Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Apple se spojil s vymahačem patentů, ten teď žaluje, koho může

Americká společnost Apple se spojila s takzvaným patentovým trollem, tedy firmou, která skupuje patenty a následně vymáhá náhrady za jejich porušování. Apple věnoval Digitude Innovations minimálně dva patenty, kvůli kterým teď firma žaluje snad všechny jeho konkurenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

takovíhle

supové se přiživují na ekonomice, pak se není čemu divit že to jde takhle do kopru

0/0
22.12.2011 12:52

cating

Re: takovíhle

Auuuuu , to už snad ani nemá pojmenování, toto postižení ;-D

0/0
22.12.2011 18:56

zmatenej

Jestli jsem to dobře pochopil...

...teď když nějáká firma dá těm vymahačům paten, získá i patenty applu? ;-D To si pod sebou Apple spíš podřezává větev než, že by mu to mělo pomoci vyhrát na trhu.

0/0
22.12.2011 8:44

liquido

Re: Jestli jsem to dobře pochopil...

Ano, pokud je to postravené tak jak je uvedené v článku, získá licencování oněch 2 patentů Applu.

0/0
22.12.2011 10:25

Andee

Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Je to přesně tak, jak psal někdo v této diskuzi dříve. Jako by si IKEA patentovala STŮL coby desku hranatého či oblého tvaru tvaru se čtyřmi nebo více nohami o stejné délce v rozmezí 60-100 cm. A na základě toho by nikdo nemohl prodávat stoly. Nejsem žádný šílený odpůrce patentů. Duševní vlastnictví je třeba respektovat, protože by to vedlo k nižším investicím do vývoje, ale není možné vést účelové patentové války, u nichž jde jen o to dostat druhého z trhu. Na to doplatíme všichni. A pro tvůj klid, stejnou věc jsem ochoten napsat o Samsungu, který se o něco podobného pokouší na poli mobilních sítí, kde něco "propašoval" mezi standardy a teď by za to chtěl licenční poplatky. To je také nepřípustné závadné chování. Stejně jako ta nadsázka, kterou jsem použil - pedofílie :-P

+6/0
22.12.2011 0:27

cutting

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Vzdej to, svů stav již neokecáš. A bacha, nebouchej do té klávesnice tolik, nebo vzbudíš zřízence a máš po zábavě.

0/0
22.12.2011 0:31

liquido

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Ale tebou uvedený příklad bohužel nesedí na danou situaci.

Tebou uvedená situace by byla o tom, kdyby pak někdo vyrobil stůl zaměnitelný se stolem IKEA - což jak jistě uznáš není nezbytně nutné a oba víme, že lze snadno vyrobit stoly, které vypadají nezaměnitelně se stolem IKEA.

A mýlíš se v tom, o co jde Applu - tedy samozřejmě kromě co největšího podílu. Cílem Applu není dostat ostatní z trhu - jen nechce, aby ostatní používali jeho myšlenky.

Takže prosím, až budeš chtít příště použít příměr, použij nějaký vhodnější a nesnaž se zkreslovat realitu.

Díky.

0/0
22.12.2011 10:29

Andee in Red Book

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Čist neumíš, ale práskat cenzorovi, to by ti šlo :-PRv

0/0
22.12.2011 13:08

liquido

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Co máš s práskáním cenZorrovi? Věř mi, že kdybych tě naprášil já, tak ti to klidně řeknu.

Číst umím, je to jednoduché, i když zjevně ne pro každého - ty tvrdíš, že by nikdo nemohl prodávat stoly/tablety, což je samozřejmě nesmysl. Drtivá většina tabletů/telefonů nemá s Applem a jeho průmyslovým vzorem žádný problém, vyjma těch, které překračují nějakou hranici zaměnitelnosti - kterou určuje soud.

Podobně je pravděpodobné, že kdyby Asko začalo prodávat zaměnitelný stůl, jako by byl ten od ikea a vykrádal by duševní vlastnictví společnosti ikea, ta by se také pokusila zjednat nápravu (jako to udělal Apple) a v případě nedohody by se obrátila na soud (jako to udělal Apple a udělala by to každá firma).

Snad když jsem to napsal takhle stručně se v tom neztratíš.

0/0
22.12.2011 14:45

cating

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

tím bych si nebyl u andika tak jistý;-)

0/0
22.12.2011 18:58

entony13

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Jasně - Motorola Xoom je úplný iPad :-), včetně podpory Adobe Flash Playeru 10.2, kdo si splete Motorolu s Applem, tak je mimoň. Navíc Motorola má vyšší podíl prodaných chytrých telefonů za třetí čtvrtletí v USA než Apple. Apple má dnes jen peníze na účtu a škube zákazníky jako ......... Peníze suší na účtu a neinvestuje je do vývoje, tedy brzy nastane útlum jako v roce 1995. Tehdy málem Apple dorazil Windows 95 , nyní to dělá Android s Win7. Až budou Win8 vyladěné a jejich mobilní verze pojede na ARMu, bude vše jinak, stejně jako v roce 1995 po uvedení Win95

0/0
22.12.2011 19:52

liquido

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Jejda, už zase tvoje oblíbená myšlenka, ale jako vždycky jsi bafnul info a moc jsi se nad ním nezamyslel - jinak bys stěží měl takovou radost, že Motorola předstihla Apple v prodejích v kvartále, kdy dobíhal po roce a čtvrt prodej iPhone 4 a kdo mohl, čekal na zahájení prodeje iPhone 4S. Když se na to podváš z tohohle úhlu pohledu, přidáš si vyšší cenovou hladinu a ziskovost, která je způsobená zejména rozdílnou "šíří" portfolia (prodávat jeden model + 2 staré je o dost levnější, než mít v nabídce X modelů, dojdeš jistě jako každý soudný člověk k závěru, že prodeje Applu v uvedeném kvartále byly famozní a snad i neočekávaně úspěšné.

Aha, ale to se ti nehodí do tvé myšlenky o nastávajícím útlumu.

Apple není univerzita, ani vývojová laboratoř - byť na čipech Apple A4 údajně pracuje cca 1000 inženýrů, není tedy jeho úkolem vyvíjet technologie.

0/0
23.12.2011 10:12

liquido

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

Jo a Motorola Xoom je dobrý příklad!

1/ jako obvykle jsi to zase nedal do souvislosti s dalšími cca 40 spory mezi oběma společnostmi.

2/ nechceš doufám rozhodovat za nezávislé soudy?

A mimochodem, co s těmi penězmi Apple udělá je jeho věc - rozhodně není takovýhle polštář od věci už jen proto, že poskytuje jistotu společnosti, zaměstnancům a samozřejmě i médiím, která se předhánějí v doporučeních, co by měl Apple koupit. Opravdu by mě zajímala logika tvé úvahy, na základě které jsi došel k závěru, že se neměnná a doteď úspěšná strategie Applu náhle změní v sestupný trend.

Když tedy pominu tvá přání, pocity a dojmy.

0/0
23.12.2011 10:16

liquido

Re: Aby nezaniklo to podstatné, o což se tu likvído snaží...

A mimochodem, nevzpomínám si, že bych někde našel info, čeho se ten soudní spor přesně týká? Jedná se jen o design? Jak se domníváš ty? Máš pro to nějaký důvod, opírá se tvůj dojem o nějaký zdroj? Nebo je toho víc? Včetně HW, SW i designových patentů?

Tohle je dobré si ujasnit, než použiješ argument Xoom. Udělal jsi to?

0/0
23.12.2011 10:18

+palič

asi takhle

http://readtechnews.com/wp-content/uploads/2011/10/steve-jobs-vs-dennis-ritchie-confusion-30902-1318678918-8.jpeg

0/0
21.12.2011 21:09

fredysz

Re: asi takhle

Spis umi prodat napady, ktere jini prodat neumeli...

0/0
21.12.2011 22:03

repair

Re: asi takhle

Presne tak. Nikdy nerekl, ze apple neco vymyslel, ale kdyz videl dobry napad, se kterym jeho tvurce neumel zachazet, tak ho doladil se svymi prateli temer k dokonalosti, priblizil jej uzivatelovi a dobre na tom vydelal. Viz treba mys a mnoho jinych. Neustale dokazoval a dokazuje , ze neni dulezite CO , ale vzdy je dulezite JAK. O nicem jinem to neni.A ze jeho cesty byly ve vetsine pripadu idealni a spravne, dokazuje neustale kopirovani jejich reseni, at uz nyni iPhonu, iPadu , ale v minulosti pravidelnym kopirovanim systemu apod.

+1/0
21.12.2011 22:32

+palič

Re: asi takhle

;-D;-D;-D

0/0
21.12.2011 23:31

repair

Tady je zase nablito

Ze vas to bavi porad dokola u kazdeho clanku o apple ze sebe delat tupe hlupaky. Apple a tento platek (a zejmena jeho inzerenti) vas miluji.:-) Co by za takovy rating dali ty vase android zazraky. ;-D

0/0
21.12.2011 20:03

objektivny

Re: Tady je zase nablito

přesně...:))) R^

0/0
21.12.2011 20:55

doktor_bota

Re: Tady je zase nablito

To bude omyl, hlupáky tady ze sebe dělají nekritičtí obdivovatelé zmíněné firmy...

+5/0
21.12.2011 21:01

repair

Re: Tady je zase nablito

Definuj ten pojem. Pokud vim, tak se pod kazdy clanek sletnou appleblijci a predhaneji se ve svych duchaplnostech a vulgaritach nejen na apple ale i jeho uzivatele s potrebou se vyzvracet. Tem uzivatelum jste volni, jen obcas reaguji na vase stale dokola se opakujici blaboly. A to vas zjevne vytaci. Je vskutku usmevne, ze nechodite pod clanky o androidich zazracich ale pod clanky o necem, co vas podle vas nezajima. Pokud mne osobne nezajima, tak to proste prehlizim a proto mne ani jine fanousky apple pod temi clanky nenajdete. Ale tam nechodi nikdo, ani vy. Ze by tyto zazraky nezajimali ani vas? ;-) Ne, vy si jen potrebujete sami sobe dokazat, jaci jste bouraci , jste IN, protoze prece nejste zadne ovce, ale pri sve omezenosti si neuvedomujete, ze dokazujete neustale pravy opak. Ale az vam zmizi vase uhry a mozna dospejete, tak to mozna pochopite. To MOZNA v obou pripadech zduraznuji.

+1/0
21.12.2011 22:23

majkom

Re: Tady je zase nablito

:))) okrem apple zacina u Droitards ziskavat popularitu windows phone:)

0/0
21.12.2011 22:47

repair

Re: Tady je zase nablito

Pravda. :-) a to se o WP da říci, že začíná být docela zajímavý. Ale jeho "vadou" je, že jde podobným směrem, jako Apple a to je pro droidí fanatiky nepřijatelné." No co si to ti lidé dovolují, používat něco jiného, než božský android.... " :-)

+1/0
21.12.2011 23:07

navico

Re: Tady je zase nablito

Lhaní ti docela jde... R^ Nebo jenom naivita? Možná z toho vyrosteš. Možná.

0/0
21.12.2011 22:56

repair

Re: Tady je zase nablito

Ubožáku. Ale chápu, že pohled do zrcadla je pro tebe skličující.

0/0
21.12.2011 23:00

navico

Re: Tady je zase nablito

Díky za optání, mám se celkem fajn... Ale baví mě neustálé omílání tvé fiktivní reality, naivko. R^

0/0
21.12.2011 23:08

cutting

Re: Tady je zase nablito

;-D On se tě na něco ptal? Pouze konstatoval realitu, kterou jsi sám vzápětí potvrdil směšný človíčku. ;-D

0/0
21.12.2011 23:12

navico

Re: Tady je zase nablito

Koukám, že už dorazil i bonzák. A jestli ti to ještě nedošlo, jmenuje se to tady diskuse... Můžeš tady reagovat na koho chceš a kdy chceš... A ty jsi ten poslední, koho bych se tady něco ptal.

0/0
21.12.2011 23:19

cutting

Re: Tady je zase nablito

Souhlasím, můžeš reagovat na koho chceš, ale JAK reaguješ, to vypovídá o tobě samotném více, než zřetelně.;-D

0/0
22.12.2011 0:06

navico

Re: Tady je zase nablito

Nezapomeň si dát ke každé větě aspoň dva smajlíky... Jednak proto, že bez nich v podstatě nemáš co říct a jednak proto, aby všichni hned poznali, jak si úžasně vtipnej...

0/0
22.12.2011 8:51

objektivny

Re: Tady je zase nablito

nevím... ale mnoho příspěvků nekritických obdivovatelů jsem tu nepotkal...:-) pod jakýmkoli článkem u kterého je v nadpisu zmíněno slovo "Apple" nebo "iPhone" jsou v podstatě jen nenávistné reakce....

+1/0
21.12.2011 22:40

Homosalat

Re: Tady je zase nablito

Ano, je. Viz tvůj příspěvek. ;-D

+1/0
21.12.2011 21:07

ibid II. - nezničitelný

komedie

Apple evidentně chytá to pověstné stéblo...

0/0
21.12.2011 18:53

liquido

Tak jsme si dneska zašpásovali

a já, i když Vás mám, milé děti opravdu rád, odcházím do reálného světa.

Neváhejte ale a reagujte - s potěšením Vám zítra před obědem odpovím.

0/0
21.12.2011 17:41

přituleň

Re: Tak jsme si dneska zašpásovali

Jsme rádi a poctěni, že jste nám věnoval svůj čas, ctihodný děde... Kéž vás štěstí a síla provází v každý čas...

0/0
21.12.2011 18:05

liquido

Re: Tak jsme si dneska zašpásovali

Super a díky!

0/0
22.12.2011 10:32

Milovník Bzučavky jarovské

Apple

byl vždycký výrobce spotřebních cetek pro frikulíny. Teď se ovšem chová jako Kalousek, který by nejraději od každého vybral desátek. Slušný člověk od takového výrobce nemůže koupit už vůbec nic.

+2/0
21.12.2011 16:16

liquido

Re: Apple

Jasně... Další do sbírky...

Jak jsi na to prosím přišel? A když píšeš vždycky, jakou dobu máš prosím na mysli?

0/0
21.12.2011 16:23

entony13

Re: Apple

Apple je vylepšovatel od doby co okoukal od Xeroxe GUI :-). Zrušil Newtona jako neperspektivní směr a nyní se vrátil a na ostatní dává žaloby, Palm byl lepší a porazil Newton :-), Android porazí iPhone, to je život. Apple bude vyrábět iTV pro každou domácnost :-), to ale již umí i můj telefon

+1/0
21.12.2011 16:27

liquido

Re: Apple

Palm vs. Newton - nešlo náhodou také o načasování?

Android jistě iOS porazí, zatím se obávám, že v počtu aktivních zařízení ještě iOS nepředstihl, byť je to na spadnutí.

A co se příjmů týká, a o peníze jde až v první řadě, tam to bude mít Android ještě těžké, jak kolem něj krouží mraky hladových supů s žalobami. Nechtěl bych být výrobcem robofounů - to musí být slušná nejistota. A taky to už začíná lézt do peněz.

0/0
21.12.2011 16:30

entony13

Re: Apple

Jen by mne zajímal velký výrobce, který není namočený do androidu, rád se nechám poučit

0/0
21.12.2011 16:43

přituleň

Re: Apple

Co třeba Nokia? Ta s androidem netvoří vůbec nic... Nejspíš ani nebude (v což upřímně a z celého srdce stále doufám).

0/0
21.12.2011 17:16

entony13

Re: Apple

Nokii tu nepočítám, s ní již soud Apple prohrál , ta již Apple dostala :-), já jen hledám další vítěze soudních sporů. Nokii mám rád, ale nyní mně chybí slušný telefon s několika měsíci na trhu, aby byl odladěný a bez chyb, nerad aktualizuji telefon každý druhý den

0/0
21.12.2011 21:37

liquido

Re: Apple

Jak souvisí Nokia, která nejede v androdiu a vypořádání s Applem, ty logiku.

0/0
22.12.2011 10:41

liquido

Re: Apple

Nebo BB. Nebo Apple.

Je jich celekm dost, že?

Ale upřímně - nevím, proč a jak tenhle dotaz souvisí s vláknem?

Vy ale asi také ne? Ale to nic - jsem na to ve Vašem případě zvyklý.

0/0
21.12.2011 17:29

entony13

Re: Apple

Dobře, Nokie se již na Applu pakuje, což je druhá věc. A ty další?

Já mám zde takový malý neúplný seznam výrobců Androidích hraček, možná je v něm chyba :

Acer, Amazon, Archos, Asus, Cisco, CREATIVE LABS, Dell, Evolve, Fujitsu, Gigabyte, Haier, HTC,

Huawei, Lenovo, LG, Motorola, MSI, Packard Bell, Panasonic, Philips, Samsung, Sharp,

Sony, SonyEricsson, T-Mobile, Toshiba, Vodafone, ZTE

0/0
21.12.2011 21:33

liquido

Re: Apple

A jak teď s vláknem souvisí soudní spory Aplu a Nokie s tím, že Nokie není namočená v Androidu?

Ano, relativně levný OS nacpal do svého zařízení skoro každý - už jen na zkoušku.

Je otázka, jak to bude dál - po tom, co začal vybírat licence MS, po akvizici motorky googlem, po případné (ne nepravděpodobné) výhře Oracle je otázka, jestli Google ponese náklady na vlastním triku (když už musel koupit předraženou Motorku kvůli vydírání), nebo ho přestane bavit cpát do Androidu miliardy a bude to chtít sdílet s výrobci, teď se z velkých firem přihlásil o sousto i British Telecom.

Apple je vpodstatě přítel Googlu - nebude je to stát ani dolar, prostě budou muset odstranit to co obšlehli.

Takže jsi vypsal solidně dlouhý seznam firem, které, pokud v jejich plánech hraje Android výraznou úlohu, momentálně tonou v solidní nejistotě o budoucnosti platformy.

0/0
22.12.2011 10:40

entony13

Re: Apple

Zapomněl jsem na kamaráda Apple HP, ale ten se od něj odvrací :-). Tak bych rád viděl seznam nevýrobců Androidu, kam nebudeme uvádět Nokii, protože ta s Applem vyhrála. RIM zůstává tak nějak mimo, sám zápasí o život, ale protože dělá i pro firemní oblast, tak přežije.

0/0
22.12.2011 12:39

liquido

Re: Apple

Okamžíček - teď mi pověz, jaký seznam jakých společností si představuješ a na základěčeho by měly být do toho seznamu zařazená a jaký to má vztah k tématu? Zkrátka, co a proč má ten seznam firem říkat?

Mám temné tušení, že tvoje vlastní myšlenky jsou na tebe příliš komplikované a trochu v nich plaveš.

0/0
22.12.2011 14:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.