Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigace budoucnosti je realitou. Promítá se na čelní sklo

Vítěz letošní soutěže navigačních systémů ukazuje budoucnost vestavěných navigací v automobilech. Základem bude propracované promítání údajů na čelní sklo, díky kterému se řidič může věnovat situaci před vozidlem i v době, kdy sleduje grafické navigační povely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fmighta the Affaffin

Dalsi kroky:

Krok 2: Potemkin-system - kdyz bude za oknem neco, co nemate videt, bude to prekryto necim jinym nebo cernym obdelnikem s napisem "cenzura".

Krok 3: Napojeni na ovladani auta - kdyz se budete pokouset vjet nekam, kam nemate pristup, vypne vam to motor nebo vas to nekam zatoci.

Krok 4: Kompletni ovladani auta - navigace vas primo zaveze tam, kde podle predpisu mate byt. Nemusite nad nicim premyslet. Graficke rozhrani ani vyhled z okna uz nejsou potreba, do oken bude promitana reklama, Fox News nebo propaganda. Kdo rekne neco proti rezimu, bude automaticky zavezen do napravneho ustavu.

0/0
29.11.2011 20:00

net.Xtreme se nevzdává

Augmented reality

v autech jako navigace je určitě super nápad.

0/0
29.11.2011 17:25

capellen

Ještě by to chtělo automatického šoféra

co všechny tyto informace vyhodnotí a zpracuje, a je to dokonalé. Dnes je bohužel řidič spíše kasičkou pro dopravní policii - pohybujíc se ve stále hustším provozu, zahlcený spoustou informací a omezený tisíci předpisy....

0/0
29.11.2011 12:33


net.Xtreme se nevzdává

Re: Ještě by to chtělo automatického šoféra

jen si počkej až automaticky řízené auto bude dodržovat 20 v obytné zóně v polích, 30, 50 a jiná omezení:-)

0/0
29.11.2011 17:26

Teletabis

Min. význam.

použitelné jedině pro nevidomé a nebo v neznámém městě. Jinak je navigace dobrá akorát tak na cestu na dovolenou když nevím vůbec nic ani kam jedu. Tekže využití pouze pro malinké promile řidičů. Jezdit podle navigace známým terénem umí jen pako. ;-D

0/0
29.11.2011 12:27

Kazeasch

Re: Min. význam.

Navigace umí být užitečná i ve známém prostředí. Tedy za předpokladu že je napojena na dobrou databázi s informacemi o aktuálním provozu. V určité míře to umí třeba navigace od googlu, která dokáže zhodnotit hustotu provozu a podle toho upravit trasu. Bohužel to není dokonalé a tak se stane že vás pošle do zácpy o které ještě neví aby jste se vyhl koloně o které ještě neví že už skončila. To je ale snad jen otázkou času. Navíc ta navigace v tomhle systému není až tak podstatná. Důležitý je ten princip. V zásadě jde o to že se jakoby obraz nepromítá na sklo ale do vzdálenosti kam se člověk dívá, takže pak není třeba "přeostřovat" na sklo kvůli informacím a pak zase do dálky kvůli cestě. Je to vlastně stejný princip jako se používá už spoustu let v letadlech, jen je komplikovanější o to, že pilotovi stačí obraz promítat do jedné vzdálenosti (tj. do "nekonečna") ale řidiči koukají do různých vzdáleností a tím je dána potřeba dělat korekce a to všechno dost komplikuje.

+1/0
29.11.2011 12:48

warekkonecnesmazan

inu

na vrcholu skla to nemusi byt spatne, vetsinou na silnici zadne letadlo nepristava aby to byla zorna plocha, samozrejme by se melo vyresit kdyz bude okamzite potreba transparence aby to slo bleskem vypnout ;-)

0/0
29.11.2011 12:01

meyemmaster

Už se těším...

Nakonec budu mít plný sklo reklam na nové pneu a leštidlo na tapecírung a budu kosit jednu babku za druhou. To bude báájo. 8-o

+1/0
29.11.2011 11:56

tmf

ten pokrok, kde se to zastaví

už nebude mít kamiony jen v jednosměrkách kdesi na Vinohradech, už je budeme mít v domech, kdekoliv HUD namaluje silnici, tam zatočí volantem no a že tam stojí dům přehlédne.

0/0
29.11.2011 11:32

Nemohu ji zadat, je blokovana...

Nebezpecna hloupost

To je ale nebezpecna hloupost. Pokud to neco promitne na sklo, tak to muze zakryt neco duleziteho a bude maler. Stejne tak jsem zvedav jak to asi funguje rano kdyz jede ridic na vychod proti slunci:-PRv

+1/0
29.11.2011 11:23

John Coffey V

Re: Nebezpecna hloupost

Hm... zrejme reagujete na neco co jste nikdy nevyzkousel... S HUDem jezdim a nikdy mi nic duleziteho nezakryl... :-) Je to s tim totiz jako s onou navigaci co si dnes kazdy idiot pripne na okno, idealne do vysky oci a pred sebe aby na ni dobre videl... Jde o to ze na HUD se nevejra jak do klicovy dirky , stejne tak se nevejra na navigaci... Vime? :-)

0/0
30.11.2011 11:39

Jerry7650

To je jako cela čelní plocha velký displej?

V tom případě by BSOD dostalo uplně nový význam, když by vyskočilo ve stovce při předjíždění...

0/0
29.11.2011 10:44

majki77

Re: To je jako cela čelní plocha velký displej?

no on je to průhledový displej :-) takže by snad přes něj mělo být vidět i při nějaké chybě :-D snad....

0/0
29.11.2011 10:59

Kazeasch

Re: To je jako cela čelní plocha velký displej?

Není to průhlednej displej. Pro tyhle systémy jsou speciální projektory který promítají na matnici (v tomhle případě čelní sklo) obraz takovým způsobem že ho vidíte ostře i když koukáte do dálky. Stejnej princip se používá na zaměřovače, umělej horizont a pod. v bojových letadlech. Tam je to ale jednodušší o to že stačí obra promítat "do nekonečna", ale v autě je potřeba dělat korekce v závislosti na tom jestli jedete po dálnici a koukáte 5km před sebe nebo poskakujete v kolone a koukáte na dodávku co je metr před váma.

0/0
30.11.2011 21:59

steve78

zajímávé

U tohole mě bude zajímat jen jedna věc. Kde se to vypíná.

+2/0
29.11.2011 7:49

Jan9002

Re: zajímávé

Jo, jel jsem s tím jednou. Tam jsem jel podle navigace, zpět podle mapy. Tam jsem najel 250 km, zpět 200. Navigaci bych bral jedině, kdybych musel něco ve městě hledat. Ale podle mapy to jde taky.

0/0
29.11.2011 8:11

koga

Re: zajímávé

Takhle hloupé příspěvky vždy píší lidé,kteří nevědí o co jde a navíc nečtou návody, jak navigaci nastavit. Jinak vám mohu prozradit, že to jde i bez mapy, jenom s kompasem, fakt nekecám

+4/0
29.11.2011 8:45

jorbl2

Re: zajímávé

Když není pod mrakem, jde to i bez kompasu.

0/0
29.11.2011 9:51

wotomtoje.

Re: zajímávé

Jde to i pod mrakem, používali to již vikingové! ;-)

http://technet.idnes.cz/slunecni-kompas-vikingu-mohl-fungovat-i-pod-mrakem-tvrdi-vedci-p75-/tec_technika.aspx?c=A110201_180015_tec_technika_mla

0/0
29.11.2011 10:08

wotomtoje.

Re: zajímávé

Jo rozumim, tam 2,5 hoďky po dálnici zpátky po okrskách hodin pět! ;-)

+2/0
29.11.2011 10:11

bitkar

Re: zajímávé

;-DR^

0/0
29.11.2011 10:23

steve78

Re: zajímávé

Mě navadí navigace, mě vadí, že to překáží v zorném poli řidiče. Hlasové pokyny jsou dle mého mnohem lepší. I když sám navigaci nemám, používám jen navigování v googlemapách ve svém mobilu. Zatím mi to vždy stačilo.

0/0
29.11.2011 15:22

djandera

Re: zajímávé

Naprostý souhlas, za navigaci v zorném poli řidiče bych dával tučné pokuty... I když, pokud je někdo tak tupý, že mu ta svítící navigace přímo před obličejem, nejlépe v noci, nevadí, asi by mu nevadila ani ta pokuta. Já navigaci vozím nahoře na skle vlevo od zpětného zrcátka, tam absolutně výhledu nebrání, je po ruce a dobře čitelná a v noci se dá schovat sluneční clonou, protože i noční režim, maximálně ztlumený, svítí hrozně moc...

0/0
29.11.2011 17:22

petr____22

Re: zajímávé

Ano, jiste - kdyz se navigace poprve zapne, je vybrana vzdy nejrychlejsi trasa. Takze tech 250 km bude po dalnici a tak o hodinu kratsi nez tech 200 km po okreskach a vesnicema ;-D

0/0
4.12.2011 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.