Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Systém Galileo bude zřejmě sídlit v Praze, prozradil vysoký diplomat

Česká republika má na dosah vítězství v souboji o sídlo evropského navigačního systému Galileo. Rozhodnutí má padnout v prosinci v Bruselu. Českému Rozhlasu to pod slibem anonymity řekl vysoce postavený diplomatický zdroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

na co je ten systém dobrý?

8-o

0/0
25.10.2010 19:05

Host

Proc zrovna v Praze?

V Praze je minimalni nezamestnanost, meli by to dat do regionu, kteremu to pomuze, napriklad do Ostravy. Praha uz dalsi pracovni mista nepotrebuje.

0/0
25.10.2010 18:02

Host

Re: Proc zrovna v Praze?

"napriklad do Ostravy"

Tam zadne zahranici odborniky nesdostanete - bud v Praze a nebo nikde v CR - je tomu tak vsude ve SVETE !!!

0/0
25.10.2010 18:55

1000101110110001

Re: Proc zrovna v Praze?

Všude ve světě se pracuje v Praze? Vážně? ;-)

.

Možná bys koukal, kolik odborníků v Praze nepracuje. A dokonce i u nás.

0/0
25.10.2010 21:10

Host

Re: Proc zrovna v Praze?

Proste na SVETE  znamena - ze vsude alespon v mensich statech jsou podobne instituce v hlavnim meste.

Jinam je proste nedostanete.

0/0
26.10.2010 0:51

grey003

Ach jo ....

Podobné úvahy jsou v tisku déle než rok a stále nic. Věci by spíše prospělo začít na toto téma znovu psát, až to bude realitou. Konec konců běžnému čtenáři to život zdaleka tak nezmění jak by se z propagace tohoto tématu mohlo zdát.

0/0
25.10.2010 17:41

Host

Re: Ach jo ....

Rok? tohle se probiralo mozna uz pred 5ti lety...

0/0
25.10.2010 18:10

jellymonkey

Ostuda

to zas bude ostuda, jak naši úžasní neúplatní zašmelí prachy určené na Galileo..

0/0
25.10.2010 13:40

Host

Re: Ostuda

Cele to bude platit ESA - takze podil Ceskyhc politiku na vystevbe a provozu bude 0 - vse si bude ridit sama ESA.

0/0
25.10.2010 18:56

Host

Parada

Dalsi pracovni mista...

0/0
25.10.2010 13:28

dobrodej

Re: Parada

souhlas, ale proc zase v praze. proc ne treba v ceskych budejovich?

0/0
25.10.2010 13:31

Host

Re: Parada

A proč v Budějovicích a ne třeba v Chomutově?

0/0
25.10.2010 13:46

Host

Re: Parada

Nejlepší by byl venkov. Ať teroristi nepruděj ve městech a pěkně si vyráběj krátery mezi krávami a senem...

0/0
25.10.2010 14:16

Host

Re: Parada

Protoze proste jinam to nedostanete - proste ti zahranicni experti ESA - jinde pracovat a zit v CR nebudou !!!

0/0
25.10.2010 19:00

Host

Zelení

Už vidím, jak zase budou protestovat různí aktivisté ve stylu Ne RADARU a podobně.  8-o ;-O

0/0
25.10.2010 13:28

Kulmofén

Re: Zelení

a proč to teda má titulek zelení? u radaru byl protest z důvodu militaristického zařazení, tohle je vědecká záležitost joudo :-P

0/0
25.10.2010 13:32

vasek001

Re: Zelení

Ja myslim ,ze hlavni rozdil je ze radar byl vojenske zarizeni USA a Galileo je urcen i pro civilni pouziti a je budouvan EU. Jestli v tom nevidite nejaky rozdil, tak asi brzy vyrazite protestovat... :-P

0/0
25.10.2010 13:33

Host

Re: Zelení

Neboj proti tomu nikdo protestovat nebude ,protoze protesty byly placeny a organizovany z Ruska a tomu je to jedno.

0/0
25.10.2010 21:00

Host

GPS

To vam jako GPS v Evrope nestaci ?

0/0
25.10.2010 13:13

1000101110110001

Re: GPS

Záleží jak pro co. Pro vojenské účely například nikoli, protože může být kdykoli bez náhrady vypnut, nebo zašifrován. Což zamrzí, pokud se na něj spoléhá kdekterá zbraň, že...

0/0
25.10.2010 13:27

Host

Re: GPS

jsem se zasmal..ty jako myslis, ze zbranove systemy " jedou " pres GPS-ku...?

0/0
25.10.2010 13:32

Host

Re: GPS

Ano. ZKuste si o tom něco přečíst http://en.wikipedia.org/wiki/Gps a o Lx

0/0
25.10.2010 13:35

Host

Re: GPS

Prectu...velice rad se zasmeju...jen tak mimochodem ... nevim jestli to vis ... ale GPS byla puvodne jen pro armadu, ktera po vybudovani noveho lepsiho systemu " darovala " tento system verejnosti...Zamysli se... dokazes si predstavit navadet zizeny streli pres GPS ? Ja ne...to by kdejakej mameluk kterej se umi nabourat do pocitacu mohl delat navodciho ... pokud vis kdo takova osoba je ?

0/0
25.10.2010 13:42

Salada

Re: GPS

A který že je to ten nový lepší systém? Armáda normálně GPS používá. I k navádění střel (ale ty používají zároveň i jiné systémy řízení). Ono totiž v GPS jsou i frekvence nepřístupné veřejnosti (civilní sektor neumí zde zašifrované informace zpracovat).

0/0
25.10.2010 13:52

Lorysmus

Re: GPS

a kam se chces nabouravat? ... do GPS druzice?8-o

0/0
25.10.2010 13:52

Host

Re: GPS

Ona jedna GPS družice Vám bude k ničemu... Raději si o tom něco přečtěte.

0/0
25.10.2010 14:06

Host

Re: GPS

Ty jsi docela zoufalec. Krome toho jiste ze prakticky staci "nabourat" jedinou druzici k 100% znehodnoceni, pokud tech zbylych vidis jen malo - 2.

0/0
25.10.2010 15:24

Host

Re: GPS

Kristepane vy jste teda expert... Fakt by mě zajímal název toho lepšího systému :-) Tím by měl být právě až evropský Galileo...

0/0
25.10.2010 13:55

Host

Re: GPS

Ze vas to bavi, nic nevedet a verejne ze sebe delat vola... Fascinujici vlastnost.

0/0
25.10.2010 15:20

1000101110110001

Re: GPS

Možná by bylo lepší si místo smíchu něco málo nastudovat. SAMOZŘEJMĚ že ano. GPS je systém nadále provozovaný vládou USA (potažmo armádou), je veřejně zpřístupněný pouze částečně, podstatná část signálu je nadále kódovaná. Pokud jde o aplikace v armádě - nemá smysl to tady myslím rozebírat podrobně, až se přestaneš smát (a pochopíš, že ostatní se smějí tobě), můžeš si informace během několika sekund sám najít. Mimo střel se běžně pomocí GPS navádí letecké pumy, dokonce i dělostřelecká munice.

.

Bonus, abys nemusel hledat, pokud to neumíš: http://en.wikipedia.org/wiki/Precision-guided_munition#Satellite-guided_weapons

.

Ještě se směješ dítě?

0/0
25.10.2010 21:01

vasek001

Re: GPS

GPS ma svoje mouchy. Je to stary system. Proc nepouzivat neco modernejsiho kdyz bude moznost?

0/0
25.10.2010 13:30

Host

Re: GPS

Je to pravda...je pres 40 let stary ... ale funguje ... satelity pravidelne obmenuji...technologie take...nic..jen mi prijde ze to EU stoji zbytecne velkej ranec. Ale chapu...proc nemit neco sveho..proc uzivat americkej system ze ?

0/0
25.10.2010 13:36

Host

Re: GPS

Protoze je horsi, negarantovany, mene presny, nepouzitelny pro spoustu aplikaci, ktere Galileo umozni. A v Evrope GPS bez evropskych zpresnujicich pridavku (pozemni vysilace a dalsi satelity) tak jako tak nikdo nepouziva. Navic bude zpetne kompatibilni s GPS, takze soucasny navigacni pristroje budou videt nove druzice. Cena je celkem miziva ve srovnani s ruznyma nesmyslnyma dotacema.

0/0
25.10.2010 15:17

1000101110110001

Re: GPS

No, mezi námi, on vlastně nikdo neví, jak přesný GPS je, pokud někdo umí odšifrovat i ty vojenské signály, například M-code. ;-)

.

Základem pro vytvoření Galilea je samozřejmě strategická snaha Evropy, být nezávislá na GPS, tak jako Rusové mají GLONASS a Číňané budují COMPASS.

.

Rozhodně bych si nedovolil říct, že GPS je systém "méně přesný a nempoužitelný pro xyz...". My totiž nevíme, co to všechno ve skutečnosti umí. A také bych jim přece jen přiznal jistý náskok, za ty desítky let, co to pilují. ;-)

0/0
25.10.2010 21:09

Host

Re: GPS

Ne!

0/0
25.10.2010 15:11

Host

Proc je clanek v sekci Mobil?

0/0
25.10.2010 12:47

Host

Re: Proc je clanek v sekci Mobil?

V sekci Mobil je podsekce Navigace.

0/0
25.10.2010 13:04

Host

Re: Proc je clanek v sekci Mobil?

No protože Galileo budou zřejmě využívat mobilní zařízení, u stacionárního zařízení není tak často třeba zjišťovat polohu.;-D

0/0
25.10.2010 13:52

duhaCZek

Securiťáci ?

Ministerstvo dopravy?

A vítězem soutěže ne hlídání objektu se stává: tram tadadá - ABL ;-D

0/0
25.10.2010 12:32

Host

Re: Securiťáci ?

To je dost možný. Mě napadá myšlenka, že se to chytnou zas nějaký amatéři tedy bývalí vexláci aias lidi bez svědomí a toto privilegium poníží, jak je tomu v ČR zvykem, na dojnou krávu a budou si účtovat 100 tisíc měsíčně za toaletní papír např. Tohle zastoupení si vylobbují stále ti stejní - celá generace pokřivených rádobypodnikatelů napojených na jiné ubožáky bez svědomí - na české vymaštěné politiky, kterým vládne Šlouf nehledě na stranickou příslušnost. Předem už vím, že z tohoto kšeftu bude plynout jen vertikální zisk nějakým mafiánům prolezlým až k vládě... Kéž bych mohl říci do Bruselu: "nedávejte to národu, který je na prvním místě v koripci na světě, budete litovat!"

0/0
25.10.2010 12:50

1000101110110001

Re: Securiťáci ?

Také bych zemi s neustálými sklony k socialismu nevěřil ani dobrý den. Na rozdíl od tebe to ovšem nehážu na pár poblblých politiků, ale na ty, kdo je volí...

.

Mimochodem, hezky demonstruješ typického čecháčka, kterému pořád někdo ubližuje, chudákovi, zatímco on za nic nemůže. ;-)

0/0
25.10.2010 13:30

Host

Re: Securiťáci ?

Jo na to máte právo. To je jen můj osobní pocit, že ti, co se narodili před rokem 1989, jsou automaticky křiváci a stranická příslušnost je v podstatě k ničemu. Do politiky totiž chodí defraudanti, zlodějové a bývalý vexláci, zelináři a taxikáři. Česká demokraice je parodií.

0/0
25.10.2010 15:42

František Potřebný

Umístění tohoto sídla v ČR

Umístění tohoto sídla v ČR způsobí navýšení radiového signálu a tím i navýšení jeho škodlivého účinku na občany naší země. Měli bychom se opět spojit, jako tomu bylo v případě amerického radaru, a pozvednout pěst proti aktivitám současné vlády.

0/0
25.10.2010 12:30

Host

Re: Umístění tohoto sídla v ČR

Franto. s tebou je fakt prča... ;-D

0/0
25.10.2010 12:36

Host

Re: Umístění tohoto sídla v ČR

Ty kráťo, tak nad timhle se fakt bavím ;-DR^

0/0
25.10.2010 12:42

Host

Re: Umístění tohoto sídla v ČR

A to bys ho měl vidět v nějaké politické "diskuzi";-D;-)

0/0
25.10.2010 12:47

Host

Re: Umístění tohoto sídla v ČR

ROFL. A teď vážně, to nebylo myšleno vážně, že?

0/0
25.10.2010 12:46

Host

Re: Umístění tohoto sídla v ČR

Ano, máte absolutní pravdu. Ale já bych nezůstával jen u toho - zrušil bych všechny servery a internetová spojení se světem, které vydávají totožné radiové vlny (žádné). A to nemluvím o telefonních sítích, pevné linky nevyjímaje - pryč s nimi. A vůbec, hnal bych všechny zahraniční firmy a instituce, které u nás chtějí vytvořit pracovní místa. Tím nastartujeme to, čeho Vy chcete celou dobu dosáhnout - devoluce lidí v České republice. Akorát nevím, jak budete psát komentáře do diskuzí, když budete žít v jeskyni a lézt po stromech.

0/0
25.10.2010 12:47

dedamraz

Re: Umístění tohoto sídla v ČR

vsechny ty Internety zrusit!

0/0
25.10.2010 12:51

Host

Re: Umístění tohoto sídla v ČR

tohle Franta neocení a už vůbec ho to nepřesvědčí ;-)

0/0
25.10.2010 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.