Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O2 chce odstřihnout dalšího „šedého“ operátora. Hrubě prý porušil smlouvu

Mobilní operátor Telefónica O2 se rozhodl rázně zakročit proti další společnosti, která se živí přeprodejem jeho služeb. Po největší takové firmě TMT Czech se pustila do obdobné společnosti Hermod, která své služby poskytuje mimo jiné i lidem spjatým s Policií ČR či Hasičským sborem ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Otrava mobilními telefony (článek je určen k dalšímu šíření)

http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=10601 

0/0
2.6.2010 14:15

Host

Jako velká firma

nakupujeme služny u O2 i T-mobile (z historických důvodů). Zlaté O2 v porovnání s T-Mobile ...

0/0
2.6.2010 12:34

Host

@@

to uz neni mozne co si ti kapitalisti u nas dovoluji...za komunistu bylo volani za 50 haliru a byl klid...zlata doba...zlaty casy...bony za 5.50...:-P

0/0
2.6.2010 12:00

Nord.cz

O2

O2 jsou největší šmejdi v ČR

0/0
2.6.2010 9:13

Host

MVNO

Ja nevim, ale nejsou sedi operatori snad tzv. MVNO (Mobile virtual network operator)? Pokud ano, co je na tom spatneho a proti cemu se O2 bouri? To je snad ve svete bezna praxe, klasickymi operatory dokonce vitana, nebot jim prinasi alespon NEJAKE zisky (tam, kde je trh jiz pevne rozdelen mezi operatory). Je prece lepsi mit desetnik za hovor od zakaznika MVNO nez aby mel korunu za hovor konkurent, ne? Nebo mi vysvetlete muj omyl...

0/0
1.6.2010 7:55

Host

Re: MVNO

Jádro sporu je zjevně v tom, že Hermod zřejmě nemá právo poskytovat SIM karty, s kterými jsou spojeny jakési prémiové služby (levnější volání/SMS)  mimo smluvně daný okruh osob a přesto tak činí. Chová se jako MVNO, ale svoji činnost zastírá jinou činností. Což se logicky O2 nelíbí.

0/0
1.6.2010 9:10

Host

Re: MVNO

No, já bych spíš řekl, že problém je v tom, že si Telefonica spočítala  kolik by jí to hodilo, kdyby měla všechny lidi těchto virtuálních operátorů přímo pod sebou a tak hledá záminky, aby virtuálům notně ztrpčila život, byť mají mezi sebou platnou smlouvu, která předprodávání služeb umožňuje. Všechno jen proto, aby získala jejich zákazníky. Jenže už jim tak nějak nedochází to, že 90 procent těchto lidí, kdyby jim virtuál nenabídl lepší ceny, by za normálních okolností volala s jiným operátorem. A taky to tak může dopadnout. Telefonica zaslepená honbou za co největším ziskem tak může přijít o většinu zákazníků, kteří využívali služeb virtuálů a aspoň jí generovali nějaké zisky. 

0/0
1.6.2010 12:30

Host

Re: MVNO

"mají mezi sebou platnou smlouvu, která předprodávání služeb umožňuje" - nemají. A právě o to tu jde.

0/0
1.6.2010 20:15

Host

Re: MVNO

Nikoliv.O2 sám poskytuje Hermodu SIM,aby je poskytl zákazníkům a tím je aktivoval.V podstatě používáte tel. číslo O2, akorát se o Vás jako o zákazníka stará Hermod, počínaje měsíčním vyúčtováním a poskytovaním služeb konče.O2 maximálně zablokuje SIM v případě ztráty nebo krádeže.Zjednodušeně se dá říci, že O2 se zákazníkem Hermodu nemá žádnou starost,jen od Hermodu inkasuje předem dohodnutou částku.

0/0
1.6.2010 21:01

Host

Re: MVNO

Ne, nejsou to MVNO, protože s O2 žádnou smlouvu ohledně MVNO nemají. O2 se bouří proti tomu, že šedí operátoři porušují smlouvy, které s O2 mají (a které nejsou smlouvou MVNO). Pro O2 je pochopitelně lepší, mít od zákazníka za hovor korunu, padesátník atd., než za něj mít destník přes šedivého operátora. A možná i o tolik lepší, že O2 riskuje přechod část těchto zákazníků k jinému operátorovi (pokud si snad někdo myslí, že si polepší).

0/0
2.6.2010 9:26

AKM

korporativní socijalyzmus

Pokud by mistni operatori meli zajem na klientech, tak by jim dali takovy ceny a sluzby, ze by tito "sedi operatori" nebyli vubec treba. Dokud se budou operatori chovat k jednotlivym zakaznikum jako k obtezujicimu hmyzu, tak at se nedivi. Jenze je jednodussi zakazniky vodirat nez jit do sebe a zacit poskytovat sluzby aspon na takove urovni jak v Rakousku.

0/0
1.6.2010 7:30

jaróš

Re: korporativní socijalyzmus

A co vám brání volat přes rakouského operátora?

0/0
3.6.2010 3:53

mysak001

Hermod

Problem je, ze Hermod sve sluzby nabizi zcela verejne a bez nalepky.. A hlavne ma moc karet.. Na uziveni staci bohate 1000 cisel.. Kdo chce moc, nemusi mit nekdy nic.. Neco za neco.. Skupiny, ktere funguji privatne a s malym poctem cisel bezi a budou bezet v pohode dal.

0/0
1.6.2010 2:23

Host

pokud to spravne chapu..

..tak situace se ma nasledovne: O2 uzavira smlouvy se sprostredkovatelskyma firmama na poskytovati Telco sluzeb za dotovane/zlevnene ceny pro ruzne organizace (vetsinou statni / polostatni). Tyto sluzby maji slouzit temto organizacim na "pracovni hovory". Tito sprostredkovatele - jako treba ten Hermod ale prisli na to, jak si privydelat: zlevnene sluzby opatri marzi tak, aby to vychazelo levneji nez u O2 a nasledne je preprodavaji i mimo zamestnance organizaci pro ktere maji uzavrenou smlouvu.

No a O2 se to nelibi. To je skutecne.. sokujici ;-D

Probudte se lidi, O2 muzete nadavat za drahe ceny - nebo rovnou prejit ke konkurenci, ale tady vlastne hajite "zlatokopy" co si porusovanim smluv prividelavaji bokem.

0/0
31.5.2010 15:58

Host

Re: pokud to spravne chapu..

Až na to, že to je jinde naprosto normální...

0/0
31.5.2010 17:27

Host

Re: pokud to spravne chapu..

Takze kdyz udelas smlouvu s pekarem kterej prodava chleba bezne za 15 kc/kus, ze ho budes distribovat do mistniho maloobchodniho retezce kdyz ti udela zvlastni cenu 10kc/kus a pak odeberes vetsi mnozstvy nez potrebujou a prebitek zacnes sam prodavat 12kc/kus beznejm zakaznikum, tak to je podle tebe ve svete "normalni"? Tak blby pekari nikde na svete nejsou, leda teda do doby nez na to prijdou... Pak te proste poslou nekam at si ten chleba zacnes pect sam.

0/0
31.5.2010 18:20

AKM

Re: pokud to spravne chapu..

Pokud pekari prodavaji dylerovi po deseti Kc za kus, tak na tom asi jeste furt vydelavaji, ne? No a pokud se jim nelibi prodavat dylerovi, muzou prodavat lidem po jedenacti a dylera se tim uplne zbavi, ne?

0/0
1.6.2010 7:32

Host

Re: pokud to spravne chapu..

"Pokud pekari prodavaji dylerovi po deseti Kc za kus, tak na tom asi

jeste furt vydelavaji, ne?"

- Ne nutne, firma muze casto velkym zakaznikum jako jsou gov a korporatni subjekty ze zacatku prodavat produkt s minimalni nebo dokonce nulovou marzi. Je to vpodstate investice do budoucich vztahu / proniknuti k zakaznikovi. Takze tyto ztraty firma trpi protoze to berou jako investici. Pochopitelne ale nemaji zajem, aby na tom nejaky zprostredkovatel bokem vydelaval preprodejem tretim subjektum.

0/0
1.6.2010 11:23

everlast1

Re: pokud to spravne chapu..

Je to absolutne normalni subdodavka. Ten pekar ma jistej odbyt tak da lepsi cenu a vsechny tri strany jsou spokojeny. Takto nakupujem sluzby taky. Lepsi vrabec v hrsti nez holub na strese. Jak muze ten pekar vedet ze mu tolik beznych zakazniku prijde do jeho male prodejny u pekarny?

0/0
1.6.2010 13:47

RAT

Re: pokud to spravne chapu..

podals to blbe nejedna se o preprodejce ale o koncoveho zakaznika, ktery ma slevu za mnozstvi, nejde o dealera! bylo by lepsi to prirovnat ke slolni jidelne! i kdyz ani to neni presne.

0/0
1.6.2010 16:30

Host

Re: pokud to spravne chapu..

To, že je následně přeprodávají i mimo sluvené skupiny osob, jste přečetl kde, prosím??? V článku se podle píše jen velmi abstraktně o hrubém porušení smlouvy. To může spočívat i v prodlení s placením. Vůbec nic nevíte (nevíme), takže takových komentářů bych se, být vámi, pro příště zdržel.

0/0
31.5.2010 21:07

Host

Re: pokud to spravne chapu..

cituji: "Máme vážné podezření, že společnost Hermod předávala naše SIM karty

dalším subjektům bez našeho souhlasu. Žádali jsme proto společnost

Hermod, aby nám pro vyvrácení podezření umožnila kontrolní audit, což

bohužel odmítla".

Napred si ten clanek precist, nez pindat o "prodleni s placenim" ze? ;-)

0/0
1.6.2010 2:14

Host

Re: pokud to spravne chapu..

Já postoj většiny diskutujících zcela chápu. Hermod je totiž tak trochu v pozici Robina Hooda, když bohatým (O2) bere a chudým (obyčejným lidem, které štve volat si za 7,50 Kč za minutu) dává. Ostatně já jsem taky sympatizant Hermodu, ať si klidně hrabe - větší škrt než O2 být stejně nemůže.

0/0
31.5.2010 21:11

Host

O2 je banda zlodějů a podvodníků ještě z dob EUROTELU.

O2 je nejhorší ze všech operátorů a to hlavně přístupem k zákazníkům. K velkým zákazníkům je slušný, ale na malých parazituje a jedná s nimi jak s póvlem. Používám HERMOD, který dnes spolupracuje s hasiči, dopravním podnikem v Praze, s velkými podniky. Jen šlo o to, že zajistili, že se O2 chová i k malým zákazníkům jako k velkým, tedy slušně. Až se O2 naučí nabízet služby za evropské ceny, tak k nim klidně přejdu, ale pokud mě odříznou od HERMODu, tak jdu ke konkurenci.

0/0
31.5.2010 14:53

Host

Re: O2 je banda zlodějů a podvodníků ještě z dob EUROTELU.

O2 se naučili hrabat v době kdy byli monopolní operátor a zákazníci se k nim jen hrnuli. Pak ale přišla konkurence a O2 nedokázalo ani zlevnit ani služby vylepšit. Dnes už poskytují všichni 3 operátoři stejné služby se stejným pokrytím ale přitom je O2 nesmyslně předražený. Ale přitom firmám nabízí volání v rámci firmy zdarma a cenu do ostatních sítí již od 1Kč. Není proto nic snažšího než založit nějaké sdružení a všem ve sdružení dát SIM kartu. Takové sdružení bude KA nebo MA zákazník a O2 se k němu bude chovat slušně.

0/0
31.5.2010 14:58

Host

Re: O2 je banda zlodějů a podvodníků ještě z dob EUROTELU.

O2 bude pro mě zajímavé až bude mít tarif s 1000 minutami a 1000 SMS za 19€ jako je to v Rakousku. Tam mají šedí operátoři dokonce podobný tarif za 8€.

0/0
31.5.2010 15:02

Host

Re: O2 je banda zlodějů a podvodníků ještě z dob EUROTELU.

Nemůžu jinak, než s vámi ve všech bodech obžaloby souhlasit.

0/0
31.5.2010 21:03

Host

Další mohou následovat

Tak čtu články o šedých operátorech a smutně čekém kdy O2 zlikviduje toho co používám já. ČD telematica. Nevím jestli to je šedý operátor ale pokud posoudím. ceny na které jako zaměstnanec ČD dosáhnu  a mohu si vzít až 6 SIM tak se klidně může stát že nám to O2 taky brzo zatrhne;-(

0/0
30.5.2010 11:50

Host

Re: Další mohou následovat

Hele, a je vůbec něco, co nemají nádražáci dotovaný?

0/0
30.5.2010 13:38

Host

Re: Další mohou následovat

To je hrozný, jak jsme děsně závistivej národ. Tak běž makat k ČD, co ti brání? Nebo se vykašlete na normálni opy a běžte k šedákům, Hermod není jedinej. Fakt hrozný!!

0/0
30.5.2010 14:00

Host

Re: Další mohou následovat

Ne, nezávidím. Já mám mobil úplně zadarmo. Pouze jsem se optal.

0/0
30.5.2010 15:16

Host

Re: Další mohou následovat

... pán dělá u ČD? ;-D

0/0
31.5.2010 8:22

Host

Re: Další mohou následovat

telematika, a dalsi subjekty napojene na CD jsou bohuzel jednim velkym tunelem

0/0
31.5.2010 11:20

Host

Re: Další mohou následovat

Tato nabídka HERMODu platí pro více jak 1000 firem a sdružení po ČR. To není vůbec nějaká výhoda ČE, to je výhoda zaměstnanců velkých firem.

0/0
31.5.2010 14:59

Host

Propojovací poplatky

Podobný příspěvek jsem už napsal jako reakci u Leonarda, ale může mi nějaká fundovaná osoba vysvětlit, jak je možné, že na Slovensku se pod O2 volá za 0,13 EUR (3,35 Kč) navíc s tarifikací 1+1 (ale z Tesca i za 0,10 EUR = 2,58 Kč), ačkoliv tamní propojovací poplatky činí tolik:

O2: 0,0925 EUR (2,38 Kč)

T-M, Orange: 0,072 EUR (2,04 Kč)

Podle mého názoru z uvedeného vyplývá, ŽE - všechno jde, když se chce, ale u nás se prostě NECHCE. Z počtu aktivních SIM karet lze odvodit (nemám data a jen se domnívám), že naše O2 a T-M za terminační poplatky skoro (možná vůbec) neplatí, protože má logicky více příchozích hovorů než-li odchozích. Jedině "chudáci" VF a U:fon za tyto terminační poplatky platí, ale minimálně u VF to nebude žádná bolestivá částka.

Domnívám se správně, že se u nás na propojovací poplatky, které činí 1,96 Kč, nelze vymlouvat, nebo je ještě někde jinde zakopaný pes?!?!?!?! Díky[>-]

0/0
30.5.2010 0:04

Host

čecháčci

To jsou problémy ty woe. Kdyby ty firmy nevedli typičtí čecháčci, kteří si chcou nahrabat pro sebe co nejvíc a co nejdřív a měli ty služby rozumné, lidi by pak nemuseli vymýšlet číčoviny a hledat jakési šedáky. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

0/0
29.5.2010 20:55

Host

vaše starosti na mou hlavu .........................

já mám v anglii u T-Mobile za 25,- Liber : 900 volných minut do všech sítí po ostrovech včetně Severního Irska, internet , 100 sms a 25 mms měsíčně zdarma. a nějaký český půtky O2 mě opravdu nezajímají.

0/0
29.5.2010 20:34

Jandik73

Re: vaše starosti na mou hlavu .........................

To ses chtěl pochlubit? Nechápu k čemu je nám tato informace.

0/0
29.5.2010 20:39

Host

Re: vaše starosti na mou hlavu .........................

Budiš ti to přáno, ale ten dovětek, že tě české půtky nezajímají, sis mohl odpustit. To zas vůbec nezajímá nás, že to nezajímá tebe a proč to tady vlastně čteš, když je ti to tak putna?? Užívej si země telek. službám nejvíc zaslíbené! Zdravě ti závidím. :-)[>-]

0/0
29.5.2010 20:51

Hlas lidu z městské kanalizace

Re: vaše starosti na mou hlavu .........................

Jo, dnes jsem se z anglie vrátil a můžu to potvrdit. Ale pak je tu ještě druhá strana mince:

Cena jízdenky na metro začíná někde na 135 korunách, cena jednosměrné jízdenky na obyčejný rychlík 2x dražší, než pendolino (pravda, obousměrná je jen o něco málo dražší, než jednosměrná), takže ve čtyřech lidech už vyjde levnějc taxík, palivo asi 40kč/litr, cena hotelu nejhorší možné kategorie 1350,- za noc, čtyřhvězda 4200,- ,aby se člověk s cenou nákupu v tesku vešel do jakžtakž stejných hodnot, jako u nás, tak musí kupovat opravdu jen to nejlevnější a o velikosti sortimentu se nedá ani mluvit. Maj tam oproti našim obchodům h**no a večer seženete leda housky o tvrdosti diamantu. Takže anglii nebrat!Rv

0/0
29.5.2010 22:16

Host

Re: vaše starosti na mou hlavu .........................

DOCEWLA BY ME SROVNANI ZISKU CESKEHO TMOBILE A ANGLICKEHO TMobile zajimalo, cesky zisky jsou na ipoint.cz a kde najdu anglicky?

0/0
29.5.2010 22:41

Host

Re: vaše starosti na mou hlavu .........................

a kolik mas minutu nad limit, POCHLUB SE?

0/0
29.5.2010 22:38

Host

Tondafon

Nevíte někdo, jak funguje Tondafon? Mělo by to být to samé - jen teda u Vodafonu.

0/0
29.5.2010 19:39

Host

Re: Tondafon

Funguje, ale už nebere nové lidi.

0/0
31.5.2010 11:32

Host

Re: Tondafon

ale bere, má 2,5Kč do všech sítí  v ČR bez měsíčního paušáku

0/0
10.6.2010 13:13

Host

Cislo pr....

Zrovna sem si u nich zarizoval pausal, tak asi o to cislo prijdu :-(

0/0
29.5.2010 17:16

Host

Konečně ! :-)

proč by museli mít hasiči, policajti, záchranáři pro celou svou rodinu výhody .Za paušál 160,-/měsíčně a hovory mezi sebou zadarmo by chtěl každý. Nemám nic proti tomu když to využívají prácovně. :-(

0/0
29.5.2010 14:30

Host

Re: Konečně ! :-)

Závist je sviňa, ale typická česká vlastnost. A to nejsem ani v jedné skupině, ani zákazník šedáka! Ty se ale styď.

0/0
29.5.2010 15:33

Host

Re: Konečně ! :-)

Taky myslím! Přitom přejít k alternativnímu operátorovi je tak snadné:-)

0/0
29.5.2010 16:01

Host

Re: Konečně ! :-)

proč bych se měl stydět , na rozdíl od tebe chápu že když ty máš tuto výhodu /nevím pro kolik svých kamarádů/ musí zákonitě ostatní oškubat. Jinak by ses jich nezastával. Nikdy sem nikomu nic nezáviděl , ale vadí mě nespravedlnost .....

0/0
29.5.2010 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.