Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec nemravných pokut či smluv na dálku. Operátorům končí doba hájení

Od soboty nesmí operátoři vyžadovat po zákaznících doplacení všech závazků vyplývajících ze smlouvy při jejím předčasném vypovězení. Končí totiž půlroční překlenovací období, které jim na zavedení nové legislativy dala novela takzvaného telekomunikačního zákona. Pokuty nyní hrozí naopak operátorům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a32n 58C68h60o29b68o49t 5602914238371

Jen houšť. Například pro platnost změny obchodních podmínek by měl poskytovatel mít povinnost přinést verzi se zvýrazněnými nebo komentovanými změnami - dobří poskytovatelé to, pokud vím, už dělají a v "jiných zemích" zákonodárce neuznává změněné podmínky za platné, pokud byly zákazníkovi předhozeny jen jako nový dokument. Kod má číst 20 stráneka  slovo od slova je porovnávat s předchozím zněním?

Další námět by byla ostudná praxe Telecomu, tedy pardón, Ou Tú, kdy nepřijmou výpoveď ke konci dvouleté lhůty platnosti v jejím průběhu a zákazník u nich proto trčí 2 roky + výpovědní lhůtu.

0/0
10.2.2014 10:16

J21a67n 18F58r78o56l56í66k 6726340885754

Škoda jen, že to platí jen u telefonování a ne třeba u dodavatelů energií. Vždy když musím volat na nějaké cool centrum rozčiluje mně poslouchat reklamy plechové huby za moje peníze a pak ta hláška, že hovor je nahráván.

+2/0
9.2.2014 17:51

P41e50t52r 82D60ö27r82f53l91e55r 6435619847497

Bylo na čase. Lidi si kolikrát ani neuvědomí co podepisují anebo si to nepropočítají. Vydí výhodnou nabídku a dál nepřemýšlí... a pak se díví, že když chtějí zrušit smlouvu, že musejí doplácet ohromné sumy. Protože kdo by čekal, že se veliká společnost bude chovat takto neeticky, že..

0/0
9.2.2014 9:36


J21i16r73i 24D43o30m94i63n41i73k 1871328281880

Co je na tom neetického ? Ti lidé jsou snad svéprávní a umí číst. Pokud ale neumí přemýšlet, tak právě tam je ten JEJICH problém.

0/0
9.2.2014 10:50

J26a27n 59F54r56o27l28í17k 6466170315764

Tady nejde o podepisování, ale uzavírání smluv po telefonu.

0/0
9.2.2014 17:52

L48u30k80á76š 16V32a18ň67u49r81a 1515384133923

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil nesmysly a ona podepsala. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:26

L21u98k76á64š 60V42a37ň66u35r42a 1105854433663

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil lzi a ona podepsala. Tito lide nejsou zvykly na nesolidni jednani, je z doby, kdy obchodnici byli solidni. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:27

J42i73r98i 52D47o94m10i23n85i35k 1501798631780

Pokud nemá pokrytí , což je dnes nesmysl, tak nemůže čerpat služby a může v klidu odejít. Vyhrála by každý případný soud. Zkuste jinou "tetu" :-)

+2/0
9.2.2014 14:15

T17o73m88á55š 61L45a28n50g 4527849744936

Každej si to vykládá po svém... takhle zase O2...8-o

;-O!!Pro účastnické smlouvy platí odložená účinnost novely, která je upravena v přechodných ustanoveních novely. Poskytovatelé jsou povinni uvést účastnické smlouvy do souladu s novelou do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti novely. Pro ostatní typy smluv, které jsou uzavírány dle zákona o elektronických komunikacích, tj. např. pro velkoobchodní smlouvy mezi operátory, platí standardní účinnost novely, tedy patnáctý den od vyhlášení ve Sbírce zákonů.

Podobně jako prezentuje ČTÚ svůj názor prostřednictvím mluvčího, stejně tak máme svůj výklad předmětných zákonů a ustanovení i za Telefóniku.

Mirek, O2 Guru

0/0
9.2.2014 8:15

L19u22k86á79š 90V72a65ň74u92r50a 1395144433133

Nikdo si asi neuvědomuje, že vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

+2/0
8.2.2014 19:57

L78u35k73á35š 83V95a63ň29u92r46a 1865484503243

A to platí pro všechny smlouvy.

+2/0
8.2.2014 19:59

L25u89k88á33š 57G37r81ü22n42d94e61l 4847142705372

Dobry den, tyka se to i ramcovych smluv pro firmy??

0/0
8.2.2014 20:08

Z77b68y55n51ě81k 20K54o25ř67í88n21e73k 9264753109412

Jestli se firma řídí občanským zákoníkem tak určitě ;-)

0/0
8.2.2014 20:42

L49u57k49á83š 14G26r80ü76n60d90e45l 4397212505782

Fajn. A co kdyz mame dotovany telefony??

0/0
8.2.2014 21:36

L35u35k51á34š 90V44a66ň40u68r10a 1325104223833

Pro firmy platil obchodní zákoník, ten je ale zrušený a místo něj je "Zákon o obchodních korporacích" a tak i pro firmy se mění obchodní podmínky.

0/0
8.2.2014 22:31

Z20b16y22n11ě55k 14K45o29ř66í21n96e90k 9934603459792

To byl smysl té "narážky" :-)

0/0
8.2.2014 23:09

J43i74ř87í 63K85v32ě91š 1843646742181

Od nového roku, kdy byl zrušen obchodní zákoník, tak řídí. ;-)

0/0
8.2.2014 22:46

J87a48n 61K13ř13í95ž 6655543785448

...a proč to píšete třikrát po sobě?

0/0
8.2.2014 22:01

L83u17k14á59š 67V23a54ň42u95r82a 1305604353353

To byl omyl.

0/0
8.2.2014 22:27

J44a45n 36K61ř28í30ž 6565363465258

:-)

0/0
9.2.2014 10:27

D95a67n62i17e10l 35M49a81r11t95í35n69e38k 4943713763589

Nechapu kdo vymyslel to zruseni doplatku celeho pausalu ?! Snad ty lidi jsou svepravny a pokud podepsali smlouvu na 2 roky s nejakym pausalem tak by to meli dodrzet a popripade kdyz chtej odejit tak doplatit to k cemu se ve smlouve zavazali.

+2/−3
8.2.2014 19:31

V87l81a53s57t62i23m27i66l 76D44u46d33í31k 3173462915183

U kterého operátora pracujete?

+4/0
8.2.2014 19:43

D90a14n16i53e17l 56M11a29r63t98í65n15e50k 4643833693419

U zadneho! Ale kdyz podepisu nejakou smlouvu o tom ze budu 2 roky vyuzivat jejich sluzby tak snad musim pocitat s tim ze to budu muset splnit ! Nebo to hold nemam podepisovat :). Samozrejme se nebavim o jinejch prasarnach ktery operatori obcas predvadej !

0/0
8.2.2014 19:47

J74a82n 87K62ř82í49ž 6945393655878

...nezbývá než souhlasit.

Hold co se dá dělat.;-D

0/0
8.2.2014 21:58

O25n59d93ř58e43j 60L46o89š64o33t51h 9410802344922

Da se rict, ze jedina chyba je, menit to u jiz uzavrenych smluv, to je celkem prasarna. Nicmene u novych smluv je to jedno, protoze jsou si obe strany opet rovny.

0/0
8.2.2014 19:45

L62u56k21á26š 22V59a76ň90u56r34a 1575384353503

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

0/0
8.2.2014 19:49

L19u75k87á29š 41V50a34ň15u64r15a 1675594983603

... se závazkem. :-)

0/0
8.2.2014 19:50

L27u10k93á57š 94V98a35ň38u78r27a 1155204333133

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv se závazkem.

0/0
8.2.2014 19:50

M68i10l14o35š 94S80e88t44í31k 3989399984860

Z určitého pohledu máte pravdu, na druhé straně mi nepřijde příliš morální, že zákazník zrušil smlouvu, neodebíral tudíž žádné služby a přesto je musel v plné výši uhradit. Ta pětina, jak je to nastaveno nyní, mi přijde tak akorát. Zákazník si uvědomí, že nějaká sankce za nedodržení smlouvy tu je a operátor dostane alespoň něco vlastně za nic.

+2/0
8.2.2014 21:31

L96u51k52á65š 23V98a59ň90u62r75a 1625394983223

Znám mnoho případů, kdy zástupce operátora podvodným jednání přiměl zákazníka smlouvu podepsat. Setkávám se s takovými bezpáteřními prodejci denně. Někdy to operátor uzná, ale někdy ne. Znám jednu starší paní, která podepsala s t-mobile nevýhodnou smlouvu, protože jí prodejce namluvil nesmysly. A to třeba i to, že v lokalitě, kde se pohybuje, má t-mobile signál. Když jsem to s operátorem řešil, tak prý neexistující signál v místě bydliště není důvodem k odstoupení od smlouvy. Takže to, že operátor nedokáže plnit službu není důvodem k odstoupení. To se mi nezdá v pořádku.

+2/−1
8.2.2014 22:38

K40a58t82k19a 17H47r65o15u59d78n72á 8789200253947

Do 14 dnů můžete dle zákona odstoupit od smlouvy. 

Vyplatí se je dobře prostudovat smluvní podmínky. Dozvíte se z nich například, že to, že signál vašeho operátora nepokrývá okolí vašeho bydliště, není důvodem ke zrušení smlouvy.

"Přímo v podmínkách je zaneseno, že pokrytí signálem není stoprocentní, tento fakt však není dostatečným důvodem k odstoupení od smlouvy. Tyto podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a při jejím podpisu s nimi obě strany souhlasí.

0/−1
8.2.2014 23:37

L10u63k58á17š 12V83a84ň22u13r15a 1605424493913

No, ja kdyz jsem podepisoval smlouvu, tak tam bylo drobnym pismem nad polickem pro podpis uvedeno, ze souhlasim s obchodnimi podminkami a to i kdyz jsemje nikdy nevidel a nebyly soucasti smlouvy.

0/0
9.2.2014 13:31

D46a74n35i82e49l 39M61a22r91t91í43n81e46k 4713793863139

jasně když je to z objektivních duvodů kdy bylo slíbeno něco jinýho než je plněno tak bych byl i pro nulový doplatek, ale ja to spíš myslel když si někdo podepíše smlouvu na služby na dva roky a pak si najednou jen kvuli tomu ze nekde videl neco levnějšího rozmyslí a chce skončit :)

0/0
9.2.2014 23:30

M83a63r89t98i27n 55C36e25r37v28e55n76y 2583748966728

Na druhou stranu pokud nevyuziji a nebudou jim dodany ty sluzby, tak je zase logicke, ze by se cena mela trosku snizit - de facto je pak uz jen platba za usly zisk. A zisk neni obrat, takze logicky je platba nizsi.

0/0
9.2.2014 9:40

J67a84s52m88í38n 79K63u81č18e70r25a 4348648219147

Telefonica ani žádné smlouvy na dálku nepotřebuje. Mění podle libosti, pak se vymlouvají na chybu. Je zvláštní, že chyba vzniká vždy v jejich prospěch.

Nevím, jak jinde, ale tohle už snad ani není vtipné.

+1/0
8.2.2014 19:30

K34a10t31k95a 52H50r74o90u47d20n54á 8319830833637

Pokud vás na změnu podmínek neupozorní, tak můžete kdykoliv bez sankcí odejít. Zákon nařizuje, aby operátor zákazníka informoval v předstihu ...

0/0
8.2.2014 23:39

J26o94s69e24f 61H28o90n57e32š 7291802800373

Nechápu,kdo protlačil smlouvy na dálku-není jasné,kdo je na telefonu a data si mohu vymačkat z prstu.Nebyl to Pospíšil?

0/0
8.2.2014 19:21

V12l30a71d13i33m92í54r 55F61i32b56i96g75e46r 5424441161954

Je to sviňárna, proto když mi někdo volá tak mluvím tak abych neřekl ano nebo souhlas, protože jakmile někdo v telefonu řekl dřív ano když ho přesvědčovali do něčeho úžasného už se mohl vézt a výpověď zajistila spoustu bezesných nocí.

0/0
8.2.2014 19:27

O78n28d90ř75e54j 20L13o91š23o76t76h 9110252704222

Tohle neni pravda, ja kdyz prodluzoval tenkrat smlouvu s TM po telefonu a bral si telefon, tak to byla hromada otazek, na ktere jsou musel odpovedet ano, aby to bylo podle zakona. Urcite neuzavrete smlouvu tak, kdyz rekne ANO jednou a v jinym smyslu.

0/−1
8.2.2014 19:47

R72o69m75a16n 31L38a38n38g12e93r 9474714472242

To byste se divil... ;-D

0/0
10.2.2014 12:36

I85v55a 50K36r49i62s89t60o56f20o67v21á 7205263772532

Platí tohle i pro poskytovatele internetu? Myslím takové ty menší, regionální.??

0/0
8.2.2014 18:42

O46n60d43ř34e15j 69L35o23š77o66t50h 9250952374812

Uz jsem psal niz, muj ISP, lokalni, to do podminek dal. od 1.2.

0/0
8.2.2014 18:50

D71a88v15i66d 35K50r61a61u80s 1604259591187

Já pokud tleskám, tak ne ČTU ale EU, jelikož pouze ta nás pomalu ale jistě nutí připojit se k civilizovanému zbytku světa. Pokud vím, tak nadále má náš kartel 3 tel. společností i po změnách nejdražší volání v EU. Nemluvě o tom, že donedávna jsme měli suverénně nejdražší volání na světě, než nás osunula na 2. místo myslím Costa Rica.Proto v tak deformovaném (ne)hospodářství není regulace nikdy dost. Navíc nechápu, jak si u nás nadále firmy mohou jednostranně měnit smluvní podmíky (včetně např t-mobilu a jeho slavného zrušení smluv "neomezeného volání" pro tzv.nadužívání). Tudíž ne, do smluvních podmínek si u nás firma nemá právo dát cokoliv, včetně toho, že za jejich porušení udělám přemet pozpátku a přidám k tomu ještě půl stavení.

+5/0
8.2.2014 17:56
Foto

P94e20t22r 60J83a65n43o14v46s41k53ý 1608420722688

no abyste nezaplakal, az podobný princip bude aplikován při prodeji vaseho auta nebo bytu, aby EU neměla námitky, že jste dal moc vysokou cenu a vy jste treba musel část ceny vracet, i když jste se na tom dohodnul s kupcem svobodně! :((( vždy není třeba tleskat, ale chce to mít nadhled..8-o

+1/0
8.2.2014 17:59
Foto

P97e46t92r 33J73a47n78o15v52s89k36ý 1918830792818

Tak treba bude stát SIM karta (aktivace 3000 ) a ted bude za korunu pri podpisu, pri poruseni ji budete muset uhradit a je po novele :)))

0/0
8.2.2014 17:44

V19l55a61d39i12m65í16r 66F59i62b33i44g40e44r 5544341621814

Možné to je ale úplně nejjednodušší by by byly paušály bez smluv na určito, prostě na neurčito s možností vypovědět kdykoli. Automatická obnova smluv je také pěkné svinstvo zákazník propásl těch pár dní jednou za 3 roky a už se vezl znovu na další 3 roky.

+1/0
8.2.2014 19:29

V62i25k87t37o50r 22W39o89l67f 8312348913816

Taky prilis nechapu smysl tohoto zakona. Kdyz zakaznik dobrovolne souhlasi s tim, ze bude platit mene, ale po nejakou minimalni dobu, je to jeho pravo, jeho volba a nikdo ho k tomu nenuti, mohl se rozhodnout vzit ten stejny tarif bez uvazku, jen o neco drazsi.

A tak to taky dopadne, operatori aby si to vykompenzovali, zacnou nabizet tarify za ty ceny bez uvazku a vlastne se nic nezmeni.

Je to podobne, jako kdybych si chtel nechat vyrobit treba tisic neceho. Vyrobce by si spocital, kolik musi investovat do prislusnych stroju a forem a kolik tedy musi chtit za jeden vyrobek, kdyz mi jich proda tisic.

+3/−1
8.2.2014 17:20

V62i31k37t85o91r 30W40o16l62f 8412868393986

... A az by investoval do pripravy vyroby, ja bych mu rekl, ze jsem si to rozmyslel a ze chci jen dvacet kusu.

0/0
8.2.2014 17:22

O38n17d43ř59e28j 37L54o39š67o91t54h 9670422324492

A vy myslite, ze neco takovyho se nedeje? nerikam, ze v pomeru 20/1000, jak uvadi vy, ale deje se to.

0/0
8.2.2014 17:28

P44e44t81r 73N76e98s12v17a53d52b33a 2924555286309

Ano a taky to zaplatíte. Většinou se bere záloha právě na nákup materiálu atd. záloha je nevratná.

0/0
8.2.2014 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.