Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec nemravných pokut či smluv na dálku. Operátorům končí doba hájení

Od soboty nesmí operátoři vyžadovat po zákaznících doplacení všech závazků vyplývajících ze smlouvy při jejím předčasném vypovězení. Končí totiž půlroční překlenovací období, které jim na zavedení nové legislativy dala novela takzvaného telekomunikačního zákona. Pokuty nyní hrozí naopak operátorům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a64n 26C13h90o97b50o32t 5342804798921

Jen houšť. Například pro platnost změny obchodních podmínek by měl poskytovatel mít povinnost přinést verzi se zvýrazněnými nebo komentovanými změnami - dobří poskytovatelé to, pokud vím, už dělají a v "jiných zemích" zákonodárce neuznává změněné podmínky za platné, pokud byly zákazníkovi předhozeny jen jako nový dokument. Kod má číst 20 stráneka  slovo od slova je porovnávat s předchozím zněním?

Další námět by byla ostudná praxe Telecomu, tedy pardón, Ou Tú, kdy nepřijmou výpoveď ke konci dvouleté lhůty platnosti v jejím průběhu a zákazník u nich proto trčí 2 roky + výpovědní lhůtu.

0/0
10.2.2014 10:16

J10a65n 27F74r89o37l63í61k 6256300635384

Škoda jen, že to platí jen u telefonování a ne třeba u dodavatelů energií. Vždy když musím volat na nějaké cool centrum rozčiluje mně poslouchat reklamy plechové huby za moje peníze a pak ta hláška, že hovor je nahráván.

+2/0
9.2.2014 17:51

P12e53t37r 59D55ö12r72f97l95e13r 6365659747757

Bylo na čase. Lidi si kolikrát ani neuvědomí co podepisují anebo si to nepropočítají. Vydí výhodnou nabídku a dál nepřemýšlí... a pak se díví, že když chtějí zrušit smlouvu, že musejí doplácet ohromné sumy. Protože kdo by čekal, že se veliká společnost bude chovat takto neeticky, že..

0/0
9.2.2014 9:36

J12i95r85i 88D86o90m59i34n11i33k 1351158401790

Co je na tom neetického ? Ti lidé jsou snad svéprávní a umí číst. Pokud ale neumí přemýšlet, tak právě tam je ten JEJICH problém.

0/0
9.2.2014 10:50

J24a74n 81F79r83o33l12í35k 6806750415964

Tady nejde o podepisování, ale uzavírání smluv po telefonu.

0/0
9.2.2014 17:52

L27u28k76á79š 11V87a72ň46u10r13a 1155234563643

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil nesmysly a ona podepsala. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:26

L41u97k26á70š 84V78a98ň75u22r16a 1265444153493

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil lzi a ona podepsala. Tito lide nejsou zvykly na nesolidni jednani, je z doby, kdy obchodnici byli solidni. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:27

J74i77r69i 79D58o16m75i84n52i31k 1491118131140

Pokud nemá pokrytí , což je dnes nesmysl, tak nemůže čerpat služby a může v klidu odejít. Vyhrála by každý případný soud. Zkuste jinou "tetu" :-)

+2/0
9.2.2014 14:15

T98o48m42á84š 61L65a56n32g 4337919134946

Každej si to vykládá po svém... takhle zase O2...8-o

;-O!!Pro účastnické smlouvy platí odložená účinnost novely, která je upravena v přechodných ustanoveních novely. Poskytovatelé jsou povinni uvést účastnické smlouvy do souladu s novelou do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti novely. Pro ostatní typy smluv, které jsou uzavírány dle zákona o elektronických komunikacích, tj. např. pro velkoobchodní smlouvy mezi operátory, platí standardní účinnost novely, tedy patnáctý den od vyhlášení ve Sbírce zákonů.

Podobně jako prezentuje ČTÚ svůj názor prostřednictvím mluvčího, stejně tak máme svůj výklad předmětných zákonů a ustanovení i za Telefóniku.

Mirek, O2 Guru

0/0
9.2.2014 8:15

L96u23k22á62š 32V46a55ň73u29r38a 1285364233793

Nikdo si asi neuvědomuje, že vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

+2/0
8.2.2014 19:57

L51u35k81á80š 65V44a14ň31u15r42a 1575204673303

A to platí pro všechny smlouvy.

+2/0
8.2.2014 19:59

L96u53k38á68š 76G53r16ü37n51d67e68l 4827542795802

Dobry den, tyka se to i ramcovych smluv pro firmy??

0/0
8.2.2014 20:08

Z17b45y47n87ě48k 53K92o98ř86í45n38e74k 9674943859492

Jestli se firma řídí občanským zákoníkem tak určitě ;-)

0/0
8.2.2014 20:42

L51u93k30á91š 48G72r82ü31n91d73e19l 4767702235442

Fajn. A co kdyz mame dotovany telefony??

0/0
8.2.2014 21:36

L47u60k91á46š 65V13a13ň40u77r38a 1835554243953

Pro firmy platil obchodní zákoník, ten je ale zrušený a místo něj je "Zákon o obchodních korporacích" a tak i pro firmy se mění obchodní podmínky.

0/0
8.2.2014 22:31

Z72b98y90n14ě79k 30K39o60ř79í92n70e16k 9724293539662

To byl smysl té "narážky" :-)

0/0
8.2.2014 23:09

J53i57ř92í 24K46v36ě94š 1213636572761

Od nového roku, kdy byl zrušen obchodní zákoník, tak řídí. ;-)

0/0
8.2.2014 22:46

J53a30n 34K37ř45í70ž 6105363535738

...a proč to píšete třikrát po sobě?

0/0
8.2.2014 22:01

L67u81k65á18š 75V45a32ň68u39r14a 1485734583633

To byl omyl.

0/0
8.2.2014 22:27

J37a83n 40K59ř75í71ž 6165323105568

:-)

0/0
9.2.2014 10:27

D46a33n42i13e95l 79M18a70r25t11í67n74e92k 4573493403789

Nechapu kdo vymyslel to zruseni doplatku celeho pausalu ?! Snad ty lidi jsou svepravny a pokud podepsali smlouvu na 2 roky s nejakym pausalem tak by to meli dodrzet a popripade kdyz chtej odejit tak doplatit to k cemu se ve smlouve zavazali.

+2/−3
8.2.2014 19:31

V62l51a70s36t93i63m14i83l 44D62u43d91í58k 3223302685523

U kterého operátora pracujete?

+4/0
8.2.2014 19:43

D59a76n63i42e97l 86M53a56r92t78í80n24e93k 4363433683209

U zadneho! Ale kdyz podepisu nejakou smlouvu o tom ze budu 2 roky vyuzivat jejich sluzby tak snad musim pocitat s tim ze to budu muset splnit ! Nebo to hold nemam podepisovat :). Samozrejme se nebavim o jinejch prasarnach ktery operatori obcas predvadej !

0/0
8.2.2014 19:47

J51a90n 84K53ř45í64ž 6665193485398

...nezbývá než souhlasit.

Hold co se dá dělat.;-D

0/0
8.2.2014 21:58

O77n90d62ř58e95j 48L98o93š45o55t44h 9980182784772

Da se rict, ze jedina chyba je, menit to u jiz uzavrenych smluv, to je celkem prasarna. Nicmene u novych smluv je to jedno, protoze jsou si obe strany opet rovny.

0/0
8.2.2014 19:45

L80u43k44á41š 83V84a79ň58u59r34a 1755224593793

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

0/0
8.2.2014 19:49

L95u49k48á71š 52V83a45ň50u87r94a 1695584703763

... se závazkem. :-)

0/0
8.2.2014 19:50

L58u71k22á23š 93V90a85ň68u28r20a 1545924323563

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv se závazkem.

0/0
8.2.2014 19:50

M62i50l27o69š 27S59e11t24í59k 3249389304270

Z určitého pohledu máte pravdu, na druhé straně mi nepřijde příliš morální, že zákazník zrušil smlouvu, neodebíral tudíž žádné služby a přesto je musel v plné výši uhradit. Ta pětina, jak je to nastaveno nyní, mi přijde tak akorát. Zákazník si uvědomí, že nějaká sankce za nedodržení smlouvy tu je a operátor dostane alespoň něco vlastně za nic.

+2/0
8.2.2014 21:31

L55u66k31á80š 14V88a39ň19u87r81a 1915754183913

Znám mnoho případů, kdy zástupce operátora podvodným jednání přiměl zákazníka smlouvu podepsat. Setkávám se s takovými bezpáteřními prodejci denně. Někdy to operátor uzná, ale někdy ne. Znám jednu starší paní, která podepsala s t-mobile nevýhodnou smlouvu, protože jí prodejce namluvil nesmysly. A to třeba i to, že v lokalitě, kde se pohybuje, má t-mobile signál. Když jsem to s operátorem řešil, tak prý neexistující signál v místě bydliště není důvodem k odstoupení od smlouvy. Takže to, že operátor nedokáže plnit službu není důvodem k odstoupení. To se mi nezdá v pořádku.

+2/−1
8.2.2014 22:38

K11a78t89k10a 75H34r73o38u73d10n77á 8719120583487

Do 14 dnů můžete dle zákona odstoupit od smlouvy. 

Vyplatí se je dobře prostudovat smluvní podmínky. Dozvíte se z nich například, že to, že signál vašeho operátora nepokrývá okolí vašeho bydliště, není důvodem ke zrušení smlouvy.

"Přímo v podmínkách je zaneseno, že pokrytí signálem není stoprocentní, tento fakt však není dostatečným důvodem k odstoupení od smlouvy. Tyto podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a při jejím podpisu s nimi obě strany souhlasí.

0/−1
8.2.2014 23:37

L27u28k90á47š 37V45a51ň57u91r93a 1915174953483

No, ja kdyz jsem podepisoval smlouvu, tak tam bylo drobnym pismem nad polickem pro podpis uvedeno, ze souhlasim s obchodnimi podminkami a to i kdyz jsemje nikdy nevidel a nebyly soucasti smlouvy.

0/0
9.2.2014 13:31

D22a96n52i70e92l 79M42a55r34t97í20n38e73k 4743543723219

jasně když je to z objektivních duvodů kdy bylo slíbeno něco jinýho než je plněno tak bych byl i pro nulový doplatek, ale ja to spíš myslel když si někdo podepíše smlouvu na služby na dva roky a pak si najednou jen kvuli tomu ze nekde videl neco levnějšího rozmyslí a chce skončit :)

0/0
9.2.2014 23:30

M87a60r29t87i16n 66C12e79r27v10e10n28y 2963268856568

Na druhou stranu pokud nevyuziji a nebudou jim dodany ty sluzby, tak je zase logicke, ze by se cena mela trosku snizit - de facto je pak uz jen platba za usly zisk. A zisk neni obrat, takze logicky je platba nizsi.

0/0
9.2.2014 9:40

J19a82s62m50í36n 60K11u55č33e36r82a 4508888339537

Telefonica ani žádné smlouvy na dálku nepotřebuje. Mění podle libosti, pak se vymlouvají na chybu. Je zvláštní, že chyba vzniká vždy v jejich prospěch.

Nevím, jak jinde, ale tohle už snad ani není vtipné.

+1/0
8.2.2014 19:30

K14a31t10k21a 74H49r23o24u86d23n96á 8289340693437

Pokud vás na změnu podmínek neupozorní, tak můžete kdykoliv bez sankcí odejít. Zákon nařizuje, aby operátor zákazníka informoval v předstihu ...

0/0
8.2.2014 23:39

J46o46s89e50f 67H18o52n91e93š 7861592110893

Nechápu,kdo protlačil smlouvy na dálku-není jasné,kdo je na telefonu a data si mohu vymačkat z prstu.Nebyl to Pospíšil?

0/0
8.2.2014 19:21

V88l79a55d69i44m46í59r 91F45i25b39i32g82e98r 5214601131164

Je to sviňárna, proto když mi někdo volá tak mluvím tak abych neřekl ano nebo souhlas, protože jakmile někdo v telefonu řekl dřív ano když ho přesvědčovali do něčeho úžasného už se mohl vézt a výpověď zajistila spoustu bezesných nocí.

0/0
8.2.2014 19:27

O95n34d32ř24e18j 11L74o18š66o90t34h 9810852144152

Tohle neni pravda, ja kdyz prodluzoval tenkrat smlouvu s TM po telefonu a bral si telefon, tak to byla hromada otazek, na ktere jsou musel odpovedet ano, aby to bylo podle zakona. Urcite neuzavrete smlouvu tak, kdyz rekne ANO jednou a v jinym smyslu.

0/−1
8.2.2014 19:47

R76o76m95a71n 38L20a81n76g49e58r 9864884602782

To byste se divil... ;-D

0/0
10.2.2014 12:36

I37v96a 32K58r49i98s19t53o73f50o32v86á 7455343982882

Platí tohle i pro poskytovatele internetu? Myslím takové ty menší, regionální.??

0/0
8.2.2014 18:42

O39n28d15ř10e67j 89L20o85š93o49t15h 9100502374142

Uz jsem psal niz, muj ISP, lokalni, to do podminek dal. od 1.2.

0/0
8.2.2014 18:50

D94a97v41i70d 28K94r71a14u36s 1654279881167

Já pokud tleskám, tak ne ČTU ale EU, jelikož pouze ta nás pomalu ale jistě nutí připojit se k civilizovanému zbytku světa. Pokud vím, tak nadále má náš kartel 3 tel. společností i po změnách nejdražší volání v EU. Nemluvě o tom, že donedávna jsme měli suverénně nejdražší volání na světě, než nás osunula na 2. místo myslím Costa Rica.Proto v tak deformovaném (ne)hospodářství není regulace nikdy dost. Navíc nechápu, jak si u nás nadále firmy mohou jednostranně měnit smluvní podmíky (včetně např t-mobilu a jeho slavného zrušení smluv "neomezeného volání" pro tzv.nadužívání). Tudíž ne, do smluvních podmínek si u nás firma nemá právo dát cokoliv, včetně toho, že za jejich porušení udělám přemet pozpátku a přidám k tomu ještě půl stavení.

+5/0
8.2.2014 17:56
Foto

P21e59t81r 84J54a90n18o87v79s16k15ý 1868730442238

no abyste nezaplakal, az podobný princip bude aplikován při prodeji vaseho auta nebo bytu, aby EU neměla námitky, že jste dal moc vysokou cenu a vy jste treba musel část ceny vracet, i když jste se na tom dohodnul s kupcem svobodně! :((( vždy není třeba tleskat, ale chce to mít nadhled..8-o

+1/0
8.2.2014 17:59
Foto

P24e10t29r 24J54a44n32o28v54s24k22ý 1938880232158

Tak treba bude stát SIM karta (aktivace 3000 ) a ted bude za korunu pri podpisu, pri poruseni ji budete muset uhradit a je po novele :)))

0/0
8.2.2014 17:44

V59l39a85d25i87m61í77r 85F14i77b33i76g38e79r 5524631161454

Možné to je ale úplně nejjednodušší by by byly paušály bez smluv na určito, prostě na neurčito s možností vypovědět kdykoli. Automatická obnova smluv je také pěkné svinstvo zákazník propásl těch pár dní jednou za 3 roky a už se vezl znovu na další 3 roky.

+1/0
8.2.2014 19:29

V88i29k80t74o19r 11W36o15l54f 8942208193766

Taky prilis nechapu smysl tohoto zakona. Kdyz zakaznik dobrovolne souhlasi s tim, ze bude platit mene, ale po nejakou minimalni dobu, je to jeho pravo, jeho volba a nikdo ho k tomu nenuti, mohl se rozhodnout vzit ten stejny tarif bez uvazku, jen o neco drazsi.

A tak to taky dopadne, operatori aby si to vykompenzovali, zacnou nabizet tarify za ty ceny bez uvazku a vlastne se nic nezmeni.

Je to podobne, jako kdybych si chtel nechat vyrobit treba tisic neceho. Vyrobce by si spocital, kolik musi investovat do prislusnych stroju a forem a kolik tedy musi chtit za jeden vyrobek, kdyz mi jich proda tisic.

+3/−1
8.2.2014 17:20

V92i86k59t90o59r 51W51o25l67f 8102868353346

... A az by investoval do pripravy vyroby, ja bych mu rekl, ze jsem si to rozmyslel a ze chci jen dvacet kusu.

0/0
8.2.2014 17:22

O40n39d72ř88e67j 98L34o42š21o37t10h 9800152194852

A vy myslite, ze neco takovyho se nedeje? nerikam, ze v pomeru 20/1000, jak uvadi vy, ale deje se to.

0/0
8.2.2014 17:28

P17e19t24r 78N68e88s14v94a63d70b50a 2374115896929

Ano a taky to zaplatíte. Většinou se bere záloha právě na nákup materiálu atd. záloha je nevratná.

0/0
8.2.2014 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.