- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dovolila bych si autora clanku upozornit, ze davat do stejneho grafu cisty zisk Eurotelu a T-Mob spolu s EBITDA (provozni zisk pred odpisy) Oskara je znacne zavadejici. Rozumim tomu, ze Oskar cisty zisk nezverejnuje kazde ctvrtleti, ale je lepsi pak srovnat EBITDA:
Pak by to vypadalo takto: Eurotel 7.1mld, T-Mob 5.6 mld, Oskar 2mld. Z cekhoz je videt, ze Oskar ma stale co dohanet, jak v absolutni vysi zisku, tak i v marzich.
Bee
Lidé utratili v České republice za mobilní služby v prvním pololetí téměř 34 miliard korun. O rok dříve to bylo o tři miliardy méně. Zdá se tedy, že ačkoliv je trh téměř nasycen, tržby operátorů ještě nějakou dobu porostou.
Podíl hlasových služeb na ARPU bude klesat, uvidíme jestli tento pokles vyváží přijmy z prodeje služeb s přidanou hodnotou. Podle našeho názoru v příštích několika letech nikoliv.
Co je todle za blbost? Zisky jiste prostou - data, MMS, tony, temata, garfieldy a vsetky mozne hlouposticky (ktere ja sice nepouzivam, ale prosim). Jisteze podil hlas. sluzeb na ARPU poklesne, a kdyz teda ocekavame ze porostou nehlasove sluzby tak je jasne ze na tom narustu se budou podilet i sluzby z pridanou hodnotou. Data asi nejsou pridana hodnota, ale tony, melodie, temata, predpripravene MMS ...
Ještě aby tomu odpovídaly ceny za hovorné. Původní plány na GSM systém byly počitány na pár set tisíc klientů. Tedy vybudování sítě a provoz mělo zaplatit podstatně méně lidí. Skutečnost ale předčila očekavání i těch největších optimistů, tady i náklady na jednoho klienta by měly být podstatně nižší a proto měly výrazně klesnout i ceny.
... průměrný příjem na zákazníka ARPU (Average Revenue Per Unit).
Neznamená to "U" ve zkratce ARPU spíš "User"?