Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojkot operátorů pokračuje v sobotu, lepí se na něj příživníci

Protesty proti předraženým mobilním službám mají stále více zastánců. Na sobotu 17. září je připravena další protestní akce, nespokojenci budou opět vypínat své mobily. Celou akci však provází řada nejasností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarkacka

Nesmyslnost protestu proti ceně

Nechápu, jak si češi pořád na něco stěžují, zejména na ceny produktů

Když si chci něco koupit, nebo využívat služeb, které mi někdo nabízí, tak zaplatím cenu, kterou mi poskytovatel dá. Ta je stanovena podle nabídky a poptávky, jednoduchá ekonomická teorie.

Tak nechápu, co to je za argument, že si lidí neustále stěžují, že elektřina se jim zdá drahá, za mobilní služby platíme víc než v zemi x, y, nebo nedej bože že by se mělo platit za zdravotnictví nebo za školství. Spotřebitel přece nemá co kecat do ceny, buď chci službu za nabízenou cenu využívat, nebo nechci. Lidi jsou čím dál tím víc oprsklejší, všechno by chtěli nejradši zadarmo a ještě by stejně do toho remcali, že chtějí lepší služby.

Prostě když na něco nemám, tak si to nekupuju, tečka.

0/0
30.9.2011 14:06

5.element

Návod jak na ně

Nejsem z našich operátorů našený. Mají nás celkem v hrsti a dělají si z nás srandu.

Navrhuji toto jednoduché řešení. Operátoři jsou na nás domluvení, tak co je takhle postavit proti sobě. 

Mohlo by to jít tak, že lidi začnou houfně přecházet k jednomu operátorovi. Je to jedno ke kterému, ale musel by to být jeden pro všechny.Přenositelnost čísla máme už dlouho, jen se ji nebát a nebýt líný použít. Sociální sítě se můžou zapojit.

Ti zbylí operátori by totiž byli motivováni přehodnotit svoji obchodní strategii a začít se podbízet zákazníkům.

Tím by se ty tržní mechanismy rozhýbaly....Co vy na to?

0/0
21.9.2011 21:46

njuska

Sakra...

Sakra, já to propás. S chutí bych bejval také vypnul. To, co si tu operátoři (v porovnání se zahraničím) dovolují, je opravdu místy až neuvěřitelné! Jejich čisté zisky okolo 10 miliard ročně pro každého, mi příjdou vzhledem k naší ekonomice nehorázné, nepoměrné a škodlivé. Kdyby alespoň něco reinvestovali... Zisky jakoby odpovídaly oligopolnímu stavu. Chce to 4. operátora, jako sůl. Je velká chyba ČTÚ, že není schopen (ochoten) vyhlásit licenční řízení, které mělo proběhnout již na jaře 2010. Osobně nechápu, proč do tohohle novináři více nešťourají...

0/0
20.9.2011 2:11

Prophet

Taky jsem to vypla.

I kdyby takové akce organizoval samotný šéf podsvětní galerky, kdo by se chtěl nechat okrádat? Je to přinejmenším záporná reklama pro operátory. Už to potřebují jako sůl. Je to jako platit za vzduch, protože ho dýcháme.

+2/0
17.9.2011 23:47

bkf1

VYJADRENI OPERATORU...

Uz podle vyjadreni jednotlivych operatoru je videt, kteri DVA chteji lidi JEN okradat... Bohuzel od toho jedineho vcelku poctiveho (poctiveho v ramci moznosti; jsou v tom bohuzel i jine faktory, proti kterym ten treti nemuze jit, protoze by pak nekdo zacal tahat za nitky, jak uz to v teto vychodni zemi je) odesli resp. majitel firmy se nechal ukecat nejdrive na jednoho a pak na druheho... vysledek? platime vice a mame porad problem se signalem :o(

0/0
16.9.2011 16:19

AAA2

Re: VYJADRENI OPERATORU...

Jako tim vcelku poctivym myslis tohodle?

http://zpravy.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/vodafone-si-vzal-z-ceske-pobocky-temer-cely-kapital-696891

0/0
16.9.2011 23:04

bkf1

Re: VYJADRENI OPERATORU...

TO je snad uplne jedno jestli si vzali kapital nebo ne... zakaznika to VUBEC nezajima, zakaznika zajima, za kolik mu bude operator prodavat sluzby + jake jsou odmeny a za co a s tim tohle NEMA VUBEC NIC SPOLECNEHOX

0/0
20.9.2011 9:15

njuska

Re: VYJADRENI OPERATORU...

Vodafone se chová naprosto stejně hnusně, jako ostatní dva operátoři! Proto tu máme takové ceny. Kdyby Vodafone začal konkurovat a měl odlišné ceny, konečně by se začalo něco správného dít. Ale když vydělává kolem 10 miliard Kč ročně, tak proč by to dělal, žejo? :-/

0/0
20.9.2011 2:19

bkf1

Re: VYJADRENI OPERATORU...

BUDICEK!!! V tomhle mafianskem ČEZkem state se NELZE JEN TAK ROZHODNOUT, ze se zacne konkurovat nejakymi extra levnymi cenami resp. ANO lze to, ale pak prijde udiv, co vsechno se na takovy subjekt zacne plest... Myslet si, ze velka firma muze "rict dost" a rapidne zlevnit (pritom by porad HODNE vydelala) je v teto zemi opravdu utopicke a lide, kteri si to mysli asi nemaji poneti, jak to tady v tomto nasem vychodnim svete funguje:-/

0/0
20.9.2011 9:23

wotomtoje.

Bojkot ...

by měl probíhat úplně v jiném stylu. Nevolat zbytečně, používat alternativy, následně neuzavírat nevýhodné smlouvy apod. Samozřejmě se to týká soukr. hovorů, u kterých je vysoká cena největší problém. Pokud by operátorům klesaly příjmy, samy by s tím musely něco dělat a podbízet se třeba volnými minutami navíc. V jiných zemích nemají nižší příjmy od zákazníků, akorát tam pořídíte za stejně peněz více muziky!

+1/0
16.9.2011 11:51

njuska

Re: Bojkot ...

Moje řeč. Mám v mobilu nastveno VoIP, které se automaticky aktivuje v dosahu libovolné WIFI sítě (např. doma, v práci...). Žádný paušál, žádná vázací smlouva, žádné stupidní balíčky. Volání na mobily celý den za 1,60Kč/min. Na pevné inky asi za 30 hal/min. Tarifikace 1+1 (tedy po sekundách od začátku). Kvalita hovoru je mnohdy lepší, než při klasickém volání přes GSM. Počítám, že za ten půlrok jsem zaplatil na VoIP kreditu asi tak 2500Kč. A kupodivu mě to vůbec netrápí, protože ze zkušenosti vím, že T-Mobilu bych za stejný počet provolaných minut zaplatil minimálně o 4000Kč více.

0/0
20.9.2011 2:17

majxik

Rovnou na celej vikend

No coz, ja si ho klidne vypnu od soboty 15 hodin na celej vikend :) Operator to mozna nepociti na sve kapse, ale ja to pocitim na klidu , ze me nikdo nebude otravovat :-D obcas zavidim babicce ty casy kdy kdyz byla venku tak ji nikdo nevolal marketingovou nabidku.... I kdyz ted uz ma taky mobil, ale stejne ho nechava doma :)

0/0
16.9.2011 11:15

nickless

Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

Přijde mi to kravina. Ne že bych nechtěl levnější volání a nevěděl, že v zahraničí to jde, ale nechápu, čeho chtějí dosáhnout. To si někdo myslí, že nějaká firma po protestu nebo žádosti zlevní? Proč by to dělala? To by bylo okrádání zase někoho jiného, majitelů a akcionářů, což jsou lidé jako já, kteří vložili své peníze třeba do penzijních fondů. Kdo z vás před výplatou šéfovi řekl "Šéfe, tento měsíc mi dejte o 2000 míň, ještě mi zbylo z  minula"?

Řešení: Protestovat proti státu, resp. ČTÚ. Ten musí nastavovat ostře konkurenční prostředí (zrušení poplatků za přecházení mezi sítěmi, zrychlování, zjednodušování, frekvence prodávat jen novým firmám a ne jako doposud stále těm stejným apod.) Dále důsledně sledovat tržní nabídky a brát vždy tu nejlevnější, přecházet ze sítě do sítě. Rozhodně nebrat úpisy na 2 roky. Ty to celé brzdí. Spousta lidí si stěžuje, ale neopustili by nikdy svoji oblíbenou značku, i když konkurence jim nabízí lepší podmínky.¨i to celé způsobují.

0/0
16.9.2011 10:11

nickless

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

Dokud to operátoři uvidí, tak místo zlevňování budou raději valit peníze do mediálního posilování pozice své značky, to je logické. Znám spoustu lidí, kteří mají O2, jsou na to hrozně hrdí, ale přitom nadávají, že mají vyšší cenu, než u jiné firmy. A v těchto akcích si chtějí vystávkovat stejnou cenu u O2, jako je jinde. To je blbost. Řešení je přejít tam jinam. KDyž mám 2 obchody, nakupuji v drahém a vedle je levný, tak přece půjdu do levného a nebusu stávkovat před drahým.

Bojkotujte smlouvy. Neuzavírejte smlouvy na 2 roky, ani kdyby byly sebevýhodnější. Prostě srovnávejte jen nabídky bez úvazku a z těch vybírejte a přecházejte. A půjde to samo.

+1/0
16.9.2011 10:14

AAA2

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

Zkus se podivat na bankovni poplatky. Nebyt ruznych protestnich iniciativ, kterym take ruzni chytraci radili to co ty tady, tak jeste stale bezne platime takove lahudky jako poplatek za zruseni uctu ci za polozku na vypisu...

0/0
16.9.2011 10:19

nickless

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

To je blbost. Ty poplatky nikdo nezrušil pod nátlakem davu na facebooku. Ale proto, že se objevily nové banky, které měly jedinou možnost, jak oslovit klienty, kteří už byli uloveni jinde. A rozjelo se to jenom díky tomu, že k nim ti klienti masivně přešli a porušili svoje staré účty. Takový mBank získal 100.000 zákazníků za pár měsíců, tak na to ty ostatní banky musely reagovat. A přesto dále existují banky, které vybírají poplatky, jaké píšete, akorát je to stojí větší mediální úsilí a musejí je zaobalovat do různých balíčků apod. Ale vymohli si to lidé tím přecházením. Ne nadáváním na facebooku nebo že by týden nepodávají příkazy k úhradě. Prostě natvrdo, zašel jsem do ČS, řekl jim, že svůj 20 let starý účet ruším z důvodu poplatků a jdu do mBank. Kdyby všichni zůstávali u ČS a stávkovali, že týden nepodají příkaz a chtějí stejné ceny jako v mBank, tak co by se asi stalo? Nic. ČS by akorát investovala další peníze do posílení značky v médiích.

0/0
16.9.2011 10:25

RomanL

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

Přesně. Ale to ten co si myslí, že někoho zajímá, když si na 2 hodiny vypne mobil, nepochopí... :-P

0/0
16.9.2011 10:32

AAA2

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

mBank sice ziskal 100.000 zakazniku, to ovsem neznamena ze tech 100.000 zakazniku okamzite bezelo do stare banky a za poplatek zrusilo puvodni ucet...

0/0
16.9.2011 10:59

nickless

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

To jsou 2 věci: mBank byl odměněn a inspiroval další banky k podobnému kroku. I ty staré musely slevnit, aby snížily ten tlak na odchod.

Většina lidí ten účet ve staré bance zrušila nebo nechala na dožití. Já tam taky nechal poslat ještě 3 výplaty před výpovědí v práci, ale už jsem je ihned přepumpovával do mBanku a odchozí platby jsem už vedl odtamtud. Poplatek za zrušení účtu se mi vrátil docela rychle tím, že jsem zrušil ostatní poplatky.

Ale tohle je přesně zase to místo pro stát: Posilování konkurence, v tomto případě zakázat poplatky za zrušení účtu. S tím souhlasím. Citlivé zásahy tak, aby to bylo pro všechny stejné a posilovalo konkurenci a přecházení mezi firmami. Nesouhlasím se zásahem státu stylu poplatek za odchozí platbu max 5 Kč.

0/0
16.9.2011 11:12

wotomtoje.

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

S tou Mbank souhlas! Já osobně založil účet u Mbank a následně mi dala Poštovní spořitelna taky účet zadarmo za podobných podmínek. Předtím to nenabízela.

0/0
16.9.2011 11:44

AAA2

Re: Já naopak zapnu 2 spící mobily v šuplíku

- stat poplatky za ruseni uctu sice zakazal, ale az v roce 2009 kdyz uz je temer nikdo neuctoval

- vetsina bank tento poplatek pod medialnim tlakem rusila uz v roce 2005 a samotne banky priznavaly ze z tohoto duvodu:

http://www.novinky.cz/ekonomika/59781-poplatek-za-zruseni-uctu-odpiskala-i-ceska-sporitelna.html

- mBank prisla na cesky trh az v roce 2007

Takze, rozhodne to nebylo jeji zasluhou a medialni tlaky na bankovni poplatky svuj smysl mely, stejne jako ma smysl organizovat medialni tlaky na predrazene volani...

+1/0
16.9.2011 12:25

RomanL

Už zase?

No tak bojkotujte, bojkotujte... :-P

0/0
16.9.2011 9:10

Neposlušný_občan_Rebel

Vypneme

všichni na 2 hodiny mobilu a jediný klad  co s to ho bude, že se o ten

čas prodlouží životnost baterie v mobilu. Všichni operátoři zde mají

zahraničního vlastníka, který ječí jak je u nás drahé volání oproti západu a

přitom jsou spokojeni, jak se jim tady sypou penízky do jejich kapes.

0/0
15.9.2011 19:58

CHYREN

To je hodně podobný, jako..

90 000 přečtení Škárky a jeho karma 49 a něco. Chce iDnes odvrátit pozornost od mého komentáře u tohoto blogu? ;-D

0/0
15.9.2011 18:41

T vůj_stín opět opět zpět

Re: To je hodně podobný, jako..

Nefanděte si. Naučte se žít s pocitem že váš blog a politika obecně je většině normálních lidí ukradená.

0/0
16.9.2011 8:54

phi

je tu samej predpokadenej defetista

"to nema cenu" - skoda, ze si to nerekli vasi rodice, bylo by min ovci

+1/0
15.9.2011 18:38

RomanL

Re: je tu samej predpokadenej defetista

Naopak, jenom hloupá stádní ovce si může myslet, že vypnutím telefonu na 2 hodiny dosáhne nějakých výhod. Možná kdyby ta ovce strávila 2 hodiny hádáním s operátorem, tak by si požadovanou slevu vyhádala sama a už by to ani nebyla ovce.

0/0
16.9.2011 10:27

cutting

Komedie

Komické je, že ve většině mají tihle "revolucionáři" předplacenky, které už předem zaplatili, a nebo tarify od rodičů a nebo firem , které se platí bez ohledu na to, zda je provolají. A teď " vyhrožují", že nebudou volat. Jste k smíchu fajsbůkáři. ;-D

0/0
15.9.2011 18:34

phi

Re: Komedie

komicke je, ze to nekdo musi komentovat timhle zpusobem. priste pujdete detem na piskoviste poradit, ze jim ty babovky nevydrzej, ne ?

+1/0
15.9.2011 18:37

Orthodox

Re: Komedie

Dobrý ;-D

0/0
16.9.2011 10:16

RomanL

Re: Komedie

To jako že ti stávkaři jsou na úrovni těch dětí s bábovičkami? Tak naivitou to by docela sedělo... ;-D

0/0
16.9.2011 11:35

Spring-peace

Nýmandi!

Chcete li bojkotovat a přesto další den budete telefonovat, protože bez toho neumíte být, jste jen banda nýmandů.

Jediný smysluplný protest je sdružit se, založit si vlastní dostatečně silnou skupinu lidí, tyto dát pod jednu velkou VPN a budete volat za ceny o jakých sníte....operátor vydělá méně, vy budete telefonovat za super tarify ( i třebas za 1 Kč kamkoliv....). Ale na to nýmadi nemají odvahu a možná je to i složitější a náročnější a musí se proto něco udělat že? Jenže kecama se nenakope...jak by řekl klasik.

0/0
15.9.2011 18:00

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: Nýmandi!

R^ presne, vetsina telefonu podporuje wi-fi, kdyz se vsichni spoji a udelaji si celorepublikovou wi-fi, ke ktere se pujde pripojit odkudkoli, kazdej do toho vlozi nejakou tu investici, tak muze bejt volani i net skoro zadarmo.

0/0
15.9.2011 18:07

Spring-peace

Re: Nýmandi!

Takto je to také možné, ale myslel jsem založení "šedivého" operátora, který je víceméně operátory trpěn. Jedním z nich je např i Hermod (u O2) , pak tuším skupina kolem Amway a Robert Změlík má také něco takového u TMob. (málem na tom zkrachoval, ale nyní mu to jede...)

0/0
15.9.2011 18:11

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: Nýmandi!

jj, ale vzhledem k rozsirenosti wi-fi u nas ani operatory nepotrebujem. To by se pak divili ;-D, jenze vedi, ze lidi jsou liny a jediny na co se zmuzou je to vypnuti mobilu v sobotu na jednu hodinu. :-/

0/0
15.9.2011 18:16

Spring-peace

Re: Nýmandi!

Jistě, máte pravdu, jen je trochu problém v té dostupnosti, když mi chce někdo volat, navíc wifina baterku pěkně saje :-)

Kolik lidí je ochotno zřídit si např. VOIP. 90% vůbec o této možnosti nemá ani šajna. A to jsou volání na VOIPu setsakra zajímavé co se týče tarifů!

0/0
15.9.2011 18:20

Spring-peace

Re: Nýmandi!

Více např. zde:

http://mobil.idnes.cz/uzivejte-si-snove-ceny-za-volani-i-kdyz-nejste-firmou-zcela-legalne-1fs-/mob_operatori.aspx?c=A091017_1274155_mob_operatori_jm

0/0
15.9.2011 18:14

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: Nýmandi!

no je otazka, zda by to pri nejakym masovejsim pojeti operatori netipli, treba tady to zkousej a operatori neaji zajem:

http://www.neurra.cz/

0/0
15.9.2011 18:19

phi

Re: Nýmandi!

jo, takze kdyz se mi nelibi moda v cechach, tak si mam zalozit krejcovskou dilnu ?

kde si myslite, ze se sezene pocatecni investice ?

0/0
15.9.2011 18:35

Spring-peace

Re: Nýmandi!

Fajn, tak si nekupujte Armaniho a jděte k vietnamcům....a nebo budete bojkotovat Armaniho, že si u něj nic nekoupíte. Zkuste to ;-D Ale to je trochu mimo mísu. Počáteční investice?? Do čeho proboha. Potřebujete jen hodně lidí a pak stačí zajít k libovolnému operátorovi a říct: mám 10 000 SIM, co mi můžete nabídnout....Jistě, těchto 10 000 SIM musí být vedeno na jedno sdružení..... A proto znovu opakuji - jsou to nýmandi, kteří na to nemají. Ne finančně, ale organizačně.

0/0
16.9.2011 7:46

AAA2

Re: Nýmandi!

V Rakousku, Anglii, Nemecku si taky lidi musej zakladat velkou VPN, aby volali za ceny, za ktere volaji?

0/0
15.9.2011 19:37

Spring-peace

Re: Nýmandi!

Máte na výběr. 1/ Akceptovat ceny, 2/bojovat proti cenám bez omezování se (VPN) 3/ Omezit se - nevolat 4/ odstěhovat se (asi blbost což) 5/ nechat se zamrazit a probudit se za x let, až tu budou lepší tarify (riziko, že nebudete pravověrný muslim...jako všichni okolo)

0/0
16.9.2011 7:49

AAA2

Re: Nýmandi!

Zkus se podivat na bankovni poplatky. Nebyt ruznych protestnich

iniciativ, kterym take ruzni chytraci radili to co ty tady, tak jeste

stale bezne platime takove lahudky jako poplatek za zruseni uctu ci za

polozku na vypisu...

0/0
16.9.2011 10:21

othoma

Re: Nýmandi!

za dané situace má COKOLI proti oligoplu svůj význam, to co navrhujete vy je samozřejmě praktičtější leč počet virtuálů je jistě také omezen a pokud vím tak o něco podobného se ted´ snaží neurra.cz a zatím také neúspěšně,

rakouský tarif neprošel ani přes virtuála..

0/0
15.9.2011 20:55

Spring-peace

Re: Nýmandi!

OK, ale protest ve smyslu nebudu volat je kravina. To je jako nebudu se mýt, protože kubík vody je za 80Kč a začnu se mýt až bude za 1,5 Kč :-)

0/0
16.9.2011 7:50

cutting

Tatínek vám vyhlásí válku !

;-)

0/0
15.9.2011 17:48

Orthodox

Re: Tatínek vám vyhlásí válku !

Je, já sem si zlomil šavli ... ;-D

0/0
16.9.2011 10:13

repair

A co vám brání ?

A co vám brání odstehovat se do některého z mobilních rájů? Všude ve světě je něco levnější a něco jiného zase dražší. Pokud chcete platit třeba v rakousku málo za volání, ale třeba za pivo v hodpodě 5x tolik, co tady, je to kousek za kopečkama. A takových příkladů je X. Vaše " revoluce a bojkoty" jsou směšné. Protože jediný, kdo rozhoduje o výši vašich účtů, za všechno, ne jenom za telefonování, jste JEN A POUZE VY SAMI ! A to všude ve světě. ;-D

+2/0
15.9.2011 17:27

Nahlas se ti směju 2

Re: A co vám brání ?

R^!

0/0
15.9.2011 17:29

cutting

Re: A co vám brání ?

Opravdu věříš, že mají schopnost to pochopit?;-D fajsbůk je jako ulice, kdekdo se nechá strhout, i když tuší, že dělá kravinu. Ale ten pocit, že je součástí nějakého davu, který " musí něco přece změnit" je tak opojný. Stejně, jako když v davu někdo vysklí výlohu. Je king, takový silný, jako silnice a radikální. Ale sám by to nikdy neudělal.... Ale ať se mládí vydovádí. :-) Komické je, že ve většině mají tihle "revolucionáři předplacenky, které už zaplatili, a nebo tarify od rodičů a nebo firem a teď " vyhrožují", že nebudou volat. ;-D

0/0
15.9.2011 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.