Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Když ještě konkurence fungovala... Před 15 lety přišel Paegas

Zatímco dnes to vypadá jako kartelová dohoda, před patnácti lety Paegas leccos změnil. Přesně 30. září 1996 totiž vzala za své do té doby neotřesitelná pozice tehdejšího Eurotelu. A vstup nového operátora znamenal změnu: výrazně klesly aktivační poplatky a tarify se na tu dobu změnily k nepoznání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petrva

.

Předposlední věta o tarifu dohoda s Oskarem platila, pouze do příchodu Vodafonu. Byl to super tarif, ovšem po nástupu Vodafonu jsem platil tím více, čím mémě jsem volal

8-o

0/0
4.10.2011 14:02

Jáosobně

Systém politický

Ať nabídnou LTE frekvence mimo  tuto silnou trojku a uvidíte, budou kvičet jako podsvinčata.JInak je jasné, že se nic nezmění.Proč?Protože pokud budou politické strany placené těmito firmami-zájemci o bussines-sponzoruj vyděláš, tak to vlastně všem bude vyhovovat........až do znárodnění.Rv S tímhle jen tak hnout nepůjde.Všem to vyhovuje krom nás, zákazníků.Je to vlastně forma skryté daně pro politiky, aby měli svoje koryta a  oni zase svůj bussines.Oni se chtějí, oni se potřebují.Takovej tu holt máme systém.....

+4/0
30.9.2011 16:00

robleh

Vodafone Cesko vs Australie

Zdravim, nedavno jsem se vydal do Australie. Zrusil jsem tarif a poridil si na cestu predplacenou kartu Vodafone za 200,- Kc. Vybral jsem si levnejsi SMS, asi za 1,50 a volani drazsi tusim za 6,50. Volne minuty = 0. Po priletu do AU jsem si koupil zdejsi Vodafone predplacenou kartu a byl v soku - za nabyti AU$30 (asi Kc 550,-) s platnosti 60 dni jsem dostal 150 (!) volnych minut do site Vodafone, 50 volnych minut do vsech siti, 100 volnych SMS, a bonus $30 kredit, ktery muzu vyuzit i na volani do zahranici. Jeste jednou:

Vodafone Cesko: dobyti 200,- Kc - 0 volnych minut/SMS

Vodafone Australie: dobyti 550,- Kc - 150 volnych minut do site Vodafone, 50 volnych minut do vsech siti, 100 volnych SMS, a bonus $30 kredit.

Je to sileny, ale mame to vsichni ve svych rukou. Neplatme ty jejich nehorazne ceny - ignorujte jakykoliv tarif drazsi nez 1,000 Kc, omezte hovory, zavolejte operatorovi a pozadejte o zruseni sluzby, pokud vam neda lepsi cenu. Proste bojkot, jinak to nejde.

-Robert

+3/0
30.9.2011 14:42

Peťulák2

Re: Vodafone Cesko vs Australie

A čím máme telefonovat? Ono je hezké to srovnávat se zahraničím a říkat neplaťte to - ale všichni 3 operátoři mají v podstatě společný monopol a není kam jít k levnější konkurenci. A navíc budu tvrdit, že zrovna ten Vodafone je ještě pořád nejlepší. Takže kudy?

0/0
1.10.2011 11:31

Anthemis

Re: Vodafone Cesko vs Australie

Jo jo, to je jistě moc fajn....ovšem jako další krok doporučuju koupi nějakého levnějšího sm(a)rt přístroje, a na něm si zkusit najít pravidla českého pravopisu, konkrétně rozdíl mezi "nabýt" a "nabít"...

0/0
2.10.2011 22:25

tencosinebereservitky

Necapu proc antimonopolni urad chrape

V polsku je minuta hovoru se sekundovou tarifikaci za 29grosu(1.8kc)na Slovensku je maximalne 13.centu to jsou 3 koruny , jen u nas je nejdrahsi telefonovani v okolnich statech. A spotrebitel, mlci, antimonopolni urad mlci a ooperatori se nam smeji jaci jsme blbci.:-/

+2/0
30.9.2011 14:35

romcao

Re: Necapu proc antimonopolni urad chrape

Už se s tím začíná pomalu, ale jistě, hýbat. Viz článek:

http://www.top09.cz/co-delame/tiskove-zpravy/husak-ceny-za-volani-jsou-u-nas-trinactkrat-vyssi-7221.html

0/0
30.9.2011 14:39

Fikus 1

Re: Necapu proc antimonopolni urad chrape

moc tomu nevěřím, Navíc když to říká TOP 09 je to docela zábavné. To rozhodně nejsou z těch kdo by bojovali proti starým pořádkům.

0/0
30.9.2011 14:42

Fikus 1

Re: Necapu proc antimonopolni urad chrape

Protože funguje jako naprostá většina státních institucí. antimonopolní úřad v Česku je tady proto aby legalizoval nelegalni věci. Jinak s článkem naprostý souhlas.

+1/0
30.9.2011 14:39

Leinad

Re: Necapu proc antimonopolni urad chrape

K čemu antimonopolní úřad? Brzdy přechodu ke konkurenci už úřad odstranil (přenositelnost čísla, poplatek za zrušení smlouvy uzavřené na dobu neurčitou...)

Kolik % zákazníků semtam zatelefonuje svému operátorovi a hlásí výhodnější nabídky konkurence? Kdo sleduje tarify? Mimochodem proč se v ČR daří prodávat jinde neprodejné potraviny, jako buřty bez masa?

0/0
30.9.2011 20:27

jarkacka

Zase lidi remcaj, že je něco drahý

Nechápu, jak si češi pořád na něco stěžují, zejména na ceny produktů

Když si chci něco koupit, nebo využívat služeb, které mi někdo nabízí, tak zaplatím cenu, kterou mi poskytovatel dá. Ta je stanovena podle nabídky a poptávky, jednoduchá ekonomická teorie.

Tak nechápu, co to je za argument, že si lidí neustále stěžují, že elektřina se jim zdá drahá, za mobilní služby platíme víc než v zemi x, y, nebo nedej bože že by se mělo platit za zdravotnictví nebo za školství. Spotřebitel přece nemá co kecat do ceny, buď chci službu za nabízenou cenu využívat, nebo nechci. Lidi jsou čím dál tím víc oprsklejší, všechno by chtěli nejradši zadarmo a ještě by stejně do toho remcali, že chtějí lepší služby.

Prostě když na něco nemám, tak si to nekupuju, tečka.

+1/0
30.9.2011 13:58

jaroyxcv

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

V dnešní době ekonomicky aktivní člověk nemůže bez mobilu vylézt na ulici. Prosím, uveďte alespoň jeden krok, který učinil zdejší operátor, který by donutil ostatní operátory reagovat nějakou výhodou pro zákazníka. Jak je vůbec možný vývoj, že se ze sekundové tarifikace přepracovali k minutové?

A ano, zařídil jsem se dle vašeho doporučení, po cca 6 letech se smlouvou u Vodafonu jsem jim zamával a mám předplacenou kartu u "konkurence". A co se dá, řeším přes net. Ale ne vždy to jde.

+1/0
30.9.2011 14:17

tencosinebereservitky

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

Souhlasim s VAmi, kdyz prisel na slovensky trh O2, tak ceny spadli z 15skk na necele 4koruny.EU

0/0
30.9.2011 14:36

jeronim77

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

Tohle je typycký příspěvek Pražáka - strefil jsem se? :-) Nemáš totiž pravdu a řekl bych taky, že tě telekomunikace živí, proto tyto podrážděné reakce na smysluplný článek. Kartelové dohody a oligopoly pohltily telekomunikace, stejně jako se dostalo a dostává do jiných odvětví (bankovnictví,...). Jednoduché porovnání, zda je situace na trhu špatná nebo ne vypalývá ze srovnání současné situace nabídky/poptávky a situace v okolních zemích. Jak je jednoduché prskat, že lidi remcaj, když nevím nic (nebo velmi málo) o situaci kolem sebe.

Když jsi takový "ekonom" co se děje na trhu, když je poptávka po telekomunikacích stále stejná a není zde konkurence? Akceptuje se nabídka, která je, protože substituty pro telekomunikaci nejsou - těžko každý budeme sebou nosit holuba, když někomu budeme chtít poslat zprávu.

+1/0
30.9.2011 14:20

Leinad

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

Konkurence existuje.

1) Existuje minimálně jeden zákazník, který má jinou nabídku, než nejvýhodnější nabídku ze všech na "trhu." Někomu by stačilo pročíst si "tabulky."

2) Existuje minimálně jeden zákazník, který během posledních šesti měsíců neinformoval svého operátora o existenci levnější nabídky konkurence.

3) Existuje minimálně jeden zákazník, který nezvážil veškerou konkurenci (včetně VoIP, Skype, SMS brány,... - je to něco jiného, ale ne každý mi na potkání řekne, proč pro jejich aplikaci nemít v kapse telefon s paušálem za net a Skype)

0/0
30.9.2011 20:39

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

VoIP, Skype, ............ - nesmysly, co mi je platny, ze ja mam v telefonu Skype, kdyz cely pribuzensto a nektery znami nemaj smartphony a datove tarify a volani Skype - mobil(GSM) se zrovna moc nevyplati. :-/

0/0
30.9.2011 22:40

Orwell2008

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

VOIP neni jenom Skype - volam s vterinovou tarifikaci komukoliv a ceny nejde ani nahodou porovnat,mimochodem SMS pochopitelně zadarmo neomezeně.Mam zaplacene data a ani nahodu se jakykoliv tarif nemůže rovnat.Nechapu proč všichni maji zafixovane Skype - rovna se VOIP.Za par korun měsičně směšne ceny za volani,nonstop online - takže když vidim že je někdo na icq dejme tomu tak mu pisnu přes něj,není nebo je to urgentni - zavolam nebo napišu sms zadarmo.To že se lidi nechaji zdirat je věc neschopnosti VOIP použivat,neschopnosti nakonfigurovat klienta,vybrat spravnou platformu a použivat.Řict že se VOIP nevyplati je bohužel znak toho že někde je chyba - co je mně po tom jestli znamy ma nebo nema skype?bez problemu mu přece volam na jeho čislo přes VOIP za hubičku s vteřinovou tarifikací,skypenení poviný a ani jediný.

0/0
2.10.2011 12:20

Zlo

Lidi vždy remcají, že je draho

To je  normální.

Současní operátoři jsou ale oglipol. Vzhledem k neochotě přijmout virtuální operátory přemýšlím, zda by neměli být násilně rozdělení na infrastrukturu a operátory, kteří by si infrastrukturu pronajímali.

+1/0
30.9.2011 14:25

Gamehoror

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

Však jo, taky telefon nemám abych neplatil ty zlodějský ceny.

Ale taky to má drobný nedostatky. Třeba nakoupit něco po internetu je problém protože se nezaregistruješ do internetovýho obchodu kde součástí registrace je ůdaj o telefonu povinný.

+1/0
30.9.2011 14:30

CYnikCYnik

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

Takhle to vypadá, když u nejmenovaného operátora sedí PR junior manager ve svém oupenspejsu a obhajuje produkty svého chlebodárce. ;-)

Ekonomická teorie nabídky a poptávky může fungovat tam, kde je trh volně přístupný dalším prodejcům nebo poskytovatelům služby. U nás frekvence přiděluje telekomunikační úřad a pro dalšího operátora tu údajně není prostor. Výsledkem toho je, že operátoři mají v Evropě zisk kolem 20% a u nás 40%. V Evropě existují virtuální operátoři, u nás nikoliv, protože je tam ti 3 producenti nepustí..

Podobné je to i s elektřinou, kde si na tzv energetické burze chlapci uměle zvyšovali ceny. Když přišla krize, cena šla dolů a Chrenkova Moravia Energo měla doplatit miliardové garance. Nejdřív ji podržel "konkurent" ČEZ a kontrakty odkoupil. Když to nešlo dál, tak Moravii nechali zkrachovat a otevřeli novou "štiku" nezatíženou starými kontrakty.

Toť tzv trh regulovaný počesku.

+5/0
30.9.2011 14:32

Fikus 1

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

R^

0/0
30.9.2011 14:44

Fikus 1

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

Evidentně toho nechápeš daleko víc. Vyhrál jsi mozek v tombole?

0/0
30.9.2011 14:43

Fungy

Re: Zase lidi remcaj, že je něco drahý

takže lidi si mají nechat kálet na hlavu... aha a kolik za to máte???

0/0
1.10.2011 11:12

Ma Te S

Tak se telefonovalo

před patnácti lety a na obrázku je moderní mobil ala ''placička'' , tak nevím nevím, ale před patnácti lety ty mobily vážily o pár kilo víc a měly o pár decimetrů více;-)

0/0
30.9.2011 13:31

desmodromVI@seznam.cz

Re: Tak se telefonovalo

Několik z těch mobilů jsem před 12-15 lety skutečně měl.

Třeba ta "placička" Fizz měl na délku snad 20 cm.

0/0
30.9.2011 13:56

TondaN

díky ti paegasi

;-D

0/0
30.9.2011 13:22

paulina

Proto telefonuju

jen v nejnutnějších případech.

0/0
30.9.2011 13:19

Michaell

Psychologie telefonních operátorů

Dnes všechny tři operátoři od sebe opisují, drží ceny vysoko

s porovnáním v okolních zemích

a kupní sílou. Jejich zákazníci, kteří mají větší měsíční užívání jejich

sítě, těm dají slevy, aby byli zticha a tu zbylou většinu ždímají jak to jde.

+4/0
30.9.2011 13:14

Inkvizitor Johny

Bejvávalo

Bejvávalo. Dneska už je to jen kartel kam oko dohlédne a volná ruka trhu je useknutá.

0/0
30.9.2011 12:39

Kuk na strejdu

Radiomobil na aktivacích rýžoval také

Několikatisícový aktivační poplatek byl v roce 1996 standardem. Jenže pak přišel Paegas, obchodní značka společnosti Radiomobil.

Tato věta se tváří, jako by Radiomobil aktivační poplatek zrušil. Moc dobře si pamatuju, jak jsem tenkrát přišel do prodejny a vysolil za aktivaci čísla pěkných pár tisíc.

0/0
30.9.2011 12:34

Duke._._Nukem

Re: Radiomobil na aktivacích rýžoval také

nic takoveho tam netvrdi,dokonce popisuje presnou castku.Jak to ctes..:-)

0/0
30.9.2011 12:44

Kuk na strejdu

Re: Radiomobil na aktivacích rýžoval také

Čtu to tak, jak to je napsáno. První věta tvrdí, že v roce 1996 byly několikatisícové poplatky. To je pravda. Druhá věta je uvozena spojkou odporovací "jenže", ale jak jsem psal z vlastní zkušenosti, k žádnému odporu tam nedošlo, několikatisícové poplatky jsem u Radiomobilu platil taktéž. Možná redaktor uvažuje v kodetovském stylu "řekl jsem pět a myslel jsem deset", resp. napsal jsem 'Jenže pak přišel Paegas' a myslel jsem 'stejně to dělal i Paegas'.

0/0
30.9.2011 13:33

Gamehoror

nevim jestli se to dá srovnávat.

Pamatuju doby kdy jste za 50 haléřů telefonovali tak dlouho dokud jste telefon nezavěsily, samozřejmě pevná linka.Puberta si šeptala hodiny sladký slůvka na rozloučenou z postele až při tom oba usmuli a ráno se probudili a byli pořád v on-line hovoru tak si popřáli dobré jitro a šli do školy.

Mobilní telefony to už byl sakra luxus a montovali je jen do aut a to ještě spíš v zahraničí protože u nás na to ani nebyli vysílače kde by to fungovalo něaký bezdrát spojení.

Tenkrát ty ceny museli být o něčem jiném ale hádám že být tu dnes komunismus tak telefony jsou nejspíš zdarma.

Tedy dotované ze státního tedy z daní.

Ale to už se nedozvíme co by bylo kdyby ....

0/0
30.9.2011 12:07

Byl jednou jeden kral

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

nevim proc do toho montujes komunisty, co ja vim, tak pro me bylo levnejsi dojet do 8 km vzdaleneho mesta autobusem, poklabosit a jet zpatky nez 3 minuty telefonu (mezimesto)

0/0
30.9.2011 12:36

Gamehoror

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

Proč do toho montuju komunisty ?

Nevim, jen tag z nostalgie jsem vzpomínal a při psaní se zamyslel.

Ale možná si při tom někdo kdo to nepamatuje uvědomí jak je to sakra dneska předražený i když jsou ty technologie jinde.

Jen je to jedna velká zlodějina ty dnešní tarify.

0/0
30.9.2011 12:43

CYnikCYnik

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

Já to už teda pamatuju za 1Kčs a účtováno bylo za impuls, protože interval soudruzi nedokázali na tehdejších ústřednách spočítat. Taky pamatuju, jak jsem se 5x dovolal někam jinam, že do Bruntálu jsem ještě v 93 musel volat přes spojovatelku, která mi volalala za 10min zpátky. Taky si pamatuju, že na pevnou linku se čekalo třeba 20let a byla i předmětem dědictví. Za urychlení přidělení se dával úplatek kolem 5tis (odpovídá dnešním 50tis).

Jinak tu v té době nebyl komunismus.ale socialismus: Komunismus byl jejich nerealiziovatelný cíl, kde každý pracoval podle svých možností a dostával podle svých potřeb. Jenže v socialismu, každý pracoval aby se nepředřel, dostával podle neschopnosti státu a tak přikrádal, kde se dalo.

Tím nehájím oligopol operátorů. Ten je o nečinnosti antimonopolního a telekomunikačního úřadu, jejichž zaměstnanci zřejmě dostávají od operátorů lepší plat než od nás. :-/

+1/0
30.9.2011 12:57

Gamehoror

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

Jo pravda, že to pak taky hodili na tu korunu a impulsy.

Nikdo neví jaký by to vzalo vývoj kdyby nebyla sametovka.

Třeba by to vypadalo přesně tak tak jako to vypadá dnes. :-)

Možná jiná cesta neexistuje.

0/0
30.9.2011 13:20

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

hovor za 0,5Kč byl jen ten místní hovor přes místní ústřednu, všechno ostatní bylo na impulsy

0/0
30.9.2011 13:50

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

Co vás v té škole učí?? V roce 93 u nás nebyl ani komunismus, ani socialismus!!!

0/0
30.9.2011 21:24

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

To dam dneska taky.. Skype se to jmenuje :) Jen je u toho vyssi pravdepodobnost dovolani, mensi pravdepodobnost padu hovoru a nestoji to ani ten padesatnik. Jo a na zavedeni skype se neceka nekolik let :)

0/0
30.9.2011 13:33

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

být tu dnes komunismus? Si asi nepamatuješ, kdo měl za komunistů to privilegium vlastnit telefon a jak dlouho se čekalo na zřízení linky, že?

+1/0
30.9.2011 13:49

Gamehoror

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

To mne překvapuješ :-)

Žili jsme na stejný planetě ?

Telefon měl každý kdo si o něj zažádal a jak to bylo s dostupností tam dráty natahat popřípadě kapacita linky.

Z tvého přízpěvku to zní jako bys musel mít rudou knížku aby ti telefo zavedli :-)

0/0
30.9.2011 14:35

Leinad

Re: nevim jestli se to dá srovnávat.

Přičemž však neexistoval žádný stát, kde by byla dostupnost lepší, ani stát, kde by bylo zvykem v řídce obydlených oblastech používat bezdrát, ani třeba Finsko.

0/0
1.10.2011 7:34

ricpic3

Ceny v Rakousku

Tak jen tak pro ukázku - ceny v Rakousku - tzn. podobná ekonomika, podobný počet obyvatel atd....

Tarif all in 10: 8 euro - 1000 min, 1000 sms 100mb dat : https://www.orange.at/Content.Node/tarife/

Co na to naši operátoři? a co na to český telekomunikační úřad, nebo jak se ti strécové jmenují? !!

+4/0
30.9.2011 12:01

martasex

hmmmm

Za ty 3000 jste si koupili SIM kartu do vašeho vlastnictví. Proto jsem od TMO odešel, když měnili VOP (kvůli klonovačům) a vložili do nich, že Sim karta je majetkem operátora. Odmítli si ji ode mě koupit z5. Tak jsem s nimi skončil a dodnes (8 let) jsem nedostal ani vratnou zálohu, ani cenu SIM (tu jsem jim předal protokolárně na prodejně). Ale je fakt že na S10, vypadalo logo Paegasu úúúžasně.

0/0
30.9.2011 11:53

legnaw

tarifikace

zakladnim problemem ceskeho mobil trhu je neexistence tarifikace 1+1... od toho se odviji vsechno;-O

0/0
30.9.2011 10:51

Martin Soušek

"dřevní" doba

Prosím nepoužívejte tyto hloupé rusismy! Dřevní doba? Co to je? Má to snad něco společného se dřevem? Rv

.

Kdepak! Ruské slovo "drevnyj" (древний) jednoduše znamená česky "starý". A když nějaký hlupák slyšel rusa mluvit o minulosti, tak slyšel "dřevní" a už si myslel, jak je světový, když to používá.

.

Takže prosím nesnažte se o světovost a tohle slovní spojení navždy vymažte ze svého slovníku! !!

+1/0
30.9.2011 10:40

RomanL

Re:

Já si myslím, že je to poměrně rozšířené rčení a každý rozumí, co se tím myslí. Rozhodně je to srozumitelnější, než spousta přihlouplých anglicismů, které neustále slýchám. Koneckonců, ruština je stejně jako čeština slovanský jazyk.

+1/0
30.9.2011 10:45

pepe6711

Re:

Nedělejte belba.

Toto slovo pochází z praslovanštiny, našli bychom ho třeba už i v díle Tomáše Štítného ze Štítného, tedy ve 14. století, o čemž se můžete přesvědčit v našem historickém korpusu češtiny.

http://www.radio.cz/cz/rubrika/cestina/drevni

"S jeho užitím se setkáme i v osobním dopise Jiřího Voskovce: "...díky za zaslání skvostných podobizen, jak říkával můj otec, dřevních. (Pamatuju se, že tomuto nezvyklému leč pěknému českému slovu jsem se naučil od něj.)"

0/0
30.9.2011 10:54

jan michael

Absolutne

zbytecny clanek ...

+1/0
30.9.2011 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.