- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, já bych řekl, že ty zákony se hodně překrucují a každý si je vykládá tak, jak se mu hodí do krámu. Realita je imho taková, že paušálně tvrdit, že nahrávání hovorů je něco špatného, zakázaného, nebo že s tím musí protistrana souhlasit je blbost. Vždy záleží co nahrávám, kde to nahrávám a koho nahrávám. Pokud budu nahrávat kolegův rozhovor s milenkou je to úplně jiná situace, než když budu nahrávat rozhovor např. s příslušníkem městské policie při výkonu jeho práce. V tom druhém případě je možnost takový rozhovor nejen nahrát, ale i beztrestně zveřejnit. Poslat ale záznam rozhovoru s milenkou byť jen manželce je zcela mimo zákon. Ochrana osobnosti není pro všechny stejná - politik musí např. strpět zásahy, které si obyčejný člověk líbit nemusí a analogicky to platí i o lidech co telefonují v rámci svých pracovních povinností. To platí samozřejmě nejen pro audio, ale i pro videozáznamy. Podvodníkům a lajdákům ze státní správy se hodí jakýkoliv překroutitelný zákon.
Článek čerpal z tohoto http://www.odposlechy.com/pravni-rozbor/ - je to tam srozumitelne popsano.
Operátor musí s nahrávkou ze strany zákazníka výslovně souhlasit.
Ano přesně tak. I zákazníka když infolinka nahrává je o tom informován.
:-)
Terezo, Terezo...
Mno, uděláme to jinak, ano?
Jednou jsem děvčici nahlásil, že v rámci zkvalitnění mých služeb může být hovor monitorován i z mé strany. Prohlásila, že s tím nesouhlasí, radostně mi poradila, ať si to jdu vyřídit na prodejnu a praštila mi s telefonem.
Následnou mailovou komunikaci se zákaznickým servisem můžu doložit - vysvětlili mi, že operátorka byla v právu, že by mohlo dojít ke zneužití osobních a chráněných dat, blablabla.... To znamená že to, co může jedna strana (firma), nesmí druhá (zákazník) - pardon, vlastně může. Můžu s nahráváním nesouhlasit, ale pak se mnou nebude operátor(ka) mluvit. Zábavné, že?
Takže milá Terezo Meravá, jak kdysi pravil jeden moudrý muž: Zkuste, a pak mluvte.
Terezka nepíše, že máš "na potkání" všem vykládat, že si hovor nahráváš, otče Semelíku, tak nepindej. Prostě si to nahrej a pouze v případě, že je to skutečně potřeba, vytáhni nahrávku na světlo Boží.
No souhlas přeci nějaký musí každý jeden operátor dát už z titulu své pozice. Měli by to mít zajištěné pracovní smlouvou nebo nějak podobně. Nemůžou očekávat, že souhlas musí dát jen jedna strana (zákazník), ale operátor (člověk) jej dát nemusí.
to už 2 roky, mám symbian, velká výhoda. U o2 není problém, jiní operátoři nevím. Nahrávám si automaticky veškerá jednání s jakoukoliv firmou
Ten právní rozbor na http://www.odposlechy.com/pravni-rozbor/ znám už dlouho a na základě konkludentního souhlasu si nahrávám úplně všechny hovory. Už se mi to vyplatilo, když protistrana později tvrdila že dohoda zněla zcela jinak. Po poslechu jejího vlastního hovoru jí sklaplo
Když někam zavolám a ozve se: "Upozorňujeme, že (v rámci zkvalitňování služeb) může být hovor nahráván."
To se dá vyložit i tak, že mi povolují si hovor nahrát - může být nahráván.
Lepší je při spojení říct: "Dobrý den Franta Novák, chci vás upozornit, že z mé strany bude hovor též nahráván"
On se pak kolikrát takový pracovník víc snaží postupovat korektně.