Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nenechte babičku podepsat nevýhodnou smlouvu u operátora. Poradíme vám

Podomních a pouličních prodejců telekomunikačních služeb přibývá. Často doslova útočí na seniory, kteří nedokážou odmítnout nevýhodnou smlouvu. Stačí se přitom držet několika rad a k podvodu vůbec nemusí dojít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Štvavá vysílačka

Spousta seniorů si drží pevnou linku od O2 s neuvěřitelně

vysokým paušálním poplatkem. Přitom skoro nevolají. Telefon mají třeba na přivolání doktora...

  Má milá tchýně velmi rychle pochopila, že na toto stačí předplacená karta. Výsledkem jsou ušetřené tisíce R^ 

V žádném případě smlouva. Slibovaná levnější minuta u smlouvy nevyváží nutnost platit paušál. Toto platí jen pro volání 0-150 Kč za měsíc

0/0
24.5.2011 14:40

spelec

Re: Spousta seniorů si drží pevnou linku od O2 s neuvěřitelně

Thyni doporuč O2 ZERO nebo Vodafone Nulový paušál, pro malé volání je levnější jak předplacenka, v podstatě stačí utratit 7 Kč/rok aby číslo nezrušili a příchozí hovory a volání na 800, 15x, 112, máte tak jak tak zdarma.

Na 112 ostatně voláte zdarma i bez SIM karty (ale nikdo se už nedovolá k vám)...

Operátorům je třeba vyprášit kožichy...

0/0
21.7.2011 23:27

Jakro

co pak?

To, že je takových pofiderních firem plno, je známo a že důchodce snadno oblbnou, (ale bohužel nejen je) to je taky obecně známo, pořád se o tom píše dokola, ale nikde se nepíše jak postupovat v případě, že už smlouvu podepsali většinou pod nátlakem a nebo lichotivých řečičkách, soudy se tím nezabívají, protože to je hodně práce většinou to mají firmy obšláplé tak, aby to nebylo protiprávní i když všichni víme, že to tak není a proto je česká republika rájem pro tyhle podvodníky, a tím nemyslím jen telefony, ale i jiné zboží, zájezdy za oběd (neustále se o tom píše, ale nikdo s tím nic nedělá) ať se píše o tom jak se mají rodiny bránit když už babičky a dědové ty smlouvy podepíší ...co s tím?:-/

0/0
24.5.2011 14:38

Zlo

Re: co pak?

Možnost bezplatně (kromě již spotřebovaných služeb) odstoupit od smlouvy do X dnů (2-3) od uzavření smlouvy daná v zákoně. Něco jako možnost do 14 dnů vrátit zboží koupené na internetu.

0/0
24.5.2011 16:43

.ViR

Re: co pak?

Není až tak neobvyklé, že takovou pochybnou smlouvu, datovanou dnem "telefonického sjednání", případně nějakým  úplně jiným pofidérním datem, přiveze seniorovi k podpisu podivný kurýr o dva až tři týdny později. Řešil jsem takových případů několik....

0/0
25.5.2011 2:20

spelec

Re: co pak?

Odstoupit od smlouvy můžeš do 14 dnů... Zaplatíš jen využitou službu, pokud si paušál nevyužil, tak ani nic nenaúčtují.

0/0
21.7.2011 23:27

BořekŠikula

Ještě jeden způsob, jak se jich zbavit

používá to syn (který opravdu moc netelefonuje) - na dotaz, kolik provolá, odpovídá, že necelou stovku. A kupodivu mu nikdo nic dál nenabízí.

0/0
24.5.2011 13:01

igamenir

Re: Ještě jeden způsob, jak se jich zbavit

Já zas používám odpověď na jejich levnější nabídku: "Já volám rád draho." Kupodivu to taky funguje, protože na takovou odpověď nemají v papírech reakci. ;-) ;-D

0/0
24.5.2011 13:25

ironic

Re: Ještě jeden způsob, jak se jich zbavit

Na to si ale většina lidí spíš řekne něco úplně jinýho :)))) a to taky v papírech nemají. No nejlepší je, že tací pak nejvíc řvou, jak volají draho, ale pokud je jim nabídnuto něco jiného tak to odmítají už z principu, protože na tohle nepřišli sami.

0/0
24.5.2011 17:06

igamenir

Re: Ještě jeden způsob, jak se jich zbavit

Já nikdy na drahé telefonování nenadávat. Já si tarify konkurence i vlastního operátora kontroluju pravidelně a

vím tedy vždy po pečlivém zvažování, že jsem momentálně v tom pro mě

nejvýhodnějším. A pokud je mi call-operátorka schopna nabídnout o 50%

výhodnější volání, aniž o mě cokoliv ví, není to věrohodné.

Ale pravda, je to věrohodnější než "Dobrý den, volám z centra pojišťoven. Měnili se podmínky a můžete mít výhodnější smlouvu. Pan XY se s vámi potřebuje sejít tohle pondělí tak v kolik se vám to hodí?" ... Taky si můžu nadávat, že by mi dali třeba něco výhodného, ale stejně radši odpovím, že se teda na ty nové podmínky kouknu sám.

0/0
24.5.2011 17:55

spelec

Re: Ještě jeden způsob, jak se jich zbavit

pokud jsi svéprávný, schůzkou nic neztratíš, leda trochu času

0/0
21.7.2011 23:32

keděd

Re: Ještě jeden způsob, jak se jich zbavit

R^

0/0
26.5.2011 11:22

iMIRo

Předplacená karta

Babička má předplacenou kartu a žádný paušál nechce. Ona jen prozvoní a každý ji volá zpět. Rada, která v článku chyběla zní. Žádný paušál, když ho nechcete, ale pořádná masáž babičky o zlodějích operátorech. Naše babička by dnes nepodepsala vůbec nic raději.

0/0
24.5.2011 11:51

fixaman

.

Jj, pamatuji se, když jsem ještě jako brigádník dělával na infolince TM.. Zaváděly se kreditní tarify a podomní prodejci seniorům říkali, že jim jen změní tarif, ale že to dál budou mít na kredit.. Sazby jim říkali bez DPH, o paušálu se nezmínili, o smlouvě na dva roky už vůbec ne.. "Jen tady mi to podepište, že jsem vám změnil ten tarif.." A bum, už byli na dva roky uvázaní třeba k tarifu za pět stovek.. Bylo mi z nich vždycky zle.. Proto když můžu, pěkně jim na ulici znepříjemňuji život.. Na dotaz kolik utratím zásadně odpovídám, že tak okolo 1500 (to samozřejmě není pravda), vykládám jim, že já a rodina máme každý jiného operátora atp.. Úplně vidím, jak jim v hlavě šrotují peníze, které dostanou za smlouvu.. A pak si je vychutnám, když mi začnou nabízet něco, o čem jasně vím, že to není výhodné.. Většinou to skončí konstatováním, že je mi z nich na zvracení a jejich nadávkami ;-D

0/0
24.5.2011 9:26

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Jediná obrana

je zbavit babičku svéprávnosti. Jinak hrozí, že podepíše.

A i když přechod může zařídit jen ten, u koho je staré číslo, nikdy není problém udělat smlouvu "navíc" s novým číslem...

0/0
24.5.2011 7:50

iMIRo

Obrana před smlouvou

Nenechte babičku podepsat nevýhodnou smlouvu u operátora. Podepište smlouvu s operátorem. Takže z článku plyne, že jediná obrana, je podpis smlouvy.

0/0
24.5.2011 1:01

Tereza Merava

Re: Obrana před smlouvou

Předpokládáme samozřejmě, že babička nebo dědeček chtějí telefonovat, tedy nějakou smlouvu nebo alespoň SIM kartu s kreditem mít musí. Jde o to, jak zabránit tomu, aby pod nátlakem nebo pod palbou někdy vysloveně lživých lákadel a informací neprovedli na své smlouvě nebo na telefonním čísle změnu, která by je později mrzela. Netvrdíme, že je nutné považovat babičku či dědu takřka za nesvéprávné, ale vždy je lepší, když minimálně může někdo, kdo problematice rozumí, nabídku a její "výhodnost" ověřit.

Tereza Meravá, mobil.cz

0/0
24.5.2011 10:04

Štvavá vysílačka

Re: Obrana před smlouvou

R^

0/0
24.5.2011 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.