Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Android se topí v potížích. Může kvůli nim ztratit dobyté pozice

Bezpečnostní chyby, spousta patentových sporů, licenční poplatky nebo vysoká míra nespokojenosti uživatelů. To jsou zásadní potíže, které sužují operační systém Android. Zatímco jedněm vrásky přidělává, jiní se z jeho potíží radují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdenekstary

Kdo tohle napsal?

Zajímalo by mě, kdo psal tento článek. Buď ten dotyčný je zcela mimo, nebo používá nějaký čínský klon Androidu.

A nebo co to používám já za android?

Po zkušenostech s Windows Mobile 6.5 jsem si řekl konec dotykáčům. Šel jsem do hloupých telefonů SonyEricsson a pak do Symbianu od Nokie. A pak jsem zkusil HTC Desire HD s androidem a ještě LG Optimus One..obojí s 2.3. Naprosto nesrovnatelné se vším. Android mě naprosto dostal. Nejen že je to velice rychlé a intuitivní, telefony preventivně restartuji jednou za týden nebo měsíc, ale je na to nepřeberné množství aplikací, včetně nepotřebných antivirů (nemám root). Ovládání je opravdu skvělé, dělané na prsty, vysoká míra customizace, fun factor a i chytrost a vymakanost prostředí. Jsem Androidem naprosto ohromen a tenhle článek nechápu.

0/0
16.9.2011 14:08

errikson

Desivy clanek

Nepisu do diskuzi. Nechci se zapletat do nekonecnych sporu, ktery system je nejlepsi. Ale tenhle clanek me tak zhnusil, ze jsem se zaregistroval na idnes, abych mohl do diskuze poprve prispet.

Pane Vokaci, co je to napsal? Vzdyt ten clanek nic noveho neprinasi, jsou to jen spekulace, ve vetsine vet pouzivate podminovaci zpusob. A nadpis, ktery je temer alarmujici vubec neodpovida realite. Jasne Android ma problemy, ale vzhledem k tomu, ze je vyvijen Googlem, implementovan mnoha dalsimi firmami a nasazen v tvrdem konkurecnim prostredi je to asi pochopitelne.

Ze by se ale topil v potizi? Myslite ze se clovek topi, hned jak se namoci?

Chapu ze je okurkova sezona, ale tohle je moc. Schvalne si odted dam pozor na Vase clanky. Prosim piste abychom se neco dovedeli a ne proto, aby se neco napsalo.

0/0
9.8.2011 10:28

jiri@brebera

Android vs. iOS

Já jsem zastáncem konce perexu. Měl jsem SE Xperia X10i s Androidem, a od rozčilení z celého systému mi začaly vlasy padat. Říkal jsem si, třeba si na to zvyknu, ale s každým dalším dnem byla moje nervozita z otřesného Androidu větší. Několikrát ten telefon lětěl. Pořídil jsem si iPhone 4 a upřímně, to se absolutně nedá porovnat. Všechno jede svižně, všechno je intuitivní, snadno nastavitelné. Už žádný pofidérní Google Android (kterýmu nevěřím ani slovo). Ale skvělej Apple s ještě úžasnějším iOS. Takže Androide, do kytek!

0/0
8.8.2011 12:01

fogll

Re: Android vs. iOS

Přešel jsem na Android z WM 6,1 a 6,5 a zpátky bych se asi nevrátil. Systém je rychlý, stabilní... Pravda, občas mi přijde trošku zmatený, ale to není nic co by se nedalo dát dokupy.

0/0
9.8.2011 11:55

rhc

Boze to jsou

ale slinty, kdo muze tohle napsat, to neni ani ekonomicky ani technicky clanek, pokud to tedy nebyla PR zakazka pak je vse v pohode. Jen pro informaci software zalozeny na opensourcu je nejrychleji zaplatovany ze vsech prave proto ze je to opensource. Kdyby zakaznici vraceli 40% telefonu s androidem asi tezko by je vyrobci vyrabeli v tak hojne mire dal. Naklady na upravu systemu maji vsichni vyrobci telefonu nejenom ti s Androidem, ten IPOS se sam nenapsal. Vypada to ze nam nekde hnijou jablka a stava se z nich most a tak je potreba utocit, no prosim jen vesele dal. Zatim vede Android a nevypada to ze by chtel prestat ;-)

0/0
7.8.2011 3:43

Peter66

Mám 2 roky HTC Hero - 100% spokojenost

Před dvěma lety jsem se rozhodoval, jestli Windows hnus, drahé iJablko, dnes už v podstatě starý Symbian, nebo u nás nesehnatelný PalmOS. Nakonec jsem se rozhodl pro Android - přijatelná cena, mnoho funkcí navíc ( oproti mému starému Palmu Treo 650 ), mnoho aplikací a standardní vývojové prostředí zdarma. Android je v podstatě Linux, proto strašení ohledně bezpečnosti a virů je pouze účelové - závist konkurence. ;-)

0/0
4.8.2011 14:47

Hurych a synové, parní mlýny

Google má s těmi patenty docela máslo na hlavě...

Teď vykřikují, jak se proti nim všichni spikli, ale tak trochu zapomněli dodat, že to jimi napadané konsorcium firem CPTN (zahrnuje Microsoft, Apple, Oracle a EMC), které se proti nim údajně spiklo a koupilo staré patenty Novellu je vyzvalo, jestli se k nim nechtějí připojit a koupit ty patenty společně. Na což hoši reagovali, že pro to nevidí důvod a že děkují za nabídku.

0/0
4.8.2011 14:28

D.E.S.

to čumím ..

malinko se tady někdo opřel do Androidu a koukám že je oheň na střeše .. :) Jsem zvědavej jestli se objeví i nějaký podobný článek o ohryzaném jabku.

+1/0
4.8.2011 14:01

Lord_Faramir

Re: to čumím ..

Konečně někdo napsal pravdu. Jenže to fanatičtí uživatelé androidu nedokáží zkousnout. Ale co, hlavně že je android open source a od Googlu, na ničem jiném přece nezáleží :-)

+5/0
4.8.2011 14:46

MartyKO

Článek

To je článek nebo komerční sdělení???

0/0
4.8.2011 0:53

Orwell2008

Re: Článek

članek z vychazi z průzkumu od Philipa Elmera,editora apple 2,0,pruzkum měl vzorek 216 osob a probihal před stadion v meneapollis - ted se bavim o těch procentech vracených mobilů.nazor si udělejte sám...Řika se tomu ztraceno v překladu - neboli hotentot přebere přebraný članek aniž to tuší,kdy ten kdo převzal původní zdroj si ho upravil,vynechal par podstatných věcí,nasledně članek někde vidí absolvent humanitní fakulty - pravděpodobně,který ovšem piše o technologiich na servru který je až na vyjimky stejně zabavné navštěvovat jako třeba LAMER.cz no a ejhle,dostene se rtto na titulku,je z toho pěkná diskuze a v dikutzi jde potkat ještě větší experty než je autor članku.Good job ;-D

+1/0
4.8.2011 11:22

hd215

win 8

buducnost podla mna aj tak pre mobily bude windows. Win 8 ma fungovat aj na amr procesoroch. Ak dnes cca 90% pc ma nainstalovane win tak asi sa to casom prejavi i na mobiloch lebo dnes uz nesluzia len na telefonovanie. Android je sice pekny ale urcite neni o nic lepsi nez symbian alebo win phone. Ked si nainstalujete napr. SPB mobile shell tak vam potom bude vadit akurat ake aplikacie sa daju na dany system zohnat lebo prostredie by mali vsetci rovnake...

0/0
4.8.2011 0:15

Janhura

Re: win 8, aneb "světlé komunistické zítřky"

-  v principu se jedná se o stejné pohádky jak to bude v budoucnu krásné.

0/0
4.8.2011 8:53

P1azer

Re: win 8

A proč má tolik lidí WIN na PC? No samozřejmě proto, že ty svoje trapné OEM verze cpou do všeho. A to že jsou lidi liní přejít na jiný systém ještě z WIN nedělá nejlepší systém !!

0/0
4.8.2011 11:04

noemail

tak nevim

Mam iphone 3GS a Samsung galaxy S a jsem absolutne spokojen. Myslim, ze kazdy system ma svoje :)

+1/0
3.8.2011 19:58

mrkorv

Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Tak podle pana Vokáče android dělá samé chyby a ze všeho těží konkurence, tak proč sakra ta konkurence pouze paběrkuje? Kromě apple.

+2/0
3.8.2011 18:26

Ananta

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Odpověděl sis sám. Kromě Apple nebyl žádný výrobce s moderním OS. Proto paběrkují (MS, Nokia, RIM) nebo se snaží znovu naskočit do vlaku (MS+Nokia). Ale Apple prostě posunul generace OS, jediný kdo si sedl na zadek a začal makat byl Google. A vzhledem k tomu, že Apple nelicencuje svůj iOS, je Android jednookým králem mezi slepými. Ale rozhodně to není na základě kvality OS (ale ono se špatně srovnává, když prakticky není s čím).

+1/0
3.8.2011 18:39

kilociP

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Android ani iOS nesahají WM ani po kotníky, a to říkám z pozice člověka který si ty systemy opravdu zkusil...

+4/0
3.8.2011 19:55

z.pepa

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Ten byl fakt dobrej ;-D;-D;-D;-D

+3/0
3.8.2011 20:36

akro

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Jo. A pravdivej. Ale tomu asi nerozumíš.

Srovnávat dnešní IOS a Android 2.3 s WM 6,5 jde i nejde. Z pohledu uživatele, který chce  aktuální dění je WM samozřejmě po smrti, přičemž tu hlavní ránu mu neudělil iOS ale kapacitní displeje, pro které nebyl stavěn. Z pohledu uživatelů, kteří potřebují pracovat s profesionálně určenými pracovními aplikacemi a kvalitní prací s exchange  je samozřejmě WM zatím nepřekonaný, protože pro jiné systémy tyto aplikace neexistují nebo jsou značně nedodělané. To ale nic nemění na tom, že je to systém ukončený, nahrazený kojencem v podobě WP, který je asi ze všech nejlepší, jenže na něj zatím skoro žádné smysluplné aplikace neexistují. A systém je jen prostředím pro aplikace, nic víc.

+1/0
3.8.2011 22:20

Carlos

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Ale dal mu ji iOS, to nebylo o kapacitních displayích. Microsoft brutálně v té době zaspal, to je celé. WP7 je hezké, takové celistvé a velice příjemné, jenže pro něj zatím neexistuje rozumný hardware. Ten stávající nebude mít oficiální update Mango, což je škoda, aplikace se časem doplní, toho bych se nebál. WP7 jsou pro mne konečně alternativou, do které bych byl ochoten jít.

0/0
3.8.2011 22:42

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Kde jste na to s tím Mangem přišel? Všechny stávající WP telefony bude možné na Mango updatovat...

0/0
4.8.2011 14:17

Lord_Faramir

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Na každý stávající WP7 telefon samozřejmě Mango bude. Navíc to, že WP telefony nemají dvoujádra není chyba. Androidí telefony potřebují dvoujádra, protože android je špatně optimalizovaný a na HW, na kterém WP7 běží jak z praku by se android ploužil jak přejetý šnek.

V případě iOS je dvoujádro kvůli výkonu, iPad 2 je tuším 9x rychlejší než jednička, oba ale mají stejnou verzi systému, která na obou běhá v pohodě, stejně rychle, jen na dvojce si zahrajete ty nejnáročnější hry v super grafice, které na jedničce jednoduše neběhají nebo je to slideshow.

Ale celkově je to o optimalizaci, pro WP7 je spousta her stejných jako pro iPhone a android. A zatímco na prvních dvou (WP7 a iOS) běhají naprosto bez problémů na jednojádře, tak na androidu jsou stěží hratelné na dvoujádře :-)

0/0
4.8.2011 14:54

zog

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Tak to sis asi u psaní trochu potřísnil kalhoty. Windows mobile jsem měl ve dvou telefonech a na jednom pda.

V základní výbavě téměř nepoužitelné. Tak nepříjemné a nesmyslné nastavení základních věcí jako je volání a sms jsem ještě nikde neviděl.

Děkuji windows už nikdy stačilo mi.

0/0
4.8.2011 15:27

Ananta

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

No ono je to krapet složitější. WM jako systém je na jednu stranu příšernost na druhou, to ano (GUI, podpora aktuálního HW, z toho vyplývající mimo jiné výkon), ale na druhou nabízí velké množství kvalitního SW, kterému Android stále opravdu nesahá ani po kolena, u iOS je to lepší (hodně vývojářů se přesunulo na iOS z WM jak to jen šlo, Android neumí nabídnout tak stabilní OS/platformu pro vývoj a ani distribuční kanál). Takže bych dnes duchovního nástupce kvality SW viděl v iOS, kde je bohužel omezený výběr HW (v telefonech, PDA a Pady jsou naštěstí vesměs vyhovující).

0/0
5.8.2011 9:53

Carlos

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

To snad nemůžete myslet vážně. WM jsem se zbavil v roce 2007 a jsem neskutečně rád. Horší systém dnes už snad neexistuje. ;-€

+1/0
3.8.2011 22:16

Janhura

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

To já jsem s WM skončil až letos pro zastaralé železo, jinak maximální spokojenost. Ovšem nový přístroj je už s Androidem.

0/0
4.8.2011 8:59

Lord_Faramir

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Samozřejmě že existuje horší systém než WM, jmenuje se android. Já WM používal ještě letos v lednu, pak jsem koupil Windows Phone 7 (HTC 7 Trophy) a před 14 dny iPad 2 a obojí je kilometry před androidem.

+1/0
4.8.2011 14:55

ditechi

Re: Chci být stejně neůspěšný jako android!!!

Používal jsem přes 2 roky WM. Horší systém jsem fakt neměl. A to jsem ho používal na špičkovém železu, přesto jsem v té době raději používal druhý starý telefon se Symbianem. Nyní jsem vyzkoušel Android a plná spokojenost. Věřím, že Windows Phone je lepší systém, ale WM byl prostě průšvih...

0/0
5.8.2011 23:26

z.pepa

dotaz

By mě zajímalo kdo tento článek platil? MS, nebo Apple?

+1/0
3.8.2011 18:23

Stíhací bombardér Karel 6

Re: dotaz

MS, Apple to nepotřebuje.

0/0
3.8.2011 18:45

Ion Tichy

Re: dotaz

Myslíš?? Tak proč utrácí desítka a stovky milionů za právníky a chová se jako patentový trol?? Asi proto, že to nepotřebuje a nebojí se...;-D;-D

0/0
3.8.2011 22:13

Carlos

Re: dotaz

Jak s patentovou válkou souvisí údajné placení článku? 8-o

0/0
3.8.2011 22:17

MrViki

Re: dotaz

Jste mimo realitu. Kdybyste sledovsl dění tak víte, že Apple se jen brání. Patentový trol je jiná firma a za 5 Bludišťáků hledáme její jméno.

0/0
4.8.2011 6:18

abraxas122

Radovat se může iOS, proč ne

ovšem WP7 těžko. To totiž není OS, to je zhmotnělá drzost a zpupnost M$ (a pozor, to sem vývojář v technologiích MS)

0/0
3.8.2011 17:17

Martynet

Kdo ma chut se topit v potizich...

...a jeste k tomu si trosku zasockovat, rychle utikejte do Prahy, Na Poříčí 26. Budete tam par dni preslapovat jako bezdomovec a pak si za odmenu odnesete super 3D androida... mozna ;-D

+1/0
3.8.2011 16:19

P1azer

Re: Kdo ma chut se topit v potizich...

Béééé !

0/0
3.8.2011 16:53

Lord_Faramir

Re: Kdo ma chut se topit v potizich...

Netušil jsem, že sem chodí i děti z mateřské školky ;-D

+1/0
4.8.2011 14:57

MrViki

:-)

Tohle, jsou pořádný telefony a ne ty vaše androidí šméčka: http://crackberry.com/research-motion-introduces-new-blackberry-7-smartphones

+1/0
3.8.2011 16:18

komentator-1

Re: :-)

mají ovšem jednu vadu. Poprvé se o nich objevily zprávy už loni na podzim a pořád nikde nejsou. Stačí se proti tomu podívat, jak dlouho trvá třeba HTC uvést novinku od představení na trh. I v tom jsou zásadní rozdíly.

Jenom na okraj, sám používám BB a pomalý vývoj přístrojů mě štve. Na Torch 2 už čekám hezky dlouho.

0/0
3.8.2011 16:32

MrViki

Re: :-)

Už jsou. Dnes k objednání. Poprvé info v květnu 2011.

0/0
3.8.2011 19:09

duky40

Re: :-)

blackberry -ostružina se divim že ji nemají ve znaku jako apple-nakousnuté jablko jak si někdo muže koupit něco co brzy zhnije;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
3.8.2011 16:42

Didier Sachs

Re: :-)

Ehm, oni ji maji ty mobilní experte ;-D

+1/0
3.8.2011 17:44

fanaep

Polointeligenti

Nojo, Android prostě není pro chudáky, co potřebují vodit za ručičku a mít vše přednastavené jak ve školce ;)

(ač teda nejsem extra pokročilý uživatel a problémy nemám, ale podle toho co jsem četla v diskuzi jsem zjevně pokročilejší než 80% čtenářů téhle břečky;)

+7/0
3.8.2011 15:11

Ananta

Re: Polointeligenti

Ano, ale o vyspělosti se dá s úspěchem polemizovat.

+2/0
3.8.2011 15:13

entony13

Re: Polointeligenti

Někdo chce telefon na telefonování, občas net a jako modem pro notebook, na to stačí Nokie, proto Nokie nepadla a možná vydrží déle než Android. Nechci se učit ovládat telefon, nemám problém s Linuxem, běží mně na počítači jako druhý systém, ale proč se vrtat v telefonu???? To fakt nechápu, displej malý a přístroj velký :-)

0/0
3.8.2011 15:15

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Polointeligenti

Nokie ještě nepadla, ale už padá. Finanční výsledky za poslední kvartál jsou velmi špatné.

0/0
3.8.2011 15:41

P1azer

Re: Polointeligenti

To je tak, když někdo míchá jabka a hrušky dohromady..

0/0
3.8.2011 16:32

MrViki

Re: Polointeligenti

Nemá každý čas si hrát s mobilem. Jsou lidi, kteří mají lepší věci na práci.

+1/0
3.8.2011 15:15

fanaep

Re: Polointeligenti

A v čem je problém? Nevšimla jsem si, že by na telefonování z androidu bylo potřeba nějakých pokročilých znalostí - tím spíš - pokud potřebujete jen volat - není důvod mít proti androidu nějaké výhrady - vše nechám v továrním nastavení a pohoda ;)

0/0
3.8.2011 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.