- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ten druhý nápad s tím že by ten co si nechal přenést číslo na jiného operátora. Ještě měl za jiné lidi, že mu volají, platit. Tak u toho jsem se velmi zasmál. Opravdu jediné řešení je buď mít v tarifu stejnou sazbu na všechny tři mob. operátory nebo to horší , že to bude předem oznamovat změnu.
To že by to měl doplácet ten komu je voláno, tak to je největší kravina, co by mohla být!!!!!!
Myslím že operátoři budou mít jen 2 možnosti:
1) Oznámení: po vytočení nějakého čísla, třeba 603... se ti ve sluchátku ozve "budete přesměrován do sítě Eurotelu"
2) Přeúčtování rozdílu: po vytočení nějakého čísla, třeba 603... Ty zaplatíš sazbu jako by jsi volal do sítě T-mob a vlastník čísla který si ho nechal přesměrovat uhradí rozdíl.
Mylslím že tohle je jen o programování ústředen a v celé operaci to bude to nejmenší.
A nevloudila se tam chybicka? Vzhledem k tomu, ze pocet pevnych linek je u nas pomerne maly
http://www.earchiv.cz/b00/b1221001.php3" target="_blank" rel="nofollow">http://www.earchiv.cz/b00/b1221001.php3
je nepravdepodobne ze by bylo preneseno 1mil cisel od doby vzniku teto moznosti v pevnych sitich. I vzhledem k poctum prenesenych cisel v mobilnich sitich (viz. tabulka u clanku) mi prijde cislo VELMI nadhodnocene.
Jak to tedy je?
Nejedná se o čísla, ale většinu tvoří číselné rozsahy pobočkových ústředen, z nichž na ústředně je ve skutečnosti využito pouze pár čísel pro konkrétní účastnické stanice. To však v případě mobilů téměř vůbec nepřipadá v úvahu.
Ale proč se to asi takto úspěšně prezentuje?
Je to tak, že pan Svatoslav Novák si vytvářením správného a pozitivního mediálního obrazu o úspěchu projektu přenositelnosti pevných čísel realizovaném jeho APVTS připravuje půdu, aby se mu následně David Stádník mohl pokusit přihodit další kšeft a to s realizací přenositelnosti mobilních čísel.
Skutečná regulační opatření ČTÚ související s přenositelností pevných čísel jsou však mnohem tragičtější. ČTÚ není schopen vydat jasné a nediskriminační rozhodnutí podle zákona, kterým by žádného operátora nepoškodil. Na směrování hovorů na přenesená čísla proto nyní vydělává opět jenom ČESKÝ TELECOM, který si za ně účtuje za podpory cenového rozhodnutí ČTÚ nehorázné částky.
Stále slyším, jak je nutné zavést přenositelnost čísla a jak je nutné vyvíjet tlak na telekomunikační operátory, aby takovou možnost zavedli. Docela rád bych věděl, proč není takový tlak vyvíjen na podniky i v jiných oborech než jsou telekomunikace.
Proč není taková pozornost věnována například přenositelnosti bankovních účtu. Ta by zcela jistě také způsobila větší konkurenci v bankovním sektoru a tím snížení stávajících velmi vysokých poplatků za vedení účtů, za operace a podobne.
Možná bychom našli i další oblasti, kde by přenositelnost nějakého číla prospěla trhu.
Myslím si, že článek na odborném serveru by se mohl věnovat této problematice trochu detailněji, než pouze konstatovat, že mobilní operátoři považují termín za šibeniční.
1) Termín je přiměřený
Jak operátoři, tak regulátor ČTÚ, ale i Ministerstvo informatiky vědí o povinnosti zavést přenositelnost mobilních čísel již více než 4 roky. Směrnice EU platí již od roku 1998 a tvrdit nyní, že je jimi někdo překvapen a že to asi nestačí za dlaších 6 měsíců je obyčejný alibismus toho, kdo přenositelnost zavést nechce.
2) Lhůta pro zavedení již vypršela
Přenositelnost mobilního čísla měla být zákazníkům k dispozici již od letošního května, tj. od vstupu ČR do EU. Bohužel státní orgány selhaly a nestihly připravit potřebné vyhlášky ani upravit zákon o telekomunikacích. Právě proto jsme nyní ve skluzu a budeme si muset počkat do příštího roku.
3) Stále nejsou známé ani základní předpoklady
Zavést přenositelnost mobilních čísel však nepůjde ze dne na den, to je pravda. Bude se potřeba vypořádat s celou řadou problémů. Je potřeba vybrat vhodný systém pro vedení databáze čísel (buď centrální databáze nebo distribuovaná u jednotlivých operátorů, definovat proces u koho bude účastník žádat a jak dlouho bude vlastně převedení čísla trvat, zda bude možné přenést číslo u všech služeb včetně datových a faxových, jak bude definován proces u předplacených karet, vyřešit co se zastaralou analogovou sítí NMT Eurotel Tip, zda ji raději nevypnout, když již byla, pokud jde o využití kmitočtů, stejně nahrazena novou sítí CDMA, stanovit kdo, komu a kolik bude za přenesení čísla platit, jak často bude možné změnit operátora, atd.). Na tom všem se již dávno mělo začít pracovat, ale chyba není v žádném případě na straně operátorů. Ti se pokud vím již skutečně připravují. Někteří se však připravují na zavedení přenositelnosti a jiní pouze na to, jak přenositelnost pokud možno co nejvíce zkomplikovat pro zákazníky, předražit nebo zablokovat a docílit tak jejího odložení na později. Pro někoho přitom asi platí, že čím déle se přenositelnost odloží tím lépe. Proč asi?
v tom, ze uz se podle cisla nepozna, kteremu operatotovy ten dany clovek plati ucty.Napriklad, kdy vidim cilo od oskara ci eurotelu, radeji na nej poslu SMS nez zavolam. Ted to nebude tak jednoduche :o))))))
1. Operátoři budou muset přizpůsobit tarify. První vlaštovky už letos. Zvýši se konkurenční tlak.
2. Když ti zavolá klient z eurotelu, pošleš mu SMS?