Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volání není drahé a Češi nechtěli mobilní internet, tvrdil ČTÚ s operátory

Na konferenci v Senátu, věnované mobilní komunikaci, se řešily ceny volání, 3G internet i virtuální operátoři. Proti sobě zde stály občanské iniciativy, kterým se zdá situace na českém telekomunikačním trhu špatná, a ČTÚ s operátory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ViktorCZ

A teď tu o perníkové chaloupce ...

Na mobilním internetu kromě takové banality jako mizerné pokrytí (3G) může štvát našince už jen neexistence či cena neomezeného mobilního připojení .

ČTÚ vyhovuje zakonzervované nekonkurenční prostředí a otevřené hospodářské soutěži jen škodí . Argumentace operátorů s investicemi do již překonaných technologií lze poté brát pouze jako vtip ...

0/0
25.3.2011 11:25

Martin667

co lžete, chtěli ale ne s FUPkem 50mega

za 500 na měsíc

0/0
25.3.2011 9:33

FoDa

Asi tak...

např. v roce 2009 vytvořila celosvětová skupina T-Mobile 3/4 zisku no schválně hádejte - kde ? Ano, správně, no přece v České banánové republice ! ;-D:-/

0/0
24.3.2011 23:38

andykli

Re: Asi tak...

Mě to příjde logický.... Když tu lidi tolik telefonují, tak může být volání drahé. Jinde by jim za ty ceny nevolal už nikdo. Tak prostě funguje trh.

0/0
25.3.2011 21:45

dobrodej

Pokryti naseho UMTS jako nemecke LTE :-)

http://www.vodafone.de/privat/hilfe-support/netzabdeckung.html

0/0
24.3.2011 21:26

Stallone

ČTÚ

Proboha jaký větší důkaz chcete? ČTÚ na parlamentní půdě hájí 15 mld zisk na jednoho operátora. To si trochu chlapci spletli barikády, ne?

0/0
24.3.2011 16:30

O2TMVO

Nelíbí se Vám přístup ČTÚ?

Tak klikni:

www.stopdrahemuvolani.cz

0/0
24.3.2011 13:20

Normální je neplatit

volání není tak drahé,

no když to tak vemu tak jsou i dražší požitky

0/0
24.3.2011 12:44

Nedos

Reklama bez ceny

U nás už je to dokonce tak daleko že reklamy na operátory jsou nicneříkající ubulený bláto. Žádná cena, žádný srovnání s konkurencí nic. Prostě eunuchovský reklamy na blíže nespecifikované cosi. Za hranicema se bojuje cenou, u nás ničím

0/0
24.3.2011 11:25

Lian.Li

Na co si platíme ty politiky a ČTÚ?

Ve chvíli, když jim tam ten Dvořák začal opakovat ty účelově zkreslená čísla, na které mu neskočila ani EU, tak ho měli přerušit, okamžitě s ním rozvázat pracovní poměr a podat na něj trestní oznámení.

Když to neudělali, tak je nad slunce jasné, že se na operátorech přiživují také a ty čísla slyšet chtěli.

0/0
24.3.2011 9:20

maxxim

...

Pro mě to drahé není, ale na druhou stranu, žádný z operátorů by neuronil ani slzičku, kdybych od něj odešel. Paušál nemám, telefonování  a sms omezuji jen na nejnutnější, hovor delší jak jedna minuta mi přijde děsně dlouhý a otravný a data využívám občas kvůli přístupu k mailům. Ve své podstatě je mi telefon tak ukradený, že kdyby mi ho někdo ukradl, tak o tom dlouho nebudu vědět.;-D

Ale jinak jsem toho názoru, že cena za mobilní net je opravdu přemrštěná a to i ve srovnání s "populárním" pevným netem od O2.

0/0
24.3.2011 8:51

Lian.Li

Re: ...

Hezky jsi se rozepsal, ale v podstatě jsi napsal, že jejich ceny jsou pro tebe tak drahé, že je takřka nepoužíváš.

Představ si, že by ceny byly nízké a ty jsi mohl používat mobil podle libosti, aniž by jsi se musel bát, že po tobě operátor bude chtít za měsíční používání zaplatit půlku embéčka.

0/0
24.3.2011 9:14

Kurt21

Re: ...

Tak by měl červený ucho a odkrvenou ruku. A co z toho? :-P

0/0
24.3.2011 9:15

maxxim

Re: ...

Jednoduše mě mobil obtěžuje a život bez něj mi přijde tak nějak pohodovější. To ale v současnosti řekne málokdo, jelikož bez mobilu je člověk považován pomalu za exota.

0/0
24.3.2011 17:13

wotomtoje.

Tesco operátor ...

Na Slovensku už funguje skoro dva roky a cenu za volání mají 0,1 € za minutu. Již před rokem a půl ohlásilo Tesco vstup na naší mobilní scénu. Dával jsem tehdy dotaz, kdy přesně plánuje u nás začít a bylo mi odpovězeno že v druhé polovině roku 2010. Proč se tak nestalo? Jaký mělo třeba Tesco důvod? To ukazuje něco prohnilého na našem trhu, že prostě naši tři milý operátoři mezi sebe nikoho nepustí.

0/0
24.3.2011 8:38

Fido

Re: Tesco operátor ...

Tesco asi zadny ale nasi operatori do site zadneho virtuala nepusti.

0/0
24.3.2011 12:28

jirdaa

jasne

Klasika,opet slavne "srovnavani"........ Uz si konecne uvedomte namachrovani adolescenti, ze na tech vasich par usmolenych stovek za kredity vam operatori kaslou a vasim predstavam, ze budete mit telefon zadarmo a budete volat za par korun jeste vic. proste nejste pro operatory zajimavi....Chcete volat levne ? Nelibi se vam ceny a vas ucet ? TAK NEVOLEJTE . A nebo se odstehujte nekam do nejakleho mobolniho raje. Tyhle nekonecne zvasty o tom, jak to jinde maji levnejsi a proc to neni takove i tady jsou smesne. V KAZDE zemi mate jine ceny UPLNE VSEHO, nekde maji levnejsi a nebo drazsi to a nebo ono. A o tom, kolik utratite za vetsinou nesmyslne zvaneni o nicem a nebo vase duchaplne SMSky , o tom rozhodujete predevsim VY SAMI. Volani u nas skutecne drahe NENI a drtiva vetsina lidi na nejaky mobilni internet SKUTECNE KASLE. A tech neklik malo technoidu a namachrovanych pubertaku s plnymi hubamy chytrych kecu operatory nezajima. Smirte se s tim . :-D

0/0
24.3.2011 8:30

LivingLegend

Re: jasne

Tak a ted jsem to vsem natrel a rychle vypnout internety a jit prodavat predrazene sluzby studakum........ Ted nevim jestli je vas prispevek vic k smichu nebo k placi

0/0
24.3.2011 8:45

Gilth

Re: jasne

Hustokrutodemonickej prispevek...8-o  Skocte si nekam na obecni urad a pozadejte o nejakou medaili, tohle dilo prece nemuzete nechat bez odezvy...

0/0
24.3.2011 10:22

jirdaa

Re: jasne

Pohled na realitu nebyva casto prijemny.....;-D

0/0
24.3.2011 15:41

TrueRobos

Zrušit ČTÚ

Tak touhle estrádou ČTÚ dokázalo to, co o něm všichni víme roky: Že stojí za kvrdlajz, o rozvoj komunikací se nestará a s operátory má převelmi dobré vztahy. Je to zbytečný úřad a měl by se zrušit.

0/0
24.3.2011 0:35

jirdaa

Re: Zrušit ČTÚ

Jsem pro, pak nikdo nebude operatory nijak omezovat, zdrazi klidne o X % a ty budes koukat, jako jojo.....:-)

0/0
24.3.2011 8:31

petacx

Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Protože to tak chceme a volime politiky kteri chteji regulovat dle nasich predstav :-(

-

http://jiritomas.blog.idnes.cz/c/147530/Proc-mame-monopol-3-mobilnich-operatoru.html

R^ V R^

0/0
23.3.2011 23:27

jirdaa

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Najdi si ve slovniku, co znamena slovo MONOPOL a pak tady mudruj , usmevny clovicku... A politici ? Ti mohou za vsechno, urcite i za vrozenou omezenost svych volicu .....:-)

0/0
24.3.2011 8:33

Lian.Li

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Máš pravdu, není to monopol, ale kartel, a ti politici dosazují do funkcí lidi jako je ten Dvořák, který je placený státem v ČTÚ, ale evidentně pracuje pro operátory, takže politici zodpovědní jsou také, a to na prvním místě!

0/0
24.3.2011 9:11

RomanL

Re: Proč máme monopol 3 mobilních operatorů?

Myslíte to dobře, ale plést si monopol s oligopolem a kartelem nevypadá v daném kontextu dobře.

0/0
24.3.2011 9:33

Jáosobně

Je to podvod....

Jsou to parchanti, všechno je domluvený a ten podvodník co vede ČTU ma trafiku jistou.....to je skoro na trestní oznámení.

0/0
23.3.2011 23:12

jirdaa

Re: Je to podvod....

a co ti brani ho podat ? ;-D;-D;-D

0/0
24.3.2011 8:34

RomanL

Re: Je to podvod....

To, že taková trafika u nás není trestný čin, ale vlastnost "specifického trhu"... ;-)

0/0
24.3.2011 9:32

Barkas

Re: Je to podvod....

Já to vidím tak, že wifi sítě jsou mnohem větší podvod.

0/0
26.3.2011 15:57

andykli

Každé zboží (služba) má svého kupce....

Myslím, že je volání pořád levné. Občas když slyším co lidé po telefonu řeší, tak mám pocit že asi volají zadarmo. (v buse se poslouchání nevyhnete) Např.. co bylo včera v TV, nebo slyšíte - já jsem u tebe za půl hodiny a dál po telefonu řeší nesmrtelnost chrousta. Taky vídávám mladého pána, který co vyšel školu, tak je nezaměstnaný (cca. 2roky) a chodí tu po sídlišti a stále s někým hovoří. A takhle bych mohla jmenovat dál a dál a dál....

0/0
23.3.2011 22:44

irsaq

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Nějak nerozumím tomu, proč řešíte, o čem lidé hovoří. I když slyšíte cizí hovor, slušností je ho neposlouchat. Jednoduše do soukromých hovorů nikomu nic není. A to ani vám.

Ale abych se vrátil k tématu, jedná se zde o ceny v porovnání s ostatními státy sedumadvacítky. A souhlasím, že volání je předražené.

0/0
24.3.2011 7:41

andykli

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Nějak nerozumím, jak jste přišel na to, že ty hovory řeším. Já píši, že je slyším. Pokud budeme hovořit o slušnosti, tak především je slušnost vyřizovat svoje hovory tak, abych nerušil ostatní cestující v buse.

Pokud jde o porovnání cen, tak jsem toho názoru, že v ostatních státech sedumadvacitky mají zřejmě lidi něco jiného na práci než telefononvat. Pokud tam službu kupují zákazníci v menším množství, tak předpokládám, že operátor službu zlevní. Pokud lidi volají jak zjednaný, tak nevím proč zlevňovat.

0/0
24.3.2011 8:15

LivingLegend

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Jak vite co resi potelefonu lide v ostatnich statech ty odposlouchavate taky?

0/0
24.3.2011 8:34

jirdaa

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

A co je vam po tom, za kolik volaji lide v jinych statech ? Kazite si zbytecne zaludek a naladu sam , zveda se vam krevni tlak a skodite jen sam sobe. Nezerte to tolik, stejne si nepomuzete. Nebo, mate-li k tomu potrebne jazykove schopnosti, odstehujte se....Ale jsem zvedavy, co a komu budete pak rikat, az dostanete prvni ucet za najem a dalsidaleko dulezitejsi sluzby k zivotu, nez je nejaky priblbly telefon..:-)

0/0
24.3.2011 8:38

andykli

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Asi takhle to vidím i já. :-)) Konečně smysluplná reakce. Zdraví odposlouchávačka mobilů.

0/0
24.3.2011 8:42

LivingLegend

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Je mi potom celkem dost. Protoze vsichni nasi operatori pochazi z jinych statu a tam take nabizi jine sluzby (svete div se lepsi nez unas). Tak mi potom vysvetlete jak je to mozne? Navic nejmene proinvestovanejch penez do site a tekhle to vypada z byvale komunikacni velmoci sme se stali pouhymi dojnymi prasaty pro operatory. Vymluva tipu specifickej trh mne dojima, protoze operator potazmo ctu neni schopne ric vcem se lisime treba od slovaku....

0/0
24.3.2011 8:42

andykli

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Máme v zahraničí příbuzné  (3 rodiny - 2 státy) několikrát jsme probírali telekomunikace a je to i jejich názor, že se tam tolik telefon pro zábavu, jako u nás nepoužívá. Taky většina z nich nepotřebují tak výkoné, moderní a drahé telefony, jako máme tady. (jsou to nározory mých příbuzných a jejich známých až se zase najde nějaký rejpal)

0/0
24.3.2011 8:46

RomanL

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Jestli žijete v iluzi, že službu, kterou zákazníci méně využívají, poskytovatel zlevní, tak asi žijete na jiné planetě. Je to totiž právě naopak. A je to stejné jako u vody a elektřiny, pokud chcete srovnatelný příklad. :-P

0/0
24.3.2011 9:30

andykli

Re: Každé zboží (služba) má svého kupce....

Samozřejmě to není pravidlo..... ale třeba banky už zlevnily hodně služeb, protože klienti začali odcházet.

0/0
25.3.2011 21:48

vtech

to je drza banda :-(

Rv

0/0
23.3.2011 21:10

FiS95

Uměle podporovat tržní prostředí jeho regulací? WTF?

A vůbec. Co má stát co probírat, jestli někdo neprodává draho.

0/0
23.3.2011 21:08

libral

Re: Uměle podporovat tržní prostředí jeho regulací? WTF?

Mobilních operátorů může být jen omezený počet, proto je třeba takové netržní prostředí regulovat.

0/0
23.3.2011 23:17

TarasBulba

Víc než symbolické

Je opravdu víc než symbolické, že i v tomhle případě stojí ČTÚ i operátoři na jedné straně.

0/0
23.3.2011 21:05

Zoro.Vomáčka

Simyo v Německu....mobilní datový tarif 1G, 245,- Kč.

XXX...v Němcích používám operátora Simyo v síti e+, 10€ / měsic/ 1 GB/  bez smlouvy....V!!!

0/0
23.3.2011 20:27

enola_gay

Re: Simyo v Německu....mobilní datový tarif 1G, 245,- Kč.

V mém případě Alice - 6,90 €/měsíc, 1GB FUP. Až 4 SIM karty a volání mezi nimi a na pevnou domů zdarma.

0/0
23.3.2011 20:46

101010

U sousedů na Slovensku

exisuje tarif bez placení paušálu s platbou na fakturu, nebo s předplacenými kartami, kde platíte pouze to co provoláte. Jen pro informaci: 

Cena za minútu volania na účastnícke čísla do všetkých sietí v SR a zo SR do krajín v Zóne 1 je 0,13 €

Cena za SMS na účastnícke čísla do všetkých sietí v SR a zo SR do krajín v Zóne 1 je 0,06 €

Zóna 1 - Česko, Írsko, Maďarsko, Poľsko, Rakúsko, Veľká Británia

Volania sú účtované sekundovou tarifikáciou od prvej sekundy a každá sekunda predstavuje jednu hovorovú jednotku, ak nie je uvedené inak.  Najde se něco takového v Česku.

0/0
23.3.2011 20:14

Pšenda

Re: U sousedů na Slovensku

O2 zero - tarif bez pausalu, plati se co se provola. Cenu srovnavat nebudu, jsem jednak linej prepocitavat z Ecek a potom si ani ceny nepamatuju.

Uctovani mas jednoznacne lepsi. O2 ma 60+60

0/0
23.3.2011 22:42

101010

Re: U sousedů na Slovensku

Je mi líto, že neumíte počítat. O2zero má tyhle ceny - volání pouze v Česku:  6 Kč (proti 3,20Kč ) textovka 1,9 Kč  (proti 1,5 Kč) Volání do zahraničí s O2zero vás přijde na 12,37 za minutu. A s tím slovenským tarifem voláte na všechna čísla na Slovensku, v Čechách, v Rakousku, Maďarsku, Anglii a Irsku za ceny jako na Slovensku.

Tak si fakt myslím, že je to neporovnatelné.

0/0
24.3.2011 8:05

libral

Předseda ČTÚ obhajuje neobhajitelné

ČTÚ by měl být okamžitě zrušen, protože už léta neplní svou práci.

0/0
23.3.2011 20:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.