Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spoluzakladatel Applu: iPhone funkčně zaostává za konkurencí

Steve Wozniak, spoluzakladatel společnosti Apple a dodnes velký fanoušek jejích produktů, prohlásil, že Apple iPhone 5 funkčně nestačí na konkurenci. Svou bývalou firmu tak varoval, že loajalita zákazníků nebude věčná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a24v46e83l 24O75d54r15a17z67i22l 6684709807170

Je legrační, kolik času a nervů dokáží lidi investovat do toho, aby se pohádali kvůli telefonu.

0/0
21.2.2013 18:56

F37r97a67n97t50i40š83e19k 39H88o63r86á33k 9599352757673

Steve byl prostě jen jeden... ;-(

0/0
14.2.2013 21:08

P96a62v50e43l 37O46d68r48a66z81i59l 6254699617460

Stevové byli dva. Jobs byl jen jeden.

0/0
21.2.2013 18:35


J44a64n 24F31i92k51a65r 9827627385464

D2da zase perlí, ... ale zpátky ho už nidko nevezme.

0/0
14.2.2013 14:23

K20a26r76e33l 28O26p63r45c13h45a33l 9718807188982

Mě vždycky těší tyto diskuze a rád si v nich čtu. Málokdo však chápe, že jsou prostě lidé (třeba jako já), že si něco, s ohledem na svoje (dobré) zvyky kupují, protože mají prostě dobrou zkušenost. A pak cenu neřešíte. Máme auta od VW, protože prostě fungují. Ano, jsou nudná, atd., ale jednoduše fungují. Stějně tak je to s elektronikou. Mám vše od SONY, protože to prostě jednoduše spolehlivě funguje. Stějně tak je to s iPhonem. Prostě i mně, jako fandu do mobilů přestlo bavit řešit otázku "jaký mobil". Mně prostě vyhovuje, že Apple je jenom jeden. Mně prostě vyhovuje, jak funguje, že je spolehlivý, že má precizní servis a aktualizace, že se automaticky při připojení zazálohuje, a že nemusím stahovat žádné jiné programy, byt jich je mraky. Proto mám SONY, protože funguje, proto mám VW, protože se prostě starají. Já vím, že KIA má záruku 7 let, a VW "jen" dva. ale mám auto 4 roky a nic jsem neřešil, ani žárovku, prostě nic. Jen pravidelný servis, olej, atd.. A to jsou myslím, pro mnohé, důvody, proč si prostě kupují určité věci, bez ohledu na to, co je momentálně levnější, má delší záruu, atp.. A mimochodem, k těm telefonům, co se stále řeší. Svého času jsem si kupoval i4 a kolega S II. Stály cca stejně, možná plus minus nějaká tisícovka. Mým důvodem pro iPh bylo ale to, že já jsem prostě nechtěl držet za ty prachy v ruce nic plastovýho. Proč, když mohu mít pevné a kvalitní tělo a materiály, a ne plast s oddělávacím zadním krytem? A že je na tom jabko nebo mráček, je jedno. Zajímá mne kvalita, funkčnost a servis. Proto nemám Mercedes, i když se mi líbí-nemá tak hustou servisní sít, jako VW a ŠKODA, protože u autorizované škodovky mi VW také vyservisují. Takže ty důvody mohou být i tyto, a nejen to, ž si mohu stáhnout mrak aplikací, které se bud sekají nebo je nikdy nevyužiji. Potřebuji prostě precizně funkční věc, na kterou se mohu spolehnout a taky se mi musí líbit, když ji mám x-krát denně v ruce. A vo tom to je...:-)

+6/−6
13.2.2013 0:39

V23a97c50l42a85v 68M32e30d38e87k 5261502275835

přesně na tohle sázela Nokia. A dnes je na pokraji krachu. Ono se z prestiže dá přežít krátkodobý výpadek, ale není to na dlouho.

+2/0
13.2.2013 21:59

J81a53n 49D25u88b40e64n 5430240

Nokia je na pokraji krachu, protoze ignorovala zmeny ve svete i ve svem oboru. Vyrabet draze produkty s nizkou marzi je cesta do pekla. Bohuzel. Az v hodine dvanacte presouva vyrobu do Asie a zjistuje, ze mobil a smartphone neni to same.

0/0
14.2.2013 8:24

P40e68t48r 64Z13á25l52e48s41n19ý 3644904560431

Zajímavý styl uvažování a musím říci, velmi rozdílný od toho mého. Velmi pěkně jste to popsal a poskytl mi pak zajímavý pohled na zcela jiný styl výběru produktůR^.

0/0
15.2.2013 20:12

P82a32v87e30l 53O60d97r67a98z26i53l 6714239797750

No vidíte, vy máte VW, protože má hustou servisní síť a já mám SAAB, protože servis nepotřebuju.

Jinak jste jak ta liška s kyselými hrony: aplikace na droid se sekají, nebo je nevyužijete. Taky názor. Užívejte si apple mapy.

0/0
21.2.2013 18:35

J34a36k48u90b 75D91v46o88r21s41k93y 5707698589170

Srážka s blbcem a hned tu máme přes 400 příspěvků, akorát to tady mohl rozvířit někdo osvícenější, než člověk, který zřejmě trpí nějakou obsesivní poruchou a jede celej den to samý. R^Rv

+1/−2
13.2.2013 0:01

V32í40t 62B87r85z25o76b82o71h91a50t73ý 7200482473831

Pane Heroudku, Vy tu neustále srovnáváte vnitřní součástky iPhone s vnitřkem jiných značek. Já si třeba 2G koupil proto, že nikdo jiný tu v té době nenabízel, co se týče pohodlnosti ovládání, jiný telefon (jednalo se mi převážně o ovládání vzdálené plochy) nyní bych si jej nekoupil, protože je to dost omezený systém (což pro méně zdatné uživatele je jen plus - je nejvíc "blbuvzdorný" s jakým jsem kdy pracoval. Můžeme porovnávat HW výkon, ale to nám neřekne zhola nic o tom, který z telefonů je rychlejší, jelikož každý má svou platformu. Ono nechat si vyrobit HW v číně a naimplementovat na to OS třetí strany (android) bude nejspíše mnohonásobně levnější než mít vlastní vývoj a a vlastní SW. Nemůžete srovnávat zařízení, které si někdo koupí kvůli iTunes příčemž konkurence toto nenabízí. Navíc Vaše srovnání s cenou taky zaostává. Nevíme kolik má Apple náklady s jedním telefonem, výrobní náklady v číně jsou jen zanedbatelnou položkou s náklady na provoz firmy na celém světě.

+2/−1
12.2.2013 23:36

J95a58n 13H26e78r61o80u59d45e43k 9768872593881

Já této argumentaci rozumím, ale stále si myslím, že u zařízení značky Apple stále platíte nějaký ten peníz jen za tu samotnou značku. Bez ohledu co ta značka dává za záruky apod. jak tu mnozí argumentují. Tyto záruky by měly být automatické, pokud chcete na trhu uspět. Prostě jen můj názor ;)

+3/0
12.2.2013 23:40

V37í18t 90B93r22z19o34b92o59h56a53t76ý 7980342283361

Ano tento jev zde může být. Ale to není problém jen s MT, je to zkrátka značka která je zárukou něčeho, v tomto případě funkčnosti.  Zejména američani, na které tento produkt cílí, kupují apple protože prostě funguje. Když se pokazí hw, dostanou v rámci záruky druhý, když se pokazí sw, přeinstaluje se a jede se dál, protože software a nastavení si obnoví ze zálohy pomocí iTunes, který si zálohy tvoří sám. Tzn, žádné obavy o ztrátu dat, žádné znovunastavování, žádné hodiny s instalacemi. O zakoupený sw díky AppStore nepřijdete. Před pár lety by toto bylo jak u počítačů tak u mobilů nemyslitelné. Kdo jiný dává třeba záruku na funkčnost OS? Já neříkám, že produkt Apple je nejlepší, ale je pro spoustu lidí dobrý a bez dalších nákladů (na servis a podporu) ...

+2/−2
12.2.2013 23:49

J50a72n 57H72e73r21o54u90d52e77k 9818372503811

Super, děkuji, že jste jako druhý dokázal normálně diskutovat a přiznat, že za tu značku si zde člověk prostě něco málo může připlatit a děkuji za rozumné vysvětlení toho proč je o tolik dražší. Sem ochoten toto připustit. Jsem rád, že jsou zde ještě stále lidé s normálním chováním a lidé schopni chápat druhého člověka :) Ještě jednou díky a hezký večer.

0/0
12.2.2013 23:57

V98í94t 21B12r22z64o28b53o34h74a94t12ý 7970552723121

Já nesouhlasím, ale že je to příplatek pouze za nápis. Ten nápis sám o sobě něco vypovídá a něco značí. Pokud by ten nápis značil nekvalitu a nespolehlivost, těžko si za něj někdo připlatí. Jak sám píšete mělo by být automatické dostat k výrobku záruky, bohužel to tak není, pokud je nějaká firma dá, musí si započítat, že jí to taky něco bude stát. Proč myslíte, že týž produkt se zárukou 3let je dražší než se zárukou 2roky. Protože je do té rozšířené záruky zakalkulovaná případná oprava, tak aby se výrobci vyplatilo tuto záruku nabízet. Stejné je to u Apple - záruka, podpora, design a další..... vše něco stojí a neudělá se to samo a už vůbec ne zadarmo - to je důvod proč jsou výrobky Apple dražší.

0/0
13.2.2013 0:21

J62a55n 40H19e92r13o39u86d24e25k 9628102503431

Myslím si, že spousta stejných produktů (od potravin, oblečení až po elektroniku) je dnes prodávána pod různými značkami, ale za jinou cenu, jen proto, že na to někdo nalepí jinou značku (viz tesco mléko;)).

+2/0
13.2.2013 0:31

J37a96n 52H77e56r57o64u95d22e63k 9178952483811

Jinou dražší značku, která nás má přesvědčit, aby sme si nekoupili to obyčejné Tesco mléko za 9.90, ale "lepší" a dražší Tetra mléko ;), které nám má něco zaručovat, ale přitom je to mléko pořád stejné.

0/0
13.2.2013 0:35

V76í70t 22B98r27z50o25b35o95h40a88t95ý 7640342863951

Konkrétně o mléku něco vím - z mlékáren Olma a Tatra (nikoli Tetra jak píšete) Obě mlékárny dělají pro privátní značky řetězců, stejnějako pod svými. Řetězec si zpravidla objednává cenu produktu a cenu obalu a výrobce musí nastavit produktu kvalitu. Mléko se do tetrapack obalů plní výhradně smícháním sušiny, vody a dalších surovin, poměr se dá namíchat "levněji i dráž" podle toho jaké jsou požadavky (zejména na cenu) odběratele. Dokonce se různě po republice můžete setkat s naprosto rozdílnou kvalitou mléka ve stejném "Tesco" obalu, protože různé dodávky se kvalitativně liší podle aktuálního zadání. Dokonce i obal mléka může na ceně udělat hodně, jde o to, jak moc mlékárna tlačí na cenu a jakou kvalitu si nechá vyrobit. Z těchto faktů, které jsem na vlastní oči viděl, Vám můžu říct, že pod různými značkami se sice může, ale zpravidla se nevyskytuje, stejné mléko.

0/0
13.2.2013 10:25

F11i28l12i89p 47M97a59t30u97s24k46a 6651438761117

Vítku, je to off-topic, ale kde jste o tom míchání vody a sušiny četl nebo kde jste to viděl? Přítelkyně s vystudovanou technologií výroby potravin na 3LF UK mi toto vyvrací.

0/0
13.2.2013 17:17

V95í64t 56B19r53z12o63b81o10h28a11t10ý 7210872603911

Jak píšu, viděl jsem to ve zmíněné mlékárně. Mlékárna musí vykoupit všechno mléko, od dodavatelů, které má nasmlované. Většinou jsou to přebytky proti tomu co je schopná zpracovat a protože mlékárna nemá kapacity ani prostředky uchovávat obrovské množství mléka tak se tyto přebytky suší, kvůli jednoduchosti skladování.  Sušené mléko se pak spotřebovává různě, samozřejmě nejde o prosté míchání s vodou - to jsem napsal hodně zjednodušeně - technologický proces je složitější a sám ho důkladně neznám.

0/0
13.2.2013 18:30

P40a19v25e62l 88O92d57r44a78z21i91l 6104129137580

Jo, takže mlíkárna místo toho, aby do krabic stočila mlíko tak, jak ho má, tak ho nákladně usuší a pak ho nákladně smíchá s vodou, jo, tomu opravdu věřím. A ještě tuto skutečnost zatají na obalu. Jo, tomu opravdu věřím.

0/0
21.2.2013 18:42

V91í29t 39B91r41z17o24b43o92h46a45t11ý 7700452963471

Podívejte, já nemám důvod Vám lhát. Neberu Vám Vaše iluze, ale uvědomte si toto. Mlékárna nemůže odmítnout odkup z kravína jelikož má nasmlouvanou (nízkou) cenu a kravín tuto cenu za mléko akceptuje jen když mlékárna odkoupí 100% jeho produkce. Krávy každý den nenadojí stejně, poptávka po mléku a mléčných výrobcích je různá. Jedná se o rychle se kazící zboží. Pokud mlékárna má přebytek, likviduje jej nebo suší. Pokud mlékárna dostane zakázku - musí někde mléko vzít a kráva nenadojí víc i kdybyste ji utrhl vemeno, takže se používá sušené mléko.

0/0
22.2.2013 10:12

V27í23t 21B12r16z22o40b41o20h62a79t96ý 7680182803811

To ovšem nesouvisí s tím co jsem psal. Buď riskujete s levnými produkty a nebo vsadíte na něco osvědčeného dražšího. Můžete mít štěstí i smůlu u obou produktů, u "osvědčené" značky je však pravděpodobnost spokojenosti daleko větší. A o tom je ta "přidaná hodnota značky"

0/0
13.2.2013 0:40

G26a75b31r25i53e90l 86H98o80r73t59e62n 9791979123734

Měl bych pár otázek, jestli mohu...

1) Kde si myslíte, že probíhá primární výroba pro produkty Apple? A kde probíhá pro jeho největší konkurenty? A finální?

2) Domníváte se, že implementátoři Androidu neplatí vlastní vývoj HW&SW?

3) Proč si myslíte, že je iTunes nečím výjimečné, když pro Android existuje podobných systémů celá řada?

+4/−4
12.2.2013 23:43

J88i34ř94í 83D11v82o82ř65á14k 7111360267651

Zbytečne se Andíku snažíte rozpoutat své tradiční flame.

+1/−5
12.2.2013 23:46

V45í27t 46B88r79z95o96b67o21h29a22t58ý 7670602103981

1) Čína, Taiwan, Korea. Já se bavil o vývoji systému, ten Apple vyvyjí v USA, to kde vyrábí je uplně šumafuk - sám jsem psal, že cena kusu z výroby není vypovídající hodnota toho, kolik za jeden kus skutečně firma utratí.

2) Nerozumím otázce. Všechny ostatní firmy než je Google za vývoj Androidu neplatili, implementace a licence může být ale nemusí být dražší než vývoj vlastního sw.

3) Proč bych si to měl myslet? Pokud tento parametr pro někoho důležitý je tak nemá na výběr, to je neoddiskutovatelný fakt.

Jak jsem psal výše. Systém iTunes, AppStore, iOS je vcelku "blbuvzdorný" a díky jedinému sw který ovládá telefon, díky cerifikacím aplikací třetích stran atd. si může dovolit dát apple záruku na funkčnost systému. Ten systém je, pokud jej člověk používá v rámci pokynů (tedy bez jailbreak apod) téměř nezničitelný a pokud se to přece jen stane, stačí přehrát iOS obnovit poslední zálohu a člověk je tam kde byl před závadou. - Taková jednoduchost je pro (zejména slabší) uživatele obrovské plus.

+2/0
12.2.2013 23:57

R98o66b43i74n 63Ž16i93ž88k42a 2738484426876

2) Nejsem p. Horten, nicméně vývoj SW rozhodně není omezený na operační systém, o vývoji HW ani nemluvě.

0/0
13.2.2013 17:06

V85í84t 71B64r17z23o44b43o18h31a77t17ý 7590772153811

Já ale ve svém příspěvku píšu o implementaci. Dokonce tam mám napsáno, že implementace může a nemusí být dražší než vývoj vlastního sw. Nicméně naimplementovat funkční systém určený pro tablety a telefony na telefon nebo tablet bude zřejmě snažší než vyvíjet vlastní plnohodnotný systém, to se snad shodneme.

0/0
13.2.2013 18:10

P34a43v32e82l 65O15d44r91a50z12i39l 6324579557160

A jakej re rozdíl mezi systémem, kterej Číňan vyvíjí v Číně, a systémem, kterej Číňan vyvíjí v USA?

0/0
21.2.2013 18:44

V56í64t 78B34r43z49o93b59o46h64a65t89ý 7440642663131

rozdíl je takový, že číňan v číně systém vyvíjí za pár dolarů denně, kdežto v americe je ten plat poněkud vyšší

0/0
21.2.2013 19:08

P37a88v16e17l 40O25d58r31a80z49i78l 6234159837220

Ptal jsem se, jaký je rozdíl mezi těmi systémy.

P.S. máte hoodně špatnou představu o platech v Číně.

0/0
22.2.2013 19:42

J84a62n 25D30u52b80e53n 5700420

Bavi vas jeste tahle zbytecna debata? Vsechno merite jenom penezi a pomerem cena/vykon? Skutecne nemate radost z hezke veci? Hodinky Casio i Patek meri cas stejne, oslnit muzete bizuterii i diamanty, auto jede stejne s metalizou i bez ni. 

Nejlepsi argument, alespon pro mne, proc si neco kupuji je - protoze to chci. 

Kdyz uz tady mame tu konzumni spolecnost... :-)

+3/0
12.2.2013 23:27

G40a82b85r27i10e25l 98H36o83r97t11e43n 9501489743414

Ale zase je hezké sledovat, jak si tady looking a mrviki notují při urážení člověka, který se normálně ptá na důvody vysoké ceny produktů Apple.:-)

+3/0
12.2.2013 23:34

I15v56a52n 93K70o79t54l61í52n 6794374298447

Looking (a.k.a. cuting) je jasně čitelný. Ale že je tu i MrViki jsem netušil.... Tím se mnohé vysvětluje. ;-)

0/0
12.2.2013 23:39
Foto

R24a31d83i27m 73K76r57o39u41t30i64l 7490521396169

Koukám, pan Heroudek se stává zdejším kazatelem. To, že si připlatím za výrobky Apple pár korun, je v pohodě. Ani nevíte, jaké je to vstoupit ráno na svoje pracoviště a kochat se pohledem na iMac a ne na zašmudlaný monitor s mraky zaprášených kabelů. To, že si připlatím za výrobky Apple, se mi odráží v superb uživatelské podpoře - nabídka bezplatné výměny pevného disku (protože některé kusy původní série selhaly) a především vrácení poplatků za in-app nákupy pro iPad provedené omylem s přesnými radami, jak tomu do budoucna zabránit. Po paroubovsku se ptám: "Kdo z vás to má?" TOHLE a bezvadně funkční ekosystém je těch pět tisíc, kterými tady pořád máváte a nedokážete pochopit, že Samsung + iPad Mini nebude ta úplně nejbáječnější kombinace.

+2/−2
12.2.2013 22:46

J10a76n 71H60e38r33o74u30d87e79k 9918682763271

Ano ok, ale když vedle vás postavím naprosto totožný iMac ze stejných komponentů, HW, apod. a na jeden dám logo Applu a na druhý nic a řeknu vám, že ten Applovský je o 20 tisíc dražší než ten vedle... který si vyberete?

0/0
12.2.2013 22:50

M11i73r35o87s53l27a49v 47D77o73s44t23á78l 8546777974822

Honzo, skoč do zdi a zkrať si své trápení...

0/0
12.2.2013 22:53

J29a15n 65H10e76r68o59u70d39e65k 9628672513311

Nic lepšího? ;)

0/0
12.2.2013 22:54

M71i96r22o32s53l20a89v 55D10o84s73t11á47l 8896777444742

Nebude nic lepšího, akorát tu ze sebe děláš šaška. Jedni se nad tvými "názory" zasmějí;-D a druzí si ťukaj na čelo:-/

0/0
12.2.2013 22:58

J73a55n 97H94e18r35o20u83d67e78k 9178222213761

R^

0/0
12.2.2013 22:59

J70a56r65o16s10l69a27v 58K15o38v59á64ř24í12k 4678213790600

Má pravdu ten chlapec.

0/0
13.2.2013 14:32

P31e86t92r 95J33a91n62d71a 9123487844401

Je nutno dodat, ze ten "apple" bude mit otrepy na kastli, bude to z mene kvalitniho matneho hliniku a OS se bude snazit co nejverneji napodobit OS X, alespon vzhledem.

+1/0
12.2.2013 22:54

J81a42n 88H17e13r53o81u83d77e73k 9568252493691

Přečtěte si to ještě jednou ;)

0/0
12.2.2013 22:55

P20e17t25r 56J98a55n90d33a 9823747334721

Ciste hypoteticka otazka. Jaka je pravdepodobnost, ze nekdo postavi comp ze stejnych komponent a ve stejnem designu a za pouziti stejnych materialu a jako bonus napise identicky OS?

To ze jsou trznice plne napodobenin kvalitnich znacek hodinek neohrozuje pozici a zvuk znacky Omega nebo Rolex.

+2/−2
12.2.2013 23:01

J37a67n 78H73e74r55o27u75d17e98k 9248392943821

Právě třeba samotná firma Apple by mohla tuhle habaďuru udělat ;) a opravdu by mě zajímalo, co by lidé dělali ;)

+1/0
12.2.2013 23:05
Foto

R40a77d56i63m 57K20r60o93u32t38i40l 7350501656339

iMac z komponentů jiných než originálních od Apple nesestavíte. A i kdyby se vám to nějakým zázrakem podařilo, nezapomeňte započítat cenu operačního systému a spousty dalších aplikací, které jsou s MacOS dodávány zdarma (jenom Windows 8 stojí kolik - šest tisíc?)

0/−1
12.2.2013 22:56

J37a29n 18H41e49r16o76u51d73e23k 9278762133181

Jasně, ale berte to jen hypoteticky, že vedle sebe máte tyto dva stroje, oba úplně stejné, stejné komponenty jak HW, tak SW, ze stejných materiálů, ale na jednom bylo všude logo Applu a na jednom ne. Apple o 20 tisíc dražší. Tak který to u vás vyhraje?

0/0
12.2.2013 22:59
Foto

R10a26d14i72m 44K91r15o27u69t25i42l 7750721566449

Nemůžete to brát ani hypoteticky, protože alternativa pro iMac (pro MacBook aj.) prostě neexistuje. Nemůžete srovnávat reálný výrobek a jeho komponenty s komponenty, které nejsou volně na trhu. Když nejsou volně na trhu, neexistuje pro ně tržní cena. Omlouvám se, neznám na to správný ekonomický výraz nebo poučku, ale třeba hliníkové šasi, do kterého si namontujete běžný Seagate, samotné na netu nikde jednoduše nekoupíte. Smiřte se s tím. Nemůžete to srovnávat. A i kdyby to šasi Apple na netu prodával, tak za takovou cenu, aby i po namontování všech součástek vyšel kompletní nový originální iMac levněji. Už tomu rozumíte?

0/0
12.2.2013 23:05

J43a29n 75H19e82r70o94u30d63e42k 9508622363811

Koukněte na film Pelíšky a na scénu se zápalkama ;) pochopíte. Lepší jsou prostě ty Americké ;)

+2/0
12.2.2013 23:07
Foto

R49a39d42i57m 85K31r21o36u62t16i72l 7280191596929

Co to? Argumentační nouze? Ujíždíme od tématu? No ne?!?

0/−1
12.2.2013 23:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.