Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I proto voláme tak draho. Česko má jednoho z nejhorších regulátorů v Evropě

Čeští mobilní operátoři patří k nejdražším v Evropě. Situaci jim hodně usnadňují i postoje Českého telekomunikačního úřadu, který stojí častěji na straně operátorů než jejich zákazníků. Špatné fungování ČTÚ potvrzuje i pravidelný výzkum evropské asociace sdružující telekomunikační operátory v EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Nejhoršího regulátora máme přes 20 let dík nejhorším novinám

v Evropě

0/0
31.5.2010 17:26

velky bratr

Jakakoliv regulace je spatna

Uz davno tu mohlo byt deset operatoru a ceny by byly uplne jinde. Jenze on ten realny fasismus nema pomahat zakaznikum, ale velkym poskytovatelum, coz se dari. Posileni regulaci jen upevni pozici velkych firem a nadale znemozni svobodnou soutez.

0/0
27.5.2010 2:17

Host

Re: Jakakoliv regulace je spatna

R^

0/0
28.5.2010 16:07

Host

Re: Jakakoliv regulace je spatna ...rekl Vudce Klaus

V pripade, kdyby bylo kmitoctove spektrum neomezene, nebylo by treba nic regulovat. Bohuzel i fyzikalni zakony jsou proti Klausovym teoriim "neomezenych svobod", nejen cast populace, postizena vyssimi intelektualne-vykonnostnimi parametry  :-)

A ted vazneji. Kdyz uz jsme si vysvetlili, ze regulator je nutny, aby prideloval jednotlive frekvence, je snadnejsi pochopit, ze u nas mohou existovat jen 3 celonarodni GSM site. A to jeste ten 3. operator dostal uz jen polovicni pocet kanalu v pasmu GSM 900MHz, nez kolik dostali ti predesli 2. Proto treba Prahu v tomto pasmu vubec nepokryva a pokryva ji jen na GSM 1800MHz. Ta ale hur pokryva vnitrky zelezobetonovych budov. Ja si napriklad se svoji kancelarske zidle nezavolam a musim popojit k oknu  :-)

Kdybychom nechali 3 operatory bez regulace, stala by porad minuta tech 10Kc, jako na samem zacatku GSM siti, pripadne by si cenu operatori jeste kazdorocne "upravovali" podle miry inflace.

0/0
8.7.2010 14:00

činčo

Otazka: je tady vůbec něco levnějšího než v ostatní

části Evropy?:-P

0/0
20.5.2010 12:48

FoDa

Re: Otazka: je tady vůbec něco levnějšího než v ostatní

R^R^R^

jen doplním - navíc ještě při podstatně nižších platech ?  :-/:-/:-/

0/0
24.5.2010 17:22

Host

Re: Otazka: je tady vůbec něco levnějšího než v ostatní

Ano, pracovní síla ...:-/

0/0
30.5.2010 23:18

Ctenar_Mira

Re: Otazka: je tady vůbec něco levnějšího než v ostatní

Pivo?

0/0
13.7.2010 11:17

Host

Regulace je nutná

Kamarád se mě ptal proč mam pořad nedostupnej Mobil,seděli naproti sobě zkusil mě prozvonit,sežralo mu to přes 7 kč.Mě došla zprava,že mam volat hlas.schránku.Za kterou se pochopitelně taky platí.Jednoduchý mají trik jak okrádat zákazníky.

0/0
11.5.2010 13:30

Host

Re: Regulace je nutná

Tak když jsi blbej a máš nastaveno nepodmíněné přesměrování do hlasové schránky, tak se nediv ;-D

0/0
29.5.2010 15:02

Host

Re: Regulace je nutná

akorát že to je nastaveno automaticky už při koupi mobilu.Rv

0/0
29.6.2010 12:05

watchdog

No a co?

Penízky na účet mi přijdou každý měsíc tak jako tak..

-Váš ředitel ČTÚ

0/0
30.4.2010 7:52

Host

Re: No a co?

jj i od operatoruR^

0/0
1.6.2010 11:56

plZeňáČEK

tady opět platí

když se regulátor dobře podmaže, tak moc dobře nejede

to se pak penízky hrrrnou

kšeft je kšeft no[>-]

0/0
25.4.2010 13:01

Host

...a je takový regulátor k něčemu dobrý?

Nenašel jsem v tomto článku ani zmínečku o francouzském regulátorovi. Ovšem nechápu, proč není na nejhorší příčce.

Existuje tu sice spousta operátorů, fyzicky ale pouze tři. Ostatní využívají jejich sítě. Pokud chcete mít telefon aktivní (ne jenom na příjem hovorů a SMS), všichni do jednoho vás nutí provolat minimálně 15€ měsíčně.

Něco jako servis pro zákazníky prakticky neexistuje. Kamenné obchody jsou určeny výhradně k proreji a ne k servisu. S problémy musíte volat placenou zákaznickou linku. Než se tam člověk dovolá, alespoň na půl hodiny to vydá.

A ceny? S tarifem 23€ za měsíc 0,38€/min.

Když volám českým mobilem do ČR, platím 12 kč.

0/0
24.4.2010 18:27

Host

Re: ...a je takový regulátor k něčemu dobrý?

Jo a nové telefony jsou zablokované.

.

Vím že v Německu je situace mnohem lepší, ale je tomu tak i v jiných zemích?

Nebo je všude úplně stejný bordel, ale umějí to okecat tak, aby se to nepromítlo do mezinárodních hodnocení?

0/0
24.4.2010 18:29

petacx

kazdy regulator je SPATNY obzvlast takovy

kazdy regulator je SPATNY obzvlast takovy  ktery legalizuje MONOPOL 3 operatoru

mozna casem MONOPOL 4 operatoru

TAKE bych chtel mit tak obrovskou MOC ;-€ 

0/0
23.4.2010 23:36

icebeer1

Když je

v celém státu bordel, bylo by směšné očekávat, že v ČTÚ tomu bude jinak... Nepředstavitelná situace ;-D

0/0
23.4.2010 10:08

Host

jedna moznost

Jedna moznost tu jeste je, a to oficialno stiznost na CTU. Proc asi nechcou nic regulovat je ptoto, ze jim operatori do kapes cpou velke sumy aby se k tomu nijak nevyjadrovali. Vemte si i samotne operatory zde CZ a srovnejte s operatory treba v nemecku a nebo na slovensku. Tam maji jak levnejsi telefony tak i tarify. Je to hnus.;-O

0/0
22.4.2010 18:23

Host

jedna moznost

Jedna moznost tu jeste je, a to oficialno stiznost na CTU. Proc asi nechcou nic regulovat je ptoto, ze jim operatori do kapes cpou velke sumy aby se k tomu nijak nevyjadrovali. Vemte si i samotne operatory zde CZ a srovnejte s operatory treba v nemecku a nebo na slovensku. Tam maji jak levnejsi telefony tak i tarify. Je to hnus.;-O

0/0
22.4.2010 16:13

Host

Re: jedna moznost

A na co si chceš stěžovat ? Na svou blbost, díky které utrácíš moc peněz ? ;-D Tu reklamuj jinde........Jako, že ty chceš stejné ceny , jako mají v jiných zemích ? ;-D;-D;-D To je , jako by jsi si stěžoval na hoteliera u moře , že nemá stejné ceny, jako v nádražním bufetu...... :-)

0/0
22.4.2010 17:01

Host

Re: jedna moznost

tyhleti frikulíni mě baví... kdyby jsi jen trochu uvažoval, tak bys v nedávné historii přišel na případ, kdy takovou regulaci v případě roamingových volání prosadila evropská komise. zcela oprávněně, protože operátoři své zákazníky nehorázným způsobem okrádali.

0/0
22.4.2010 22:42

Host

Re: jedna moznost

Podat zalobu na Evropskou komisi je ponekud horsi nez podat zalobu na 10 milionovy stat a tedy proste je vetsi pravdepodobnost uspene zaloby na stat.

0/0
23.4.2010 19:11

Host

jste smesni

Jediny, kdo muze REALNE regulovat sve utraty za telefon JE KAZDY JEDINEC EXTRA , tedy kazdy z vas. Zda se vam to drahe ? Tak proste nevykecavejte dlouhe hodiny nesmysly a neposilejte stovky duchaplnych SMS. Se svymi narky na operatory a regulatory jste smesni.....;-D

0/0
22.4.2010 11:45

miropiro

Re: jste smesni

Souhlasím. Nedávno mě potkali dva manící z O2 a zřejmě si mysleli, že ušetřím. Pche, užívám předplacenou kartu od Vodafonu a k tomu tarif Odepiš. Výdaje tak akorát.

0/0
22.4.2010 14:22

Host

Re: jste smesni

jsi směšný. fyzické výrobky se prodávají za +- stejné ceny po celé unii. cenové rozdíly v řádu procent až desítek procent jsou důvodem k tomu, že lidé nakupují např. plzeňské pivo v německu, protože je tam levnější. prostě když můžou, drahotě se brání.

 

totéž ale nemůžou udělat v případě mobilních služeb. operátoři to vědí a patřičně toho zneužívají. od toho je tu úřad pro ochranu hospodářské soutěže. jenže pod vedením pana Prciny byl naprosto neschopný. hrozím se toho, jak to teď vypadá na vnitru. ale oranžový superman s ním je spokojený - nabídl mu fešáckou trafiku.

0/0
22.4.2010 22:48

Host

Re: jste smesni

pokud jsou rozdily ve vysi nekolika set procent dle vas +- stejne ceny, tak uz jiste vime, kdo je tady smesny ;-D;-D;-D

0/0
3.7.2010 14:52

PetrP7

No je to potřeba vidět trošku pozitivně...

...když jde o to být nejhorší, je na Čechy spoleh...;-D V jaké jiné oblasti jsme v EU EUtakhle na špici???[>-]

0/0
21.4.2010 14:10

Host

ano i ne

drahé volání  tu bylo před 10 lety, dneska provoláme a propíšeme rekordní objemy,  takže to je spíš česká tradice nadávat na ceny ale uznávám, že u sousedů je situace ještě lepší , takže je pořád co zlepšovat...

0/0
21.4.2010 10:21

Lian.Li

Kdyby...

Kdyby ten článek napsali před pěti lety, tak bych to chápal, ale dneska už jsou tyhle zločinecké úřady (jako je třeba i antimonopolní úřad) tak zajeté a zabezpečené, že nemá ani cenu s tím ztrácet čas. S tím stejně nikdo nehne, vždyť toho zločince Pecinu z antimonopolního úřadu místo potrestání nacpali do vlády, tak co se rozčilovat.

0/0
21.4.2010 9:11

Host

nesmyslná regulace

mohou mi prosím zastánci regulace, ohánějící se omezeným počtem frekvencí, což přiznávám pravda je, proč se regulují i pevné linky, kdy kdy nikdo nikomu nebrání si vykopat vlastní dráty ?

0/0
21.4.2010 8:57

Host

Re: nesmyslná regulace

Ono jde vždy o to se podívat, která konkrétní část trhu se reguluje. Třeba originace (tj. cena pro klienty operátora) se nereguluje, ale terminační poplatky ano.

0/0
21.4.2010 10:45

Host

CTU nedela nic, ale tady jsem prisel jak na ne:

http://jakusetrit.ic.cz/ - kdyz jsem si poslechl nahravky hovoru s operatory a procetl cast diskuze, tak jsem to sel zkusit taky a ted uz provolam sotva pulku co obvykle.

0/0
21.4.2010 0:39

Host

Re: CTU nedela nic, ale tady jsem prisel jak na ne:

SPAM. Nechoďte tam. Ten člověk tím zaplevelil všechny diskuse :-/

0/0
21.4.2010 15:25

Host

ČTÚ....

tady jen na 3 věci..

0/0
20.4.2010 21:18

Host

emigrovat do Rakouska ?

0/0
20.4.2010 21:11

Host

Sleva 95 procent u T-mobile

Nedramatizujte to. Stačí jenom tvrdě vyjednávat s operátorem:

http://tomikov.blogspot.com/2010/04/jak-jsem-dostal-u-t-mobile-slevu-95.html

0/0
20.4.2010 21:03

Host

Re: Sleva 95 procent u T-mobile

hmm klasicka sleva 50 procent, hit nepocitam to si bere kdekdo. a navyseni tarifu o 25 procent to je promoakce co ma kazdej operator. jestli nemate 1950 kc na neomezeny volani do vsech siti tak to muzete zabalit. nebo ani litr na neomezeny volani v siti a 750 min do ostatnich. opravdu je mi vas lito jak jste naletel a nechal se ukecat na trapnou nabidku

0/0
21.4.2010 0:18

Host

diskuze

já zas nechápu, proč bohatý kapitalist, který si zaplatí drahý paušál, má sazbu za volání např. 3,-kč, a obyč.člověk, který si tučný pau dovolit nemůže, volá za 6,- ..prostě co to je za spravedlnost? Ať boháč má sazbu 2-3x dražší, než obyč.člověk, nebo ať je sazba za volání pro všechny stejná!!! Jestli někdo provolá 100,- a jiný 2000,- je každýho problém.

0/0
20.4.2010 20:26

Host

Re: diskuze

On přece platí větší paušál, takže má takovou obdobu množstevní slevy, nic špatného na tom není, bolševiku.

0/0
20.4.2010 20:29

Host

Re: diskuze

Přesně tak! To že se dotyčný blbě učil není chybou toho, kdo má o pár mozkových buněk navíc! O VŠ a studiu na něm ani nemluvím!!! Socani závistivý.... fuj.;-O

0/0
20.4.2010 21:19

wotomtoje

Re: diskuze

no jestli vy máte VŠ, moc vám to nepomohlo ... ;-)

0/0
22.4.2010 7:46

loupeživý baron

Re: diskuze

On přece platí větší paušál, takže má takovou obdobu množstevní slevy, nic špatného na tom není, bolševiku.

0/0
20.4.2010 21:38

loupeživý baron

Re: diskuze

nevím, proč se mi to tady objevilo podruhé 8-o

0/0
20.4.2010 21:41

Host

Re: diskuze

Proto že jsi d*bil.

0/0
20.4.2010 23:16

Host

Re: diskuze

Jednak množstevní sleva, druhak - přes poledne volá každý. I ten, co provolá 10 minut měsíčně, i ten co 10000 minut měsíčně. Kapacita sítě se musí dělat na ty špičky právě. A ten co provolá 10000 prostě logicky musí aspoň půlku utratit taky v noci, večer, o víkendech, mimo špičku apod. Dále tu jsou různé paušální náklady na klienta, které jsou stejné u obou, a u jednoho se rozpustí v 10000 minutách a u druhého v 10, takže tam to navyšuje víc.

0/0
21.4.2010 16:11

Host

Kdo jsou ti nimrodi z ECTA, že si troufají hodnotit trh?

Co to je ECTA? Nechť si hodnotí ty svoje podřízené papaláše na národní úrovni dle své libosti.

Ale ať se svými bolševickými metodami nepletou do fungování trhu, tj. do lidského jednání.

0/0
20.4.2010 20:16

Host

Telefon?

Co to je?8-o

0/0
20.4.2010 20:10

Host

a opravdu musíte všichni volat....

já vystačím s dvěma stovkama na tři měsíce....volám krátce opravdu jen když není vyhnutí

ono skoro 80% hovorů je zcela zbytečných...

0/0
20.4.2010 19:37

Host

Re: a opravdu musíte všichni volat....

tak to si dost trapnej;-D;-D;-D

0/0
20.4.2010 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.