Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodafone spustil 3G v celém Brně. Do roka to čeká na 40 dalších měst

Vodafone spustil vysokorychlostní internet 3G v celém Brně a pro 70 procent populace Prahy. Ve zbylé části hlavního města spustí rychlá mobilní data do konce června. Do roka bude 3G od Vodafonu v desítkách velkých českých měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

calver1

připojení

To se nám musí smát i Korejci. Tak zaostalá země, jako je Česko, už asi nemá šanci na lepší zítřky. Tady je problém všechno a obzvláště velký problém je připojení na net.

0/0
6.5.2010 21:26

Host

Nějak to nechodí

Zkušenost z Holešovic: po spuštění 3G se často nedá dostat na internet. Opera zahlásí, že server je nedostupný (Turbo je vypnuté, takže by to mělo jít napřímo bez komprese na servrech Opery). Interní prohlížeš s tím taky občas má problémy. Vypnutí 3G v telefonu (tj. provoz přes GSM) taky nepomůže.

  Před spuštění 3G jsem žádné problémy nepozoroval. Kdyžj sem volal na zákaznickou linku, tak to bylo: vypněte si a zapněte mobil, žádný výpadek tu nemám hlášený.

0/0
7.4.2010 11:20

Host

O2

To říkalo O2 taky.A nakonec jenom krajské města a šlus.

0/0
30.3.2010 23:46

Host

Re: O2

Jakej šlus, prosimtě? O2 dělá všude swap na EDGE, 3G, LTE vysílače. Svůj totální náskok si tak jěště 5 let udrží...

0/0
31.3.2010 10:11

Host

Re: O2

RvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
1.4.2010 14:56

Viper1

Re: O2

Proč palec dolů? To je snad dobře, ne? Kup si jejich akcie :-P

0/0
1.4.2010 21:40

Host

Re: O2

No jo ale O2 stojí za starou belu a okrádá lidi

0/0
1.4.2010 14:56

Viper1

Re: O2

Nesmysl. O2 je aktuálně nejlepší operátor (signál, rychlost netu, ceny).

0/0
1.4.2010 21:40

Host

Re: O2

Tak to jsi úplně mimo;-D

0/0
2.4.2010 20:15

Host

Re: O2

Vodafone taky není jako O2;-)

0/0
2.4.2010 20:14

mobilemikedotorg

FUP

pokud nenabidne VDF tarif bez FUP,nebere svoje data vazne....to zase u O2 ocenuji,ze bezFUPovy tarif maji,cena je jaka je ale poridit se da a o to jde ;-) 

co se FUPu u O2 IVM tyce,nebojme se nic,oni to serezou a bude veselo,davy proridnou ;-D bohuzel FUP si hlidaji az moc dokonale u mobilniho netu k adsl za 150kacek,kamos presosal temer presne 2GB a sup, 16/16kbit a uzivej si :-P

0/0
30.3.2010 23:09

Host

SUPER

To je paráda !!!

A už by teda mohl v Krušnech horách pustit aspoň signál mobilních telefonů !

R^

0/0
30.3.2010 22:53

Host

Re: SUPER

R^

0/0
1.4.2010 21:26

Host

Zbývá 978 znaků a 4 odstavce.

No to je dosť, teda...

0/0
30.3.2010 21:33

Host

Pepe86cz

Me dneska prekvapilo v Praze na Zizkove a Vinohradech ,ze jsem mel u Vodafonu 3G a nekde dokonce 3.5G a nameril jsem na docela dobre rychlosti na rychlost.cz. D 1500 Mb/s a Upload nejakejch 250. Jinak mne jako uzivateli N900 by pomohlo strasne moc kdyby se ta 3G nekam hnula.:-/A ne jenom mne. Ja nevim na co cekaj. Rekl bych ze v Cechach vyuziva internet v mobilu docela dost lidi.

0/0
30.3.2010 19:30

Autobus s tykadlama

Re: Pepe86cz

Pokud používáte net jenom v mobilu, myslím, že 3G je vlastně zbytečnost, pochybuju, že mobilní verze Opery a procesor v mobilu je schopen té rychlosti plně využít?

A na telefonování snad nemá 3G vliv vůbec...

0/0
31.3.2010 8:53

Host

Re: Pepe86cz

a co potom videohovory?

0/0
31.3.2010 11:32

Autobus s tykadlama

Re: Pepe86cz

Videohovory? To fakt někdo používá?

tenhle vynález se moc nerozšířil ani u pevných linek, a pokud vím, tak ani u Skype a podobných telefonů.

pokud potřebuju tomu na druhém konci něco ukázat, přijde mi lepší to nafotit a poslal MMSkou. Opravdu nemusím vidět jeho xicht v sedm ráno sotva vylezl z postele, nebo naopak v devět večer, když sedí třeba v hospodě.

Ono to má také trochu nevýhodu že mobil během videohovoru by protějšek viděl leda tak vnitřek mýho ucha;-D. A řvát do mobilu, kterej držím půl metru od xichtu není zrovna ono

0/0
1.4.2010 7:58

Host

Re: Pepe86cz

3G je lepší i pro použití v mobilu. Rozdíl oproti EDGE je propastný (Google maps, youtube, opera mini - zde se projeví zejména nižší latence 3G oproti EDGE). Kdo jednou zkusil, nechce jinak!

0/0
31.3.2010 14:24

PaegasRobin

Zavolejte Docenta Chocholouška I.:

Zavolejte Docenta Chocholouška.Ve Vinohradský v sídle mobilního

operátora se pohybují nebezpečné osoby Mario Mele a Pavel Kos.Přijeďte

si pro ně.Cituji: Výstavba v Brně a Praze začala po výběru

nového dodavatele technologie na konci léta 2009.V následujících 12

měsících pokryjeme všechna krajská města a dalších 20-30 měst.

0/0
30.3.2010 16:00

PaegasRobin

Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Další rozšiřování pokrytí bude a to v závislosti na poptávce zákazníků.

Tady

nejsou normální.Tak oni budou rozšiřovat pokrytí v závislosti na

poptávce zákazníků.Mě je z Vás špatně.[]

0/0
30.3.2010 15:58

Host

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Mě je zase špatně, že to cpete do každé diskuse. Co je na tom, že bude do roku pokrytých přes 40 měst? A co se rozšiřování týče, pokud nebudou uživatelé pořádně používat 3G síť ani v těch 40 městech, tak proč ji rozšiřovat dál? Je na tom něco nelogického? Všechno je o penězích.

0/0
30.3.2010 17:04

Carlos

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Špatné je na tom to, že na co budu někde poptávat něco, kde vím, že to není....vždyť to je naprosto absurdní. Na to, aby mi řekli, že to bude třeba za rok?? Postupy managementu jsou malinko na hlavu a to doslova.Rv

0/0
30.3.2010 17:39

Host

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Podle poptávky zákazníků po 3G službách (tedy rozsahu a způsobu jejich využití tam, kde už budou k dispozici) se rozhodne, zda a jak se bude jjeich nabídka rozšiřovat do dalších míst. Takhle mi to vysvětlila sousedovic sedmiletá Maruška. Potřebuješ nějaké upřesnění?

0/0
30.3.2010 17:46

Host

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Většinou považuju Pavlovy přispěvky za úsměvné, ale tady se ho musím zastat. Po 3G datech je obrovský hlad i na venkově a tady ty řeči o rozšiřování sítě podle poptávky jsou jen marketingové tlachy, které omlouvají nechopnost a zbabělost operátora. Takový Mario Mele je zářný příklad člověká, který řekne nic ve sto větách: "Co to čtete, Hamlete?" "Slova."

ast

0/0
30.3.2010 22:58

Carlos

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Velmi přesné, alespoň někdo pochopil jak jsem to myslel. To že je 3G v Brně je hezké, ale vzhledem k tomu, že cestuji, tak je velice pravděpodobné, že budu volit operátora s největším pokrytím signálu.

0/0
30.3.2010 23:07

Host

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Mně to teda přijde logické,nebudou přece stavět někde něco o co tam není zájem,ne?;-)

0/0
30.3.2010 17:56

Carlos

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Aha, takže podle vás, když bude jen zájem v PHA a BRN, a nikde jinde ne, tak to takhle stačí? Pokud vytáhnete paty z města, ať už z jakéhokoli důvodu, budete bez 3G na EDGE nebo ještě hůře na GPRS? Takovou službu by si potom objednal jen nesvéprávný člověk. Nebo až pojedete na služební cestu do Karlových Varů, tak napíšete operátorovi a budete poptávat internet v daném místě? A takto to hodláte praktikovat při každé cestě z města? Nebo budete volit službu, která bude mít největší pokrytí? Už chápeme o co jde? Nebo snad máte pocit, že každý jednotlivec, budes spisovat operátorovi: Mám zájem o službu XY v místě ZX, kdy bude dostupná? A odpovědí bude: Postupně pokrýváme, bohužel nevíme přesné datum pokrytí daného místo, čekám až jestli bude o tuto službu v místě zájem. R^

0/0
30.3.2010 23:06

Host

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Znovu podotýkám, že buď neumíte číst jejich vyjádření nebo jej záměrně ignorujete. Zkoušel jsem Vám to vysvětlit ve svém předchozím příspěvku, ale ani to se mi nepovedlo, takže to vzdávám. Snad Vám to pomůže pochopit někdo jiný.

0/0
30.3.2010 18:26

Host

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

Zajímalo by mě,kde berete,že vám řeknou že to bude za rok? To vyřídí určitě dříve;-)

0/0
30.3.2010 20:19

PaegasRobin

Zavolejte Docenta Chocholouška.:

Technologie 3G/HSDPA nebo jak se to u mikrovlných,bezdrátových poskytovatelů jmenuje,už je tady přes deset let.Kde kdo už má doma internet nejen na notebooku,na compu.Proč bych se měl vázat na pevnou linku nebo-li ADSL a na bezdrátovýho,mikrovlnýho poskytovatele když mám mobil ? Mobil je od toho abych byl mobilní,v pohybu kdekoliv.Až bude,tak bude.A když nebude,přestávám někoho podporovat.Nazdááár.

0/0
30.3.2010 20:53

Carlos

Re: Zavolejte Docenta Chocholouška II.:

U T-mobile jsem to poptával před rokem a nic, u Vodafone před 11 měsíci a až teď alespoň v Brně. Tam beru tu jistotu.

0/0
30.3.2010 23:09

PaegasRobin

Až pojedete k tetičce do Ždírce...:

Až pojedete k tetičce do Ždírce nezapomeňte přibalit mobil,notebook ke kytce.Nejen ve Ždírci nad Doubravou chtějí 3G/UMTS/HSDPA technologii.Mobil je o toho,aby klient,zákazník,majitel byl mobilní.Zastižen kdekoliv.Proč by se měl klient,zákazník,majitel vázat ? Proč by měl se dělit o soukromí,když může mít internet v mobilu,v notebooku od mobilního operátora ? Když pro všechny,tak pro všechny.Nazdááár.

0/0
31.3.2010 11:57

PaegasRobin

Nastavení,Využití:

Nastavení Nokia: Menu > Nástroje > Nastavení > Telefon > Síť > Režim sítě  (Změnit) > UMTS > Zpět > Volba operátora > (Změnit) > Manuální > Vybrat > Zkontrolovat

V Praze,v Brně raději používat WiFi (WLAN) http://wifi.lupa.cz nebo raději konkurenci.Vodafone - Připojení na stálo 525,00 Kč/FUP limit 3,0 GB Akce ? Ano na měsíc zdarma,gratis*.T-Mobile - zatím 832,00 Kč/FUP limit 5,0 GB Akce ? Ano 14 dní (Twist),12 měsíců (tarif) Surf+ gratis,zdarma.Telefónica O2 - 750,00 Kč/FUP limit 10,0 GB Akce ? Zatím ne.U:fon - Datafon 605,04 Kč/FUP limit 8,0 GB.Akce ? Ne.

*30,00 Kč za spojení s operátorem u tarifu Na míru,Odepiš,Nabito Po svém.

Jó volali mi z call centra jestli to nechci za 525,00 Kč/FUP 3,0 GB Poslal jsem do luhů a hájů.Mám od Telefónica O2 od 15. listopadu 2009 bez závazků za 650,00 Kč/FUP limit 10,0 GB a čase až bude 3G ve městech na Vysočině tak za 500,00 Kč/FUP limit 10,0 GB.

0/0
30.3.2010 15:51

Host

Re: Nastavení,Využití:

No mě kdyby volali od O2 s těmi 650 Kč, tak bych je taky poslal do luhů a hájů, když od Vodafonu mám (sice s těmi 3 GB, ale ještě jsem je nikdy nevyčerpal) za 262,50 Kč.

0/0
30.3.2010 15:59

Host

Re: Nastavení,Využití:

Přesně tak, taky mám od VF připojení nastálo za tuhle solidní cenu a jsem happy.... R^

0/0
30.3.2010 16:04

PaegasRobin

Snad 325,00 Kč ne ?:

Snad 325,00 Kč/FUP limit 3,0 GB ne ? To jsem měl taky do listopadu 2009.Dal jsem Vodafone sbohem.Málo a jenom EDGE.Já mám všechny dvě sítě 3G/CDMA.

0/0
30.3.2010 16:07

Host

Re: Snad 325,00 Kč ne ?:

Ne, 218,75 Kč bez DPH, tj. 262,50 Kč s 20 % DPH. Kdo si tehdy při koupi iPhonu aktivoval datové Připojení na stálo, dostal trvalou slevu 50 % z koncové ceny - i když už iPhone ani nemá. Teď je plná cena 525 Kč, takže z toho je polovina 262,50 Kč. Tak to mám i na faktuře. Co se těch sítí týče, teď se rozhoupal i Vodafone, zase si uvědomte, že doposud jej i O2 má jenom v krajských městech, což je jenom něco přes 25 %, Vodafone jenom s Prahou a Brnem dohromady bude mít 17 %. Většina uživatelů je zkrátka z měst mimo krajských.

0/0
30.3.2010 17:01

Host

Re: Snad 325,00 Kč ne ?:

Omlouvám se, je to 29 %, zapomněl jsem na Karlovy Vary a Jihlavu :-) Stejně si ale myslím, že pokud O2 za rok stačil pokrýt 13 měst a Vodafone jich za rok pokryje 40, tak je to dobrý výsledek. Předhánění se v diskusích, kdo s tím začal, kdo má náskok nebo zpoždění, je myslím celkem zbytečná. Neměli bychom být rádi, že se s takovým zpožděním konečně rozhoupali všichni naši operátoři?

0/0
30.3.2010 17:07

Host

Re: Snad 325,00 Kč ne ?:

Osobne mam Internet v mobilu (pro studenta 80kč/měsic a FUP 100MB) a kupodivu mi to tak akorat vychazi...i kdyz fakt ze si moc nevyskakuju...Myslim ze na trhu chybi nejaky vyssi tarif pro mobil (komunikator) kde 3GB nepotrebuji ale tak treba 500MB-1GB by bylo prijemne.

0/0
31.3.2010 0:06

Host

Re: Snad 325,00 Kč ne ?:

Bylo by to fajn, ale pokud něco takového není, nezbývá, než vybírat z toho, co je. Takže proto mám Internet na stálo za těch 262,50 Kč.

0/0
31.3.2010 7:37

ntw

2006

V článku je jedna nepřesnost. Vodafone zahájil stavbu 3G už na jaře nebo v létě 2006, ale v červenci 2006 vše zastavil a uspal na další dva roky.

0/0
30.3.2010 15:28

Host

T-Mobile

T-Mobile už přeci 3G v Praze spustil, vloudila se Vám tam chyba.

0/0
30.3.2010 14:32

Host

70% Prahy?

A kde? Které části? To už neřeknou..., nicméně sedím na P1, v Revoluční ulici, sedím na prdeli, vůbec se nehýbám a "letí" mi to 239 kb/s download a 34 kb/s upload..., páni, ani nedopíšu webovou adresu a už je to otevřené....;-€

V tomto mne VF pěkně sere... a až jednou pohár přeteče, tak prostě odejdu a hotovo....

0/0
30.3.2010 14:12

Host

Re: 70% Prahy?

Mapa je na strankach vodafonu, muzes si tam najit jak pokryti 3G v Brne tak v Praze. Z 99% je problem, ze lide nemaji na displayi 3G v nastaveni jejich telefonu, takze (ted nemyslim konkretne prispevek na ktery reaguji, ale obecne) nejdrive hledejte chybu u sebe a az potom piste do diskuzi jaky je problem se siti Vodafone. S pozdravem Vaclav Dolezal

0/0
30.3.2010 14:18

Host

Re: 70% Prahy?

Nejste náhodou zaměstnanec vodafonu pane kolego?Že jej hájíte? Na mapce vidím pokrytí celého centra bez výhrady a jede to jak šnek...

0/0
30.3.2010 22:55

Host

Re: 70% Prahy?

Tak dnes ráno na Florenci down 1130 kb/s a up 300kb/s..., to už je lepší...:-)

0/0
31.3.2010 8:14

Host

Re: 70% Prahy?

Dobry den, zamestnanec opravdu nejsem a ani nechci nejak prehnane hajit tuto spolecnost. Jen me mrzi jak spousta lidi pise nastvane prispevky do diskuze o tom jak nemaji UMTS signal, aniz by si nejdriv spravne nastavili telefon (pokud ten tuto moznost vubec umoznuje, treba jen pro priklad: Nokia 6120c vubec nema moznost vynutit pripojeni k 3G siti i kdyz telefon podporuje UMTS site a to vcetne nadstavby HSDPA) a pripadne nejdriv treba vysli zkouset prijem signalu ven nebo alespon k oknu, protoze neuvazuji nad odlisnosti sireni signalu v pasmu okolo 2,1 GHz. S pozdravem, Vaclav

0/0
31.3.2010 14:00

Host

Re: 70% Prahy?

Tak před chvilkou jsem v Revoluční naměřil 1074 kb/s down a 317 kb/s up..., to už beru, jen si říkám, kde se vzala ta velká změna...:-). Co se týká mobilu a jeho schopnosti na 3g, tak vlastním iphona 3g, takže tam by to asi mělo být v pohodě....

0/0
1.4.2010 7:54

Host

....

[>-]EUTo koukám, v Brně je něco dřív než v Praze?! :-)

0/0
30.3.2010 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.