Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samsung rozjíždí cenovou válku s Windows mobily. Recenze Samsungu Omnia W

Omnia W je druhý u nás oficiálně prodávaný telefon od Samsungu s Windows Phone. Oproti předchůdci nabízí kompaktnější rozměry a rychlejší procesor. Velkým lákadlem je cena pod 7 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

abraxas117

To Metro, to je ale krásná grafika

jako by to někdo kreslil ručně čárama v roce 1993 v Pascalu.... :-/

0/0
27.12.2011 20:21

DeathWillBeMyBride

Re: To Metro, to je ale krásná grafika

Lidé s estetickým cítěním kupodivu minimalistický design WP7 oceňují. Programátoři (dle vašeho příspěvku se vás tam nezdráhám zařadit), oceňují Android (všechno na jedné hromadě bez ladu a skladu). Každému se líbí něco jiného :)

0/0
28.12.2011 8:20

kenx

Re: To Metro, to je ale krásná grafika

Nelze paušalizovat. Jsem vývojář sw už 20 let a uživatelské rozhranní WP se mi moc líbí. Android, legacy Windows, iOS apd. vychází z klasiky, kterou nastavit kdysi dávno Xerox Alto. WP jde jinou cestou, mnoho bližší modernímu pojetí designu a hlavně orientaci na datový obsah. Nejde jen o launcher, celé prostředí se snaží v maximální míře poskytovat obsah/content/data, ovládací prvky jsou jen nutný doprovod.

0/0
28.12.2011 9:52

venecek.nebo.rakvicku

Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

Něco tak hrozného a ošklivého by si mohl v telefonu přát snad jedině zarputilý masochista.

+2/0
26.12.2011 20:02

kenx

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

Budete konkrétnější nebo je to jen takové tlachání o ničem? Byl jste z ovládání zmatený? Chyběly vám grafické ozdobičky? Měl jste problém s přepínáním mezi aplikacemi?

0/0
26.12.2011 22:09

Rezza

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

Mirny zmatek, naopak moc grafickych ozdobicek (mysleno ted animaci). Prepinani aplikaci asi nema smysl kritizovat, system je evidentne delany jako single task a trosku to v nem boli. Pro bezneho uzivatele ok a MS se nemusi bat, ze slapne Applu na patent na "prepinani aplikaci pri telefonovani" ;-).

0/0
27.12.2011 9:05

tomrak

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

pristup do filesystemu... to je aspon co chybi me. a pak moznost instalace z jinych zdroju.

0/0
27.12.2011 16:24

vaclavj1

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

njn, pro piraty jsou asi vhodnejsi jine systemy

0/0
27.12.2011 20:00

tomrak

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

co to ma spolecneho s piraty... Je blbost se nechat omezovat jedinym prodejcem softu... uz kvuli cene, nabidce, umelym omezenim, ktere jsou fajn pro vlastnika marketu, ale spatny pro uzivatele.

0/0
27.12.2011 20:06

vaclavj1

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

vsak jasne, nekdo radeji nakupuje na skidrow, reloaded, razor1911, ...

0/0
27.12.2011 23:54

tomrak

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

mate male obzory. poucte se ;) ja nechapu, jak se nekdo muze bit za vyrobce software, ktery ho omezuje...

na androidu je rada softwarovych zdroju, ktere umoznuji normalni placeni. proste ne kazdemu se chce davat 30% majiteli marketu.... proste ruzne obchodni modely.

a warez ?? ten byl az doted...ale kupodivu system, kdy aplikace jsou levne, je velmi efektivni...

0/0
28.12.2011 0:07

vaclavj1

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

tech cca 30 procent je beznych prakticky u vsech renomovanych marketu, zvlast pokud obchod nabizi neco vic nez jen stazeni, proste dan za bezpecnost a pohodli

i levne aplikace se zrejme lidem vyplati krast (a to nemluve o tech drahych jako navigace)

0/0
28.12.2011 2:03

tomrak

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

ano hlavni markety to tak maji.... ale android pak ma dalsi markety

ale ono to umoznuje vznik obchodu s knihami, kde sam prodejce prodava knihy.... - nebo trebas to co dela amazon....

kradeze s tim nemaji nic spolecneho - krasa na tom je, ze clovek nemusi jailbreakovat atd...

0/0
28.12.2011 9:27

vaclavj1

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

Obchody s knihami funguji nezavisle na obchodech s aplikacemi, viz. treba Kindle aplikace pro snad vsechny platformy.

Amazon pro Kindle Fire uzavrel Android a nabizi pro nej jen obsah ze svych obchodu, takze jeste striktnejsi pristup nez Apple nebo Microsoft.

... aby mohl krast.

0/0
28.12.2011 11:37

tomrak

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

coze ? amazon krade? jste ozraly ? :))) android je opensource. kazdy si to muze udelat.i vy ...

to je fuk, ze je amazon uzavreny. je to obchodnik... ma zisk pro sebe. ja mu to preju...

stejnou vec udelal cesky wooky... vlastni tablet s androidem, uzavreny... ja jim to preju. proc by meli 30% zisku odvaded googlu ? :))

0/0
28.12.2011 11:47

vaclavj1

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

Mela to byt sice kazdy odstavec reakce na predchozi odstavec, ale vylezly z toho zajimave veci ;-D

V tomhle pripade castecne OT, ale i v open source prostredi se muze krast. Proto existuji ruzne licence a ze jich je pozehnane.

Tak Microsoft take Google nic neodvadi... :-)

0/0
28.12.2011 12:37

fredysz

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

Normalni clovek/uzivatel zadny telefon nejailbreakuje, neinstaluje si na nej alternativni ROM, proste ho chce jen pouzivat a nedela mu problem platit za aplikace i na tom jedinem marketu co ma k dispozici. Pokud na nem budou aplikace predrazene clovek prejde k jine platforme...

+1/0
28.12.2011 12:04

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Windows Phone jsem si zkusil...osahal...otestoval...

Ano? A copak jste si na něm otestoval? ;-)

0/0
26.12.2011 22:36

-berushka-

Lumie

Co jsem slyšel, tak Lumie 800 sice má být již v polovině ledna, ale 710 až v březnu. Takže další konkurence zatím ještě čtvrt roku nic nechystá.

0/0
26.12.2011 19:53

Franta Jetel jr.

Nooo rozhodně pěknej telefonek s dobrým OS

akorát u těch WP samsungů se mi nelíbí ten kryt baterie.....proč je proboha světlejší, než zbytek těla?? Takovej kaz na jinak designově povedeném telefonu mi nejde na rozum :-/ Je to sice detail, ale kvůli němu u mě furt zůstává jediný použitelný tel s WP7 Lumia 710, 800, nebo HTC Titan. Ale narozdíl od většiny diskutujících zde, je podle mě WP7 vynikající moderní systém.....teda alespoň po roce používání Androida, když jsem chytl Titana do ruky, tak to bylo jak nebe a dudy, takže asi tak...

0/0
26.12.2011 19:51

abraxas117

WP7 prostě NE

dokud bude mít Metro, dokud budu mít deklarativně a politicky a proto, že se to nějakým manažírkům hodí do krámu zakázány věci jako mass storage nebo synchronizaci s outlookem v počítači, není o čem diskutovat. Ze mě nikdo blbce dělat nebude, když ode mě chce za telefon 15 litrů. a tragické prodeje WP7 mi dávají plně za pravdu, LIDI TO NECHTĚJÍ

+2/0
26.12.2011 16:19

Hurych a synové, parní mlýny

Re: WP7 prostě NE

Vás už dlouho pozoruju, Vy se toho Microsoftu musíte hodně bát... ;-)

+2/0
26.12.2011 18:23

RomanL

Re: WP7 prostě NE

Bojí se MS, aby se WP7 vůbec uchytil na trhu. A nic moc tomu nenaznačuje.

0/0
27.12.2011 8:46

Hurych a synové, parní mlýny

Re: WP7 prostě NE

Přání je otcem myšlenky? ;-)

0/0
27.12.2011 16:51

vaclavj1

Re: WP7 prostě NE

Lidi chteji S40 a Symbian? ;-D

+1/0
27.12.2011 13:50

abraxas117

Re: WP7 prostě NE

ne. lidi nechtěj ani nokii, ani symbian, ani wp. chtěj iphone nebo android, nevšiml jste si?

0/0
27.12.2011 20:22

vaclavj1

Re: WP7 prostě NE

Ale vzdyt podle prodeju...

Jinak spotrebitelske pruzkumy hovori jasne, lide chteji iPhone a Android je pro ne jen nahrazka.

0/0
27.12.2011 23:56

Hurych a synové, parní mlýny

Re: WP7 prostě NE

Myslíte něco jako SEAT, takové Audi pro chudé...? ;-)

0/0
28.12.2011 9:17

kenx

Re: WP7 prostě NE

Pro chudé nebo pro chytré? ;-) V posledních deseti letech u nás Seat v lepší konfiguraci s díly shodnými či vycházející z koncernu a minimálně v případě Leona z Audi A3 vycházely lépe než Škodovky. Pak to není jen o ceně, ale také výkonu co za něj dostanu. Pro mnoho lidí byly Seaty chytrá volba, mimo jiné si je oblíbili taxikáři, proč asi ..

0/0
28.12.2011 9:56

vaclavj1

Re: WP7 prostě NE

Protoze u taxiku se stejnak ocekava pomerne mala zivotnost auta?

0/0
28.12.2011 11:38

kenx

Re: WP7 prostě NE

Životnost auta je o najetých kilometrech, kterých vozy taxi najíždí mnohdy přes 100 tisíc ročně. Vozy z velkých měst přidávají popojíždění v městkém provozu. K tomu si přidejte intenzivní opotřebování interiéru jak lidmi tak velmi častým čištěním. Taxikáři a autopůjčovny mají bohaté zkušenosti s různými značkami vozů a je zajímavé se podívat, co si vybírají. Mnoho takových vozů se následně dostává do bazazů, auta mají po sloupnutí fólie zachovalou karosérii a dle národní tradice stočené kilometry. Obecně koncern si v tomto ohledu vede velmi dobře, auta jsou o po tomto výkonu v solidním stavu. Jestli bych měl závěrem utrousit nějaký nedržák, tak Hyundai i30. Poptejte se na něj v autopůjčovnách :)

0/0
29.12.2011 9:01

vaclavj1

Re: WP7 prostě NE

ale tak bylo to myslene spis polovazne

(byt by se dalo namitat, ze starnuti nekterych prvku je pri alespon lehkem pouzvani temer funkci casu od vyroby)

0/0
29.12.2011 21:56

mobilemikedotorg

data

"Kromě pomalého GPRS/EDGE telefonní modul umožňuje stahování dat rychlejšími standardy, a to až po HSPA s teoretickým datovým stropem pro download až 14,4 Mbps (což ale v tuzemsku nevyužijeme)."

Ale jo, u VDF po uprgade na 21Mbit. a u TM aspon tech 10,8Mbit v teorii. O2 loser nezminuju, tak jsou stale zkamenely na 7,2Mbit.

0/0
26.12.2011 0:17

pepcad

nechapu

Nevim proc by si nekdo kupoval WP7? Pokud chci system ktery o me ma veskere udaje, system ktery mi nedovoli udelat nic za co nezaplatim, tak si poridim neco od applefasismu, kdo chce svobodu (pravda musi byt i nadprumerny intelekt) ten ma androida

+1/0
25.12.2011 23:07

Hurych a synové, parní mlýny

Re: nechapu

Vy ten telefon s Androidem nemůžete mít určitě. Vyřadil jste se ze slosování sám, kvůli nedostatečnému intelektu... ;-)

+1/0
26.12.2011 3:01

kenx

Re: nechapu

WP 7 spokojeně používám a zaplacené mám zatím jen WMM Jízdní řády a pár her. Jaká konkrétní funkčnost vám v telefonu chybí zadarmo? Pokud jde o ty údaje, systém má jen ty, co mu dáte. Ke službám telefonu a MS Live se chovám stejně jako k Facebooku, vesměs tam dávám informace jako kdybych je rovnou zveřejňoval. Mimochodem, na Windows Phone jako na jednom z mála systémů není operátorský špehovač/rootkit CarrierIQ (je na Androidu, iOS i BlackBerry). Vůbec se mi nelíbí slovo applefašismus, tohle sem vůbec nepatří a s podobnými slovy bych byl velmi opatrný. Závěrem, proč používat WP7? V mém případě třeba pro netradiční koncept UI, který jsem shledal velmi produktivním a intuitivním. Co není vidět ze screenshotů, UI je hodně o animacích a bleskové odezvě na pokyny uživatele. Používal jsem prakticky všechny mobilní systémy, tohle je pro mě více ovládáním více herní konzole než mobil a na ovládání prakticky nemyslím, věnuji se nerušeně datům a vůbec aplikacím.

+1/0
26.12.2011 8:09

tomrak

Re: nechapu

carrier IQ byl celosvetove jen na iphone... na bb , androidu jen v USA( a to jen i u nekterych operatoru).. zato na windows phone vam muze kdokoliv znicit telefon ( budete muset delat hw reset) pouhou facebook zpravou/sms zpravou..docela se divim, ze mate odvahu ho pouzivat

uzivatelske UI je neco co pouzivate jen pro start aplikace, nebo na widgety... windows phone widgety nema...

takze to superrychle otaceni obrazovky vyuzijete jen pri ukazovani kamaradum... pro beh aplikaci windows phone ma pomaly cpu amalo pameti...

0/0
26.12.2011 9:35

fredysz

Re: nechapu

Jo kdokoliv mi muze tou zpravou znicit mobil, skoda jen ze ta zprava nebyla zverejnena co? Sorry ale WP opravdu nepotrebuje 1GB RAM a dvoujadrovy CPU pro plynule scrollovani v prohlizeci ;-)

+1/0
26.12.2011 10:23

tomrak

Re: nechapu

hodne pameti a cpu nepotrebujete ke skrolovani. ale k funkci aplikace.... logicky malo pameti a cpu znamena, ze budou fungovat jen mene narocne aplikace...

jiste. kdykoliv vas telefon lze znicit. :))) to ze ten text text zpravy neni zverejnen wow :) tomu rikam bezpecnost :D i tohle se muze kazdou chvili zmenit.... vi se o chybe, tak na 100% je hromada lidi, co to hleda :))) fakt bych vypnul telefon s win phone dokud MS nevypusti opravu ( tak jeste 1-2 mesice :) mozna :) )

0/0
26.12.2011 10:30

kenx

Re: nechapu

Pokud vím tak ta zpráva umí zablokovat messaging což je kritický bug, ale ne fatální. Telefon ani data to nezničí, jen je třeba počkat na opravu aby messaging znovu fungoval. Také mě znervózňuje, jak dlouho trvá MS vydání aktualizace, je to už více než 10 dní, každopádně velké selhání MS. Teď ta paměť - moderní aplikace data ukládají do databází, ať už lokálních nebo volají služby na serverech nebo jak je moderní říkat, v cloudech. Aplikace lze psát modulárně a držet v paměti jen co je třeba, data i kód. Vzhledem k tomu, že WP nepodoruje skutečný multitasking, není 512MB RAM úzkým hrdlem. Sleduji vývojářská fóra a zrovna s tímto problémy nejsou. Navíc všechny WP telefony jsou na tom s RAM stejně, aplikace s tím počítají. Je to podobné jako psát aplikace pro konzole, podívejte se třeba na architekturu PS3 a zejména pak rozdělení paměti ... pak mi říkejte něco o náročných aplikacích ;-)

0/0
26.12.2011 18:33

tomrak

Re: nechapu

ten bug se projefuje tak, ze vam prestane fungovat komplet messaging na telefonu. musite provest hw reset zarizeni ... Vzhledem k tomu, ze messaging je jednou z hlavnich funkci dnesnich telefonu, tak to imho fatalni je... ale nwm z me strany je to trosku troling, protoze si delam legraci z toho jak se MS navazi do bezpecnosti ostatnich systemu a selhal u vlastni...

co se tyka potrebne velikosti pameti . to je vzdycky relativni. kdyz jsem zacinal s pocitaci, tak ten mel 8kbyte - pmd... programovani probiha na cim dal vic abstraktni urovni - a to pozira systemove prostredky...

0/0
26.12.2011 19:50

kenx

Re: nechapu

Jenom k té bezpečnosti - Windows CE 6 jsou v tomto ohledu zaostalé a WP se veze s tím. Doufám v přechod na Windows NT kernel, kde je bezpečnost řešena mnohem lépe a podporuje kompletní sadu technologií používaných v podnicích. Z tohoto pohledu je WP bohužel někde na úrovni herních konzolí - řekněme toho XBOXu. Totéž pak platí i pro cloud, chabá bezpečnost Facebooku si asi v ničem nezadá s bezpečností Live. Přesto všechno je to nadějná platforma a věřím že kvalita zabezpečení stoupne. Ostatně stejně jako v případě Facebooku, který si koleduje o pořádný malér už delší dobu.

0/0
26.12.2011 22:15

kenx

Re: nechapu

Zapoměl jsem dodat, prachy mají, ať už MS či Facebook, tak ať se snaží ...

0/0
26.12.2011 22:15

tomrak

Re: nechapu

co se tyka cloudu - osobne povazuju cloudy za neduveryhodne, pokud nemam smlouvu s dodavatelem, kde jsou smluvni penalizace za poruseni smlouvy.... Veci poslane na cloud poskytovany zdarma od microsoftu/googlu/apple/atd... povazuju za zverejnene i prez ujisteni, ze je to nepristupne blablabla...

tudiz me velmi vyhovuje pristup, kdy smartphone ma normalni adresarovou strukturu a ja se pro kriticka data nemusim na cloud spolehat...

takze trebas jsem vdecen, ze google dava spoustu aplikaci zdarma, ale neverim mu.

0/0
26.12.2011 19:51

Orwell2008

Re: nechapu

Pár věcí chybí,VOIP už jede?Tzn, vyberu lin¨bovolneho Viop operatora nastavim něco jako csip simple a jedu.Co VPN?Na XDA pořešit nebo vůbec?mam pokračovat?

0/0
27.12.2011 11:34

ondroj

Perfektní alternativa k nudnému iPhone

Jsem tím telefonem naprosto nadšený a systém je prostě úžasnej.. Už nic jinýho než Windows Phone nechci.. (alespoň zatím)

+1/0
25.12.2011 22:39

Andee in Red Book

Re: Perfektní alternativa k nudnému iPhone

No, pravdou je, že Microsoft systémem WP vytáhl hlavně do boje právě proti Applu, přestože se čekalo, že spíš půjde proti Googlu.

+1/0
25.12.2011 22:44

doktor_bota

Re: Perfektní alternativa k nudnému iPhone

Pravda, cílení na stejnou skupinu je zřejmé. Třeba dostat vlastní mp3 mezi vyzváněcí tóny je zdá se stejně komplikované, jako u iPhone, ačkoliv MS proti Apple povoluje o 10 sekund (celkem 40) delší nahrávku.;-)

0/0
25.12.2011 22:57

Andee in Red Book

Re: Perfektní alternativa k nudnému iPhone

Jj, ty obstrukce s Mass Storage, kartou, copy&paste atd... přesně jako na začátku s iP. Dělají přesný opak WM, což by mi ani moc nevadilo, kdyby WM pokračovaly dál. Ale zájem o ně je minimální, takže výrobci na to kašlou a MS telefony kvůli tomu vyrábět nebude tuplem :-/

0/0
25.12.2011 23:31

doktor_bota

Re: Perfektní alternativa k nudnému iPhone

Přidej si nastavení MMS, jen pro zajímavost - MS implementoval do WP7 funkci, která při prvním spuštění se simkou automaticky nastavuje některé parametry (ADC), které ovšem nelze v normálním režimu změnit, takže po přechodu na jiného operátora má uživatel problém (zase ale ušetří za MMS, protože je neodešle, že). Zajímavé je, že některé telefony, jak se zdá, možnost změny neumožňují vůbec, protože to jde jen v ze servisního menu (diagnostického režimu), takže se Samsungem to jde, u Nokií je zdá se problém.:-)

0/0
26.12.2011 1:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.