Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec nemravných pokut či smluv na dálku. Operátorům končí doba hájení

Od soboty nesmí operátoři vyžadovat po zákaznících doplacení všech závazků vyplývajících ze smlouvy při jejím předčasném vypovězení. Končí totiž půlroční překlenovací období, které jim na zavedení nové legislativy dala novela takzvaného telekomunikačního zákona. Pokuty nyní hrozí naopak operátorům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a89n 54C52h19o61b44o92t 5872184228341

Jen houšť. Například pro platnost změny obchodních podmínek by měl poskytovatel mít povinnost přinést verzi se zvýrazněnými nebo komentovanými změnami - dobří poskytovatelé to, pokud vím, už dělají a v "jiných zemích" zákonodárce neuznává změněné podmínky za platné, pokud byly zákazníkovi předhozeny jen jako nový dokument. Kod má číst 20 stráneka  slovo od slova je porovnávat s předchozím zněním?

Další námět by byla ostudná praxe Telecomu, tedy pardón, Ou Tú, kdy nepřijmou výpoveď ke konci dvouleté lhůty platnosti v jejím průběhu a zákazník u nich proto trčí 2 roky + výpovědní lhůtu.

0/0
10.2.2014 10:16

J90a27n 45F41r96o95l23í68k 6256880915324

Škoda jen, že to platí jen u telefonování a ne třeba u dodavatelů energií. Vždy když musím volat na nějaké cool centrum rozčiluje mně poslouchat reklamy plechové huby za moje peníze a pak ta hláška, že hovor je nahráván.

+2/0
9.2.2014 17:51

P62e66t34r 57D72ö67r38f98l78e33r 6725959687587

Bylo na čase. Lidi si kolikrát ani neuvědomí co podepisují anebo si to nepropočítají. Vydí výhodnou nabídku a dál nepřemýšlí... a pak se díví, že když chtějí zrušit smlouvu, že musejí doplácet ohromné sumy. Protože kdo by čekal, že se veliká společnost bude chovat takto neeticky, že..

0/0
9.2.2014 9:36

J95i47r92i 45D20o24m17i33n76i83k 1911368941440

Co je na tom neetického ? Ti lidé jsou snad svéprávní a umí číst. Pokud ale neumí přemýšlet, tak právě tam je ten JEJICH problém.

0/0
9.2.2014 10:50

J71a35n 55F52r75o85l37í30k 6696220395314

Tady nejde o podepisování, ale uzavírání smluv po telefonu.

0/0
9.2.2014 17:52

L82u63k60á32š 87V46a62ň73u32r26a 1985664913533

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil nesmysly a ona podepsala. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:26

L39u26k55á20š 50V49a90ň54u17r52a 1385384343433

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil lzi a ona podepsala. Tito lide nejsou zvykly na nesolidni jednani, je z doby, kdy obchodnici byli solidni. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:27

J13i52r71i 17D18o88m54i93n92i54k 1101378741710

Pokud nemá pokrytí , což je dnes nesmysl, tak nemůže čerpat služby a může v klidu odejít. Vyhrála by každý případný soud. Zkuste jinou "tetu" :-)

+2/0
9.2.2014 14:15

T56o34m71á80š 29L59a85n69g 4377269814226

Každej si to vykládá po svém... takhle zase O2...8-o

;-O!!Pro účastnické smlouvy platí odložená účinnost novely, která je upravena v přechodných ustanoveních novely. Poskytovatelé jsou povinni uvést účastnické smlouvy do souladu s novelou do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti novely. Pro ostatní typy smluv, které jsou uzavírány dle zákona o elektronických komunikacích, tj. např. pro velkoobchodní smlouvy mezi operátory, platí standardní účinnost novely, tedy patnáctý den od vyhlášení ve Sbírce zákonů.

Podobně jako prezentuje ČTÚ svůj názor prostřednictvím mluvčího, stejně tak máme svůj výklad předmětných zákonů a ustanovení i za Telefóniku.

Mirek, O2 Guru

0/0
9.2.2014 8:15

L74u72k23á21š 40V42a39ň20u45r92a 1905644623483

Nikdo si asi neuvědomuje, že vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

+2/0
8.2.2014 19:57

L81u32k18á66š 64V55a55ň45u53r78a 1765654813103

A to platí pro všechny smlouvy.

+2/0
8.2.2014 19:59

L71u31k32á21š 30G47r60ü38n21d79e79l 4377232635412

Dobry den, tyka se to i ramcovych smluv pro firmy??

0/0
8.2.2014 20:08

Z23b93y61n45ě36k 67K30o17ř87í43n59e14k 9184173669642

Jestli se firma řídí občanským zákoníkem tak určitě ;-)

0/0
8.2.2014 20:42

L94u87k59á42š 79G21r90ü92n41d26e69l 4117692155362

Fajn. A co kdyz mame dotovany telefony??

0/0
8.2.2014 21:36

L43u75k65á25š 64V23a34ň67u15r19a 1855954533103

Pro firmy platil obchodní zákoník, ten je ale zrušený a místo něj je "Zákon o obchodních korporacích" a tak i pro firmy se mění obchodní podmínky.

0/0
8.2.2014 22:31

Z40b71y93n61ě74k 70K30o56ř97í45n34e44k 9294653249762

To byl smysl té "narážky" :-)

0/0
8.2.2014 23:09

J36i74ř71í 73K57v44ě12š 1793326882381

Od nového roku, kdy byl zrušen obchodní zákoník, tak řídí. ;-)

0/0
8.2.2014 22:46

J71a93n 29K55ř52í84ž 6835553295268

...a proč to píšete třikrát po sobě?

0/0
8.2.2014 22:01

L11u38k42á42š 81V10a93ň94u18r24a 1875424703893

To byl omyl.

0/0
8.2.2014 22:27

J29a81n 75K73ř65í98ž 6295133405688

:-)

0/0
9.2.2014 10:27

D50a33n19i16e62l 49M98a20r70t91í51n29e52k 4573563153689

Nechapu kdo vymyslel to zruseni doplatku celeho pausalu ?! Snad ty lidi jsou svepravny a pokud podepsali smlouvu na 2 roky s nejakym pausalem tak by to meli dodrzet a popripade kdyz chtej odejit tak doplatit to k cemu se ve smlouve zavazali.

+2/−3
8.2.2014 19:31

V47l50a87s44t76i85m15i66l 19D24u93d35í46k 3493372725433

U kterého operátora pracujete?

+4/0
8.2.2014 19:43

D22a77n68i35e54l 83M14a81r79t30í89n19e20k 4833313453569

U zadneho! Ale kdyz podepisu nejakou smlouvu o tom ze budu 2 roky vyuzivat jejich sluzby tak snad musim pocitat s tim ze to budu muset splnit ! Nebo to hold nemam podepisovat :). Samozrejme se nebavim o jinejch prasarnach ktery operatori obcas predvadej !

0/0
8.2.2014 19:47

J70a55n 34K98ř12í82ž 6315713845638

...nezbývá než souhlasit.

Hold co se dá dělat.;-D

0/0
8.2.2014 21:58

O93n52d60ř76e57j 92L15o17š29o42t35h 9340712284182

Da se rict, ze jedina chyba je, menit to u jiz uzavrenych smluv, to je celkem prasarna. Nicmene u novych smluv je to jedno, protoze jsou si obe strany opet rovny.

0/0
8.2.2014 19:45

L32u12k11á84š 39V92a14ň25u36r65a 1155364853503

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

0/0
8.2.2014 19:49

L31u44k36á51š 10V82a19ň93u66r95a 1655584163733

... se závazkem. :-)

0/0
8.2.2014 19:50

L52u50k63á36š 91V72a77ň21u12r62a 1625614923673

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv se závazkem.

0/0
8.2.2014 19:50

M31i82l53o76š 78S51e23t15í48k 3829499834810

Z určitého pohledu máte pravdu, na druhé straně mi nepřijde příliš morální, že zákazník zrušil smlouvu, neodebíral tudíž žádné služby a přesto je musel v plné výši uhradit. Ta pětina, jak je to nastaveno nyní, mi přijde tak akorát. Zákazník si uvědomí, že nějaká sankce za nedodržení smlouvy tu je a operátor dostane alespoň něco vlastně za nic.

+2/0
8.2.2014 21:31

L79u11k28á74š 44V36a17ň58u76r59a 1415834453863

Znám mnoho případů, kdy zástupce operátora podvodným jednání přiměl zákazníka smlouvu podepsat. Setkávám se s takovými bezpáteřními prodejci denně. Někdy to operátor uzná, ale někdy ne. Znám jednu starší paní, která podepsala s t-mobile nevýhodnou smlouvu, protože jí prodejce namluvil nesmysly. A to třeba i to, že v lokalitě, kde se pohybuje, má t-mobile signál. Když jsem to s operátorem řešil, tak prý neexistující signál v místě bydliště není důvodem k odstoupení od smlouvy. Takže to, že operátor nedokáže plnit službu není důvodem k odstoupení. To se mi nezdá v pořádku.

+2/−1
8.2.2014 22:38

K94a51t62k72a 88H79r55o40u15d13n97á 8379320293747

Do 14 dnů můžete dle zákona odstoupit od smlouvy. 

Vyplatí se je dobře prostudovat smluvní podmínky. Dozvíte se z nich například, že to, že signál vašeho operátora nepokrývá okolí vašeho bydliště, není důvodem ke zrušení smlouvy.

"Přímo v podmínkách je zaneseno, že pokrytí signálem není stoprocentní, tento fakt však není dostatečným důvodem k odstoupení od smlouvy. Tyto podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a při jejím podpisu s nimi obě strany souhlasí.

0/−1
8.2.2014 23:37

L71u22k22á85š 33V94a70ň27u80r82a 1595744913853

No, ja kdyz jsem podepisoval smlouvu, tak tam bylo drobnym pismem nad polickem pro podpis uvedeno, ze souhlasim s obchodnimi podminkami a to i kdyz jsemje nikdy nevidel a nebyly soucasti smlouvy.

0/0
9.2.2014 13:31

D56a45n27i12e90l 80M31a13r94t54í41n28e16k 4223473283139

jasně když je to z objektivních duvodů kdy bylo slíbeno něco jinýho než je plněno tak bych byl i pro nulový doplatek, ale ja to spíš myslel když si někdo podepíše smlouvu na služby na dva roky a pak si najednou jen kvuli tomu ze nekde videl neco levnějšího rozmyslí a chce skončit :)

0/0
9.2.2014 23:30

M31a14r60t48i37n 21C18e73r74v81e64n38y 2773278616748

Na druhou stranu pokud nevyuziji a nebudou jim dodany ty sluzby, tak je zase logicke, ze by se cena mela trosku snizit - de facto je pak uz jen platba za usly zisk. A zisk neni obrat, takze logicky je platba nizsi.

0/0
9.2.2014 9:40

J57a54s38m16í50n 74K83u56č68e30r40a 4648308989267

Telefonica ani žádné smlouvy na dálku nepotřebuje. Mění podle libosti, pak se vymlouvají na chybu. Je zvláštní, že chyba vzniká vždy v jejich prospěch.

Nevím, jak jinde, ale tohle už snad ani není vtipné.

+1/0
8.2.2014 19:30

K84a62t75k47a 36H72r81o35u40d66n62á 8639690223397

Pokud vás na změnu podmínek neupozorní, tak můžete kdykoliv bez sankcí odejít. Zákon nařizuje, aby operátor zákazníka informoval v předstihu ...

0/0
8.2.2014 23:39

J29o71s76e88f 38H94o84n53e55š 7751752540973

Nechápu,kdo protlačil smlouvy na dálku-není jasné,kdo je na telefonu a data si mohu vymačkat z prstu.Nebyl to Pospíšil?

0/0
8.2.2014 19:21

V61l37a61d14i54m51í10r 18F77i10b76i22g81e17r 5114421671494

Je to sviňárna, proto když mi někdo volá tak mluvím tak abych neřekl ano nebo souhlas, protože jakmile někdo v telefonu řekl dřív ano když ho přesvědčovali do něčeho úžasného už se mohl vézt a výpověď zajistila spoustu bezesných nocí.

0/0
8.2.2014 19:27

O52n88d16ř65e70j 51L90o78š54o18t72h 9460512514292

Tohle neni pravda, ja kdyz prodluzoval tenkrat smlouvu s TM po telefonu a bral si telefon, tak to byla hromada otazek, na ktere jsou musel odpovedet ano, aby to bylo podle zakona. Urcite neuzavrete smlouvu tak, kdyz rekne ANO jednou a v jinym smyslu.

0/−1
8.2.2014 19:47

R36o58m64a22n 64L12a41n59g34e74r 9304754802592

To byste se divil... ;-D

0/0
10.2.2014 12:36

I93v18a 41K72r67i73s21t39o21f83o71v97á 7875793572262

Platí tohle i pro poskytovatele internetu? Myslím takové ty menší, regionální.??

0/0
8.2.2014 18:42

O97n55d67ř48e44j 64L59o22š40o90t87h 9760512624382

Uz jsem psal niz, muj ISP, lokalni, to do podminek dal. od 1.2.

0/0
8.2.2014 18:50

D91a65v14i34d 42K90r86a57u43s 1874639891897

Já pokud tleskám, tak ne ČTU ale EU, jelikož pouze ta nás pomalu ale jistě nutí připojit se k civilizovanému zbytku světa. Pokud vím, tak nadále má náš kartel 3 tel. společností i po změnách nejdražší volání v EU. Nemluvě o tom, že donedávna jsme měli suverénně nejdražší volání na světě, než nás osunula na 2. místo myslím Costa Rica.Proto v tak deformovaném (ne)hospodářství není regulace nikdy dost. Navíc nechápu, jak si u nás nadále firmy mohou jednostranně měnit smluvní podmíky (včetně např t-mobilu a jeho slavného zrušení smluv "neomezeného volání" pro tzv.nadužívání). Tudíž ne, do smluvních podmínek si u nás firma nemá právo dát cokoliv, včetně toho, že za jejich porušení udělám přemet pozpátku a přidám k tomu ještě půl stavení.

+5/0
8.2.2014 17:56
Foto

P10e35t90r 57J87a36n85o49v27s63k61ý 1488490912388

no abyste nezaplakal, az podobný princip bude aplikován při prodeji vaseho auta nebo bytu, aby EU neměla námitky, že jste dal moc vysokou cenu a vy jste treba musel část ceny vracet, i když jste se na tom dohodnul s kupcem svobodně! :((( vždy není třeba tleskat, ale chce to mít nadhled..8-o

+1/0
8.2.2014 17:59
Foto

P13e24t97r 97J30a94n94o55v34s50k65ý 1608930312358

Tak treba bude stát SIM karta (aktivace 3000 ) a ted bude za korunu pri podpisu, pri poruseni ji budete muset uhradit a je po novele :)))

0/0
8.2.2014 17:44

V56l57a17d26i34m76í10r 97F75i25b71i80g14e39r 5284831241374

Možné to je ale úplně nejjednodušší by by byly paušály bez smluv na určito, prostě na neurčito s možností vypovědět kdykoli. Automatická obnova smluv je také pěkné svinstvo zákazník propásl těch pár dní jednou za 3 roky a už se vezl znovu na další 3 roky.

+1/0
8.2.2014 19:29

V35i18k92t94o35r 86W74o11l36f 8692628913796

Taky prilis nechapu smysl tohoto zakona. Kdyz zakaznik dobrovolne souhlasi s tim, ze bude platit mene, ale po nejakou minimalni dobu, je to jeho pravo, jeho volba a nikdo ho k tomu nenuti, mohl se rozhodnout vzit ten stejny tarif bez uvazku, jen o neco drazsi.

A tak to taky dopadne, operatori aby si to vykompenzovali, zacnou nabizet tarify za ty ceny bez uvazku a vlastne se nic nezmeni.

Je to podobne, jako kdybych si chtel nechat vyrobit treba tisic neceho. Vyrobce by si spocital, kolik musi investovat do prislusnych stroju a forem a kolik tedy musi chtit za jeden vyrobek, kdyz mi jich proda tisic.

+3/−1
8.2.2014 17:20

V60i98k61t13o66r 27W24o44l79f 8942978733306

... A az by investoval do pripravy vyroby, ja bych mu rekl, ze jsem si to rozmyslel a ze chci jen dvacet kusu.

0/0
8.2.2014 17:22

O30n96d29ř40e62j 69L61o31š74o46t21h 9290322974322

A vy myslite, ze neco takovyho se nedeje? nerikam, ze v pomeru 20/1000, jak uvadi vy, ale deje se to.

0/0
8.2.2014 17:28

P38e51t22r 32N73e87s11v27a21d58b66a 2844615336679

Ano a taky to zaplatíte. Většinou se bere záloha právě na nákup materiálu atd. záloha je nevratná.

0/0
8.2.2014 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.