Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli vadnému telefonu dlužil 19 tisíc liber. Hrozila mu exekuce

Šok zažil mladý Brit, když se dozvěděl o dluhu vůči svému mobilnímu operátorovi. Ten mu místo běžné měsíční útraty ve výši 43 liber naúčtoval v přepočtu zhruba 600 tisíc korun. Příčinou byla technická závada telefonu, kvůli níž stahoval vysoké objemy dat i po jeho vypnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a29r74t30i28n 63P97a84v12e12l 5933566562623

proč drží v ruce apple produkt? ten chyby přeci nedělá...

+1/0
15.1.2013 22:25

J65a31n 20F39i52k15a34r 9947637555484

Telefon sám určitě nic nestahoval. Stahovala to nějaká aplikace ... ještě že to byl bezpečný Android.

0/−2
15.1.2013 20:29

T76o54m45á89š 84V67a32n69č70u38r54a 4678685170288

Android a iPhone? To mi nějak nepasuje.

+2/0
15.1.2013 21:31
Foto

D25a11v94i55d 62K42r28á30l 2889507338817

Chápu, že si toho operátor "nevšiml". Mají statisíce účtů měsíčně na rozsílání. Každopádně ihned po tom, co pán zavolal na linku měli celý jejich "proces" vymáhání stopnout. Stačilo by, aby se jeden z těch frajerů na centrále zvednul ze židle a jednou za čas taky něco udělal. Být pánem tak samozřejmě si nechám telefon hned prověřit v servisu a posléze to řešil s operátorem. Ne jen "se divit".

+1/0
15.1.2013 19:56

J52a54k31u47b 74M38a40t43ě94j74ů 5255412731495

u ty zensky se nemuzu dopocitat 792 x 20.49 = cca 16230 a ne 27000

+1/0
15.1.2013 15:49

J87a87n 54B47á16r18t43a 3960516908

Vyšlo mi to taky tak ale asi v tom bude nějaké penále za přečerpání účtu.

+1/0
15.1.2013 17:52

J75a42n 65P97a52v71e92l 8453622308576

Za hloupost se platí. Každý operátor v Čechách nabízí limit na vyúčtování. Zákazník ručí jen do výše tohoto limitu. Má to tu nevýhodu, že jakmile zákazník dosáhne na limit, nezavolá si. Výhodou je, že nebude platit desítky či stovky tisíc, ať udělá jakoukoliv hloupost.

Co vím, operátoři v UK  tento limit nenabízí, takže tam to může být o něčem jiném (ale 100 % jistý si tím nejsem).

+1/0
15.1.2013 13:40

J41i40r94k58a 91K53o75c54h 7754234173105

to je omyl. o2 urcite ne

+2/0
15.1.2013 14:59

J25a36n 20P86a90v97e41l 8153192878326

Máte pravdu. O2 si u zahraničního roamingu dává na čas 48 hodin (služba info limit). Nejsem právník, ale při jakémkoliv překročení účtu bych si nějakého našel. A podle mého laického právního podvědomí by ze mě nic nedostali (nejsem profesionální právník). Na infolince jsem jasně definoval co chci, oni mi poradili službu, já si jí zařídil. Navíc, hrál by pro mě právní princip chránící slabší stranu.

0/−1
15.1.2013 15:19

J93i12r44k93a 79K74o27c83h 7114784893945

hm az na to ze pletete jablka s hruskama dobry no.

co do toho tahate roaming?

vy jste si na infolince urcil co chcete, oni vam nabidli sluzbu a vy jste s ni souhlasil. tak je to vas problem

+1/0
15.1.2013 16:16

J78o91s39e94f 36S96c35h64m65i55d74t 5983207663832

Jakou má spojitost hloupost s technickou závadou?

+3/0
15.1.2013 15:06

J57a40n 35P54a95v45e24l 8833742688746

Pokud máte limit, jste chráněn před čímkoliv. I technickou závadou.

+2/0
15.1.2013 15:19

R75o84m27a71n 31L32a95n25g60e93r 9714764492622

Jo, jenom pokud ta technická závada nevznikne u operátora, a oni vám naúčtují něco úplně jiného s tím, že žádný limit nemáte... :-P

+1/0
16.1.2013 8:56

D22a33v82i45d 59M45u49r49a72r86i64k 4630163301748

Mam zkusenost jednoho ceskeho operatora, u ktereho jsem pracoval a stim pripadem jsem se setkal. Pax X dostal jednoho dne ucet na 220.000 Kc za to, ze se pripojil v zahranici k netu. Fraud oddeleni nebylo vubec divne, ze se mu ucet vysplhal tak vysoko a nechali to byt. Pan se s operatorem nejaky cas dohodoval a po opakovanym zamitani reklamaci se snazil dohodnout na splatkach, coz mu operator zamitnul, poslal 25.000 (vsechno co mel) a snazil se znovu domluvit na splatkach, coz mu bylo zase zamitnuto a byl mu poslal dopis, ze to bude predano exekucnimu vyhamani.

0/−1
15.1.2013 12:21

J13a26n 53P76a63v74e12l 8673502948796

Čím to je že Vám nevěřím.

Tyhle firmy se vždy snaží dohodnout. Velice dobře vědí že exekuce je pro ně nevýhodná a pokud dlužník uzná svůj dluh a bude ho splácet, dostanou z něj všechno. Exekuce je mnohem rizikovější.

Další věcí je, že při podobných hloupostech lze s operátorem dohodnout odpuštění části dluhu. PR je pro tyto firmy důležitější než nějakých 200 k

+2/−1
15.1.2013 13:36

J36i43r27k31a 44K16o51c18h 7454984743435

no. a ted bych rad znal duvod, proc by mela byt panovi reklamace uznana?

0/−1
15.1.2013 15:00

J11a81n 19F21i78k96a96r 9277167515484

Co je " Fraud oddeleni"???

0/−1
15.1.2013 20:30

J96a28n 68B19á97r66t42a 3950496288

"Stejných operací proběhlo 792. Výpis z účtu čítal přes 500 stran formátu A4." 

Ehm to tisknou 1,5 řádku na jednu stranu A4?

+2/0
15.1.2013 11:32

R38i11c42h96a63r50d 65P88o71d28z92i93m14e74k 2781667576

A proto mám předplacenou kartu a ne paušál. Tam se nic takového nemůže přihodit.

+1/0
15.1.2013 10:46

M95i25c12h97a61l 66P33i28n63d12j20a11k 5893174977417

Ale zase urcite nerpovolate 3-4 hodiny mesicne do vsech siti za 120 kc jako ja :)

+1/0
15.1.2013 10:48

R46i47c41h53a32r16d 78P14o33d11z75i68m39e70k 2721927956

Když někam potřebuju volat zavolám si ze služebního v práci. Na to něco málo voláního po večerech mi stačí 2-3 stovky na měsíc. Takže to mi žíly netrhá ;-)

+1/0
15.1.2013 12:49

T68o79m38á25š 10V73a97n32č94u72r42a 4668575350798

Na své dovolené v jižním Walesu si pořídila za 20 liber (zhruba 630 korun) "předplacenou kartu" operátora Orange.

Jak se zdá, tak i na předplacenky se něco může cvrknout.

+1/0
15.1.2013 21:34

R60i49c81h68a10r62d 33P93o48d42z67i89m93e39k 2311947316

Nevím jak by to šlo aplikovat u nás kde je předplacená karta anonymní.

+1/0
16.1.2013 8:31

M80i84c89h42a98l 18P50i73n97d86j74a80k 5973524827297

pdoobna vec se stala memu bratrovi. Telefon zacal odesilat SMS na jedno cislo kazdych asi 5 sekund asi 2 dny :) byl to stary telefon bez OS coz nam bylo divne. Na nejakem androidu bych klidne cekal nejakou zakernosu applikaci (vir) samozrejme i na jinem OS, ale na telefonu s firmwarem. No slo o par stovek takze jsme to neresili. Me osobne se zase stalo ze mi operator zmenil uctovani dat v roamingu a misto 30 kc za 2 MB bylo 30 korun za kazdy zapocaty datovy tok...a ja posilal SMS jako divy pres data a za dve hodiny mi jen prisla SMS o 50..75..100 procent flexilimitu (1000 kc) a sim mi blokly. Mimochodem na vsech SIM mam nastavene limity pro bloknuti presne proti temhle vecem. Takze nejaky bekolika tisicovy ucet by mi teoreticky nemela hrozit. :-)

0/−1
15.1.2013 10:29

J17o67s76e46f 78N54o63v10á88k 8444856782785

Nejak se mi nezda, ze mluvite pravdu.  Pokud by odesilal SMS co 5 sekund cele dva dny, tak pri cene 1 Kc za SMS by celkova cena cinila 34 560 Kc.  Coz neni par stovek.

  Stejne tak by neslo o par stovek, poud byste mel treba nejaky firemni tarif, kde SMS toji 0.1 Kc - porad by to bylo pres 3000 Kc.

   Ovsem, je taky mozne, ze Vas (ci Vaseho bratra) mesicni prijem je treba 10 milionu, pak bych chapal, ze 34 000 jsou pro Vas drobne, ale to je vysoce nepravdepodobne.

0/0
15.1.2013 12:23

P75e50t19r 82S98e66k48a83n15i62n62a 6173876128190

jé, to samý se stalo bratrovi... sice chtěli desetkrát míň, ale stejně... ve finále uznali chybu mobilu a dluh odpustili...

+1/−2
15.1.2013 10:10

P49e73t41r 73S89e53k25a84n66i93n41a 6463986218630

hele, už mám mínus ;-D Opravdu, zase se nějaký inteligent vyjadřujeRvRvRv

+3/−2
15.1.2013 10:19

K33a67r41e90l 97S29t36r95ž91a88n30o22v29s65k66ý 1958145225

Stát se to u nás, tak tady lidi pindají, že se to může stát jen u nás :-)

+6/−2
15.1.2013 8:26

J88i20ř45í 29D10v21o84ř43á14k 7191710457431

Snadná pomoc - zridit si tarif a nebo v telefonu vypnout data. Operátoři právě na takové chyby čekají a co vím od známého, co dělá u nejmenované společnosti se na to dokonce přímo zaměřují a vyhledávají ve svých databázích uživatele, kteří nemají datový tarif a s těmi pak "pracují". Taková stovka u každého násobena několika sty tisíci ......;-)

+1/−2
15.1.2013 8:25

J80i52r24k63a 42K80o90c19h 7304294613225

vyjadruj se presne - zridit si tarif - datovy. hlasovy tarif ti s tim moc nepomuze. vypnout sata v iphone nebo jinem chytrem telefonu - rada hodna genia - na co bych asi pak takovy telefon mel ? jedine jako ozdobu. vyhledavani a zamerne vytvareni chyb .... to je taky dobra koncpirace

+2/−2
15.1.2013 9:42

J18a32n 57K20ř71í77ž 6835953265988

R^R^R^

+1/0
15.1.2013 12:14

R98a77d88o62m31í28r 61N85o54v53á76k 2343863418373

Podobny problem se prihodil dceri a prestoze se jednalo o zavadu telefonu, ktery se neustale pripojoval pres GPRS, tak Vodafone to vubec nezajimalo. Castku ve vysi 11000,- chtel uhradit. Po dlouhych tahanicich diky kotaktum  ve Vodafone se podarilo na toto obdobi zpetne zridit datovy tarif.

0/−1
15.1.2013 8:07

J55i46r75k52a 10K80o86c87h 7184374433115

nejsem pracovnik zadneho operatora. ale logicky a uprimne, pokud jste si ten telefon nekoupil primo u toho operatora, tak proc by ho to melo zajimat ? jemu muze byt uplne sumak jestli si ty data stahujete zamerne nebo chybou telefonu. ucet by mel vyrovnat prodejce v ramci reklamace pristroje

+2/−2
15.1.2013 9:44

M47a87r20t71i66n 53S27e31d95o11n56a 2355476426949

Skodu zpusobenem vadnym vyrobkem ti nikdo podle zakona uhradit nemusi, maximalne dostanes zpet kupni cenu vyrobku + naklady na dopravu.

0/−2
15.1.2013 10:48

J41i29r83k61a 85K80o67c71h 7954964183175

naopak podle Obcanskeho zakoniku, § 600: Uplatněním práv z odpovědnosti za vady není dotčeno právo na náhradu škody.

+1/0
15.1.2013 10:59

M70a65r76t51i74n 20K55a93r41á37s32e80k 1328404169894

Není to pravda. Za škody způsobené vadným výrobkem je v případně fyzické osoby vlastníka, odpovědný prodávající, a k němu se také vztahuje požadavek na náhradu škody způsobenou vadným výrobkem. Smluvní vztah mezi prodávajícím a výrobcem nemusí majitele(poškozeného) zajímat. Je tam pár případů kdy to neplatí, ale jde o výjimky typu " v době uvedení výrobku na trh se ještě nevědělo že může způsobovat například nějaké zdravotní problémy"

viz: http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod3/-Zakon-o-odpovednosti-za-skodu-.html

+1/0
15.1.2013 11:17

L23i51b44o32r 25M28o10u17č50k65a 1468147385792

zajimavy, jak se k tomu stavi operator ... takovy nezvykly a ojedinely vykyv, spis nabada ke kontrole sama sebe. Operator mel ihned zacit u sebe s overovanim .. viz 500 stran vypisu.

+3/−1
15.1.2013 8:02

J15i89ř11í 52D20u49š17e24k 5972256600715

Treba zacal u sebe, ale to mu porad nebrani jeste k tomu zkusit zakaznika, jestli treba radsi ze strachu nezaplati :) Takovahle kauza pak vzbudi na par hodin rozruch ale tim to konci :)

0/0
15.1.2013 10:38

L11e23o93š 47N44a45v44r55á77t95i11l 9663150295725

ajeeeeje....soudruzi z iDnesu konecne prelozili spravu ktera litala po socialnich sitich tak pred mesicem....  ;-D

ahaaa...dyt to byl bulvarni SUN...  tak konecne verejna spoluprace...  jen by to chtelo pro priste rychlejsi translator

+2/−1
15.1.2013 7:55

J22o93s70e49f 14Č39e83j21k41a 2250254186748

Nechápu, proč předpokládal (a navíc uspěl), že mu to operátor naůčtoval neoprávněně. Když už, tak výrobce telefonu měl dluh uhradit, zvláť když uznal, že to chba telefonu byla.

To je jako kdyby moje auto žralo místo 5l/100km třeba celou nádrž a já chtěl po pumpaři, aby mi tu naftu dal zadarmo, protože to není moje chyba, ale chyba auta?

+10/−2
15.1.2013 6:50

J62a78n 42N18o31v79á65k 7705154198677

to není uplně to samé, náklady operátora na přenesení pár MB jsou prakticky nulové, pumpaře ten benzín něco stojí,.

+4/−3
15.1.2013 7:51

J17i37r23k42a 85K27o88c57h 7484984123835

ale operatora ty data taky neco stoji. ale to neni podstatne. dulezite je proc to ma hradit operator a ne vyrobce - prodejce telefonu

+3/−1
15.1.2013 9:46

I23v13e28t55a 84S15e29d84l64á13č35k34o96v40á 1394608959604

Cena datového připojení je (aspoň ve většině západních zemí) určována trhem tak, aby na ní operátoři neprodělávali a zároveň jim ji zákazníci byli ochotni platit.

Zákazník službu využil, takže operátor měl nárok na její uhrazení. Škodu si pak měl uplatnit u prodejce telefonu. To je jeden ze základních právních principů, který platí nejen u nás, ale i v anglosaském systému.

Takhle na situaci doplatí akorát slušní a platící zákazníci, kterým se nebude kvůli podobným excesům cena za data snižovat tak rychle, jak by mohla...

+1/0
15.1.2013 12:00

J64o84s80e38f 63V86o50m35á71č42k23a 5403934703434

I když s vámi v podstatě souhlasím, toto je přece jen trochu odlišná situace. V prvním odstavci píšete, že cena datového připojení je určována trhem tak, že operátorovi pokryje náklady a zákazník je ochoten ji platit. OK.

V tomto případě ale tyto podmínky splněny nebyly - poptávka po datových službách o tomto objemu a za tuto cenu neexistovaly, služba byla využita chybou, omylem. A navíc vzhledem k charakteru služby nevznikla operátorovi škoda nebo náklady navíc, které by se jen náznakem blížily ceně za čerpané služby.

Odpuštění zaplacení "škody" výrobci nebo zákazníkovi (souhlasím, že by ji měl operátor vymáhat po zákazníkovi a ten po výrobci/prodejci) tedy žádný jiný zákazník nedoplatí - operátor by platbu měl jako příjemný bonus, ale rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou by nijak neovlivnila. Náklady jsou v tomto případě v podstatě fixní.

0/0
15.1.2013 16:24

J33i56r13k12a 94K10o67c79h 7844704763965

to je tak kdyz si clovek plete pojmy

0/0
15.1.2013 16:39

I62v46e34t61a 14S76e20d44l25á43č87k41o85v42á 1534218579504

Nemohu s Vámi souhlasit. První odstavec se týká stanovování obecné ceny v závislosti na interakci nabízejících s prodávajícími, druhý ale specifického smluvního vztahu mezi operátorem a zákazníkem.

Pro konkrétní případ je pak rozhodná cena, kterou si konkrétní dvě strany ve smlouvě dohodly. Tuto smlouvu zákazník jistě uzavřel vědomě, ať už si byl či nebyl vědom možných rizik, která může způsobit technická či jeho vlastní chyba (např. ponechání zapnutého připojení při cestě přes hranice).

Operátor svou část smlouvy plnil a službu poskytl, měl by tedy za ni dostat zaplaceno.

Kdybychom použili Vaši logiku, dostali bychom se do absurdních situací, kdy někdo třeba napíše omylem do prohlížeče chybnou adresu nebo vytočí špatné číslo a operátor by mu nemohl cenu za poskytnuté služby naúčtovat, protože "tohle on přece nechtěl"...

Operátovi reálně vznikla docela velká škoda, neboť je třeba zahrnout nejen jeho náklady (uznávám, že ty mohou být nízké), ale i ušlý zisk, který v tomto případě byl značný. Pokud by pak bylo podobných případů víc (což může medializace tohoto případu vyvolat), mohlo by to mít vliv na obecnou tržní cenu.

0/0
15.1.2013 17:05

J41o55s32e31f 12V39o71m79á20č89k86a 5863284903394

Nikde netvrdím, že by operátor neměl dostat zaplaceno. Alespoň tedy z právního hlediska, z morálního už je to něco jiného - tu službu v tomto objemu prostě nikdo nechtěl, byla čerpána chybou a operátor navíc nebyl téměř nijak poškozen. Proto asi nakonec neměl problém s tím od zaplacení částky upustit, i když až po medializaci.

Pouze jsem tvrdil, že chyby jako byla tato nemají žádný vliv na tržní cenu, protože zákazník službu v tomto objemu a za tuto cenu nepoptává (ani s ní nepočítá) a operátor případný zisk z chybných přenosů v tomto objemu a frekvenci (doufám!) nezapočítává do svých kalkulací při tvorbě ceny.

0/0
16.1.2013 10:49

M34i46r57e60k 96T96u96r15e39č57e89k 4123912530532

Prvni, co jsem na telefonu vypnul, byl Intenet.

Na internet chodim zasadne jenom na pocitaci.

+1/−6
15.1.2013 1:53

J68a21r56o62s68l47a35v 81K36o44v74á26ř58í29k 4158893950390

To ja to mam naopak. A ani jednou jsem neplatil vic jak 1000 za mesic.

+2/−1
15.1.2013 4:56

D79a87v44i55d 15M28u92r50a52r40i77k 4570703591338

Tak to muze byt rad, ze se mu to nestalo v cechach, protoze tady by to operator chtel zaplatit tak jako tak a posledni kdo by se s nim bavil by byl exekutor, Po nastupu exekutoru v cechah by byl rad, ze by mu zustali aspon trenky.

+6/−3
15.1.2013 1:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.