Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Garmin chce navigací nahradit palubní počítače v automobilech

Výrobce navigací Garmin přichází s novou službou ecoRouteHD, kterou chce způsobit doslova revoluci v navigacích. Přistroje tohoto typu by totiž mohly nahradit funkce palubního počítače v automobilu a ze získaných dat nabídnout uživateli plnou kontrolu nad vozidlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Jen pro info...aby někdo nebyl zklamán

Už to tu bylo zmíněno,ale opakování není na škodu..... jen aby nebylo vic zklamanych nez je zdravo, tak upozornuji, ze Evropa neni Amerika a OBDII je predpis pro Ameriku. Tam je to povinne pro vsechna auta od roku 96.V Evrope je EOBD nutne u benzinu od roku 2000 a u Diesel od 2004.

Např. vím,že u Opla je to takhle....

Konkretne X25XE a X30XE rozhodne (E)OBDII protokol NEMA, takze to chodit nebude.Y26XE uz ma KWP2000 a skoro jiste uz EOBD umi.

Takze takova Omega 2.5 z roku 99 ani tuk. U jiných výrobců to nebude o moc jiné.

Tím však nechi pomlouvat takový výrobek. Je to docela dobré rozšíření jednoho zařízení o další funkci, což třeba já preferuju

0/0
18.2.2010 8:38

Host

U nás předpokládám

2 x až 3 x větší lidovou cenu. U nás na to máme.

0/0
15.2.2010 8:16

Host

Re: U nás předpokládám

predpokladane ceny jsou pro nas trh ;-)

0/0
15.2.2010 8:45

Host

Re: U nás předpokládám

Nevěřím, nevěřím! ;-)

0/0
16.2.2010 7:45

Host

Re: U nás předpokládám

Taq,taq. U nás to tak prostě máme...

0/0
17.2.2010 9:27

Scyllus

upevnění

mě by ale zajímalo jak Garmin vyřešil upevnění a kam by se to mělo umístovat, když na čelní sklo je to dle našich zákomu zakázané.

0/0
12.2.2010 21:14

Host

Re: upevnění

Presne zneni toho zakona by nebylo?:-)

0/0
13.2.2010 9:19

Host

Spotřeba

Pokud se budu pomalu rozjíždět a zastavovat, tak se za mnou udělá kolona přes celé město. To bude ekologické, asi jako solární panely.

To mě vždycky vytáčí, když se borec s mototorem o výkonu 100kw a více rozjiždí pomaleji než moje nákupní tašky (motor typu kozí dech).

0/0
12.2.2010 20:25

Host

g

8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
12.2.2010 17:08

Host

Super

Tak to je fakt dobry. Jestli to bude fungovat tak, jak pisete, tak do toho asi pujdu.

0/0
12.2.2010 16:42

Host

To zas bude bouraček.

To zas bude bouraček.Všichni budou čučet na navigaci kolik jim ukazuje spotřebu a teplotu a rosný bod čehokoliv a nebudou se věnovat řízení.Neustále budou překlikávat a všelico nastavovat ... tyhle moderní udělátka jsou co se týká bezpečnosti na nic.

0/0
12.2.2010 13:02

rik_killer

Re: To zas bude bouraček.

Napsala Věra Pohlová 72let.... :)

0/0
12.2.2010 14:49

Host

nápad roku...

ne-li století. Tohle je první rozumná vec, pro kterou bych si koupil novou navigaci. Jinak mi plne postacuje mobilni tomtom 5 v nokii E50 z roku 2005 s aktualizovanou mapou :-)

0/0
12.2.2010 11:21

Host

Re: nápad roku...

Pro nekoho kdo jezdi malo to muze stacit.

0/0
13.2.2010 9:20

Host

No....

Pro mne sice trochu zbytecnost, mam todle ve svem Nissanu G-TR v zakladu. Ale kazdnpadne skvely tip na darek pro brachu, studuje na autotronika(pro ty co nevedi tak to jsou ti co delaji STK a diagnostiky), takze myslim, ze z toho bude nadseny....

0/0
12.2.2010 11:11

Host

Re: No....

No obávám se, že bráška moc nadšený nebude. Čtečka na OBD se dá na netu koupit za srovnatelné peníze už dávno. Jenže jak už jsem psal níže, vynucený protokol OBD většina výrobců ignoruje a obchází jak se jen dá. Informace odtud získané bývají nespolehlivé a nebo nejlépe žádné. Slušné diagnostiky využívají úplně jiné protokoly povětšinou shodné s originální diagnostikou výrobce. To jsou ovšem řádově jiné peníze.

0/0
12.2.2010 11:20

Host

Re: No....

mno pokud mas GT-R tak bys uz mohl okoukat jak se pise, ne?  v interieru se to tam opakuje celkem casto...

0/0
12.2.2010 16:57

Host

Re: No....

R^

0/0
12.2.2010 16:58

Host

Spíš to vidím tak,

 že s rostoucím  rozšířením GPS v mobilech a autech Garmin zahyne.

0/0
12.2.2010 11:07

Host

Re: Spíš to vidím tak,

tak uz to nehul ;-D

0/0
13.2.2010 9:20

Host

jak Garmin obejvil Ameriku...

Má to své "drobné mouchy".

1) Ve starších autech protokol OBD a jeho odnože zpravidla nefunguje korektně. často ani blok "aktuálních hodnot" nepodporuje. Na informace z něj vyčtené se dá spolehnout jen těžko. V těch novějších je zas palubní počítač většinou součástí základní výbavy.

2) Už vidím, jak si řidiči budou cpát komunikační modul někem k diagnostické zásuvce. Ta bývá většinou v tom nejméně šikovném místě interiéru.

0/0
12.2.2010 10:32

ROSES LIVE

My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

si tohoto uzivame uz peknou radku let. R^

0/0
12.2.2010 8:53

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

Jak s tím souvisí jestli je někdo socka nebo ne. Je spousta lidí, co jim zabudovaná navigace a jeji software nesedí (např.v BMW) a používají místo toho navigaci od TomToma nebo dalších výrobců. Ale ono je potřeba zmínit, že kdo to nemá zabudované, je socka, viďte Rv

0/0
12.2.2010 9:24

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

No jo, trouba co nemá vlastní auto má pocit že zabudovaná navigace tohle umí.

0/0
12.2.2010 9:47

rik_killer

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

Presne, zabudovana navigace je vetsinou hure vybavena funkcemi a moznosti upgradu oproti standalone navigacim. Zejmena cena zabudovane navigace je nekolokanasobne vyssi nez cena ostatnich navigaci pri stejne funkcionalite.

0/0
12.2.2010 14:52

ab54321

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

Jak používáš vestavěnou navigaci při geocachingu? To jezdíš autem po lese? A co synchronizace s počítačem, internetem...? V telefonu můžu klidně použít navigaci při jízdě na kole nebo jako plán při chození po Praze. Snaž se nedělat ze sebe blbku ;-)

0/0
12.2.2010 9:47

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

dneska má GPS v sobě v podstatě každý slušný telefon, tam to na chození stačí, ale jezdit podle navigace v telefonu.... nic více nepohodlného jsem nezažil

0/0
12.2.2010 10:55

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

a co presne je na te navigaci v telefonu tak nepohodlneho?

0/0
12.2.2010 14:15

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

no mne treba trochu vadi, ze jednou rukou ridim a druhou drzim telefon pred sebou u skla aby neztratil gps signal

0/0
12.2.2010 17:00

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

Tak si kup lepší mobil...s tímhle nemám absolutně žádný problém, postavím mobil do stojanu a jedu. ;-)

0/0
12.2.2010 18:19

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

Nesi mozna socka, ale urcite pekna guma :-)

0/0
12.2.2010 10:11

Host

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

Souhlasím, tak nějakR^

0/0
12.2.2010 11:46

S55

Re: My co nejsme socky a mame na zabudovane navigace, tak

Vážený nepane! A co ti, kteří jsou v balíku, ale navigaci ne a ne a nemají? Natož vestavěnou! Ti jsou kdo?

Užívejte chudost svého ducha další řadu let!

0/0
12.2.2010 21:15

Host

zajimave, ale...

Zajimave, ale jeste zajimavejsi by bylo, kdyby se jednalo o vestavenou jednotku velikosti 2 DIN ,pripadne standartni 1 DIN , pouzitelnou ve vsech typech automobilu, a ne jen pro prenosne jednotky Garmin.

0/0
12.2.2010 8:46

Host

Re: zajimave, ale...

No, myslím, že většina lidí parkující ve městě spíš ocení něco co můžou z auta na noc odendat a odnést domů...

0/0
12.2.2010 9:53

Host

S Vodafonem

jim to půjde pěkně....

0/0
12.2.2010 8:43

Host

Navigace

Již několik let neúspěšně "volám" po zohledňování semaforů, stopek a kopců při routování cesty. Již mnohokrát se mi stalo, že zkratka v podobě silnice 3. třídy vedla takříkajíc kolmo nahoru a pak kolmo dolů, nebo že jsem stál na každém semaforu.

Výkon na to již je a data nejspíše také.

Proč to sem píšu - neexistuje už náhodu nějaká taková navigace?

0/0
12.2.2010 8:18

Host

Re: Navigace

O to se snaží Waze.com. Navigace založená na datech z reálného provozu ostatních uživatelů.

0/0
12.2.2010 9:38

Host

Re: Navigace

Zohlednit semafory jednoduše nejde, protože údaje o jejich časování nemají výrobci navigací k dispozici. To je docela daleká budoucnost. Kopce a stopky se zohledňují používání rychlostí spočítaných podle historie průjezdů, viz třeba TomTom IQ Routes (vliv semaforů v tom je samozřejmě taky ale jenom tak nějak průměrně).

0/0
12.2.2010 11:57

Host

Re: Navigace

Udaje o casovani semaforu nema zhusta ani jejich provozovatel. Soudim tam z tristniho serizeni semaforu v Praze :-(

0/0
12.2.2010 21:26

Host

Re: Navigace

IQ routes maji vyznam mozna v zahranici, u nas je to horsi.

0/0
13.2.2010 9:22

Host

Skvele

To chci taky.Koupim.

0/0
12.2.2010 7:57

Host

SUPER

už se na ten káblík těším a na fungování i na jinejch navigačních programech - bude to chtít jen chvilku počkat na potřebné úpravy ;-)

0/0
12.2.2010 7:49

Host

bleeee

nepouzitelnejsi navigacny soft nez garmin je snad iba navigon.

0/0
12.2.2010 1:43

Host

Re: bleeee

Garmin je ideální do USA, funguje tam lépe, než třeba TomTom.

0/0
12.2.2010 8:19

jordan23

Re: bleeee

Navigon je moc dobrý. Používám už pár let a spokojenost.

0/0
12.2.2010 10:40

Host

Re: bleeee

s navigonem jsem mel tu cest jednou jet, co se tyce samotneho navigovani asi za tu jednu jizdu nemuzu nic vytjnout, ale to hrozne ovladani, absolutne neituitivni...

0/0
12.2.2010 10:53

Kovis

Re: bleeee

Garmin měl dlouhá léta a i dnes stále má, nejlepší pokrytí ČR.

0/0
12.2.2010 11:55

Host

Re: bleeee

Čemu říkáte pokrytí? Máte na mysli kvalitu mapy? Garmin používá mapy tuším od Navtequ, takže všichni, co je používají mají "stejné pokrytí". TomTom a další (pro Evropu třeba i Google maps) používají mapy od TeleAtlasu, který v čechách udává pokrytí 100%. To co říkáte tedy nedává smysl.

0/0
12.2.2010 12:08

Warhead_bia :P

Re: bleeee

nikoli ma jeste CEDU

0/0
12.2.2010 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.