Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: windows phone zajistí Nokii přežití, Microsoft se s ní sveze

Strategii s přechodem k operačnímu systému Windows Phone představila Nokia už na jaře, nyní se pomalu na trh dostávají první produkty. Ty sice nevzbudily kdovíjakou vlnu nadšení, ale naznačují, že Nokia nabírá sílu. Otázkou je, zda jí budou windows phone stačit k úspěchu nebo zda jen firma pomůže doposud nepříliš úspěšnému systému od Microsoftu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kenx

první ofiko zpráva - Lumia 800 is off to excellent start in

Zatím to pro Nokii vypadá neočekávaně dobře: "Based on earliest data, the sales start of the Lumia 800 is the best ever first week of Nokia smart phone sales in the U.K. in recent history" - tohle prohlásil přímo mluvčí Nokie James Etheridge (http://www.marketwatch.com/story/nokia-lumia-800-is-off-to-excellent-start-in-uk-2011-11-23). Nokia tak dementovala zvěsti ze včerejška, které byla založeny na informacích analytika James Faucette z Pacific Crest.

0/0
23.11.2011 15:27

blebleson

Tak jsem do google zadal "WP7 sales", jak tady někdo radil

a fakt to vypadá přinejmenším zatím tak, že WP je docela propadák o který mezi zákazníky není žádný větší zájem.

Jestli Nokia vsadila na špatného koně, tak ......:-P

0/0
18.11.2011 23:56

vaclavj1

Re: Tak jsem do google zadal

predpokladam, ze jste majitel akcii Microsoftu a Nokia, ale ja jako zakaznik bych si zadal spis WP7 user satisfaction :-)

0/0
19.11.2011 19:40

1000101111001110

Re: Tak jsem do google zadal

Já jako zákazník jsem nikam nic nezadával, ale vzal jsem ten telefon do ruky. Příští telefon, to je cca za půl roku až rok bude velmi pravděpodobně obsahovat WP7.

0/0
19.11.2011 23:09

vaclavj1

Re: Tak jsem do google zadal

no dobre, ale jak na to mam naroubovat Google?

0/0
20.11.2011 11:35

blebleson

Re: Tak jsem do google zadal

Tak než satisfaction, bych zadal spíš experience, když už...... ale ono příliš nejde oni tak o tu spokojenost či nikoliv, protože na světě už byla kvanta výborných produktů, které se ale nedokázaly uchytit a naopak přežily produkty, které nebyly tak kvalitní.

0/0
20.11.2011 17:16

tajny agent

Jestli do smartfounu nekdy pujdu

tak nevidim jinu variantu nez windows.

+3/0
18.11.2011 22:22

Kopik

Nezájem

Tohle vše jde mimo mě, jelikož si bohatě vystačím s mojí starší Nokií 6500. Nikdy jsem nepochopil ten boom okolo smartphonů. A po pravdě neznám nikoho, kdo by je dokázal naplno využívat. I když věřím, že jich je hafo. Jenom v mém okolí se nejspíše nepohybují.

0/0
18.11.2011 21:47

MirekK1

Re: Nezájem

Jasně, pokud jen telefonujete a občas posílate sms, smartphone by vás jen obtěžoval.  Pokud si vyjdete třeba na pěší výlet, nemusíte si ale brát mapu, stačí smartphone s navigací. Někde už nejsou popisky turisticky zajímavých míst, jen tzv. QR kódy, které si chytrým telefonem vyfotíte a na displeji (s připojením k internetu) zobrazíte informace o místě. Máte v něm jízdní řády, noviny, banku, foťák, rádio, slušné hry,napojení na sociální sítě. Můžete si číst e-maily včetně příloh v Excelu, Wordu, pdf...  Atd. , atd.... Takže ano, nemusíte toto všechno chtít, ale nedá se říct, že by se jednalo o špatnou věc, že? A,mimochodem,můj smartphone stál 5000 Kč, tedy totéž, co můj první mobil, který měl jedinou vymoženost - sms  ;-)

0/0
20.11.2011 18:35

abraxas116

Kdo psal tyhle absolutní nesmysly???

Stačí si na googlu napsat "wp7 sales" a na první stránce 7 článků o tom, že jsou katastrofické, zklamání, velmi malé, dokonce i Ballmer sám to říká a tady plky o tom, že to zachrání Nokii? To přišel do prahy neřezanej herák nebo co? Naprosty blaboly, ten OS je odepsanej, stejně jako Nokia se smartphonama, proč prostě nemůžete napsat, že TY TELEFONY NIKDO NECHCE???????? WP7 se za 3/4 roku prodalo reálnejm lidem tolik, co Androidu za PUL DNE!! Tak se proboha vzpamatujte. Tady máte ty články. http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2384840,00.asp; http://blog.chron.com/techblog/2011/07/ballmer-windows-phone-7-sales-very-small/; http://gizmodo.com/5820283/microsoft-talks-up-windows-sales-and-very-small-windows-phone-7-sales; http://www.tgdaily.com/mobility-features/58487-ballmer-acknowledges-lackluster-wp7-sales; http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2109880/microsoft-ceo-admits-windows-phone-sales-slower-expected)

+2/0
18.11.2011 21:12

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Kdo psal tyhle absolutní nesmysly???

Já už jsem měl strach, že Vás tu neuvidím. Je to radost, číst Vaše příspěvky...

+1/0
18.11.2011 21:44

TrueRobos

Re: Kdo psal tyhle absolutní nesmysly???

Přesně tak, místo flamů a dojmů fakta a data, to jednoho na tomhle webu překvapí 8-o

0/0
19.11.2011 14:54

1000101111001110

Re: Kdo psal tyhle absolutní nesmysly???

A proč takový vztek, když přece ty telefony nikdo nechce...? ;-)

.

WP7 přišel později, než ostatní "moderní" systémy pro tzv. chytré telefony. A jestli je zde něco sympatické, tak právě to, že MS nikam nespěchá, netlačí, prostě to nechává postupně dozrát. Na vývoji WP7 je to hezky vidět a prospívá to budoucnosti tohoto OS. Pokud jste měl příležitost pracovat s Windows 8, pak byste měl zhruba tušit, kdy ten čas přijde

.

Nechci nijak zpochybnit vaše predikce, ale budu raději věřit odborníkům. Gartner uvádí pro rok 2015: Android 49% / Windows 20% / iOS 17% / BlackBerry 11% / Other 3%. IDC uvádí: Android 44% / Windows 20% / iOS 17% / BlackBerry 13% / Other 6%. To mi přijde jako docela slušný nástup. Dále už pak rozhodne interoperabilita a zde víme, že MS to umí skvěle, však i Google si od něj nakonec licencoval ActiveSync, sice jej nedokázali ani slušně implementovat, ale aspoň něco mají ;-)

+1/0
19.11.2011 23:21

Master_Raa

Navrat k pevne lince...

MS si bez antiviru ani neprdne.. a sluzebni notas posledni 1/2 rok je nepouzitelny diky neustale aktualizaci MS, AVG a nebo skenum ,ktere snizi vykon na 1/3... pri predstave, ze takhle bude fungovat mobil bude rychlejsi dojit k nejblizsi benzince a zavolat si z pevne...

+1/0
18.11.2011 21:05

vaclavj1

Re: Navrat k pevne lince...

Zapomnel jste pridat nekolik smajliku, jeste si nekdo bude myslet, ze jste ignorant a myslite to vazne. ;-)

0/0
18.11.2011 21:35

1000101111001110

Re: Navrat k pevne lince...

Máte velmi špatnou IT podporu, nebo si to bastlíte sám, nejlépe pomocí rad různých "specialistů" na internetu? ;-)

0/0
19.11.2011 23:24

TrueRobos

Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Ale no tak, Nokia může ukazovat co chce, ale jakmile si na nohu zavěsí kouli od MS, tak z toho nebude víc než obrázek. Microsoft je přesným opakem inovace, cokoliv zajímavého vymysleli, to taky pohžbili - jak tablet computing, tak Courier, prostě cokoliv, co se jim nevejde od unifikované šablony, je vyřízené. Představa, že si uděláte telefon obalný dotykovým displejem a pojede vám na tom efektivně uniformní OS, je naprosto šílená. To si mohla Nokia dovolit v době, kdy měla vlastní OS a mohla si ho upravit jak chtěla. Dnes jsou ty jejich koncepty jenom lákavé cirkusové plakáty, prodávat budou unformní telefony.

+4/0
18.11.2011 16:11

Korektní Želva

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Říkat o největším (a nejdůležitějším) tvůrci SW že je "opakem inovace". To je hodně vtipný ;-D

0/0
18.11.2011 16:13

TrueRobos

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

A to víš, že Courier zlikvidoval Bill, protože hrozilo, že jim to podryje "inovativní a revoluční" Office, tu dokonalou dojnou krávu, díky které si Microsoft může dovolit vyhazovat peníze z okna, aniž by se musel o cokoliv snažit?

+1/0
19.11.2011 14:56

vaclavj1

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Jo, kdyz Bill zjistil, ze se na tom ani neda ani precist email, ze se neplanuji aplikace tretich stran atd., tedy veci, ktere dnes u mobilnich zarizeni povazujeme za naprosto samozrejme a zakladni funkce.

Courier by byl celkem pekny doplnek prave k Office, ale trzni potencial by mel asi jeste mensi nez PlayBook..

+1/0
19.11.2011 19:44

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Aha. A tohle je také uniformní a bez nápadu?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UF8WxXsM44U

+1/0
18.11.2011 16:16

TrueRobos

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Dokud jsou koncepty jen koncepty, můžeme v klidu spát. Microsoft Research je dokonalý příklad toho, jak můžete mít organizaci plnou chytrých lidí dělajících zajímavé věci a nakonec je použít jen pro výrobu patentů, kterými budete vydírat ostatní. MS jsou mistři světa v neschopnosti udělat z konceptu produkt a když už náhodou nějaký produkt mají, tak v neschopnosti ho prodat. Tak jen tak pro připomenutí jen pár z věcí, které MS udělal a zfailoval na nich: Zume, Kin, Bob, Courier, Surface, TabletPC, PocketPC, WebTV...

+1/0
19.11.2011 15:05

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Nebo lepší prezentace zde:

http://www.youtube.com/watch?v=0b8sHd5BKRs&feature=related

0/0
18.11.2011 16:21

Mamho Jakotyc

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Mě to nepřesvědčilo.... Až věci uvedené do praxe a praxí prověřené budou mít nějakou váhu. Tenhle působivej cirkus kolem pro novináře neberu moc vážně. Ikdyž to napovídá o jistých schopnostech MS, vůbec nic to neznamená...

+1/0
18.11.2011 17:46

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Tak to pak jo. A co Kinnect, to je také cirkus?

0/0
18.11.2011 17:55

TrueRobos

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Kinect, vážený soudruhu, patří mezi úspěšné produkty MS hlavně proto, že nejde o produkt MS. Ale Google má úspěchy založené na podobném principu (spousta nedotažených nápadů, jeden velmi výnosný vlastní, ty zbylé opravdu funkční jsou koupené).

0/0
19.11.2011 15:07

vaclavj1

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Kinect neni produkt Microsoftu? a kdo podle Vas vyrvoril to, co odlisuje prave Kinect od ruznych podobnych pokusu treba z dilen Asus nebo jinych?

0/0
19.11.2011 19:47

1000101111001110

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

... "Kinect is based on software technology developed internally by Rare, a subsidiary of Microsoft Game Studios owned by Microsoft, and on range camera technology by Israeli developer PrimeSense" ...

.

Kinect _JE_ produkt MS.

.

Úspěchy Google jsou založeny na jediném. Na dokonalém marketingu využitím tzv. "word of mouth". Jeho problém ovšem je, že když dojde na cokoli, co nemohou okecat a zavřít do datacentra, dojde jim dech. Docela slušně je to vidět právě na Androidu, který nedokážou uchopit. Nebýt to pár posledních let jediná reálná alternativa ke koncentráku zvanému iOS, neměli by šanci.

0/0
19.11.2011 23:36

1000101111001110

Re: Futuristické koncepty a MS? Vtip!

Ano. Přesně tohle mnozí říkali o Kinectu. :-) A ono je to všechno jinak, že? ;-)

0/0
19.11.2011 23:28

neznalek_na_mesici

???

Otazka nestoji jak dobry je Symbian nebo Meego nybrz jak na ne nalakat zakazniky, kteri uz fici na iOS nebo Androidu. Vetsina uzivatelu by pri trose snahy nepoznala, jaky os pouzivaji. Nicmene Nokia usnula na vavrinech a Symbian s mobilnima Win si nesou stigma problemovych systemu. I ten nejlepsi system by se v soucasne dobe tezko prosazoval jen tim, ze je nejlepsi...

0/0
18.11.2011 15:55

1000101111001110

Re: ???

Nežijeme v době, kdy si lidé vybírali technologie kvůli historii. Na každého, kdo uvažuje takto, žije na světě tisíc lidí, kteří budou vybírat podle úplně jiných kritérií, motor pod kapotou je zajímat nebude. A mezi námi - geekové pro trh zajímavý nejsou. WP7 ve spojení s W8 budou pro uživatele v průběhu příštích pár let velmi silně zajímavé. V té době také konečně přijde čas na alternativy k iPadu, kde to například Android evidentně nezvládl a proto se jiné železo než Apple skoro neprodává.

0/0
19.11.2011 23:40

yrf

wp

pre svoju uzavretosť je pre mňa wp nepriatelný systém. ak nokia úplne odstaví symbian, tak má o jedného zákazníka menej a viem si predstaviť, že podobne bude uvažovať veľa ľudí. mass storage je jednoducho pre mňa zásadnou požiadavkou na mobil.

0/0
18.11.2011 15:42

Hurych a synové, parní mlýny

Re: wp

A co konkrétně myslíte tou uzavřeností?

0/0
18.11.2011 15:45

vaclavj1

Re: wp

piratene aplikace?

0/0
18.11.2011 17:35

Hurych a synové, parní mlýny

Re: wp

Tak pak tomu rozumím. Jestliže chcete krást, tak to pak asi není systém pro Vás... ;-)

Jinak oficiálně lze telefon odemknout za 9USD pomocí http://labs.chevronwp7.com/

+1/0
18.11.2011 17:59

cating

Re: wp

V dobe cloudu mass storage ? To je , jako by jsi chtel v dnesni dobe VHS video kazety a nebo CD cka.

0/0
18.11.2011 16:02

blebleson

Re: wp

Ale vždyť mass storage není pomocí cloudu plně zastupitelné. To jsou dvě různé technologie, které sice mají část využití shodnou, ale v žádném případě se nedá tvrdit, že cloud plně přebírá úlohu mass storage.

+2/0
18.11.2011 16:26

louis de funes

Re: wp

jsi sjetý?

Jak chceš mass storage nahradit cloudem? Např. máš uzavřený intranet nebo PC bez připojení na net, pak budeš míst něco v mobilu (ať už nějaká data uložená nebo právě něco stahuješ z netu a potřebuješ to dostat do toho oizolovaného kompu, jak to tam ty kloude dostaneš když nebudeš mít masstorage?

0/0
20.11.2011 9:28

Business Rule Engine Architect

Win Phone = budoucí jednička

1) telefon do firem 2) office, které jsou skutečně kompatibilní zdarma 3) stejný design jako Win 8 4) podstatně modernější koncept - je to výrazně jednodušší telefon 5) skvěle se pro to programuje, kdo umí .NET je v poho 5) nižší cena licence pro výrobce 6) navigace zdarma (a lepší) 7) xaml. Při vší úctě? DHTML 5  sice všichni halasně podporují, MS je nyní jakoby zapálený průkopník, ale je to 20 let starý koncept. Ani google neumí udělat své google docs tak, aby fungovaly a ani ten blbý našeptávač jim nefunguje úplně bez chybiček. Příklad: KDyž v jejich spreadsheetu kliknu na tisk, menu sebou vždy škubne a kliknu na jinou ikonku. Nelze tisknout. Používám IE 8. To má být technologie budoucnosti? K smíchu.

0/0
18.11.2011 12:55

l.g

Re: Win Phone = budoucí jednička

Koukáte se na to příliš z pohledu Microsoftu. 1) zatím asi jo, dokud firmy pojedou na MS sofwareu 2) Kompatibilní s MS s jiným sw NE 3) Výhoda jen když máte Win 8 jinak je to spíš nevýhoda. 4) To je sporné jstli je to modernější koncepce. Ostatní výrobci se ubírají úplně jinam. MS je v tom sám 5) .NET je super pouze pro prostředí MS. Jinak je to příšerné. 6) OK 7) HTML 5 ještě nemá ani plně dokončenou specifikaci (až 2012). Tak co chcete. Vzhledem k tomu, že se s ním počítá na dalších 10 let jako s hlavním programovacím standardem pro webové aplikace, tak sice nemusíte souhlasit, ale to je asi tak všechno co s tím můžete dělat.

+2/0
18.11.2011 16:53

D.E.S.

no ..

především pokud MS nevrátí SD card do telefonů a nenechá OS odemknutý tak nemá šanci s jeho OS WP7x prorazit.

+1/0
18.11.2011 11:01

Hurych a synové, parní mlýny

Re: no ..

Aha, tak už není Copy & Paste argument, tak se operuje další strašně nezbytnou featurou. Ale kolik lidí to ve skutečnosti potřebuje? Jasně, Techgeek potřebuje všechno, ale normální uživatel?

Pro mě je např. důležité, že telefon podporuje DLNA a jsem schopný si jen pomocí telefonu zapnout reciever, přepnout na správný vstup a pomocí Wifi a DLNA poslouchat písničky. Ale je to potřeba VĚTŠINY uživatelů? Obávám se, že není. Většina uživatelů totiž oceňuje to, že je systém svižný, nepadá, telefonuje, odesílá zprávy, mohou si stáhnou nějaké aplikace nebo hry a to jim stačí ke štěstí.

0/0
18.11.2011 13:26

Korektní Želva

Re: no ..

WP7 si můžeš za 190,- zcela oficiální cestou odemčít (bez ztráty záruky), což mimochodem nikdo jinej nenabází :)

viz. http://labs.chevronwp7.com/

0/0
18.11.2011 14:07

blebleson

Re: no ..

Tak třeba pro Symbian je možné pro svůj telefon (na základě IMEI) nechat si zcela zadarmo vygenerovat klíče, kterými je možné podepsat a tedy i nainstalovat si libovolnou aplikaci, což je v praxi to samé jako otevření.:-)

0/0
18.11.2011 16:29

l.g

O čem je vlastně článek?

V mnoha rozvitých větách se dozvídáme, že Nokia se možná prosadí a možná ne. A bude to možná kvůli WinP a možná taky ne. Základní myšlenka je opravdu NOSNÁ...

 

Já osobně vidím u Nokie jen to, že před pár lety byl top model této značk taky top modelem na trhu telefonů. Dnes je její top model akorát lepší smartphone, který nikdo moc neche a firma žije z toho, že vyprodává své stařičké technologie v laciných telefonech Indům a černochům v Africe.

0/0
18.11.2011 10:31

Hurych a synové, parní mlýny

Re: O čem je vlastně článek?

Souhlasím s tím, že dnes asi leader trhu není, ale s tím že by jejich telefony nikdo nechtěl to zas tak pravda není.

http://www.winrumors.com/nokia-lumia-800-breaks-preorder-records-for-nokia-devices-at-orange-uk/

0/0
18.11.2011 13:28

smurf8

dotaz

Umí WM7.5 offline synchronizaci s poštovními klienty (Thunderbird)? Lze zakoupit špičkovou navigaci typu iGo pro tento systém? Pro mě (a myslím nejen pro mě) rozhodující věci.

0/0
18.11.2011 10:15

Darik H

Re: dotaz

.... a ma fotoaparat AF ?

0/0
18.11.2011 10:21

Andee in Red Book

Re: dotaz

Jak přesně se synchronizuje klient, když je telefon offline? ;-DRv

0/0
18.11.2011 10:35

blebleson

Re: dotaz

Co?8-o

0/0
18.11.2011 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.