Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští operátoři mohou stále drtit zákazníky dlouhými úvazky

Přichází konec dlouhému čekání na převod čísla nebo písemným smlouvám na tři roky. Evropská unie se rozhodla, že mobilním operátorům v členských zemích nařídí přísnější podmínky. Česká republika ale zatím nestihla novelu zakotvit do svých zákonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FiRan

minimálně 2/3 diskutérů

zde neví, o čem píše a k čemu se vyjadřuje.Rv

0/0
30.5.2011 20:35

Petrja

Jóóóó

když se nechce,tak se nechce.Je vidět že operátoři mají dlouhé prsty a velký vliv.Ani EU na ně ( teda jen v ČR ) nemůže.8-o;-€

0/0
27.5.2011 6:44

Petr K_.

Re: Jóóóó

Však O2 má celeé oddělení "pro vztah s regulátorem" kde sedí 50 lidí a ti nedělají nic jiného, než podkuřují úředníkům z telekomunikačního úřadu a ministerstev.

0/0
27.5.2011 7:05

whatever.123

Re: Jóóóó

A jak to víte, pane? Vy jste v O2 pracoval? Že víte i počet zaměstnanců tohoto oddělení.

0/0
27.5.2011 18:28

-Jandys-

:D

;-DRvRv Přece sněmovna musí posvětit zákony vlády a nejprve všechno zdražit a ožebračit lid a pak jim někde nepatrně ulevit :-) a pak nakonec jako jediná země EU skončíme u soudu a prohrajeme a budeme platit ;-DR^R^

0/0
26.5.2011 21:15

Teleke z Toloko

k tomu mi npadá dodat jen

Čech je cyklistou, jenž se nahoře hrbí, dole však šlape.

0/0
26.5.2011 20:25

Veska je prostě nesmrtelný

Na kapitana nereagujte

Zřejmě je taky ta pijavice, který nynější systém v ČR vyhovuje. Nebo pracuje pro nějakého operátora:-D

0/0
26.5.2011 17:16

Vedran Kočevabčiči

...

Kdyz se chce, tak se "nestihne". Zeme CESKA, domov muj ;-DRv

0/0
26.5.2011 16:54

Lady_Prasena

Chybná premisa odhaluje neznalost evropského práva ...

Evropské směrnice, které stát nestihne v dané lhůtě převézt do vlastního právního řádu, mohou být vynutitelné před národními soudy, které jsou v takovém případě povinny aplikovat evropské právo ...

0/0
26.5.2011 16:40

adam72

Re: Chybná premisa odhaluje neznalost evropského práva ...

No otázkou zůstává jak to chcete realizovat. I povinnosti uložené v rámci národní legislativy subjektu jiného národního práva jsou naprosto nevymahatelné. To stále platí.

0/0
26.5.2011 18:57

.ViR

Re: Chybná premisa odhaluje neznalost evropského práva ...

No, jednak je otázka, koho že to myslíte tím "subjektem jiného národního práva", a druhak, drtivá většina aktivit, a zejména hospodářských či ekonomických, podléhá jurisdikci toho státu, na jehož území je vykonávána...

0/0
27.5.2011 1:39

ODSCSSD 5

ja jsem u Vodafone

a zadne tri roky nehrozi.

0/0
26.5.2011 16:19

broukpitlik

Re: ja jsem u Vodafone

a jak dlouho už si tam ? rok , dva ? kolikrát si odešel ? Délka závazku ti jen umožňuje čerpat vyšší výhody. Až si koupíš auto na leasing a budou ho chtít po tobě zaplatit za rok a ty na to nebudeš mít prachy budeš to chápat jako výhodu ?

0/0
26.5.2011 16:44

LazyFatMan

Dlouhé úvazky

On někdo NUTÍ lidi podepisovat smlouvy na 36 měsíců? Nechci se zastávat našich opů, jsou drazí a na trochu slušnou cenu musí člověk každý rok jak trouba hrozit odchodem, ale nikdy bych nepodepsal smlouvu se závazkem delším jak půl roku a taky mě k tomu nikdo nenutil. I první mobil někdy v r. 1996 jsem kupoval bez dotace a bez závazku (ale pěkně mastně). Ostatně dneska zas ty slevy za úvazek stojí za starou bačkoru, proč to dělat.

0/0
26.5.2011 15:48

valissen

Jasně, nikdo z činitelů v tom nevidí žádný zisk.

Naopak riskují ztrátu podpor od operátorů. Nějaký občan jim může být ukradený. Zvýšení svých platů stihnou za den.Rv

0/0
26.5.2011 14:40

kapitan_karotka

Re: Jasně, nikdo z činitelů v tom nevidí žádný zisk.

nebrec, panujete tu docela velka konkurence, jakykoli zasah ze strany statu je zbytecny.

0/0
26.5.2011 15:44

senil

Re: Jasně, nikdo z činitelů v tom nevidí žádný zisk.

Přestaň chlastatRv

0/0
27.5.2011 8:11

kapitan_karotka

Toto je naprosta ubohost

AT EU tresta firmy na kartelove dohody, ale at se vykasle na todle umele ovlivnovani trhu. Jak na trhu mobilnich operatoru tak na trhu telekomunikacnim (ISP) je velka konkurence. A proc by si proboha nemohla fimra nekoho upsat na delsi dobu? Kdyz nekdo dobrovolne podepise nakou smlouvu, tak je to snad jeho boj, ze podepsal neco, co se mu nelibi. To je jako kdybych si pronajal byt, mel vypovedni lhutu tri mesice a pak se dozadoval zruseni smlouvy behem dne

0/0
26.5.2011 14:33

.ViR

Re: Toto je naprosta ubohost

Ale vždyť EU, potažmo ta novela, delší smlouvy nezakazuje. Dle dle novely totiž v § 63 odst. (5) jen říká:

"(7) V případě, že podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti uzavírá se spotřebitelem smlouvu na dobu určitou, nesmí tato doba při prvním uzavření smlouvy pro danou službu elektronických komunikací přesáhnout 24 měsíců. Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen umožnit uživateli uzavření smlouvy í na dobu nejvýše 12 měsíců; tím není vyloučena možnost uzavření smlouvy na delší dobu v případě, že o to uživatel požádá."

Takže je zřejmé, že jediné co bude zakázáno je uzavírání tříletých smluv (např. těch s poskytnutím iPadu či netbooku a pod. "za korunu")  s úplně novými klienty u dané služby. Do všeho ostatního se operátoři již dnes hladce vejdou.

0/0
26.5.2011 14:48

kapitan_karotka

Re: Toto je naprosta ubohost

Ja to chapu, ptam se, proc zde takove omezeni vubec jsou? Jsou stejne omezeni pro treba pronajem  bytu? Nejsou. Proc?

0/0
26.5.2011 15:43

mire

Re: Toto je naprosta ubohost

s pronájmem bytu bych to moc nesrovnával, protože tam jsou takový omezující kokotiny že to člověk nepochopí

0/0
26.5.2011 15:47

.ViR

Re: Toto je naprosta ubohost

No, zrovna v oblasti pronájmů bytů je úroveň regulace a omezení smluvní volnosti poskytovatelů těchto služeb jsou výraznější, než v oblasti komunikací...

0/0
27.5.2011 1:42

.ViR

Je zajímavé...

jak od sebe žurnalisté dokáži opisovat chyby :-). Pokud se týká onoho přenosu čísel, rozhodně to nemá být a nebude tak, že by přenesení čísla trvalo do 24 hodin. Tuto dezinformaci jak první uveřejnil tuším Týden.CZ, a už to jede. Bohužel i v médiích, která by měla být odborná.  "Euronovela" totiž doplní, pokud se týká přenositelnosti, současný § 37 Zákona 127/2005 Sb. o pátý odstavec, který zní: “(5) Doba, po kterou není účastníkovi během procesu přenesení telefonního čísla na tomto čísle poskytována veřejně dostupná služba elektronických komunikací, nesmí přesáhnout jeden pracovní den.”. Nejde tedy o zkrácení celého procesu přenesení čísla na 24 hodin, ale o celoevropské upřesnění doby, kdy může být přenášené číslo "mrtvé".  Podle současných českých pravidel to přitom probíhá tak, že opouštěný operátor číslo mezi 24:00 až 02:00 hod uvolní a přejímající operátor je ve své síti mezi 04:00 až 06:00 aktivuje.  Skutečnost je taková, že novela lhůtu určuje a prodlužuje, nikoli zkracuje...

0/0
26.5.2011 13:50

pass.no

Re: Je zajímavé...

Jestli to nebude tím, že články nepíší žurnalisté, ale rádobyžurnalisté, kteří v podstatě nevědí, o čem píší. Kde jsou doby, kdy tu publikovali opravdu zasvěcení lidé typu P. Zandlera. Jenže pak tento web převzala Mafra a odborné články, které byly někdy i dost nepříjemné pro naše operátory, vystřídala vata, mýdlové bláboly a opisování stokrát již napsaného (a to včetně faktických a pravopisných chyb). Z tohoto webu se stala spíše PR výrobců mobilů a operátorů. Bohužel.

0/0
31.5.2011 21:41

KOLDAK

Kolik to české operátory stálo na "motivačních pobídkách",

že Česká republika "nestihla"?

0/0
26.5.2011 13:29

kapitan_karotka

Re: Kolik to české operátory stálo na "motivačních pobídkách",

a proc by proboha nemela mit firma moznost podepsat se zkz dlouhodobou smlouvu?? Todle je zcela jasne omezeni trhu ze strany EU.

0/0
26.5.2011 14:35

.ViR

Re: Kolik to české operátory stálo na "motivačních pobídkách",

Tu možnost normálně dál (jen s drobným omezením) má....

0/0
26.5.2011 14:51

kapitan_karotka

Re: Kolik to české operátory stálo na "motivačních pobídkách",

a proc ostatni odvetvi takova omezeni nemaji vubec? Nebo temer vubec?

0/0
26.5.2011 15:44

.ViR

Re: Kolik to české operátory stálo na "motivačních pobídkách",

Ona regulace (a tedy i nějaké omezení) je ve více odvětvích. Zejména tam, kde jsou limitované zdroje, nebo kde byl po dlouhou dobu monopol. Ta v komunikacích mi nepřijde nijak dramatická. V každém případě, před r. 2005, konkrétně před účinností současného zákona (který novela jen poměrně mírně modifikuje) byla mnohem tvrdší.

0/0
27.5.2011 1:48

michalsevera

Prechod T-mobile na O2 pevna

Prechod pevne linky a adsl mi mezi T-mobile a o2 trval pres 3mesice, O2 nekolikrat stratila zadosti atd. T-mobile zas chtel platit plati a plati i kdyz jsem byl uz davno u o2. Operatori si delaj co chtel byc na ne.

0/0
26.5.2011 13:27

.ViR

Re: Prechod T-mobile na O2 pevna

Tento stav byl porušením platných pravidel a celkem rád by jej řešil ČTÚ. :-)

0/0
26.5.2011 14:53

lutrysek

no jo nase vlada

misto aby schvalovala to co ma, a co je pro obcany prospesne, tak vymysli hovadini ktere jdou proti obcanum.

0/0
26.5.2011 13:12

Pavel Černík

přechod k jinému operátorovi

citace: "Někteří operátoři přitom uvolňují zákazníky až do tří dnů. "

To je asi vtip :) Před nedávnem jsem přecházel od O2 k Vodafone. Podal jsem klasickou žádost o uvolnění čísla domluvil se s prodejcem ve vodafone obchůdku jak to přesně probíhá, během hodinky přišlo potvrzení že je žádost přijata a zpracovává se. Během dvou dnů mi přišlo pár reklamních SMS abych zůstal u O2 a získal nějaké slevy. A pak najednou - konec.. 3 dny se nic nedělo, tak jsem si skočil na prodejnu O2 (Fibichova 227/21 Havířov) kde mi obtloustlá vedoucí sdělila, že ji žádné zákony nezajímají (mával jsem jí před očima vytisknutýma pravidlama ČTÚ) a že si mám počkat. Tak jsem čekal... a čekal a čekal... po dalších dvou týdnech, kdy se nic nezměnilo (pravidelně jsem se chodil ptát jak k vodafonu, tak k O2) mi došla trpělivost a začal jsem postupně obcházet jednotlivé dostupné O2 prodejny. Všude mi tvrdili že přenos je náročný a že to trvá dlouho (a že je normy od ČTÚ nezajímají).

(pokračování dále)

0/0
26.5.2011 13:10

Pavel Černík

Re: přechod k jinému operátorovi

Narazil jsem však na zajímavou prodejnu v brně, kde mě paní ochotně vyslechla (svůj příběh jsem už vykládal jako robot) , povzdechla si, něco zamumlala, zvedla telefon a vedla rozhovor ve stylu: "ahoj, můžeš na chvilku? .... Super, zase se to zaseklo. Můžeš ho odblokovat? .... Jasně, číslo 721 xxx xxx . Díky, měj se."

Pak se jen hezky usmála a omluvila se. Prý to bylo v systému "zaseknuté" a bez ručního odblokování bych mohl čekat klidně rok. Ve chvíli kdy se za mnou zavřely dveře prodejny mi dorazila SMS od vodafone - "vaše číslo bylo uvolněno. Přenos pokračuje" ...

Co si o tom myslet? Jak na to reagovat? Asi nijak. Můžeme si akorát povzdechnout a doufat, že s takovou společností už nikdy nebudem mít co dočinění. Lhůty a podobné se při převodech evidentně vůbec neřeší. Proč taky? A aby to stíhali do 24 hodin? to je vtip největšího kalibru. Vždyť to by mi nestihli ani poslat reklamní SMS s pseudo-výhodnýma nabídkama.

0/0
26.5.2011 13:16

ironic

Re: přechod k jinému operátorovi

No ono je to s přenosem čísla trošku úplně jinak. Přenos jako takový - tedy od domluvení se u nového operátora k aktivaci čísla u nového operátora trvá až měsíc. A je to tak, jak to má být. Uvolnění čísla je něco jiného. Je to doba, kdy stávající operátor rozhodne, zda číslo pustí, nebo ne. Napřed tedy musí dostat informaci o tom, že číslo se má přenášet, pak musí od majitele dostat autorizaci, že je to skutečně tak a teprve pak rozhoduje, zda číslo uvolní.

0/0
26.5.2011 16:20

Pavel Černík

Re: přechod k jinému operátorovi

Ne, podle všech dokumentů dostupných na internetu by měl být kompletní převod hotový do 3 dnů. Od uvolnění to trvalo vodafonu pouze 2 hodiny, než mi zprovoznili SIM kartu. Samotné uvolnění však mnohokrát překročilo limit. ovšem - to nikoho nezajímalo.

0/0
26.5.2011 17:40

.ViR

Re: přechod k jinému operátorovi

Na zjištění jak dlouho má/může trvat přenos nepotřebujete "všechny dokumenty", ale stačí Opatření obecné povahy č. 10,  jehož aktuálně platné úplné znění je třeba zde: http://www.ctu.cz/cs/download/oop/rok_2011/oop_10-11_2010-14_uplne_zneni_25_02_2011.pdf

A tam se celkem snadno dočtete, že ty "tři dny" na přenesení  je jen pouhý dojem......  Třídenní lhůtu (od podání "výpovědi" účastníkem z důvodu přenesení čísla) má opouštěný operátor jen na to, aby u účastníků s písemnou smlouvou ověřil, že číslo je možno z hlediska závazků účastníka a z hlediska legislativy přenést, a výsledek tohoto ověření sdělil přejímajícímu operátorovi. A potom následuje ještě čtrnáctidenní lhůta na to, aby číslo autorizované k přenosu bylo skutečně přeneseno...

0/0
27.5.2011 2:15

sci-fi

Re: přechod k jinému operátorovi

Být u 02, ti chce opravdu velkou dávku odvahy. Stačí však pohrozit soudem a je to fofr. Já vyhrál zlaté číslo 02 a okamžitě jsem žádal o přechod k Vodafone. Stačilo slolvo o soudu a vše bylo za den hotové. Ale té sprostoty ze strany 02. Šílený operátor!!!

0/0
27.5.2011 14:52

lrkfa

Benda ten zákon ošetřuje

společně se Řápkovou!

0/0
26.5.2011 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.