Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka Applu a Samsungu o tablet nekončí. Zákaz prodeje v Německu platí

Čtvrteční soudní přelíčení německého soudu v Düsseldorfu dopadlo potvrzením současné situace. Samsung Galaxy Tab 10.1 se kvůli podezření z podobnosti s iPadem 2 od Applu nesmí prodávat v Německu. Zákaz neplatí pro zbytek Evropské unie, s výjimkou distributora Samsung GmbH, německé součásti Samsungu. Samsung dosud čekal s distribucí tabletu právě na toto rozhodnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kilociP

Inspirace Applem

je vidět všude. A já říkám BOHUŽEL! Protože některé věci prostě nejsou dobré, např. telefon bez čtyřsměrného ovládacího prvku, SMS jako konverzace, bez možnosti ten nesmysl vypnout atd. Takže možná že nám tento spor přinese i něco dobrého, už mám té Applizace plné zuby;-€

0/0
27.8.2011 16:13

diman

Re: Inspirace Applem

Zvedá se ti tlak? Klid, neprožívej to tak. Vývoj nezastavíš a takovou hovadinu , jako je čtyřsměrné tlačítko, na dotykových displayích, které stále více převažují ( ano, díky Applu) opravdu drtivé většině dnešních uživatelů opravdu nechybí. To je , jakoby jsi u počítačů volal po disketové mechanice..... :-) Tu nakonec ve svých počítačích zrušil, jako první, také Apple a také to tenkrát vyvolalo spoustu histerického řevu. Zkrátka se smiř s tím , že Apple už několik let určuje směr ( macOS ,iPod, iPhone,iPad,obchody iTunes a AppStore atd. a další stále jen více či méně kopíruji. Ale nezoufej, v málokterém oboru máš tak velký výběr značek, systémů a výrobků, jako v mobilní komunici. Nelíbí se ti z jakéhokoliv důvofu Apple a jeho směr? Máš X jiných možmostí.:-)

+1/0
27.8.2011 23:13

doktor_bota_2

Re: Inspirace Applem

Svůj první dotykáč jsem si pořizoval v době, kdy Apple o mobilních telefonoch s OS prohlašoval neco podobného, co svého času IBM o počítačích do každé rodiny, ty jablečný směre.:-P

+1/0
28.8.2011 0:01

Paprikin1

Re: Inspirace Applem

A měl kapacitní displej, multitouch nebo pohybový senzor?

0/0
28.8.2011 3:41

doktor_bota_2

Re: Inspirace Applem

A jakou to má souvislost s tím, že to byl plnohodnotný smartphone?

0/0
28.8.2011 13:36

diman

Re: Inspirace Applem

Tady vubec nejde o to, kdo byl prvni, ale o to JAK to udelal. Samozrejme, ze apple nebyl prvni, ale jako prvni dokazal vyrobit POUZITELNY system pro lidi a ne pro par fanatiku s klacikem v ruce. A nastavil cestu, po ktere dnes jdou vsichni ostatni. Stejne, jako v mnoha jinych pripadech , ty "dotykaci".;-)

0/0
28.8.2011 18:29

doktor_bota_2

Re: Inspirace Applem

Nezpochybňuji obrovský vliv Apple na ergonometrii dotykáčů, tam ať si v případě kopírování žaluje, koho chce - a přeju mu úspěch. Naprosto ale odmítám soudní zákazy prodeje na základě velmi obecného a navíc neoriginálního průmyslového vzoru, to moje MDA byl vlastně taky plastový obdélník s displejem, sakra! To si opravdu pak někdo může zaregistrovat třeba vzduch jako médium pro přenos zvuku...

0/0
28.8.2011 19:08

kilociP

Re: Inspirace Applem

Rv evidentne jsi vubec necetl co jsem napsal, nebo alespon nepochopil. Ale co na to rict, stejne bys to nedal.

0/0
29.8.2011 7:52

wenous

Redaktore cenzor by te mel vymazat

Spor v Nemecku se tykal visualni podobnosti iPadu a GalaxyTabu. To ze si jsou podobny musi videt i slepy. Navic sam Samsung to kdysi priznal jako umysl. Apple se porad drzi sveho designu. Stejnou visualni podobu pouziva pro sve iphone, ipad i macbook pro. Tedy Samsung musi prohrat. Podobne na vzhled svych produktu je pysna Coca cola nebo Mcdonalds a pred 20ti-30ti lety byly tyto spolecnosti take v ruznych sporech, ktere vyhrali. Dle stejneho precedentu vyhraje Apple. Navic samsung prohrat musi, protoze pouzil vsechny casti designu a s vyjimkou rozmeru a loga jsou ty tablety z vnejsiho pohledu uplne stejny. Navic Apple argumentuje tim, ze se nejedna o klasicky tablet (dotykovy display + HW klavesnice). Navic je spousta firem, ktere tablet take udelali ale neni podobny ipadu. Prikladem muze byt acer, Mi, Blackberry a Nokia. Problemy ma jeste Motorola, ale tam se to asi nebude resit velkym soudnim sporem, protoze motorola nepouzila vsechny designove prvky

0/0
27.8.2011 12:32

Muumo

Tvar televize

Tak me napada, ze televize od ruznych firem taky maji podobny tvar, tak vzhuru patentovat tvar televize :-)

0/0
27.8.2011 0:32

Carlos

Re: Tvar televize

To už je dávno patentováno.

0/0
27.8.2011 8:10

wenous

Re: Tvar televize

Tady nejde o patent ale o design. Kdyz zacinali kazetaky a Diskmany, tak Sony taky snazili vsichni okopcit a oni se branili, Kdyz Porsche okopirovala Tatru T87 tak platila vypalne. Vsichni vime ze Walkmany i auta muzou vypadat ruzne, tak proc musi vypadat ipad a gtab stejne. Nemusi, navic Apple podobne jako Coca Cola je pysny na svuj design, ktery ma stejny u ipadu, macbooku a iphone a brani si ho.

0/0
27.8.2011 12:37

Šihi

Právě...

... jsem udělal pěkné zakroucené hovínko, nechávám si ho patentovat a běda Vám, jestli někdo udělá něco podobného! ;-D

+2/0
26.8.2011 22:54

Mike757

Re: Právě...

Pokud bude mít (má) hezky zakulacené rohy a stihnete si to včas patentovat, tak máte vysokou naději na výhru soudního sporu. A nezapomeňte to patentovat i s barvou. ;-)

0/0
26.8.2011 23:03

vašo

Re: Právě...

abych tě nežaloval a nepožadoval ušlý zisk ;-D;-D

0/0
27.8.2011 1:43

petacx

Neefektivní monopol duševního vlastnictví ... :-((

Neefektivní monopol duševního vlastnictví ;-€

http://smetka.blog.idnes.cz/c/161261/Neefektivni-monopol-dusevniho-vlastnictvi.html

-

BTW: co ma co zakazovat nejaky jiny nez cesky soud neco pro CR?

0/0
26.8.2011 22:06

diman

Re: Neefektivní monopol duševního vlastnictví ... :-((

Že by to bylo tím, že jsme součástí EU ? I když osobně dodávám - bohužel.

0/0
26.8.2011 22:11

petacx

Re: Neefektivní monopol duševního vlastnictví ... :-((

to jako ze cesky soud neco zakaze ci naridi a bude to platit v cele EU ?

co kdyz cesky soud naridi Applu zakaz prodeje tabletu 8-o

0/0
26.8.2011 22:15

petacx

Apple removed 99-cent TV show rentals in Apple TV, iTunes

Apple apparently abandoning 99-cent TV show rentals in Apple TV, iTunes

http://mzda.blogspot.com/2011/08/apple-removed-99-cent-tv-show-rentals.html

8-o

0/0
26.8.2011 22:19

petacx

apple okopiroval mraky veci a ...

Apple okopiroval i vynalez pana Bella, telefon ... 

Samsung nasazuje novou zbraň: tablet vymyslel Kubrick v 60. letech  R^ 

http://mobil.idnes.cz/samsung-nasazuje-novou-zbran-tablet-vymyslel-kubrick-v-60-letech-p85-/mob_samsung.aspx?c=A110824_144209_mob_samsung_apo

0/0
26.8.2011 22:04

diman

Re: apple okopiroval mraky veci a ...

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2011 22:07

wenous

Re: apple okopiroval mraky veci a ...

Coca Cola ma taky svoji lahev registrovanou a pokud by jsi ji chtel zkopirovat, tak si priprav poradny prasule na pravniky. U Coca coly to nikomu nevadi, ale u apple se muzete zblaznit. Kdo brani samsungu udelat pozadi GTabu cerveny, gdo brani samsungu mit cerny hrany kdo brani samsungu mit cerveny ram okolo doisplaye, kdo brani samsungu mit hranatejsi pristroj jako celek, nikdo, takze mate smulu apple vyhraje.

0/0
27.8.2011 12:44

marat12345

Tady je to samý fanatik

Nemám Apple, ale byl obecně známý fakt, že třeba MAC os byl mnohem lepší než Windows a tak ho MS ve velkém obšlehnul! To samé se děje Applu teď s úspěšným Iphone a ostatními výrobky!

Dokud natom byl Apple špatně, tak si všichni zvykli, že ho můžou vklidu kopírovat a okrádat! Je bez diskuze, že Jobs je geniální inovátor a Applu bude těžce chybět!

Je zajímavý, že vám nevadí rozsáhlé kopírování čehokoliv u Číňanů, ale když to dělá Smasung, tak je svatej a chudáček! Narozdíl od Českých soudů, ty Německé a Holandské nejsou debilní..!

+3/0
26.8.2011 21:26

Mike757

Re: Tady je to samý fanatik

Vážený pane... Já taky nemám Apple (ani Samsung), ale titulovat někoho fanatiky se mi zdá poněkud mimo mísu. Nevím jak Vy, (já tedy rozhodně ne) a troufnu si říci, že ani většina zde diskutujících,nejsou soudci ani odborníky na patentová práva. Rovněž nevím, proč sem taháte české soudy (nečetl jsem o žádné takové žalobě v ČR) a předjímáte jejich rozhodování v takové věci (která vůbec nenastala), když žaloby byly podány jinde a rozhodování (rozhodnutí) je na německých, popř. holandských soudech. Samozřejmě se tady můžete "vybrečet", druhým vynadat, ale to je asi tak všechno, protože tím lokálně ani celosvětově nic nezměníte.  :-/

0/0
26.8.2011 22:00

diman

Re: Tady je to samý fanatik

Učebnicový příklad reakce, která nemá s původním příspěvkem ( jinak veskrze reálným) nic společného a je o ničem. :-)

0/0
26.8.2011 22:05

Mike757

Re: Tady je to samý fanatik

Souhlasím s Vaším učebnicovým příkladem reakce... a nadále platí.... (tedy pokud nejsou soudce,příp. patentový odborník)...Můžete se tady "vybrečet", druhým vynadat, ale to je asi tak všechno, protože tím lokálně ani celosvětově nic nezměníte.

0/0
26.8.2011 22:30

Jdeto

Re: Tady je to samý fanatik

Pokud má být dosaženo pokroku a přijatelné ceny, tak musí existovat konkurence. Apple, podle mne, se chytá stébla aby konkurenci potlačil. Kromě vzhledu Samsung neporušuje žádné patenty. Pokud budou u Samsungu trochu soudní, tak upraví "obal" a mohou jej v klidu prodávat. Podle te malůvky, kterou argumentuji, to považuji opravdu za poslední pokus.

0/0
26.8.2011 22:07

diman

Re: Tady je to samý fanatik

Ano, ale pokrok neznamená, že někdo něco za velké peníze vyvine a další, když vidí, že je to hodně úspěšné to obšlehnou. Což je při dnešní záplavě více a nebo méně zdařilých kopií iPhonu a nyní iPadu od všemožných výrobců více, než zřetelné a konečně někdo dostal přes prsty. A je opravdu zajímavé, že tím kopírovaným je nejčastěji Apple. Nebo znáte někdo nějakou kopii něčeho od Samsungu? Pravda, kopie se už špatně kopírují...;-)

0/0
26.8.2011 22:19

Jdeto

Re: Tady je to samý fanatik

Vyvinout vzhled za velké peníze u tabletu ;-D. To si snad pleteš s automobily a jinými výrobky. Pleteš tady jablka s hruškama, Samsung neporušil žádný patent.

0/0
26.8.2011 22:45

diman

Re: Tady je to samý fanatik

Souhlasim. Porušil chráněný průmyslový vzor a to je velký rozdíl proti patentu.:-)

0/0
26.8.2011 22:55

Mike757

Re: Tady je to samý fanatik

Chtěl jsem se Vás zeptat na 1 věc. Proč, když si to za velké peníze vyvinuli, si to i sami nevyrábí a shodou okolností jeden z dodavatelů více komponent pro výrobky Apple je i Samsung?  Jinak zde je taky docela zajímavý článek: http://www.cnews.cz/intel-chce-vyrabet-procesory-pro-iphone-ipad

0/0
26.8.2011 22:56

diman

Re: Tady je to samý fanatik

To, že Samsung vyrábí některé součástky pro Apple s tímto vůbec nijak nesouvisí, samsung vyrábí spoustu jiných věcí, jako tv, ledničky a mnoho jiných. A na základě smlouvy vyrábí i některé doučastky pro různé firmy, mimo jiné i pro Apple. A věřte, že Apple je setsakramentsky dobrý zákazník, kterého samsung nepustí, byl by sam proti sobě. Představy najivních lidí, že Samsung "potresta" Apple tím, že mu přestane dodávat, jsou k smíchu.....Ale nic z toho ho neopravňuje, aby kradl a kopiroval průmyslové vzory. Stačí?

0/0
26.8.2011 23:28

wenous

Re: Tady je to samý fanatik

Sony, Porsche a Coca Cola resili stejny spor pred lety s Pepsi, Tatre a Panasonic,  Sve spory vyhrali a presto si nejsem vedom, ze by konkurencnost nejak utrpela. Zajimavy je ze MS delal presentaci sveho tablet OS (W8) na tabletu, ktery je visualne naprosto odlisny od ipadu, tak proc nemuze podobne odlisny byt Apple.Co budete delat priste az se nejaka firma prejmenuje na Apple? Budete plivat po Jobsovi? Tady se nebrani  pokroku ale 100% kopirovani temer vseho. Se divim, ze na to Samsung nenalepil nakousnuty jabko.

0/0
27.8.2011 12:49

vašo

Re: Tady je to samý fanatik

RvRvRv

0/0
27.8.2011 1:44

eskimo

jablko je hezké ale...

můj první Mac "mini" 750E zaruka na 12měsícu po deseti měs.něco odešlo tak to opravily 19měsíc (rok a pul opatrného bežného používání)zase něco předběžná cena opravy 600E hodil jsem to do poplelnice - suprovej kompl ale bohužel Rv jěště jim dám ale šanci momentalně bych ale bral tablet od Samsungu i kdybych ho měl objednat třeba z větrné hůrky /v anglii se dá sehnat/

0/0
26.8.2011 20:31

kilociP

Hlavní problém je samozřejmě v tom

že GT je mnohem lepšíR^:-P

0/0
26.8.2011 18:40

Vedoucí kolotoče

Re: Hlavní problém je samozřejmě v tom

Steve Jobs vi, ze uz nedokaze Apple jako firmu nikam dal posunout, ze dosahla sveho climaxu uz pred nekolika lety a ted uz Apple jen zije z prizne skalnich zakazniku (podobny osud potkal Motorolu pred lety, ktera zila z fenomenu "Razr" nekolik let v domneni, ze to staci naveky... nestacilo), a proto Jobs opustil pozici CEO, protoze nevi, jak z tohoto kolotoce marketingu (lacine zbozi s minimem inovace prodavane za silene premrstene ceny), protoze konkurence uz nabizi vic. Ja osobne jdu do koupe GT kvilu features a parametrum, nikoliv kvuli znacce, jestli se to jmenuje Samsung, Apple nebo Hong-Huei. Pro dost lidi je dnes Apple jeste stale cimsi "vyjimecnym", nicmene casem zacne lidem dochazet (a v Evrope uz se to projevuje), ze Apple zije z chimery a premrsteneho hype svych produktu a slavy let minulych, a ze technicka uroven konkurence uz je uplne nekde jinde.

0/0
26.8.2011 20:08

diman

Re: Hlavní problém je samozřejmě v tom

"hlavni problem" je v hlavach fanatickych odpurcu , kteri maji neustale potrebu hazet na Apple spinu a " hodnotit" podobnymi blaboly neco, co se jim z jakehokoliv duvodu nelibi. Jak jsi prave uboze predvedl.:-)

0/0
26.8.2011 20:52

Mike757

Re: Hlavní problém je samozřejmě v tom

Nejsem žádným odpůrcem, ani příznivcem Applu (je mi úplně jedno,kdo co má-nemá, z čeho volá, co používá), ale když jsem si přečetl příspěvek "vedoucího kolotoče" má v některých věcech pravdu. Je pravdou, že Apple svým marketingem, reklamou (+ vyrobené šílenství a pocit vyjímečnosti nových vlastníků této značky (některých), atd.) a samozřejmě i dobrým "železem" dokázal v prodejnosti, to, co pravděpodobně nebude lehké zopakovat. To, že se na trhu objevily (a další určitě objeví) konkurenční značky s obdobným, nebo i lepším "železem" se dalo (dá) předpokládat. Ceny a samotné výrobky konkurující Applu do určité míry dříve nebo později ukážou, zda při výběru a koupi budete preferovat poměr cena x užitná hodnota x výkon, nebo si jen chcete dobrovolně - nedobrovolně připlatit za jakoukoliv značku (dle toho, co bude zrovna v tu dobu rádoby IN).

0/0
26.8.2011 22:27

warken

apple uz nikdy

Ja mam jasno - od apple si jiz nikdy nic nekoupim:-) jsou to kramy, neustale reklamace iphonu mne nebavi.ani ty tri u mac booku pro...

Jsou to sice hezky hracky, ale ta spolehlivost mne stve..a tohle je dalsi tresnicka na dortu, kterou u mne apple klesnul:-)

+2/0
26.8.2011 18:23

Brugal

Re: apple uz nikdy

Zajímavé - iPhone má poruchovost 2.2%,ale uvádí se,že až 80% poruch je způsobeno uživatelem.Jinak doporučuji HTC se skvělými 3.7% poruchovosti nebo BB(používám ho a spokojenost),které má docela slušných 6%.

Nicméně se obávám,že pokud jste dokázal trvale porouchávat "blbuvzdorný" iPhone(je přece jen dělaný pro amričany) s ostatními mobily to pro vás bude katastrofa.

0/0
26.8.2011 18:30

wilderwein

Re: apple uz nikdy

vzhledem k tomu, že Apple reklamace neuznává, na tom není nic překvapivého...

+1/0
26.8.2011 18:39

Brugal

Re: apple uz nikdy

Naopak uznává i to co ostatní výrobci ne ... Apple uzná záruku i při kontaktu s vodou.Je možné,že vás vyhodili právě proto,že jste zkoušel oblíbenou českou fintu - reklamovat vykoupaný mobil.Ony totiž telefony mají indikátor na kapalinu v těle a pokud má indikátor jinou barvu než má mít vyhodí vás s reklamací.

0/0
26.8.2011 19:04

wilderwein

Re: apple uz nikdy

hezká pohádka. Pravda je jiná, kamarádka šla reklamovat mechanickou závadu a bylo jo sděleno, že v mobilu je voda - kterou tam v servisu někdo nalil. Reklamace samozřejmě bez šance...

0/0
26.8.2011 19:09

Brugal

Re: apple uz nikdy

Kamarádka šla reklamovat mobil,v servisu jí tam někdo nalil vodu a odmítnul opravu? Tak to je rozkošná pohádka pro čtvrťáky ... páťáci už nejsou hloupí a vědí,že servis se živí opravami a pokud bude opravy odmítat umřou technici hlady.:-)

Ještě nějakou historku ze základky ... prosím,prosím.;-D

0/0
26.8.2011 19:35

jan.banos

Re: apple uz nikdy

měl jsem starého Ericcsona, který přežil střídání mrazu a tepla, což jistě způsobovalo nějaké to orosení na desce.

a přežil.

Zvládli by to i současné telefony?, aniž by se servis vymlouval na nějakou oxidaci.

0/0
26.8.2011 19:50

wilderwein

Re: apple uz nikdy

jen se směj svojí hlouposti...

+1/0
26.8.2011 20:11

Brugal

Re: apple uz nikdy

No,já se spíš směji té tvojí - opravdu mne pobavila představa opraváře,který vyhazuje ze servisu lidi,nic neopravuje a pak šťastně umírá hlady.;-D

Nemáš něco podobného ze stavebnictví?

+1/0
26.8.2011 20:15

warken

Re: apple uz nikdy

Ale ale :-) htc jsem mel asi 6, krom touch pro 2 ( tam to byl tez des bes) a trinity(displej) zadny velky problem:-) mozna stesti, mozna smula s appleě, nevim.. neresim.. jabka uz mne proste neberou:-) btw a s temi chybami uzivatele... vsechny reklamace uznane jako zarucni

+1/0
26.8.2011 18:46

Brugal

Re: apple uz nikdy

Já se mohu pouze držet statistiky - z cca deseti telefonů,které jsem používal byly problémy pouze se Siemensem SX1,ten v podstatě bydlel v servisu.Přitom jich ve firmě bylo asi 10 a s žádným jiným problémy nebyly.Teď máme HTC a lidé,ktří jezdí ven BB(kvůli mailům) - nevím o nikom koho by zlobil telefon.

Je to kus od kusu - v bývalé firmě jsme měli dvě Mitsubishi L200,jezdili s nimi stejní lidé,stejné motory,stejná zátěž.Jedno auto jezdilo jen na garančky a to druhé byl nejporuchovější křáp na světě,sypalo se vsechno od stěračů po převodovku.

Prostě kus od kusu,ale to nic nemění na statistice.

0/0
26.8.2011 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.