Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Telefony v letadle duchů se mohly hlásit, ale teď už to nikdo nezjistí

Pátrání po zmizelém Boeingu 777-200ER stále pokračuje, letadlo zmizelo neznámo kde. Spekuluje se, že pohyb letadla by mohly pomoci určit mobily pasažérů, kteří si je při letu nevypnuli. Pokud ale úřady nezačaly pátrat hned po zmizení, tak nyní už je pozdě. Operátoři data skladují jen několik hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K75a88r11e56l 16B23l49a61ž15e81k 6850317927556

Takže pravidelem je nevypínat v letadle mobil i když mně k tomu budou nabádat? Pro případ, že bychom zmizeli v moři a pak mohli najít naše mrtvoly?

0/0
13.4.2014 11:04

J70a16n 81K73r82a28u62s 4894547676

Nutno dodat, že i když se mobil do sítě přihlásí, tak telefonovat nelze. Důvodem je jednak rychlost letadla a za druhé opět problém se signálem v letové hladině letadla. Za určitých okolností a se štěstím by se dala odeslat SMS.

Zajímavé, že při únosech z 11.9.2001 podle oficiální verze pasažéři naprosto běžně telefonovali, dokonce se úryvky zveřejňovaly. Asi před 13 lety byly jiné technické možnosti než dnes... ;-D

+1/−1
3.4.2014 21:17

H82o96n39z27a 48D24u49š23e70k 4942321249376

Jsem laik, ale není to tím, že 9.11. letěli o 10km níže v hustě pokryté oblasti?

+2/0
4.4.2014 16:45

L39u17b88o63š 86B84o93r38ů50v23k14a 3946225118528

... nejpravděpodobnější verze všeho je ta, že všichni lžou ... jak když tiskne ... ;-(

+1/0
29.3.2014 22:09

L63u57b77o23š 98B56o88r33ů25v20k43a 3656665458178

... nechutný krmelec o ničem stále pokračuje ...;-O

+2/0
29.3.2014 22:06

A31l59e47š 91N54o44v74á39k 6978120687726

KOMENTÁŘ: Letadlo duchů si to štrádovalo po Asii jako o nedělní vycházce

.

Tohle je rétorika nejdůvěryhodnějšího zpravodajského portálu, Lupo??

Redaktor pracoval v Blesku??

0/0
24.3.2014 5:00

M53i56c25h23a53l 12R48i69m17b46a54u10e38r 4819285643487

Nejsoudnější teorie, kterou jsem četl, říká, že mohlo dojít k požáru v kokpitu. Piloti se pokusili požár zvládnout, namířili letadlo na nejbližší velké letiště, povypínali systémy a pokusili se to uhasit, ale nadýchali se zplodin a zkolabovali. Letadlo pokračovalo ve směru na letiště v Malajsii, ale nikdo ho neřídil a protože jsou po 9/11 dveře kabiny zamčené, tak se tam ani nikdo nemohl dostat. Letadlo letělo směram do Indického oceánu, než mu došlo palivo a spadlo tam. Tuhle teorii napsal dlouholetý pilot dopravního letadla a dodal, že tohle by v případě požáru udělal i on a řekl, že podle něj piloti se zachovali statečně a pokusili se zvládnout problém, což jim bohužel nevyšlo. Jako pravděpodobný zdroj požáru uvedl zahoření pneumatik předního podvozku co je pod kabinou. Spaliny mohly / nemusely naplnit i kabinu pasažérů, takže mohli všichni spadnout už udušení a nebo v bezvědomí.

+1/−3
20.3.2014 19:01

J76a50k37u70b 14Š16a81f44a73n18d97a 7295827481241

1. Pokud bych byl pilotem a začalo to v pilotní kabině hořet tak si ihned vezmu dýchací přístroj.

2. Pokud vím, je šachta podvozku vzduchotěsně oddělena od kabiny. A i kdyby tam hořelo a poškodilo se těsnění, díky přetlaku v kabině by se spaliny dovnitř nedostaly.

+2/0
23.3.2014 21:45

J95o86s26e78f 67K93u30c22i64r96e46k 4244232920901

Moznosti je vice:

http://aeronet.cz/forum/showthread.php?t=7522

0/−1
20.3.2014 10:14

P26e61t56r 73M59i34c28h44a81l 2520194401182

Tohle není možnost, ale výplod chorého mozku. :-P

+3/0
23.3.2014 23:06

M37a39r71t86i63n 15J85i41r94o12u85s79e82k 7306255165168

Já si z toho odkazu odnesl mnohé. Zejména to video, kde hovoří ruský moderátor o systému Perimeter je tam vcelku a není propagandisticky sestříhané, aby dávalo jiný smysl. Toto propagandou sestříhané video bylo použito pro prosťáčky co nepřemýšlejí i tady na iDnes.

0/−1
2.4.2014 11:45

M68i67l31o79s 27V80a67l36y 8736642707672

Jake letadlo duchu? AUTORE, zpet do skoly! Ja vim, kde je letadlo, posadka i lide….. Vy to nevite? Letadlo je jizne  od Indie na jedne vojenske zakladne. Tot^ F$E ;-D Verit nemusis…...

+1/−1
19.3.2014 6:55

M80a95r25e84k 89F13l36e66k73a36č 1587862150831

jenomn pro zajímavost, máte souřadnice? rád se juknu...dík

+2/−1
19.3.2014 7:03

P65e53t87r 78M51i96c28h75a45l 2490724861562

7°18'55.32"S,  72°25'3.37"E

Diego Garcia, vojenská základna, většinou jsou tam BUFFy. Je docela nesmysl, že by tam někdo schoval dopravní letadlo, není totiž kam.

+1/0
23.3.2014 23:34

I22v90a 29V36a41l30č69í36k30o88v63á 1969408221781

http://edition.cnn.com/2014/03/18/travel/malaysia-airlines-no-phone-calls/index.html?hpt=hp_c2

0/0
18.3.2014 20:56

I48d93a 40Š71o91l21c 1953116814

to si sice nikdo nezavolá, ale jestliže rodiny tvrdili, že ještě tel zvonili, mají přece dneska všichni smartphony a ty mají v sobě gps a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...

jestli je pravda že tel zvonili, podle mně už se dávno ví kde jsou, jen se neví proč se to tají...

+3/−8
18.3.2014 19:26

M85a84r29e70k 61F30l79e44k26a26č 1787542820171

a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...?? mužete mi prosím najít muj telefon? napíšu vám emailem číslo a vy mi pak napíšete kde sedím ano?

+10/−1
18.3.2014 19:28

I32d55a 83Š24o38l33c 1973256544

já těžko, policie, rodina, pokud má někdo vaše přihlašování, já se teda moc nevyznám v mobilech, ale vim, že na netu přesně vidim, kde mám svůj tel, a viděla jsem to ještě než sem tam dala poprvý sim

0/0
18.3.2014 19:38

M66a16r95e95k 54F41l24e64k10a93č 1277542540441

Ano,a máte pocit že všichni na palubě měli tuto aplikaci?? to že zvonily telefony nikdo nepotvrdil, takže to je doměnka.

+2/−1
18.3.2014 19:41

J50a65k67u68b 82S61e23m95e10r93á20d 2327496451361

no tak to musela byt zapla WIFI, aby to melo cim odeslat data o lokalizaci

+1/−1
18.3.2014 20:39

E81d72a 58D86r69á73b13e55k 7349832883847

telefon musí mít přístup na internet (wifi nebo data, v roamingu), výjimečně lze zjistit polohu smskou, pokud je mobil dostupný, ale to musíte mít spešl nastavené a to má fakt málokdo, a telefony ztracenců dostupné navíc nejsou

+3/0
18.3.2014 22:47

M11a24r53e88k 89F77l11e48k72a71č 1647392410911

Ido, a není to spíš tak že si na mobilu zapnete mapy a ty vým ukážou kde se nacházíte? plus mínus 200 let?

+1/0
19.3.2014 6:40

R53i20c95h11a43r18d 74M28i72k21u54l94e67n74k75a 1629227437984

Existují aplikace nebo služby (Nokia), které vám ukáží kde se mobil nachází. Nechápu, proč to např.rodiče nevyužívají v případě dětí, nebo v případě seniorů kteří mají tendence se ztrácet....

0/0
20.3.2014 7:57

J72a38k93u84b 49S31e42m71e44r87á19d 2107936561371

existuji aplikace...to Marek Flekac urcite nevi ;-D

0/0
20.3.2014 13:23

R81u59d44a 38S81l54a75v36í95k 5803778446811

A nebo měli volání přesměrované jinam...

+1/0
18.3.2014 19:59

M43a73r96e19k 51F94l41e28k25a25č 1207612220751

Každopádně je to letošní šampion ve hře na schovávanou

+6/0
18.3.2014 18:58

J12a82n84a 12M53o11l20á46k92o13v77á 7157276276624

Na zaklade tohodle letu se budou skladovat informace o pohybu telefonu delsi dobu.

+2/0
18.3.2014 18:52

R67a88d68e52k 96P89r11o23c22h89á51z60k94a 2623449288

Pokud byli pasažéři naživu, museli poznat, že se něco vážného děje. Podle změn výšky, kursu, airshow, vyděšených letušek. Nevím jak ostatní, ale já bych nejpozději po několika minutách porušil zákaz používání mobilu v letadle a snažil se někoho informovat. Nechce se mi věřit, že by se to vůbec nikomu nepovedlo. Z toho bohužel vyplývá, že pasažéři nebyli při vědomí, posádka také ne a nejspíš ani piloti (samovolná změna výšky a kursu i bez zásahu autopilota viz některý z minulých článků). Co se stalo se dá jen hádat, když vyberu to nejpravděpodobnější, tak mi vychází exploze v kokpitu, smrt pilotů, poškození přístrojů, dekomprese, později spotřebování kyslíku, bezvědomí pasažérů a zbytku posádky, let náhodným směrem až do spotřebování paliva. RIP.

+7/−3
18.3.2014 18:28

J27i30r42i 98D33o22b94r74ý 9908799323

Az na to, ze doslo k vypnuti radaroveho odpovidace i pote komunikovali piloti pres radio.

+3/0
18.3.2014 18:35

R36a13d16e73k 88P24r11o61c57h31á91z68k77a 2223819708

Tohle Malajci před chvíli dementovali, proto mě napadla ta konstrukce s dekompresí.

+1/0
18.3.2014 18:48

J89a62k59u58b 50S39e68m58e87r95á84d 2627436751731

v 11ti tisicich a jeste nad morem opravdu mobilem nikam nezavolas, je to i v clanku!!!

+2/−1
18.3.2014 18:42

R76a16d19e77k 86P18r83o76c70h80á61z81k70a 2953379728

To není tak úplně přesné. Dopplerovské zkreslení se projeví a znemožní komunikaci, pouze pokud letím přímo na BTS (nebo od ní). Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci.

+1/0
18.3.2014 18:55

P31e20t40r 33T84y37č30k73a 6845722469252

Zavolat ne.

+1/−1
18.3.2014 19:14

R11a28d26e98k 23P55r28o91c70h13á13z83k80a 2773819868

Zavolat ne, poslat SMS ano.

0/0
18.3.2014 19:22

J69i77r86k87a 91K68o22c40h 7334444493915

Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci....ze budu mimo dosah BTS :)

0/−1
18.3.2014 19:14

P78e88t14r 12T45y47č61k69a 6615442819562

Běžný dosah BTS ve volném prostoru je 30km a letadlo letí 900km/h (15km/1min) . Z toho jasně vyplývá pravděpodobnost s jakou si můžu v letadle v 10km zavolat.

+2/0
18.3.2014 19:20

R49a18d80e60k 17P37r49o13c58h47á85z24k93a 2593379198

Je malá, ale nenulová :-) Krom toho v Asii se používá princip CDMA který na rozdíl od evropského TDMA nemá ono 35km omezení vzdálenosti.

0/0
18.3.2014 19:37

P58a14v67e89l 20V78e98t91e24š97n81í45k 7405308275177

Já se přiznám, že jsem v letadle nechytil ani signál GPS do navigace. Telefonní síť už vůbec ne.

Řekl bych, že letadlo je docela účinná Farradayova klec, takže by musela být souhra náhod, aby se telefon stihl přihlásit do sítě. A zavolat? Možná ne nulová šance, ale 0,0001.

+2/−1
18.3.2014 19:43

R42a14d40e51k 60P40r79o25c16h10á87z30k50a 2283869508

GPS signál do navigace se nechytá normálně, protože výrobci často omezují rychlost, do které to funguje, na nějaké "automobilové rychlosti" (nejde o COCOM 60k limit, ale mnohem nižší). Důvod je jasný: aby si lidi do svých letadélek nekupovali turistické GPS, ale pěkně klopili za letecké.

Signál do letadla projde jako nic, z letadla (stojícího) telefonuju normálně.

+1/−1
18.3.2014 20:06
Foto

P86e34t60r 13Š40m24e65j39k39a80l 9685920398667

Často používám při letu (u okénka) Garmin 60Csx a ještě se mi nestalo, že bych neměl signál - o jakých GPS konkrétně píšete...:-)

+2/0
18.3.2014 21:40

J27a27n 68J16a61n55e95č66e97k 9720863740136

Prachobyčejná Nokia C5 bez problémů v letadle u okna GPS chytá a normálně ukazuje souřadnice, nadmořskou výšku i rychlost. A v navigaci i pěkně svižně posouvá mapu ;-)

+2/0
18.3.2014 22:01

J77a20n 70M72a78t93u94r53a 8940650145127

V Malajsii, Thajsku a Indonésii používají stejné standardy GSM jako u nás, předpokládám pak že i v Indii a dalších zemích v regionu. TDMA funguje v Číně.

0/0
18.3.2014 21:25

P88e74t22r 30K59u21n31e76š 4427307120

princip CDMA ve sve zakladni verzi nema SMS. Cokoliv novejsiho  ma zase horsi dostupnost. garantuju ti, ze ani CDMA se za letu do site neprihlasi. a to ani kdyz je zrovna letadlo kolmo nad BTS.

0/0
18.3.2014 21:49

I32v59a 80V88a40l37č92í15k66o36v90á 1359618691961

A proto 9/11 byly dostupné ty telefonní hovory z letadla, že?8-o

0/0
18.3.2014 20:55

R29a59d72e72k 72P31r12o12c58h65á31z54k76a 2233759528

V USA mají také jiný systém než v Evropě. Mimochodem, i v Evropě se dá zařídit, aby měla BTS dosah 70 nebo až 140 km (na to už potřebujete ale dobrou anténu). Dělá se to metodou sdružování timeslotů a používají to třeba v Chorvatsku na pokrytí malých ostrovů a moře z pevninských BTS.

0/0
18.3.2014 21:08

P35e44t89r 68T50y29č23k15a 6225672719982

Tenkrát ty letadla letěla nízko a nižší rychlostí.

+1/0
18.3.2014 21:25

P45e62t82r 85K68u88n24e11š 4277697570

to byly palubni telefony, jenom nasi novinari to zkreslili. klasicke mobily z letadla nezavolaji a to ani mobily CDMA...

0/0
18.3.2014 21:46

M38i10r56o78s39l74a16v 48S37i53n60d47e98l26a78r 2375787394592

Dopplerovsky posuv tu stezi udela posuv 1kHz, to preci nemuze vadit....

0/0
18.3.2014 23:22

R66a60d63e39k 13P23r13o47c67h18á33z60k51a 2183749428

Máte pravdu, jde sice o rychlou změnu vzdálenosti v čase, ale ne vlivem Dopplera ale příliš rychlé změny TA faktoru. Omlouvám se.

0/0
19.3.2014 15:53

J39a50n71a 43M75o47l60á33k70o90v11á 7457856526194

To uz se stalo, ze vsichni omdleli....

0/0
18.3.2014 18:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.