- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... o tom, že bude přenositelnost mobilních číslel (MNP) časem problém se vědělo již, když se schvalovaly podmínky, tedy OOP (Opatření obecné povahy), které k tomu vydával ČTÚ.
Pokud by byl býval ČTÚ skutečně nezávislý regulátor, tak již dávno prásknul do stolu a bylo to ... ve světě není až takový prolém přenášet čísla do 2 hodin a v Česku by to klidně šlo také ... jenom trochu chtít. Jenomže k tomu doposud nebyla k dispozici potřebná zejména politická vůle ... jak to udělat, to se ví již dávno, jen se holt zatím nechtělo ... když se nemuselo.
Je to měsíc, co jsem přecházel od Vodafone (pouze dobíjecí karta) k O2. Přenos čísla trval neuvěřitelných 22 dní. Ve smlouvě je to sice opatřeno informací, že se může jednat až o 30 dní ale zdá se mi to jako neskutečně dlouhá doba. Pár dní člověk s náhradním číslem přežije ale přes 20 dní? Každého informovat o změně čísla jen kvůli laxnosti operátorů? Pořád ještě čeští operátoři neví jak se chovat k zákazníkům. Třeba se za dvacet let dostaneme na nynější úroveň západoevropských států.
proto jsou tu takové problémy....
pokud máte závazek, většinou vás operátor nepustí, pokud závazek nevyrovnáte. Pokud máte dluh, operátor vás nepustí. Přenositelnost je poměrně složitý technický problém, pokud se do sytému něco špatně zadá, lidská chyba, systém to odmítne. Pak také někdy systémy jaksi nepracují dobře, není to nic jiného, než počítače. Takže další zdroj problémů. Myslím, že si operátoři vědomě nepřidávají problémy, nestojí jim to za to, ale důvodů, proč se to někdy nepovede, je více. Navíc číslo nepovedených portací, pokud vím, je poměrně malé. Asi by od článku bylo objektivní, kdyby se uvedlo, jakého % portací se to týká a proč.
No, to by si ale operátoři museli nechat nahlédnou pod pokličku. A to se nestane...
Je zaujímavé čítať vašu diskusiu a najmä zážitky s vašími mobilnými operátormi. Na Slovensku som sa nestretol s takýmito problémami aké máte v ČR. Isteže nejaké tiež existujú, no nie je to také vypuklé ako tu píšete. Ani sa mi to akosi nechce vôbec veriť čo tu píšete. To, že mobilní operátori v ČR sú najdrahí, je tu známe už dávno.
Tak sis pohonil triko a teď šup zpátky do Maďarska
chtěl jsem přenést číslo s Oskara na O2.Raději jsem se na to s prominutím vysral asi bych čekal do teť děkuji příště nasrat
Prevadel jsem vloni soukrome cislo od O2 do T-mobile a vsechno slo hladce. Sice taky neco nabizeli, ale lze lehce odmitnout ....
Akorát převádím číslo od Tmobile k Vodafone. Na infolince mě nabulíkovali, že nejrychlejší cesta jak vypovědět smlouvu na dobu neurčitou a započít převod čísla je dopisem, že to zpracují do 3dnů a tak na to čekám a čekám od podání už asi 11den, zítra mě propadne platnost převodní objednávky, která je platná cca 14dní a budu si muset opět nechat vygenerovat od Vodafone novou převodní objednávku a znovu ji předat Tmobile. Kolega z formy dělá to samé, ale zkusil to přes prodejnu a do 24h byl zahájen převod. Nebuďte jako já a dojděte si na prodejnu rovnou.
To měl štěstí, táta chce odejít od O2. Poprvé to zkoušel po telefonu, to mu operátorka rovnou zavěsila. Pak šel na prodejnu, tam mu řekli ok a dneska mu volají z Vodafone, že ho O2 nechce pustit
Převádím číslo z dobíjecí SIM od O2 na T-mobile již od konce roku. Nejprve jsem neměl PUK, tak mi první portační kód propadl. Nový za ztracený PUK mi dali v prodejně O2 asi za 100Kč. Druhý portační kód jsem si vyzvedl a odeslal přes SMS a čekal. Bohužel kód prý nedorazil a tak mé čekání bylo završeno propadlým kódem. Tak jsem si vyžádal nový a odeslal. Ale zase nic, protože jsem si nevšiml, že jsem 8 Kč mínus v den, kdy to prý chtěli převádět, portace neproběhla a vše muselo začít znovu. Dostal jsem čtvrtý portační kód. Před týdnem jsem obdržel novou SIM od T-mobile, ale je zatím nefunkční. Když jsem se se vyptával na obou operátorech a ani jeden mi nebyl schopen říci, u kterého to vázne, oba to prý mají vpořádku a čekají na druhou stranu. Tentoktát kredit mám, chyba bude asi jinde. Poslední zpráva byla, že se čeká na den kdy bude zahájeno fakturační období - bude to totiž na smlouvu.
Závěr: raději dobíjecí SIM zahoďte a udělejte si smlouvu na nové číslo
Závěr: ano jsou pravidla, která se musí dodržet, evidentně byla chyba vždy na vaší straně a ne na straně operátorů
Mám také špatnou zkušenost s převodem čísla. Přecházel jsem od T-mobile k Vodafone když mi končil studentský tarif bav se, operátorovi jsem dal vědět měsíc předem telefonicky a dopisem že si nepřeji obnovení smlouvy a že chci převod na twist ze kterého následně přenesu číslo ku Vodafone. Vše jsem si před koncem smlouvy zařídil odeslal jsem potřebné papíry, koupil jsem si tarif u vodafone a čekal jsem na den D. Jak jsem se potěšil když T-mobile mi nepřevedl sim na twist ale na nějaký tarif na dobu neurčitou a že kvuli tomu mi nepřevede číslo dokud nezaplatím první měsíc. V poslední den kdy měl být přenos uskutečněný mi ujely nervy a na infolince T-M létala K***a a P**a vzduchem, Hodinu na to bylo číslo připravene k přenosu + omluva a že nemusím nic platit.
( Nikomu nepřeji to stupidní vybyvování na infolince T-M když tam voláte 5X a vždy jiná odpověď na položenou otázku)
Gudsik
P.S.: Nakonec jsem stejně skončil u firemního O2 :-D
Stejná zkušenost, byl jsem zákazníkem TM od roku 1999 a platil mu 5-9000 měsíčně, chovali se jako ***** a tak odcházím ke konkurenci, už se těším až budou volat a nabízet, sliboval ....