Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šmírovat mobilem je snadné. Ale taky nezákonné

Obchodní partner vám do mobilu pošle "zábavnou hru“. Stáhnete si ji a zjistíte, že se nenahrála. Hodíte to za hlavu. Jenže v tu chvíli už možná držíte v ruce zároveň s mobilem i štěnici, která vašemu partnerovi umožní vás sledovat na každém kroku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Faramir

Windows Mobile

Jen by mě zajímalo, zda tento šmejd existuje i pro Windows Mobile a jak se dá případně eliminovat (kromě HR). Já třeba mám zablokovaný příjem hovorů ze skrytých a neznámých čísel (pravda, nejsem podnikatel) a občas blokuju i SMSky z některých čísel (když mě někdo obtěžuje, dostane ban ;-) ).

0/0
30.3.2008 15:54

Vestro

Bravo iDnesáci

Tohle se vám fakt povedlo, v pátečních novinách na první stránce bombastický nadpis, že se z mobilu snadno stane štenice. Akorát při čtení článku vyjde na povrch, že se to týká několika Nokií se Symbianem, pro instalaci je potřeba znát IMEI telefonu a program se prozradí částkami na vyúčtování. :-©

0/0
29.3.2008 12:16

SZYslak

no comment

Si ho kup, DEBlL€

0/0
28.3.2008 23:02


Olík

Jak získat tento software?

Přátelé velice by mě zajímalo, jak lze získat tento software --- případné tipy posílejte prosím na e-mail:

s.pratek@seznam.cz

děkuji za vaši ochotu.;-)

0/0
28.3.2008 17:28

bývalý volič ČSSD

Není nad Nokia 5110

zkus tam něco nainstalovat;-D

0/0
28.3.2008 11:53

Jirka

Re: Není nad Nokia 5110

Baterie do 5110 se zabudovanou klasickou štěnicí byla kdysi na netu v prodeji. Stačilo nechat mobil pár vteřin z dohledu a už měl jinou baterku.

0/0
28.3.2008 15:12

Fido

Parodie

Tak tohle je spis parodie na poradny odposlech. Sledovany velice brzo pozna, ze jeho mobil odesila podezrele moc sms. Nejpozdeji z uctu. Dale nemusi mit vubec aktivni konferencni hovory ...

Opravdu dobre sledovaci programy jsou prakticky nezjistitelne a obvykle delane na miru zvyklostem, telefonu a tarifum (pripadne i datovym) sledovaneho cloveka. Prinejmensim je k tomu potreba nejake to socialni inzenyrstvi, pote priprava sledovaciho software na miru a az nakonec tajna instalace. Komunikace se pak zaznamenava napr. do skryteho souboru na pametove karte a v urcite dobe odesila bud automaticky pres data nebo napr. behem prichoziho datoveho hovoru (vytacene spojeni) v noci aby dotycny nic nezjistil.

0/0
28.3.2008 11:22

Jirka

Re: Parodie

Neznám nikoho kdo řeší počty SMS. Stovka SMS do sítě oskara mě stojí 42 Kč. Stovka sem stovka tam mám důležitější věci než sledovat pár SMS navíc.

0/0
28.3.2008 15:09

Robin Ood

Re: Re: Parodie

Ne každý má na telefonu odepiš :-) spousta lidí smsky píše minimálně nebo vůbec a troufal bych si hádat (vycucat z prstu:-)), ze lidí kterí pošlou méně nez 100 sms za měsíc bude většina:-) Určitě většina nad osmnáct, coz je v tomhle prípadě relevantnější cílovka :-)

0/0
28.3.2008 20:11

x

Re: Re: Re: Parodie

Napsani textove zpravy a i zaslani odpovedi na ni trva tak dlouho , ze ten kdo by to udelal, by byl rovnou oznacen za cloveka, ktery si nevazi sveho casu - a to co se da lepe vridit hovorem za neklik minut on dela mnohem delsi dobu.

0/0
29.3.2008 16:23

x

Re: Re: Re: Re: Parodie

V urcitych socialnich skupinach - a prave na ne to, ale bude zamireno.

0/0
29.3.2008 16:24

ex33

Mobil

Není nad obyčejnej mobil, bez fičur OS a podobných vymožeností, mám dost problému udržet chodící nezavirovaná XP a ještě abych si furt něco updatoval v mobilu ? Jenže každej chcete bejt freecoolin, tak to máte !

0/0
28.3.2008 11:06

blyjýcý smaljýk

Re: Mobil

oni se ty viry nestáhnou jen tak. Holt omezit sjíždění péčka a různého warezu ;) A hlavně ne všechno odklikávat, ale také trochu číst

0/0
28.3.2008 11:40

Palmáč

Někdy mám pocit

že podobné snadno využitelné legrace vymýšlejí Ti, kteří po pořádném humbuku v médiích vzápětí  začnou prodávat "antisledovací" programy - tedy software za něco přes litr (co je to pro prosperující firmy - že ÁNO). A samozřejmě - tyto programy bude nutné aktualizovat a každý rok se bude muset obnovit licence. Je to prostě dobrej kšeft.

0/0
28.3.2008 10:41

Richard

Apríl ... !!!

Nic proti ale apríl je až v úterý! :-)

0/0
28.3.2008 10:28

Richard

Re: Apríl ... !!!

Rozhodně tahle informace platí skutečně jen pro mobily se systémem Symbian, normální mobil, který není "chytrý" se toho bát nemusí...;-D

0/0
28.3.2008 10:30

pancho10

Re: Re: Apríl ... !!!

A proto jsem u mobilů dost konzervativní.Telefon je na telefonování a ne na hraní.....Žádný model s netem..gps nepotřebuji.Na focení je foťák,na gps jsou gps a na maily a net PC...;-)

0/0
28.3.2008 11:00

pvl1

Re: Re: Re: Apríl ... !!!

Na geocaching bys sel oveseny jak vanocni strom.

0/0
28.3.2008 14:36

wildge

Konferencni hovor

Neoznami se prijeti dalsiho ucastnika do konferencniho hovoru i tomu druhemu?

0/0
28.3.2008 10:26

Andee

Ehm...

Mě teda obchodní partneři žádný zábavný hry neposílaj... 8-o

0/0
28.3.2008 10:09

Sporadany_obcan

Re: Ehm...

Neboj, brzy to přijde ;-D

0/0
28.3.2008 10:17

Sporadany_obcan

A co ty šmírácké SMS - komu jsou zpoplatněny???

„Přijal telefonát,“ upozorňuje textová zpráva a přeposílá i číslo volajícího....

Takže SMS musí nutně odeslat odposlouchávaný telefon. Nejpozději z podrobného účtu pak musí být tyto sms vidět (a finančně cítit) - a tím je celá "legrace" odhalena, nebo se mýlím?

0/0
28.3.2008 10:05

ejowitch

Re: A co ty šmírácké SMS - komu jsou zpoplatněny???

nemylite sa, akurat, ked tieto SMS pojdu na nejake premiove cisla napr. v Pakistane, tak sa s tymi peniazmi mozno rovno rozlucit...

0/0
28.3.2008 10:15

Sporadany_obcan

Re: Re: A co ty šmírácké SMS - komu jsou zpoplatněny???

To už bychom se ale bavili o vykradačském softwaru a ne šmíráckém, že? ;-)

0/0
28.3.2008 10:16

ejowitch

Re: Re: Re: A co ty šmírácké SMS - komu jsou zpoplatněny???

ja len, ze co vsetko by sa dalo keby.. 8-)

0/0
28.3.2008 11:07

Jirka

Re: A co ty šmírácké SMS - komu jsou zpoplatněny???

Sporadany_obcane trochu se mýlíte. Mě stojí stovka SMS 42 Kč a po každém odeslání SMS si čárku nedělám. Účet pod 2000 Kč neprohlížím. Takvých je nás spousta. Mnoho lidí platí účet i manželce a hovory a SMS jsou osobní údaj.

0/0
28.3.2008 15:19

Jouda

hm

Však je to úplně jedno, zapár let se stejně budou odposlouchávat všechny hovory kvůli "terorismu" jak ve svobodné USA či v Rusku R^

0/0
28.3.2008 9:48

Sporadany_obcan

Re: hm

To je naštěstí naivní představa. Jen si představ, kdo by ty milardy minut keců monitoroval??? ;-D ;-)

0/0
28.3.2008 10:07

Andee

Re: Re: hm

Paranoia některých jedinců dosahuje hranic hospitalizace ;-)

0/0
28.3.2008 10:12

Ezzz

Re: Re: Re: hm

už dnes existují systémy, které dokáží filtrovat sledované hovory podle klíčových slov, která účastníci vysloví. v kombinaci s dobrým komprimačním formátem a omezenou dobou zálohování to myslím není až takový problém, ale nepočítal jsem to[>-]

0/0
29.3.2008 7:23

x

Re: Re: Re: Re: hm

Teoriste a zlocinci proto bezne pouzivaji kodvanou rec i kvuli moznemu odposlechu povoleneho soudcem.

0/0
29.3.2008 16:27

RK

Re: Re: hm

Echelon - tak se ten systém s nejvýkonějším počítačem světa jmenuje... Více číst méně psátRv

0/0
30.3.2008 19:46

Lukas

Info

Je to dobrá věc i dobrá investice, jen by mě zajímalo kdo platí ty SMS, neboť mám pocit, že když by někdo z ničeho nic dostával faktury na dvojnásobné částky a nebo z podrobného vyúčtování zjistil na které číslo se vždycky odešle druhá SMS, tak jsme v ... (Y)

0/0
28.3.2008 9:44

ejowitch

Re: Info

no pokial tie SMS budu chodit na premiove cisla, tak to nebude len dvojnasobok 8-) Ale, to by sa dalo prezit. Tak ako pisem dole, najviac ma asi stve prihlasovanie do i-bankingu. Mobil vecer nezvyknem vypinat, takze pokial by som nahodou mal take svinstvo v mobile, tak nejaky sikovny clovek vie pekne vycistit ucet, kedze SMS s prihlasovacim kodom, bude pekne poslana na ine cislo a ja o tom poriadne ani vediet nemusim... Iba rano sa dozviem z SMS, ze na ucte mam napr. nulu :-/

0/0
28.3.2008 9:58

Fido

Re: Re: Info

To je nesmysl. Preposlana sms je k nicemu. Nekdy byva sifrovana (o desifrovani se stara program na sim karte) a vzdycky se tyka jedne konkretni ucetni operace. Takze odposlechnuta sms je na nic. Ma jen kratkodobou platnost a hlavne je vazana na konkretni castku a cislo uctu (pripadne i variabilni a dalsi symboly) takze pri pokusu touto sms autorizovat jinou platbu mate smulu.

Leda by to fungovalo tak, ze by se prihlasil na vas ucet, zadal platbu a pote si nechal preposlat autorizacni sms k teto konkretni platbe. Zde je ale riziko, ze sms bude sifrovana (tedy mate smulu) a nebo vyprsi jeji platnost behem prodlevy na prijem, opetovne odeslani a prijem u vas.

0/0
28.3.2008 11:30

ejowitch

Re: Re: Re: Info

suhlas, pokial je SMS sifrovana a je urcena pre SIM, tak nie je problem (btw, kolko bank ma GSM banking? 3-4?). Len si treba uvedomit, kolko phishingu sa momentalne deje (a stale to rastie), takze berem tak, ze prihlasovacie udaje utocnik mat bude a teraz navyse bude mat (pokial sa jedna o klasicke SMS) aj vsetky autorizacne kody, ci uz na prihlasenie alebo overenie transakcie. Navyse takyto utok uz bol. Sice to bolo v Juhoafrickej republke, ale bolo to uspesne - takze nic noveho nevymyslam...

Podla mna, ludia vo vseobecnosti nie su obozretni, oboznameni, znali, ci skuseni aby na taketo veci nenaleteli (inac by phishing nebol tak uspesny). Takymto sposobom si viem predstavit ze "automatizovany" utok na ucty nemoze byt az tak velky problem urobit

0/0
28.3.2008 17:00

Fido

Re: Re: Re: Re: Info

Ano. Mate pravdu. Prestoze jde o penize tak je spousta lidi az neuveritelne neopatrnych. Takze urcita moznost opravdu existuje ale asi ne moc velka.

0/0
28.3.2008 22:33

vver440

nechci se nikoho dotknout

ale ten program tady je už třičtvrtě roku:-)navíc pochází ze stejný dílny jako cw a, b, i c. kdysi sem měl možnost otestovat beta verzi, jenže byla složitá instalace, tak sem se na to vykašlal. navíc byl volně ke stažení. Mno a někdo si z toho koukám udělal dobrej byznys:-)

0/0
28.3.2008 9:39

hm

Re: nechci se nikoho dotknout

a muzu poprosit aspon o nazev? :)

0/0
29.3.2008 21:42

slatin

Ach ta čeština..... tolik chyb !!!!!!!

máš padáka trubko............

0/0
28.3.2008 9:32

Padi

Úroveň redaktora

To je fakt síla. Napsat "Telefon, jež si chce občas poslechnout, však musí být vybavený 'programem' Symbian". To může opravdu jenom člověk, který nemá ponětí o čem píše.... Dále jsem to už raději ani nečetl.

0/0
28.3.2008 9:01

fd

Re: Úroveň redaktora

nepotentuj se, psala to ženská ;-D

0/0
28.3.2008 9:40

housenka

Re: Úroveň redaktora

no tak on operační systém je taky program, co jinýho? prostě něco, co nahraješ do "počítače" a předepisuje mu instrukcemi, co má provádět ;-)

0/0
28.3.2008 10:23

smithyc

Jednoduche...

Na doma nebo do firmy si kupte repraky k pocitaci...zapnete je a mobil polozte na ne...prostorovy odposlech je slyset...s odposlechem pri hovoru s nekym jinym plati to co kdysi, nerikat do telefonu veci duverne...detaily kontraktu a pod.

0/0
28.3.2008 8:58

ejowitch

Re: Jednoduche...

jasne... a co s SMSkami, v ktorych mi chodi prihlasovacie heslo do i-bankingu? phishing v kombinacii s tymto - radost prevelika...

0/0
28.3.2008 9:51

Andee

Re: Re: Jednoduche...

Nevim, jak tobě, ale mě to chodí chráněné bankovním pinem...

0/0
28.3.2008 10:15

ejowitch

Re: Re: Re: Jednoduche...

jasne.. ja som to myslel vo vseobecnosti... bodaj by to bolo u kazdeho operatora/banky mozne...

0/0
28.3.2008 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.