Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Apple získal dva významné patenty. Rozjede se nová vlna žalob?

Apple nyní získal u Amerického patentového úřadu dva nové patenty tykající se uživatelského rozhraní přístrojů s dotykovými displeji. Takže můžeme očekávat novou vlnu žalob na konkurenční výrobce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;-)

Některé patenty jsou zralé na zrušení....

0/0
20.8.2010 21:39

Host

a vůbec

iFoun je jen trochu nablískané, funkčně trochu ořezané PDA :-/ kde je ta inovace?

0/0
19.8.2010 22:41

Host

Re: a vůbec

To máš jednoduchý - vzpomeň si, jak vypadaly a fungovaly chytrý telefony před iPhonem a přijdeš na to jistě sám.

Od uživatelsky nepřívětivých PDAček k mobilům přijatelným pro široké masy. Vypadaly by dneska telefony, tak jak vypafají? Ani náhodou. Byly by chytré telefony rozšířené tak jak jsou bez iP? Ani náhodou. A zajímala by se o chytrý telefony široká veřejnost? Jistě ne.

A to je ten pokrok. Ty jsi stejně jen provokatér, že?

0/0
19.8.2010 23:09

Host

Re: a vůbec

Ke smartphonům by trh dospěl tak či onak. Je to přirozený vývoj asi tak, jako jsme dospěli od kalkulačky k notebooku.

Kdyby nebylo PDAček, zařízení s WM a tehdejších smartphonů, nebyl by iPhone. Ten je jen přirozenou vývojovou řadou a kopií toho, co bylo před ním. Jen ovce si myslí, že před IP nebylo nic.

Bohužel, jabloň přišel s konceptem hloupého smartphone pro hloupou většinu, na čemž začal rýžovat love a ostatní výrobci ve vidině $$ začínají tuto politiku kopčit. Neuvědomují si však, že jabku to vyšlo jen díky sektě fanatických uctívačů kteří šíří víru a i páchnoucí prd vidí jako omamný parfém, pokud vylítne s flašky s logem jabka.

A právě toto kopčení jabka - tedy trend vytvářet hloupé naleštěné prdy s ořezanou funkčností a maximem omezení považuji za zničující pro segment CHYTRÝCH smartphonů. Bojím se doby, kdy smartphone bude jen plastový spouštěč aplikací z marketu a uživatel bude otrokem výrobce...přínos jabka z tohoto pohledu je tedy jednoznačně NEGATIVNÍ.

0/0
19.8.2010 23:26

Host

Re: a vůbec

Aha, a že se trh rychle vyvíjel a rostl. Máš pravdu-před iPhpnem byl Newton-skvělé zařízení, které předběhlo dobu. Apple vydává výrobky podle sebe-a ostatní výrobci se mu přizpůsobují. Viz. třeba čekání konkurence s uvedením tabltu na iPad. Ano, byly pdačka a byly tablt pc - neprodávaly se a nikoho nezajímaly.

S tou sektou jsi dobře mimo, ale tak to ve vaší církvi chodí - několikrát deně napsat nesmysl do diskuze.

Možná jsi si toho ještě nevšiml, ale počítače i kapesní zařízení jako spouštěče aplikací dávno složí.

Upřímně, myslím, že MS udělal chybu když vyklidil pole s WM, ale za to apple vážně nemůže.

Apple nicméně chytré telefony rozšířil a jeho přínos je pozitivní. Jednoznačně.

0/0
19.8.2010 23:45

Host

apl dělá hloupé telefony

které si hrají na chytré - MS žádné pole s WM nevyklidil jak o tom svědčí WM7, že? pozitivní přínos je směšné - neexistuje jediný PŮVODNÍ nápad, kterým by se mohl apl za 30 let své existence pochlubit - a ten design? jak jsem již napsal - jen trochu naleštěné PDA, takže také nic původního...

0/0
19.8.2010 23:50

Host

Re: apl dělá hloupé telefony

Sorry, měl jsem na mysli koncept "počítač do kapsy", tedy to, co tě mrzelo, že výrobci opustili-po WM6.5. Uvidíme, třeba ještě něco vydají. Ty sedmicky jsou další OS na motivy iPhonu s ještě horšími omezeními.

Hádám, že původní máš na mysli vyvinutý vlastními prostředky? To ti nedojelo, že apple není, stejně jako htc, nokia, samsung, dell a další laboratoř, vědecký ustav, nebo technologická firma?

Přínos applu je v podpoře vývoje, včasnem rozpoznání slibných technologií a jejich implementaci i na úkor technologií v té době považovaných za nenahraditelné.

0/0
20.8.2010 0:10

Host

Re: a vůbec

Spouštěči aplikací jsem myslel hloupé krabičky s mizernou funkčností a maximem restrikcí co nic neumí a které slouží výrobci jen jako nástroj k dojení přes jeho markety.

0/0
20.8.2010 0:01

Host

Re: a vůbec

A na vaší platformě tyhle problémy máte?

No, vždycky můžeš přejít na iOS, ten je vpohodě.

0/0
20.8.2010 0:15

Host

Re: a vůbec

Ten a ip je právě prototypem takové hloupé krabičky na dojení ovcí.

0/0
20.8.2010 0:29

Host

Re: a vůbec

No nevím, aspoň vím, kdo mě jak dojí.

To u androidu ani netušíš - vůbec netušíš, jaké má obchodní modely.

0/0
20.8.2010 0:37

Host

chytrý telefon pro blbou veřejnost?

to asi ne, že? proto je iFoun populární a u těch, co nejsou tou veřejností, naskakují pupínky nad marketingovým oblbováním - ono co bývá populární nebývá NIKDY (ani zdaleka) nejlepší, víme?

:-/

0/0
19.8.2010 23:29

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

Máš pravdu, taky samsung dělá co může a cpe nam reklamy hotem dolem.

To naštěstí nemá Apple zapotřebí - ptodává se dobře i bez reklamy.

Nebo ty patříš mezi ty zoufalce, kteří věří, že Steve lítá přes oceán s kufříkem plným dolarů a tady v temném podchodu korumpuje redaktory idnesu, aby o applu psali. Jste roztomilí, hoši.

0/0
19.8.2010 23:53

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

Naopak. Jabka se prodávají JEN díky reklamě. Virální marketing, fanatická komunita šířící víru a lavinový efekt přenášený na lamy a prostoduché uživatele, média přiživující se na vyvolaném hype, masivní product placement, běžná reklama v médiích v us a jinde.....média jsou tak hloupé, že dělají reklamu jabkářům zdarma, třeba takové iDnes s každodenním zbytečným drbem o ajfonu... :-)

Jakýkoliv jiný výrobce s takovým křápem za 20k by si ani neškrtnul, ba i za poloviční cenu by byl ten tel propadák roku.

Naopak stroje např. od samsungu musí přesvědčit kvalitou, výkonem, rozumnou cenou, funkčností. Jen reklama by jim nestačila. A daří se jim to. Takový SGS budí prostě respekt a žádnou reklamu pro to nepotřebuje.

0/0
20.8.2010 0:41

Host

hezky shrnuto

R^R^

0/0
20.8.2010 0:48

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

Aha, takže ty nechápeš, proč je apple tam kde je, tak hledáš vysvětlení. Ale jsi mimo.

Apple jen zjištuje, co uživatelé chtěji, jaké funkce potřebují, jak mají být implementované, aby je využít dokázali a lidi si té péče prostě váží.

Proto jsou uživatelé iOS spokojenější, než uživatelé Androidu.

A proto si chce jako svůj příští telefon kpupit zařízení s iOS 2x tolik lidí než zařízení s Androidem.

0/0
20.8.2010 0:57

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

TEBE SE NĚKDO PTAL??? ;-D;-D;-D proč si tedy nechtěl výměnnou baterii či slot pro paměťovou kartu???

0/0
20.8.2010 1:01

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

Protože to NEPOTŘEBUJE! ;-D  Potřebovat to bude až to bude obsahovat iPhone 10GSBFLM

0/0
20.8.2010 8:11

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

Výměnou baterku opravdu nepotřebuju - je mi líto.

U pamětí to je jasné nejsem fanoušk pasiánsu s paměťovými kartami, které se ničí, selhávají, ztrácejí, zapomnají, špatně synchronizují... Hlavně když na tom chcheš nosit důležitá data, která se ti pak mísí se soukromými... Peklo. Preferuju velkou vestavěnou paměť. Mimochodem - výměné paměti jsou poruchovější, ale to ti taky nevadí.

Za ideální variantu bych považoval 32GB a slot na karty, ale další napodobeninu iPhonu od Samsungu, která to třeba bude v budoucnosti obsahovat si stejně nekoupím - zas tak hrozně po tom netoužím a výhody iOS by to převážily.

0/0
20.8.2010 8:54

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

"Výměnou baterku opravdu nepotřebuju - je mi líto." tohle mi pripomina pisnicka "Multi-tasking nepotrebuju" ;-D;-D;-D Podle toho poznas vse....

"U pamětí to je jasné nejsem fanoušk pasiánsu s paměťovými kartami,

které se ničí, selhávají, ztrácejí, zapomnají, špatně synchronizují."

Od dob Motorola Mpx200 jsem v zivote nezastihl,ze mi pametovky selhala. O to vic se hodila jednou SD v Mpx200 i do fotaku. Ted HTC Cruise skoro 3 roky a nic....

0/0
20.8.2010 13:48

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

R^

0/0
20.8.2010 23:51

Host

Re: chytrý telefon pro blbou veřejnost?

Ano, taky to připomíná písničku navigaci v mobilu nepotřebuju. A vidíš to, můžu ji mít už docela dlouho a i když tomu na diskuzích nikdo nevěřil, pořád jí nemam.

Ale tu písničku zpíváš falešně - hlavně bylo každému jasné, že až apple usoudí, že má dostatečně výkoné železo, že MT pro aplikace třetích stran bezproblémů uvolní, což se stalo. Taky řešení applu fungovalo v 99% případů naprosto uspokojivě a uživatele neomezovalo, navíc bylo nutně úspornější. A po uvolnění MT jsem ani nezachytil žádné bouřlivé nadšení - spíš jen konstatování a uspokojení s kvalitní implementací.

S kartama máš kliku - asi jí často nevyndaváš, máš jednu kartu a tu taháš v telefonu. Jestli jsem tě správně pochopil? Ano, pak samozřejmě snížíš riziko, ale nevyužiješ ji jako rozšiřitelnou výměnou paměť a nevyužiješ jí pro výměnu dat. Což jsou asi jediné výhody, byť jejich reálný přínos je chabý.

0/0
21.8.2010 14:52

Host

tak nějak

http://engadgetsucks.files.wordpress.com/2010/08/sony-vaio-fw-laptop1.jpg

0/0
19.8.2010 22:04

Host

Trapný jabloň

Odemčení posuvníkem napadne každého troubu co navrhuje GUI za 2 min a implementace na 1 řádku kódu onPressAndMove {phoneUnlock()} je otázkou další minuty. Tohle je opravdu idiocie, jen během psaní tohoto příspěvku mě napadlo asi 100 dalších variant jak odmknout display. Tohle není nic co se vymýšlí a již vůbec ne něco, co by mělo být uznáno jako patent.

Totéž platí o patentu na zobrazení ťapnutého písmenka. Jobs se musel zbláznit.

P.S.

Už jste si někdo nechal patentovat změnu vzhledu tlačítka při najetí myší nad něj a při kliku? Pokud ne, máte šanci rýžovat na patentu od všech existujících IT firem světa...

0/0
19.8.2010 19:25

Host

Re: Trapný jabloň

Každého troubu možná - když už to před tím Apple použil.

Taky nesmí být zaměstnaný v MS, nebo Nokii, nebo BB - ty to nenapadlo ne za 2 miuty, ani za 10 minut, dokonce ani za měsíc...

Je fajn, že je tolok možností, aspoň to nikomu neuškodí a Apple bude mít svojí rozpoznávací značku - a o to jde.

Klidový a aktivní stav tlačítka je super nápad - jdi do toho.

0/0
19.8.2010 19:34

Host

Re: Trapný jabloň

Jsi tak zabedněný, nebo opravdu nechápeš tu triviálnost, kterou si jabko nechalo patentovat. Zavolat funkci po události klik, posuv, otočení kolečkem myši, dvojklik a dalších XYZ uživatelských interakcí je základ programování od dob prehistorických. To není o žádném nápadu jabka, tohle se používá v tisíci různých modifikacích v každém softwaru, v každé hře, v každé prezentaci, na každé web stránce.....posuvníky jsou tu od dob, kdy jabko ani nevědělo, jak telefon vypadá. Na událost posuvníku se dá aplikaovat (a aplikuje) miliony nejrůznějších funkcí dnes a denně v každém software....

0/0
19.8.2010 19:54

Host

Re: Trapný jabloň

Víš, celé rozhraní chceš hodnotit podle složitosti programování? O tom to ale není - musíš hodně přemýšlet a jak je vidět, trvalo konkurenci 3 roky, než rozhraní jakž takž přiblížili k iPhonu.

A to měli v ruce iPhone o který se mohli opřít a inspirovat.

Ale máš pravdu, kdyby na ip neměl Apple asi 400 patentů, nebo kolik, tak by měli kopírování snazší a telefony podobné iPhonu, jako je třeba Galaxy, jsme si mohli užít o pár měsíců dřív.

0/0
19.8.2010 20:02

Host

Re: Trapný jabloň

Meleš blbosti. Apple žádné GUI nevymyslel. Vše s čím přišel už tu bylo. Ikony, barvičky, maticové menu, vertikální / horizontální posuv, kontextová menu........to naopak jabloň obšlehnul GUI od ostatních, protože nepřišel s ničím originálním, nebývalým.

0/0
19.8.2010 20:11

Host

Re: Trapný jabloň

Apple prisel s nebyvalym a originalnim kapacitnim displejem, multitouchem a pohybovym senzorem. Nikdo to pred nim nemel. A patenty ma na to, co sam vymyslel. Smir se s tim.

0/0
19.8.2010 20:26

Host

Re: Trapný jabloň

Apple sám nic nevymyslel. Smiř se s tím. :-)

Kapacitní display, multitouch a akcelerometr tu byl dávno před ajfonem.

Patenty má na to, co obšlehnul nebo vykoupil.

Nic z toho cos uvedl nemá nic společného s GUI. Grafické rozhraní jabko obšlehlo od všech již dříve používaných, nepřišel s ničím novým. Dokonce ani ten dotykový display nebyl žádný jablečný objev, ale jen prosté obšlehnutí toho, co již dávno bylo. Pouze nahradil rezistivní vrstvu za kapacitní. Podstatu - ovládání dotekem - však okopíroval.

0/0
19.8.2010 20:34

Host

Re: Trapný jabloň

Podivej se na americky patentovy urad a uvidis, co vsechno z GUI ma Apple patentovane. A jestli to vykoupil nebo vymyslel nic nemeni na tom, ze pouzivas okopirovany mobil...

0/0
19.8.2010 20:42

Host

Re: Trapný jabloň

Nikoliv. Okopčený mobil používáš ty. Jen ti bača vymyl mozek abys nabyl dojmu, že před ajfonem potopa, pak řekl velký bača "budiž telefon" a byl ajfon. :-)

Co je kde za patenty je absolutně nepodstatné. Kdyby si měl MS patentovat každou uživatelskou interakci jako to dělá jabko, měl bys na ajfonu černou obrazovku s nápisem "litujeme, ale jen tento nápis ještě nebyl patentován a je vám tedy dostupný k úžívání".

0/0
19.8.2010 20:52

Host

Re: Trapný jabloň

Patenty vyjadřují v demokratické společnosti intelektuální vlastnictví. Že to tobě nic neříká, neznamená, že se tím civilizovaný svět neřídí. Odstěhuj se do Číny, tam na patenty každý z vysoka kašle. Pokud by něco vymyslel MS, tak by si ty patenty také zaregistroval. Ale vše co dokázal Microsoft je, že u nového Windows Phone 7 totálně okpíroval právě iPhone.

0/0
19.8.2010 21:12

Host

Re: Trapný jabloň

Patenty o kterych je rec jsou pouhym nastrojem k omezeni a blokovani konkurence, ty demokrate. :-)

Mas kopii, smir se s tim.

0/0
19.8.2010 21:31

Host

Re: Trapný jabloň

A oni patenty slouží k něčemu jinému? Čeho je iPhone kopií?

0/0
19.8.2010 21:35

Host

mnoha různých technologií a výrobků

:-)Rv

0/0
19.8.2010 21:39

Host

Re: Trapný jabloň

Všeho co bylo před tím. Nepřišel s ničím novým. Barevné ikonky i dotykové ovládání okopčil od modelů co tu byly před ajfonem, tvar "placka" je také okopčený, podstata gui - tedy základní menu s ikonami, základní obrazovka, kontextová menu pro aplikace atd. obšlehnul od snad všech mobilů v historii, protože tak fungují od dob pravěku. Dodnes se snaží dohnat konkurenci a to stále neúspěšně, ač obšlehnul multitasking, obšlehnul blesk a autofokus, obšlehnul natáčení videa, které první model ani neuměl, obšlehnul MMS atd., atd., atd......MÁŠ KOPII :-) ŠPATNOU a NEDOKONALOU.

0/0
19.8.2010 21:43

Host

Re: Trapný jabloň

Jisi vážně zábavný.R^

0/0
19.8.2010 21:46

Host

Re: Trapný jabloň

a pravdivý... :-)

0/0
19.8.2010 21:57

Host

Re: Trapný jabloň

to bohužel ne.Rv

0/0
19.8.2010 21:57

Host

Re: Trapný jabloň

A Samsung tohle všechno vymyslel?

0/0
19.8.2010 22:00

Host

Re: Trapný jabloň

Aha, takže to je jen náhoda, že když byl představen iP vypadal jinak než jeho ostatní telefony. A teď po 2 letech vypadají smartphony stejně jako iP.

Mimochodem, připomeň mi nějaké mobilní zařízení s takhle velkým barevným dotykovým displejem? Nemůžu si žádný model vybavit.

0/0
19.8.2010 23:28

Host

Re: Trapný jabloň

Co to zas meleš za blbosti. :-) IP měl roky otřesný display s low-endovým rozlišením a ppi, že byly pixely vidět z opačné strany pokoje.

Současný display má rozlišení zase zbytečně velké na tak malém displayi, tedy zbytečná zátěž pro baterku a procesor. Přičemž ani tak v ničem nevyniká, protože jsou displaye mnohem větší a co se ppi týče, tak to měla konkurence již před rokem a půl.

Tvar je daný velikostí displaye u všech telefonů této kategorie a nic moc se na tom vymýšlet nedá. To není o kopírovaní, to je o tom, že jiné možnosti neexistují. Pokusil se o to MS a jeho projekt šel do kytek. A jen tak mimochodem, placky tu byly dá,vno před IP, takže i tvar "cihla" jabloň obšlehnul.

0/0
19.8.2010 23:49

Host

Re: Trapný jabloň

Aha, tak starý iPhone měl rozlišeni k ničemu? Veselé. Jednak to můˇu posoudit a vě, že je celkem vpohodě. Že by byl tak trapný? Hmmm. Asi si mepamatuješ hw specifikace, ale železo konkurence dohnalo náskok applu po 12-18 měsících.

Že je displej zbytečně detailní, s tím souhlasím. Ale důležitější je barevné podání.

A k tomu samsungu - dej si před sebe 10 telefonů + SGS a 3GS a že jsou nápadně podobné. Tak nějak víc než je běžné. Samsung prostě napodobil výběhový model applu - můžrs si to omlouvat sám před sebou, ale to s realitou nemá nic společnýho, tak si nelži do kapsy.

0/0
20.8.2010 0:50

Host

Re: Trapný jabloň

Už sis krom toho hloupého papouškování blábolů z iDnesu o podobnosti s ajfónem (aby se slovo iPhone obejvilo v každém článku - tedy i v tom o SGS) otevřel fotku SGS a 3GS a dal si je vedle sebe?

Já jsem to udělal. A nenašel jsem NIC, co by bylo kopií 3GS. Naprosto odlišný tvar při bočním pohledu, zcela jiná tlačítka vč. počtu pod displayem, jiná úhlopříčka, videokamera která u 3GS vůbec není atd...nenašel jsem nic, co by bylo obšlehnuté od 3GS. A hlavně neříkej, že obšlehli reproduktor "uprostřed nahoře" a podobné blbosti, protože tak to bylo vždy již v dobách, kdy ajfon neexistoval ani v hlavě velkého bači. Kulaté rohy má každý druhý tel roky a měl je i před 3GS....

Takže, teď nám tu hezky vyjmenuj v čem přesně je to identická kopie 3GS.

0/0
20.8.2010 1:32

Host

Re: Trapný jabloň

Zkus se na to možná podívat jak na celek... Podoba je neoddiskutovatelná, je mi líto.

To je jako kdyby číňaní tvrdili, že tohle auto nekopíruje mercedes, protože má jiný poklice a na střeše spojler.

0/0
20.8.2010 8:56

Host

Re: Trapný jabloň

Jak jsem předpokládal. Blábolíš. Vidíš svůj krám i v mikrovlnce a konvici na čaj.

A samozřejmě v čem že je SGS identický s 3GS jsme se nedozvěděli. Jen žvást a plky... :-)

0/0
20.8.2010 10:34

Host

Re: Trapný jabloň

Ty jsi vážně pošuk. Chceš, abych ti vysvetloval, v čem jsou 2 telefony podobné.

Proč? Jsi slepý?

Ne? Tak retardovaný?

Taky ne? Pak můžeš být jen zaslepený fanatik, který přivírá oči nad neoddiskutovatelnou realitou.

0/0
21.8.2010 14:59

Host

Re: Trapný jabloň

ty máš pravdu R^

0/0
19.8.2010 21:22

Host

Re: Trapný jabloň

Ty bys mohl byt milionar. ;-D A pritom jses pouze zamindrakovana nula, co pouziva okopirovany mobil...

0/0
19.8.2010 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.