Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft žárlí na Google. Žaluje Motorolu kvůli „androidím“ patentům

Microsoftu se podle všeho nelíbí záměr Googlu koupit Motorolu Mobility a její patenty, které by měly ochránit výrobce smartphonů se systémem Android. Na Motorolu tak před několika dny podal Microsoft žalobu a žádost o zákaz dovozu jejích modelů do USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kokodák, rebirth

a pane Vokáči, jaký je rozdíl mezi pivnní a vinní?

:-)

0/0
13.9.2011 12:10

Korektní Želva

...

Patentová válka brání rozvoji trhu, na čemž tratí jenom zákazníci. Nebejt těch nesmyslných sporů o to kdo komu a ten zas tomu, tak se firmy daleko víc zaměří na vývoj, protože vývoj by byl hlavní zbraní v konkurenčním boji.

0/0
13.9.2011 11:17

21century_schizoid_man

Re: ...

anebo se firmy na vyvoj vykaslou uplne a zameri se na okamzite okopirovani cehokoliv od konkurence

0/0
13.9.2011 11:21

Korektní Želva

Re: ...

A k čemu by to asi tak bylo? Totální okopírování konkurence by přineslo zanedbatelnej zisk. Naopak - nabídnout něco co konkurence nemá, to by přineslo zisk.

0/0
13.9.2011 11:26

Paprikin1

Re: ...

Samsung tu první variantu už nějaký pátek aplikuje a celkem slušně vydělává. Galaxy S i S II mají podobný vzhled jako iPhony, o tabletech nemluvě. A co je jiného Android, než okopírovaný iOS. Kdo měl před iOS v mobilech kapacitní displej, multitouch, pohybový senzor, vestavěný obchod s aplikacemi atd.?

0/0
13.9.2011 11:33

tuan4

Re: ...

............................já Samsung Galaxy S II mám a ještě jsem se ho nenabažil do sytosti.Je super!

0/0
13.9.2011 11:58

Nedos

Re: ...

Vzhled galaxy S2 je to poslední proč jsem ho kupoval. Osobně když vidím iphona vedle S2 tak mi ty telefony nepřipadají podobný vůbec v ničem. Krom toho že mají vepředu displej, reprák a tlačítko(GS2 dokonce 3! ) A pokud jste měl někdy v ruce Androida neřekl by jste kravinu že je okopírovanej od aplu. Ty systémy jsou natolik odlišný že absolutně není možný je zaměnit. Jasný, člověk neznalej řekne že to je apple i o symbianový nokii, ale to už jsme jinde.

+1/0
13.9.2011 11:59

Paprikin1

Re: ...

Tady jde o to, kde bral Google inspiraci při tvorbě Androidu. Jak píšu, před tím tu nic takového nebylo. A ejhle, necelé dva roky po představení iPhonu je tu Android.

0/0
13.9.2011 12:02

Korektní Želva

Re: ...

Ne, Iphone opravdu nebyl první telefon s dotykovým displejem. Iphone jen jako první integroval nový technologie a Steve Jobs dobře odhadl směřování. Tím mu neubírám zásluhy, ale Iphone skutečně není a nikdy nebyl první dotykáč.

0/0
13.9.2011 12:11

P1azer

Re: ...

On Apple nebyl snad v ničem první. Možná v tom, že nabízel lidem, co chtějí.. nebo tomu aspoň tak bývalo. Teď samozřejmě Apple ví lépe, co spotřebitele potřebují, než uživetelé samotní.

+1/0
13.9.2011 12:14

Korektní Želva

Re: ...

Právě, Apple nebyl v ničem první, na druhou stranu měl Steva Jobse, kterej má zkrátka čich na směřování trhu a umí odhadnout to co budou lidi kupovat.

Ale v žádným případě se nedá říct že je Apple nějakej inovátor.

+1/0
13.9.2011 12:18

Brugal

Re: ...

Jasně,iPhone 1 se vlastně ztratil mezi ostatními mobily a příchod iPadu tabletová scéna vůbec nezaznamenala.V současné době nikoho nezajímá iPhone 5,ale všichni se nedočkavě těší s jakými "převratnostmi" přijde 11 nových modelů,které má Samsung vydat do konce roku.:-)

Nezajímavá firmička,tenhle Apple a jak píšete management Apple vůbec slovo ˇinovace´ nezná - jen otrocky kopírují výrobky progresivních firem.;-)

0/0
13.9.2011 12:37

P1azer

Re: ...

Tady nikdo netvrdil, že by Apple měl mít špatně nastavený marketing... ba naopak, všichni přikyvujeme a divíme se, co se "Stývovi" podařilo vybudovat. Ale Apple nebyl první, ať se jedná o vzhled, ovládání nebo systém... Ale prostě se musíte smířít s tím,že Android je teď na poli smartphone-ů prostě jednička a basta fidli. Ať si říká každý kdo chce co chce, ale musí uznat, že Android je dnes nejrozšířenější systém.

0/0
13.9.2011 13:24

Brugal

Re: ...

Vždyť to píši - iPhone 1 nepřinesl nic nového a vlastně se ztratil mezi skvěle propracovanými modely ostatních výrobců ... nechápu proč odborníci píší o přelomovém výrobku,který změnil trh s mobilními telefony.;-)

Nebude za prodejním úspěchem Androidu to,že je laciný? Pokud jsem si všiml tak mobily s Androidem začínají na 2400Kč a tablety na 4000 Kč.

0/0
13.9.2011 13:46

P1azer

Re: ...

Přesně to je ono. Trh je různorodý a s jedním přístrojem za přemrštěnou cenu se nedá udělat dlouhodobá díra do prodeje. Android je open source a výrobci ho proto implementují i do slabších přístrojů. Proto tel. s Androidem vyhovují téměř každému. Rozmanitost. To je ono. Člověk si vybere právě to, co mu vyhovuje a ne to, co mu řekne výrobce, že je přesně pro něj. ;-)

0/0
13.9.2011 13:56

Brugal

Re: ...

Apple nám už několik let ukazuje,že to jde - jeden model telefonu a jeden model tabletu výrobci prostě stačí.Dokonce se z Apple díky tomu stala nejúspěšnější firma na světě.

Mimochodem,Android už není open source - od verze 3.0 Google přestává uvolňovat zdrojové kódy.

0/0
13.9.2011 14:40

Paprikin1

Re: ...

Píšu, že byl iPhone první dotykový mobil? Google si při tvorbě Androidu asi stěží bral inspiraci z Windows Mobile, když byl na trhu rok a půl iPhone s úplně jiným uživatelským prostředím.

Jen tak na okraj: Apple byl první, v roce 1992 měl Newton.

A je zajímavé, jak se po zmínce o Applu diskuze rozproudila...;-D

0/0
13.9.2011 12:34

Korektní Želva

Re: ...

A Android nemá s Iphone nic společnýho. Ten systém je naprosto odlišnej a je postavenej na odlišnejch hodnotách (uzavřenost vs. otevřenost).

Pokud chceš někoho obviňovat z ispirace od Iphone, tak to můžeš praktikovat jedině proti Windows Mobile 7, tam je inspirace evidentní (tou užavřeností). Výhoda WM7 oproti Iphone je v tom, že je ten systém daleko použitelnější a intuitivnější (mluvím jen o mojí osobě, někdo to může mít jinak).

0/0
13.9.2011 12:17

Paprikin1

Re: ...

Inspiraci iPhonem (uživatelské prostředí, celý ekosystém) u Androidu popře pouze slepý nebo zaslepený...

0/0
13.9.2011 12:37

P1azer

Re: ...

Vy jste se teda s e svým "ekosystémem" předvedl.

A to, že Apple kopíruje od, podle Vás skoporvaného Androidu, to už tady neřešíme? Naposledy třeba NOTIFIKAČNÍ LIŠTA, kterou Apple implementoval do nového update-u. Applu teče, svým způsobem, do bot a tak se chová stejně jako M$, což je smutné !!

0/0
13.9.2011 13:39

Paprikin1

Re: ...

Vy jste tu lištu už vyzkoušel? Víte jak funguje?

Apple teče tak do bot, že je to nejbohatší firma na světě. Jeho rok starý iPhone je stále nejprodávanějším smartphonem na trhu.

Android je nejrozšířenější jen proto, že ho mají výrobci zadarmo. 150 výrobců tedy chrlí jeden model za druhým a to v cenové hladině úplně mimo iPhone. Většinu prodejů tvoří levné Androidy. Výjimkou je Galaxy S II se vzhledem iPhonu 4, v prodejích se mu ho přeskočit zdaleka nepodařilo.

0/0
13.9.2011 13:46

P1azer

Re: ...

Jen jsem "čelt" jak funguje, ale to je to stejné, jako když řeknete, že je Andorid podobný iOS... tak jsme u toho. "Někoho se snažíte vybít a pak se rozčilujete, když vás chce vybít zpátky"...

A to, že Android je na široké škále přístrojů berete jako nevýhodu androidu? To myslíte vážně?? Snad člověk si chce vybrat to, co mu nejvíc vyhovuje, takže když má protfolium circa 50ti strojů, tak si vybere rozhodně líp, než se rohodnout na slov JEDNÍM telefonem..

0/0
13.9.2011 13:58

Paprikin1

Re: ...

Android je iOS podobný svým konceptem. Na co navazuje Android? Na Windows Mobile se stylusem nebo na iPhone, který byl na trhu o rok a půl dříve než první Android? Bez iPhonu by tu pravděpodobně žádný Android nebyl, rozhodně né v dnešní podobě. Koupil by sis Android s rezistivním displejem, bez pohybového senzoru atd. Ty možná jo, ale 10 milionů jiných uživatelů stěží.

Smartphone za pět tisíc, si ve velké míře kupují lidé, kterým je nějaký Android uplně ukradený. Kupují si ho lidé, kteří chtějí být "in" a mít mobil s dotykovým displejem.

0/0
13.9.2011 14:06

Orwell2008

Re: ...

Necelych X let po představeni ruznych pda je tu iphone...absurdni argument že ?kdybych nevěděl že iphon použiva třeba shay levy,karl prosser atd řekl bych že podminkou pro uživaní je neznalost historie,pojem exaktni je sproste slovo,znalosti nula.Takto ale vim že se to týká jenom menšiny uživatelů.

0/0
13.9.2011 12:32

HudsonStan

Re: ...

iPhone byl oznámen v roce 2007. Prodej byl zahájen koncem června.

Firma Android Inc. vznikla 2003, Google ji koupil a začal rozvíjet OS Android v roce 2005. První veřejná verze byla prezentována v listopadu 2007.

Jen velmi naivní člověk si může myslet, že vývoj nového OS podle "předlohy" od konkurence by mohl trvat rok nebo dokonce jen několik měsíců.

0/0
13.9.2011 12:59

Paprikin1

Re: ...

Android ve finální podobě byl k dispozici představen až v říjnu 2008. To už byl iPhone na trhu skoro rok a půl a představen byl skoro před dvěma lety. To na "inspirování" bohatě stačí.

A propó: Co dělal Android, potažmo potom Google, celé ty čtyři roky než se objevil iPhone? To tak usilovně vyvíjel vlastní systém, který se nakonec podobal iOS? První T-Mobile G1 neměl ani multitouch.

Proč tedy Google nepřišel s něčím po tak dlouhém vývoji první?

0/0
13.9.2011 13:19

P1azer

Re: ...

Co jiného by jste chtěl na dotykovém telefonu, když 90% přední strany je pokryto displejem. S tím kopírováním jdete někam, proběhl soudní spor a patenty nebyly soudem uznány za platné, takže Samsung se žádného kopírování nedopustil... vy pokrytče!

0/0
13.9.2011 12:12

Paprikin1

Re: ...

A proč si Sojny Ericssony s ničím nespletete, Samsung si Pepa z Horní Dolní splete s iPhonem raz dva..

0/0
13.9.2011 12:38

21century_schizoid_man

Re: ...

jenze to, co konkurence nema, pokud nebude patentove chraneno, tak konkurence bude mit ve velmi kratkem case, takze taky minimalni zisk navic s naklady na vyvoj

0/0
13.9.2011 11:34

P1azer

Re: ...

Bavíme se pořád o iPhone-u a iPadu? Včem byl konkrétně Apple první???

0/0
13.9.2011 12:16

21century_schizoid_man

Re: ...

nebavime, bavime se o patentovych sporech...viz puvodni prispevek

0/0
13.9.2011 12:21

Paprikin1

Re: ...

U iPhonu Apple nabídnul jako první zcela nový koncept mobilního telefonu. Do té doby se ovládaly PDA mobily stylusem a patřily jim asi tři procenta trhu. iPhone přinesl zcela nové uživatelské prostředí a ekosystém, který se posléze objevil u Androidu, Bady nebo WM7.

iPad byl první tablet s kapacitním multidotykovým displejem bez větráku pro CPU a harddisku. Opět přinesl zcela nový ekosystém.

0/0
13.9.2011 12:41

P1azer

Re: ...

WIKI- ekosystém:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ekosyst%C3%A9m

 :-*

0/0
13.9.2011 13:44

Paprikin1

Re: ...

Pokud nevíte, čemu se říká u smartphonů ekosystém, tak se neztrapňujte v diskuzi a udělejte si (spíš tedy udělej si, vykat školákovi nebudu) domácí úkoly...

0/0
13.9.2011 13:48

P1azer

Re: ...

Na vysoké škole už´"domácí úkoly" nedostáváme !

Okolo smartphone-ů se pohybuji několik let a slovo "ekosystém" slyším poprvé...od Vás ;-)

0/0
13.9.2011 14:01

Paprikin1

Re: ...

Tak se uč vysokoškoláku s několikaletými znalostmi...

http://www.google.cz/search?sourceid=navclient&hl=cs&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLL_csCZ323CZ323&q=eco+system+smartphone

0/0
13.9.2011 14:08

Brugal

Re: ...

Když firmy nabídnou něco"co konkurence nemá",těžko dojde k patentovému sporu.Můžete upřesnit svůj první příspěvek,kde píšete,že patenty brání rozvoji trhu? Třeba praktický příklad?

0/0
13.9.2011 11:34

Korektní Želva

Re: ...

Nenapsal jsem že patenty brání rozvoji trhu, ale patentová válka brání rozvoji trhu.

Podívej se, jak Apple zabránil prodeji tabletu od Samsungu - to rozhodně není dobře pro trh, ani pro zákazníky.

0/0
13.9.2011 12:13

Korektní Želva

Re: ...

Abych to napsal ještě jinak. Pro trh (a zákazníky) je nejlepší když budou mezi sebou firmy soupeřit na tržním poli a ne před soudama.

0/0
13.9.2011 12:21

Brugal

Re: ...

S tím mohu jen souhlasit.Jenže současná realita je taková,že jedna firma něco vyvine a ostatní firmy se za ní vezou jako vláček.

Samsung je klasický případ parazita bez invence - v r.2004,když Apple vyvíjel iPad Samsung vyráběl pár naprosto nezajímavých telefonů,které byly ve většině určené pouze pro operátory a dotované ceny.S nástupem iPhone a iPadu se z něj stavá gigant ve výrobě mobilů a tabletů a přitom mne nenapadá nic převratného s čím dokázal přispět vývoji.

0/0
13.9.2011 12:31

Paprikin1

Jak tahle kauza zahýbala vždy

nekompromisním robostádem, dokazuje tato diskuze. Je v ní 15 příspěvku z toho tři mé. Kdyby se jednalo a zlý ošklivý imperialistický vydřidušský Apple, tak je tu už příspěvků 500.

Z toho plyne jediná věc: robostádu jsou patentové spory uplně jedno, oni si jen potřebují zanadávat na  zlý ošklivý imperialistický vydřidušský Apple...

0/0
13.9.2011 11:16

Jean-Luc Picard

Re: Jak tahle kauza zahýbala vždy

Ostatní čekají, vy totiž zastanete víc než se zdá.

0/0
13.9.2011 11:39

Henry Ford

Oslabení patentů ?

Právě proto Google koupil Motorolu, aby měli co nabídnou do souboje.

0/0
13.9.2011 11:05

pteryx

ffii.org, ffii.cz

Softwarové patenty se řeší už dlouho, pokud to někoho zajímá, podívejte se na ffii. U fyzických patentů má ochrana jakýsi smysl, ale většina sw patentů je jaksi "virtuálních". Aplikace pravidel fyzického prostoru na virtuální nevede pro většinu lidí k ničemu dobrému, z toho můžou mít radost jedině právnící.

0/0
13.9.2011 10:56

Mustrum Ridcully

Bylo by skvělé

Bylo by opravdu skvělé, kdyby se ten nesmyslný systém zhroutil jako domeček z karet. SW patenty totiž dávno neslouží k tomu, k čemu byly původně patenty určeny - k ochraně novátorských myšlenek. Dnes slouží pouze a jenom k zastrašování a také k ničení malých firem, které by mohli na trh přinést něco nového a zajímavého.

0/0
13.9.2011 10:46

mazatmazatmazat

"Microsoft vinní Motorolu" ??? Proboha...

...že takovou chybu vytvoří místní "novinář" mě nepřekvapuje, ale neměli by mít korektora?

0/0
13.9.2011 10:34

mobilemikedotorg

pfff

dementni,stupidni,blby,prasteny...tydle tahanice si strcte do riti twe :-P koho to zajima ??? verim ze 90% cechu uz ne,ti jsou spise uz unaveni temahle pakarnama...at si daj raci pres drzku,nez soudni tahanice ;-D

0/0
13.9.2011 10:05

P1azer

Re: pfff

A za půl roku se někde dočteme, že to byla jen fraška, že si udělali jen reklamu.

0/0
13.9.2011 10:25

Mustrum Ridcully

Re: pfff

Zajímat by vás to mělo, protože tyto opravdu debilní (vhodnější slovo stejného důrazu se velice těžko hledá) spory vedou v důsledku ke zbytečnému zdražování výrobků, které si kupujete.

0/0
13.9.2011 10:48

mobilemikedotorg

Re: pfff

a cozeto ziskam tim, ze se budu zajimat ? rozhodnout se nejak musi,na to rozhodnuti uzivatelska ovce vliv nema...

muzeme jen prihlizet...

0/0
13.9.2011 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.