Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odmítl v letadle vypnout mobil, zatkli ho. V Česku hrozí vysoká pokuta

V americkém Texasu byl při přistání letadla na letišti v El Pasu zatčen pasažér za to, že zapnul svůj telefon a na žádost personálu ho odmítal vypnout. V Česku za tento přečin hrozí teoreticky statisícová pokuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antikodex

V letadle se stejně nikam z mobilu nedovoláte

vzhledem k jeho silnému kovovému plášti nechytnete ani signál a  i kdyby přecejen, kvůli rychlosti letu nepůjde overanding mezi BTSkami (ten funguje zaručeně pouze do 200 km/h).

0/0
19.9.2011 16:46

pteryx

Opravdu to vypínejte

GSM má dost vysoký vysílací výkon, který by mohl za nepříznivých okolností negativně ovlivnit některé systémy letadla. Přepnutí do "režimu letadlo" nestačí, protože pokud ten mobil není vyloženě hloupý, tak může být zavirovaný a může přistupovat na síť i když se tváří že ne. Dokonce ani vypnutí bych nepovažoval za úplně spolehlivé, protože to je podobný případ. Abyste měli jistotu že mobil nepřistupuje na síť, tak byste museli vyndat baterky (což u některých modelů ani nejde ...).

0/0
15.9.2011 20:41

RomanL

Re: Opravdu to vypínejte

No jistě...

0/0
16.9.2011 11:28

kilociP

Smart phone

Nevite jak to je s Smart phone? Jestli mohu pouzivat telefon v rezimu letadlo? To znamena treba na prehravani filmu atd?

0/0
15.9.2011 10:20

warekkonecnesmazan

Re: Smart phone

pokud ma posadka hlavu tak ano, ale je to vylozene na jejich rozhodnuti. Obecne si myslim, ze s dnesnim malickym vykonem gsm modulu smartphonu by nevadilo ani mit to zaple, ale sichr je sichr

0/0
15.9.2011 10:36

pteryx

Re: Smart phone

V režimu letadlo mají být gsm modul, wifi a ostatní vysílačky vypnuté. Ovšem je to na firmware a firmware může mít chyby, nebo může být zavirovaný. Takže bych na to ruku do ohně rozhodně nedal, že je "režim letadlo" pro vypnutí vysílačů v telefonu / notebooku dostatečný.

V některých stavech je mobil opravdu velmi silným zdrojem rušení, aerolinkám se vůbec nedivím že požadují jeho vypínání.

0/0
15.9.2011 20:37

ab54321

Re: Smart phone

Nejlepší je se zeptat rovnou v letadle. Já sem se ptal na ebook, letuška na něj sice divně koukala, ale pak mi to dovolila.

0/0
15.9.2011 10:48

doktor_bota

Re: Smart phone

Tak já preferuju neptat se, jen (samozřejmě!) vypnout všechna rádia. Vzhledem k technické zaostalosti některých lidí na sebe v tomto ohledu prostě nehodlám upozorňovat.

0/0
15.9.2011 11:43

akleen

hnedka

Nejsvobodnejsi zem sveta.....haha. Je to buzerace jak pisi i nize. Neexistuje realny duvod telefony vypinat, jinak v telefonu existuje rezim "letadlo" prece, nevypinam....

0/0
15.9.2011 9:02

FreeBird

Re: hnedka

Letecke spolecnosti jsou soukrome a tak muzou mit svoje vlastni predpisy. Pokud se to cestujicim nelibi tak muzou jet jinou spolecnosti. Ale to pro takove sociopaty jako jste Vy je moc slozite, ze?

+1/0
15.9.2011 9:38

jorbl2

Re: hnedka

Tezko ale za poruseni predpisu soukrome spolecnosti muze zatknout policie. Je to pro vas dostatecne jednoduche?

0/0
15.9.2011 9:53

BořekŠikula

Re: hnedka

Pokud to společnost vyžaduje kvůli bezpečnosti a on to přesto nevypne, tak ohrožuje bezpečnost letadla (i všech spolucestujících). To, jestli je požadavek na vypnutí/nezapnutí mobilu smysluplný, je to jen přílišná opatrnost nebo totální hovadina, nelze řešit tím, že cestující neuposlechne výslovného pokynu posádky za letu.

To by taky mohlo dost špatně dopadnout, kdyby každý poslechl pokyny jen tehdy, až sám uzná, že jsou potřebné.

0/0
15.9.2011 10:48

pteryx

Re: hnedka

Přesně tak, letecká společnost přebírá za bezpečnost cestujících v letadle zodpovědnost. R^

0/0
15.9.2011 20:43

RomanL

Re: hnedka

Je to tak!

0/0
16.9.2011 11:29

icepoint

vyzkum

min.je ve sluchatkach ci reproduktorech slyset klasicke zaruseni a cvrlikani,kdyz se pri pristani telefon prihlasuje do site a chyti signal,ktery vyse nemel.Ze se tak da preslechnout vyznamny pokyn od ridici veze je snad jasne vsem.

0/0
15.9.2011 7:18

Byl jednou jeden kral

Re: vyzkum

konina, obsluha neposloucha radio na vasich reprobednach z kauflandu za 200 Kc, vykon vysilani letadla je mnohosetkrat vyssi nez vykon vsech telefonu na palobe dokupy a zadne ruseni samotnemu letadlu to neprinasi!

veskera elektronika letadla je samozrejme stinena!

na druhou stranu nemam absolutne nic proti zakazu mobilu v letadlech, je to aspon misto kde ma clovek klid od vyzvaneni a prekrikovani - buzerace personalu nad zapnutym mobilem v rezimu letado je vec druha (mimo start a pristani samozrejme, to ma byt vypnuta veskera elektronika) - nechapu proc bych si z mobilu nemohl poslouchat svou hudbu nebo se divat na film

+2/0
15.9.2011 8:03

ivdo

Re: vyzkum

Navíc je elektronika letadla konstruována tak aby fungovala například při průletu bouřkou. A to jsou pak minimálně megawaty které vypnout nejdou, navíc mobil vysílá na kmitočtech které se u techniky v letadle nepoužívají a blesky vyzařují široké spektrum kmitočtů, takže ruší všechno. Vypínání mobilů je prevence, ale asi přehnaná.

0/0
15.9.2011 8:42

Squeak?

Re: vyzkum

Ja na to pozerám takto. Keby ten mobil skutočne mohol niečo urobiť:

- asi by sa nespoliehali na to, že ho naozaj vypneš, že keď ti to povie letuška

- celkový zákaz by zrejme nebol, ale určite by sa prehľadávalo

- zrejme by ti ho zhabali, vypli, uložili mimo tvoj dosah podobne ako batožinu.

Ja v lietadle vždy nosím zapnuté GPS, vložené v rukáve a otočené k oknu, aby ho nikto nevidel a nerobil scény.

0/0
15.9.2011 16:25

Antonek1

Re: vyzkum

Hmmm zrovna GPS bych nezmiňoval to je nastavené na příjem signálu, samo o sobě nevysílá a proto neruší.

0/0
15.9.2011 17:11

Squeak?

Re: vyzkum

Veď samozrejme, ja to viem...

Akurát predpisy zvyknú hovoriť o všetkých elektronických prístrojoch a nejaký iniciatívny ***** by možno začal hysterčiť, takže na mieste to radšej tajím.

0/0
15.9.2011 17:13

doktor_bota

Re: vyzkum

A jsi si tím stíněním tak jistý? Já schytal nedávno několik velmi ošklivých pohledů od kamaráda, kterému jsem "zacrvlikal" mobilem v bednách za čtvrt mega v jeho audioroomu...

0/0
15.9.2011 11:48

icepoint

Re: vyzkum

Aha,konina!Nepocbopil jste.Myslel jsem sluchatka a reproduktory v kokpitu,ne na ridici vezi na zemi-tem je to fuk,nikam nicim nemohou vrazit,nepohybuji se par set km/h.,kdyz neco sem tam neuslysi,i kdyz i to je problem.Vazba a cvrlikani je slyset v kokpitu casto.Jako kapitan dopr.letadla asi nemluvim koniny o tom,o cem vim.Vzdy vetsinou u zeme,ne ve vyskach.Nejsem elektrotech.specialista,ale tak to je.V kokpitu jsou reproduktory pro hlasity odposlech-i kdyz ne high end visatony ci tannoy,ale ani za 200kc z kauflandu,a sluchatka-lze si vybrat kdy a pres co komunikaci poslouchat-i dle predpisu.Ale vy tomu rozumite,konina,nic mobily nedelaji.To nemluvim o ruseni pristroju,byt to se uz moc nestava,jsou odolnejsi,ty nove.

0/0
15.9.2011 18:50

Duen969

Proč

Konečně na to někdo neudělá výzkum zda to má vliv nebo ne.

0/0
15.9.2011 0:20

rva

Re: Proč

Tomu se říká princip předběžné opatrnosti hojně uplatňovaný třeba zelenými mozky.

0/0
15.9.2011 8:47

net.Xtreme X

Re: Proč

Výzkum se dělal mnohokrát a vliv se nepodařilo dokázat, stejně jako u benzínové pumpy, mobil také ne a ne zapálit palivo...nicméně to neznamená, že by jednou nemohl mobil mít ten rozhodující vliv...

0/0
15.9.2011 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.