Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TomTom nahlásil řidiče policii. Ta na ně nasadila radary

Výrobce navigací TomTom prodal nizozemské vládě data řidičů, která získal pomocí své unikátní služby IQ routes. Vláda ovšem místo analýzy nejnebezpečnějších úseků a zvýšení bezpečnosti provozu jednoduše nasadila na místa nejčastějších prohřešků policii s radary a začalo vybírání pokut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po 4. zákazu

Policejní tupost.

0/0
17.5.2011 15:26

honzaf

A co na tom je?

A co měli jako udělat? Měli na místech, kde řidiči překračují rychlost, postavit závodní dráhu s neomezenou rychlostí?

0/0
14.5.2011 16:01

stepan.h

Re: A co na tom je?

R^

0/0
14.5.2011 19:36

Ccecil

Klasika

Místo příčin se léčí následky. U nás by to nebylo jinak.

0/0
14.5.2011 9:26

stepan.h

Re: Klasika

Můžete ni prosím vysvětlit, jak byste chtěl u rychlé jízdy řešit příčinu? Která je výhradně v tom, že řidiči nedodržují daná pravidla?

0/0
14.5.2011 15:51

Ccecil

Re: Klasika

A jsou daná pravidla OK? Proč tam řidiči jezdí rychleji, není to náhodou proto, že je tam nesmyslné značení? Ono je jednodušší dát k zapomenuté 30km  radar a vybírat, než zjistit, že tam ta značka nemá třeba co dělat, že? A pokud na nějakém úseku jezdí velká většina řidičů rychleji, než je předpis, nehovoří to náhodou o něčem? Co tak se zamyslet i nad touto variantou a ne jen nad tím, že všichni rádi a všude porušují předpisy a je potřeba je trestat.

0/0
15.5.2011 15:19

stepan.h

Re: Klasika

O zapomenuté třicítce se v článku nepíše, to je samozřejmě jiná, pokud je to takováhle úmyslná buzerace.

Ale to, že na nějakém úseku jezdí řidiči rychleji rozhodně nepovažuji samo o sobě za známku toho, že je tam nesmyslné omezení. Podívejte se na statistiky nehod, v roce 2009 způsobila nepřiměřená rychlost 23% nehod a 49% mrtvých. A kdybyste se těchhle řidičů zeptal, tak nejmíň půlka Vám řekne, že jeli rychleji protože to byla buzerace.

Navíc to že ta pravidla nejsou vždy OK přece neznamená že se jimi nemusím řídit To možná Vy to tak děláte.

0/0
15.5.2011 16:05

Ccecil

Re: Klasika

Proč mne (možná) napadáte? Já jezdím normálně a ne jako ... Snažím se dodržovat rychlost, ale holt jsou úseky, kde je nařízená rychlost nesmysl. Na jednou úseku byla 50. Stávali tam pravidelně s radarem. Široko daleko nebyl chodník ani se tam nepohybovali chodci, protože to bylo uprostřed polí. Znal jsem tuhle policejní vychytávku, tak tam jedu 50 a najednou na mne někdo troubí abych přidal. No, oni tu 50 změnili na 80. Naštěstí měl v tomhle případě někdo rozum. Pokud nejste s to uchopit jednoduché sdělení, že místo aby se řešilo, proč se na některých místech notoricky překračuje rychlost, tak se tam dá jen radar, což nepovažuji za ten nejlepší výstup těchto dat, tak raději nereagujte a nedělejte ze mě advokáta silničních pirátů. Nejsem ani jedním z nich a ani možná.

.

Na svém původní tvrzení trvám a to, že se nehledí na příčiny, ale už se jen léčí následky. Až se někdo nejprve zamyslí nad smysluplností mnohých omezení a až následně přijdou sankce, bude to zázrak.

0/0
15.5.2011 16:32

iski

Re: Klasika

Rozumím Vám, tak znám pár takových úseků. Na druhou stranu se snažím na 99%dodržovat limity. 30km/h mě taky štvou.

Ale máme tu druhou věc. Jedu obcí 50 a řidiči mě houfně předjíždějí. Včera jen díky tomu, že nebylo kudy by mě předjely, jsem asi třem takovým zachránil peněženky a body.  Na kopci stála hlídka, která vybírala radar. Dovedu si živě představit, že by tam skončili všichni, protože hned za tou hlídkou, ještě v obci, mě předjeli a na konci obce již měli 90.

Když mají potřebu přes obec jezdit 90, mimo obec 150 (s jedním takovým jsem i jel) a na dálnici 220, která neodpovídá stavem ani 130 a denně se tam mlátí do sebe, pak pomohou pouze represe a jsem pro. Chtěl bych potkávat slušné řidiče, kteří budou mít na zřeteli především bezpečí a budou podle toho volit vozy a způsob jízdy.

Souhlasím s tím, že by se některá omezení mohla upravit, ale je to úsek od úseku. Ikdyž je krajina přehledná, nepojedu místo 90 120. Takovým pak překáží v cestě strom v zatáčcei na rovině

0/0
27.6.2011 16:39

libl3

Doufám,

že TomTom zohlední dobu strávenou při vypisování blokové pokuty v časovém údaji k trase

0/0
13.5.2011 10:26

Petr1

A je to tu!!

Tentokrát se údaje prodají "jen" policii. Komu příště?

-

Orwell byl génius. Lidi však ani nepotřebují totalitu. Přes fejsbůky, navigace a smartfouny na sebe prozradí všechno dobrovolně sami.

0/0
12.5.2011 19:16

Georgik-I

Re: A je to tu!!

Sám to říkáš. Nikdo blbky nenutí někam online cpát své projeté uložené trasy;-D.

0/0
12.5.2011 21:00

jakubadamik

Re: A je to tu!!

nejde jen o to co nějaký hlupák o sobě vyzradí, ten problém je dle mého názoru opravdu vážný, je to zásah do základních lidských práv. Ale navigace je dnes běžná věc a jestli někdo vyzrazuje pohyb osob tak už opravdu nejsme svobodní...chtě nechtě je tohle krůček k totalitě neboť případný despota by nyní měl v ruce veškeré informace o svých protivnících...

0/0
12.5.2011 22:45

bechernik

Re: A je to tu!!

ti lidi, který software od TomTomu používají s možností tohoto jednání evidentně souhlasili, asi jim to připadlo jako malá cena za přidanou hodnotu daného SW... nebo je snad pokládáte za nesvéprávné ovce?

0/0
13.5.2011 9:51

Robodruh

Re: A je to tu!!

Nejsou nesvéprávné ovce a poskytovali jimi naměřená data k tomu, aby komunita postupně optimalizovala dopravu dle situace, což by prospělo všem. A což by stát nikdy nedokázal, protože to nedokáže dostatečně dobře změřit a jeho snaha je navíc zaměřena tradičně na represe, nikoli prevenci. Troufnu si tvrdit, že NIKDO by nesouhlasil s tím, aby jím zdarma poskytnutá data sloužila k fízlování a postihům, protože pane kolego - mimo jiné takto způsobila přesný opak toho, proč byla poskytnuta. A jak byla služba inzerována parchanty z TomTomu. On totiž jeden takový fízl s radarem, zapíchnutý do krajiny, dokáže nejen zrušit jinak stabilní provoz, ale dokonce i způsobit řadu nehod. Bylo to už dokázáno mnohokrát, když například fízlovské odbory stávkovaly a snížila se výrazně nehodovost.

.

Ostatně, TomTom se veřejně omluvil a ujistil, že se to nebude opakovat. Takže ani zástupci firmy nesouhlasí s tvým názorem...

0/0
5.6.2011 23:22

Bertak22

Re: A je to tu!!

a vůbec nejhorší je to, že ty nejlepší vychýtávky už zná masa ostatních řidičů a tak vychytávky přestávají být vychytávky

0/0
16.5.2011 22:03

Leinad

Re: A je to tu!!

Dost důležtou otázkou je, zda prodal konkrétní data související s uživateli, nebo "jen" zveřejnil statistiku.

0/0
13.5.2011 12:44

medved_cz

Re: A je to tu!!

No spíše se ptej, komu je prodají policisté. Například v Praze prodávají fízlové odposlechy mafii.

0/0
13.5.2011 13:58

mlada_fronta

Navigace - další z řady technologických obsesí

Je to jistě věc, která má neodiskutovatelnou přidanou hodnotu, ale stejně jako u mnoha jiných technologických fenoménů současnosti způsob jejího využívání většinou uživatelů nese stopy obsedantní a kompulzivní psychické poruchy.

===

Znám magory (mnoho mých přátel), kteří ten krám pouštěj i na denodenně projížděnou stejnou trasu do/z práce nebo když jedou na rodinný výlet, kdy sledování krajiny je samotný smysl cesty a nechtěné zabloudění často vede k soukromému "objevu" nádherných a netušených míst, o kterých bych se třeba ani nedozvěděl. Také mě fascinují lidé, kteří s buldočí zarytostí vykonávají příkazy navigace, ikdyž už je dávno očividné, že jsou v pasti ...

0/0
12.5.2011 19:12

eskimo

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

R^ krasně napsaný , můj případ hlavně ten poslední odstavec o nechtěném zabloudění už jse mě staly tak neuvěřitelný věci že jse přesně kvuli tomu důvodu tomu vyhybám je ale fakt že moc jezdím a nekdy mě to chybý hlavně ve spěchu města atd . ale jestli si to pořídím tak to budu používat jen z poloviny to jsi su jistej

0/0
13.5.2011 0:04

padavka

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

mam TomTom asi tak 6 let a druhy 1 rok s neomezenou dobou "real time" ten pouzivam neustale pri jizde a dost casto se to vyplaci, svede me na rychlejsi objizdku pokud je havarie na prime silnici a nenecha me uviznout v zacpe. Dale je vyhodny pri jizde na doraz rychlosti, pri ktere policajti nedavaji pokutu. Tachometry ukazuji 5-6km vice nez je skutecna rychlost vozidla (podle GPS) - to je ze zkusenosti z vice vozidel. Myslim si, ze GPS by melo byt povinne ve vsech autech, tak jako zakaz pouzivani mobilu, koureni a hlasite hudby za jizdy.

0/0
13.5.2011 5:36

bechernik

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

k té rychlosti, stačí si snad zapamatovat kde je ručička rychloměru při dané rychlosti ne? od toho nepotřebuju nonstop puštěnou navigaci, akorát to odvádí pozornost...

0/0
13.5.2011 9:53

dalnice

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

Taky mám navigaci puštěnou pořád a proč ? Ze tří důvodů - používám jí jako handsfree, akusticky mne upozorní na překročení rychlosti, když se občas zasním a profrčím kolem cedule obec :-) a nakonec, kvůli dopravním informacím. Takže zbytečně to pozornost neodvádí a navigace budou jednou v autech povinné.

0/0
13.5.2011 12:14

padavka

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

hm, dobra rada, to jako si mam pamatovat kde je rucicka u jakeho auta? Mozna by fungovala vymluva, ze jsem si poplet ciferniky. Odvadi pozornost - nechci auto se zabudovanym GPS davam prednost umisteni v aute tak, abych na nej videl bez preruseni pohladu na silnici, dale nesmi omezovat vyhled a je moznost prenosu z auta do auta.  Samozrejme pozbyva jaksi jeho vyznam kdyz se jezdi stejna spaci trasa, ale vyznam doceni ridici kteri jezdi casto na jina mista ci adresy a to hlavne v noci. Uz je vyhoda kdyz vite dopredu do jake strany se odbocuje a pri vetsi rychlosti kam se toci neprehledna zatacka atd....

0/0
14.5.2011 1:07

Leinad

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

Objížďky a nehosdy souhlas, i když znám "svoje" město a kolony bývají hlášené v rádiu, s navigací je to lepší.

Ale rychlost - to vážně při 130-135 na tachometru jsi mimo toleranci (>143 na radaru)? To by chtělo do servisu.

0/0
13.5.2011 12:50

medved_cz

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

Na tachometru (V1) musí být vždy vyšší (nebo stejná) rychlost než v reálu (V2). Viz předpis EHK/OSN č. 39 a evropská směrnice 75/443/EHS, ve znění pozdějších směrnic:

- Rychlost udávaná rychloměrem nesmí být nikdy nižší než skutečná rychlost. Je stanovena i maximální odchylka, která určuje, že např. při údaji rychloměru 50 km/h je minimální skutečná rychlost 41km/h.

- Je přesně stanoven vzorec, podle kterého se přípustná odchylka rychloměru určuje (0 < V1 - V2 < V2/10 + 4 km/h)

Takže když máš na tachometru 135, pojedeš třeba reálně 130, tak švestkám bude radar měřit od 126 do 134 (nad 100 km/h má toperanci +/- 3%).

0/0
13.5.2011 14:05

padavka

Re: Navigace - další z řady technologických obsesí

ne, vyznam je prave opacny a pomoci GPS mohu jet na doraz i ponekud prekrocit rychlost na hranici tolerance. Skoda, ze vyrobce  nezabudoval do GPS nekolikadenni pamet cesty a rychlosti jakousi "cernou skrinku" (BLACK BOX) ktera by po havarii jasne prokazala kdo je vinnik. Velice jednoduse - kdo dokaze bezesvedku po stretu 2 vozidel napr. kdo jeste jel uz na cervenou a kdo uz vyrazil na zlutou atd.

0/0
14.5.2011 5:10

Petr K_.

fízlové jsou všude stejní

Proč složitě vymýšlet nějaká opatření na zvýšení plynulosti nebo bezpečnosti, vždyt se stačí jen postavit s radarem na rovnou silnici a hned je měsíční kvóta výběru pokut hotová. Zbytek měsíce se potom dá strávit v poklidu klábosením v kanclu. Rv

0/0
12.5.2011 18:17

tmf

zlaté

IGo a navi z ebay za 1500. Dnes jsou za ty prachy lepší, před lety to byla super cena.

0/0
12.5.2011 13:15

Doubleblue

Re: zlaté

Nejlepší cena je žádná cena....

0/0
14.5.2011 9:49

loogieboy

tom tom navigace? :D

Navigaci TomTom si koupi jen clovek bez prehledu jinych produktu na trhu nebo blazen. Testoval nejakou dobu jejich algoritmus a clovek s jejich navigaci a aktualnimi mapami najezdi cca 10-15% (nemyslim km navic ve spojitosti s casovou optimalizaci) navic ve srovnani s nejlepsimi navigacemi. A jejich funkce IQ routes, v dobe kdy jsou navigace se sim kartou s datovym tarifem, ktere v real-timu prenaseji dopravni informace, je vazne k smichu.... ;-D

0/0
12.5.2011 13:09

petacx

cekal by nekdo neco jineho od Statniho podniku?

cekal by nekdo neco jineho od Statniho podniku?

-

Maji monopol tak PROC by se meli snazit o smysluplne a efektivni chovani ?

0/0
11.5.2011 23:56

JeFFik

Sbírání dat

Tom Tom ma  kvantum dat (anonymních) a tato data prodává tomu, kdo je chce koupit. Policie je koupila a využila nějakým způsobem o kterém si (asi) myslela, že kladným způsobem ovlivní bezpečnost silničního provozu.

Ač si to mnozí z vás možná vůbec neuvědomují, tak zběr dat o vás probíhá dnes a denně a asi největší sběratel dat bude Google, stačí mít jeho Chrome v PC, Gmail účet a Android v telefonu po cca několika měsících užívání schopný analytik o vás ví takřka vše! Proti tomu je nejakej TOM-TOM naprostý žabař!

0/0
11.5.2011 23:17

Petr K_.

Re: Sbírání dat

Fízlové si určitě nemysleli že zlepší bezpečnost, prostě udělali to, že s minimem úsilí splnili měsíční kvóty pokut.

0/0
12.5.2011 18:20

Leinad

Re: Sbírání dat

Pokud se to vylučuje, tak to znamená špatný zákon.

Tresty mají být odstupňované podle nebezpečnosti či narušování plynulosti. Za blinkr má být větší pokuta, než za rychlost.

0/0
13.5.2011 12:53

dalnice

Re: Sbírání dat

Také si myslím, že se z toho dělá věda. Na světě jsou přece desítky jiných navigací než je TomTom a jaký podíl má zrovna TomTom na trhu ? U nás jich teprve moc není, protože jsou dražší (ale vyníkající, nemůžu si až na vyjímky stěžovat).

0/0
13.5.2011 12:18

Žokej Balabán

Co z toho plyne

Pro mě, vlastníka navigace Tom Tom. Navigaci od Tom Tom už nekupovat. Stejně aktualizace map po koupi pouze na 30 dní, je dnes spíše ostuda. A cena aktualizace map na rok za 60 € je taky super. Další navigece už u mě bude tedy od jiné společnosti!:-(

0/0
11.5.2011 21:36

Yanink

Re: Co z toho plyne

R^

0/0
12.5.2011 10:06

Doubleblue

Re: Co z toho plyne

Víte zrovna před pár dny mě kamarád poprosil abych mu aktualizoval mapy v počítači,legálně.Tak jsem to udělal...Kdžy jsem se podíval na tu aktualizaci a zjistil,že dálnice tam kde stojí už nějaký ten pátek tam není a opravdu aktuální mapy chtějí zaplatit,tak jsem šel cestou všeobecně známou....A má mapy jaké chce a aktuální...A zrovna TomTom by měl dávat mapy zadarmo vzhledem k jejich aktualizaci jednou za rok a to ještě možná...Jsou daleko lepší poskytovatelé mapových podkladů.

0/0
14.5.2011 9:57

vidocqcz

hm

Koukám, že policie je všude stejně nápaditá ...

0/0
11.5.2011 21:28

basniklidu

Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

coz ocividne obcane bananova nechapou.

0/0
11.5.2011 21:06

lejnok

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

zato neototalitní banánová státní byrokracie to pocopila velice dobře a stupidní pravidla se stala hlavním zdrojem vydírání svých občanů. Rv

0/0
11.5.2011 21:23

Hiro

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

Ako ta moze "vydierat" ak dodrzujes pravidla cestnej premavky???

0/0
12.5.2011 17:17

Petr K_.

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

Jednoduše, nejdříve se uzákoní radary, udělá se na nich vejvar, lidi začnou jezdit v místech s radary opatrněji, takže to málo nese. V druhém kroku se teda radary přesunou do polí, kde omezení rychlosti na 50 nedává smysl, takže víc lidí zaplatí pokutu. časem lidi vyřeší i tahle místa a budou jezdit pomalu jenom tam, kde to nedává žádny smyl, protože tam je pravděpodobně radar. Vejvar z pokut zase klesne. Tak v posledním kroku se začnou vyrábět nesmyslná rychlostní omezení, třeba se do těch polí dá třicítka. Výsledek bude ten že bezpečněji nebude jenom bude všude ultrabuzerace.  Pokud to nechápete, tak se podívejte třeba do německa, kde merkelová navrhuje plošně třicítku v celém Berlíně.

0/0
12.5.2011 18:25

Indi.HK

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

Merkelová není normální člověk

0/0
12.5.2011 21:14

Leinad

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

A jak vyhrála volby? 8-o

0/0
13.5.2011 12:56

Hiro

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

Ja stale nechapem ako mi moze dat radar pokutu ak dodrzujem rychlost?

0/0
13.5.2011 10:11

Leinad

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

Proč bys rychlost dodržoval v případě http://www.autoweb.cz/materialni-aspekt-prestupku-nejvyssi-spravni-soud-rekl-rozhodne-ano/ ?

0/0
13.5.2011 12:57

vidocqcz

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

Nicméně je potřeba rozdělovat také podle nebezpečnosti pro společnost. Což mnoho vypečených "radarů" nesplňuje. Jen je prostě nejjednodušší vykazovat práci tímto způsobem ...

0/0
11.5.2011 21:30

Leinad

Re: Pravidla a jejich dodrzovani je potreba ...

http://www.autoweb.cz/materialni-aspekt-prestupku-nejvyssi-spravni-soud-rekl-rozhodne-ano/

0/0
11.5.2011 23:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.