Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Šedí“ mobilní operátoři jsou žhavé zboží pro čtvrtého rivala

S blížícím se příchodem čtvrtého mobilního operátora v klasické síti GSM začínají tuzemským trhem cloumat emoce a po několika letech i příznaky cenové války. Jediná možnost pro čtvrtého operátora, jak získat klienty do začátku, je koupit je od "šedých" zprostředkovatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Zpráva z ČT24

Potvrzuji, ze na CT24 bezi tento text v casti BYZNYS:  ČTU předběžně zakázal O2 odpojit zákazníky TMT

0/0
16.4.2010 17:17

Host

Dotazník

Dobrý den,

dovolte mi, abych Vás požádal o vyplnění dotazníku, jehož výsledky se stanou podkladem pro praktickou část mé diplomové práce na téma „Chování politických stran v souvislosti s vlivem médií na rozhodování občanů a jejich socio-ekonomické dopady˝.

Za Váš čas při spolupráci Vám předem děkuji.

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDRDbmNBeWtEczBwRGhBY3NrMkR2RlE6MA

0/0
2.4.2010 11:43

Host

křupani

Největší problém je, že všichni stojej za nic. Byl jsem již u všech operátorů a pokaždé mně něco nasralo, tak jsem od něj odešel. U:foni jsou banda křupanů , co si hrají na business a přítom se nezmůžou na to, aby od asijských firem získali lepší HW. Nejlepší možnost je asi tak v volání přes skype, kde je sice nic moc kvalita, ale nikdo vás neotravuje nesmyslama jako že operátoři poskytnou mé číslo nějakému debilnímu callcentru a to mi pak nabízí slevy, ikdyž jsem jim vyslověně zakázal cokoliv ríkat.

MILLI

0/0
31.3.2010 16:27

superkutil

Re: křupani

Používám HERMOD a plná spokojenost. 150min a 150SMS za 220Kč, 300min a 100SMS za 450Kč. Oproti O2 na 4 číslech platím o 60% míň.

0/0
1.4.2010 12:23

radimdrv

Re: křupani

To bych taky bral, ale kde si mám sehnat hasičskou průkazku?

0/0
1.4.2010 14:25

chytry chlap

Re: křupani

Být dobrovolným hasičem, není až takový problém. V podstatě je to stejná organizace, jako třeba "Fotbalový klub Kovanda Kalíšek a Kadil z Horní dolní nad Labem" ;-))

0/0
2.4.2010 23:41

mysak001

Re: křupani

Nevim, kde na ty ceny chodite :-) jak koukam, tak koukam do jejich ceniku, tak 150 minut a 150 sms je za 230 kc- tarif Junior jen pro lidi do 26 let + ten druhy, co pisete stoji 475 kc - Volam special.

Ten Junior neni uplne spatny.. Ale neni pro kazdyho..

Ale jinak je Hermod porad jen TMT a tam bych se trochu obaval toho, ze s tim budou do budoucna problemy.. Program pro hasice patri zrovna k tem, ktere se verejme bez obalu propagovaly a leze O2 krkem.. To, ze TMT Czech dela veci docela huste se v O2 probira intenzivneji uz 2 roky. Pokud se ted odhodlali s tim zacit neco delat, tak si nemyslim, ze se zastavi na tom, co zacali.. Oni tu firmu budou mit tendenci poslat k sipku. Otazkou je, zda se TMT ubrani..

0/0
1.4.2010 20:29

Host

Re: křupani

TMT(Hermod) davají slevu(ne malou) a ještě si na tom krásně vydělají...no není to nádhera...:-)? asi až moc a lidi z o2, kteří vidí do čísel(peněz) to evidentně sere...:-)

0/0
7.4.2010 10:38

Host

Re: křupani

jen jestli nemáte problém sám se sebou:)

0/0
2.4.2010 9:15

Host

jen do nich

nez se u nas dostanou ceny na normalni uroven je tu i jina moznost jak jich dosahnout

R^http://jakusetrit.ic.cz/

0/0
31.3.2010 16:15

mysak001

Re: jen do nich

Hele ty "dobraku" :-) ten web, co tu propagujes je tu hlavne nejen pro to, aby propagoval zpusob, jak si sam zavolat a neco vyjednat, ale take proto, aby ti "nenapadne" podsunul program Volej s hasici, ktery provozuje Hermod - http://hermod.cz/ a toto je zase jen preprodej diskutovane TMT Czech.

Takze se tomu docela smeju :-) malou oklikou se zase dostanes tam, kde nechces byt - tj. u firmy, ktera dela preprodej za vysoke ceny a ktera to jeste dela naprosto verejne a bez okolku - a tim prave O2 poradne s*ere. Mit napsanou kompletni nabidku svych prejmenovanych tarifu verejne na webu - to bych si nikdy nedovolil.

0/0
31.3.2010 17:25

mysak001

Re: jen do nich

Koumaci z TMT tam koukam hodili prihlasovaci stranku a sve extra radoby vyhodne pausaly uz nevystavuji verejne :-) asi dostali bobky z O2..

Na jedno ale zapomneli.. Tady to jde porad videt:  http://hermod.cz/dh028

Ten web jak usetrit je dle meho nazoru jen prostredek, jak se zpropagovat :-) dobrej napad..

0/0
31.3.2010 17:35

Host

Re: jen do nich

Pane Všechno Vím a Všechno Znám, mi ten link funguje pořád!! Tak mi ten tarif Hermod zařiďte jo? dík. Já ho chci už dávno ale nedali mi ho.    ;-(

 

0/0
1.4.2010 15:59

mysak001

Re: jen do nich

Zajimavy je, ze funguje jen Vam :D pres link, ktery jsem sem hodil to uz nejde.. Jedna cesta jeste je, ale tu sem psat nebudu :-)

Vy chcete opravdu ty jejich mizerne pausaly? :-) ktery se Vam tak libi? Napiste..Treba Vam pan Vsechno Vim a Vsechno Znam pomuze :-D

0/0
1.4.2010 20:00

chytry chlap

Re: jen do nich

Na ceník Hermod se dostanete přes nezabezpečenou složku. Ovšem jen díky chybě administrátora, nebo programátora toho webu. Po vypršení platnosti sešny se tam už nedostanete - viz ten Váš odkaz. Zkušenějšímu uživateli se to však povede a to dokonce i se základními (snad alespoň standardními) znalostmi práce na PC a internetu.

V těch šedých operátorech se nevyznám, ale vím, že Hermod se prezentuje jako jeden z mnoha webů. Osobně jsem jich vygooglil asi 7 (vždy stejný web, jen s jinými písmenky a grafikou) a pokaždé se jmenovali jinak, ale ceníky měli stejné. Když jsem tam volal, dozvěděl jsem se, že tu je to pro Hasiče, tu pro saniťáky a předpokládám, že jinde zase pro sekretářky... Ten web jakusetrit.ic... znám a je jedno jestli jej psali marketéři z TMT, nebo nějaký nadšenec. Každopádně navádí člověka k tomu, aby si našel tu svou variantu virtuálního operátora a byl spokojený a dělal marketing zadarmo...

Takže asi tak ;-))

0/0
2.4.2010 23:32

chytry chlap

Re: jen do nich

Na druhou stranu, jsem ale díky TMT vymáčkl z českého Vodafonu 50% slevu na svůj tarif a to na minimálně 1 rok, za což díky ;-) Protože konečně se ta česká nabídka blíží té, co využívám v UK, jen kdyby nabízeli i nějaké lepší mobilní telefony. Pro duben přišli jen s jediným slušným HTC Legend oproti Vodafone UK, kde je výběr zcela jistě pestřejší.

Inu, závěrem jen jeden malý postřeh. Je mi jedno, kdo na mne vydělává a komu vlastně platím, já jen chci, aby mi za mé peníze nabídl slušné služby, které si za stejné peníze mohu pořídit na srovnatelném trhu v zahraničí.

0/0
2.4.2010 23:38

Host

Blbost

SIMky nesmějí přeprodávat, operátoři to mají ve všeobecných podmínkách, vyjímkou je snad jedině MAKRO. Pouze to mlčky trpí, protože mají podobnou motivaci, získat nové zákazníky. Pokud se jim to vymkne z rukou, tak jim zřejmě nic nebrání ty čísla prostě uříznout, zvláště když půjde o 4. operátora, právní oddělení mají dostatečně silná.

A pak ještě dodatek pro pana Hrona, zjistěte si prosím, co je potřeba udělat, pokud chce operátor vstoupit do spolku mobilních operátorů, databáze RNPDB ......., aby k němu mohla být přenášena čísla. Je to povinnost dle zákona, ale technická realizovatelnost přenostielnosti se potáhne měsíce. Takže pokud spustí provoz, tak to může trvat třeba i rok, včetně zápisu do obchodního rejstříku atd., proč - to je dobrý námět na článek, ne? ;-D

Takže tyhle články jsou v tuto chvíli fakticky na úrovni poplašné zprávy.

0/0
31.3.2010 15:12

petrph

to se mi nějak nezdá

Neboli, simky sice přeprodává šedý mobilní opoerátor, ale pořád jsou ty simky sítě O2, s nějakými cenami volání na toto číslo ze sítě O2, a taky  voláním z t ohoto čísla v rámci sítě O2 za výhodnější tarif.

Neboli, kdyby tyhle karty přeprodal jinému operátoru, těžko lze očekávat že by se dosáhlo stejných cen volání za stejných podmínek  v síti O2, jako doposud, dle tarifů, které svým klientům garantuje dle smlouvy....

0/0
31.3.2010 13:23

Host

Re: to se mi nějak nezdá

Je to jednoduché, "šedý" operátor může přenést svá čísla do sítě jiného (čtvrtého) operátora. Ten mu může dát lepší podmínky, než má u stávajícího opetrátora. Koncoví zákazníci to ani nepoznají vyjma nového názvu operátora na displeji a pokrytí. A ani tomu nemají moc jak zabránit.

0/0
31.3.2010 14:42

--PintBull--

Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

R^

0/0
31.3.2010 12:52

mysak001

Re: Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

Tak to gratuluji :-) pokud provolas 2 kila mesicne, tak si klidne plat. Pokud ale provolas tisicovku, tak muzes usetrit 500 mesicne. To je 6000 za rok. Chapu, ze platit 6000 rocne navic se urcite vyplati. Hlavne, kdyz tu zakaznickou peci volas tak jednou za 3 mesice ze :-D to je 1500 kc za hovor.. To se vyplati..

Ty musis byt v nehoraznem baliku.. A pak ze se mame spatne :-D

0/0
31.3.2010 14:52

Viper1

Re: Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

O2 je jasně nejlevnější pokud hodně voláte....

0/0
31.3.2010 20:20

mysak001

Re: Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

Ma myslenka byla jina. Predstavte si, ze je pro Vas O2 nejlevnejsi a Vy platite treba 1500 kc mesicne. Oslovi Vas ale firma, ktera ma business tarify a Vy budete platit za to same jen 750 kc. Co udelate? Budete platit za "zakaznicky" servis, jako ten pan 1500 kc, nebo radeji tech 750 kc, cimz usetrite 9000 kc rocne? Obetujete 9000 kc za rok, abyste si mohl zavolat 4x za rok na infolinku Vy sam? :-D obetujete - pokud mate penize na vyhazovani z okna, jako ten dotycny pan..

Byt soucasti rozumneho preprovadace neni nevyhoda. Neberte si priklad v TMT a Zmetlikovi - to jsou blazni. Berte si priklad ve firmach, ktere maji do 1000 karet a nejsou O2 trnem v oku. Tam zaruky mate..

0/0
31.3.2010 21:24

Host

Re: Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

přesně, taky bych k nějakýmu "virtuálovi" klidně přešel ale když je všechno uzavřený pro různý skupiny tak jako běžněj člověk nemám šanci :-(

0/0
31.3.2010 23:52

Host

Re: Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

Jojo péče O2 je opravdu super. Než se někam provolám přes IVR a pak 30 minut čekám na operátora. U TMT zavolám a 1. nové obj. 2. změny stavajících z. 3 jiné info. Pak mi to hnedka někdo zvedne a řeknu mu co chci nebo jim jenom pošlu email co chci zařídit a oni to udělají. Případně odešlu formulář callback a oni mi v požadovaný čas zavolají. Už tři roky nemusím volat na infolinku O2 a jsem nejšťastnější člověk pod sluncem. Horší infolinku než O2 má snad už jen UPC.;-D

0/0
1.4.2010 10:19

Host

Re: Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

Jak se dá prosím jednoduše přejít k TMT? Všechno je tak tajemný a uzavřený a nikde se nedaj sehnat žádný informace jak tam může běžnej člověk přejít. :-(

0/0
1.4.2010 22:14

Host

Re: Já si rád připlatím za "kvalitu" a "zákaznickou péči" u O2.

ještě, že ta kvalita a zákaznická péče je v " "....

0/0
2.4.2010 9:19

Host

proč nemám ufouna

Кdyby UFON nabízel standartní 3G a ne paskvilní frekvence, nenutil mne koupit si jednoúčelově použitelný modem, tak by problém neměl a klidně bych k němu přešel.... ale takto má smůlu, bude muset lovit pouze mezi technicky nevzdělanými ovcemi. Navíc s roamingem je také problém, takže ... smolík ;-€

0/0
31.3.2010 12:01

skrbling

Je to jen otázka ceny

Prošel jsem postupně všechny GSM operátory a vždy jsem šel za výrazně levnějším. Pokud dostanu lepší podmínky, nemám sebemenší problém zamávat Vodafonu pápá a jít ke konkurenci. A prostor ke zlevňování je tu obrovský, čili je to jen na nich.

0/0
31.3.2010 11:50

Host

g

článek je dalším šíleným výplodem autora , který se bohužel v telekomunikacích vůbec neorientuje . Pracuji v telco od roku 93 , pro různé operátory , ale tyhle bludy si měl nechat až na 1 dubna jako aprílový žert

0/0
31.3.2010 11:12

Host

Re: g

To bylo určitě míněné jako aprílový žert. Co by proboha Ufon dělal s licencí na GSM 1800?

0/0
31.3.2010 11:16

Michal Hron - Mobil.cz

Re: g

Dobrý den. Nechci se Vás nějak dotknout, ale U:fon byl jednou z prvních firem, která o účast v tendru projevila vážný zájem. A co by s těmi frekvencemi dělal? Minimálně by mu to pomohlo v rychlém růstu...

http://mobil.idnes.cz/orange-do-ceska-nechce-o-ctvrtou-gsm-licenci-se-poperou-ceske-firmy-10v-/mob_operatori.asp?c=A091126_183041_mob_operatori_hro

Fajn zbytek dne, Michal Hron - Mobil.cz

0/0
31.3.2010 11:20

Host

Re: g

Pane Hrone , náš trh je velmi silně penetrován a zákazníci odcházejí k jinému operátorovi jen v případě vlemi silné nespokojenosti a současně nabídky výrazně lepších služeb . Co se domníváte , že U.fon , potažmo GTS novera může zákazníkům nabídnout ? Ve chvíli kdy bude mít licence , budou tři ostatní operátoři hotovi s pokrytím UMTS i v obcích nad 2.500 obyvatel . budou mít tedy k dispozci datové služby o výborné rychlosti téměř všude . A ten čtvrtý operátor teprve začne budovat ? Mám možnost denně číst tabulky market share jednotlivých operátorů a např. Vodafone se nikdy zbývajícím dvěma ani nepřiblížil . kam tedy poroste ten lokální čtvrtý - mopžná k případnému prodeji někomu velkému ze zahraničí .

0/0
31.3.2010 11:28

skrbling

Re: g

Nesouhlasím. Pro mě - a troufám si tvrdit, že pro velmi velký segment zákazníků - je zásadní jen jedna věc: cena, cena, cena. Obejdu se bez datových služeb (když potřebuji se smartphonem na internet, nějaká wifina se vždycky najde) a v zásadě nepotřebuji ani bůhvíjaké pokrytí, protože se 95% času pohybuji v Praze a nepotřebuji telefonickou technickou podporu. Při srování se zahraničím ale vidím propastný rozdíl v cenách, které jsou tam a které jsou tady. Pokud nový operátor srazí ceny třeba na polovinu, jako to udělal Oskar, velmi rád k němu přejdu. K telco operátorovi necítím sebemenší loajalitu.

Problém U:fona není ani tak pokrytí nebo technologie (i když taky hrají roli), ale to, že je relativně drahý (což z použité technologie částečně vyplývá).

0/0
31.3.2010 11:56

Host

Re: g

nový operátor nesrazí cenu na polovinu protože by nezaplatil ani technologie ani svoje lidi a byl by jen ztrátovou pračkou peněz pro ruské investory , tak jako je jím např. GTSnovera již několik let

0/0
31.3.2010 12:03

skrbling

Re: g

Já tomu zase až tak nevěřím. Viz VoIP trh, kde fungují desítky subjektů a ceny jsou tak na 20% O2 (uznávám, je to technologicky něco trochu jiného, ale zase tak propastný rozdíl to také není). Prostor pro pokles ceny je obrovský. Není důvod, proč by telekomunikační firmy měly pracovat s dvouciferným ROE, popř. proč by měly být vůbec nějak extra ziskové. Sítě mají postavené, vydělaly si dost. Nevolám po nějaké regulaci, proti té jsem vždycky protestoval, ale vstup na trh by měl být umožněn maximálnímu možnému počtu subjektů. Je jasné, že nabídnout stejný produkt jako ostatní by byl problém, ale nějaká efektivní low cost strategie s osekanými službami a pokrytím jen dejme tomu 90% populace (což je relativně malé území) by mohla trh oslovit. Já bych po tom za slušné peníze skočil okažitě.

0/0
31.3.2010 12:15

Host

Re: g

plácáš nesmysly , pokud by nebyl důvod abysoukromé společnosti nebyly ziskové pak jsi v komunismu . není důvod aby polostátní ČEZ generoval zisk na úkor obyčejných lidí co nemají právo výběru ale to je jiná situace než u operátora .

 nevím kde pracuješ a čím se živíš , ale zřejmě není důvod aby firma co tě živí byla v zisku

0/0
31.3.2010 14:24

Host

Re: g

Jémináčku, už tu máme komunismus. (Zamlada nám ho slibovali, že bude za několik desítek let. A nyní všude píší, že prý před dvaceti lety skončil...)

Ale vážně: kvůli takovým rozuměvě nedostatečným individuí, máme veškeré věci a služby prodávané monopolními a olygopolními firmami, o dost dražší nežli v západní Evropě. Protože při zmínce o nutnosti regulovat monopoly a olygopoly, což uznávají i největší volnotržní ideologové, začnete mečet kóóóómunísmůůůůůůs.

Kdybyste za to byli alespoň placení, ale vy to děláte z čiré hlouposti.

0/0
31.3.2010 14:50

Host

Re: g

Veskere veci nikoliv a vim to dobre - jsou to spise jen telekomunikacni sluzby.

Zbytek je regulavan a vlastni surovina - treba plyn se nakupuje presne podle pravidel EU na burze !!

0/0
31.3.2010 19:00

Host

Re: g

CEZ prodava elektrinu na BURZE presne podle direktiv EU - levnejsi cena - hned ji skoupi alepson do kapacity site Nemecke rovodne firmy.

Proste on prodava za trzni ceny !!!

0/0
31.3.2010 18:53

Host

Re: g

blee blee blee , chrch, zřejmě pán je ekonom, co ;-D,,

Ono to má i technickou stránku věci, co třeba frekvence. A virtuální operátor, to je sice řešení, ale jak by se ti líbilo, kdyby ti obecní úřady přidělil do bytu kofoly, protože máš dost velký byt a určil by ti cenu nájmu, protože už máš přeci splacneou hypotéku (sítě již mají postavené ), navíc dle tvého zorného úhlu by ti kofola neplatila příspěvek na údržbu, vždyť barák už stojí nééééé

0/0
31.3.2010 15:18

Host

Re: g

Na 20% z prosteho duvodu - dalsi ten co jeste nezarestroval, ze VOIP firma je vdostate jen internetovy server zprostredkovavajici hovory - a pak par techniku instalujich telefony a par propojeni k dalsim operatorum a umisteni serveru na internetove patri.

Vlastni linku si totiz musi platit zakaznik sam - oni muji narozdil od pevnych ci mobilnich operatoru nepostavi !!!

0/0
31.3.2010 19:05

Host

Re: g

A arbitraz vuci statu proti bezprecedentnimun postupu vuci soukrome spolecnosti se zahrancini ucasti by byla na svete hned druhy den po tom co jste to naridil !!!

0/0
31.3.2010 19:08

skrbling

Re: g

Dovedu si představit i celkovou změnu modelu poskytování těchto služeb. Frekvence by nedostávaly jednotlivé firmy, ale speciální organizace provozující infrastrukturu za nominální náklady a v jejich sítích by mohl své služby provozovat libovolný počet viruálních operátorů. Potom byste viděl, kam můžou ceny spadnout. Ostatně podobný model funguje v případě jiných utilit (elektřina, plyn) a u mobilů tomu technicky nic nebrání.

0/0
31.3.2010 12:18

Z-S

Re: g

Hmmm ... a co jsou to "nominalni naklady"? To jako stanovite ze reditel nesmi mit vice nez Fabii a operatorky vice nez minimalni zakonnou mzdu?

0/0
31.3.2010 13:13

skrbling

Re: g

Na co potřebujete u provozovatele sítě operátorky? Prostě náklady na budování a udržování sítě (technický materiál, provoz BTS, mzdy techniků, nějaká režie, žádný prodej, žádný marketing - vstup do sítě by byl po nějaké formální registraci zcela volný). Vzhledem k tomu, že telekomunikační operátoři by vůči provozovateli sítě vystupovali jako zákazníci, existoval by tam tlak na ceny. Veškeré služby směrem k zákazníkům by potom prodávali sami operátoži (technická podpora, prodej, atd.). Snižování cen by bylo nejspíš enormní.

0/0
31.3.2010 13:41

Host

Re: g

A o omezene kapacite site jste jeste nikdy neslyseli - pokdu nema dost velky zisk prave kvuli  nizkym cena na zvysovani kapacity - nastava jeji KOLAPS - jedine rost cen snizi poptavku a vydela na posilovani site.

0/0
31.3.2010 18:56

Host

Re: g

Nebylo- proste on nim klidne bude uctovat jakoukoliv castku jen o neco malonizsi nez dnes - naklady na predprodej - jemu je to ukradeno !!

A naklady se daj navysit snadno nakup vetsiny zarizeni pres nastrcene prostredniky generucji pak skutecny zisk z provozu site - davno vyzkousena vec v jinych oborech !!!

0/0
31.3.2010 18:58

Host

Re: g

Odkážu tě na Britský systém. Tam to mají podrobně zpracované, a funguje to.

Ono by pro začátek ale nebylo vůbec špatné, aby alespoň regulační úřad hlídal, aby nemohli vykazovat vyšší náklady, nežli třeba v Belgii, Holandsku, Portugalsku.

0/0
31.3.2010 14:53

Host

Re: g

Nkaldy na sit jsou dle kopcovitosti krajiny a hustoty osidleni - vice kopcu = vice BTS - a tka to nejde tak jednoduse srovavat + zkone poryti - pokryti cvelkych mest je vyrazne levnejsi se zapocetim zisku nez poryvani ridce zabydlenych uzemi !!!!

0/0
31.3.2010 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.