Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Telefony v letadle duchů se mohly hlásit, ale teď už to nikdo nezjistí

Pátrání po zmizelém Boeingu 777-200ER stále pokračuje, letadlo zmizelo neznámo kde. Spekuluje se, že pohyb letadla by mohly pomoci určit mobily pasažérů, kteří si je při letu nevypnuli. Pokud ale úřady nezačaly pátrat hned po zmizení, tak nyní už je pozdě. Operátoři data skladují jen několik hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a32r75e54l 35B26l65a41ž25e59k 6700587517686

Takže pravidelem je nevypínat v letadle mobil i když mně k tomu budou nabádat? Pro případ, že bychom zmizeli v moři a pak mohli najít naše mrtvoly?

0/0
13.4.2014 11:04

J28a53n 44K74r29a90u21s 4464817616

Nutno dodat, že i když se mobil do sítě přihlásí, tak telefonovat nelze. Důvodem je jednak rychlost letadla a za druhé opět problém se signálem v letové hladině letadla. Za určitých okolností a se štěstím by se dala odeslat SMS.

Zajímavé, že při únosech z 11.9.2001 podle oficiální verze pasažéři naprosto běžně telefonovali, dokonce se úryvky zveřejňovaly. Asi před 13 lety byly jiné technické možnosti než dnes... ;-D

+1/−1
3.4.2014 21:17

H53o85n58z22a 52D18u36š32e22k 4762651349506

Jsem laik, ale není to tím, že 9.11. letěli o 10km níže v hustě pokryté oblasti?

+2/0
4.4.2014 16:45

L19u81b52o16š 23B75o82r65ů14v96k91a 3456685488888

... nejpravděpodobnější verze všeho je ta, že všichni lžou ... jak když tiskne ... ;-(

+1/0
29.3.2014 22:09

L75u35b12o16š 49B23o10r48ů67v53k88a 3166335478468

... nechutný krmelec o ničem stále pokračuje ...;-O

+2/0
29.3.2014 22:06

A74l13e93š 12N34o91v76á84k 6968700987946

KOMENTÁŘ: Letadlo duchů si to štrádovalo po Asii jako o nedělní vycházce

.

Tohle je rétorika nejdůvěryhodnějšího zpravodajského portálu, Lupo??

Redaktor pracoval v Blesku??

0/0
24.3.2014 5:00

M49i88c65h75a82l 69R47i56m86b73a58u84e37r 4199435833617

Nejsoudnější teorie, kterou jsem četl, říká, že mohlo dojít k požáru v kokpitu. Piloti se pokusili požár zvládnout, namířili letadlo na nejbližší velké letiště, povypínali systémy a pokusili se to uhasit, ale nadýchali se zplodin a zkolabovali. Letadlo pokračovalo ve směru na letiště v Malajsii, ale nikdo ho neřídil a protože jsou po 9/11 dveře kabiny zamčené, tak se tam ani nikdo nemohl dostat. Letadlo letělo směram do Indického oceánu, než mu došlo palivo a spadlo tam. Tuhle teorii napsal dlouholetý pilot dopravního letadla a dodal, že tohle by v případě požáru udělal i on a řekl, že podle něj piloti se zachovali statečně a pokusili se zvládnout problém, což jim bohužel nevyšlo. Jako pravděpodobný zdroj požáru uvedl zahoření pneumatik předního podvozku co je pod kabinou. Spaliny mohly / nemusely naplnit i kabinu pasažérů, takže mohli všichni spadnout už udušení a nebo v bezvědomí.

+1/−3
20.3.2014 19:01

J33a68k59u28b 66Š31a88f51a66n23d95a 7985497141451

1. Pokud bych byl pilotem a začalo to v pilotní kabině hořet tak si ihned vezmu dýchací přístroj.

2. Pokud vím, je šachta podvozku vzduchotěsně oddělena od kabiny. A i kdyby tam hořelo a poškodilo se těsnění, díky přetlaku v kabině by se spaliny dovnitř nedostaly.

+2/0
23.3.2014 21:45

J50o27s59e59f 12K77u15c45i85r90e59k 4114532180741

Moznosti je vice:

http://aeronet.cz/forum/showthread.php?t=7522

0/−1
20.3.2014 10:14

P25e58t91r 32M73i11c48h76a82l 2670754331262

Tohle není možnost, ale výplod chorého mozku. :-P

+3/0
23.3.2014 23:06

M56a50r56t46i68n 22J43i19r58o82u81s83e28k 7326725375178

Já si z toho odkazu odnesl mnohé. Zejména to video, kde hovoří ruský moderátor o systému Perimeter je tam vcelku a není propagandisticky sestříhané, aby dávalo jiný smysl. Toto propagandou sestříhané video bylo použito pro prosťáčky co nepřemýšlejí i tady na iDnes.

0/−1
2.4.2014 11:45

M30i44l42o90s 96V47a17l27y 8406432117502

Jake letadlo duchu? AUTORE, zpet do skoly! Ja vim, kde je letadlo, posadka i lide….. Vy to nevite? Letadlo je jizne  od Indie na jedne vojenske zakladne. Tot^ F$E ;-D Verit nemusis…...

+1/−1
19.3.2014 6:55

M76a91r35e53k 88F88l45e43k23a41č 1417742650661

jenomn pro zajímavost, máte souřadnice? rád se juknu...dík

+2/−1
19.3.2014 7:03

P74e20t47r 54M78i74c49h74a46l 2400894351592

7°18'55.32"S,  72°25'3.37"E

Diego Garcia, vojenská základna, většinou jsou tam BUFFy. Je docela nesmysl, že by tam někdo schoval dopravní letadlo, není totiž kam.

+1/0
23.3.2014 23:34

I12v49a 28V37a77l41č68í80k90o55v40á 1389438371921

http://edition.cnn.com/2014/03/18/travel/malaysia-airlines-no-phone-calls/index.html?hpt=hp_c2

0/0
18.3.2014 20:56

I92d87a 13Š67o35l40c 1713956794

to si sice nikdo nezavolá, ale jestliže rodiny tvrdili, že ještě tel zvonili, mají přece dneska všichni smartphony a ty mají v sobě gps a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...

jestli je pravda že tel zvonili, podle mně už se dávno ví kde jsou, jen se neví proč se to tají...

+3/−8
18.3.2014 19:26

M84a64r35e10k 12F54l93e62k63a39č 1427922930131

a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...?? mužete mi prosím najít muj telefon? napíšu vám emailem číslo a vy mi pak napíšete kde sedím ano?

+10/−1
18.3.2014 19:28

I62d42a 96Š84o82l63c 1173266454

já těžko, policie, rodina, pokud má někdo vaše přihlašování, já se teda moc nevyznám v mobilech, ale vim, že na netu přesně vidim, kde mám svůj tel, a viděla jsem to ještě než sem tam dala poprvý sim

0/0
18.3.2014 19:38

M47a55r80e58k 37F32l98e28k39a52č 1487522230161

Ano,a máte pocit že všichni na palubě měli tuto aplikaci?? to že zvonily telefony nikdo nepotvrdil, takže to je doměnka.

+2/−1
18.3.2014 19:41

J67a78k46u61b 76S74e13m94e98r98á84d 2507356381541

no tak to musela byt zapla WIFI, aby to melo cim odeslat data o lokalizaci

+1/−1
18.3.2014 20:39

E88d42a 71D68r28á87b53e30k 7959662403637

telefon musí mít přístup na internet (wifi nebo data, v roamingu), výjimečně lze zjistit polohu smskou, pokud je mobil dostupný, ale to musíte mít spešl nastavené a to má fakt málokdo, a telefony ztracenců dostupné navíc nejsou

+3/0
18.3.2014 22:47

M20a12r49e55k 60F48l36e38k16a46č 1127392500411

Ido, a není to spíš tak že si na mobilu zapnete mapy a ty vým ukážou kde se nacházíte? plus mínus 200 let?

+1/0
19.3.2014 6:40

R52i56c81h73a86r96d 70M73i50k20u75l82e93n27k23a 1589507937464

Existují aplikace nebo služby (Nokia), které vám ukáží kde se mobil nachází. Nechápu, proč to např.rodiče nevyužívají v případě dětí, nebo v případě seniorů kteří mají tendence se ztrácet....

0/0
20.3.2014 7:57

J20a92k91u58b 53S33e11m98e98r48á51d 2397426271861

existuji aplikace...to Marek Flekac urcite nevi ;-D

0/0
20.3.2014 13:23

R45u96d47a 31S79l43a92v46í60k 5393788766541

A nebo měli volání přesměrované jinam...

+1/0
18.3.2014 19:59

M18a24r57e95k 17F91l40e48k59a96č 1387492840971

Každopádně je to letošní šampion ve hře na schovávanou

+6/0
18.3.2014 18:58

J70a34n98a 79M42o64l17á81k25o20v28á 7247136276564

Na zaklade tohodle letu se budou skladovat informace o pohybu telefonu delsi dobu.

+2/0
18.3.2014 18:52

R40a29d73e55k 56P89r83o90c55h31á49z86k48a 2843109198

Pokud byli pasažéři naživu, museli poznat, že se něco vážného děje. Podle změn výšky, kursu, airshow, vyděšených letušek. Nevím jak ostatní, ale já bych nejpozději po několika minutách porušil zákaz používání mobilu v letadle a snažil se někoho informovat. Nechce se mi věřit, že by se to vůbec nikomu nepovedlo. Z toho bohužel vyplývá, že pasažéři nebyli při vědomí, posádka také ne a nejspíš ani piloti (samovolná změna výšky a kursu i bez zásahu autopilota viz některý z minulých článků). Co se stalo se dá jen hádat, když vyberu to nejpravděpodobnější, tak mi vychází exploze v kokpitu, smrt pilotů, poškození přístrojů, dekomprese, později spotřebování kyslíku, bezvědomí pasažérů a zbytku posádky, let náhodným směrem až do spotřebování paliva. RIP.

+7/−3
18.3.2014 18:28

J81i93r45i 31D21o61b58r45ý 9218479353

Az na to, ze doslo k vypnuti radaroveho odpovidace i pote komunikovali piloti pres radio.

+3/0
18.3.2014 18:35

R98a46d76e92k 88P22r90o29c77h63á92z38k17a 2853439528

Tohle Malajci před chvíli dementovali, proto mě napadla ta konstrukce s dekompresí.

+1/0
18.3.2014 18:48

J57a92k77u67b 96S25e11m46e29r67á94d 2447776691371

v 11ti tisicich a jeste nad morem opravdu mobilem nikam nezavolas, je to i v clanku!!!

+2/−1
18.3.2014 18:42

R44a19d64e84k 53P77r38o60c74h56á64z32k54a 2873649378

To není tak úplně přesné. Dopplerovské zkreslení se projeví a znemožní komunikaci, pouze pokud letím přímo na BTS (nebo od ní). Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci.

+1/0
18.3.2014 18:55

P44e76t19r 10T52y43č78k37a 6825452409732

Zavolat ne.

+1/−1
18.3.2014 19:14

R31a26d55e50k 17P36r58o29c52h11á89z73k29a 2413139218

Zavolat ne, poslat SMS ano.

0/0
18.3.2014 19:22

J41i92r55k57a 63K39o60c67h 7684684843105

Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci....ze budu mimo dosah BTS :)

0/−1
18.3.2014 19:14

P39e36t11r 18T46y64č38k57a 6105242259282

Běžný dosah BTS ve volném prostoru je 30km a letadlo letí 900km/h (15km/1min) . Z toho jasně vyplývá pravděpodobnost s jakou si můžu v letadle v 10km zavolat.

+2/0
18.3.2014 19:20

R39a45d84e43k 86P44r80o20c40h66á95z89k88a 2823199918

Je malá, ale nenulová :-) Krom toho v Asii se používá princip CDMA který na rozdíl od evropského TDMA nemá ono 35km omezení vzdálenosti.

0/0
18.3.2014 19:37

P65a87v80e47l 50V57e88t25e98š81n36í64k 7125548205277

Já se přiznám, že jsem v letadle nechytil ani signál GPS do navigace. Telefonní síť už vůbec ne.

Řekl bych, že letadlo je docela účinná Farradayova klec, takže by musela být souhra náhod, aby se telefon stihl přihlásit do sítě. A zavolat? Možná ne nulová šance, ale 0,0001.

+2/−1
18.3.2014 19:43

R76a37d27e28k 53P26r79o34c87h73á69z71k40a 2213289638

GPS signál do navigace se nechytá normálně, protože výrobci často omezují rychlost, do které to funguje, na nějaké "automobilové rychlosti" (nejde o COCOM 60k limit, ale mnohem nižší). Důvod je jasný: aby si lidi do svých letadélek nekupovali turistické GPS, ale pěkně klopili za letecké.

Signál do letadla projde jako nic, z letadla (stojícího) telefonuju normálně.

+1/−1
18.3.2014 20:06
Foto

P54e46t91r 21Š42m76e76j80k55a69l 9445150178257

Často používám při letu (u okénka) Garmin 60Csx a ještě se mi nestalo, že bych neměl signál - o jakých GPS konkrétně píšete...:-)

+2/0
18.3.2014 21:40

J18a84n 55J78a22n60e64č90e48k 9480173560586

Prachobyčejná Nokia C5 bez problémů v letadle u okna GPS chytá a normálně ukazuje souřadnice, nadmořskou výšku i rychlost. A v navigaci i pěkně svižně posouvá mapu ;-)

+2/0
18.3.2014 22:01

J76a87n 26M84a87t62u72r19a 8650610985837

V Malajsii, Thajsku a Indonésii používají stejné standardy GSM jako u nás, předpokládám pak že i v Indii a dalších zemích v regionu. TDMA funguje v Číně.

0/0
18.3.2014 21:25

P10e60t46r 71K82u81n74e26š 4717657830

princip CDMA ve sve zakladni verzi nema SMS. Cokoliv novejsiho  ma zase horsi dostupnost. garantuju ti, ze ani CDMA se za letu do site neprihlasi. a to ani kdyz je zrovna letadlo kolmo nad BTS.

0/0
18.3.2014 21:49

I26v60a 97V66a97l63č97í52k14o85v27á 1989928381831

A proto 9/11 byly dostupné ty telefonní hovory z letadla, že?8-o

0/0
18.3.2014 20:55

R55a51d44e15k 51P33r56o93c22h10á28z28k64a 2663429398

V USA mají také jiný systém než v Evropě. Mimochodem, i v Evropě se dá zařídit, aby měla BTS dosah 70 nebo až 140 km (na to už potřebujete ale dobrou anténu). Dělá se to metodou sdružování timeslotů a používají to třeba v Chorvatsku na pokrytí malých ostrovů a moře z pevninských BTS.

0/0
18.3.2014 21:08

P86e21t14r 10T33y88č95k73a 6555662199932

Tenkrát ty letadla letěla nízko a nižší rychlostí.

+1/0
18.3.2014 21:25

P97e81t60r 52K43u98n35e32š 4817657230

to byly palubni telefony, jenom nasi novinari to zkreslili. klasicke mobily z letadla nezavolaji a to ani mobily CDMA...

0/0
18.3.2014 21:46

M60i68r65o85s65l79a45v 43S85i71n55d40e87l88a37r 2605667554692

Dopplerovsky posuv tu stezi udela posuv 1kHz, to preci nemuze vadit....

0/0
18.3.2014 23:22

R59a84d23e61k 95P39r49o74c83h64á40z19k57a 2303969528

Máte pravdu, jde sice o rychlou změnu vzdálenosti v čase, ale ne vlivem Dopplera ale příliš rychlé změny TA faktoru. Omlouvám se.

0/0
19.3.2014 15:53

J41a66n13a 39M92o20l33á32k32o51v51á 7727636156484

To uz se stalo, ze vsichni omdleli....

0/0
18.3.2014 18:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.