37k72a61č 1627852380181

Každopádně je to letošní šampion ve hře na schovávanou

+6/0
18.3.2014 18:58

J92a86n22a 39M47o35l50á11k87o63v81á 7417196716774

Na zaklade tohodle letu se budou skladovat informace o pohybu telefonu delsi dobu.

+2/0
18.3.2014 18:52

R52a54d13e67k 46P23r33o12c20h86á61z80k40a 2583959328

Pokud byli pasažéři naživu, museli poznat, že se něco vážného děje. Podle změn výšky, kursu, airshow, vyděšených letušek. Nevím jak ostatní, ale já bych nejpozději po několika minutách porušil zákaz používání mobilu v letadle a snažil se někoho informovat. Nechce se mi věřit, že by se to vůbec nikomu nepovedlo. Z toho bohužel vyplývá, že pasažéři nebyli při vědomí, posádka také ne a nejspíš ani piloti (samovolná změna výšky a kursu i bez zásahu autopilota viz některý z minulých článků). Co se stalo se dá jen hádat, když vyberu to nejpravděpodobnější, tak mi vychází exploze v kokpitu, smrt pilotů, poškození přístrojů, dekomprese, později spotřebování kyslíku, bezvědomí pasažérů a zbytku posádky, let náhodným směrem až do spotřebování paliva. RIP.

+7/−3
18.3.2014 18:28

J54i86r92i 68D17o45b47r66ý 9548299663

Az na to, ze doslo k vypnuti radaroveho odpovidace i pote komunikovali piloti pres radio.

+3/0
18.3.2014 18:35

R66a10d62e48k 22P38r58o30c17h58á28z91k94a 2693839118

Tohle Malajci před chvíli dementovali, proto mě napadla ta konstrukce s dekompresí.

+1/0
18.3.2014 18:48

J51a84k53u19b 52S90e41m36e53r25á13d 2697176161451

v 11ti tisicich a jeste nad morem opravdu mobilem nikam nezavolas, je to i v clanku!!!

+2/−1
18.3.2014 18:42

R22a26d55e65k 11P57r48o49c52h81á37z87k72a 2363949978

To není tak úplně přesné. Dopplerovské zkreslení se projeví a znemožní komunikaci, pouze pokud letím přímo na BTS (nebo od ní). Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci.

+1/0
18.3.2014 18:55

P97e32t43r 95T80y10č20k24a 6745672359932

Zavolat ne.

+1/−1
18.3.2014 19:14

R95a35d87e23k 10P23r15o75c48h13á82z53k13a 2453119368

Zavolat ne, poslat SMS ano.

0/0
18.3.2014 19:22

J24i13r68k10a 58K26o14c46h 7724204643215

Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci....ze budu mimo dosah BTS :)

0/−1
18.3.2014 19:14

P15e41t90r 42T31y53č52k26a 6925232879592

Běžný dosah BTS ve volném prostoru je 30km a letadlo letí 900km/h (15km/1min) . Z toho jasně vyplývá pravděpodobnost s jakou si můžu v letadle v 10km zavolat.

+2/0
18.3.2014 19:20

R30a29d59e93k 49P89r91o45c98h82á98z71k97a 2353459788

Je malá, ale nenulová :-) Krom toho v Asii se používá princip CDMA který na rozdíl od evropského TDMA nemá ono 35km omezení vzdálenosti.

0/0
18.3.2014 19:37

P31a50v50e89l 57V92e69t17e21š49n32í59k 7915848435107

Já se přiznám, že jsem v letadle nechytil ani signál GPS do navigace. Telefonní síť už vůbec ne.

Řekl bych, že letadlo je docela účinná Farradayova klec, takže by musela být souhra náhod, aby se telefon stihl přihlásit do sítě. A zavolat? Možná ne nulová šance, ale 0,0001.

+2/−1
18.3.2014 19:43

R25a19d78e39k 66P19r96o82c27h28á22z31k41a 2293439958

GPS signál do navigace se nechytá normálně, protože výrobci často omezují rychlost, do které to funguje, na nějaké "automobilové rychlosti" (nejde o COCOM 60k limit, ale mnohem nižší). Důvod je jasný: aby si lidi do svých letadélek nekupovali turistické GPS, ale pěkně klopili za letecké.

Signál do letadla projde jako nic, z letadla (stojícího) telefonuju normálně.

+1/−1
18.3.2014 20:06
Foto

P18e72t94r 51Š72m96e11j36k58a51l 9825100678427

Často používám při letu (u okénka) Garmin 60Csx a ještě se mi nestalo, že bych neměl signál - o jakých GPS konkrétně píšete...:-)

+2/0
18.3.2014 21:40

J52a23n 49J97a55n88e55č16e22k 9210533660716

Prachobyčejná Nokia C5 bez problémů v letadle u okna GPS chytá a normálně ukazuje souřadnice, nadmořskou výšku i rychlost. A v navigaci i pěkně svižně posouvá mapu ;-)

+2/0
18.3.2014 22:01

J39a80n 47M75a90t15u35r50a 8280890915377

V Malajsii, Thajsku a Indonésii používají stejné standardy GSM jako u nás, předpokládám pak že i v Indii a dalších zemích v regionu. TDMA funguje v Číně.

0/0
18.3.2014 21:25

P27e18t51r 79K24u36n95e25š 4847747970

princip CDMA ve sve zakladni verzi nema SMS. Cokoliv novejsiho  ma zase horsi dostupnost. garantuju ti, ze ani CDMA se za letu do site neprihlasi. a to ani kdyz je zrovna letadlo kolmo nad BTS.

0/0
18.3.2014 21:49

I81v42a 72V54a49l11č60í82k96o15v35á 1709558211751

A proto 9/11 byly dostupné ty telefonní hovory z letadla, že?8-o

0/0
18.3.2014 20:55

R90a94d41e90k 33P33r57o70c38h79á14z35k96a 2843569518

V USA mají také jiný systém než v Evropě. Mimochodem, i v Evropě se dá zařídit, aby měla BTS dosah 70 nebo až 140 km (na to už potřebujete ale dobrou anténu). Dělá se to metodou sdružování timeslotů a používají to třeba v Chorvatsku na pokrytí malých ostrovů a moře z pevninských BTS.

0/0
18.3.2014 21:08

P86e63t81r 65T42y27č59k85a 6495672169932

Tenkrát ty letadla letěla nízko a nižší rychlostí.

+1/0
18.3.2014 21:25

P31e90t47r 94K67u48n44e11š 4837927510

to byly palubni telefony, jenom nasi novinari to zkreslili. klasicke mobily z letadla nezavolaji a to ani mobily CDMA...

0/0
18.3.2014 21:46

M74i44r74o63s97l50a63v 48S17i73n54d43e72l44a54r 2515657274632

Dopplerovsky posuv tu stezi udela posuv 1kHz, to preci nemuze vadit....

0/0
18.3.2014 23:22

R49a46d42e18k 66P58r49o55c66h92á22z17k41a 2703829838

Máte pravdu, jde sice o rychlou změnu vzdálenosti v čase, ale ne vlivem Dopplera ale příliš rychlé změny TA faktoru. Omlouvám se.

0/0
19.3.2014 15:53

J50a73n14a 17M53o66l52á39k31o23v14á 7717656386504

To uz se stalo, ze vsichni omdleli....

0/0
18.3.2014 18:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.