Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nokia se snaží zastavit pád, zachránit ji má Microsoft

Největší světový výrobce mobilních telefonů, finská společnost Nokia, vstupuje do partnerství s největším světovým výrobcem softwaru, americkou společností Microsoft. Nokia tak ve videu na síti YouTube potvrdila spekulace, které kolovaly na finančních trzích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Ono to nebude tak divoké

Většina webů věnujících se mobilům opovrhuje Nokií, Telefónicou, miluje Android a ujíždí na iČemkoliv. Takže tak je třeba brát ony skryté PR články. Navíc smartfony jsou jen hračky pro velké kluky. Opravdu je potřebují jen pracovní zoufalci, kterí nesmí být off line ani při sexu.

0/0
13.2.2011 16:10

energizer

Petice

Pro všechny, kteří s nastalou situací nesouhlasí!!! Podepište se pod následující petici. Vy všichni spokojení majitelé Symbianových telefonů vyjádřete se zde: http://www.ipetitions.com/petition/symbianforever

0/0
13.2.2011 14:32

darmo

Nokia s WM

Prý spekulace a ono už se na tom pracuje: http://www.kmobilu.cz/odhalen-koncept-nokia-s-windows-mobile-c368/

0/0
12.2.2011 17:41

Host

andee

pamatuju si, jak tady loni nějakej trapáček Andee vykřikoval, že se Nokia s Microsoftem nikdy nespojí,..hňup

0/0
12.2.2011 7:18

Host

Re: andee

Já bych se Andeeho trochu zastal - i když to ukazuje, že člověk nemá dělat vyhraněná prohlášení.

Situace se tak prostě vyvinula - Nokia nedokázala samostatně zareagovat a ztratila víru ve vlastní OS. A radši se spojla na dalšího silného hráče, byť rochu zmateného, silně orientovaného na byznys klienty. A taky nevěděl, že se do čela Nokie postaví chlápek z MS.

Trendy se pro Nokii vyvíjejí katastrofálně a tak se rozhodli, že začnou znova, byť za cenu ztráty tváře.

0/0
12.2.2011 11:23

Host

Re: andee

tohle se dalo ale předpokládat, Nokia musí držet krok

0/0
12.2.2011 22:24

Host

Re: andee

No, já bych taky před příchodem Elopa věřil tomu, že se bude snažit vybudovat vlastní infrastrukturu.

A tyhle personální změny fakt nejde předvídat.

0/0
13.2.2011 10:01

Host

Stabilita

Obávám se, aby Nokia nepadla i s WP7. Microsoft není úplně hloupá firma, ale neumí dobře vazbu na hardware, od samého počátku své existence má tragické problémy se stabilitou svých systémů. PC fungují díky firmware třetích firem, ovladače pro Microsoft vlastně vytvářejí výrobci hardware, Microsoft jim akorát občas podrazí nohy "změnou modelu ovladačů". Např. při přechodu na Visty se podrážděně ozval tuším šéf NVidie, že jejich ovladače už mají delší zdrojové kódy než Windows NT.

Ono to tak nevypadá, ale telefony jsou kvůli požadavkům na nízkou spotřebu kriticky náročné na manažment systémových prostředků, mnohem náročnější než PC - v tom Microsoft nikdy nevynikal. Pokud tu spodní vrstvu nepodpoří tým co to dělal pro Nokie, tak je to nejspíš předem ztracené.

Symbian má sice trochu zastaralé uživatelské prostředí a nemožně uspořádané menu, ale dá se z něj vždy bez problémů telefonovat, výdrž na baterky je slušná a jeho chování je předvídatelné.

0/0
11.2.2011 23:57

manas1008

Re: Stabilita

Telefon s WP7 mám již 3 měsíce a při běžném používání (telefonování, SMS, stahování mailů a brouzdání po netu) mi baterka vydrží cca. 3 dny. Žádný z předchozích smartphonů, které jsem buďto přímo já vlastnil, nebo měli moji známí, nevydžel (a nevydrží) tak dlouho.

0/0
12.2.2011 0:57

Host

Re: Stabilita

Ve Windows jsou i zcela funkcni ovladace primo z dilny Microsoft.

O padani systemu  - tuto pohadku jiz poslouchat nemusim - nekvalitni graficka karta - jiste velmi rad prodejce ci vyrobce svede na Windows a by zakryl svoji neschopnost ci ze to proste odflakl.

0/0
12.2.2011 2:53

Host

Re: Stabilita

ovladace pro WP7 vydava sam Microsoft, coz je jedine dobre, protoze neschopnost vyrobcu HW je notoricka ... ostatne to co popisujete na PC byla "zasluha" prave vyrobcu HW

0/0
12.2.2011 11:00

adda

nokia

tak ted nokii nechapu vubec myslel jsem ze chteji mit svuj os aby vydelali na softu a ted toto proc tedy nenabidnou i androida jak to dela samsung a htc

0/0
11.2.2011 23:30

Host

Re: nokia

Prectete si ten dopis od Elopa - to sdeleni v nem obsazene, proc to delaji zrova takto, je myslim pomerne jasne.

0/0
12.2.2011 8:32

Host

Symbian

Symbian je vynikající OS pro mobilní telefony. Jenom vývojáři zaspali s podporou dnes možná až příliš modních dotykových telefonů. Spolupráce s MS podle mě není ideální cesta. Spíš pořešit naznačené interní problémy uvnitř Nokie.

Já jsem svým nedotykovým Nokiím věrný a nějakou dobu určitě ještě budu.

0/0
11.2.2011 23:26

Host

Re: Symbian

Symbian je zastaralý shit.

0/0
12.2.2011 11:23

Host

Re: Symbian

Proč pořád někdo musí plácat bezduchá hesla? Je "zastaralý", ale vychytaný Symbian copak v něčem horší, než zatím ještě nedotažený Android? Myslím tím na nedotykových telefonech, které jsou podle mě na práci mnohem lepší. Na dotykáčích Symbian opravdu zaspal, ale však už jsem to psal.

0/0
12.2.2011 11:36

Host

Re: Symbian

Vypadá odporně a horší je ve všem. Je pomalý, mrzne víc než je zdrávo. Není přispůsobený na dotykový ovládání. V podstatě se nevyvíjí už několik let. Je to prostě nejhorší mobilní operační systém. Nechápou to jenom skalní nokiáři. V tom jsou stejné ovce jako applisti.

0/0
12.2.2011 15:30

darmo

Re: Symbian

Ovce jsou lidi, co na telefon, chtějí dotykový displej. A Symbian je pomalý na 200MHz procesorech.

0/0
12.2.2011 17:45

Host

Re: Symbian

Nokia sama uznala že jde do kopru a že symbian se na tom podílí lví mírou a pro smartphony dotykové je to obrovský omyl.Samozřejmě jde jenom o nějaký podivný výkřik do tmy protože na mobilmanii s tim kličoví uživatelé - rozuměj vlastníci Nokií nesouhlasí protože mají lepší interní info.

0/0
12.2.2011 18:31

darmo

Re: Symbian

Já to nepopírám. Pořád tvrdím, že je problém, že dneska se všichni můžou podělat z dotykáčů a na ty Nokia se svým Symbianem pozapomněla. Já používám klasické telefony a tam je Symbian bezpromlémový - nepotřebuju žádný scrollování a podobný kraviny.

0/0
12.2.2011 18:47

komentator-1

no já nevím

aniž bych se chtěl pouštět do spekulací, co je lepší či horší, tak Nokia sama přiznává, že zaspala a má potíže, korejci jí šlapou na paty, ve vyšších cenových kategoriích jí dává na zadek iPhone i Android.

A jako pomocníka z nouze si vybere platformu, která je nezralá a od samotného uvedení na trh spíše kontroverzní. Nemám ani šajn o tom, jak je složité vyvinout a připravit HW pro ten který operační systém, ale pro firmu velikosti Nokie by to snad až takový problém být neměl.

Jinak škoda symbianu, přiznávají-li sami, že "zatím zůstává", je to konečná. Jsem zvědav, co z toho bude. Osobně je pro mne W7 obrovským zklamáním, doufal jsem, že přinese výrazně větší vazbu s desktopy, daleko lepší centrální správu, aby se dala mobilní zařízení řídit i ve firemním prostředí a trochu tak zatopit blackberry, ale prdlačku.

0/0
11.2.2011 23:22

manas1008

Re: no já nevím

Zjevně jste si něco přečetl na stránkách anit-MS a ani W7 v reálu nevyzkoušel. Já svůj W7 telefon můžu resetovat ze svého hotmailového profilu. Řídit mobilní zařízení centrálně můžete už dnes s Exchange bez jakýchkoli potíží.

0/0
12.2.2011 1:13

Host

Re: no já nevím

No myslim, ze zrovna WP7 v te sve prvni inkarnaci zrovna moc vhodny do korporatniho prostredi neni - velka spousta veci, co funguji ve WM6.5, tam myslim neni implementovana, protoze to jednoduse nestihli. Ale doplni to asi velmi rychle, o tom nepochybuji.

0/0
12.2.2011 8:35

komentator-1

Re: no já nevím

vážený pane, zjevně na rozdíl od Vás tuším, oč se jedná v centrální správě. Tady nejde o to, že můžete jeden telefon na dálku resetovat z hotmailu, nebo jej můžete syncovat s exchange serverem.

Jde o centrální zamčení přístroje na firmou schválené aplikace, vynucené zamykání, šifrování dat a další. Nemudrujte o věcech, o kterých víte houby a zkuste si představit, že máte ve firmě 1000 telefonů s citlivými daty a máte na to 1-2 lidi, kteří se nestarají jenom o telefony.

0/0
12.2.2011 13:14

ka-tano

NOKIA si kope hrob a hodně hlubokej

vopustit Symbian je velká chyba !!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
11.2.2011 23:17

ka-tano

když chytrej mobil tak jedině Alcatel

mám už druhej a maximální spokojenost. nokii bych nechtěl ani zadarmo EUEU

0/0
11.2.2011 23:10

Host

MS - chcete pomoct/need help? Takže/So:

FM radio, FM transmitter, Mass Storage, microSD slot, dualSIM, fullHD recording, STYLUS + the usual...

!! THE WINNER !!

0/0
11.2.2011 22:13

Host

Re: MS - chcete pomoct/need help? Takže/So:

jack 3,5mm, microUSB, HDMI, H264

0/0
11.2.2011 22:15

Host

Re: MS - chcete pomoct/need help? Takže/So:

It''s not about the features...

0/0
11.2.2011 22:17

Host

mistake!!!

it is :-P:-P:-/:-/

0/0
12.2.2011 3:31

Host

Re: mistake!!!

To neni ani hlaska MS, ani Nokie, nybrz Jobse - takze na tom neco bude :-P

0/0
12.2.2011 8:37

Host

Re: mistake!!!

Šak už na ní Apple rýžuje. Kdyby MS připravil systém a tlačil na výrobce pro dodržování všech nuancí, jako kdysi třeba standardy a certifikace hw pro (nejen) domácí kina v podobě THX, tak by určitě pobral všechny inteligentní lidi - něco jako WM na druhou. Škoda, že chtějí (tak, jak to teď vypadá), vykrást koncept imbecility firmy Apple. Rv Android je plný barviček a jako našláplý systém pro 3. tisíciletí mi rozhodně nepřipadá... :-( Holt PR a marketing vládne myslím dneška... Rv

0/0
12.2.2011 17:58

Host

Super:

WP7 si chci koupit a musim rict, ze na zeleze od Nokie bych to bral ze vseho nejvic R^ Akorat se trochu bojim, abychom na prvni kousky (resp. spis az nejake dalsi - kdo vi, jak ten uplne prvni bude vypadat, kdyz budou pospichat) necekali az nekdy do 2012 :-/

0/0
11.2.2011 22:08

jorbl2

Re: Super:

Souhlasim, WP7 v Nokiich je slibna budoucnost.

0/0
11.2.2011 22:22

manas1008

Re: Super:

Taky se těším na WP7 na Nokii. Momentálně mám Samsunga a na Nokii se fakt hodně těším.

0/0
12.2.2011 0:58

Host

jenom na téma Android ..

mám kolegy zapřísáhlé linuxáky, kteří si před MS produkty jen odplivnou. Nicméně třeba na HTC HD2, kde si mohli vybrat jestli Linux (android) nebo W6.5 se pokorně po první androidové euforii vrátili k W6.5.  Ona se to vždy hezky vykřikuje, jak je ten MS špatný, nicméně když pak opravdu poctivě porovnáváte obě platformy, už to začne být jiná káva. A do firemního prostředí je to už úplně o něčem jiném.;-)

0/0
11.2.2011 21:50

Host

Re: jenom na téma Android ..

No jasne, ty firemni prostredi.

0/0
11.2.2011 21:56

Host

Re: jenom na téma Android ..

říká ti třeba něco exchange, ty komiku ? Nechápu, že se vždy objeví nějací pitomci, co vědí prd, ale vždy musejí reagovat. ;-D

0/0
11.2.2011 22:00

Host

Re: jenom na téma Android ..

Ano, rika. Co tam mas dal?

0/0
11.2.2011 22:03

Host

Re: jenom na téma Android ..

R^

0/0
11.2.2011 22:06

Host

Re: jenom na téma Android ..

Máš pravdu, firemní prostředí je něco úplně jiného, proto 88 firem z Fortune 100 používá iPhone.

0/0
11.2.2011 22:39

adda

Re: jenom na téma Android ..

to budou asi pekny kolegove maji naistalovane ubuntu a myslej si jaky jsou linuxaci :-):-) a pouzivaji wm 6.5

0/0
11.2.2011 23:27

Host

...

NO tak si to shrnme. Nokii bych si nekoupil ani nahodou, jsou zastaralé, poslední modely nejsou zrovna ukázkou dokonalé konstrukce, bohužel ani ten HW .... K microsoftu. Windows phone 7 jsou trosku pruser, jsou relativně pomalé, nestabilní a náročné na HW. Krom toho jsou celkem HW závislé -: rychlost systému na jiných než doporočebných telefonech. Obávám se, že microsoft není moc dobrá volba. Osobmě si radši koupím Iphnoza 20 tisíc ...než nokii za 8.500 (ještě kevšemu s windows ... )

0/0
11.2.2011 21:23

Host

Re: ...

WP7 že jsou pomalé? Heh? S čím to porovnáváte s komixovým flashem? 8-o

0/0
11.2.2011 21:55

Host

Re: ...

20t za mobil muze dat jenom magor

0/0
11.2.2011 21:59

Host

Re: ...

N8!!R^

0/0
11.2.2011 22:07

adda

Re: ...

ty jsi killer ;-D;-D;-D oproti iphonu jsou nokie naslapane stroje ty jsi klasickej zakaznik apple  proste   hlupak http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

jinak ja mam htc desire hd

0/0
11.2.2011 23:24

manas1008

Re: ...

Měl jste vůbec telefon s WP7 v ruce? Že je to pomalé může říct jenom pomatenec. Když srovnám rychlost WP7 a iPhone 4, tak WP vítězí na celé čáře, o Symbianu ani nemluvě. Jediný, kdo WP7 může v rychlosti konkurovat je Android.

A co se stability týče, tak to si snad děláte srandu? Nebo snad hovoříte o WM 6.x?

0/0
12.2.2011 1:01

Host

no ...

asi se tady lidi budete divit, ale zatím není nic lepší na poli PDA než Vindows Mobile 6.5. Phone 7 je zatím moc nové a moc se lidem do toho nechce, nicméně teď když MS získal tak gigantického výrobce HW, po HTC. tak to znamená že by se to opět mohlo posunout dál. Android není špatný, ale připomíná mi to Linux na PC. Každý ho chválí, ale nikdo ho nepoužívá. Apple, tak to je kapitola sama pro sebe. Jeho zařízení jsou především telefon, co umí i něco navíc. MS koncepce je "počítač" co umí telefonovat. Každý si najde svého zákazníka.

0/0
11.2.2011 21:01

Host

Re: no ...

"Každý ho chválí, ale nikdo ho nepoužívá."

Tys asi par let spinkal.

0/0
11.2.2011 21:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.