Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oficiální aktualizaci na nový android má jistou jen hrstka telefonů

Velkou aktualizaci systému Android s přízviskem Ice Cream Sandwich představil Google minulý týden spolu s přístrojem Galaxy Nexus, prvním telefonem s novým systémem. Majitelé současných telefonů tak aktuálně trápí otázka, zda je ten jejich na seznamu zařízení, pro která se chystá oficiální aktualizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kenx

LG Optimus 2X nakonec ICS dostane

Píší to zde: http://www.gsmarena.com/saga_over_lg_optimus_2x_will_get_ics_update_after_all-news-3342.php

0/0
2.11.2011 20:27

xsarahdi

SONYERICSSON LÍDER

SONYERICSSON ako  JEDINÝ A MEDZI PRVÝMI potvrdil, že 4.0 ICS bude pre VŠETKY XPERIE vydané v roku 2011 čiže KOMPLETNÉ PORTFÓLIO svojich Android telefónov a tu majú tu drzosť napísať takúto hovadinu " v tuto chvíli nevíme !!! "

Sonyericsson potvrdil už 20.10.2011 pre VŠETKY MODELI : Xperia Arc, Play, Pro, Neo, Mini, Mini Pro, Ray, Active, Neo V, Arc S.

DÁVNO PRED NEJAKÝM HTC, ALEBO NEJAKÝM LG !!! 

Týmto sa stáva spoločnosť SONYERICSSON LÍDROM  v starostlivosti o zákazníkov medzi Android výrobcami !!!

Hlavne, že Vy ako jediná redakcia o tom neviete alebo lepšie povedané nechcete vedieť. Ale pri prehláseniach o iPnone sa predbiehate kto viac článkov napíše Rv

0/0
1.11.2011 10:28

Martin1313

hurá

Hurá, hurá , hurá ;-D;-D;-D moje desire hd pravděpodobně dostane android 4 a galaxy s1 ne.No ještě že jsem si ho nekoupil.Ha ha  Samsungisti maj smůlu.

0/0
31.10.2011 20:25

koga

Re: hurá

hlavně se z toho nepo****r

0/0
31.10.2011 21:39

Joejoe

No vida

článek o Androidu a ve finále se tady o Androidu ani moc nemluví ;-D

Ono to není úplně jednoduché udělat update pro všechny, když  každý přístroj je jiný. Jiný obrazovkou, procesorem, pamětí atd. atd. Operátoři a výrobci si Android upraví podle svého, ale na update už kašlou.

A to nemluvím o developerech, kteří si musí rozmyslet, kolik verzí pro Android vlastně udělají, aby jejich aplikace vlastně vypadala k světu. Všechny možný rozměry a rozlišení musí dát zabrat. Nehledě na výkonnost jednotlivých přístrojů.

Ale hračičky si s Androidem rádi vyhrají ;-D

0/0
31.10.2011 12:02

Lol3K

zmena

Pokud si rootnete tel mate moznost menit ROM a tim i dostanete do sveho tel ICS. A co jsem cetl tak na nektere typy tel iz je to ve vyvoji. Treba na muj Sensation to bude do tydne pravdepodobne. ;-)

0/0
31.10.2011 9:39

tommy008

Tak jsme se dozvedeli ...

... z prispevku nize ze iPhone je oproti Androidu za 3000 lepsi ve zpracovani (bodejt ne, kdyz stoji 5x vic) a 4S ma navic inteligentni Siri (na ktery stejne je potreba platit datovy tarif a osobne bych Apple serverum nerad poskytoval pres Siri informace). Nastesti si kazdy koupi na co ma penize a co potrebuje.

0/0
30.10.2011 16:12

liquido

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Jestli ti nevadí poskytovat informace prostřednictvím androidu googlu, tak je tvoje obava úsměvná.

A iPhone má nejmenší poruchovost vůbec, včetně těch drahých - jen u některých robotelefonů je poruchovost 4 modelů z 10ti celkem dost.

No, v diskuzi níže jsi se toho mohl dozvědět i víc - je jen na tobě, co si z ní vezmeš.

0/0
30.10.2011 16:23

navico

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Myslím, že není moc košer porovnávat poruchovost telefonu za 15 tisíc s telefonem za 3, to je dost jednoduchá zkratka :-/

0/0
30.10.2011 18:53

liquido

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Však také nikdo neporovnává telefony za 15 a 3 tisíce. Jsou to 2 informace - iPhone je dlouhodobě nejméně poruchovým teefonem (když bereme levné, střední i drahé modely konkurence). A některé modely s Androidem mají (podle techcrunců) dost šílené problémy s poruchovostí.

Takhle jednoduché zkratky bych se opravdu nedopustil...

0/0
30.10.2011 19:54

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Treba ZTE Blade stoji 3.600,- a poruchovost je minimalni, pritom z hlediska kvality je jedinym problemem horsi fotoaparat, ale to se snad za ty prachy da odpustit. R^

0/0
30.10.2011 22:40

liquido

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Ovšem že se prodávají různě podařené androidí telefony za různou cenu, o tom není sporu, je to obchodní model, pro který se ggogle rozhodl a který se liší od modelu Applu (podobně jako se lišila cesta MS a Apple na počítačích) a já proti tomu nic nemám a je to úplně vpořádku.

A třeba tenhle telefon může být dobrá volba-byť měl, tuším, nějaké problémy s WiFi a BT, ale ty se snad podaří vyřešit. Nevím, jak je to s aktualizací na novou verzi OS?

Ale kdybych chtěl telefon s Androidem, proč ne - sám bych si asi koupil jiný ale nic proti tomu. Hlavně když bude šťastný majitel spokojený.

0/0
31.10.2011 8:01

jsemtoja

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

tak hlavne to snad ma radovo lepsie parametre ;-)

0/0
30.10.2011 17:35

tommy008

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

To je prave to, co mi v teto diskuzi nikdo nechce rict co ma lepsi (pominu lepsi fotak, tam souhlasim).

0/0
30.10.2011 20:35

doktor_bota

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Tak lepší parametry iPhone jsou přece jasné, že. Je krásný a dotažený, je to iPhone a je to Apple. Nebo jak jsi to myslel?8-o

0/0
30.10.2011 21:21

tommy008

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Myslel jsem ze treba i funkcne dokaze neco navic. Neco co nenajdu na kazdym Androidu (alespon zdarma dobrou navigaci primo od Applu). No, alespon to ma par GB - tim zmirnuji to, ze nema SD kartu.

0/0
30.10.2011 22:06

doktor_bota

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Kartu nikdo nepotřebuje, jablíčkáři mají iCloud a pokud nestačí, mají dost peněz na telefon s větším internal storage, navíc škvírou pro kartu by se dovnitř zbytečně dostávaly nečistoty... A teď vážně - technicky je iPhone naprostý průměr, to snad nikdo nemůže popřít (s vyjímkou fanatiků a toho trouby, co na technetu nedávno tvrdil, že je iP4S nejrychlejší na základě testů, ve kterých jablkoid porazil android ve dvou z celkem deseti. Co je tedy na iPhone tak super, že se prodává pomalu víc, než toaletní papír?

1) Vyrábí ho jediná firma na světě, což mu dává auru vyjímečnosti. Navíc je tou firmou Apple, která v minulosti platila jako značka pro profíky (mimo USA).

2) Jeho OS je stále ještě z uživatelského hlediska nepřekonaný, není sice dokonalý ani v rímci možností, ale nic lepšího prostě zatím není. V době vydání prvního iP pak z hlediska ergonometrie nebylo nic ani srovnatelného

3) Je téměř bezchybnatý... Nezávislé statistiky "lžou" všechny stejně, prostě iPhone je kvalitní telefon.

0/0
30.10.2011 22:53

liquido

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

No, naběhnu si,ale zareaguju: kdo potřebuje kartu a chce využívat telefon jako USB klíčenku a organizovat si data přes USB Host, ten si iPhone doufejme nekoupí a tedy by opravdu tyhle věci neměl postrádat, to mi přijde srozumitelné, ne? Težko se dá o iPhonu říct, že je naprostý průměr - je na úrovni konkurenčních top modelů. Na těch testech byla zajímavá jedna věc - iPhone s podtaktovaným procesorem má srovanatelné výsledky jako telefony s androidem = android spolyká 30 nebo 40% výkonu HW navíc proti iOS odladěnému a optimalizovanému pro daný HW.

1) No o detailech a formulacích bych nesouhlasil, ale může být.

2) Jestli to myslíš vážně tak celkem OK, ale možná mám víc výhrad, než ty.

3) Jaké nezávislé statistiky o poruchovosti iphonu máš konkrétně na mysli?

0/0
31.10.2011 8:11

doktor_bota

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Ad karta - dejme tomu, že máme oba nativně 16GB interně, ty v iPhone, já v něčem s podporou SD. A chceme si na otravné školení (které má nulovou informační hodnotu, ale podle směrnic je musíme absolvovat) nachystat pár filmíků. Ty máš smůlu, protože se ti už do telefonu nic nevejde, já si prostě za pár stovek dokoupím další prostor... ano, je pomalý a relativně nespolehlivý, ale s tím se počítá, ne? Mass storage je něco podobného, protože ačkoliv telefon jako klíčenku rozhodně primárně nepoužívám, párkrát už jsem tuto možnost ocenil, přece jen ho mám u sebe naprosto vždycky (já i včetně pidikabelu).

Ad výkon - ale to jsem psal, že ten OS na iPhone je výborný, sice ty zmíněné testy nebyly zdaleka tak jednoznačné, jak se snažil tvrdit autor inkriminovaného článku, ale to je vedlejší, protože prostě dobře napsaný SW na míru na konkrétní HW je vždy efektivnější, než univerzální OS, který mimochodem lze provozovat i na iPhone...

0/0
31.10.2011 9:41

doktor_bota

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

K tomu ostatnímu - skutečně kvalitní a objektivní (a vyzdrojovanou) analýzu ode mě nečekej, i tyto krátké a zjednodušené příspěvky musím nutné dělit na víc dílů, navíc tenhle pitomý interface neumí ani to nejprimitivnější formátování textu. Jen k těm statistikám - někdo to sem házel, vypadalo to věrohodně.

0/0
31.10.2011 9:48

liquido

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

K těm statistikám - škoda.

0/0
31.10.2011 11:09

liquido

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Hele, tyhle konkrétní případy jsou většinou krapátek znásilněné. Já třeba radši nosím klíčenky - předávám data a radši je předám na klíčence - než abych někomu dával svůj telefon, nebo kartu, na které můžu mít smíchané soukromé věci.

Stejně tak si filmíky můžeš pouštět z NB, s nímž bych na tuhle populární akci dorazil, už jen proto, že bych asi prezentaci dokončoval nad ránem na hotelu. Tak bych pak telefon/tablet použil jen jako ovladač. Já proti kartám celkem nic nemám, jsou méně spolehlivé kvůli mechanice, ale s tím se počítá a pokazit se můe cokoliv. Problémy mohou nastat, když si někdo koupí několik karet a zašvihá je blbostma, třeba v kombinaci s důležitejma věcma a pak začne hrozně hledat v GB dat, na které kartě něco má.

Ale teď fakt netvrdím, že karty jsou mor. Jen je naléhavost jejich přítomnosti individuální - a to si dost lidí, kteří je potřebují, nebo si mysl, že je potřebují - neuvědomují.

S testy souhlasím - nebyl jsme si jistý, jak to myslíš.

0/0
31.10.2011 11:07

doktor_bota

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

4) Je drahý, což pro mnoho lidí bohužel znamená, že se jeho pořízením dostávají do jakési elitní společnosti, která "na to má". Tohle je bohužel vidět u většiny diskuzí o Apple, kdy se pravidělně objeví nějaký pomatenec s nakousnutým jablkem čertví kde a sarkasticky komentuje majetkové poměry ostatních - a ani si snad neuvědomuje, že se tím místo k elitě svým myšlením řadí mezi trapné zbohatlíky, schopné si pořídit do Prahy jako přibližovadlo Hummer H1 ve zlaté metalíze.

5) Dá se k němu nakoupit spooooustu "originálních" doplňků, vybere se snad skutečně každý - a každým utraceným dolarem dál dává na jevo, že je tento elita (co na tom, že IDENTICKOU nabíječku lze koupit za tři dolary, já na to mám, já dám klidně 30x tolik...)

6) Je bezpečný - je prakticky vyloučeno, aby si uživatel zprasil telefon tak, jak to umožňují konkurenční systémy, protože jedinou cestou, jak do něj dostat data, je ta oficiální (pokud někdo nechce riskovat ztrátu záruky jail-breakem).

A mohl bych pokračovat. :)

0/0
30.10.2011 23:06

tommy008

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

Kazdy si asi najde sve, priznam se ze pro me je nemyslitelny vyhodit 15000 za telefon, kdyz za petinovou cenu ziskam tu samou funkcnost (ne-li lepsi s trochou samostudia).

0/0
30.10.2011 23:42

liquido

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

4) Tenhle jev je smutný a považuju ho za hloupý a nemístný a vadí mi. Podobně jako pomatenci z protější strany, kteří z nějakého nepochopitelného důvodu mají pocit, že když si s kamarády koupí andojda, stanou se z nich hned na pokladně IT a mobilní guruové, kteří mohou označovat ajfoňáky za ovce a z nějakého důvodu mají dojem, že si zařízení s unixem (zkratka) kupují výhradně lamy, kdežto oni jsou v nějakém elítním klubu.

5) Doplňků na spotřební elektroniku od Applu je skutečně hodně a je pro to dost dobrých důvodů. Má rozdílnou kvalitu a různé ceny.

6) JB záruku opravdu neriskuješ. Ano, Apple se snaží své běžné uživatele chránit (běžných ochranypotřebných uživatelů je podobné procento na všech platformách) a jde mu to o trochu líp, než Googlu. Vzhledem k existenci konkurenčních platforem a možnosti volby na tomhle přístupu nevidím nic špatného.

0/0
31.10.2011 8:20

jsemtoja

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

tak ten tvoj blade: stary a pomaly procesor, minimum uzivatelskej pamate, slaba baterka, nema blesk a prednu kameru, osekane wifi (bez 802.11n), tft obrazovka. a to su len veci, co som si vsimol hned. predpokladam, ze aj ostatne veci su bud osekane alebo vynechane. proste lacny, pre mna nepouzitelny, telefon ;-)

0/0
31.10.2011 9:36

tommy008

Re: Tak jsme se dozvedeli ...

No ja nevim, myslim ze ma 512MB RAM, coz je jako nejnovejsi iPhone. Procesor 600Mhz bez problemu bezi na 800Mhz (jako iPhone), ttf obrazovka - ano ale je i OLED verze, tak jedine ta 802.11n, ale co s tim v telefonu.

0/0
31.10.2011 20:17

navico

Nemůžu si pomoct

Ale tenhle článek má od objektivity stejně daleko jako já od fce prezidenta USA :-/

+1/0
30.10.2011 8:12

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

Proč myslíš? A co si myslíš o statistice, že aktuální verze androidu je na zanedbatelném procentu zařízení? Což je při srovnání s 90% iPhonu - bylo to ještě ve verzi iOS 4 - celkem podstatný rozdíl.

0/0
30.10.2011 8:45

navico

Re: Nemůžu si pomoct

Jedna věc je to, že ICS ještě ani není venku a iDnes už ví, na čem bude a na čem ne R^ Tím samozřejmě v žádném případě nechci obhajovat výrobce, někteří na ty aktualizace, aspoň co tak sleduji, pěkně se... , i když se u některých situace výrazně zlepšila. Druhá věc je, že ICS má asi jiné HW nároky než verze 1.6, 2.1 atd. U telefonů s WP7 a u iOS to nepřijde nikomu divné, že pro daný systém má výrobce požadavek na nějaký HW, u Androida se autor článku diví. U WP7 taky aktualizace na Mango, aspoň co jsem četl, není pro všechny telefony bez problémů. No a poslední věc, nechci to vydávat za 100% pravdu, ale myslím, že drtivá většina obyčejných uživatelů ani netuší, co má v telefonu za verzi (myslím, že spousta z nich by ani nebyla schopná najít, kde to zjistit ;-)) a je jim to asi víceméně jedno.

+1/0
30.10.2011 8:56

kenx

Re: Nemůžu si pomoct

WP7.5 Mango je jiný případ. Vzhledem k tomu, že první verze WP7 byla kvalitou betaverze, je upgrade nutný. I tak je pěkné, že prakticky všechny přístroje jde na Mango upgradovat. Už je vyřešen i pro poměrně rozšířený Samsung Omnia 7 a Samsung Focus 1.4. Poslední tak zbývá Dell Venue Pro, který si na problémy zadělal svou nestandardností a bohužel se projevuje nezkušenost inženýrů v Dellu s těmito zařízeními. Ne náhodou se spekuluje o ukončení výroby telefonů Dell.

0/0
30.10.2011 9:20

navico

Re: Nemůžu si pomoct

Ale to jo, ono zase tak moc těch telefonů s WP7 není. A někde jsem zachytil, že údajně (??) na původní WP7 sice upgrade možný je, ale už nejde čeká lokalizace. Mimochodem, nemáš nějaké zkušenosti s WP7, resp. Mangem? Docela mě to láká, ale po zkušenostech s WM.... No, nevím

+1/0
30.10.2011 9:33

kenx

Re: Nemůžu si pomoct

Zkušenosti mám jen pasivní, videa na netu a diskuze vývojářů třetích stran. Pokud jde o tu češtinu, Mango v české lokalizaci existuje, dává se do nových zde prodávaných mobilů. V případě upgrade jiné než české WP 7.0 stačí před upgradem změnit v registrech nějaký klíč na češtinu a pak už instalace zařídí instalaci české verze. WP toho nemá s WM moc společného. Někde hluboko dole je stále starý známý řekněme realtime OS - Windows CE. Nicméně vrstva nad tím je komplet předělaná, lidi z XBOXu se hodně podepsali na funkčnostech telefonu a prim hrají MS technologie posledních let - Silverlight a XNA Framework (známe z XBOXu). Právě tyto nové technologie způsobily nedostatek aplikací a situace se napravuje jen pomalu. Microsoft dokonce začal aktivně pomáhat vývojářům v portování aplikací, pomáhají s tím přímo vývojáři MS. Z mého pohledu už je situace stabilizovaná a ty nejznámější aplikace už jsou k dispozici minimálně v beta verzi i pro WP platformu. Uvažuji o koupi Samsung Omnia W.

0/0
30.10.2011 14:41

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

S první větou souhlasím a právě u uživatelů, kteří přejdou na chytré telefony třeba z vysloužilé hloupé nokie je podle mého největší riziko - třeba ohledně bezpečnosti - a je třeba je více vést za ručičku. Což Apple dělá a MS se o to snaží.

Je OK, když má nový OS vyšší nároky, ale stejně je rozdíl v dostupných aktualizacích propastný a rozhodně není způsoben jen výkonem HW, jako roztříštěností platformy.

Google to chtěl ICS zlepšit, ale mám temné tušení, že se mu to úplně podle představ nepovedlo.

Je pravda, že se jedná o odhady, ale je to nějaký usus odborných médií - samozřejmě, že se média mohou mýlit, ale bral bych to jako současné odhady. Proto taky řeším spíš současný stav, než nejistou budoucnost.

0/0
30.10.2011 9:47

navico

Re: Nemůžu si pomoct

Uvidíme až bude ICS na trhu. Ale jestli výrobci neudělají upgrade aspoň pro své letošní modely a pro své "vlajkové" modely, bude to velká chyba. Necháme se překvapit. Jinak momentálně teda nevidím na trhu nic, co by mě nějak extra zaujalo a u čeho bych si řekl wow, tohle chci :-/

0/0
30.10.2011 9:54

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

Je to už stabilizované jako u desktopů - není moc co vymýšlet a vyvolat wowefekt je těžké.

Z úhlu pohledu WOW efektu bych asi hlasoval pro Siry - první pokus o umělou inteligenci v mobilních zařízeních.

0/0
30.10.2011 10:18

navico

Re: Nemůžu si pomoct

Já jsem to spíš myslel tak, že dnes není zařízení, které by bylo z mého pohledu "dokonalé", na každém mi něco vadí.... Tak uvidím, na čem mi bude těch věcí vadit nejméně

0/0
30.10.2011 10:24

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

V dokonalá zařízení už nevěřim. Nakonec jde jen o to, co je pro člověka důležité.

0/0
30.10.2011 12:53

navico

Re: Nemůžu si pomoct

A co se týká tvé otázky... To je kapitola sama o sobě. Občas se musím nad tím v duchu pousmát... Třeba jako nad hrdým prohlášením SE, že všechny letošní modely dostanou 2.3.4. Wow, to je bomba info, zvlášť když mám nejméně měsíc 2.3.6. Takže to, že třeba ICS nebude na SE Xperia X8 mě vůbec nepřekvapuje, překvapil by mě spíš opak...

+1/0
30.10.2011 9:16

kenx

Re: Nemůžu si pomoct

To ano, ale jestli se nepletu, CyanogenMod nemůže stavět nad ICS, protože pro větev 4.x stejně jako pro větev 3.x nebyly do dnešního dne uvoněny zdrojáky. Co je to vůbec za open sources, kde zdrojáky nejsou k dispozici a nemohu si provést vlastní přizpůsobený build? :)

0/0
30.10.2011 9:22

navico

Re: Nemůžu si pomoct

Já mám originál ROMku a originál 2.3.6. A na tvou otázku, co ti mám na to říct, pláčeš na špatném hrobě :-/

0/0
30.10.2011 9:29

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

Tak právě že android není OS je problém, který má google s oraclem - za komerční verzi nechce platit miliardy a zpřístupnit zdrojáky se mu taky nechce.

0/0
30.10.2011 9:49

doktor_bota

Re: Nemůžu si pomoct

"android není OS" - muehehehe...;-D

0/0
30.10.2011 15:45

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

Nevím přesně, co je "muhehehe...", shodou okolností se tohle téma "Open Source" hodně řeší ve sporu Googlu s Oraclem - Google právníci argumentují tím, že by měl mít Android nějakou zvláštní ochranu, protože je OS - což je samo o sobě dost sporné, že? Když Google zjevně používá OS Android pro prosazení svých obchodních zájmů.

Pamatuju si ze včerejška, jak jsi útlocitný a že jsi byl zastižen jako roboexpert v nedbalkách při podstatné neinformovanosti o skutečnostech na roboserverech hojně probíraných, které se nehodí k tvému vidění robosvěta. Vědět, že zareaguješ, nespokojil bych se se zkratkovitou formulací (která je samozřejmě expertovi tvého kalibru jasná!) a napsal bych konkrétní googlí aplikace: Google Search, Google Maps, YouTube, Gmail, Talk, Zprávy, Google Voice a Android Market. Snad jsem nanic nezapomněl.

Ty mě nemáš rád jen proto, že si z tebe dělám srandu, že něco nevíš a navíc nesdílím tvé nadšení pro android? Je to fakt škoda - nefanatici mě mají hrozně rádi! muhehehe...

0/0
30.10.2011 17:10

doktor_bota

Re: Nemůžu si pomoct

Když nevíš, co je "muhehehe", tak proč to používáš?;-D

Jinak nechápu, co přesně máš na mysli - Android podle tebe není operační systém, protože jej jeho tvůrce používá k prosazení svých obchodních zájmů? Zkus to napsat jednodušej, víš přece, že jsem jen nemajetný hlupák, který nemá ani na nejlevnější ajfoun...:-)

0/0
30.10.2011 17:41

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

Tak ještě kjednou sorry - žil jsem v domění, že ti je jasné, že mám na mysli O pen S ource a ne O perační S ystém.

Zase děláš to, co sám při své úzkostlivosti nemáš rád - podsouváš mi něco, co si opravdu nemyslím - tedy že jsi tak nemajetný, že nemáš na iphone. Ani si nemyslím, že jsi hlupák - jen jsi ješita, kterého jsem včera zprudil, protože se ukázaly tvoje docela zásadní mezery v oblasti, která je pro tebe z nějakého nepochopitelného důvodu důležitá - tak dneska hledáš - trochu jako hlupák - vendetu. Ale to mi na diskuzi fakt nevadí.

Takže k tobě uvedenému výňatku, přeložím ti to: google se snaží o zvláštní přístup z hlediska patentového práva s odvoláním na skutečnost, že se jedná o OpenSource - což je hodně sporné. Zvláště z toho důvodu, že ho Google používá k prosazení svých dalších obchodních zájmů a navíc je s ním provázáno množství aplikací, které OpenSource nejsou.

Problematika je složitější a na webu najdeš podrobnější rozbor s dalšími aspekty.

0/0
30.10.2011 20:10

doktor_bota

Re: Nemůžu si pomoct

Ano, pokud tvoje "OS" beru jako open source, tak tvoje příspěvky dávají o něco větší smysl. Děkuji za další román - a prosím hlavně se drž té myšlenky, že jsem hlupák, který po tvé včerejší lekci hledá vendetu, pro případnou další diskuzi je to nepochybně vynikající startovací pozice.

Mimochodem, ten pocit, žes mě zprudil, máš nepochybně i dnes, že? (;-D)

0/0
30.10.2011 20:34

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

Ani ne - dneska s tebou nebyla řeč a vlastně jsme nic neprorali.

Víš, mylšenka, že tě považuju za nemajetného hlupáka byla tvoje. A ješitný je každý - hlavně na věci, které považujeme za důležité. A přístup typu muhehehe - a také není dobrým začátkem diskuze.

Ano, když OS bereš jako opensource - jsem líný a nechtělo se mi to vypisova a považoval jsm to za zřejmé z kontextu - můžeš o tomminimálně diskutovat, ne?

0/0
30.10.2011 21:11

doktor_bota

Re: Nemůžu si pomoct

Jen taková drobnost - když v diskuzi o operačním systému použiješ zkratku OS pro něco, pro co se příliš nepoužívá, neměl bys být uražen, když ji někdo pochopí v jejím mezinárodně užívaném významu a vysměje se ti... Zvlášť, když se dá tvrzení "android není operační systém" od jablečného prudila očekávat (plus pro tebe je, že ti zůstaly aslespoň stopy racionálního uvažování, což se u tvých kamarádů jako "repair" či "RadinC4" rozhodně říct nedá).:-)

0/0
30.10.2011 21:18

liquido

Re: Nemůžu si pomoct

já nebyl uraženej. sám os používám obvykle stejně jako ty. v téhle souvislosti jsem to považoval za pochopitelné použití.

dotaz co znamená tvoje "muhehe" vážně souviselo jen s tím, že jsem nevěděl, k čemu patří.

myslím, že mám dost racionálního uvažování - na poměry panující na zdejší diskuzi. taky vrozená skromnost!

0/0
30.10.2011 21:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.