Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na drahé volání si na ČTÚ stěžovalo 150 lidí. Méně, než bylo zamýšleno

Organizátoři vypínacích protestů, bojující proti vysokým cenám, vyzvali lidi, aby poslali na ČTÚ dotaz, podnět či stížnost na vysoké ceny. Měli položit takové otázky, na které musí ČTÚ odpovědět ze zákona. Do dnešního dne tak učinilo asi 150 lidí. Oproti běžnému počtu dotazů, které ČTÚ zodpoví, to představuje nárůst o tisíce procent. Fanoušků iniciativy na Facebooku je ale přes 20 000, k činu jich tedy organizátoři přiměli zlomek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a111

*

Lze si stěžovat na nefunkční SMS bránu bublinkového operátora? Již druhý den absolutně nefunkční...

0/0
29.11.2011 19:08

doktor_bota

Re: *

Určitě ne u ČTÚ, teoreticky u ČOI.

0/0
30.11.2011 7:13

.ViR

Re: *

Stěžovat si můžete na cokoli :-). Otázkou je, co to bude platné. Máte-li například na mysli bránu bezplatnou, tak asi nic. Jde-li o bránu placenou, poskytovanou jako veřejná služba, pak by operátor mohl dostat od ČTÚ nějakou drobnou sankci, protože je povinen službu poskytovat "nepřetržitě".

0/0
30.11.2011 9:08

doktor_bota

Re: *

Co se týče bezplatné brány, záleží na prezentaci. Pokud je či byl odkaz na tuto bránu na oficiálních stránkách operátora, jde v případě déletrvající nefunkčnosti o reklamu na službu, která není poskytována, a jestli je či není zpoplatněna pak nehraje roli.

0/0
30.11.2011 13:04

RomanL

No jo,

ona si většina lidí myslí, že jim někdo sám od sebe nabídne levnější volání, když si na 2 hodiny za měsíc vypnou mobil. Někam psát, to už se úplně vymyká jejich rozumovým schopnostem. ;-D

+1/0
29.11.2011 16:06

rubikon

Re: No jo,

Asi tak... většina bude nadávat, ale vše zůstane pouze v rovině hospodských tlachů. K opravdovým činům se odhodlá málokdo...

0/0
30.11.2011 16:43

zivocich.obecny

VoIP

VoIP a hotovo!

+1/0
29.11.2011 13:41

ivošek z gmailu

Re: VoIP

Správně - tohle je cesta, ne nějaké protesty či výzvy k dalším regulacím - pokud služby operátorů zcela nebo téměř zcela přestane využívat každý nespokojený zákazník, tak uvidíte jak rychle operátoři začnou vzájemnou cenovou válkou bojovat o každého jednotlivce ...

0/0
29.11.2011 14:12

j333x

Re: VoIP

jenze drtivou cast ceny voip je propojovaci poplatek, ktery ziskavaji zase operatori a potom VoIP je ponekud neprakticke na cestach, tahnout na dalnici UTP kabel se mi zatim nedari ....

+1/0
2.12.2011 15:26

v6ak

Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Není potřeba, aby ČTÚ reguloval ceny. Stačí, aby nereguloval tržní mechanismy - konkrétně konkurenci: http://jdem.cz/sv2e2

Volný trh se s kartelem poprat umí - nová konkurence jim to vysvětlí. To se ale netýká trhu, kde je vstup na něj uměle omezován.

Nevěřím, že by regulace cen přinesla něco dobrého. Obchodníci si pak mají cesty, jak ceny zvýšit (např. tarifkace) navzdory regulaci. A pokud ne, tržní zákony říkají, že tu bude nedostatek (fronta na banány apod.). Jak se to může projevit u operátorů? Třeba se vykašlou na zvětšování kapacity sítě nebo na zavádění nových technologií (3G, 4G). Ano, i teď je to celkem bída. Ale s regulacemi by těžko bylo lepší.

Nabízí se tu regulovani každého kroku operátorů. To nemá daleko k jejich znárodnění. A víme, že stát je nejhorší hospodář a že zisková konkurence umí být levnější než dotovaný státní podnik (ČD). A že právě ve státě je nejlepší příležitost ke korupci a nejmenší motivace jí zabránit. Ostatně, jak to vypadalo před rokem 1989...

+4/0
29.11.2011 7:49

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Děkujeme tiskovému mluvčímu T-Mobile. Dále prosím o slovo mluvčího Vodafonu!:-)

+1/0
29.11.2011 10:31

martinz01

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Chtěl bych zapojit i jiné úřady. Třeba aby nadnárodní firmy platili zaměstnancům v ČR stejné platy, jako platí zaměstnancům jako v Německu. Samozřejmě nejlépe rovnou přepočítat z Eur na české. Půjdeme stávkovat za vyšší platy jako v Německu? Nebo třeba za levnější auta? Ministerstvo průmyslu by mělo nařídit automobilkám prodávat nová auta. Levněji, zdají se mi příliš drahá!

A vůbec, kdo by nechtěl mít něco levnějšího?

+2/0
29.11.2011 10:49

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Pán asi jedl vtipnou kaši... ale sranda končí tam, kde začíná oligopol a zkorumpovaný ČTÚ.

0/0
29.11.2011 11:02

ivošek z gmailu

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Pán to sice převedl až k absurdnu, ale v principu má pravdu ...

0/0
29.11.2011 11:14

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Názor typu "regulace je z principu zlo" neberu. Nejen od tohoto anonyma, ale dokonce ani od toho šaška na hradě.

0/0
29.11.2011 11:53

ivošek z gmailu

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Tak v tomto se ovšem nikdy neshodneme ... ale žít s tím asi nějak dokážu :-P

0/0
29.11.2011 12:06

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Vida, další věřící ve všemocnou "neviditelnou ruku trhu"? A pojmy jako "monopol" a "oligopol"... jejich důsledky... a řešení... ti něco říkají? Asi ne, co?;-D

0/0
29.11.2011 12:24

ivošek z gmailu

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Samozřejmě, ale vy nevidíte (nebo odmítáte vidět), že prvotní problém stávajícího stavu je právě v té současné regulaci a chcete ji ještě prohlubovat ... ale tohle by bylo na mnohem, mnohem delší debatu na kterou nemám čas, chuť a zde ani prostor ...

0/0
29.11.2011 12:33

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

??? A regulace v jakém smyslu (čeho konkrétně) měla být tím prvotním problémem?8-o

0/0
29.11.2011 13:04

ivošek z gmailu

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Co například regulace počtu podnikajících subjektů? :-P

0/0
29.11.2011 13:25

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

????8-o

0/0
29.11.2011 14:05

ivošek z gmailu

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

To nemá cenu, jsme každý na zcela jiné vlnové délce ...

0/0
29.11.2011 14:07

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Čekal jsem, že ten nesmysl doplníš tak, že to možná nakonec nesmysl nebude (nechtěl jsem se posmívat dopředu) - i když jsem o tom dost pochyboval. Jakože ČTÚ nařídil, že operátoři tu mohou být max. 3?;-D

0/0
29.11.2011 14:30

Forrrest

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

...a nakonec mluvčí O2, prosím;-D

0/0
29.11.2011 11:13

rubikon

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Víte vůbec jak to v tomhle státě vypadalo před rokem 1989??? Pokud ano, tak teď je to tisíckrát horší!!!

0/0
29.11.2011 14:00

RomanL

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Před rokem 1989 to vypadalo tak, že na jednu pevnou telefonní linku se čekalo cca 2 roky. Samozřejmě ve zcela bezkorupčním prostředí, kdo by přece koho uplácel a proč, že? Tak nějak jste to myslel, nebo jenom máte Alzheimera?  :-P

+2/0
29.11.2011 16:12

ivošek z gmailu

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

No jako hloupý vtip to beru, ale pokud tuhlo hloupost myslíte vážně, tak jste v té době buď nežil nebo si už nic nepamatujete :-/

+2/0
29.11.2011 17:01

ivošek z gmailu

Re: Důvod je prostý. A regulace není řešením.

Dovolím si ocitovat ze zcela jiné diskuze na zcela jiném serveru nick ps2901:

"Ano je to tzvn. syndrom " tráva byla zelenější a my zdravejší" .. Lid si nechce uvědomit , a už vůbec neumí spočítat, že konzumuje asi tak 10x více a proto má neustálý "nedostatek peněz".... Kdyby si zkusil důsledně alespoň měsíc z hlediska spotřeby chovat jako řekněme v r. 90 velmi rychle by zjistil, že zbylé prachy může používat klidně jako PePo... :-)"

+2/0
29.11.2011 17:10

kapikavs

Drahé volání

Poud někomu připadá, že je zde předražené volání, má možnost si jít koupit simku třeba do opěvovaného cenového ráje v Rakousku.

+1/0
29.11.2011 5:53

Return

Re: Drahé volání

A k doktorovi na Kubu ?8-o

+1/0
29.11.2011 6:18

Keni

Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

Kdyz CTU nedonuti nase tri zlodeske operatory k pusteni virtualu, tak zadna konkurence nebude a ceny se nezmeni. Te neucasto se ani nedivim, ale nemel sem duvod psat naprosto neschopnemu uradu, co tvrdi ze je prumerna cena pro domacnosti u mobilnich operatoru pod 2CZK\min.

Ale vybodneme se na operatory, kdo ma nejake vetsi zkusenosti s neakym VOIP. Sam pres Gtalk a Skype vim, ze na GPRS si neskrtnu. Ale 70% casu jsem na WIFI a mohl bych konecne mozna i zacit pouzivat 3G. Sice to diky neustalemu preladovani na 2G dela peknou neplechu, ale treba uz to bude alespon v Praze fungovat. Tam je opravdu minuta volani i na mobil pod 2CZK.

O tom VOIP uvazuji diky clanku na http://www.objevuj.cz/telekomunikace/kterak-vodafone-do-pekla-prisel.html ,ale nejdrive chci mit nejake povedomi o VOIP poskytovatelych. Odpovezte, kdo ma zkusenosti.

0/0
29.11.2011 1:51

Forrrest

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

Já doporučuji svého operátora (www.odorik.cz) všude, kudy chodím, protože jsem s ním velmi pokojený (už mi ušetřil hodně peněz:). A nejen já (viz např. super fórum o VoIP telefonii - www.telefonujeme.cz). Ceny (1,59 Kč/min na mobily, 0,5 na pevné, účtování 1+1), kvalita, zákaznická podpora, žádný měsíční paušál (= mj. přehlednější ceny), platnost kreditu 2 roky, propojení se Skypem (k volání stačí sluchátka s mikrofonem), zpětné volání... - to pro mě byly hlavní výhody oproti ostatním.

Doma přes IP telefon, venku přes WiFi (Csipsimple), Skype, příp. zpětné volání.

+1/0
29.11.2011 5:02

uspavac

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

mohu take doporučit odorik, ceny viz. uvedene výše,stači se zaregistrovat,dostanete 10Kč kredit na vyzkoušení.Pres WIFI v pohode,přes 3G jak kde,nekde je proste 3G nasich operátoru fraška,tak se neni čemu divit,da se zažadat o mistní číslo,např 389.........myslim za poplatek 20Kč a na foru jsem četl,že plánují to, že bude volající vidět číslo, pod jakým se zaregistrujete tzn. mobilní, nikdo ani nepozna ze nevoláte z mobilu.Jinak spokojenost.

+1/0
29.11.2011 7:29

ivošek z gmailu

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

To zobrazení čísla mobilu už voocall.cz má dávno :-) A volání na mobily má i o něco málo levnější.

0/0
29.11.2011 8:06

Forrrest

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

JJ, slyšel jsem. Ale to je zřejmě jediná výhoda (navíc, i u Odorika se to dá domluvit). Asi by mi tam chybělo to propojení se Skypem, zpětné volání aktivované zdarma (prozvoněním) plus pár dalších vychytávek.

Volání na mobily má levnější o 9 haléřů, volání na pevné naopak dražší. (A volání do Nizozemska, kde volám trochu častěji, vyjde o celou 1 Kč/min dráž... ale tohle je trochu zvláštní požadavek, proto ho dávám do závorky;)

0/0
29.11.2011 10:34

ivošek z gmailu

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

Zpětné volání pokud vím (nepoužívám to) mají také, o propojení se Skypem netuším ...

0/0
29.11.2011 10:46

Forrrest

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

Vím, že mají zpětné volání, ale já mluvím konkrétně o zpětném volání aktivovaném zdarma (prozvoněním).

Propojení se Skypem (který má dneska skoro každý) je velká výhoda - voláme si tak s pár známými, kteří buď nemají IP telefon, nebo (případně) ani účet u Odorika.

(Btw, další věc, která mi u Voocall vadí, je ten paušál, který Odorik nemá. Vím, 1 Kč/měsíc je symbolická, ale pro mě prostě: bez závazku = bez paušálu. Taky dávám do závorky;)

0/0
29.11.2011 10:57

ivošek z gmailu

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

V pohodě, Odorika neznám vůbec, u Voocall jsem si sice udělal tři účty (mě, manželce a dospělému synovi z prvního manželství), ale stejně to prakticky téměř nevyužíváme, takže neumím posoudit co je lepší nebo horší. Jen jsem sem hodil i konkurenční možnost s jeho plusy i mínusy, ať se případný zájemce rozhodne sám. Mě Voocall zlákal jako jistá alternativa jen a pouze na tu možnost zobrazení mobilního čísla, do té doby jsem o jakémkoli VoIP ani neuvažoval.

0/0
29.11.2011 11:12

Forrrest

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

Já zase naopak téměř nevyužívám služeb svého mobilního operátora, a jako "hardcore" uživatel VoIP přesně vím, co od VoIP operátora chci. JJ, konkurence je obecně dost prospěšná, takže čím víc informací o ní, tím lépe;-)R^

0/0
29.11.2011 11:42

.ViR

Re: Hmm, a kde se vezme ta konkurence ? POJDME POUZIAT VOIP

No, hlavně, VoIP operátorů je v ČR "neurekom" a konkurence mezi nimi funguje.

+1/0
29.11.2011 17:34

petacx

Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Proč máme monopol 3 mobilních operatorů? - protože nám nevadí :-((

-

http://jiritomas.blog.idnes.cz/c/147530/Proc-mame-monopol-3-mobilnich-operatoru.html

R^

zakladni dotaz je jak odstranit "monopolni" prostredi velke trojky. Bez konkurence nikdy lepsi sluzby nebudou. Proc ma nekdo nekonecne konkurentu a o sitovych odvetvych pretrvava povera ze tolik konkurence nemohou mit nebo ze by to bylo dokonce skodlive !! !! !!

0/0
29.11.2011 0:22

Forrrest

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Problém je i v tom, že Češi jsou strašně líní přecházet k výhodnějším operátorům. Kdyby nebyli, a šli by za každou (dvou)stokorunou, byly by tu jiné ceny. Místo toho jsem často slýchával kecy typu "Oskar je pro socky, kdo na to má, má Eurotel". Hlavně že nejsme líní si v jednom kuse stěžovat!:-/

0/0
29.11.2011 4:41

ivošek z gmailu

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Ale ta výhodnost přece není jen o penězích. Mě osobně ceny zas tak moc netrápí (natož případný rozdíl ubohé dvousetkoruny ;-D ), ale zajímá mě i komfort služeb kolem. Pokud se prakticky téměř nedá dovolat na infolince Vodafone k živému člověku, pokud si v Samoobsluze (taky velice problematicky fungující) nemůžu nastavit ani sponzorství dceřiny předplacené karty (aby se mi dovolala i bez kreditu), pokud si tam nemůžu průběžně dokupovat FUP, když mi náhodou dojde, atd., atd... tak si prostě raději jinde připlatím o tu stokorunu víc, protože tam tohle všechno funguje zcela bez problémů.

0/0
29.11.2011 8:20

uspavac

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

to mi sdel který operátor tohle nabizi lip nez vodafon? O2 a jeho fraška na samoobsluhu?;-D a t-debil ji nema ani  z poloviny tak dobrou....tak teda kterej? Jinak samozrejme obcasny vypadky samoobsluhy jsou nekdy o nervy, ale v nasem mobilnim bananstane ji nikdo lepsi nema!

+1/0
29.11.2011 9:52

ivošek z gmailu

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

To je váš názor, já mám ovšem jiný a ten je směroplatný pro mne. Ale očekával jsem, že se nějaký nekritický fanoušek Voskarfounu chytí ;-D

PS: Viděl jste vůbec někdy t-zones.cz a co vše tam lze nastavit? A O2 sice zaspalo, ale dnes už je to jejich moje.o2.cz celkem srovnatelné s Vodafonní Samoobsluhou, ale podle mne to má O2 mnohem přehlednější. Samozřejmě se bavím o paušálech. Ale webové rozhraní mne trápí mnohem méně než infolinka - než bych si něco nastavoval sám, raději zavolám operátorovi a ten to udělá za mne. U O2 a T-Mobile mi to berou okamžitě (u T-Mobile dokonce ani nemusím nic mačkat a za pár sekund už mluvím s živým člověkem), zato dovolat se u Vodafone k živému člověku je o nervy, čas i baterku navíc s velmi nejistým výsledkem jestli se to vůbec podaří - několikrát se mi už stalo i to, že to po čtyřicetiminutovém čekání někdo zvednul a hned položil - to je pak na zabití ...

0/0
29.11.2011 10:15

ivošek z gmailu

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

BTW nevím jestli to má nějakou souvislost s touto diskuzí, asi jen těžko, ale zrovna teď mi volala z pražského (pevného!) čísla slečna, která se představila jako pracovnice Vodafone a prej jestli nemám čas na krátký monitorovaný hovor o optimalizaci nákladů - no opravdu jsem čas neměl ;-D Aspoň by si mohli v té databázi udělat pořádek - k Vodafone mne už nějakou dobu (v řádu roků) zkouší uhnat jistý konkrétní Corporated Consultant :-P Zajímavé, že takhle mne obtěžují také jen od Vodafone ;-€

0/0
29.11.2011 10:58

Forrrest

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

To o té samoobsluze taky slyším poprvé. A tvé 2 ostatní požadavky určitě nejsou natolik rozšířené, aby měly vliv na rozhodování takového množství ovčanů. Ty možná víš, za co si připlácíš, to ale bohužel nemění nic na tom, že většina lidí v tomto státě tomu věnuje nedostatečnou pozornost. Což je problém, protože potom si operátoři mohou držet stále stejné ceny - když je zákazníci nenutí je snižovat...

0/0
29.11.2011 10:41

ivošek z gmailu

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Ano, takto podáno s tím souhlasím R^

Mne vždy jen baví dráždit nekritické fanoušky Voskarfounu, kteří si neumí připustit, že jejich miláček někomu nemusí vyhovovat a že někomu naopak může nejlépe vyhovovat jejich úhlavní nepřítel a ztělesněný ďábel T-Debile :-P Nikdy jsem nepochopil proč to dělají (pokud to teda nejsou přímo pracovníci Vodafone placeni za pozitivní obraz firmy v internetových diskuzích) a pořád to zkouším takto oklikou zjistit ;-) Jinak je mi úplně jedno jaký operátor komu vyhovuje, pro mne je důležité jen to co vyhovuje mě osobně R^

0/0
29.11.2011 11:05

Forrrest

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Jupí, konečně jsme se na něčem shodli!:) R^

Nekritické fanoušky nemá v lásce nikdo, ale nejsem si jistý, že tu jde o ten případ. Je možné, že uspavac má prostě zcela opačné zkušenosti než ty;-)

0/0
29.11.2011 11:47

ivošek z gmailu

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Takové případy lze snadno poznat nejen podle agresivní rétoriky neobsahující jediný relevantní argument podporující jeho tvrzení, ale už jen podle výraziva "t-debil" a podobně ...

0/0
29.11.2011 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.