Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vše, co jste si přáli vědět o virtuálních operátorech

Virtuální operátoři jsou poměrně běžným jevem a hojně se vyskytují i v České republice. Dokonce i relativně velké společnosti patří do řad virtuálních fixních operátorů. Co vlastně toto zdánlivě tajuplné označení znamená?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Filo78

ach jo

není mezi tím zásadní rozdíl , je to jen možnost a  příležitost k výdělku pro virtuální operátory!

0/0
15.5.2007 19:19

Jenda

OptionOne ted prodava i televize
A tvrdi, ze pri tom zastupuje stat a ze ty televize jsou se statni podporou ovsem clovek si je musi objednat okamzite. Protoze pak uz statni podpora nebude a od noveho roku se vysila jen digitalne. Porovnaval jsem si jednu z jejich nabidek ( JVC AV-29 L6 + Homecast T-9000) s cenami na Netu, od OptionOne to vychazi o 2300 Kc draz. I s tou "statni podporou". Ovsem ten mladik, co u me na Zizkove byl, byl velice presvedcivy! Zkontrolujte si jestli si vase babicky nebo dedeckove nekoupili vyhodne digitalni televizi na splatky!
0/0
5.6.2006 14:52

Martin

Nechapu vyhodu
Nechapu vyhodu virtualnich operatoru pri volani do zahranici. Maximalne bych byl ochoten pripustit, ze zde "nemaji zadnou nevyhodu" proti alternativnim operatorum nebo Telekomu. Alternativni operator nebo Telekom se taky muzou domluvit s kym se jim zamane. Dale nechapu tuto vyhodu jen pro volani do zahranici. To same je podle me i v CR - kdyz se nejaky virtualni operator domluvi treba s Oskarem, ze se primo prodratuji pronajatou linkou, tak taky nemusi vyuzivat sluzeb sveho "materskeho operatora". To same pro terminaci hovoru do ostatnich pevnych siti v CR i do Telekomu ... Nebo ne?
0/0
15.11.2004 15:54

Martin Zikmund

Re: Nechapu vyhodu
Výhoda u zahraničního volání je myšlena zejména ve vztahu k možnostem u volání vnitrostátního, kde je CS/CPS vázaná na konkrétního operátora a jeho infrastrukturu (jistě, šlo by to směrovat i přes 10 dalších operátorů a platit všem za tranzit, ale předpokládejme, že virtuální operátor se snaží chovat ekonomicky a nechce sponzorovat zbytek operátorů na trhu). Jinak oproti alternativním operátorům mají virtuální operátoři při vyjednávání o cenách za volání do zahraničí také výhodu v tom, že jsou jednak flexibilnější a že jednak mnohdy nemají problém při vyjednávání o ceně za terminaci např. v síti Deutsche Telekom spojit se se svoji konkurencí, operátorem z jiného státu apod.
0/0
15.11.2004 17:32

Martin

Re: Nechapu vyhodu
Nevim. Vysvetleni se mi porad nezda. CS/CPS je jiste vazano na konkretniho operatora (i kdyz napr. zminovany EMEA Telecom pouziva vice operatoru). To se ale tyka jen prichozi casti hovoru. Ta odchozi cast ze site ven s CS/CPS nema nic spolecneho a je veci operatora kudy to pozene. A porad nevidim zadnou vyhodu toho, ze je virtualni. Flexibilita muze byt zapricinena pouze tim, ze jde obecne o mensi firmy. Ale moznost spojit se s konkurenci nebo s operatorem jineho statu maji zrovna presne stejnou jako matersky operator. Spise mozna mensi vzhledem k mensimu objemu hovoru.
0/0
17.11.2004 11:14

Martin Zikmund

Re: Nechapu vyhodu
No, mé informace o EMEA Telecomu jsou takové, že pro národní hovory používá jen jednoho operátora. Pro mezinárodní volání je samozřejmě situace odlišná. Co se týče využívání více operátorů pro CS/CPS, tak pokud vím, tak zde neexistuje takový operátor, který by jich používal víc (nechci sem ale psát seznam virtuální operátor-enabler, protože jednak se to může měnit a jednak jsem ve dvou případech slíbil, že to dál šířit nebudu, ostatně člověk věcí a historických souvislostí znalý si to dokáže odvodit sám ;o)). Jinak využívat pro CS/CPS více operátorů najednou asi v zásadě jde, ale ne v jedné lokalitě.

Co se vyšší flexibility týče - virtuální operátoři nejsou vždy malé firmy (např. Tele2) ale mají značně zploštělou organizační strukturu (jestli se nepletu, tak v řadě zemí má Tele2 do deseti zaměstnanců s tím, že customer care je třeba outsourcovaný). V mezinárodním wholesale je pak díky malým objemům (u těch malých, pro Tele2 to téměř jistě neplatí) volání možnost prakticky kdykoliv změnit operátora, a to téměř ihned, vyskytne-li se nějaký problém a nebo výhodnější nabídka na trhu. Při malých objemech volání totiž operátoři obvykle nepožadují nějaké extrémní podmínky pro trvání kontraktů (pokud ten spoj mají beztak vytížený velkými operátory). Krom toho se virtuální operátoři často připojují k větším operátorům, kteří jim nakoupenou kapacitu dále přeprodávají a ti už po nich teprve nepožadují nějakou minimální dobu trvání kontraktu, atd. Proč taky, když jim virtuální operátor dokáže jen vyplnit volnou, již beztak zaplacenou, přenosovou kapacitu.

Jinak, abychom si rozuměli - nemyslím si, že virtuální operátoři jsou nejlepším modelem fungování na trhu, ale myslím si, že je to dobrý model fungování na zdeformovaném trhu pro krátkodobý a střednědobý horizont. V dlouhodobém horizontu se totiž klasickému operátorovi investice do sítě vrátí a pak už je jeho bez nějakých významnějších dodatečných nákladů. Problém je v tom, že tady v roce 2000 všichni vystavěli ultragigapáteřní sítě a posléze zjistili, že jednak je celá republika "prošpikovaná" optikou od bůh ví kolika operátorů a jednak schází na trhu jistá drobnost - poptávka po tak velkých kapacitách. Nicméně za deset let se jim to bude hodit, otázka zní, jestli ale náhodou nebylo lepší s výstavbou těch spojů počkat až se zlevní optika. Tam, kde totiž jsou položeny inteligentně kabelovovdy by pak jen stačilo vtáhnout další vlákna a bylo by po problému a nemuselo by se ani kopnout do země (což je teď dražší než v roce 2000).

0/0
17.11.2004 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.