Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podělte se o mobilní připojení. Doma i v autě

Čeští operátoři se konečně pustili do 3G a rychlosti připojení tak stouply na akceptovatelnou úroveň. To otevírá množnosti jeho využití v řadě dalších oblastí. Ne vždy se ale hodí připojit si modem do USB portu počítače. Nový balíček od O2 kombinuje mobilní modem a wi-fi router, který umožní sdílení mobilního připojení více uživatelům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tethering

proč další zařízení když je dnes už v každém normálně vybaveném telefonu dostupný wifi tethering??

0/0
23.12.2010 14:33

Host

HTC tohle umí už od Androidu 2.2

0/0
22.12.2010 22:23

Našrot

Re: HTC tohle umí už od Androidu 2.2

Opravdu? A jak dlouho v tomle rezimu vydrzi baterka? 30 minut? Jak je to s reakcemi mobilu, pokud se k nemu ve stejnou chvili pripoji dalsi 2-3 zarizeni?

0/0
23.12.2010 13:03

HrubesaMares

Re: HTC tohle umí už od Androidu 2.2

ten WiFi hub taky nejede na baterky...chce to stavu. Reakce telefonu zavisi na konkretnim modelu. Kazdopadne na nouzove pouziti je to v pohode, na bezne by to stejne chtelo lepsi pripojeni nez 3G...

0/0
23.12.2010 16:35

HrubesaMares

Re: HTC tohle umí už od Androidu 2.2

ten WiFi hub taky nejede na baterky...chce to stavu. Reakce telefonu zavisi na konkretnim modelu. Kazdopadne na nouzove pouziti je to v pohode, na bezne by to stejne chtelo lepsi pripojeni nez 3G...

0/0
23.12.2010 22:43

Host

různé názory, na tu samou věc

Jo, jo hoši píšte to dobře, jen když si ale vzpomenu jak jste kritizovali 4G od TMO, což je defacto to samé(bavíme se o 5 let z5), tak se musím smát.

V autě;-D

0/0
22.12.2010 21:29

Host

Re: různé názory, na tu samou věc

4G od TMO neni to same. Jina technologie (TDD, namisto FDD/UMTS) a technologicky strop u toho Tmobajliho paskvilu je nastaven na 1 mbps - realne to ale jede tak na polovine rychlosti - za nehorazne predrazeny tarif...

UMTS jeste nereklo posledni slovo a nedavno v zivot uvedene rychlosti na hranici (byť zatim jen teoreticke) rychlosti 28 mbps nejsou jeste uplny strop.

0/0
22.12.2010 23:49

Host

AirliveTraveler 3G II

Já si radši pořídím za 1200,- AirliveTraveler 3G II a ušetřím.

http://eshop.onlysoft.org/airlivetraveler-3g-ii-router-802-11b-g-n-1-x-rj45-1-x-usb-baterie_d70406.aspx

0/0
22.12.2010 15:10

Host

FUP

No jo, ale když vezmeme v úvahu hanebně nízký limit FUP. :-/ Na mobilu to nějak zkousnu, ale notebook už může (samozřejmě, mohu to ovlivnit) samou radostí, že je připojen k síti začít tahat aktualizace, větší přílohy mailu "ha jsme v pé....i, pane hrábě" ;-D

0/0
22.12.2010 14:03

Host

Re: FUP

aktualizace se dají vypnout a zapnout až doma.

0/0
22.12.2010 14:26

Host

.

V autě jo? Autem vyjedu z 3G pokrytí během minut :-P

0/0
22.12.2010 13:46

Host

O2

raději budu bez netu než využívat služeb této hanebné společnosti s vnitřní politikou - lžeme, lžeme lžemeRv!!

0/0
22.12.2010 13:37

Nahlas se ti směju 2

Re: O2

Copak, jsi další, kdo nečte, co podepisuje, a pak se není schopen smířit s důsledky vlastního jednání?

0/0
22.12.2010 14:28

Host

O.K. řešení

Podobné řešení používám od T-M (4G) nicméně tam je router, který má 2 USB porty a k jednomu z nich se dá navíc připojit tiskárna, nebo HDD. Což mi přijde praktičtější. Na druhou stranu ty ceny a kvalita jsou hrozné a to jsem v Praze. Bohužel T-M mi doposud nebyl schopen pomoci když chci zachovat toto řešení a přitom přejít na 3G. Přitom je to jen o výměně modemu a trochu si zahrát se SW.....

0/0
22.12.2010 13:25

Host

.

"V domácích podmínkách pravděpodobně necháme volbu 3G Only.

Ta pochopitelně neznamená, že by se modem nepřipojil přes EDGE či GPRS"

to jsou mi novinky ;-DRv

0/0
22.12.2010 13:21

2200

bože

to je blbost.mám modem jako router používám notebook....zase pozděRv

0/0
22.12.2010 13:16

Rafaelou

jen abych....

Jen abych na místě samém nebyl autem rychleji než ta data ;-D

0/0
22.12.2010 12:39

radiance

Jasně

Jenže kde je dnes 3G, jsou většinou i další možnosti připojení a to podstatně rychlejší i výhodnější. Například já mám jen tři možnosti připojení, ani jedna není zrovna ideální - ADSL (zbytečně předražené a nechci se vázat na roky dopředu), EDGE (si děláte srandu, u nás jede snad na stejné rychlosti jako prosté GPRS) a Wi-Fi, přes které nyní jedu. UPC, optika nebo 3G u nás nebude ani za čtvrt století. Zvláště to UPC mě mrzí, ale kdo mohl na začátku devadesátých let tušit, kdy jsme při "drátování" města o kabelovku neprojevili zájem, že přes něj pojede nějaký ten internet. Takže stále čekám co bude dál, protože Wi-Fi není zrovna nejideálnější...

0/0
22.12.2010 12:15

dracekvo

Re: Jasně

Já sem od wi-fi utekl k adsl. Bohužel u nás jiná možnost stabilního připojení není. Wi-fi stačí silnější větřík, nekde na kopci se pootočí anténa z páteřního spoje a už nejde celé okolí.

0/0
22.12.2010 12:21

radiance

Re: Jasně

;-D

Jo, přesně - pár let (přesněji dva roky) jsem prováděl montáž Wi-Fi zařízení a antén téměř denně a vím tedy, že to není technologie pro přenos dat na větší vzdálenosti zrovna ideální. Naštěstí v naší lokalitě chytám stabilní signál a nemám s ním žádný problém (zatím), přitom AP, na které jsem připojen, je hodně low-endové zařízení...no wi-fi je tak trochu sci-fi. Problém je jen v občasném přetížení linky, ale to není chyba AP.

0/0
22.12.2010 12:31

Host

preference

Vyborne reseni ale hodil by se nejaky router s vlastni baterii.

Jeste mam ale otazku. Da se nejak nastavit preference pripojeni tak by ten router uprednostnoval WAN a teprve kdyz neni k dispozici, pripojil se pres USB (tedy ten modem)?

0/0
22.12.2010 12:07

Host

Re: preference

myslim že jo, tyhle hračky obvykle běží na linuxu, takže v tom jde obvykle udělat všechno, co HW dovolí.

Ale tento konkrétní model nemám, tak za to ruku do ohně nedám.

0/0
22.12.2010 12:12

Host

Re: preference

Ano, lze to, mám to tak nastavené a používám to. WAN (Wifi) jako primární a při výpadku se to přepne cca do 2 minut na 3G. Dokonce se to umí přepnout zase zpátky při obnovení spojení na WAN.

0/0
22.12.2010 12:51

Host

Re: preference

S vlastní baterií už nabízí cca 2 měsícě Vodafone.

0/0
22.12.2010 13:10

Host

hmm

To je zbytecne slozity. Kdyby v tom USB modemu Huawei byl i Wi-Fi vysilac, mohl by net rovnou sdilet sam a nebyla by treba dalsi krabicka. Jinak ja bych si rad aspon nasdilel O2 internet z toho modemu pres moje Bluetooth v PC, ale to se mi zatim nepodarilo.

0/0
22.12.2010 12:00

Host

to ale není žádná novinka

to jsem měl cca před 3-4 lety (už nevím přesně) - wifi router od asuse s kapku upraveným firmwarem a do jeho usb píchnutý cdma modem od O2. Celkem to i chodilo, než si ten modem pořídilo moc lidí a O2 začalo těžce nestíhat a aplikovat FUP, pak jsem to zrušil.

Pamatuju si, že mě hrozně iritovalo, že když jsem se připojil přes vpn do práce, tak jsem byl v nějaký kategorii podezřelých uživatelů a skoro to nechodilo.

0/0
22.12.2010 11:51

Host

Na vsi

Jo, v Praze, to je nádhera, tam se dokonce dá naplnit kvóta FUP. Na vesnici nestáhnete za měsíc ani 200Mb, protože rychlost přez GPRS je otřesná,maily připomínají Českou poštu, server dnes podá a zítra už si čtete text :-))) Zvláštní je, že v Říši je 3g naprosto všude i v těch nejmenších dírách o dvaceti lidech. Ale co, třeba za takových 20let bude 3G i ve městech nad 10 000 obyvatel.

0/0
22.12.2010 11:32

Host

Re: Na vsi

Jo, často je to hrozný, ale když zprovozníš EDGE, tak to tak špatné není - a EDGE je na 90% území. Já přes EDGE dal klidně i 20 GB měsíčně. Ale je to závislé na počasí, teď v zimě to občas jede hrozivě pomalu. Nicméně 3G v Praze také není úplná výhra, kvalita signálu je velmi kolísavá a mnohdy je ta "rychlost" stejná, jako na EDGE, ne-li horší.

0/0
22.12.2010 12:03

Rafaelou

Re: Na vsi

To víš,v mrazu se nikomu nechce utíkat ;-D musíš přejít na EDGE SKY tam data běhají na běžkách;-D

0/0
22.12.2010 12:42

Host

jak vazne to operatori mysli s 3G zustava otazkou

Ackoliv operatori konecne zacali zvysovat pokryti 3g siti, tak nadale zustava otazkou kam vsude ho rozsiri a zda-li prave lokality, kde neni prave rychle ADSL ani kabelovy internet budou zrovna favority pro pokryti 3G sitemi.

Nakonec v techto mistech stale budou kralovat privatni Wi-Fi site.

0/0
22.12.2010 11:20

Host

Ale v autě

budou přece ty rušičky, ne? Teď to zrovna někde psali... ;-D

0/0
22.12.2010 11:08

Host

Skopkova

V praxi O2 realna rychlost 3.5 Mb, hot spot z iP4 temer zdarma, mam si kupovat lizatko za bratru 2 knedliky????8-o

0/0
22.12.2010 9:29

ibid

Re: Skopkova

... a kdyby sis pořídil pořádnej mobil, tak to můžeš mít úplně zadarmo....

0/0
22.12.2010 10:28

Host

??

Rychlost neni vsechno, odezva je priserna... bohuzel pro spousta lidi je tento a jeste wifi internet jedinym pripojenim, ktere je dostupne... a jsou ochotni za to platit nehorazne castky.

0/0
22.12.2010 9:19

dracekvo

3g

Včera sem zrovna rozchodil připojení přes mobil a zkoušel jsem v praze

změřit rychlost slavného 3g od O2. Lokalita Letňany chabých 0.3 Mb/s.

A než sebou tahat takovouhle krabici, tak si raději koupím lepší tel a uhělám si hotspot z něho.

0/0
22.12.2010 8:53

rik-killer V2.0

Re: 3g

Jojo je to bida i kdekoli jinde se nedostanes s O2 nad 350kb/s na 3G.

0/0
22.12.2010 9:42

Host

Re: 3g

to je strašný. v dnešní době mi to přijde jako návrat do doby kamenný

0/0
22.12.2010 10:39

Host

kecy

Pro operatory je i ve mestech problem nabidnout vic, nez Edge....

0/0
22.12.2010 8:15

Aic

WiFi přístupový bod

Na své N95-8GB používám aplikaci JoikuSpot, která vytvoří z mého mobilu přístupový bod. Ve verzi free nejde nastavit kódování WEP, síť je přístupná komukoliv. V placené verzi Vám program umožní nastavit wep klíč. Takto využívám připojení pro svůj Palm TX a Asus eee 1001P. Vše maká jak má.

0/0
22.12.2010 7:24

Host

Re: WiFi přístupový bod

Ono mezi  kodovanim WEP a sit pristupnou komukoli v podstate zadny velky rozdil neni ;-D

0/0
22.12.2010 11:08

Host

Re: WiFi přístupový bod

Asi tak. Ale pro ta dočasná připojení to tak nějak stačí...

0/0
22.12.2010 11:47

Host

reseni

existuje nejake jine reseni pro tuto situaci ?

mam mobilni net od O2 , dokonce i modem od nich s usbeckem, ten kdyz chci pripojit k nakymu firemnimu kompu tak to chce instalaci s admin pravy, tam ja heslo neznam .

v clanku se uvadi todle reseni ze to pak jde bez instalace.

existuje jeste neco jinyho nez primo tendle pristroj ci jinej druh ?

pripadne kabelem pres usb jsem to nezkousel - symbian ten potrebuje nakej pc suite, ale taky mam jeste 2.2 androida ,ten nabizi nakej tethering. akorat furt nevim jak ten komp vezme od mobilu wifi bez instalace.

0/0
22.12.2010 0:26

Host

Re: reseni

Řešení je třeba stáhnout do PPC program http://www.wmwifirouter.com/ , mám ho v Omnii a funguje bezvadně. Některé telefony už obsahují od výrobce tzv.mobilní přístupový bod.

0/0
22.12.2010 6:27

rik-killer V2.0

Re: reseni

jojo paradni vecicka :)

0/0
22.12.2010 9:15

Host

Re: reseni

Jojo, fachčí to dobře, až jsem byl překvapený...

0/0
22.12.2010 11:09

Host

rychlost.cz

proc je uveden chybny screen z testu rychlost.cz na konci clanku ? je na dennim poradku, ze sem tam ukaze misto realne rychlosti nerealne desitky ci stovky Mbit, doporucuji speedtest.net

R^ [>-]

0/0
22.12.2010 0:09

Host

Re: rychlost.cz

jojo, 29 Mbit, to je na mobilní připojení slušné ;-D;-D;-D

0/0
22.12.2010 8:48

Host

t

ten članek nejde bohužel otevřít...

0/0
20.12.2010 0:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.