Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přenosy čísel váznou, úřad si posvítí na operátory

Roste počet stížností na mobilní operátory, kteří nespěchají při přenosu čísel mezi sítěmi. Jejich postupy prověří telekomunikační úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

muj_komentar_007

nic nového pod sluncem ...

... o tom, že bude přenositelnost mobilních číslel (MNP) časem problém se vědělo již, když se schvalovaly podmínky, tedy OOP (Opatření obecné povahy), které k tomu vydával ČTÚ.

Pokud by byl býval ČTÚ skutečně nezávislý regulátor, tak již dávno prásknul do stolu a bylo to ... ve světě není až takový prolém přenášet čísla do 2 hodin a v Česku by to klidně šlo také ... jenom trochu chtít. Jenomže k tomu doposud nebyla k dispozici potřebná zejména politická vůle ... jak to udělat, to se ví již dávno, jen se holt zatím nechtělo ... když se nemuselo.

0/0
11.4.2011 17:13

Fabies

Přenos

Je to měsíc, co jsem přecházel od Vodafone (pouze dobíjecí karta) k O2. Přenos čísla trval neuvěřitelných 22 dní. Ve smlouvě je to sice opatřeno informací, že se může jednat až o 30 dní ale zdá se mi to jako neskutečně dlouhá doba. Pár dní člověk s náhradním číslem přežije ale přes 20 dní? Každého informovat o změně čísla jen kvůli laxnosti operátorů? Pořád ještě čeští operátoři neví jak se chovat k zákazníkům. Třeba se za dvacet let dostaneme na nynější úroveň západoevropských států.

0/0
11.4.2011 14:11

Marque Antonius VIII

V čechách jsou zastaralé počítačové systémy ?

proto jsou tu takové problémy....

0/0
10.4.2011 21:06

koga

Ano přenosy váznou

pokud máte závazek, většinou vás operátor nepustí, pokud závazek nevyrovnáte. Pokud máte dluh, operátor vás nepustí. Přenositelnost je poměrně složitý technický problém, pokud se do sytému něco špatně zadá, lidská chyba, systém to odmítne. Pak také někdy systémy jaksi nepracují dobře, není to nic jiného, než počítače. Takže další zdroj problémů. Myslím, že si operátoři vědomě nepřidávají problémy, nestojí jim to za to, ale důvodů, proč se to někdy nepovede, je více. Navíc číslo nepovedených portací, pokud vím, je poměrně malé. Asi by od článku bylo objektivní, kdyby se uvedlo, jakého % portací se to týká a proč.

0/0
10.4.2011 17:43

RomanL

Re: Ano přenosy váznou

No, to by si ale operátoři museli nechat nahlédnou pod pokličku. A to se nestane... ;-)

0/0
11.4.2011 7:36

CCIR

Mobilní operátori v ČR!

Je zaujímavé čítať vašu diskusiu a najmä zážitky s vašími mobilnými operátormi. Na Slovensku som sa nestretol s takýmito problémami aké máte v ČR. Isteže nejaké tiež existujú, no nie je to také vypuklé ako tu píšete. Ani sa mi to akosi nechce vôbec veriť čo tu píšete. To, že mobilní operátori v ČR sú najdrahí, je tu známe už dávno.

0/0
10.4.2011 15:18

z.pepa

Re: Mobilní operátori v ČR!

Tak sis pohonil triko a teď šup zpátky do Maďarska :-P

0/0
11.4.2011 10:17

Jff

Re: Mobilní operátori v ČR!

co do neho ryjes? ma pravdu... cesti operatori jsou nejlinejsi a nejdrazsi... a nechapu proc ma jit zpatky do Madarska ;-D

0/0
12.4.2011 15:31

danhar1

neschopnost a arogance operátorů

chtěl jsem přenést číslo s Oskara na O2.Raději jsem se na to s prominutím vysral asi bych čekal do teť děkuji příště nasrat ;-O!!!!

0/0
10.4.2011 3:56

Hrustic

Abych to tu trcohu naredil

Prevadel jsem vloni soukrome cislo od O2 do T-mobile a vsechno slo hladce. Sice taky neco nabizeli, ale lze lehce odmitnout ....

0/0
10.4.2011 0:51

JeDicz

*

Akorát převádím číslo od Tmobile k Vodafone. Na infolince mě nabulíkovali, že nejrychlejší cesta jak vypovědět smlouvu na dobu neurčitou a započít převod čísla je dopisem, že to zpracují do 3dnů a tak na to čekám a čekám od podání už asi 11den, zítra mě propadne platnost převodní objednávky, která je platná cca 14dní a budu si muset opět nechat vygenerovat od Vodafone novou převodní objednávku a znovu ji předat Tmobile. Kolega z formy dělá to samé, ale zkusil to přes prodejnu a do 24h byl zahájen převod. Nebuďte jako já a dojděte si na prodejnu rovnou.

0/0
9.4.2011 21:26

Profesionalka

Re: *

To měl štěstí, táta chce odejít od O2. Poprvé to zkoušel po telefonu, to mu operátorka rovnou zavěsila. Pak šel na prodejnu, tam mu řekli ok a dneska mu volají z Vodafone, že ho O2 nechce pustit :-P

0/0
9.4.2011 21:43

gudsik

Re: *

Být váma volám T-M a udělám bugr jak hovado že jsou neschopni a mají ve firmě bordel! taky se mi stalo něco podobného a pomohlo si trochu zanadávat do sluchátka, asi hodinu na to mi volali že je vše připraveno ;-)

Gudsik.

0/0
9.4.2011 23:24

pobotom

Re: *

Nemám to rád a už vůbec to nemám ve zvyku, ale musím potvrdit, že odejít od TM k Voda šlo až potom, co jsem začal řvát do telefonu na soudružky od ústavu pod zkratkou TM. Teprve potom se začalo něco dít. U pobočky TM v Pardubicích mi souška řekla, že něco zadá do počítače a po několika dnech to tam ještě nebylo. Jelikož jsem problémy očekával a přecházel se 2 tel (paušál a kredit) a další 1 mě čekal asi za měsíc u mámy, vybuchl jsem jako sopka, když jsem začal mít pocit, že už to dělají naschvál (tedy cílené problémy, abych si to rozmyslel)

0/0
10.4.2011 11:07

nacesty.cz

Konečně někdo o tomto problému začal psát

Převádím číslo z dobíjecí SIM od O2 na T-mobile již od konce roku. Nejprve jsem neměl PUK, tak mi první portační kód propadl. Nový za ztracený PUK mi dali v prodejně O2 asi za 100Kč. Druhý portační kód jsem si vyzvedl a odeslal přes SMS a čekal. Bohužel kód prý nedorazil a tak mé čekání bylo završeno propadlým kódem. Tak jsem si vyžádal nový a odeslal. Ale zase nic, protože jsem si nevšiml, že jsem 8 Kč mínus v den, kdy to prý chtěli převádět, portace neproběhla a vše muselo začít znovu. Dostal jsem čtvrtý portační kód. Před týdnem jsem obdržel novou SIM od T-mobile, ale je zatím nefunkční. Když jsem se se vyptával na obou operátorech a ani jeden mi nebyl schopen říci, u kterého to vázne, oba to prý mají vpořádku a čekají na druhou stranu. Tentoktát kredit mám, chyba bude asi jinde. Poslední zpráva byla, že se čeká na den kdy bude zahájeno fakturační období - bude to totiž na smlouvu.

Závěr: raději dobíjecí SIM zahoďte a udělejte si smlouvu na nové číslo

0/0
9.4.2011 21:02

z.pepa

Re: Konečně někdo o tomto problému začal psát

Závěr: ano jsou pravidla, která se musí dodržet, evidentně byla chyba vždy na vaší straně a ne na straně operátorů

0/0
11.4.2011 10:20

gudsik

Mají v tom bordel

Mám také špatnou zkušenost s převodem čísla. Přecházel jsem od T-mobile k Vodafone když mi končil studentský tarif bav se, operátorovi jsem dal vědět měsíc předem telefonicky a dopisem že si nepřeji obnovení smlouvy a že chci převod na twist ze kterého následně přenesu číslo ku Vodafone. Vše jsem si před koncem smlouvy zařídil odeslal jsem potřebné papíry, koupil jsem si tarif u vodafone a čekal jsem na den D. Jak jsem se potěšil když T-mobile mi nepřevedl sim na twist ale na nějaký tarif na dobu neurčitou a že kvuli tomu mi nepřevede číslo dokud nezaplatím první měsíc. V poslední den kdy měl být přenos uskutečněný mi ujely nervy a na infolince T-M létala K***a a P**a vzduchem, Hodinu na to bylo číslo připravene k přenosu + omluva a že nemusím nic platit.

( Nikomu nepřeji to stupidní vybyvování na infolince T-M když tam voláte 5X a vždy jiná odpověď na položenou otázku)

Gudsik

P.S.: Nakonec jsem stejně skončil u firemního O2 :-D

0/0
9.4.2011 18:56

CDROM1

Re: Mají v tom bordel

Stejná zkušenost, byl jsem zákazníkem TM od roku 1999 a platil mu 5-9000 měsíčně, chovali se jako ***** a tak odcházím ke konkurenci, už se těším až budou volat a nabízet, sliboval ....

0/0
9.4.2011 20:01

dracekvo

jak bych to řekl

U českých operátorů je to z bláta do louže.

0/0
9.4.2011 16:55

PetrP7

Panebože

to je zase trapná fotka...:-/

0/0
9.4.2011 15:18

XXTeens

Takže shrňme článek....

Takže shrňme článek - převody čísle neváznou, jen chtěj čísla převádět zákazníci, kteří na to nemají nárok... ;-D

0/0
9.4.2011 14:23

hermionka

Re: Takže shrňme článek....

me koncila smlouva s O2 v puli rijna, v poli listopadu jsem dala pozadavek o prevod cisla. cslo bylo prevedeno 31.12. ke konci ledna mi od T-mobile prisel dopis ve kterem se omlouvali za delku trvani prevodu /s oduvodenim ze prevadenych cisel je hodne/ a pripsali mi 50 volnych minut a 50 sms s vyuztim do tri mesicu.

0/0
9.4.2011 17:08

Nedos

Re: Takže shrňme článek....

Na celý 3 měsíce páni, to kdyby vám nedali nic tak to pomalu bylo férovější než toto

0/0
9.4.2011 20:59

Janina7

Mám strach, že mi Patrik sebere dukáty

jinak bych opravdu ráda napsala, co si o "našich operátorech" myslím!

0/0
9.4.2011 14:09

CDROM1

Re: Mám strach, že mi Patrik sebere dukáty

kdo se bojí omezenosti, mentální zaostalosti, hlouposti a zneužívání (pravo)moci primitivem, který by nikdy žádnou moc mít neměl nesmí diskutovat na IDNES .... mě to ten irský patron taky smázne no a co, ukaž me gesto "Patriku jsi jednička" a kašli na něj.

0/0
9.4.2011 20:04

Profesionalka

Re: Mám strach, že mi Patrik sebere dukáty

Co s dukáty? Na to, abych si za ně něco pořídila, bych tu musela jak fretka klikat každý den a na to nemám čas. Jediné proč chodím na IDNES jsou diskuze, pomalu ani nečtu články, rovnou na diskuzi. Tady se dozvím víc, než v tom článku ;-D

0/0
9.4.2011 21:47

jirdaa

neměl jsem problem

No, nevím .Když jsem se všemi telefony (19) přechazel k jinemu opertorovi,neměl jsem sebemenší problem. Uzavřel jsem novou smlouvu, zrušil starou a hned druhý den byla všechna čísla funkční . Nový operátor si to s původním vykomunikoval sám bez jakékoliv mé další aktivity a hned.Asi to bude o tom, že zdaleka ne všichni jsou bezproblemoví zakazníci a proto občas doplácejí na své vlastní chyby.

0/0
9.4.2011 14:08

Andee

Re: neměl jsem problem

Máš tam v závorce navíc číslici devět, blůtejku ;-D

0/0
9.4.2011 15:43

modryblazen

Re: neměl jsem problem

to je nemoc , už to delší dobu pozoruji a ne a ne k psychoušovi ;-):-P

0/0
9.4.2011 16:54

Andee

Re: neměl jsem problem

Ale zas je s ním zábava... s klukem jedním ukecaným ;-D

0/0
9.4.2011 18:12

Profesionalka

Re: neměl jsem problem

Ono to nebude zákazníkem, ale operátorem. Pokud člověk nic nechce, tak je vše ok, ale jakmile chce odejít, tak mu hážou klacky pod nohy.

0/0
9.4.2011 21:49

z.pepa

Re: neměl jsem problem

To není pravda, jen je zapotřebéí dodržet pravidla a ta jsou jednoduchá: podat to písemně, nemít dluh a závazek. Víc v tom není, převáděl jsem 5 čísel a nikdy problém.

0/0
11.4.2011 10:24

UrsusLuin

.

U jednoho čísla mi trval přenos 2 dny. To nepovažuju za problém. U druhého mi nabídli 500 minut měsíčně do všech sítí navíc, když zůstanu, což bylo l´kavé, takže jsem nechal s radostí navábit. :)

0/0
9.4.2011 14:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.