Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Známe tajemství iPhonu podle Steva Jobse. Měl vypadat úplně jinak

Populární iPhone mohl vypadat úplně jinak. Zákulisní informace o přípravě revolučního mobilního telefonu přinesl oficiální životopis Steva Jobse. Přístroj mohl mít podobu přehrávače iPod Classic s vytáčecím kolečkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modern725

geynius

Takže ten velkej vizionář a skoro polobůh Steve Jobs o tom vlastně vůbec nerozhodoval a v podstatě jen zadal úkol vývojářským týmům skoro na volné téma ... wow. Ta jeho genialita se tak nějak přeceňuje, že jo? Nic proti němu, ale je to jen součást korporace, ty nápady jsou u jiných a jinde.

0/0
15.12.2011 17:03

niccots

Typicky ristup Applu

"Členové týmu se sice vzájemně přesvědčovali, že lidé přece budou chtít volat hlavně těm, které už mají v seznamu"

Hlavne ze je to cool a super design.

+1/0
14.12.2011 18:19

ivošek z gmailu

Re: Typicky ristup Applu

Ale marketingově směrem na masy je to prostě geniální přístup R^

0/0
14.12.2011 18:25

Brugal

Re: Typicky ristup Applu

No,on je marketing také o průzkumu trhu a zjištění co trh požaduje - nabídněte lidem kvalitní,lehce ovladatelný,pohledný a spolehlivý výrobek a úspěch je zajištěný.

0/0
14.12.2011 18:31

ivošek z gmailu

Re: Typicky ristup Applu

Souhlasím, pokud chci prodávat masově (což pochopitelně chtějí zcela všichni), tak je pár technicky zaměřenejch geeků nemůže logicky zajímat. To že mě osobně se to hrubě nelíbí neznamená vůbec nic, protože o úspěchu rozhodují prodeje, potažmo zisky.

PS: Vy vole ;-), my nakonec snad najdeme i společnou řeč :-P

0/0
14.12.2011 19:46

f0rr35t

Re: Typicky ristup Applu

Což ostatně přineslo slávu i Nokii. Na tu dobu jednoduché ovládání, zbytečné ale "cool" funkce jako tapety na plochu atp.

+2/0
14.12.2011 20:01

ivošek z gmailu

Re: Typicky ristup Applu

Ano, toto je výborný postřeh. A proto mi nikdy nesedla ani ta stará Nokia ...

0/0
14.12.2011 20:10

prockoop

Re: Typicky ristup Applu

V tom by Steve nesouhlasil :-). A přecejenom něco prodal, tudíž na tom asi něco i bude.

0/0
14.12.2011 21:25

liquido

Re: Typicky ristup Applu

Nevím jistě, jestli správně rozumím.

Ale souhlasil bych s Vaším předřečníkem. Apple pečlivě zjišťoval, jaké funkce uživatelé chtějí, jaké využívají, jaké by využívali a jak jim je zpřístupnit, aby je dokázali využít.

Druhý přístup je Googlu - překopali svůj OS pro telefony s velkým displejem, multitouchem a 3D akcelerometrem - podobně jako to měl úspěšný iOS - a přiadli funkce, které lidé chtěli, nebo si mysleli, že je potřebují - třeba mass storage. Fakticky se nesnažili myslet dál.

0/0
15.12.2011 9:44

Glock Mark XX

Hlavní a nejdůležitější otázka

Má to Apple také patentováno? 8-o

0/0
14.12.2011 16:37

legnaw

Re: Hlavní a nejdůležitější otázka

v normalne zmyslejicim svete urcite nema...a v de mentni americe muzes patentovat i diru v haj zl papiru...

0/0
14.12.2011 17:55

Paprikin1

Re: Hlavní a nejdůležitější otázka

Četl jsi článek?

0/0
14.12.2011 19:39

Stork.

Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Já osobně si myslím, že iPhone vlastně vůbec žádná revoluce nebyla a telefon samotný nic nového nepřinesl (a jednička tuplem ne)! Už před ním byly 10ky značek a 100ky modelů různých PDA a MDA (samozřejmě dotykových), jeli na OS Windows Mobile, Symbian atd. a leckteré měli i GSM modul. Myslím si, že největší chybou všech výrobců bylo, že nevěřili tomu, že by tento koncept mohl udělat takovou "díru do světa"...tomu naopak věřil Steve Jobs a neváhal celou tu mašinérii nastartovatR^. Další klíč k úspěchu vidím v samotném názvu - kdyby se iPhone nejmenoval

iPhone (zní to prostě machrácky a povýšeně) neuspěl by. Podobné to

vlastně bylo s Facebookem - žádná novinka to nebyla, nepřinesl vůbec nic

nového, předním existoval MySpace a další služby a přesto prorazil.

+2/0
14.12.2011 12:49

Hrabě Teleke z Toloko

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

jsme jen stáda ovcí, který marketing a reklama vymývá mozek R^ neplatí jen pro iphone ale pro veškeré spotřební zboží

+2/0
14.12.2011 13:40

Stork.

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

tak tak...marketing, resp. reklama je prostě všemocná!!

0/0
14.12.2011 14:18

Andee

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Ale pravdou je, že Apple v tomto oboru špička. Takhle fanaticky zmasírované ovečky jen tak někdo nemá ;-D

+1/0
14.12.2011 14:29

Martynet

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

takhle fantasticky dementi jsou fakt jen v Cechach... Myslet si ze uspech applu stoji jen na marketingu je nejvetsi zoufalost co jsem kdy slysel

+2/0
14.12.2011 15:12

Stork.

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

to si taky nikdo nemyslí!!!;-)...na druhou stranu myslet si nebo tvrdit, že Apple přišel s něčím "revolučním" nebo dokonce "geniálním" je stejně velká zoufalost/zaslepenostR^

+3/0
14.12.2011 15:38

PetrKa

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Je vidět, že jsi nikdy s ničím neobchodoval a o obchodu nevíš vůbec nic.

Tohle celé je především obchod a umění obchodovat a k tomu je potřeba právě ten marketing, bez něj to nejde a nikdy nepůjde. Reklamy, presentace a podobně, bez toho by se nikdo ani nedozvěděl, že někdo něco vyrobil. A to, že to je velmi propracovaný a promyšlený obchodní tah na lidi, tak o tom nemůže být pochyb. Jen málo kdo dokáže prodat zařízená v hodnotě 3.200,- - 3.500,- za 15.000,-Kč a více.

Osobně iPhone nemám a nikdy mít nebudu, ale to nemá nic společného s tím, že Aplle marketing prostě umí na výtečnou i když je něco jiného nabízet jeden telefon, jeden notebook, jeden netbook, čtyři přehrávače mp3 než patnáct modelů telefonů, deset tipů tv, deset modelů lednic, praček a co já vím co ještě.

Proto se Aplle lehce může zaměřit reklamou na jeden jediný telefon. A v tom je úspěch. Ostatní firmy to mají složitější, prodávají toho více, proto i více reklamy a to rozbije soustředění na jeden jediný model.

+2/0
14.12.2011 15:55

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

3.200? Jste obchodník a jako hodnotu zařízení uvádíte cenu součástek v pytlíku? To je jak jsem se dneska naučil - prostě hustokrutě kvalifikovaný!

Apple má a udržuje svojí produktovou řadu, stejně jako ostatní výrobci. Prostě se pro ní rozhodl se všemi výhodami a nevýhodami, které to přináší. Je tedy nesmysl zmiňovat, že je něco jiného mít X mobilů, nebo jeden - je to volba firmy a firma se snaží vydělat, jak nejlépe umí. ostataní firmy si prostě vybraly jinou cestu - vetšinou zjevně horší.

Ale souhlasím, Apple se soustředí na jeden produkt a ten tak je obtížně zaměnitelný.

Ale zapomínáte ještě na jednu důležitou část marketingu! Apple se dlouhé roky připravoval na uvedení zařízení - iPhone OS byl původně vyvíjen pro tablety. Testoval, které funkce uživatelé potřebují a jak mají být zabalené, aby je uživatelé skutečně používali. A to se mu rozhodně podařilo - a v tom je jejich úspěch.

+2/0
14.12.2011 16:07

Andee

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Ty ses mě zastal... co se to děje? ;-D;-D;-D

0/0
15.12.2011 12:24

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Nevím přesně, které mé zastání kterého nicku máš na mysli.

Na druhou stranu, já s tebou souhlasím častěji, než si myslíš - hlavně když mluvíš o věcech, kterým rozumíš.

Koneckonců, když s tebou nesouhlasím, tak se to obvykle dozvíš.

0/0
15.12.2011 12:35

bad_azz

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Já u lidí jako Vy nikdy nepoznám, jestli to je ironie nebo jestli jsou opravdu tak zabedněný...zvláštní druh

+1/0
14.12.2011 15:44

ununun

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

desetky a stoky? co to je? iPhone, že má být machrácké a povýšené? to přece vzniklo jako evoluce názvu iPod.

0/0
14.12.2011 14:56

Stork.

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

název iPod je samozřejmě taky "machrácký a povýšenecký", tím samozřejmě říct, že to je špatně - naopak. Jenom zdůrazňuji jak ohromný vliv na úspěch/neúspěch produktu má názevR^

0/0
14.12.2011 15:00

ununun

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

a walkman je taky machráckej název? já už se v tom nějak neorientuju :-)))

+1/0
14.12.2011 16:03

Stork.

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

walkman není název produktu:-)...walkman je produkt

0/0
14.12.2011 16:21

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Můžete tuhle myšlenku trochu rozvést?

Prosím?

Na první přečtení zní hodně zajímavě!

Mimochodem - walkman je machrácká značka, která patří Sony, iPhone je machrácká značka, která patří Applu.

Společnosti se snaží dávat svým produktům spíše lichotivé a snadno zapamatovatelné názvy, že? Víte, nejsem si jistý, že jste ve svém hodnocení objektivní - a pokud nejste objektivní, nejste pak jen malinkou částečkou ve stádě antiapple ovcí? Je to celkem populární partička.

0/0
14.12.2011 16:28

mysak001

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Vy toho vite hodne co? :-))) Walkmen je registrovana znacka Sony a je to opravdu nazev produktu a to teda doslova. Produkt je prenosny kazetovy prehravac, nazev je Walkmen. To, ze ho pak vsichni okopirovali a rikali tomu stejne je vec jina :-)

0/0
14.12.2011 17:10

ununun

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

koukám, že touto větou veškerá diskuze končí

0/0
14.12.2011 20:06

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Nepřišel diskutovat. Přišel nám sdělit svůj skromný názor.

Že iPhone nic nového nepřinesl. A že iPhone zní machrácky. A nepochybuje o své pravdě - je to dogma.

Patří do té smutné skupiny lidí, kteří se zajímají o IT (mobily, komunikaci etc.) a kteří o Apple mají povědomí z povrchních diskuzí, případně jim osobně produkty Applu nevyhovují, a tak hledají vysvětlení, čím to je. A on to nějaký moula vymyslel už dávno - všemocným marketingem.

0/0
15.12.2011 9:37

Martynet

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

vy jste dobre mimo ;-D;-D;-D

0/0
14.12.2011 15:14

Stork.

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

přečti si můj příspěvek ještě jednou, prosím;-)

0/0
14.12.2011 15:36

zupan

Název iPhone má úplně jinou historii.

I na té je vidět jak Apple manipuluje s obchodními názvy a patenty.

+1/0
14.12.2011 15:28

mysak001

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Zdravim, mam doma ve sklepe 2 modely windows PDA a jeden model Windows phone (QTEK) + nejake symbian telefony. Vsechny jsou cca rok az dva pred tim, nez byl uveden iPhone. Prijedte prosim do Liberce, dam Vam je na hrani na hodinku. Pak mi prosim reknete, zda byl iPhone revoluce, nebo ne plati? Ozvete se, dam Vam adresu. Ja ty zarizeni pouzival aktivne - nevim jak Vy. Pak kdyz prisel iPhone, tak to bylo vse jinak. Najednou nebyla potreba blba tuzka, ktera nebyla na nic, pri psani textu stacil prst a vyskyt chyb pri psani textu skoro nic.. Predtim? No to byla katastrofa.. Blba mala klavesnice na displeji, moznost naucit se nejaky klikahaky tuztickou, ktere mely psat pismo.. Prosim Vas, vzdyt to bylo k smichu. Prijedte prosim, rad uvidim, jak na tech kramech napisete 30 vet bez zblazneni. Nejsem Apple maniak, ale rict, ze pred iPhonem tu uz vlastne to same bylo - to muze rict bud populista, nebo sklerotik, nebo clovek,. co o tom nic nevi. Apple prisel s necim, co na trhu nebylo.

+1/0
14.12.2011 15:30

Stork.

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

jinými slovy tvrdíte, že Apple vynalezl buď rezistivní nebo kapacitní displej, ano?

+1/0
14.12.2011 15:41

mysak001

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

To ne, jen tvrdim, ze uvedl vec, ktera byla funkcnosti, designem a obecne cela uplne jina, nez cokoli predtim. Reknete mi prosim jediny konkretni model vyrobku, ktery by se s nim dal v te dobe srovnat?

+4/0
14.12.2011 16:08

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Vy někde vidíte, že něco podobného tvrdí?

Apple prostě dal dohromady stávající technologie - tak, aby fungovaly.

OS optimalizovaný ve všech úrovních pro ovládání multidotykovými gesty na velkém barevném displeji a třebas s 3D akcelerometrem.

A jak vidíte, přesně tak dnes vypadá drtivá většina chytrých founů.

0/0
14.12.2011 16:09

mysak001

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Vidim :-) vzdyt to zacina vetou: Já osobně si myslím, že iPhone vlastně vůbec žádná revoluce nebyla a telefon samotný nic nového nepřinesl - on sice nic noveho neprinesl, ale do te doby nic takovyho nebylo :-) takze uz ta veta je kravina.. Stejne to co pisete. Az nekdo sestroji bezne dostupne auto na vodu (ziskavani vodiku z vody) a bude to bezne fungovat a nebude to mit asi million "ale" tak lide jako Vy taky reknou: No jo, vzdy to nic neni.. Auta jsou tu uz 150 let, voda je tu miliardy let.. :D chapete z toho tu kravinu? Oni proste udelali Waw vyrobek a vsichni to okopcili, tak to hergor uznejte a nepiste blbosti.

+1/0
14.12.2011 17:16

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Patrně reagujete na špatného člověka.

Ptal jsem se ho, jestli někde vidí, že Vy tvrdíte, že Aple vynalezl displej.

Ve zbytku příspěvku pak píšeme to samé - tedy že Apple dal dohromady existující tak, že je to smysluplné, funkční a uživatelsky přívětivé - a úspěšnost konceptu že potvrdili i konkurenční výrobci chytrých telefonů, když ho převzali.

0/0
15.12.2011 9:18

ivošek z gmailu

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Ano, souhlasím s tím, že apple (potažmo geniální vizionář Jobs) posunul vývoj svým iPhone hodně dopředu (i když směrem, který se mě osobně ani trochu nelíbí, viz můj negativní názor na WinPhone7), ale iPhone není a nikdy nebyl žádný zázrak nad zázraky, jak se zde (a nejen zde) snaží někteří zavilí jablečňáci minimálně naznačovat. Hardwareově je plně srovnatelný s konkurencí, jeho výhodou je, že má software šitý na míru, nevýhodou absence některých u konkurence dávno standardních funkcí. iPhone osobně beru jako konkurenci, která tlačí vývoj dopředu stejně jako firmy konkurujíci apple. A to, že apple má výborný marketing je myslím zcela nepopiratelné ...

0/0
14.12.2011 18:23

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Také vidím SJ spíše jako vizionáře. Záleží na tom, o kterém iPhonu se bavíme? První byl HW v mnoha ohledech před konkurencí - koneckonců, Apple s ním vydržel 2 roky (po přidání 3G a GPS) a konkurence ho dorovnala řekněme po 12 až 18 měsících.

Dnes má iPhone HW v mnoha ohledech dokonce výrazně slabší (podtaktovaný čip), přesto díky optimalizaci dosahuje srovnatelných výsledků se špičkovými modely konkurence.

Otázka je, čemu říkáte zázrak nad zázraky? iPhone hodně pomohl k rozšíření smartů mezi běžné uživatele - i díky ořezaným fcím u prvního modelu. Přinesl dotažený koncept ovládání, který je dnes jednoznačně nejrozšířenější. A i po HW stránce se smarty před iPhonem lišily od smartů stývajících.

Jestli tomu říkat zázrak nad zázraky, nebo revoluce, nebo řadový model nového výrobce, to je jen o úhlu pohledu diskutéra.

Apple nemůžete vinit, že jeho koncept převzali další výrobci. Že MS opustil svojí cestu, že se firma jako Google vydala stejným směrem. MS a Googlu to také vyčítám.

0/0
15.12.2011 9:30

ivošek z gmailu

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Myslím, že až na drobné detaily nejsme zásadně ve-při ;-)

0/0
15.12.2011 9:57

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

A ty drobné detaily jsou právě spíše otázkou úhlu pohledu, nebo postoje.

Koneckonců - není důvod, aby naše shoda byla absolutní - to by bylo nudné.

0/0
15.12.2011 12:33

liquido

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Byly různé přístroj epřed iPhonem, ale nějak si nemůžu vybavit žádný chytrý telefon, který by měl OS optimalizovaný ve všech úrovních pro ovládání multidotykovými gesty na velkém (>3") barevném displeji a třebas s 3D akcelerometrem.

Což je zhruba popsaný koncept dnešních telefonů (Android, WM i samozřejmě zařízení s iOS).

Takže Apple nepřišel s ničím převratným, jen to dal dohromady tak, že to převratně fungovalo a převratným způsobem to oslovilo zákazníky. A protože se to prodávalo, všechny mobily dnes mají váše popsaný koncept.

A jak by vypadaly dnešní chytré telefony bez iPhonu je taky otázka na diskuzi - vzhledem k nízké odvaze výrobců riskovat bych sázel na ovládání párátkem a HW klávesnici u většiny modelů.

Vaše řeči o povýšených názvech zní značně povýšeně.

+1/0
14.12.2011 16:00

Ananta

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Hele, kup si nějaké dobré vínko, sežeň si nějaké tehdejší populární WM zařízení a pusť si keynote s představením 1. iPhone. Možná ti několik až dost věcí dojde.

0/0
14.12.2011 16:35

Lub05

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Oba tábory :-) tady jenom potvrzujete, že když dva dělají totéž nemusí to být totéž. Mercedes C je taky třeba podobně velký auto jako Hiundai I40. A ti co jezdí hyundaiem by měli říkat: Mercedes je horší protože víc žere a je drahý :-)   njn, to mají pravdu. A jezděj s nim snobové. Maj pravdu. Ale když si můžu vybrat ... tak si zjednoduším život lepším produktem, proč by ne? A když si memůžu vybrat, tak nedržkuji :-)

0/0
14.12.2011 17:55

prockoop

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Co se toho iPhonu a Applu týče - tou revolucí tedy byl iPod, ne?

0/0
14.12.2011 21:24

cenzore_zdar

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Nesouhlasim, v te dobe jsem vlastnil PDA s WM a kdyz jsem si poridil iPhone 3G, tak pri srovnani user interface a zpusobu ovladani bylo to PDA naprostej ksunt. PDA i iPhone mam do dneska ale to PDA zapnu tak 3krat do roka jen abych dobil baterku

0/0
15.12.2011 8:13

naxalite

Re: Můj skromný názor (+ i na Facebook)

Jde o to co je revoluce. Technologicky o nic revolucniho neslo, ale krasne se ukazalo, ze ICT neni jen o technickych parametrech. V USA prinesl Apple hotovy ekosystem nakupu aplikaci, hudby a synchronizace s jejich zarizenimi. To nikdo jiny za celou dekadu existence nezvladl. Nokia, naprosta tehdejsi technologicka jednicka, nebyla schopna za tri roky (co jsem sledoval, uz jsem prestal) rozjet funkcni a intuitivni market (kdyz se zaregistruju vcetne typu telefonu, vyberu app, prijde smska s odkazem a tam zjistim, ze app neni pro muj telefon? No co to je?). Facebook zase vsadil na to, ze zavedl socialni sit s (relativne) realnymi jmeny. Spousta lidi tu pise o stadnosti, ovcovitosti a podobne nesmysly. Ja si spis myslim, ze tyto dve firmy jen proste nasly to co zakaznici hledali. Uspesnost prodkutu/sluzeb tomu odpovida.

0/0
20.12.2011 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.