Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podle čeho si vybíráme chytrý telefon: Android, nebo iOS?

Kromě čistě technických parametrů existuje řada dalších důvodů, podle nichž uživatelé vybírají chytré telefony. Průzkum ve Velké Británii srovnal operační systémy Android a iOS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BouncesCZ

z iOS na Android

Já se chystám opačným směrem z iOS na Android ..... když si mám nahrát nějakou muziku a musím to tahat přes iTunes tak se na to raději vykašlu a nedělám nic hrozně mě to otravuje ...... nevím co čekat od Androidu, ale jasno mám v tom že víc jak 8 tis za telefon už nedám , internet, voláni, sms, hudba , nějaká aplikace a víc nepotřebuju

0/0
3.8.2011 18:34

good_luck!

nejsem IT

z uvedeného důvodu nemám rád telefony, kde musím něco složitě nastavovat. Proto jako nejlepší "operační systém" považuji SW na telefonech SE K800i, společně s uvedeným přístrojem (.... dnes bych ho tedy upravil o WiFi). Bohužel doba pokročila, takže mám tu čest používat telefony i s iOS (3G a 4G), Symbian (N8), popř. WM6.5 (HTC), mohu říct, že uživatelsky už dnes mohu doporučit iP 4G i N8 se Symbianem a výrazný rozdíl neshledávám (mimo tedy menší stabilitu systému N8 a nutné celkem časté restarty). iP je ovšem o něco málo dražší... atd. - tzn. volbu nechávám na každém, ale ani jeden z nich (dnes už) nezatracuji i když já osobně dávám stále přednost iPhonu a iOS....

0/0
28.7.2011 23:51

arni007

android VS what? iPhone? hehehe

Pouzivam aj andorid moj sukromny HTC DESIRE HD a sucasne iPhone ako firemny. A davam jednoznacne 100 bodov pre android a -100 bodov pre iPhone. Sloboda VS vazenie. Tolko za mna.

+1/0
28.7.2011 14:31

Hancc

iOS i Android

Mam oba systemy a kazdy ma neco do sebe, ale i presto preferuji iOS. Android mam jako hracicku, pac me to bavi a to na HD2.... kdyz se nudim sahnu po androidu (ale na to musi byt cas), dle meho nazoru je mene stabilni nez iOS a to jak na iP 3G tak na iP 4. Ale kdyz chci abych mel vse bez problemu a pro praci, tak pouzivam iOS, Flash mi doopravdy nechybi a kdybych ho chtel tak na iOS 4.0.1 ho rozchodim levou zadni.. mel jsem androida 2.2 i na iP 3G ale to si radeji zatopim v kamnech nez aby mi vyhrival barak takto upraveny iphone

Oba systemy maji neco do sebe, ale hrat si muzu i na iOS po JB. Zkusenost s iOS po JB mam od prvni chvile co ho pouzivam a po JB se mi rozhodne nestabilita neprojevila (pokud se tam samozrejme nebudu vehementne snazit nahrat neco co pro danou verzi iOS nebo telefonu neni kompatibilni)

Ale nemuzu rict, jestli je Android lepsi nez iOS, je to na cloveku a jeho potrebach. Ale jestli chcete, aby Vám vše fungovalo tak jak ma, tak sahnete po iOS.

Tot muj nazor na vec.

0/0
28.7.2011 14:22

Mahas

Pres Android k iOS

ja v zasade souhlasim, ale jel jsem opacnym smerem. Mel jsem Symbian, dokonce i masinku s EPOC, z cehoz Symbian vzesel, mel jsem WM az po 6.5 , mel jsem Androida - az po 2.3, Honeycomb jsem jeste netestoval. A skoncil jsem u iOS. Driv jsem mel cas ladit, prehravat ROMky, hrat si s tim, ale i tak to bylo po case a intenzivnejsim pouzivani proste nestabilni. Neco vic ( WM 6.1 ), neco min... Androidi telefony se taky aplikacemi stavaji nestabilnimi. Bohuzel, smutna osobni zkusenost, protoze jinak tomu systemu fandim... iPhone umi zamrznout taky, ale radove !! mene... s JB zamrzal casteji, ted uz dlouho JB nepouzivam. Neladim, nebavi me to, chci jen pouzivat, zazalohovat pres iTunes. Nesvobodu nepocituji. Flash mi nechybi, proste nechybi, mam ho i primarne vypnuty ve svem notebooku a domacim pocitaci, byt ho kliknutim snadno zprovoznim, delam to vzacne... Mam jeste nove iPad , vyhovuje mi a poridil jsem si ho az po zkusenostech vyse uvedenych

0/0
28.7.2011 10:57

mangui

Mám Android

Já vybral střední třídu androida... Proč??? Tak určitě se mi nechce dávat 14 000 za mobil, který nepotřebuji... Ano není to tím že bych na něj neměl, ale proč sakra??? Spíše bych si položil jinou otázku... Šel bych do Iphonu kdyby stál o půlku méně??? Ne nešel... Mám rád svobodu a ne diktát...

0/0
28.7.2011 8:30

Martynet

Re: Mám Android

Jak pod diktatem jsem si pripadal kdyz jsem pouzival Android. Neustale jsem musel resit nejake problemy a zabiralo mi to drahoceny cas. S iPhone proste pouzivam na co chci a vse funguje. Nikdo mi nic nediktuje... a iTunes? Diky bohu za ne. Jednodussi zpusob organizace a synchronizce proste neexistuje.

0/0
28.7.2011 13:00

RomanL

Re: Mám Android

Samozřejmě, když nepotřebujete mass storage a slot na SD kartu, tak vám to možná vyhovuje. Mně ne.

0/0
2.8.2011 11:38

Martynet

Re: Mám Android

A k cemu mi je slot na SD kartu, kdyz mam pamet 32GB? Do toho mam jeste 50GB dropbox a nyni prichazi jeste icloud primo od apple. SD karta je v mobilu zbytecnost. Kamos ma nejaky htc desire a neustale resi veci typu: jeee nemam v telefonu misto, musim neco presunout na kartu.. jeee proc mi tohle nejde presunout na kartu... jeee, kde mam tu druhou zalozni kartu??? atd atd. A na tohle ja nervy uz nemam. Podobne veci jsem resil, kdyz jsem mel jeste wm 6.5 pocket pc a nekdy to bylo fakt peklo.

A mass storage? Z podobnych duvodu netreba... Na prenos souboru mezi kamosema pouzivam cloudy a pokud potrebuju zkopirovat neco vetsiho, mam na klicich 64GB flasku a pokud i to je malo, v tasce mam 2.5" 1TB disk. Ale abych pravdu rekl, oboje vyuziji minimalne... a verim tomu, ze se oboje brzy presune z tasky a kapsy do supliku.

0/0
3.8.2011 11:40

petacx

u me rozhoduje pomer cena/vykon

u me rozhoduje pomer cena/vykon  a tim padem vede jasne ANDROID R^

-

jedine co levnym mobilum silne vycitam je kvalita fotaku (TAKOVY SMEJD SE JEN TAK NEVIDI  ;-€ 

-

uvital bych Chip fotaku o 10 USD kvalitnejsi R^

0/0
27.7.2011 22:17

Wolf 2

Můj názor

Úplně prvním aspektem byla cena. Androidy jsou cenově dostupnější než iPhone, přestože SW umí v podstatě to samé. Když pak nepotřebuju superspešl displej a podobné blbiny, stačí mi obyčejný telefon s Androidem, který dokáže všechno to, co potřebuju.

Nejsem vášnivý hráč her, z aplikací mě tedy spíše zajímají taková ta "udělátka" a těch je pro Android mnoho.

Samozřejmě taky nechci vlastnit stejný telefon, jako milion dalších lidí, kteří ho mají jen proto, že jim někdo řekl "iPhone je strašně cool a kdo ho nemá, je out". Tím samozřejmě neříkám, že neexistují majitelé iPhone, kteří by ho vlastnili z jiného důvodu.

0/0
27.7.2011 20:57

Hodný Vlk

KONZERVA

Jsem konzervativec. Mám telefon s WM 6.5, až bude něco lepšího, změním telefon. Zatím to vypadá na Android. iPhone ani omylem, nenechám se nikým omezovat. Wp7, uvidíme, možná, že se probudí z blbózy.

0/0
27.7.2011 18:47

Kokodák

OS je nepodstatný, hlavně když se pěkně leskne

;-)

0/0
27.7.2011 17:55

P1azer

Re: OS je nepodstatný, hlavně když se pěkně leskne

No a iPhone se za ty prachy leskne jak psí kulky..

+3/0
27.7.2011 18:31

Mike757

Re: OS je nepodstatný, hlavně když se pěkně leskne

;-D;-D;-D R^R^R^ Jo, dost dobrý. Máš u mne bod, chlape. ;-D

0/0
27.7.2011 19:03

rehta

radši nečíst

Rád si vybírám telefon podle barvy OS, image výrobce. image operačního systému,dárku...A víte, co to znamená? No že jsme zase o krok před nimi!!

Anketa mi spíš připadá jak z USA než GB. Lepší nečíst vůbec...

0/0
27.7.2011 14:05

a123b

iPhone ne

iPhone bych si nekoupil, protože je mezi uživateli celkem rozšířen. Mám rád výrobky, kterých je málo mezi uživateli. Zajišťuji si tak originalitu, protože produkt, který používám já, používá méně lidí.

Nechtěl bych mít telefon, kterej používá každej třeba sedmej.

0/0
27.7.2011 13:39

cermann

Re: iPhone ne

Svatá prostato ;-D;-D;-D

+1/0
27.7.2011 13:47

Carlos

Re: iPhone ne

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
27.7.2011 14:26

herodotoss

Re: iPhone ne

To je teda kritérium :) tak si kup vertu ve zlate. Budeš opravdu originální :) bílé ponožky a fialové sacko :)

0/0
27.7.2011 22:47

cermann

Re: iPhone ne

červené, červené :-)

0/0
29.7.2011 12:50

cermann

mám rád

Mám rád hovězí steaky, kuře a nebo vegetarianskou stravu ani omylem. To hovězí rád zapíjím kvalitním červeným vínem, bílé je pro "slečinky". A pak mám také rád brunetky, blondýny mají prý prázdný mozek. Říkali to někde kámoši.

Asi o tom je celá tahle nesmyslná "diskuse" o tom, "co je lepší" . :-)

0/0
27.7.2011 13:32

Martynet

jinak bych to videl asi nejak takhle...

Android = http://www.stream.cz/uservideo/600337-nebyvala-podivana-tancici-ajtak

iPhone = http://www.youtube.com/watch?v=M3PMCD7aMRI&feature=related

;-D

0/0
27.7.2011 13:16

glumik

Re: jinak bych to videl asi nejak takhle...

To jo..ajťák je prostě podstatně zábavnější..;-DR^

0/0
27.7.2011 18:58

Baround

Re: jinak bych to videl asi nejak takhle...

No jo no, někdo tančí pro radost, někdo na dojem :-P

0/0
28.7.2011 11:44

bluespirit

Re: jinak bych to videl asi nejak takhle...

Koukám to je ta podivná představa, že ajťák takhle nějak vypadá - kravina.

0/0
29.7.2011 11:03

jnew

Android.

Je otevřenější, více nastavitelný. Používal jsem také IP3GS, používal jsem Symbian, používám Android. Jsem hračička a rád si telefon nastavuji podle svých představ, což u IP nešlo vždy ve všem. Kdybych nebyl hračička, tak bych asi váhal víc, protože jak androidí telefony, tak IP jsou dobré stroje, o tom žádná.

+1/0
27.7.2011 13:14

zlababa.dvur

srovnání

měl jsem 2 roky iPhone 3G, před rokem jsem o něj přišel, a pořídil si HTC Desire. Myslím, že mám tedy dost zkušeností na to, abych obě platformy mohl srovnávat - rozhodně víc, než skalní příznivci kterékoliv, které tu druhou znají jen z doslechu a internetových diskusí.

A jaká je tedy moje zkušenost při přechodu z iOS na Android? Poměrně jednoznačná. I když jsem byl s iPhonem celkem spokojený, a jedinou mojí vážnější výhradou bylo nutnost využívat itunes, po přechodu jsem zjistil, že iOS nemá nic, co bych u Androidu postrádal. Některé věci jsou řešeny trochu jinak, ale u ničeho mi nedělalo problémy si zvyknout, intuitivnost ovládání je pro oba OS srovnatelná.

V čem vidím zásadní rozdíl je svoboda. Můžeme vést diskuse o tom, jestli někomu iTunes vadí, nebo se mu líbí. Můžeme diskutovat o tom, jak se komu líbí GUI, jak mu vyhovuje integrovaný přehrávač atd. Rozdíl je v tom, že pokud Vám některá z těchto součástí nelíbí u Androidu, máte svobodnou volbu zvolit si alternativní....

+2/0
27.7.2011 13:06

zlababa.dvur

Re: srovnání

...pokud Vám ale z nějakého důvodu nevyhovuje u iOS, máte smůlu. Nejde o to, že by GUI v iOS bylo nějak zásadně špatné - ale o tu politiku, že ti prostě vyhovovat musí, jinak máš smůlu.

0/0
27.7.2011 13:08

cermann

Re: srovnání

Co to pořád melete dokola o tom, že "musí" . Tu smůlu máte VY, kterým to asi vadí. Proč neustále děláte ze sebe trotly, kteří jiné přesvědčují o jejich "špatné volbě " ? Je tak těžké se smířit s tím, že jiní lidé mají jiné priority, zájmy apod. a že na vaše potřeby kašlou ? Líbí se vám Android - O.K. Jiným se líbí něco jiného. Kde stále vidíte problém ? Proč tolik "starostí" o jiné uživatele ? Proč tolik urážek a výsměchu ? Uvědomujete si ve své tuposti, že jste s tím vašim neustálým poučováním ostatních, že máte něco "lepšího" už směšní ? Jste schopní pochopit, že pro každého je lepší něco jiného ? Pochopte konečně, že uživatele iPhonu předem dobře vědí, co kupují a vůbec jim to, co by vadilo vam, ani trochu nevadí,naopak, mnohým ta politika vyhovuje, nemusí řešit spousty problemů. :-)

0/0
27.7.2011 13:47

zlababa.dvur

Re: srovnání

četl jsi vůbec co jsem psal? Sám jsem říkal, že mi u iPhonu nic zásadního nechybělo, ale pokud mám ty dvě platformy porovnat, tak Android má prostě něco navíc. A to něco je, že pokud po čase zjistím, že mi něco nevyhovuje, tak kvůli tomu nemusím měnit celý telefon, a změním si jen to co chci.

O tom je celé téma článku - o drobnostech, které systémy odlišují. Oba systémy jsou dnes tak vyspělé, že žádné extrémně velké nedostatky nemají.

+5/0
27.7.2011 14:10

Mahas

Re: srovnání

ja v zasade souhlasim, ale jel jsem opacnym smerem. Mel jsem Symbian, dokonce i masinku s EPOC, z cehoz Symbian vzesel, mel jsem WM az po 6.5 , mel jsem Androida - az po 2.3, Honeycomb jsem jeste netestoval. A skoncil jsem u iOS. Driv jsem mel cas ladit, prehravat ROMky, hrat si s tim, ale i tak to bylo po case a intenzivnejsim pouzivani proste nestabilni. Neco vic ( WM 6.1 ), neco min... Androidi telefony se taky aplikacemi stavaji nestabilnimi. Bohuzel, smutna osobni zkusenost, protoze jinak tomu systemu fandim... iPhone umi zamrznout taky, ale radove !! mene... s JB zamrzal casteji, ted uz dlouho JB nepouzivam. Neladim, nebavi me to, chci jen pouzivat, zazalohovat pres iTunes. Nesvobodu nepocituji. Flash mi nechybi, proste nechybi, mam ho i primarne vypnuty ve svem notebooku a domacim pocitaci, byt ho kliknutim snadno zprovoznim, delam to vzacne... Mam jeste nove iPad , vyhovuje mi a poridil jsem si ho az po zkusenostech vyse uvedenych

0/0
28.7.2011 10:55

bílá-modrá-červená

Re: srovnání

Nemám žádný z těch chytrých telefonů, ale teď jste se předvedl jako opravdový zatvrzelý hlupák. A navíc jste svým příspěvkem totálně pohřbil to, jaký měl mít smysl. Raději nemluvte Rv

0/0
27.7.2011 14:44

cermann

Re: srovnání

Ale copak ? Schází schopnost pochopit psané slovo a pochopyt význam ? Za to ale opravdu nemohu.

0/0
27.7.2011 15:00

davisak

Re: srovnání

Myslím, že Vás už jsme pochopYli. ;-)

0/0
27.7.2011 16:08

novmi

Re: srovnání

To, ze nekdo nevi, kde najit tweaky a moznosti, jak zmenit veci v ruznych OS jeste neznamena,z e neexistuji. ;-)

0/0
27.7.2011 22:16

Dejwo

iOS - Android

Mal som moznost pouzivat oba systemy, zaciatkom tohto roka som napokon dal prednost systemu Android. Tazko vlastne povedat preco, pretoze Apple ako znacka a vyrobky su mi sympaticke, ale moje podvedomie skratka viacej inklinuje ku Googlu. Som bezny pouzivatel smartphonu, cize oba systemy by pre mna boli uplne v poriadku, ale myslim si, ze Android je mierne "user friendly" a taktiez vyber zariadeni je velke plus. Takze u mna vyhrava Android.

0/0
27.7.2011 12:50

smichov_1

iOS vs. Android

Telefoni fanatici (tak 2% uzivatelu) najdou mezi iPhonem a Androidem "podstatne" rozdily, v ten ci onen prospech. Pro uzivatele (98%) maji oba OS naprosto identicke vlastnosti, nekomu se libi design iPhone, tak si ho koupi, jinemu je design a znacka putna, tak si koupi HTC.

+1/0
27.7.2011 12:46

smichov_1

Re: iOS vs. Android

Tedy nejen HTC, samozrejme.

0/0
27.7.2011 12:46

nobodycz1

Re: iOS vs. Android

No nevim, ale mne osobne rozhodne neprijde, ze by byl iPhone designove nejak zasadne lepsi nez nejvyssi modely HTC nebo Samsungu. A Android beru automaticky uz jenom kvuli tomu, ze muzu do pameti nahrat hudbu pouhym pretazenim ve Windows...bez instalace specialniho softwaru. Navic nahrat do iPhonu hudbu na cizim pocitaci je doslova porod... Android mi prihlasi pametovou kartu jako externi disk a muzu tam ladovat, co chci. Jinak je to v mnoha smerech identicke - ostatne vzhledem ke koncepci telefonu ty systemy ani diametralne odlisne byt nemohou.

0/0
27.7.2011 12:52

danteantik

Android vs. IoS i WM7

Používal jsem Android asi rok a byl jsem z toho systému z počátku nadšen, ale čím víc jsem ho používal, tím víc jsem byl ze situace okolo systému a telefonů znechucen. Podpora žádná, a't ze strany výrobce nebo Googlu. Když už bych kupoval Android ,tak jedině přímo od Googlu.

Teď mám Iphone a IOS neřeším žádný problém s aktualizací, nefunkčností, nebo podporou. Stala se ze mě "jablečná ovce";o)

Kdybych měl uvažovat o nějakém dalším OS do mobilu, tak bych si rád zkusil Windows Mobile 7. I když jsme si myslel při prvních prezentacích, že se inženýři od Microsoftu museli zbláznit, tak když jsem měl systém v ruce, tak jsem musel změnit názor.

+1/0
27.7.2011 12:32

muj_komentar_007

Re: Android vs. IoS i WM7

Já používám půl roku Windows Phone 7 (na SAMSUNGU) a jsem maximálně spokojen ... i když byly konkrétní případy, kdy bylo potřeba některé doporučené postupy zvolit alternativně (např. abych se dostal na marketplace, tak jsem si musel založit nový Hotmail s fiktivní americkou adresou registrovanou na PSČ jednoho hotelu v USA ... ale to ve finále vyřeší nová distribuce s verzí Mango ... takže závěrem ... zajímavý článek, ale já bych WP7 a tedy ani operační systém na mobilním telefonu nezměnil.

0/0
27.7.2011 15:41

ostu

Je mi to párek

Hm, tak mně třeba připadají dobré oba systémy, donedávna jsem používal iPhone 3 a byl jsem spokojenej, teď jsem pořídil Samsun Galaxy II a jsem zase spokojenej.Myslím, že pro běžného uživatele to zas tak velký rozdíl není.Prostě si nainstalujete co potřebujete a potom to používáte.

0/0
27.7.2011 12:21

koga

Myslím, že to je jedno

jako když mají dva stejné tepláky a jeden si myslí, že jeho jsou lepší, protože mají 3 pruhy a jsou 2x dražší ;-D

+2/0
27.7.2011 12:09

Martynet

hlavni rozdil je v tom,

ze Android je pro masochisty a iOS pro normalni lidi, co chtej telefon jednoduse pouzivat a ne se v nem furt vrtat a tapat -  hledat duvody pomale odezvy, nestability systemu a duvody uplne nesmyslnych hlasek... Napr. moje segra ma uz od Vanoc HTC desire HD a do dneska si s tim nevi rady. Prijde ji to slozite a neprehledne. Pred 3 tydny jsem koupil mame iPhone 4 a dnes ho neda z ruky. Vsechno hned pochopila a proste ho pouziva stejne jako ja... na vsechno - hudba, video, foceni, internet/email, skype, facetime, aplikace atd atd... a je stastna jako blecha. Kez bych mel tolik penez abych mohl koupit iPhone vsem svym blizkym...;-) Snad casem

0/0
27.7.2011 12:01

Manek49

Re: hlavni rozdil je v tom,

Se mi zdá, že tvoje ségra je střevo;-D

0/0
27.7.2011 12:24

petr4770

Re: hlavni rozdil je v tom,

Ani třeba není,jen nám tu trošku kecá;-D

0/0
27.7.2011 18:59

Mike757

Re: hlavni rozdil je v tom,

Možná střevo, nebo taky jelítko, pařízek a dřívko. ;-D;-)

0/0
27.7.2011 19:10

Orwell2008

Re: hlavni rozdil je v tom,

O tom jak iphonista nastavoval android.kdybych byl jedovatý musel bych napsat že vzhledem k tomu že žadne problemy ani hlašky se nevyskytovaly v komunikatoru mam cca 130 aplikací - z nichž k cele řadě neexistuje alternativa tak z toho vychazí že bohužel ůspěch musi počitat s tim že průměrne IQ neexistujea přizpusobit se skutečnemu rozložení.Skype - klik,staženi nastaveni ůčtu -hotovo.Mail - pokud maš vic ůčtů tak myslim že žertuješ že iphone to děla lip.Internet - no comment,foceni - klik uložit nebo otevřit-share.Bože na to musi byt duševní gigant na takovou operaci,jabko foti pouhou myšlenkou asi,hudba - widget na ploše,mimochodem frknu tam cokoliv na kartu a hraje to.jak jsi na tom ty?Video - nekomprimovaný divx a kdejaký format,frk - play.Problemy ma android jinde,toto uvedls něco jako Jedličkův ůstav na vyletě.

0/0
27.7.2011 12:45

Martynet

Re: hlavni rozdil je v tom,

to je typicka reakce odpurce apple... Ja jsem jen porovnal dve majitelky smartphonu a vychazi to proste tak, ze uzivatelka iOS se v telefonu zorientovala mnohem lepe a rychleji nez uzivatelka androidu. Obe predtim vlastnily podobny typ nokie. Nemusite mi pripominat, ze to co jde v iOS, jde i v Androidu a obracene, ale co se uzivatelske privetivosti tyce, tam proste iPhone vitezi...

0/0
27.7.2011 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.