Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečné silnice podle USA. Rušičku mobilů do každého auta

Americký ministr dopravy se nechal slyšet, že by rád poměrně zajímavým a kontroverzním způsobem omezil telefonování za volantem, které odvádí pozornost a zabíjí tisíce lidí každý rok. Do každého auta by nechal povinně montovat jejich rušičku. Ministerstvo dopravy USA ale naštěstí nic podobného v nejbližší době neplánuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

calver1

pozor na zákazy

Zakažte všechny ty internety, auta a mobilní telefony.  Nebo radši zakažte ty pitomce na vedoucích místech!

0/0
22.12.2010 18:03

Host

toto by podporil jen dusevne omezeny jedinec

tak tento napad je opravdu hodny jedine us made,jak by se mistnim chytrakum libilo,kdyz pujdou po meste s mobilem u ucha a kazde okolo jedouci auto by jim tiplo hovor,protoze neni jednoduche nastavit vykon rusicky pouze na kabinu auta,neni to sice nemozne,ale kazde auto je jine,pouzite materialy atd...proste napad pro b.lby a jen b... by jej podporil

nasly by se jina reseni,ale maji ale,spoluprace operatoru s vyrobci aut a mobilu,ale rusicka,to je vysmech!

0/0
22.12.2010 8:35

Host

Bože!

mezi jakými opicemi to žiju?!

;-(;-(;-(;-(

0/0
21.12.2010 3:55

Host

panu ministrovi přeji

aby havaroval se svým vozem, uvězněn uvnitř s mobilem v ruce jen pomalu umíral a mohl si na mobilu k tomu umírání maximálně zahrát tetris...Rv

0/0
20.12.2010 23:39

opportunity

Re: panu ministrovi přeji

R^R^R^

0/0
21.12.2010 15:38

Host

Re: panu ministrovi přeji

také mu to přeji, ale hlavně aby tam byl sám

0/0
22.12.2010 17:57

calver1

Re: panu ministrovi přeji

také mu to přeji, ale hlavně, aby tam byl sám

0/0
22.12.2010 17:58

Host

...

Měli by taky zakázat autorádia, navigace, spolujezdce, stěrače a zpětná zrcátka, to jsou také velmi rušivé elementy.

0/0
20.12.2010 18:36

Host

hands free nepomůže

V podstatě je to tak, že většina nehod vznikne protože řidič ztratí koncentraci během hovoru a něco přehlédne a nebo někam vjede. Koncentraci ztratí i když je v autě nějaký rušivý element, třeba i bavící se spolujezec. Proti tomu Handsfree nemůže pomoc. Handsfree uvolní ruce, ale většina nehod stejně nevzniká pro neschopnost řídit auto, ale pro tu nepozornost. Rušička by byla perfektní.

0/0
20.12.2010 18:09

Host

Re: hands free nepomůže

zalezi na kazdem ridici cim se necha rozhodit,ale vetsina nehod nevznika diky mobilu...toto taky napise jen pr vyrobce rusicek xD

0/0
22.12.2010 8:39

Host

a proc ne ?

A proc ne ? Me by se to libilo. Uz 2x se mi stalo, ze slepice s mobilem u ucha do me na krizovatce naborila, protoze jednou rukou nevytocila zatacku. A pak jecela, jako potrefena , ze za nic nemuze, ze ji to uklouzlo a ze vubec netelefonovala..... Na facku..... Pokud by to prosadili ve statech a pozdeji i u nas , budou jiste mnozi brblat, ale me se ten napad libi. Jedes ? Netelefonuj, ani s HF sadou, pokud nekdo vola tobe, at klidne prijde SMS, zastav nekde , vyrid si hovor a pak jed dal. Havarie a potreba zavolat pomoc ? To same. Zastav, vypni motor a zavolej. Jiste, mnozi se citi byt "omezeni "ve svych pravech, ale pokud nekdo nekomu s telefonem v ruce rozbije v nejlepsim pripade auto a nebo v tom horsim zmrzaci a nebo zabije treba dite, tak se mu to urcite libit nebude. Ja osobne s timto omezenim naprosto souhlasim a je mi u sedaciho svalu, co si o me nekteri chytryskove budou myslet.:-)

0/0
20.12.2010 16:31

Host

Re: a proc ne ?

Jenže, milý chytrýsku, pokud zarušíte frekvenci pro přenos mobilního telefonu, zároveň spolu s tím nebudou chodit ani ty SMS, nepůjdu data pro on-line navigace a třeba aktualizaci dopravních dat v navigacích.

Ani jako pokus o provokaci to není dobré a pokud to myslíš vážně, jsi ubožák. Budu věřit tomu, že se snažíš jen hloupě anonymně provokovat, drsňáku.

0/0
20.12.2010 16:49

Host

Re: a proc ne ?

Ale on to není technický problém. Vůbec není nutno jakkoliv rušit signál , víme ? Stačí softwarová úprava na BTS. Pak při pohybujícím se mobilu rychlostí vyšší než např. 20 km BTS "odmítne" IMEI tohoto telefonu. Doporučuji nejdřív mozek, teprv poté klávesnici. :-)

0/0
25.12.2010 10:41

dracekvo

amící :)

Někteří lidi to mají fakt v hlavě trošku ujetý.

1. Může nastat situace, že člověk zůstane zaklíněný v autě. Jak si zavolá pomoc?

2. Proč by měli být spojujezdci odříznutý od světa?

3. K čemu je teda HF sada?

4. Některé navigace využívají data pro přenost dopravních info. S tímhle nápadem budou k ničemu. 5. Na blbost umře daleko víc lidí, co takhle udělat celoplošnou rušičku blbosti?

0/0
20.12.2010 14:57

Host

Re: amící :)

1,)pokud je zaklineny, tak zpravidla motor nebezi a muze si zavolat, pokud mu to situace dovoli.

2.) Spolujezdec se proste musi smirit, ze jede a ze za jizdy se na ridice nemluvi :-)

3.) K cemu jsou HF ? K nicemu, pokud se nekdo diky hovoru nevenuje rizeni.

4.) navigace vyuzivaji GPS a datove prenosy, ktere nebudou nijak naruseny.

5.) Ty jsi jeste neumrel ? Prekvapeni, ale urcite jen docasny stav...

0/0
20.12.2010 16:34

Host

Re: amící :)

A datové přenosy navigací běží na čem? Mluvím teď o navigacích v mobilních telefonech, jako předchozí přispěvatel.

Já jako spolujezdec bych se nesmířil s tím, že si nemůžu napsat zprávu nebo brouzdat po netu, zatímco řidič řídí. Tím nikoho neomezuju, ani řidiče. A datové přenosy mobilu běží na čem? Na stejné frekvenci a síti jako hovory mobilních telefonů. Tedy pokud se vyruší signál telefonu, bude to úplné a tím pádem nesmyslné.

Možná by pomohlo ty peníze investovat ne do rušiček, ale do pořádné autoškoly a výchovy řidičů, jenže tam nejsou vidět okamžité výsledky a pitomý politik by se neměl čím chlubit... Rv

0/0
20.12.2010 16:44

Host

Re: amící :)

V klidu, však on by někdo velmi rychle přišel na to, jak ten nesmyslný bazmek vypnout.

0/0
20.12.2010 18:38

Host

Re: amící :)

To je mi taky jasné, ovšem zároveň je mi jasné, že odpojení rušičky by zároveň bylo zákonem postihováno jako trestné. Problém pak bude zase v přetahování s policajty, STK a dalšími individui.

0/0
20.12.2010 19:26

ofcoursedude

U ucha vs. Handsfree

To že mluvení - do telefonu sluchátkem, do handsfree, se spolujezdcem atd. určitým způsobem rozptyluje a tam v podstatě není rozdílu - tedy kromě toho že spolujezdec vidí případnou nebezpečnou situaci ve stejnou chvíli jako vy a přestane včas tlachat zatímco při telefonování musíte říct "Moment."

V úvahu je však potřeba vzít něco jiného a dle mého názoru zásadního: Ani v nebezpečné situaci neodhodíte svůj drahý mobil co držíte u ucha kamsi na podlahu (takovej instinkt) ale budete se snažit buďto vše vyřešit s jednou rukou na volantu nebo tak že budete jednu mít na volantu úplně a druhou držet mobil a zároveň se dotýkat volantu. Ani jedno není ideální pro např. dostání se ze smyku. Ten mobil odhodíte jenom když už půjde opravdu do tuhýho a to už je většinou pozdě.

Takže, při telefonování za volantem jsou 2 druhy nebezpečí: Jednak obecné rozptýlení způsobené tím že se vykecáváte a druhak to že máte omezené reakční prostředky k zažehnávání potenciálně nebezpečných situací.

0/0
20.12.2010 10:45

ofcoursedude

Re: U ucha vs. Handsfree

A pokud mi nevěříte, zkuste si vzít do ruky iPhone nebo něco podobně velkýho, rozjet se po dálnici na těch cca 130 na pětku nebo šestku, ruku dát k uchu a pak co nejrychlejc podřadit aniž byste telefon pustili.

Poté pokus zopakujte bez telefonu a s oběma rukama na volantu.

0/0
20.12.2010 10:47

Host

Re: U ucha vs. Handsfree

mno....mě je to fuk, automat to dá stejně, jestli mam mobil u tlamy nebo ne....;-D

0/0
20.12.2010 11:19

ofcoursedude

Re: U ucha vs. Handsfree

Ach jo... zase někdo kdo bere zobecňovací příklad doslovně aby se mohl vytahovat (v zemi kde automatů moc nejezdí)... Automat (alespoň ten v běžně dostupnejch komerčních autech - nemluvím o supershiftech co jsou v Bugatti nebo ve formulích) má zase svoje specifika pro jízdu a řazení - a vsadím se s tebou že v takovýdle rychlosti přeřadim rychlejc manuálem než kterejkoliv automat (a těch automatů mi pod rukama prošlo už taky dost a od různejch výrobců takže mám s čim porovnávat).

Takže ty jako automatista si zas musíš dávat pozor na jiný věci a ve finále to máš prašť jako uhoď - obzvlášť třeba na sněhu nebo mokrym povrchu.

0/0
20.12.2010 11:35

Host

Re: U ucha vs. Handsfree

Průměrná dvouspojka řadí rychleji i než nadprůměrný řidič. A není to nic výjimečného, ale naprosto běžně dostupná převodovka moderních aut.

Asi jste poslední automat testoval před patnácti lety, tomu bych věřil.

0/0
20.12.2010 16:40

ofcoursedude

Re: U ucha vs. Handsfree

Kéž bych měl náladu se s vámi vybavovat o kvalitách vašeho automobilu, možná trochu pohladil vaše ego chválou jedinečnosti vaší i vašeho vozu, a třeba i uznal že jste ten nejskvělejší a nejchytřejší člověk který se kdy narodil - prostě víte vše nejlíp a proto před vámi všichni v diskuzích iDnes musí padnout na zadek.

Bohužel, nemám (navíc tato diskuze má být na jiné téma). Nicméně pokud toužíte po nějaké mediální záři, mám pro vás dobrou zprávu: d-fens o vás píše již leta, dokonce celou kategorii vám věnoval... ;-D

0/0
20.12.2010 17:17

Host

Re: U ucha vs. Handsfree

Když dojdou argumenty, nastoupí trapné rádobyurážky. Inu, taky způsob slovního projevu.

P.S.: Nemám dvouspojkovou převodovku v autě, jen se o tu techniku rád zajímám. Mrzí mne, že jsem musel ranit vaše ego.

0/0
20.12.2010 19:27

ofcoursedude

Re: U ucha vs. Handsfree

Dekuji že jste potvrdil mou doměnku :-P

0/0
20.12.2010 19:34

Host

a co pomoc v nouzi?

Už se těším, až se budou vyskytovat zprávy, že měl někdo nehodu a protože měl v autě rušičku, tak si nemohl zavolat pomoc. Je to opravdu libovej nápad

0/0
20.12.2010 10:32

Host

Re: a co pomoc v nouzi?

Myslis, ze ta rusicka bude napajena z luftu..?

Tipuji, ze kdyz nebude nastartovane, tak nebude funkcni (a muzes pak volat).

0/0
20.12.2010 10:54

Host

Re: a co pomoc v nouzi?

R^

0/0
20.12.2010 10:57

Host

Re: a co pomoc v nouzi?

R^

0/0
20.12.2010 14:37

Host

Re: a co pomoc v nouzi?

:D

0/0
20.12.2010 14:37

Host

příliš komunistické

Škoda, že se nedají zablokovat jen SMS - psaní zpráv za jízdy je násobně nebezpečnější než telefonování. Ještě by mě zajímalo, co se v mozcích zbohatlíků (bohatý člověk je úplně někdo jiný) odehrává, když si koupí káru za půl mega a na handsfree za 2 litry zapomene? Proč je spousta lidí s dražším vozem takových vymaštěnců?

0/0
20.12.2010 10:15

Host

Re: příliš komunistické

To jsou lidé bezpáteřní, bez svědomí a myslí si, že jsou středem vesmíru...

0/0
20.12.2010 10:24

Host

Re: příliš komunistické

za dva litry? Základní handsfree má dnes každý mobil přibalené v ceně.

0/0
20.12.2010 13:45

Host

Re: příliš komunistické

Dráty nejsou nic moc - to jako řidič vím sám moc dobře. Bluetooth je řešení.

0/0
20.12.2010 14:39

Azgalor

Neřekl bych, že to pomůže

našel se démon, jako u nás rychlost, u nich právě mobily. Stejně jako u nás se měří furt víc a víc, a mrtvých je furt stejně, u nich se bude miň a míň telefonovat a mrtvých bude taky furt stejně. Už u nich jezdí pomalu, že by to s jedním seklo, na zrcátkách mají napsaný, jak že fungují, auto bez automatu nepovažují za auto, protože s ním skoro nikdo neumí jezdit, zavádí couvací kamery, protože i při tom se u nich lidí zabíjí. Není problém někde jinde, než v telefonech?;-D

0/0
20.12.2010 9:51

Host

Re: Neřekl bych, že to pomůže

A co byste řekl na to, že mě osobně dva smskáři dvakrát málem sejmuli ze silnice a jen díky tomu, že oproti většině řidičů používám zpětné zrcátko, žiju. Co byste řekl na to, že mi jeden smskář přizabil kámoše, který mu vjel do protisměru?

0/0
20.12.2010 10:19

AAA2

Re: Neřekl bych, že to pomůže

no a proc tvuj kamos jezdi do protismeru?

0/0
20.12.2010 12:40

Host

Re: Neřekl bych, že to pomůže

Ty jsi ale chudák duševní! Děkuji za pobavení! K pondělku se to ale hodí! ;-D

0/0
20.12.2010 14:36

Host

Re: Neřekl bych, že to pomůže

Do protisměru se ale jezdí maximálně při předjíždění a to ještě jen tehdy, nejede-li nic proti vám. Takže bych to neházel na druhého, když to podle všeho byla vina vašeho kamaráda.

0/0
20.12.2010 18:43

Host

No jo,

i kdyby to jeden život zachránit mělo - za to bych vraždil... :-P

0/0
20.12.2010 9:31

Host

Re: No jo,

Já bych zas vraždil lidi volající za volantem, nevybereš si.. :-P

0/0
20.12.2010 10:58

Host

Re: No jo,

Někdo telefonovat za jízdy prostě zvládne. Někdo ne. A tomu nepomůže ani hands-free!

0/0
20.12.2010 11:16

Good luck

Re: No jo,

Já bych zas vraždil lidi volající za volantem, nevybereš si.. :-P

0/0
20.12.2010 11:20

Host

Re: No jo,

A proč, někoho ti snad přejeli?

0/0
21.12.2010 11:08

Host

Proč to dělat jednoduše .. když ..

A co kdyby tam místo rušiček namontovali handsfree ? Nějaká ta firmička by měla i tak super kšeft a pan Ministr by i tak měl slušné kapsovné :-)

Btw. Pochybuji, že se jim podaří dostat podobné zařízení do všech vozů. A i kdyby jej tam dostali jistě půjde odpojit.

0/0
20.12.2010 9:06

Host

Re: Proč to dělat jednoduše .. když ..

Problém je ten, že slušní a vychovaní lidé telefonovat za jízdy nepotřebují, ale zbohatlíci ti ano. A takový zbohatlík z obavy odposlouchávání jeho hovorů si HF nenechá nainstalovat - jeho paranoia z vlastního křivého chování ho k tomu vede...

0/0
20.12.2010 10:22

Azgalor

Neřekl bych, že to pomůže

našel se démon, jako u nás rychlost, u nich právě mobily. Stejně jako u nás se měří furt víc a víc, a mrtvých je furt stejně, u nich se bude miň a míň telefonovat a mrtvých bude taky furt stejně. Už u nich jezdí pomalu, že by to s jedním seklo, na zrcátkách mají napsaný, jak že fungují, auto bez automatu nepovažují za auto, protože s ním skoro nikdo neumí jezdit, zavádí couvací kamery, protože i při tom se u nich lidí zabíjí. Není problém někde jinde, než v telefonech?;-D

0/0
20.12.2010 8:28

Host

Co napad,

to perla... Skoro jako by byl od nas.Nema LaHood nejakeho dedu jmenem Lahoda?

0/0
20.12.2010 8:15

Host

Blbooost

Co je to za hovadinu...co když se v autě něco stane a nebudou si moct zavolat z auta ani pomoct...Amííííci,noRv

0/0
20.12.2010 8:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.