Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta nebudou potřebovat vestavěnou navigaci, domluví se s mobilem

Volkswagen a Nokia testují a vyvíjejí nový způsob navigace v automobilech. Namísto vestavěných přístrojů by k navigaci sloužily mobily propojené se systémem v autě. Tento nový standard by mohli používat všichni výrobci mobilů a aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

::Radinn:

finská mobilní jednička Nokia

8-o8-o aha ;-D;-D

Už to vidím, hele dobalte se, já jdu spárovat mbil s autem, tak máte ještě tak dvě hodiny, ono to párkrát spadne, několikrát to restartuju a pak možná pojedem ;-D;-D A to se vyplatí R^

0/0
26.10.2010 16:11

Host

Je to krok správným směrem

Standardizace je potřeba.

0/0
25.10.2010 23:53

m4!_luke

Video si uzivatel za jizdy nepusti

Tak to je jen zbytecna snaha... Rekl bych ze je to jen otazka hodin, maximalne dnu, nez nekdo prijde s nejakym patchem...

0/0
25.10.2010 23:41

Lukke-Luk

Hloupost

Moderní vestavěné navigace tenhle "zázrak" nemůže nikdy nahradit. V současné době jsou ty nejlepší navigace propojeny dokonce s převodovkou a ta díky mapovému podkladu "ví", že např. před zátočinou už není potřeba řadit, atp. To nějaká Nokia nemůže nikdy nahradit.

0/0
25.10.2010 23:32

Host

Re: Hloupost

Navigaci to bez velkeho problemu muze nahradit. Popsana vec (otazka je jestli je to funkce z nudy, nebo zda to ma opravdu prinos a jak se to chova v situacich, kdy je auto trochu jinde nez udavaji souradnice :o) ) je spis soucast rizeni/vedeni vozu nez navigace...

Spis bych videl potiz v tom, ze to a) nebude mit akcelerometr, jako maji vestavene navigace, b) bude vhodne prenest udaj o rychlosti z auta do telefonu (coz technicky neni problem), ale otazka jestli to bude chtit VW.

Continental z toho asi nebude mit radost...

0/0
25.10.2010 23:44

Host

Re: Hloupost

obavam se, ze akcelerometr ma dneska kazdej druhej telefon;-)

0/0
25.10.2010 23:57

Host

Re: Hloupost

To ma, ale a) kvalita stoji za houby, b) je nutno mit ho s vozidlem skalibrovan ;-)

0/0
26.10.2010 0:01

Host

Re: Hloupost

"skalibrovan s vozidlem"

O cem to proboha mluvis?

0/0
26.10.2010 0:44

Host

Re: Hloupost

O tom, ze vestavene navigace mivaji akcelerometr jehoz orientace vuci osam vozidla je znama a lze tak z neho cerpat informace o pohybu vozidla, coz s nahodne orientovanym telefonem nepujde.

0/0
26.10.2010 13:03

wrah

Re: Hloupost

Pokud to bude přes jednotné rozhraní telefonu a vozu předávat data o poloze na větší obrazvku integrovanou do palubní desky (nebo tam někam) A na oplátku to od auta dostane nějaká data, externí anténu a napájení, tak jde určitě o šikovný systém. Výrobci se již shodli, že budou nové mobily vybaveny USB, což znamená jediné, do každého musí přijít aplikace schopná dodávat(a dostávat) přes něj data o jízdě. A to je při několika málo operačních systémech mobily používanými docela snadné zajistit. Úpravu aplikace pro nový model telefonu zvládne programátor začátečník za pár minut. Uvidíme, jak to výrobci dotáhnou do konce, nápad zní slibně.

0/0
25.10.2010 23:57

Host

Re: Hloupost

Cim vic veci to brat z auta, tim to bude vic o tom, jestli si koupim aplikaci do MT nebo do zarizeni v aute :o). Mam pocit, ze z toho vznikne nejaky moloch vyuzivajici molochu USB a rychlostne to bude tragictejsi nez dnesni vestavene navigace, treba rns510 apod.

0/0
26.10.2010 0:12

Host

Re: Hloupost

Neexistuje moderní vestavěná navigace. Všechno jsou zkostnatělé krámy, jejichž výrobci neumí udělat ergonomickou navigaci. A aktualizaci map považují za zásah srovnatelný s údržbou raketoplánu.

Vestavěná navigace by byla dobrá, kdyby se dala ovládat jako ty přenosné. Je třeba vyměnit garnituru.

0/0
25.10.2010 23:59

Host

Re: Hloupost

Jestli je pro tebe postup - otevřu kufr, stisknu vysouvací tlačítko na DVD, vezmu staré DVD, vložím nové DVD a po zapnutí MMI chvíli počkám až se aktualizace nainstaluje, "zásah srovnatelný s údržbou raketoplánu", tak to potěš koště... ;-D

0/0
26.10.2010 6:17

Host

Zkuste aktualizovat nissanovskou navigaci

a to znamená vytrhnout navigaci z auta, najít papíry o koupi a zavézt to do servisu a čekat a čekat mnoho dnů a hlavně platit a platit

0/0
27.10.2010 22:35

Host

super , to se mi libi

 a nenadávejte na cenu kazda novinka je draha, ale pockejte za nekolik let to pro nas bude uplne bezna vec

0/0
25.10.2010 23:04

Tectosagos _.

Co takhle naučit se česky když chcete dělat noviny?

Nebo ve vašem mozku už jen flešujete njůsky do smártfonu, redactor?

0/0
25.10.2010 22:43

Host

:-)

U vestavěné navigace mám rád fakt, že si ji mohu kdykoli zapnout, aniž bych sebou cokoli měl, musel něco někam připojovat na nabíječku, lepit přísavky a podobné magorie. Můžu ji nechat v autě, protože mi jí nikdo neukradne a informace o změně směru se mi zobrazují i mezi budíky, takže vím kam mám jet i když na displeji zrovna nemám mapu. Myšlenka s telefonem je dobrá, ale ať je tam jen jako jedna z možností využití. Když čtu že si do auta chce nějaký cvok tahat tablet, přestávám lidi chápat...

0/0
25.10.2010 22:43

Host

Re: :-)

ze nikdo neukradne vestavenou navigaci? tak to ses na omlyu....ti ji vytahnou raz dva

0/0
25.10.2010 23:02

FrantaKibyc

Re: :-)

Autor prvního příspěvku asi nemá zkušenost s VW nebo Škodou a vy zase s čímkoliv jiným :-)

0/0
25.10.2010 23:14

Host

Re: :-)

Autor prvního příspěvku asi nemá zkušenost s VW nebo Škodou a vy zase s čímkoliv jiným :-)

0/0
26.10.2010 7:23

Host

Re: :-)

Tak vestavěná navigace by měla své kouzlo. Ale museli by je dělat výrobci těch přenosných a to tak, aby se nedal krást, jak na běžícím pásu. Poslední příklad VW koncernu.

Myšlenka se standardizovaným panelem je dobrá.

0/0
26.10.2010 0:04

Host

prosím, finská jednička čeho?

8-o8-o;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
25.10.2010 22:28

Host

Re: prosím, finská jednička čeho?

V mobilech.

To je takové zařízení, které si přiložíš k uchu, když chceš mluvit s někým na druhém konci vaší vesnice, abys nemusel za ním chodit.

I v chytrých mobilech je Nokia jednička.

0/0
25.10.2010 23:44

Host

Re: prosím, finská jednička čeho?

Nokia je chytry mobil ? , tak ted sem fakt pobavil ;-D;-D;-D

0/0
26.10.2010 15:22

Host

Trhni si

;-O

0/0
25.10.2010 22:24

Host

proč jsou výrobci přibržděný?

Zajímavé - už před 3 roky jsem se ptal sám sebe, proč nemůže být u navi funkce monitorování mobilu. S připojením na net by se jezdilo podle posledních novinek v silniční dopravě. Součástky na to jsou už dávno až teď taková rána ...došlo jim to. To je jako s klasickou TV - kdy pujde lehce přepnout do módu plnohodnotného PC? 

0/0
25.10.2010 21:55

Sub7

Re: proč jsou výrobci přibržděný?

Před 3 roky Vás to napadlo - a kdy jste to vyvinul?

0/0
25.10.2010 22:34

Host

proč jsou výrobci přibržděný?

0/0
25.10.2010 21:50

phi

z popisu prace jsem mel moznost jednu navigaci testovat

a moc spolehnout se na to teda neda...

0/0
25.10.2010 19:13

Host

Tohle není pro socky

Pánové nic pro Vás.R^

0/0
25.10.2010 16:58

Host

Re: Tohle není pro socky

Přesně tak..  R^R^R^

0/0
25.10.2010 16:59

gott mit uns

Re: Tohle není pro socky

Jo je to pro lidi, který nejsou pošahaný technikou, ale jednoduchým připojením a Vše funguje jak má.

0/0
25.10.2010 17:02

MistrVápenky2

Zhovadilosti

Který pouze zvyšují již tak vysokou cenu automobilů, pokud to má být ve výbavě. Domlouvat se potřebuju akorát s polovičkou a s někým, kdo používá mozek.

0/0
25.10.2010 14:11

Host

ani objevni, ani zajimavi

prostě takovi dalči ksindl nadnarodnich, kapitalistickich, komoušu* Druha takova vehaeska*

0/0
25.10.2010 13:49

Host

Cena

Dobrý nápad, ale vysoká cena to zabije. Mělo by to být v základní výbavě a to nevím jestli  projde.

0/0
25.10.2010 13:23

MistrVápenky2

Re: Cena

To je v prd...i, když potřebuješ navigaci, abys už pomalu trefil i na WC;-D;-D

0/0
25.10.2010 14:13

Host

Re: Cena

V základní výbavě zdechliny za dvě kila to nebude asi nikdy, u aut od dvou mega by to být teoreticky mohlo, ale to zase tolik lidí nezajímá.

0/0
25.10.2010 22:34

Host

Re: Cena

Problemem tady ale neni cena samotneho zarizeni(to by i se zapocitanym vyvojem vyslo na par stovek), ale potreba odlisit drazsi modely od "socialnich" verzi.

0/0
25.10.2010 23:38

Host

Ford Explorter 2011

Má ve výbavě Edie Bauer přes adaptér naportovaný Navigon z Apple iPhone už nyní na hlavní display autorádia...

0/0
25.10.2010 11:03

Host

A CO TAKHLE?

snad se dočkám doby, kdy budou SmartPhony na takový úrovni, že běžnej uživatel nebude už potřebavat další PC, v autě budou po připojení do audio/vizuálního systému nejen navigovat ale třeba i prezentovat multimediální obsah, web atd., doma po připojení na periferie (monitor, ovládací interface ...) umožněj použití běžnejch fcí jako na dnešnch PC ... a v kapesní velikosti abych měl elektronickej mozek vždy u sebe :-), bylo by to fajn se neotravovat s PC na pohodlnou práci doma, s notebookem na přenášení, s PocketPC na základní věci kdykoliv a kdekoliv a s drahejma automavigacema, která jsou většinou horší než ty externí, ale odhaduju, že takováhle koncepce nebude moc lukrativní takže kdoví jestli to vůbec někdy bude (co se týče HW v dnešních SmartPhonech nevidim problém a když bude i vhodnej OS tak to je hodně reálný)

0/0
25.10.2010 10:21

DiXX

Re: A CO TAKHLE?

Problem je prave OS. Je docela fuska napsat neco, co pobezi vsude a bude se vsim bez problemu komunikovat. Samozrejmne stabilne a jednoduse na nastaveni. Ve skutecnosti je to prakticky nemozne. Slozitejsi komunikace mezi W7, iOS, Symbianem a OSX najednou? Tezko.

0/0
25.10.2010 22:32

Host

Re: A CO TAKHLE?

njn musely by se používat pro vše standardy aby to mělo vůbec šanci, ale já problém nevidim v OS, třeba Androidovi by se to v budoucnu mohlo podařit, protože je to otevřenej a nejrychleji se rozvíjející mobilní OS, problém vidím v penězích, protože pro některý subjekty by tahle strategie znamenala znatelně menší zisky, protože HW by většina uživatelů měla mnohem míň než dnes, no a další OS mě zajímat vůbec nemusej ... stejně jako dnes :-)

0/0
27.10.2010 9:49

Host

Když už,

tak nebylo by daleko lepší to propojit s tabletem? Nebo by ty auta mohli rovnou mít vyndavací tablet, který by uměl všechno co umí notebook. Dnešní ceny firemních navigací jsou tak mimo, že by tam klidně mohli zabudovat dva iPady a ještě by všichni ušetřili.

0/0
25.10.2010 9:52

Host

Re: Když už,

tak u tabletu už není taková potřeba (vzhledem k většímu displeji oproti mobilu) ho připojit na systém v autě (snad jenom zvukovej výstup navigace), u většího tabletu může bejt akorát problém v umístění v autě (aby neclonil výhledu, aby nazastiňoval výdechy ventilace nebo ovládací prvky na středový konzole)

0/0
25.10.2010 10:04

Host

Re: Když už,

No právě, kdyby udělali slot ve středu přístrojové desky do kterého by se tablet zaklapl, buď přímo od výrobce aut nebo třetích stran, s normalizovanou velikostí a zástrčkama. Mediální centrum by se tam hodilo víc než telefon, ten může být kdekoliv.

0/0
25.10.2010 11:18

Host

a ještě by všichni ušetřili*

haha* Máme tadi napokoji jedno klecovi lužko volni* Pojď *

0/0
25.10.2010 13:39

Host

Super

Takhle to má fungovat už dávno. Ostatně i dnes raději používám navigaci v iPhonu (navigon) než vestavěnou (Mercedes 2010) na které mě štve že nemá dotykový display...

0/0
25.10.2010 9:43

Host

Re: Super

To máš teda pěknýho šunta;-D;-D

0/0
25.10.2010 18:51

Host

Re: Super

Ani bych neřekl... On totiž Mercedes nedává do žádného modelu dotykové ovládání.

0/0
25.10.2010 22:13

Host

Re: Super

Prý to odvádí zbytečně pozornost řidiče... Já nevím, ze začátku mě zadávání písmenek točením knoflíku štvalo, ale dá se na to rychle zvyknout...

0/0
25.10.2010 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.