Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obchod kasa.cz omylem prodával mobily za zázračné ceny. Teď je musí dodat

O tisíce levnější telefony Sony Ericsson, Nokia a Samsung nabízel dopoledne internetový obchod kasa.cz. Zákazníkům, kteří si levné přístroje objednali, ale odmítal zboží dodat. Nakonec chybu uznal a slíbil, že původně zamítnuté objednávky vyřídí kladně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SocPredator

Takový pálky

Mám telefon za necelých 1500 na 2 simky s mp3, fotakem a rádiem. Ubohé PR Rv

0/0
22.4.2010 11:51

Host

jak se pozna cech

jen ubozak si ten telefon vezme

takze se vsadim ze kazdej!

0/0
22.4.2010 11:23

objednavkasvacin2

jeste porad dole v liste hlavnich zprav?

uz kolikaty den? :) tak to je jasne potvrzeni ze jde o reklamni planovanou akci.

0/0
20.4.2010 19:47

objednavkasvacin2

Re: jeste porad dole v liste hlavnich zprav?

uz je to dole v hlavni nabidce od 13.4. pokud potrebujete dalsi dukaz o pripravene marketingove akci taak nevim :) ve svete telefonu uz se 8 dni nic nedeje krome tohoto :)

0/0
21.4.2010 19:58

Host

blbost

Tmobile se zachoval jinak. Objednavka podana, potvrzena ale balik prisel s jinou cenou. Tehdy jsem hledal paragraf, ktery rika ze to museji dodat a zadny takovy neni.

Prodejci obecne nic nebrani objednavku jednostrane stornovat. Kupni smouva je platna v okamziku zaplaceni, coz je mimo jine duvodem, proc se veci prodavaji "za korunu". Duvod neni ta jedna koruna ale pravni duvody.

0/0
19.4.2010 20:38

landysCZ

PIXMANIA

Pixmania na svém webu zase nabízela levné fotorámečky, hned 3 jsem tedy zakoupil. Nešlo to udělat jinak, než jsem jsem předem zaplatil platební kartou. Několik týdnů se nic nedělo a pak odepsali, že a tyto peníze nic nedodají, že účelem podnikání je výdělek a to by v tomto případě nekláplo. Peníze vraceli další týdny. Pak už přestali reagovat úplně, takže PIXMANIA si tyto manýry dovolit může!!!

0/0
17.4.2010 15:19

marty.rock

Re: PIXMANIA

oni si kličku najdou....

0/0
19.4.2010 0:38

Host

Nesmysl

Pokud vím, každý, skutečně každý i-obchod má v obchodních podmínkách, které jsou při objednávce odsouhlaseny kupujícím, že objednávka může být ze strany prodávajícího zrušena pro x důvodů, jeden je nemožnost  dodržení či změna ceny-zvýšení. Zde se tedy jedná o čistou PR reklamu kasa.cz

0/0
16.4.2010 8:02

cantare

Re: Nesmysl

to je taky nesmysl, rsp. takové smluvní podmínky jsou neplatné. navíc potvrzením objednávky ze strany kupujícího dochází k uzavření kupní smlouvy, v ten okamžik již žádnou objednávku zrušit nelze :-P

0/0
16.4.2010 14:19

Ccecil

Re: Nesmysl

Mýlíte se. Vše je totiž dáno formulacemi. Pokud by to bylo tak jak si myslíte, že to bylo formulováno, pak ano, ale ty formulace jsou jiné a o něčem jiném.

Navíc je rozdíl objednávku přijmout do systému a objednávku potvrdit. Navíc zboží nabízené v akční ceně může být již vyprodané. je tam 1000 možností, co dělat. Všechno je to ale o tom, proč situace vznikla, jestli chybou lidského faktoru, nebo neetickou snahou o nekalo konkurenci.

0/0
18.4.2010 11:16

Host

Re: Nesmysl

Ty zmiňované formulace slouží k oblbování lidí neznalých zákona :-/

0/0
19.4.2010 15:15

Host

Re: Nesmysl

Žádný e-shop nemá v podmínkách, že zruší objednávku v případě, že by se mu nezdála cena, jakou na e-shop zadal... To je stejná blbost, jako jít do krámu, koupit si tam rohlík za korunu a u pokladny budou účtovat 5 korun s tím, že prodavačka, co to oceňovala, je hloupá... Zadaná cena je platná a po uzavření kupní smlouvy nejde měnit... A dá se to vysoudit...

0/0
16.4.2010 16:19

Host

Re: Nesmysl

pokud se lisi cena na regalu a cena na pokladne, je to protipravni. Prodejce za to muze dostat pokutu (staci na ne poslat COI) Ale v zadnem pripade to prodejce nezavazuje prodat to za tu lacinejsi cenu. Takovy zakon neni. Zakaznik ma v takovem pripade pravo odstoupeni od smlouvy a vraceni penez.

0/0
19.4.2010 20:42

Host

Re: Nesmysl

Pletete se

Máte nárok na cenu která je jasně na regálu a v letácích, již několikrát jsem to uplatňoval v tescu a podobně, že klamou spotřebitelee jinou cenou na regálu a jinou  u pokladny... když trváte na svém je ze zákona povynost vám to prodat za cenu která je vystavena....  Bylo to i několikrát v občanským joudovy..... :) T5enhle zákon mi ušetřil  už cca 5000Kč :) Jen se nesmíte dát...

0/0
20.4.2010 12:52

Altera

Re: Nesmysl

to se pletete vy. Jediné, na co máte právo je neuzavřít kupní smlouvu, nebo od ní odstoupit v případě, že cena inzerovaná a placená je rozdílná. Ale prodejce nemá povinnost to prodat za každou cenu.

0/0
20.4.2010 22:15

Jack777

...

Á čecháčci zase využili něčí chyby :-)

0/0
15.4.2010 17:40

Host

Re: ...

Tak v jemerice už by byly podány tisíce žalob a kasa by šla do háje.

0/0
15.4.2010 22:02

Host

Re: ...

Bohužel nejsme v USA, ale v podělaným, zkorumpovaným Česku, kde neplatí zákony (respektive platí, ale jen pro někoho - pro nás obyčejný lidi) a kde "podnikatelé" jako Kasa beztrestně dělají co chtějí a ještě se nám u toho smějou do tváře. Mimochodem stále ještě tam mají naprosto lživá procenta slev a naprosto lživé přeškrtnuté původní ceny. Podle právníka,co jsem s ním mluvil tím naplnují skutkovou podstatu jak klamání zákazníka, tak klamavé reklamy a zřejmě i nekalé soutěže. A děje se něco? Vlastně děje,Kasa tu má už třetí den reklamu zdarma,co vy na to pane Hrone? Jak to, že Mobil.cz je jediný internetové médium, které o Kasa psalo. Dokonce i takový chlív jako jsou Novinky.cz o celé věci nenapsali ani řádku. Něco tu pořádně smrdí.

0/0
16.4.2010 9:53

Host

Re: ...

Ty asi někde v emerice pleskáš hamburgery že se tak fundovaně vyjadřuješ

0/0
16.4.2010 8:32

tenkdomacas

Oni to omylem

totiž prodali za nákupní cenu.Takže stejně neprodělali.

0/0
15.4.2010 15:40

Host

Re: Oni to omylem

Žádný omyl to nebyl a telefony dostalo pouze 15 předem vybraných lidí. Ostatní posloužili jako reklamní křoví na odvedení pozornosti a dodání pocitu autenticity.Na druhou stranu musím smeknout před načasováním i způsobem provedení a dotažením až do detailu celé akce. Zřejmě

jediným výdajem pro Kasu bude tak platba pro dva až tři profesionály v oblasti reklamy a samozřejmě nějaká pozornost pro pana redaktora,bez něj by celý plán spadl jak domeček z karet (tedy tahkle kvalitně to rozmáznout a tři dny udržet na webu na velmi viditelném místě a ještě se u toho tvářit jako Matka Tereza - to jste si měl říct mnohem víc).

0/0
16.4.2010 10:38

Host

Dopadlo to dle ocekavani

a par vycuranych obchodnicku, co tu urazeli zakazniky, tak muze mit ted leda zpocenou rit R^

0/0
15.4.2010 12:42

REMET

Re: Dopadlo to dle ocekavani

V tomhle pripade je ale vycurany zakaznicek a tezi jen z neci chyby ci preklepu.

0/0
15.4.2010 13:23

Host

Re: Dopadlo to dle ocekavani

P5eklep je jedna věc, potvrzení objednávky s tímto "překlepem" věc druhá. Proč bych já jako zákaznímk měl ještě po potvrzení objednávky prodávajícím řešit, jestli ta cena je správná, nebo ne? To je jeho problém, jako cenu stanoví. Tím, že objednávku potvrdil, tak na "překlepnutou" cenu právně přistoupil.

0/0
15.4.2010 13:37

REMET

Re: Dopadlo to dle ocekavani

To dela samosebou automat (rozumej nejaky skript na serveru). Az pak se to dostane k lidem co to vyrizuji a proto par objednavek proslo a zbytek ne. Na tom nevidim nic extra zvlastniho. Ve vetsich eshopech neni mozne kazdou jednu objednavku rucne kontrolovat (leda by byla na velkou castku nebo na velke mnozstvi nebo by nebylo skladem).

Samosebou je minimalne slusnost takovou objednavku vyridit, ale na druhou stranu ve chvili, kdy identifikovali chybu je nesmysl dalsi takove objednavky vyrizovat/potvrzovat.

0/0
15.4.2010 13:42

Host

Re: Dopadlo to dle ocekavani

To nikdo nepopírá, jenže někteří tady tvrdí, že by zákazník neměl na takové potvrzené objednávce trvat, což je poněkud nadstandardní požadavek.

0/0
15.4.2010 14:07

REMET

Re: Dopadlo to dle ocekavani

Pokud je objednavka potvrzena a pokud je obchod slusny a ja take, tak mi zdrazeni do 5-10% nevadi (nekupuji si veci na kseft, ale protoze je chci). Pokud by volili rozkazovaci zpusob, pak ma zakaznik pravo trvat na svem (resp. na ho vzdy, ale pri slusnem jednani se da udelat ustupek).

A k tomu ustupku. Kazdy zakaznik je jiste jiny a urcite jsou i takovi ti neoblomni, rozhodni ohaneci se zakony. V pozici obchodnika bych jim pak prodal takove zbozi presne dle zakona a v ramci zakona zajistil, abych jim uz nikdy neprodal nic.

0/0
15.4.2010 14:14

Judge Dredd je o5 tady

Re: Dopadlo to dle ocekavani

Mno, ale skutečností je, že objednávka dle občanského zákoníku je uzavřena okamžikem, kdy kupující přijme nabídku prodávajícího, tedy okamžikem, kdy odklikne kupující a nikoliv nějaký potvrzující mail. To je jen formální potvrzení. Plně by stačil výpis od providera.

KDOŽ JSTE TAK KOUPILI, NENECHTE SE UKECAT !!!!!!!!!!!

0/0
15.4.2010 22:10

Host

Re: Dopadlo to dle ocekavani

Měl by jste pravdu,ale bohužel nemáte. Ono to je totiž tak,že potvrzení o přijetí objednávky a tím právo nákupu přišlo podle všeho přesně určeným a pečlivě vybraným 15ti lidem,kteří si "objednali" mnohem později,než ti kteří potvrzení nedostali. Zajímavé že? A další zajímavostí je, že ono potvrzení nedostali zákazníci,kteří si objednávali již předchozí den večer,tudíž v té době již Kasa věděla o chybě a přesto ceny na svých stránkách změnila až během dopoledne druhého dne,tedy až po nějakých 14ti hodinách.Každý obchodník,když zjistí takhle závažný problém s cenami svého zboží reaguje okamžitě,aby napáchané škody byly co nejmenší. Kasa ne,v pohodě nechali objednat,co nejvíc lidí,protože předem věděli,že nikomu nic posílat nebudou (tedy kromě těch vybraných 15ti).A těm,kteří stále ještě nechápou o co ve skutečnosti šlo,nebo prostě nevěří doporučuji jít na stránky Kasa a podívat se na podivné výše slev a zcela úžasné původní ceny(přeškrtnuté),které jsou tam zcela bezostyšně uvedeny.

0/0
16.4.2010 10:26

dArtagnan z Plzně

Jak z toho ven

Dle mého názoru má Kasa dvě možnosti, jak z toho ven: 1) telefony se ztátou dodat nebo 2) jednoduše oznámit zákazníkům, že toto zboží není na skladě a očekávaná dodávka bude zhruba za rok :-) (a do té doby cena telefonů naklesá na jejich inzerovanou úroveň...) Nikdo nemůže prodejce donutit prodat něco, co nemá skladem. Samozřejmě by nemohli dané modely s chybnou cenou prodávat ani nikomu jinému a je tudíž jen na Kase, aby si spočítali, co je bude stát víc peněz.

0/0
15.4.2010 10:26

Host

Re: Jak z toho ven

to je skvely plan. Garantujici fakt, ze se proste ten rok tyto mobily v nabidce neobjevi, jinak by Kasa platila jak mourovata ;-D;-D

0/0
15.4.2010 12:36

Judge Dredd je o5 tady

Re: Jak z toho ven

Mno celní deklaračího hodnota je kolem 850 korun... tak s jakoupak zrátou ??Rv

0/0
15.4.2010 22:11

Host

re

smutne je skor to ze aj pri tej cene stale na tom este zarobili :-)

0/0
15.4.2010 8:51

REMET

Re: re

Primarne rozhodne ne, ale sekundarne (reklamou) ano.

0/0
15.4.2010 13:24

Host

Na netu je spousta e-shopů

co prodávají mobily za polovinu... ze šedých dovozů... reklamace v autorizovaném servisu nepřipadá v úvahu, většinou neplátci DPH... doklad jen na požádání, atd. radost nakupovat, horší je to když přijde nějaká závada, problém, reklamace... ;-)

0/0
14.4.2010 21:00

Autobus s tykadlama

Re: Na netu je spousta e-shopů

prodávám přes Aukro čínské mobily.Některé jsou úplně stejné, jako kupříkladu HTC Hero, akorát na nich není značka HTC a stojí třetinu.Oni to totiž jsou telefony HTC;-D. Vyráběné těmi samými lidmy, na té samé lince.

Prodávám cca 40 mobilů měsíčně, asijský dodavatel poskytuje i reklamaci (pošlete , obdržíte od nás nový...),ale upřímně, při cenách těch přístrojů a ceně poštovného do Hongkongu to hodím do koše a zákazníkovi pošlu nový. Je pravda, že záruka je pouze 3 měsíce na výrobní vady ( 24 měsíční záruka je blbost a evropský výmysl- vždyt je to doba životnosti toho mobilu.)Zmetek z výroby se při běžném používání projeví hned, ne až po půldruhým roce.

zatím jsem měl reklamace pouze dvě z asi 200 kousků. za cenu kolem 3.000 Kč za kus nebudete za rok a půl řešit nějakou blbost, telefon švihnete do kontajneru o objednáte si jinou hračku.většina lidí mění mobil tak jako tak po max 2 letech...

0/0
16.4.2010 11:48

Host

Re: Na netu je spousta e-shopů

to ty vase telefony asi moc dlouho neprodavate, kdyz pisete 40 za mesic a prodano 200, z toho 2 reklamovany. To mi dava nejakych 5 mesicu prodeje - a na to jsou 2 reklamacedocela dost :):):) jinak ja bych si takovouhle vec nekoupil. Z moji zkusenosti se vyrobni vada projevi az po cca pul roce. vlastni zkusenost u 3 mobilu a 2 notebooku... Takze 2 roky zaruka minimalne...!!!!!!!!!!!

0/0
17.4.2010 0:30

Autobus s tykadlama

Re: Na netu je spousta e-shopů

Dávat dvouletou záruku va výrobek, jehož morální a technická životnost je dva roky?Nepřijde vám to jako blbost?

pochopím dvouletou záruku například u fotoaparátu, televize, ledničky to není věc, která by byla po roce naprosto technicky zastaralá a u níž by se každé 3 měsíce představovali podstatná technická vylepšení.

Mobily nebo NB se tak rychle vyvíjejí a vylepšují, že jen málokdo si po dvou-třech letech nekoupí nový model.Dvouletou záruku nemají nikde na světě,kromě naší socialistické EU.Obvyklá záruka je dokonce jen 6 měsíců.

Pracoval jsem léta na kontrole kvality a jakosti. Většina výrobních vad se odhalí ještě v továrně,některé u distributora a v obchodě, jen mizivé promile vadných výrobků se dostane k zákazníkovi. A tyto se musí projevit do půl roku běžného používání ( mluvím o vadách závažných pro fungování výrobku, nějaký škrábanec vám po 11/2 roce stejně neuznají jako reklamaci). Nesmyslně dlouhá záruka je mimo jiné jednou z důvodů vysokých cen elektroniky proti Asii a USA

0/0
17.4.2010 12:33

ArneFarin

Re: Na netu je spousta e-shopů

Budeš se divit, ale na počítače nám dodavatelé dávají i tříletou záruku. A u některých dílů - typicky základní desky, levné síťové prvky - máme ověřeno že pokud odejdou, tak ne jak ty píšeš hned nebo do tří měsíců, ale týden po druhém roce. Už si děláme srandu, že do toho na Thajwanu dávají nějaký časově závislý obvod, aby si zákazník po záruce muele koupit další.

0/0
19.4.2010 0:11

dino_na_idnes

Re: Na netu je spousta e-shopů

Mám mobil čtyři roky a pořád se s ním dá volat i SMSkovat, nemám důvod ho měnit. Netbook se dvěma letům též blíží a stále mi na práci stačí (používám stále tytéž nástroje a šlapou stejně dobře dnes jako před rokem).

Ona ta "podstatná technická vylepšení" nejsou vždycky výhra. Ale je fakt, že můj pohled je zkreslen tím, že moc nevěřím na univerzální krabičky, takže kromě netbooku a mobilu mám i MP3 přehrávač na sport, MP3 přehrávač na běžný provoz, PMP na cesty narvanou MHD, plnohodnotný notebook... A kdybych fotil, tak bych měl fotoaparát.

Chápu, že pokud někdo "potřebuje" kombinaci netbooku, telefonu, (pokud možno profi) foťáku a multimediálního centra, nezbývá mu než kupovat co půl roku nový model, prostě proto, že neexistuje ideální produkt, který by vše plně pokryl, takže cokoliv vybrat znamená nutně ústupky, které mohou být u novějších modelů menší.

0/0
19.4.2010 1:09

Autobus s tykadlama

Re: Na netu je spousta e-shopů

Mimochodem nejde přece o dobu prodeje, ale o množství kusů.

2 reklamace z 200 kusů, to je 1%. U telefonů za třetinu ceny, proti naprosto těm samým prodávaným jako značkové ( jediný rozdíl je opravdu POUZE ta značka, vnitřnosti a materiál jsopu naprosto stejné. A možná ještě "poprodejní servis", což je v připadě mobilu sporná věc)

0/0
17.4.2010 13:11

Autobus s tykadlama

Re: Na netu je spousta e-shopů

Mimochodem nejde přece o dobu prodeje, ale o množství kusů.

2 reklamace z 200 kusů, to je 1%. U telefonů za třetinu ceny, proti naprosto těm samým prodávaným jako značkové ( jediný rozdíl je opravdu POUZE ta značka, vnitřnosti a materiál jsopu naprosto stejné. A možná ještě "poprodejní servis", což je v připadě mobilu sporná věc)

0/0
17.4.2010 13:09

Wolf 2

Re: Na netu je spousta e-shopů

Prozradíte nám svůj nick na Aukru prosím?

0/0
21.4.2010 13:31

Autobus s tykadlama

Re: Na netu je spousta e-shopů

Nějak k tomu nevidím důvod. už jen proto, že podle něho si na Aukru snadno dohledáte adresu.

jestli se mnou chcete udělat nějaký obchod, tož se stačí ozvat na můj mail skrblikuv.kramek@atlas.cz.

Ale momentálně máte smůlu, nemám co prodávat, zboží mi stojí v Pekingu na letišti a čeká se až se sopka vyvzteká.

0/0
21.4.2010 14:06

Host

Re: Na netu je spousta e-shopů

A ja prodavam mobily za desetinu ceny, akorat ted taky nemam, cekam na sopku, prijede jich 10.000 a uz jsou prodany, taakze mate vsichni taky smulu..a jeste umim Fabii za 15.000 Kc a pujcuju brigadniky za pivo a rohlik na hodinu.

0/0
21.4.2010 14:26

Autobus s tykadlama

Re: Na netu je spousta e-shopů

Těch fábií za 15.000 si od vás vemu padesát. Platím CASH. Ale musí být nové.

Jinak jestli umíte anglicky, račte se podívat třeba na www.dealextreme.com, nebo www.focalprice.com. Taky jsem těm cenám nevěřil;-D, .Kvalita je velmi solidní, k plastakum z vietnamských tržišt z 90. let to má daleko. Čínani vyrobí cokoli za jakoukoli cenu, mám dojem, že někdy i za zápornou ;-D

P.S. Ta cena je i s dopravou do ČR, když toho vemete paletu ještě vám dají slevu.

0/0
21.4.2010 14:35

Host

Re: Na netu je spousta e-shopů

Nic proti vašemu bussinesu s čínskými mobily, ale to pseudo HTC uvnitř není stejné. Co například fotoaparát - má stejné rozlišení a optiku? Co dotykový displej - je stejně citlivý? Co baterie? A operační systém? Nejedná se pouze o nápodobu (číňani byli schopni napodobit dokonce OS Android, který Google dal k dispozici zdarma :-)).

Stejná linka neznamená stejnou kvalitu, pro číňana není problém vyrobit jednu sérii značkových telefonů, a pak druhou - levnější, ale také s horšími komponenty.

0/0
21.4.2010 23:52

Autobus s tykadlama

Re: Na netu je spousta e-shopů

originální HTCčko náhodou mám od jednoho CZ operátora.

OS je zcela stejný - Android , akorát anglicky. myslím, že to je bud originál, nebo velice podařený padělek. baterie vypadá naprosto stejně, dokonce jsou obě made In Malaisia ;-D, ta v Čínanovi má uvedenou dokonce větší kapacitu.

Subjektivně mi oba displeye přijdou na citlivost stejné, možná ten hardware není úplně stejný, ale kvalitou srovnatelný. Fotoaparát má deklarované stejné stejné rozlišení optika bude zřejmě stejná ( ono zas není moc možností ve všech mobilech se budou používat dva, tři typy fotooptiky)

0/0
22.4.2010 8:57

Host

Re: Na netu je spousta e-shopů

AHOJ

0/0
15.5.2010 0:27

objednavkasvacin2

me kdyz u kasy pokladni vrati vic nez ma

a vsimnu si toho, tak ji to vratim. mistni zlodeji by si to ovsem nechali a smali by se jak vydelali.

0/0
14.4.2010 20:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.