Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šedí operátoři vystrkují růžky. Chlubí se ceníky, chtějí být virtuály

Takzvaných šedých operátorů přibývá. Díky rámcovým smlouvám s operátory mají nízké ceny za služby a ty pak přeprodávají se ziskem. Ovšem bez příslušného povolení a velkoobchodní smlouvy. Balancují na hraně legality a operátoři před nimi tak trochu strkají hlavy do písku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jurajko231

s sedivkama to neni zadna vyhra

ja jsem objevil tento web http://jakusetritzamobil.cz a celkem mi to dava smysl. Bohuzel to neni zadna hitparada, ale pripada mi, ze se da z nasich operatoru vytahnout vic, nez se objevuje v reklamach...

jinak nesouhlasim s tim, ze by to byla reklama na o2, protoze jedine, co jakykoliv operator nechce, je aby jeho zakaznici platili min nez by meli...

0/0
13.10.2011 18:49

ObcanKane

Bacha na smlouvy

...no nevím, nic proti šedivkám, ale zkuste od nich odejít... když k nim přejdete většinou přestáváte být majitelem SIM a tím pádem i čísla, převádíte vlastnictví na šedivku. POkud Vám nezáleží na čísle není problém, ale pokud třeba jako firma jste na čísle závislí ...můžete mít problém ..... dejte si na to pozor .. znám jednu firmu, která má problém se od jedné šedivky dostat a navíc ještě dostala nějakou fakturu za roční zprostředkování ....:-/

Opravdu než k nim přejdete si velmi dobře přečtěte smlouvy ......

0/0
11.10.2011 12:10

RomanL

Re: Bacha na smlouvy

Firma si má své podmínky sjednat sama, a nemusí se potom obracet na nějaké šedivky. U Vodafonu to jde tuším už od 3 čísel.

0/0
11.10.2011 12:57

ObcanKane

Re: Bacha na smlouvy

....jde to u všech......většinou od nějaké měsíční útraty .....

0/0
11.10.2011 13:08

prngrr

Re: Bacha na smlouvy

ale cena je někde jinde

0/0
11.10.2011 15:37

Mágor

O2?

Paní (slečna) redaktorka asi nepochytila, že žádná telekomunikační společnost O2 ně neexistuje. V minulosti byla společnost Telefónica O2, z níž je nyní společnost Telefónica. A co se týče dalších aspektů článku, je to evidentně reklama na Telefónicu a její šedé "operátory". Nějak sem si nevšiml, že by v článku hodnotila tzv. šedivce ostatních operátorů. A co se operátorů týče, je úplně jedno, koho si vyberete, ceny našich tří operátorů jsou prakticky srovnatelné. Levnější je vzít si tarif nějakého zahraničního a u nás volat přes roaming.

0/0
10.10.2011 19:24

Sharkee okraden cenz0ry

Re: O2?

když už tak Telefónica Czech Republic, a.s.- ale logo kyslíku i produkty s tímto označením tám stále naleznete. O označení webu ani nemluvě 02.cz

0/0
10.10.2011 19:47

Mágor

Re: O2?

Ok. Kritiku přijímám. Šlo mi o použití zkráceného názvu společnosti, když autorka článku ve většině případů použila označení O2 a jednou či dvakrát použila Telefonica. Co se týče produktů, webu atd., to už je jiná věc.

0/0
11.10.2011 12:22

pooll

Re: O2?

Paní novinářka to napsala správně pane nenovináři :) každopádně když k tomu něco píšete tak si nejprve zjistěte informace-jak u tarifů(O2 jednoznačně nyní nejvýhodnější) a podává tady info o nejčastěji na netu známých šedivákách, které jsou kupodivu povětšinou u O2 či T-Mobile - divné, že :)

A co se týká názvu - Telefonica O2 Czech Republic a.s je správně nicméně divize mobilní je právě jen O2 !

No a to poslední - to už je naprostý blábol-to je přeci nesmysl i komentovat-tak tak nebudu ani činit. Mějte se.[>-]

0/0
10.10.2011 22:12

Kovis

Re: O2?

To poslední není blábol - např. u rakouského Orange máte za 23,20 Euro (580 Kč) 1000 minut v Rakousku, 300 minut v EU, 1000 SMS v Rakousku a EU a internet v Rakousku s 1 GB FUP. I kdybyste protelefonoval jenom 300 minut v roamingu, vychází 1 minuta na cca 1,90 Kč.

0/0
11.10.2011 9:40

ObcanKane

Re: O2?

JJ je to pravda, kontroloval jsem to ,ale je to bez Handy ...

0/0
11.10.2011 14:05

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

vy jste všichni chytří jak rádia

ale zapomínate, že u nás je "specifický" trh!

0/0
10.10.2011 17:57

TrueRobos

Re: vy jste všichni chytří jak rádia

Přesně tak, jak říká ČTÚ, lidi tady CHTĚJÍ a TOUŽÍ platit masivně přepálené ceny a ČTÚ je tu jenom od toho, aby tento fakt předával dál politikům, kteří budou podporovat i nadále oligopol... 8-o

0/0
10.10.2011 22:15

superkutil

Používám HERMOD a plná spokojenost.

Za 200Kč 150min a 150 SMS nebo za 470Kč 300min a 100 SMS.

0/0
10.10.2011 16:51

devaa

Re: Používám HERMOD a plná spokojenost.

Hermod není tak výhodný, jsou daleko lepší šediváci. Hlavně má volání v rámci vpn zdarma až od tarifu za 745kč.

Což se dá u jiného šediváka pořídit za 100

0/0
10.10.2011 20:30

LukoGreen

Re: Používám HERMOD a plná spokojenost.

A kteri jsou teda ti lepsi? Tohle me opravdu zajima, muzete tedy doporucit?

0/0
10.10.2011 22:19

Pusher

Re: Používám HERMOD a plná spokojenost.

Tarif 150min + 150sms nestojí 200,- ale 230,-Kč a je určen pouze pro děti do 26 let. Děti policajtů nebo hasičů. Jen pro úplnost. Viz web hermodu.

0/0
10.10.2011 22:07

SIFL

:)

koho by to zajímalo, kontaktujte emea.cz. není to žádná garážová "firma" s jednou osobou. Já přes ně volám s celou rodinou a oproti retenční nabídce vodafone stejně pořád za polovic.

je to jen tip - nemám s nimi nic společného. Musíte si nechat poslat ceník, protože tuto službu nenabízejí veřejně. Snad to někomu pomůže...;-)

0/0
10.10.2011 15:53

Pusher

Re: :)

Tak to nevím, moc tomu nevěřím, podle ceníku nenbízejí žádné tarify s volnýma minutama, pouze tarify s nižší cenou - kolem 3,-Kč vč.DPH za minutu. To zase není taková výhra, když se dá koupit dobíjeí karta O2 s tarifem 3,80,-Kč vč. DPH a nemusím se nikam upisovat na 2 roky.

0/0
10.10.2011 22:09

SIFL

Re: :)

Jde o to kolik voláš. Já žádné volné minuty nechci, chci platit co provolám, pro mě jsou volné minuty nesmysl (a všeobecně je to podle mě taková vábnička, navoněné nic - proč volné minuty? Zaplatím co spotřebuji ;-) ). Minuta vychází pod 3 koruny. V rámci "firmy" je to méně než koruna. Internet FUP 500 za kilo. Na dva roky jsem se taky neupisoval. Jediný závazek je, že číslo u nich musí být 12 měsíců - když po třech měsících udělám pápá tak nic neplatím, nedoplácím, maximálně mi u nich zůstane číslo, (které ale stejně po celou dobu můžu využívat) - což mě vůbec nevadí.

Já na SOUKROMÉM telefonu v současné době provolám kolem 300,- (za jejich ceny). Pokud bych volal 300 minut, tak už to možná zas tak výhodné nebude.

Co jsem teď našel fakturu tak to vycházelo takto: (+/-) 110minut, 15sms = 280,- Ale jak říkám, spočítat si to musí každý sám, ne všem to bude sedět.

0/0
10.10.2011 23:46

SIFL

Re: :)

jinak samozřejmě těch ceníků mají více, něco pro výhodnější sms, něco pro slabé volání, něco pro silnější atd. ale jak říkám, to si musí každý spočítat sám.

0/0
10.10.2011 23:51

hundik99

Neviditelná ruka trhu nic nezařídí !

Náš vůdce tvrdí, že neviditelná ruka trhu vše, zařídí. Proto máme nejdražší oprátory ,banky. Stačí když ti tři nenažranci se dohodnou na vysokých cenách a někoho podmáznou na ČTÚ. Oni, než aby prodávali milión minut po koruně, tak by si asi představovali prodávat jednu minutu za milión.;-€

+1/0
10.10.2011 15:34

Titan no.1

Re: Neviditelná ruka trhu nic nezařídí !

A s čím je problém, normální trh, kde existuje národ, cpoucí firmám peníze horem dolem. Až se tito lidé řeknou, že tento je drahý (což si čecháčci neřeknou), tak ho budou bojkotovat a on zkrachuje = uvolní se tržní prostor. Takto je trh nasycen peněženkami lehkomyslných zákazníků...

0/0
10.10.2011 22:25

Andee

Re: Neviditelná ruka trhu nic nezařídí !

Trh je především zdeformovaný regulací ze strany ČTÚ. To je celý problém... :-/

0/0
11.10.2011 2:01

Andee

Re: Neviditelná ruka trhu nic nezařídí !

Kdybys nebyl hloupej, tak bys věděl, že ona neviditelná ruka funguje na trhu, který je otevřený pro vstup konkurence. Tudíž se to těžko může vztahovat na trh regulovaný státem (resp. ČTÚ), že? ;-DRv Ale seš geroj, kopnul sis do Klause.

+1/0
11.10.2011 2:00

scorpio

Nádherné placené PR se bez osobní zkušenosti autorky

Nádherný zaplacený článek společností Telefonica O2. Lepší PR jsem neviděl. O2 začalo jít po šedých operátorech protože má pořád "MÁLO". Od doby co jsem byl u Eurotelu paušály zdražili 2x a zkouší teď co Češí vydrží a jak je můžou ještě oškubávat. Šedí operátoři prý nabízejí služby které nemají koncoví uživatele nárok využívat, jsou to lepší služby se slušným chováním na druhé straně infolinky a osobním přístupem. Nechápu co je cílem tohoto článku ale autorka je pouze nástrojem reklamy společnosti O2, jak je z článku zřejmé. Podobnou situaci jsem řešil a ČTU evidentně nemá O2 rád, protože na malých firmách jen demonstrují svoji sílu a aroganci.

+2/0
10.10.2011 13:42

petrolhead

Re: Nádherné placené PR se bez osobní zkušenosti autorky

je to hnus, článek na objednávku

0/0
10.10.2011 14:56

tp2597

Re: Nádherné placené PR se bez osobní zkušenosti autorky

Taky bych rekl, ze clanek je jen PR na O2. Ja s nimi osobni zkusenosti mam a dekuju, uz nechci! S Eurotelem jsem skoncil uz davno,

nedavno jsem od O2 utekl i se svym cislem v nemecke siti - pro neskutecne vysoke ceny a zcela neprimerene sluzby. A svete div se, presel jsem k legalnimu virtualnimu operatorovi, u kteryho mam casto i v roamingu vyrazne vyhodnejsi ceny v CR nez u sveho soucasneho domaciho operatora Vodafove (BTW: to jsou taky zmetci k pohledani, jenze porad lepsi nez T-mobile, ktery posledni zbyva).

0/0
10.10.2011 17:59

othoma

poslední země EU

všude jinde mají virtuály legálně jen u nás ne , kde je asi chyba ?Rv

+5/0
10.10.2011 13:29

pavlik12

Re: poslední země EU

Kde je chyba? Nikde - mobilni trh je konkurencni (jen na mobilni telefonii mame 4 celoplosne operatory) a ze operatori nechteji do svych siti poustet virtualy je prece svobodnym rozhodnutim soukrome firmy. Licence na frekvence si mohl koupit kdokoliv.

Kdyby tu byl fyzicky operator jeden, tak je jiste prostor pro regulacni zasah CTU, ale takhle - ne.

+1/0
10.10.2011 15:00

Lavra

Re: poslední země EU

Dovolím si tvrdit, že prostředí není efektivně konkurenční. Je to oligopol, definici si můžete najít na wikipedii. V současnosti není jiné cesty k zefektivnění trhu, než aby ČTÚ uložil operátorům povinnost umožnit volbu a předvolbu operátora a stanovení oficiální velkoobchodní nabídky (kterou pak operátor sám nesmí porušovat, třeba dumpingem pro určité zákazníky). O tom jsem přesvědčen.

0/0
10.10.2011 15:36

Andee

Re: poslední země EU

Ono by možná stačilo pustit sem jednoho nebo dva další operátory, protože to, co předvádí ufon, není konkurence, ale výsměch... Rv

0/0
11.10.2011 2:03

tp2597

Re: poslední země EU

Rozhodne s vami nesouhlasim, protoze presne toto je jen dusledek ideologie velkeho Vaska, ktery tvrdi, ze neviditelna ruka trhu vse zaridi. Nezaridi! 3 resp. 4 fyzicti operatori dostaly k dispozici nehmotny majetek cele zeme (radiovy prostor) a tudiz by mely byt ve svem volnotrznim chovani urcitym zpusobem omezeni (stejne jako majitel pudy si s ni nemuze delat co chce, i oni si nemuzou s vyhrazenymi frekvencemi delat co chteji). Tato omezeni by mel resit zakon (a to je ta zasadni chyba, ze neresi) a prikazat jim povinnost pustit do svych siti virtualni opratory (stejne jako "dratovi" telekomunikacni operatori musi poskytnout svou infrastrukturu tem "virtualnim dratovym"). Vsude v civilizovanem svete to tak funguje vice mene k obecne spokojenosti, jenze v CR vzhledem k zabednenosti/zkorumpovanosti/hlouposti zakonodarcu/ministerstev/CTU to proste jen odnesou lidi - nejvyssimi poplatky ve svete. Myslete na to az vam zase budou Kalouskove, Necasove, Sobotkove a jiny zmetci neco slibovat.

0/0
10.10.2011 17:51

jenyknovak

Ale, ale

Mám "šedého" operátora, protože mi nabídne 2000 minut do jakékoli CZ sítě, 150 sms a neomezený internet v mobilu za 1540,-Kč měsíčně se závazkem 12 měsíců.

Zkuste o takový tarif požádat O2 napřímo, tak se vám vysmějí..., ale přes šedivku to jde a kupodivu i on vydělá. Zajímavé, což????

Proto se nedivím, když rakouský virtuální operátor nabízí 1000 minut doma+300 sms+20 minut mezinárodních hovorů za v přepočtu 299,-Kč

0/0
10.10.2011 12:10

jamjes

Re: Ale, ale

paušál za 1540,- Kč ???  není to moc???

0/0
10.10.2011 12:14

Niky79

Re: Ale, ale

Takovy tarif O2 nabizi firmam o 20 lidech za 990 bez DPH.

Resp. ne presne on, je to neomezene volani, neomezene sms a internet.

+1/0
10.10.2011 13:53

Forrrest

Re: Ale, ale

Rv

0/0
15.10.2011 0:34

pavlik12

Re: Ale, ale

Ale vzdyt to je prece zaklad trzniho hospodarstvi, ze si firma rozhodne ze vam takovy terif nanabidne, a velkoobchodnimu partnerovi ano.

0/0
10.10.2011 15:02

Lavra

Re: Ale, ale

Tržní hospodářství funguje pouze tam, kde je volný trh, ne tam, kde existuje ze zřetelných důvodů (třeba výrazná omezenost zdrojů, v tomto případě frekvencí) monopol, či oligopol... Ty jsou naopak největším nepřítelem pro tržní ekonomiku.

0/0
10.10.2011 15:41

satman2005

Re: Ale, ale

To se mi zda docela moc. Ja volam neomezene a posilam sms neomezene za cistych 800,- mesicne...

0/0
10.10.2011 19:25

mk_kossak

Re: Ale, ale

Taky mam sedivku 600 minut + 400 sms za 500 bez zavazku. Jediny problem je s tim urcovanim za prodleni po dni uz se mi to jednou stalo. Napred jsem z toho nejak moc nechapal co se deje pak jsem si to zpetne vyhledal a ve smlouve to maj osetreny. S tim rusenim nevim jeste jsem nepremyslel o zmene protoze mi to vyhovuje. Kdyz jsem byl predtim sest let u O2 tak zadna sleva ani jeden telefon ale po sesti letech kdy mi koncila smlouva tak mi zacli nabizet slevu 50% na mesicni vyuctovani.

0/0
10.10.2011 19:29

uspavac

Re: Ale, ale

Prosim nějakej odkaz nebo jméno, rád bych se po něčem takovým podival. Děkuji

0/0
11.10.2011 12:05

mk_kossak

Re: Ale, ale

Je to zrovna ten tmt czech nechtel jsem to jmenovat aby me nekdo nenarknul ze tu delam reklamu. Maji omezeny pristup na stranky ale da se tam dostat pres telefonujtezabody.cz

0/0
11.10.2011 16:01

MikerCZ

Re: Ale, ale

také by mě zajímalo více info

pokud nelze veřejně tak třeba mailem na mikercz@gmail.com

děkuji

0/0
11.10.2011 13:43

majky.d

čtú

ČTÚ doporučuje, aby uživatel zároveň s tím využil rovněž

právo uplatnit reklamaci na rozsah a kvalitu služby přímo u příslušného

operátora, v jehož síti jsou mu služby poskytovány, a to i přesto, že s

ním není v přímém smluvním vztahu jako jeho účastník." Pokud přijde uživatel, který to má napsáno na firmu šedého operátora, tak mu nikdo na prodejně reklamaci nevyřídí.. Nemá oprávnění zastupovat firmu dle zákona..

0/0
10.10.2011 12:06

jorokw

Jak české! Jak nemorální!

Volání je v ČR velmi předražené a tak, abychom část nespokojenců uklidnili, potichu povolíme šedé operátory (operátoři by je mohli snadno zakázat, stačily by "kontrolní nákupy" a prokázali by přeprodej volání raz-dva, ale o to nemají skutečný zájem). Šediví operátoři "pro ty, kteří si to umí zařídit" jen upouští páru nenávisti.

Zákazníci šedých operátorů pak u článků o drahých mobilních službách vystupují způsobem: co tady naříkáte na ceny, já sám mám levné volání, protože si to umím zařídit a jsem s tímto stavem spokojený. Jsou tedy skupinou, která se nakonec staví na stranu operátorů. Takový malý úplateček... jako za socializmu: není zahraniční zboží? A co Tuzex? U veksláka můžete koupit bony a vysněné Wildcaty jsou doma. Ostatní ať ostrouhají.

Tichá babička z Horní Dolní na šeďáka sama nikdy nedosáhne, tak ať platí plnou palbu! Dobře jí tak.. a vlivný a schopný podnikatel volá za stejné peníze 10x více. Já se zákazníkům šedých operátorů nedivím, ale udělejme to proboha legální!

+3/0
10.10.2011 11:58

jamjes

vrchní prchni!

že bych přišel do vlaku a řekl: "Vážení cestující, jízdné platíte mě, protože já podnikám v tomto vagóně" nebo "V této restauraci jsem se rozhodl podnikat, tak od teď budete platit mě!"  Jak může nějaká firma říct: "My podnikáme v síti operátora "O2TMVF" teď budete platit nám"  Já tomu nerozumím. Pokud by chtěl někdo podnikat tak, že mi vezme moje zákazníky použije moji technologii a moje prostředky a vysává můj zisk, tak bych asi střílel.  Osobně znám pár týpků co takto podnikají resp. chtěli podnikat a jen si říkám: tý voe tak se dělá byznys, z ničeho vydělávat prachy je můj sen. A taky nechápu ty lidi, co si koupili číslo od firmy "pepafon" a pak brečí u operátora, že nemůžou volat, protože mají číslo zablokované. Operátor jim pak řekne: no to musíte jít za pepou. pepa je však v trapu a jeho pepafon je další firemní mrtvola ;-D

0/0
10.10.2011 11:42

lada123

Re: vrchní prchni!

K Tvemu prirovnani. Prijdes za zeleznicnim dopravcem (ktery jezdi bez dotaci) a reknes mu, ze vykoupis po cely rok v kazdem jeho spoji jeden vagon, zaplatis mu jako by ho mel obsazeny z jedne tretiny a budes se starat o cestujici sam. A dopravce Tvuj navrh prijme, osetrite si to smluvne a jakmile se Ti zacne darit, tak dopravce zacne zverejnovat PR clanky o tom, ze je nehorazne, ze na jeho ukor vydelavas...

+2/0
10.10.2011 11:54

jamjes

Re: vrchní prchni!

no situace je ovšem trochu jiná. těch šedých operátorů je opravdu spoustu.  (radio, google.cz, telefonáty, atp.)  mnohdy operátor ani netuší, že když uzavírá smlouvu s firmou XY na 2000 SIM že se ve skutečnosti nejedná o "obchoďáky firmy XY" ale o kdejakou babču, dědka, týpka, fajné paštiky a dokonce i menší firmy.  Přijde na to až v okamžiku, kdy přijde paštika na prodejnu a tvrdí, že jí nefunguje "její" číslo. když jí operátor sdělí, že to číslo patří firmě XY, tak je z toho vykulená a neví co má dělat.

0/0
10.10.2011 12:01

AAA3

Re: vrchní prchni!

A co je mu do toho, zda se jedna o obchodaky firmy XY nebo babcu, dedka a fajne pastiky?

To co si smluvili, zaplaceno dostane, ne?

+2/0
10.10.2011 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.