Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupí „šedivky“ ušetříte tisíce. Sleva ale nemusí být zadarmo

Při nákupu mobilu určeného pro jiný než český trh ušetříte i tisíce korun. Přinášíme vám přehled rozdílů cen mezi telefony z oficiální distribuce a takzvaným šedým dovozem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Majkl Najt

Mam rad sedivky

Kupuji dlouhodobe (pres 10 let) sedivky (cca 2 mobily za rok) a jsem spokojen. Nikdy jsem s nimi nemel problemy a veskere pochybnosti zmizely, kdyz jsem objevil jeden obchod (nebudu jmenovat), ktery sedivky dovazi - ale seriozne pak plni svoji povinnost resit reklamace.

Nac platit o 10-30 procent vic - a jeste k tomu mit otravnou QWERTZ klavesnici (kdo to proboha vymyslel?!?).

Tolik me stanovisko, ktere nikomu nenutim. :)

0/0
23.11.2010 18:23

Host

Re: Mam rad sedivky

Nemohl by jste mi, prosím Vás, prozradit jméno vašeho obchodu? Uvažuji o šedivce poprvé za život a mám určité pochybnosti. Děkuji předem za odpověď.

0/0
5.12.2010 23:42

Host

Paega / Satron

No jo, tím jsem si prošel  - koupil jsem mobil od Satronu, později Paega Nokii N80 v době, kdy teprve první kousky za nekřesťanský peníz dorazily do republiky. Mobil skončil na policii a vrátili mi ho až po letech teď před 3 týdny... Takže na šedivky bacha, ta firma stále existuje, jen se už asi 3x přejmenovala a jsou i spousty dalších!!!

0/0
10.9.2010 12:16

Host

Já nechápu jednu věc!

Kde se bere to: Drahý, předražený = seriozní, a levné = neseriozní?

Vždyť je to přesně obráceně! Když číňani můžou prodávat telefon za dva tisíce a tady si za podobný prodavač řekne 10 tisíc, tak ten co si řekne 10k je neseriozní a rozhodně bych ho nikdy nezařadil mezi důvěryhodné prodejce. Takže ohánět se tím "nekupujte od neseriozních prodejců" znamená:

Nekupujte telefony od "oficiálních prodejců"!

0/0
7.9.2010 20:07

Host

Re: Já nechápu jednu věc!

Myslím, že to je individuální - v životě bych si nekoupil telefon za 2000, pokud je jeho hodnota na trhu, i tom českém, 10 000. Myslím si to prostě opačně - extra nízká cena = neserióznost a pochyby. Tim nechci říkat, že je váš názor špatný, je to o individuálním výběru...

0/0
8.9.2010 10:13

Host

Re: Já nechápu jednu věc!

Tak dobře, řekněme, že se jedná v obou případech o extrém, že ten levný je nějakým způsobem ošizený a nespolehlivý.

Jenomže tady se prodávají za pětinásobek!!!! Takhle navýšené zisky nemá ani Mafie!!!!

Takže v čem je ta serioznost našich prodejců?

0/0
8.9.2010 19:56

totenhosen

Re: Já nechápu jednu věc!

Viděl jsem v obchodě klobásu za 60 korun kilo a čabajku za 300 kilo.To je mafie,že prodává za 5 násobek ceny.Marže na CZ telefonu je cca 13% když se daří,na některých více,některé prodáte pod nákup,to je holt obchod.Prodal jsem cca 6000 telefonů a průměrná cena za kus byla v roce 2000 3900,- bez daně a letos je průměrná cena 2100,- bez daně a lineárně klesá.Berte v potaz, že 1opravu naúčtuje servis výrobci min 500(v tom 200 doprava z do servisu).Telefon co stojí 2000 na pultě je nakoupený za cca 1800,mínus DPH tedy výrobce ho prodá velkoobchodu za cca 1300. Výrobní náklady 800(v tom platy,vývoj,energie,logistika,součástky), zbude mu cca 500 před zdaněním.Po 1opravě je na 0 zisku, po druhé a třetí prodělává 1000na kuse.Při 3 opravách musí prodat 4 telefony aby měl 0 zisk.Číňan na to kašle, když mu pošlete vadný telefon, pošle nový protože má 0 náklady na vývoj (ten už udělal prvovýrobce) má 1/10 náklady na mzdy a režii, takže je schopen obšlehnout telefon který ho vyjde nakonec na 300,-

0/0
9.9.2010 9:02

Host

Re: Já nechápu jednu věc!

Nezlobte se, ale trochu si protiřečíte.

Já nepsal o klobáse a čabajce, ale pouze o klobáse, nebo pouze o čabajce, a kdyby někdo prodával na jednom místě klobásu za 60,-Kč a na druhém za 300,-Kč, tak o něm řeknete, že je to zloděj i vy.

Na jednu stranu se pořád píše o drahých telefonech jako o kvalitních a na druhou tady argumentujete jejich opravami a kolik ty opravy stojí. Já si taky myslím, že když se telefon rozbije, tak by zákazník měl dostat okamžitě nový s omluvou a kompenzací, obzvlášť při tak vysokých cenách.

Pokud vím, tak v každém obchodě je důležité nejenom to, za kolik se prodá, ale i to, za kolik se nakoupí. Vy tady všichni nakupujete jenom od jednoho mafiánského distributora za nehorázné ceny a ještě si stěžujete, ale v reálu jste jenom součástí jeho mafie. Chci to vidět optimisticky a doufám, že je to jenom díky vaší lenosti, protože jinak bych o vás musel mít představu ještě horší než mám.

0/0
9.9.2010 10:09

totenhosen

Re: Já nechápu jednu věc!

Nikde nepíšu o drahých telefonech jako kvalitních.Naopak píšu, že cenová hranice nejvíce prodávaných telefonů je u mě cca 2000 Kč.Telefon nad 6000,- se prodá tak 1 za měsíc.A ty náklady výrobce na servis (min.500 - oprava) jsou stejné ať jde o telefon za 500 nebo 10000,-.Ano je důležité za kolik se nakoupí, takže doporučujete vykašlat se na ofiko distribuci a nabízet lidem šedivky od poláků,neplatit DPH a neuznávat reklamace stylem ála Mobilky, satron apod??Taky cesta, ale mi čisté svědomí a klidný spánek stojí za víc než by byl vývar na těch šedivkách.Apropo, není tady 1 mafiánský distributor (agora,Setos) ale i firmy co dodávají oficiální (CZ,SK,PL,HU) distribuci, uznávanou v servisech.Ale i u nich je nákupní cena nižší jen o cca 5%.Takže tak.

0/0
9.9.2010 10:31

Host

Re: Já nechápu jednu věc!

Hm, to zní rozumně, to musím uznat.

Ale to opravdu nejde nějak obejít těch pár (ne jeden) kartelových dovozců?

0/0
9.9.2010 11:36

Host

Re: Já nechápu jednu věc!

R^ Zrovna nedávno jsem si ze zahraničí objednával nějaké věci. Například originální nabíječka s držákem do auta, cena dohromady 250 Kč. Naprosto tystejné věci v ČR (už je mám doma, kvalita je skutečně špičková) by mě vyšly na 1 000 + Kč. A záruka? Cha chá, kdo úspěšně vyreklamuje třeba za rok tyhle věci koupené za drahý peníz v ČR, tak se mu asi pokloním. Většina lidí které znám si na věci typu nabíječka ani neschovává paragon ;-D

0/0
11.9.2010 2:14

Franta1100

Článek jako skrytá reklama -- část 3

6) - Pouze s posledním odstavcem se dá částečně souhlasit, je spousta firem, které fungují pouze omezenou dobu, aby nemuseli plnit záruční podmínky. Proto je rozumné kupovat pouze u firem které jsou na trhu delší dobu a né u e-shopů, které vlastní každé 3 měsíce jiné s.r.o., ale toto nemá vůbec nic společného s nějakou oficialitou či originalitou. Vytopený či mechanicky poškozený telefon Vám na záruku neopraví nikdo ať máte záruční list odkudkoli, třeba z marsu.

 

Když už má někdo potřebu něco napsat, bylo by dobré, aby to mělo hlavu, patu a zakládalo se to na pravdě, popravdě sem nečekal že by se denník MFDnes k něčemu takovému snížil. 

0/0
7.9.2010 18:33

Franta1100

Článek jako skrytá reklama -- část

3) - Francouzský záruční list - nic takového neexistuje stejně jako originální český záruční list, každý český velkoobchod si tiskne svůj záruční list tj. žádný oficiální záruční list vydávaný firmou Nokia neexistuje. Například v německu dostanete pouze kupní doklad (žádný záruční list) na základě kterého Vám bude telefon případně opraven. 

4) - Jelikož dorazila krize i na výrobce MT tak v současné době ať si koupíte telefon kdekoli v evropě s evropskou zárukou a kupním dokladem, který Vám běžně třeba v SRN opraví, tak v CZ Vám ho žádný servis neopraví - česká spicialita - firma Nokia tím ušetří spoustu peněz a je na tom bit pouze zákazník. 

 

5) - U solidních prodejců těžko koupíte telefon pocházející z trestné činnosti, jelikož podle IMEI lze telefon snadno dohledat a IMEI v případě Nokie nelze softwarově změnit!! Pouze blázen by prodával kradené telefony jelikož je to velice rychlá cesta za mříže.

pokračování v dalším příspěvku

0/0
7.9.2010 18:32

Franta1100

Článek jako skrytá reklama -- část 1

Tento článek je zdřejmě skrytá reklama takzvaných oficiálních distributorů značky Nokia v ČR, přestože v ČR se žádný oficiální nenachází a má zřejmě za úkol pošpinit jméno všech poctivých prodejců a házet je do jednoho pytle s podvodníky. Autor článku tvrdí spoustu polopravd a nesmyslů.

1) - Pojem Český trh - nic takového neexistuje a nikdy neexistovalo, pokud má telefon CE tak ho lze prodávat a používat po celé evropské unii. Nokia má pouze vázáno IMEI na produkt kód tj. jaký jazykový balíček telefon z výroby obsahuje, nikoli kam bude telefon prodán. Takzvaní "oficiální distributoři" nezřídka kupují telefony v Dubaji či v SRN a skrze české zastoupení Nokie si nechají v databázi změnit produkt kód na CZ tj. v telefonu je změněn produkt kód i sw. Tak kde je tedy ta Vaše oficialita??

2) - Celosvětová záruka - nic takového neexistuje, všichni značkový výrobci mobilních telefonů mají záruku rozdělenou do regionů: Asie, Amerika, Evropa a middleeast, Afrika.

pokračování v dalším příspěvku

0/0
7.9.2010 18:31

Host

Re: Článek jako skrytá reklama -- část 1

Fanoušku, český trh samozřejmě existuje... A pokud jsi skutečně chytrý Francek, budeš i vědět, čím je definován.

0/0
7.9.2010 18:35

Host

Re: Článek jako skrytá reklama -- část 1

Asi tak. Dál jsem to také nečetl...

0/0
7.9.2010 19:00

Host

Re: Článek jako skrytá reklama -- část 1

A nám hloupým "nefranckům" to řekneš čím je definován ? Já měl totiž pocit, že je dneska hlavně jednotný evropský trh ;-)

0/0
8.9.2010 15:38

Host

Re: Článek jako skrytá reklama -- část 1

Mysli. Existuje evropský trh, který se dá členit, pokud je potřeba jej z nějakého důvodu členit, podle mnoha hledisek. Jedním z nich může být třeba státní příslušnost prodejců.

Ale JEDNOTNÝ evropský trh neexistuje, protože existují podstatné rozdíly mezi jednotlivými zeměmi jak v oblasti platidel, tak v oblasti právní úpravy prodeje, daní, práv a povinností spotřebitelů a prodejců.

0/0
8.9.2010 15:44

Host

Re: Článek jako skrytá reklama -- část 1

Moje teta má český a britský pas. A v Praze si koupila ručník u Marks+Spencer...kurnik...jaký to byl trh ? ;-D

A pokud vím, tak v Evropě je volný pohyb kapitálu, zboží a služeb, ne ? A toto se pohybuje na trhu.

0/0
8.9.2010 18:05

Host

Ehmm..

Ja tenkrat koupil sedivou 6210 a i 6310i a nemel jsem nikdy problem, problem vytvari akorat oficialni dovozce v CR..

0/0
7.9.2010 18:16

Host

znova opakuji

Mobilkuryr a Mobilky jsou podvodníci a arogantní vexláci.

0/0
7.9.2010 16:24

Host

Re: znova opakuji

A autorovi podobného příspěvku se vyplatí věřit. Aneb konkurence je mrcha, co... ;-D;-D;-D.

0/0
7.9.2010 16:26

Host

Re: znova opakuji

Skoro těsně vedle. Ono se stačí do těchto "obchodů" zajít podívat a slušně vychovaný člověk okamžitě pozná, co je to za svoloč - jenom samý arogantní diskofilové. Telefon mi v Mobilky.cz opravovali 2 měsíce - výměna celého krytu a ještě se tvářili, že je po měsíci otravuju s tím, kdy bude oprava hotova... To by vás taky nas*alo...

0/0
7.9.2010 16:31

Host

Re: znova opakuji

Ne, takovéhle věci mě fakt nenaštvou. Proč by měly, vždyť jde o telefon, ne o něco důležitého.

Pokud obchod postupoval dle zákona, není k naštvání už vůbec žádný důvod. Pokud ne, měl ses obrátit na policii.

0/0
7.9.2010 16:33

Host

Re: znova opakuji

To máte pravdu, ale záleží, jak se na to díváte - mě jde o princip a jako takový se nese všemi obory v Česku - arogantních b*bů je všude spousta a to hlavně v obchodě - ale to je dáno tím, že vexláka může dělat i niemand s podprůměrným IQ jako měl G.W.Bush (80)... Takže děkuji, už to řešit nebudu.

0/0
7.9.2010 16:39

Host

Re: znova opakuji

Ano, arogantních blbů je všude spousta. Třeba zde na diskusi ten, který otevřel toto vlákno a který napsal 3. příspěvek.

0/0
7.9.2010 16:42

Host

Re: znova opakuji

Já už nic neřeším ;-)

0/0
7.9.2010 16:44

Host

Re: znova opakuji

OK. A jak to souvisí s mým příspěvkem? A koho to zajímá?

0/0
7.9.2010 16:45

Host

Re: znova opakuji

na to se dá odpovědět jedině takto: polib si šos ;-D

0/0
7.9.2010 16:49

Host

Re: znova opakuji

Jen pro upřesnění: diskofil = nepřemýšlivý konzument bez špetky vkusu, který si nevidí ani na špičku nosu, oblečený v uniformě á la 80´s retro, avšak s Beckhamem či melírem či jinou úchylností na hlavě. Diskofilka = nepřemýšlivá čůza s kilem make-upu na ksichtě, taktéž oblečená v uniformě á la 80´s retro (baleríny, legíny v minisukni, muší brýle) ;-D

0/0
7.9.2010 16:36

Host

Re: znova opakuji

A smysl toho, že zde popisuješ sebe a svou milou?

0/0
7.9.2010 16:40

Host

Re: znova opakuji

A proč jste dneska všichni tak vedle? Člověka, pro kterého je disko život, takového si nevážím a nikdy nebudu. Diskofilové je ta největší lůza a průšvih tohoto světa... Vymaštenci, kteří na co šáhnou, to podělají...

0/0
7.9.2010 16:47

Host

Re: znova opakuji

Tak nevím, kdo je mimo. Mě osobně třeba přelidnění, hladomor, náboženské války atd. svou závažností připadají milionkrát větší problém, než preference v hudbě a vkusu z globálního pohledu titěrně malinkaté skupinky lidí.

.

Ale asi jsem mimo, viď...

0/0
7.9.2010 16:58

vlabra

Obhajoba předraženého zboží?

Toš dobrá to obhajoba našich předražených obchodníků (jestli se těm sviním dá tak ještě říkat). To si jako myslí, že jim na to skočíme? Asi už začínají být hodně zoufalí z úbytku třžeb a nárůstu zahraničních nákupů.

0/0
7.9.2010 16:21

l.g

Problém "šedivek"

Je to poněkud pomýlené. Celý problém není v nějakém "šedém" dovážení mobilů ze zahraničí. To je zcela legální činnost. Ten problém je jen a pouze v tom, že některý prodejce je prostě podvodník. Kde nakupuje své telefony by mělo být zákazníkovi naprosto lhostejné, pokud na ně poskytne zákonnou záruku. A jestli a jak ji poskytne je zase jen problém toho obchodníka.

 

Jinak řečeno: Neexistují žádní "šedivky". Jen obchodníci-podvodníci.

0/0
7.9.2010 16:20

Host

Re: Problém "šedivek"

R^R^R^

0/0
7.9.2010 16:23

Host

šedivka?

Nazývat to "šedivkou" je opravdu divné. Dále je ilegální neuznávat mezinárodní resp. evropské záruční listy. Takže z půlky si za to, že si lidé objednávají mobily ze zahraničí, můžou místní obchodníci sami... A obecně český obchodník v průměru se 100procentní marží je špatný obchodník.

0/0
7.9.2010 14:00

texas2

"sedina"

Jo, pak je nejlepsi, kdyz vam do kramu prijde borec jemuz nejde na mobilu cestina, neboli chce to prehodit z arabstiny aspon na anglictinu a jeste si mysli, ze to bude gratis...;-D

0/0
7.9.2010 13:29

Host

Ted mi reknete jablickari

ma Iphone dovezeny ze statu horsi kvalitu nez ten co je koupenej u nas?:-)

0/0
7.9.2010 13:26

Host

Re: Ted mi reknete jablickari

nebo je to stejne ASUS?

0/0
7.9.2010 13:27

Host

Re: Ted mi reknete jablickari

Snad Samsung ne?

0/0
7.9.2010 13:56

Host

Re: Ted mi reknete jablickari

mni asi tam je vic dodavatelu?

0/0
7.9.2010 14:38

l.g

Re: Ted mi reknete jablickari

Zase trapný pokus antiapple dementa vyprovokovat slovní potyčku i u tohoto tématu?  Že vás to baví otravovat lidi.

0/0
7.9.2010 16:06

Host

Re: Ted mi reknete jablickari

Hm, já tam čtu zcela slušný dotaz na konkrétní téma.

Ve tvém příspěvku vidím jen agresi, nadávku a pokus o flame. Prober se.

0/0
7.9.2010 16:09

Host

Re: Ted mi reknete jablickari

Nevím proč hned vyjíždí:-( Taky myslím, že tvůj dotaz byl zcela OK, zato jeho reakce byla značně nepřiměřená...

0/0
7.9.2010 17:34

Host

Re: Ted mi reknete jablickari

Vyjíždí, protože je to "l.g". Slovní napadání, urážky a vyvolávání nesmyslných flames jsou jedinými prostředky jeho diskuse...

0/0
7.9.2010 17:44

Host

Re: Ted mi reknete jablickari

Také si myslím, že se dotyčný jen slušně zeptal a ten kdo chce vyvolávat slovní potyčky jste možná vy. Pokud neznáte odpověď na dotaz, neodpovídejte, prosím. Předejdete tím možnému zasvinění diskuze. ;-)

0/0
7.9.2010 17:33

Rudý přízrak fights for freedom

sedy dovoz z EU

je to nejvetsi sprostarna od vyrobcu, kteri vam nechteji uznat reklamaci na zarizeni koupene v jinem state EU a odporuje to zakonum, takze u soudu by vyrobce prohral, jenze holt spolehaj na to, ze se lidi pro par korun soudit nebudou. ;-O;-O;-O (Jinak neuznatelnost reklamaci na dovozy z Ciny chapu a je to tak spravne.)

0/0
7.9.2010 13:18

texas2

Re: sedy dovoz z EU

Jo, souhlasim, taky jsem se nyni ve Svycarsku divil, proc tam maji drazsiho Cheeseburgera v McDonalda a naopak ve Francii levnejsi vino nez u nas. Fakt hruza!  Preci vsude maji byt stejne ceny...

0/0
7.9.2010 13:30

Host

Re: sedy dovoz z EU

Spotrebni dane na Alkohol i sazba DPH se v jednotlivych zemcih EU lisi - ta ma proste jen urcite minmalni sazby.

Dale je to dane i prodejem kusu na danem trhu - jsme maly stat. 

0/0
7.9.2010 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.