Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za dovoz falešných iPhonů do Česka hrozí právníci Applu soudem

Apple iPhone můžete sehnat už za tisíc korun. Není to originál, ale asijská kopie. K dodání je ihned a vložíte do nich i dvě SIM karty najednou. Můžou vám ho ale zabavit celníci a na místě rozdupat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Zbytečné plašení. Otázka : Co nám František zatajil ?

Kolik telefonů objednal ? Pro sebe, i pro jiné nebo dokonce pro obchodní účel ?  Dovoz a  průvoz "zboží"  pro osobní potřebu dovozce nepodléhá jiným omezením než jeho přechovávání a užívání podle obecných zákonů. Ochrana průmyslového vzoru a podobně se na takové zboží nevztahuje. Málo kdo ví, že celníci moho provádět kontrolu i ve vnitrození. Například kontrolu vozidla.  Jestliže do České republiky dovezete telefon či jakoukoli jinou věc jejíž přechovávání zde není omezeno zvláštním předpisem (zbraně, drogy výbušniny, živočichy a rostliny podléhající zvláštním omezením viz např "CITES", a podobně), nebudete mít žádné problémy. To vědí i právnící od nakousnutého jablka. Něco jiného je když si necháte poslat krabici "ajfounů". To zakládá důvodný předpoklad, že jde o obchodní zboží určené pro uvedení do oběhu. Sch.

0/0
2.3.2011 11:28

Macek.0001

1347 příspěvků,...

...které jen opakují to, co bylo řečeno mnohokrát již v úvodu této diskuse.

Jenže on je asi kdekdo líný přečíst si to celé.

0/0
2.3.2011 9:55

rebbe

"Kopie" se dvěma SIM nemůže být kopie

protože uvnitř musí být jiná struktura. Stejně tak pokud přistroj neužívá softwar Apple, nemůže být považován za kopii. Jedná se o napodobeniny, které sledují módní trend, větší displeje, dotykové stínítko, WiFi a navíc umí víc, než Apple. Ty zmíněné dvě SIM jsou jistě důležité, daleko větší výdrž, televize DVB-T, schopnost přehrávat videa, příjem rozhlasu na VKV, zkrátka Apple bude brzo zastaralý. Při tom i kvalita čínské elektroniky už dosáhla japonské úrovně, pro Apple přichází tvrdá konkurence. Bojovat s ní advokáty je nesmysl, konkurenci lze pouze konkurovat. Kvalitou, novými funkcemi a také cenou, servisem a softwarem. Cena je u Apple silně přehnaná, když srovnáme s jinými renomovanými výrobci.EU

0/0
2.3.2011 9:53

Host

Opakovaný lež se nestane pravdou

Já chápu že velké značky si občas objednávají takovéto PR články, ale to je opravdu potřeba dvakrát během deseti dnů psát takovou snůčku nesmyslů. Ani stokrát opakovaná lež se nestane pravdou.

0/0
1.3.2011 20:17

Host

To je pěkná blbost.

Žádný celník nemá v ČR nemá pravomoc cokoliv rozdupávat. Má právo zadržet podezřelé zboží, o čemž musí vystavit povinnému protokol, ale dokud nepadne pravomocné rozhodnutí ve správní nebo soudním řízení, nemůže nic takového dělat. Navíc případná likvidace zboží se rozhodně neprovádí rozdupáním, v případě elektroniky by se naopak mohlo jednat o přestupek ve smyslu předpisů o nakládání s elektroodpadem.

0/0
1.3.2011 2:41

jirkas13

Ano, ačkoliv mám Apple rád,

chci upozornit, že by mi v takovém případě mohli oba právní ptáci políbit... včetně doručitele dopisu. Buď je to pitomý žert, nebo se někdo zbláznil.

0/0
28.2.2011 23:35

Host

dovoz

Už jen ten titulek...hrůza, úplně z toho slyším kapříky od právního zastoupení Apple v ČR. Ono se to snad má tvářit tak, že když si kdokoli objedná kopii jablíčka tak mu něco hrozí. Ale ne, ono se z toho vyklube pěkně zabalená možnost toho že pokud to dovážíte a distribuujete (asi hodně ve velkým, jinak pochybuju že se to vyplatí když si to může každý objednat z ebaye sám)...no děs, strašit lidi, ještě že pořád noviny musejí vydělávat na přežití, tak chápu že si nechají za takové strašidlo zaplatit, ale jinak je to skoro jak výhružka.

0/0
28.2.2011 21:28

Host

Ptak&Ptak

Vyborne jmeno pro advokatni kancelar. hehe;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
28.2.2011 21:00

richu.ch

Ten clanek si objednal Apple, nebo co?

Pokud na tom vyrobku neni vytisteno iPhone, tak se o zadny padelek nejedna ... To by pak Apple musel zalovat snad i Samsung kvuli Galaxy ...

0/0
28.2.2011 13:29

Host

Apple X Čína

Nedivím se že si radši lidi koupí čínský mobil když je stojí jednu desetinu toho , co by zaplatila za Apple iphone .. je pravda že je to moc drahé ;) A Apple se nemůže s nikým soudit když to výrobci z číny vydávají pod jiným názvem , v jiné kvalitě a úplně pod jiným výrobcem ;) ...

0/0
28.2.2011 12:47

Host

Re: Apple X Čína

Tak tyhle přístroje sice mají docela na nic SW, o updatech nemůže být řeč. HW bývá také podprůměrný - viz cena. Ale na druhou stranu to na první pohled vypadá podobně, a když tohle rozbijete nebo ztratíte, do ceny původního si jich ještě můžete koupit 8-9 :D.

No. Každopádně, mám raději platformu android - psáno z Motorola Milestone 2

0/0
28.2.2011 16:19

Host

tv products

Jde o to, ze TV Products nabizi normalni telefon od firmy i9. Nejde o zadnej padelek Iphone.

Zatimco ty, o kterejch se v clanku mluvi - ty maji logo Apple a snazi se skutecne imitovat Iphone - je to napsane i primo v tom dopise.   Ostatne na aukru jsou desitky uzivatelu co prodavaji tyhle telefonky co tady sou popsane anikomu nic nehrozi. nejde o kopie Iphone dokud nemaj logo apple a nazev Iphone na zadni strane krytu.

0/0
28.2.2011 12:07

mazec v luftu s Fw 190 A-8

Právníci Applu hrozí soudem. Hm.

To je strašení jako když na TV Nova k nějakému trestnému činu řeknou, že pachateli hrozí trest až....bla bla bla. Pochybuji, že někdy někdo to "až" dostal. Stejně tak právníci Applu. Melou pantem (jsou za to placeni), ale bude z toho prd.

0/0
27.2.2011 18:15

Host

vjetve

a co vjetnamci tem se zabavuje porad a porad dokola,porad jsou vysmati,porad podnikaji a celkem nic se nedeje,ale beda kdyz jednotlivec udela neco tak "hrozneho" jak je v tomto clanku napsano...vits pruhu vits adydat.8-o;-O;-€

0/0
27.2.2011 17:52

Host

Re: vjetve

A nenapadlo tě, že to samé se ti stane, když sem budeš dovážet napodobeniny nějakého samsungu?

Bohužel, slovo samsung nebo galaxy nedovede vyvolat takový flame a vytvořit článku takovou čtenost.

0/0
27.2.2011 17:59

Host

Re: vjetve

A jak se pozná taková napodobenina? Je placatá, má display a telefonuje se z ní?

0/0
27.2.2011 18:03

Host

Re: vjetve

Když si prohlídneš všechny telefony v článku, tak je jasné, čemu se snaží přiblížit. Pokud to nechápeš, neni můj problém.

Pochybuji, že tyhle dotazy píše někdo normální. Tohle je na úrovni ...Rv

0/0
27.2.2011 18:14

Host

Re: vjetve

90% dnešních mobilů jsou si podobné jako vejce vejci. Nehledě na to, že podobnost není trestná. Slovo padělek má přesnou právní definici a v případě mobilů v článku o něčem takovém nemůže být ani řeči. Poud to nechápeš, není můj problém.

0/0
27.2.2011 18:19

Host

Re: vjetve

Pokud ty máš nějaký problém, kromě rozeznávání telefonu, je to jenom tvůj problém. Tvůj odborný posudek je nám u zadnice. Kdyby článek byl klamavý, můžeš autora zažalovat. Zbytek je plácání nějakého chudáka, který si zvyšuje sebevědomí.

0/0
27.2.2011 18:30

Host

Re: vjetve

Ano, plácáš hezky. Článek je nesmysl od začátku do konce a zdaleka nejsem jediný, kdo si to myslí. Naopak, v osamělé opozici jsi tu jediný, tvoje slaboduché příspěvky už rozeznám podle trapného slohu a snahy obhájit evidentní parodii na realitu. Tvoji inteligenci a právní povědomí potvrzuje tvá, zajisté dobře míněná rada, žalovat autora článku. Jdi si kontrolovat anální otvory nelegálních přistěhovalců (evidentně na to máš úchyku, když to pořád zmiňiješ) a nepleť se do rozhovorů, kterým nerozumíš.

0/0
27.2.2011 18:36

Host

Re: vjetve

Tak to si borec, protože o kontrole zadku jsem nenapsal ani slovo. Podle toho co jsi zatím napsal, si můžeme udělat povědomí o tobě a tvých znalostech. Na takové machry jsme tady čekali. Došli argumenty, tak hurá urážet.

Jak už sem tady kdysi psal, chtěl bych aspoň na okamžik spatřit některé přispěvovatele, ale jenom na okamžik:-/

0/0
27.2.2011 18:43

Host

Re: vjetve

a jak se to asi pozná když nejsi přihlášený a zobrazuješ se jako host?

0/0
27.2.2011 18:49

Host

Re: vjetve

Jde to poznat. V téhle lajne se dohaduji já  s někým, možná jenom s tebou. Moje příspěvky jsou komplikovaná souvětí:-)

0/0
27.2.2011 18:55

Host

Re: vjetve

A co bys dělal, kdybys mě spatřil? Na okamžik?

0/0
27.2.2011 18:57

Host

Re: vjetve

Já jsem hrozně zvědavej, a chtěl bych vědět kdo píše tak hrozné ...

Já nemůžu uvěřit tomu, že někdo takový existuje.8-o

0/0
27.2.2011 19:08

Host

Re: vjetve

A kdo by ty příspěvky pak psal, kdyby neexistoval?

0/0
27.2.2011 19:15

Host

Re: vjetve

Já mam několik teorií o přispěvovatelích.

1.  provokatéři

2.  né moc inteligentní diskutéři

3.  placení diskutéři od samsungu nebo HTC(apod.)

4.  placení diskutéři od Apple, některé otázky se mi zdají záměrné

0/0
27.2.2011 19:33

Host

Re: vjetve

5.  androisti, bez komentáře

6.  "IT odborníci", kteří nemůžou překousnout prodehe applu

7.  kolemjdoucí

8.  opruzovači, kteří jsou tady od rána do večera, a ještě si  na tom založí svůj nick

9.  a já, který je škatulkuji:-)

0/0
27.2.2011 19:33

Host

Re: vjetve

Pokud se někdo nenašel, ať se připíše:-)

0/0
27.2.2011 19:34

Host

Re: vjetve

Zajímavá teorie. Zahrnuje prakticky celou internetovou populaci.

0/0
27.2.2011 19:35

Host

Re: vjetve

;-D;-D;-DR^

0/0
1.3.2011 14:32

Host

nevidíte si na špičku nosu!!!

iVčera já z vás jednou pojdu smíchy ... článek ve stylu "bububu, pokud si koupíte "padělaný" iPhone, prokleje vás i celou vaši rodinu včetně všech vašich jabloní na zahradě samotný Apple" a o pár řádků níž výpis oněch "padělaných" modelů včetně cen, aby se opravdunikdo nemusel namáhat a hledat, co vlastně shánět ... děláte si legraci, že?

0/0
27.2.2011 15:12

Host

Dotaz

Rád bych se zeptal autora článku, v čem dovozci čínských mobilů porušují zákon ? Prodávají je pod svou značkou, pod svým označením. Že jsou trochu podobné jedněm předraženým mobilům ? To by se museli například všechny značky aut žalovat navzájem ... nezapomněl jste k článku dodatek: Placená inzerce ?

0/0
27.2.2011 15:04

Host

Re: Dotaz

1307 příspěvků, nenapadlo, tě že už to možná někdo probíral???:-/

0/0
27.2.2011 17:52

Host

Re: Dotaz

Maximální souhlas!;-D

0/0
1.3.2011 15:15

Host

...

Tak nějak podobně se v minulosti řešilo i kupování nelegálních her, akorát, že zničení cd bylo automatické a kupující byl ten podvedený (pokud mu nevypnul mozek a nepřiznal se) a mohl od prodávajícího vymáhat náhradu škody, protože prostě "nemohl" vedět, že jde o padělek. U Applu nebo od vstupu do EU to asi funguje trochu jinak.

0/0
27.2.2011 14:14

Host

iPhony Čína

R^Appl se chce soudit kůli levným iPhonům z Číny, ale vždyť to větší hodnotu nemá! Jen ať Čína vozí všechno možné, ať ukáže "značkovým firmám" jak nás s ůsměvem vokrádají!Rv

0/0
27.2.2011 7:46

Host

Re: iPhony Čína

8-o ty máš dost8-o

0/0
27.2.2011 14:39

Host

Re: iPhony Čína

Přesně tak , zachviku s takovou přijdou o práci všichni .. ale zase kvůli tomu dělá apple zbytečné scény ;)

0/0
28.2.2011 12:41

Host

Re: iPhony Čína

Ja tě chápu, na základce se tě to netýká, ale tvůj otec může přijít o zaměstnání, pokud budou vozit všechno z Číny, aby nám ukázali, že je ty naše firmy nás vokrádají;-)

0/0
27.2.2011 17:56

Host

Re: iPhony Čína

Kromě základního jídla se prakticky všechno z číny vozí. A bude hůř.

0/0
27.2.2011 18:39

jiricek19

Re: iPhony Čína

Vždyť i ten originální iPhone se dělá v Číně.

0/0
2.3.2011 18:16

Host

z principu

odmítám, aby celní správa, jako státní orgán placený z daní nás všech, pomáhal soukromé firmě (a ještě k tomu americké).  Ať si na to Apple najme soukromou agenturu!!!

0/0
27.2.2011 6:24

Host

Re: z principu

Ty blbe, celnici neresi nejaky apple ale porusovani zakonu. To je jejich prace a to na celem svete ve vsech zemich.

0/0
27.2.2011 9:48

Host

Re: z principu

? a jinak si zdravej? celkem mimo:-/

Skvělá je část:(a ještě k tomu americké) ;-D  Oni si budou celníci vybírat z jaké země;-D

Ty jsi korunovanej.

0/0
27.2.2011 14:42

Host

Re: z principu

co má z toho stát, když vietnamcům zabaví Adidas, Nike a další? Úplný h...o, tak ještě něco na cigaretách! To samé, když Český telekomunikační úřad vymáhá nezaplacené telefony a účty soukromým firmám. Kocourkov na druhou. Když někomu půjčím a on nevrací, tak je vymahači. Zbytečná diskuse8-o

0/0
28.2.2011 10:19

Host

Apple vs No name China producer

To má Apple z toho, že se snaží svoje zákazníky pořádně natáhnout.  Čínský šikulové takovej mobil vyroběj za dva litry, Apple si to dveze na krám a bouchne na to cenovku bezmála za 20 tisíc.

0/0
26.2.2011 22:57

Host

Re: Apple vs No name China producer

Pokud nepochopíš rozdíl , nemá cenu ti to vysvětlovat.

Ono kvalitní tříměsíční boty od vietnamců se čtyřmi proužky je nejlepší recept na kvalituR^

0/0
27.2.2011 14:43

Host

Re: Apple vs No name China producer

Nemusíš se unavovat vysvětlováním, dobře vím, že mobily distribuovaný* firmou Apple jsou mnohem kvalitnější, než výrobky noname výrobce někde z Číny. Ale když se jedná o telefon, výrobek, kterej po 2-3 letech, tedy po skončení záruky, doslouží tak jako tak, potom je rozdíl 2000 a 20000 docela dost velkej.

*distribuovaný píšu úmyslně, neb vůbec by nepřekvapilo, kdyby telefony nebo jejich části, byly vyráběný ve stejný fabrice.

0/0
27.2.2011 16:01

Host

Re: Apple vs No name China producer

To záleží na tobě kolik do toho chceš dát. Pro někoho v Africe je rozdíl dát 5 dolarů nebo 30 dolaru za použitý telefon. Někdo si koupí BMW, někdo Fabii. Oboje tě doveze kam budeš potřebovat.

0/0
27.2.2011 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.