Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič důvěřoval navigaci, s kamionem uvázl na polní cestě

Řidič kamionu v Rakousku natolik důvěřoval satelitní navigaci, že s 24tunovým nákladem vjel na polní cestu. Ta byla ale po deštích tak rozbahněná, že v ní auto uvázlo a musel ho vytáhnout traktor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

podpolanec

Nokia Mmaps

Mna tak isto Nokia Maps pri vypnutych unpaved roads vohnala do lesa medzi Sklennym a Handlovou a skoro som umrel kym som s C-Maxom zisiel dole to prudke klesanie lesom na Rematu. Cesta vhodna jedine pre lesny traktor.

Samozrejme ze som dany usek cesty reportoval autorovi map Navteq na http://mapreporter.navteq.com

ale uz 3/4 roka bez odozvy. Hoc som jedine zablatil auto, kludne to mohlo skoncit horsie.

0/0
22.8.2011 10:45

OOOOK

jo to v USA...

v Americe mají na google mapách varování, že na trase se můžou vyskytovat auta, která nejsou v mapě nakreslená. V Evropě hold člověk musí při navygování používat vlastní hlavu...

0/0
10.8.2011 14:42

jrozec

Tak když

To je tak, když má navigaci člověk nastavenou tak, aby vynechala všechny dálnice a placené úseky plus ještě zvolí extra alternativní trasu a navigace ho vede po trase pro cyklisty :0)

0/0
10.8.2011 10:42

koga

To jsou zase senzace

když si tupec koupí navigaci a dá tam nejkratší cestu, pokud možno ještě jako chodec, tak může skončit i hůře, než na polní cestě. Rozhodně to chyba navigace není

0/0
9.8.2011 17:14

grumbler

VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Proč? Protože i při vypnutých "nezpevněných" cestách Vás navigace (u mě Navigon!) vesele vede do pole, do lesa, jako po silnici I. třídy!!

Kdo jezdí na navigaci denně, jako já, a hlavně, ne jenom po velkých městech, ale po venkově, po horách, tak ví přesně, o čem je řeč.

Povídačky, že má řidič rozum a nevjede tam nejsou naprosto na místě !! Z vesnice vedou všude asfaltky; jenomže jedna k rodinným domkům na okraji, jedna do kravína, jedna k rybníku, jedna do pole a jedna tam, kam se má jet - a když Vás posadím za volant kamionu někde na venkově, lhostejno kde, budete spoléhat do poslední chvíle jen a jen na tu navigaci !! A jak najdete tu pravou!?? A třeba v noci, za deště-nikde ani žíváčka.. !!

Výzva pro výrobce!! Přestaňte upgradovat v navigacích bezcenné a nepotřebné "čičmundičky" a omalovánky a ZPŘESNĚTE MAPY A KLASIFIKACI CEST !! POI body mi jsou z 98% k ničemu, ale když denně hledám několik čísel popisných a 30% z nich je blbě, stejně jako cca 10% cest, je tady něco špatně !!!

+3/0
9.8.2011 14:08

Vass

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Možná stačí použít kvalitní profesionální navigaci. Navigace za 6 tis. NENÍ kvalitní profesionální navigace, ale obyčejný spotřební výrobek. No a pokud profesionálové, kteří tu navigaci opravdu využijí, chtějí šetřit, pak se nemohou divit, že zůstávají v polích. :-P;-)

+1/0
9.8.2011 14:21

tojsouveci

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Tak jedna věc jsou navigace a druhá věc jsou mapové podklady.

Sám jsem před pár lety koupil obyč. navigaci za tuším cca 3000,- a funguje dodnes spolehlivě, pokud má mapové podklady toho, kde jedu. Nikdy mně nezkoušela zavést na nějakou cestu nebo něco podobné. Navigace za 10 000 by mně prostě lepší služby nenabídla.

+2/0
9.8.2011 14:35

Vass

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Teď jste udeřil hřebíček na hlavičku. ;-) Ano jde o kvalitní mapové podklady. A kvalitní věci něco stojí. A pokud stojí profesionální navigace kolem 11-14 tis., tak to není jen tak ze srandy. :-) Ale kdo chce kam.....

+1/0
9.8.2011 14:44

jrozec

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Nesmysl. Mapový podklad je SW záležitost. Tj. vytvořím jednou, prodám třeba milionkrát. Pokud je dost zákazníků, není důvod, aby stál 10 000 a víc. Výrobci se vždy vyplatí prodat 100kusů s 1k ziskem než jeden kus s 50k ziskem...

0/0
10.8.2011 10:39

albert10

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Tak to není, mapové podklady jsou u konkrétního výrobce vždycky stejné, maximálně tam můžou být navíc nějaké vrstvy s dodatečnými informacemi.

0/0
10.8.2011 12:17

jirkach72

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

To byl důvod proč jsem navigaci od Navigonu prodal. Tomtom sice taky žádná sláva, ale na rozdíl od Navigona mě ještě do pole nezavedl...

V zásadě platí, že jsou dva velcí výrobci mapových podkladů - jednoho koupil Tomtom, druhého využívá Navigon. Navigon má pár věcí udělaných podstatně lépe, ale mapové podklady k nim bohužel nepatří.

0/0
9.8.2011 16:51

koga

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

ještě nám řekni jak jsi to měl nastaveno, jestli jsi vůbec četl návod a pak tu mudruj nad kvalitou. Opak je pravdou, nekvalitní podklady mají jenom hlavní silnice, kvalitní podklady mají i polnacky, jenže to fakt chce návod a hlavu při jeho čtení

0/0
9.8.2011 17:16

akro

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Za nos by se měl chytit pan řidič-bezmozek a ne výrobci navigací. Najsme v USA, kde na mikrovlnku musí lepit label "je zakázáno v mikrovlnné troubě sušit kočky". Při stejném přístupu by před startem navigace krom obvyklého bezpečnostního varování měli ještě přidat další : "při používání navigace používejte současně též mozek" a pak spustit celovečerní film s 150 varováními před situacemi, které teoreticky by mohly nastat.

0/0
9.8.2011 17:43

chekov

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

mám IGO8 a v nastavení si zvolím druh cest, které chci používat a typ vozidla, kterým jedu. Ještě se mi nestalo, že by mě navigace navedla na polní cestu, nebo do cesty pro pěší.

Jenže když si mamlas koupí základní navigaci, nepřečte si návod, protože "s tim přece umí každej" a nechá default nastavení, tak se nesmí divit. Když je to navíc blbec, který vjede s kamionem na polňačku, tak to opravdu není chyba navigace.

0/0
9.8.2011 21:34

albert10

Re: VÝROBCI NAVIGACÍ BY SE MĚLI KONEČNĚ CHYTIT ZA NOS !!

Třeba garmin na polní nebo neexistující cesty občas navádí. A není to otázka nastavení, ale chyb v mapách. Každá navigace má chyby, že se ti to nestalo, je spíš otázka toho, jak moc jezdíš.

0/0
10.8.2011 12:19

tojsouveci

Hmm

Pochybuji, že to byla chyba navigace

0/0
9.8.2011 13:23

dr.obeck

Re: Hmm

Zrejme mel turistickou;-)

0/0
9.8.2011 13:28

P1azer

Re: Hmm

V adveture módu

0/0
9.8.2011 13:38

garchandel

Re: Hmm

Tak o tom vůbec nepochybuji . Již několikrát se mi stalo , že pokud bych nepoužil rozum a spolehl jsem se na navigaci tak bych skončil v lepším případě jako tento řidič :-(  Ve městě je asi ready , ale mimo je v tom potíž a to nejen u nás .

0/0
9.8.2011 13:52

prying

Re: Hmm

To se stane každému. Akorát, že v osobáku se otočím, kdežto on může jenom doufat, že projede nebo najde místo na otočku.

0/0
9.8.2011 13:56

tojsouveci

Re: Hmm

A není to spíše věc neaktuálnosti map nebo nastavení trasy (nejkratší) apod.?

0/0
9.8.2011 14:32

dbai

Re: Hmm

Myslíte, že v dobách mezi aktualizace map se běžně bourají silnice/dálnice a místo nich se staví polní cesty končící u hromady hnoje?

0/0
9.8.2011 15:04

Klokan s tyčí

Re: Hmm

To ne, ale navigace má v sobě často silnici dříve, než je tato postavena. Už rok mám v navigaci TomTom vysočanskou radiálu...

0/0
9.8.2011 16:26

maxxim

Re: Hmm

Jestli to není tím, že měla být už dávno v provozu.

0/0
9.8.2011 21:20

Kluuk

Nemyslíš - zaplatíš.

0/0
9.8.2011 13:04

dr.obeck

Re: Nemyslíš - zaplatíš.

Nectes - Nevis

+1/0
9.8.2011 13:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.